Dobre szczotki w tym regulatorze powinny wystawać prawie że do połowy otworu a na zdjęciu widać że ta tylna ledwo co wystaje, jak jeszcze komutator jest podrobiony to będą się działy takie cyrki. Tam na alternatorze jest / powinno być sprzęgło jednokierunkowe. Model z tym sprzęgłem nie jest dość powszechny, większość ma zwykłe sztywne koło pasowe.
Sprawdź koło pasowe na wale.
Sprawdź koło pasowe wału korbowego.
Załóż ciut mniejsze koło pasowe
Oglądnij też koło pasowe
Koło pasowe już wymienione
Sprawdź koło pasowe
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Aby dokręcić koło pasowe dajesz 4 bieg, wciskasz hamulec i dokręcasz koło pasowe zadanym momentem. W 90 % silników ten sposob jest skuteczny. W pozosałych trzeba sie namęczyć/pokombinować.
nie dokreciles dobrze koła,zrobilo teraz bum i czapka do zrzucenia.Rozrzad masz tam bez klina na wale i dlatego tak się porobiło.Teraz nie będzie cie to kosztowac 420 euro tylko 1000. Pozdrawiam i więcej się sam nie zabieraj za remonty
Miejscem takim jest pompa wody. Przy luzie na wirniku pompy płyn chłodzący przedostaje się bezpośrednio do oleju. Pompa jest pod deklem po lewej stronie koła pasowego (patrząc na koło pasowe). Napędzaną kołem zębatym z rozrządu.
Wtyk wyciagasz kontrolka gasnie , po rozruchu też to pozostaje wadliwy alternator lub jego naped. Rozwarswione koło pasowe. Sprawdz
Witam Zawory jak mi wiadomo to są kolizyjne Co do śruby to jak kolega wyżej napisał koło zdjąć i dostęp jest a przy okazji łatwiej zdjąć koło pasowe
Uszkodzone było nowe koło pasowe firmy Sasic.
Koło pasowe altka
Koło pasowe alternatora. W Renaultach występują z tłumikiem drgań i koło pasowe może przesuwać się poosiowo. 1.3, 16V ?:
Ściągnij pasek pk i odpal. Jak będzie cisza, to koło pasowe do wymiany.
kiedyś miałem taki przypadek w hundayu powodem była zła współosiowość kół pasowych /koło klimatyzacji nieco wysunięte co powodowało skos na pasku i piszczenie.
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
Koło wałka 60 niuta Koło pompy 15 niuta +60 ±10 stopni ,albo 70 niuta rolka napinacza rozrządu 45-50 niuta koło pasowe 20 niuta + 115 stopni Tak podaje łopel i podobnie renault.
Stan koła pasowego ,stan napinacza i pozostałych rolek ? Kto to sprawdzi? Wystarczy że koło pasowe się kończy albo napinacz.
Osprzet wkreca i blokuje koło. Silnik gaśnie.Potem rozrusznik odkręci koło pasowe. A klina nie ma. Efekt?
Tam się rozpada koło pasowe walu i fragmenty wkręcają się pod pasek rozrządu
Sprawdź koło pasowe na wale korbowym.
Jakie koło pasowe masz na altku?
Zakładaj koło 150mm i pasujący pasek.
Trzeba zablokować koło zamachowe, są takie otwory w obudowie wieńca zębatego a można to zrobić choćby dużym śrubokrętem.
Nie łatwiej założyć klucz na koło pasowe i spróbować zakręcić?
Tak przy okazji mam pytanie do tego i tym podobnych silników. W Autodacie jest kategorycznie zakazane odpalanie silnika bez paska klinowego, bo może zostać uszkodzone koło pasowe na wale. W jaki niby sposób?
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
0,5mm to nie duża odchyłka,jeżeli masz klimatyzację to napewno płaski pasek napędowy (Micro V),drgania sie na nim odłożą.Ciekawe co za samochód,jeżeli VW Audi,opel albo renault to mają samonapinacz który ewentualne drgania zniweluje doszczętnie.
W Lagunie I ten silnik występuje bez zmiennej fazy. Koło pasowe wału jest wymienialne ale trzeba to zrobić w odpowiedni sposób, w innym przypadku nastąpi uszkodzenie silnika.
Zrobione , jakiś czas temu już . Dziękować .
Mogło się popuścić koło pasowe ,małe koło może niemieć klina.Przy rozrządzie nie było robione?
Witam Zobacz kolego czy na alternatorze nie masz uszkodzonego koła pasowego (tzw wolne koło)
Witam. Koło pasowe było słabo dokręcone i się popuściło co efektem było ześliźniecie się paska z koła zębatego i automatycznie przestawienie rozrządu co skutkiem tego było pokrzywienie zaworów i uszkodzenie tłoka.
Napewno ktoś wie a dlaczego ci nie napisze?Ja nie pamiętam ,zobacz między skrzynią a blokiem u góry, koło koła pasowego ,popatrz w blok,nie wiem.Nie jest problemem zlokalizować czujnik wału,więc nie powinno być nawet takich tematów.
Zapomniałem napisać, że samochód naprawiony :) 1. Samochód gasł bo kable we wtyczce położenia wału były za luźno. 2. Problem ze spadającym ładowaniem był spowodowany przez uszkodzone koło pasowe przy silniku. Temat do zamknięcia 😀 Dodano po 1 Zapomniałem napisać, że samochód naprawiony :) 1. Samochód gasł bo kable we wtyczce położenia wału były...
Witam Mam problem dotyczący Megane 2 1.9 dCi 88kw (2003) przebieg 146000 Problem objawia się gdy podczas jazdy zgaśnie mi silnik na biegu i po uruchomieniu słychać stuki z pod maski i Pukanie zaczyna się też gdy ustawie temp. klimatyzacji poniżej 21-20 stopni Czy Mogą to być objawy uszkodzenia dwumasy czy problem z kołem pasowym alternatora (wpadanie...
To że koło pasowe pompy się obraca to nie gwarantuje że pompa dobrze pompuje ciecz chłodzącą (oberwana turbinka -obraca się na wałku wewnątrz pompy).Czy po osiągnięciu temperatury silnika nagrzewnica dobrze grzeje?
Tam nie ma za dużo miejsca bo alternator Marelli 65A z tyłu silnika. I Specyficzne koło pasowe. Ładuję pięknie na wolnych obrotach, bo duże koło pasowe na wale. Ale to nie alternator jest problemem.
No raczej klej a nie olej.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
A w którym miejscu w skrzyni zablokować koło zamachowe
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Nagrany dźwięk nie odpowiada przestawionemu rozrządowi - wg mnie. Podobny dźwięk wydobywał się z silnika gdy klin na kole pasowym się zerwał i rozsypało się koło
Koło pasowe na wale rozwulkanizowało się i przy obciążeniu klimatyzają ślizkało się
Serwis chce 1000zł za wym kplt. rozrządu a był on mieniany 50tyś temu więc min. jeszcze te 50 powinien wychodzić, więc wymiana samego paska powinna wystarczyć, niestety na sam pasek serwis gwarancji nie da. Obdzwoniłem mechaników i każą czekać ok 7 dni. Jeden czujnik jest na wałku a drugi ponoć na kole pasowym i koło tez się musi zgadzać.
ale ma być tam klinek czy nie czy tylko koło dociska
Więc podsumowując koszt zabawy z francą.... Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01 73,9 kolektor wydechowy Elring 30 Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00 16,3 Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200 40 Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918 13,3 Total Quartz ENERGY 9000 5W-40, 5l 71,9 (do wymiany za 1k...
to taki skrót myślowy :P któego używam do śrub, które podczas dokręcania zmieniają rozmiary - czyli takie, przy któych jest adnotacja, że wstęonie dokręca się do jakimś momentem - a osteteczne dokręcenie wykonuje się mieżąc kąt ... w lagunie napewno prócz głowicy dokręca się tak koło pasowe
Jak wloże blokade w koło zamachowe to kreski na obudowie i kole pasowym maja sie zgrywac.A u mnie sie nie zgrywaja stad moje pytanie o klin
Potrzebuję ściągnąć koło pasowe z pompy wspomagania w Renault Trafic 1,9 DCI [w Vivaro jest identyczna] Dlaczego nie pytajcie interesuje mnie odpowiedź jak to wykonać Dysponuję standardowymi kluczami i ściągaczami W wałku znajduje się otwór na klucz imbus 9,5 i [ob szlifowałem z normalnego]dalej jest gwint ale nie mogę żadnej śruby dopasować Ściągaczem...
stopień sprężenia A w jaki sposób stopień sprężania mógł się zmienić? Denka w tłokach wkląkły się albo na odwrót-wybrzuszyły? kolo pasowe czasem się zdarzy że się poluzuje i przekręci z klina wtedy iskra jest tylko nie w tym momencie co powinna A co ma koło pasowe do iskry ( w renault) jak czujnik wału jest nad kołem zamachowym? Panie mechaniku z bożej...
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
Koło pasowe było wymienione jakieś dwa lata temu. W chwili obecnej nie wygląda na uszkodzone, nie posiada luzu, nie jest zaolejone.
W kole pasowym pewnie znajduje się sprzęgło elektromagnetyczne, które po podaniu na nie napięcia dopiero sprzęga koło ze sprężarką.
W czym leży problem. Pewnie w tym że silnik zagotowany... To ten sam silnik: https://www.youtube.com/watch?v=xGGZsNow... Rozgrzej go, załóż klucz na koło pasowe wału korbowego i spróbuj ręcznie obrócić.
nigdzie sie nie dymi tylko układ sie blokuje Sorry ale fizyki nie oszukasz musi sie coś jarać ,chyba że staje też koło pasowe wału.(jeśli jest na gumie)
Sprawdź koło pasowe wału poduszki pod silnikiem nie ma ani pół
Odkręciłeś koło pasowe główne czyli te na wale? Jeśli tak to jest prawie w 100 % pewne że rozrząd masz już przestawiony.
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
Podstawa i rzecz najważniejsza to koło pasowe na wale wraz z paskiem.kolo zmiennych faz nie koniecznie jak nie słychać go przy odpaleniu auta po dłuższym postoju.jaki przebieg sugerowana auta :-) wracając do temu koła na wale.jesli koło ulegnie rozwulkanizowaniu uszkodzi ono pasek rozrządu i wtedy już nie jest wesoło jeśli chodzi o koszta.przy kole...
sprawdż czy ręką obrócisz silnik kluczem nasadowym za srubę centralną w kole pasowym na wale ,być może czym zablokowałeś sobie koło zamachowe,może zamieniłeś któreś śruby przy montażu
Masz tam specyficzne koło pasowe alternatora. Często się psuje. Jedynie w swoim rodzaju. Niby to nie typowe koło jednokierunkowe, ale ma tlumic drgania skrętne. Nie zauważyłeś, żeby czasami zapala Ci się kontrolka akumulatora podczas jaZdy ?
Koło zamachowe to Ty masz dokręcone? Bylo coś grzebane ze skrzynią? Dodano po 2 A czujnik obrotów wału w tym samochodzie jest z tego co się orientuje po przeciwnej stronie łożyska dociskowego wiec mogło by być tak jak mówię. Czujnik jest na skrzyni, zęby na wieńcu mają 2cm, więc jakby był aż tyle przesunięty, to wybiło by dziurę w bloku a i tak by łapał...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam W zał. dane dotyczące regulacji dla RENAULT Master II 2.5 dCi 120 - w tym m/i ustawienia momentu obrotowego dla panewek łożyskowych stóp korbowodów.
Samo łożysko kosztuje jakieś 20-30zł.Wymontować koło pasowe, zmierzyć łożysko, zakupić i wymienić. Dodano po 1 Jeżeli już jest bicie to uszkodzone jest trzymanie łożyska a jest ono aluminiowe Wysypało się samo łożysko, jeszcze polata po wymianie.
Witam, czy ktoś z kolegów posiada spis sił dokręcania śrub w Renault Megane 3 1.2 TCe 116 km Kod silnika H5F Najbardziej zależy mi na momencie śruby koła pasowego Znalazłem kilka filmików, gdzie koledzy pokazują na podobnych silnikach, ale mojego nie było Może jest podobnie 40 Nm i 110 stopni, a może trochę inaczej Jeśli ktoś wie, to będę wdzięczny...
Koło pasowe sprężarki może się luźno obracać ale jej bebechy już nie (zatarta sprężarka) i po włączeniu A/C pali pasek.
W mojej Lagunie gdy padała dwumasa nie było żadnych hałasów tylko właśnie telepanie silnikiem na wolnych obrotach. A do tego kury we wsi przestały się nieść. Zastanawiałeś się kiedyś nad zmianą zainteresowań? W tym starociu nie ma czegoś takiego jak dwumasa. drgania zostają nawet na ciepłym silniku tylko mniej odczuwalne Diagnostyka - najprawdopodobniej...
Witam wszystkich. Mam problem z Laguna 1,9dci. A mianowicie dzieje mi się taka rzecz, odkręca mi się kolo pasowe od wału a mianowicie śruba. Już wymieniłem koło pasowe od paska i śrubę, dalej to samo. Co może być przyczyną? Proszę o jakąś wskazówkę bo już nie mam pomysłu.
Sprawdz jeszcze dolne koło pasowe wału czy nie jest rozwarstwione. Lub samo zasilanie alternatora tzn. przewód idący na grubą śrubę M8 plus. Dziwny przypadek raczej.
Rolka i pompa wody jest nowa więc nie sądzę aby wydawała dziwne dźwięki - chyba że się jeszcze "ułoży" lub "dotrze", znajomy zwrócił mi uwagę że to może nie spod dekla rozrządu odgłosy (choć ja tam słysze i nie było tego przed robotą) uważa że obroty mogą być z innego powodu a odgłosy toczenia to np. koło pasowe lub napinacz od paska alternatora. W...
Pozwolę sobie zadać pytanie naszemu kochanemu botowi. Oczywiście, jeśli ktoś zna odpowiedź, będę wdzięczny. W jakim samochodzie występuje wał korbowy o średnicy 24 mm na wałku koła pasowego? W jakim samochodzie występuje koło pasowe, którego otwór na wał korbowy ma średnicę 24 mm? Średnica wału korbowego na wałku koła pasowego o wartości 24 mm jest...
Witam, potrzebuje zdjąc osłonę łańcucha rozrządu w Masterze. proszę opodpowiedz gdzie sa blokady rozrzadu. czy koło pasowe ma klin? czy koło od rozrządu na wale korbowym ma klin czy jest wolne. proszę o szybką odpowiedz
1.6 benzyna 16 zaworowa. Najlepsze jest to, że to koło pasowe z tłumikiem drgań jest droższe od sprzęgła jednokierunkowego, ale jak wiadomo nie można jednego zastępować drugim, musi być tak jak fabryka nadała do danego modelu.
Tam od zerwanego paska akcesoriów który wkręca się pod koło pasowe rozrząd się nie przestawia, jedynie uszczelniacz się wciska do środka, ale nie powinno to mieć wpływu na brak ciśnienia oleju.
Kieedyyś prubowałem odkręcić koło pasowe w polonezie , metrową rurą , i hamulce nie były w stanie utrzymać oporu . Pomogło jedno huklięcie kilowym młotkiem , w krótki , solidny klucz .
W starym alternatorze był bardzo głośny odgłos jak by walnęło łożysko, dlatego kolego postanowił go zmienić lub naprawić, mechanik powiedział że padł na dobre , kupił inny na szrocie podobno sprawny i go założył. Podkreślę że rozrządu nie robili , był robiony był 30000km temu Mechanik twierdził że ktoś kto dokręcał koło pasowe nie posmarował śruby klejem...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Mój samochód: Renault Laguna II Grandtour 1.9 dci 107 km Przebieg ok 156 tys km oryginalny potwierdzony fakturami i książką serwisową jak i sprawdzeniem VIN'u w ASO Renault. Witam wszystkich mam pytanie czy podane poniżej zdjęcie na którym widać koło pasowe pompy wtryskowej w moim samochodzie renault laguna II 1.9 dci 107 km tak ma wyglądać czy ono...
Właśnie poczytałem i widzę, że mogę kupić oddzielnie elementy. Ogólnie jest tak: gdy silnik chodzi, to czasami sama z siebie obraca się tarcza kompresora, a po lekkim dociśnięciu jej do środka słychać jak się ociera o koło pasowe i wtedy występuje to dzwonienie. https://obrazki.elektroda.pl/1520727000_...
Witam. Mam problem ponieważ cieknie mi z pompy wtryskowej dokładnie nie wiem czy z pod dźwigienki od gazu czy gdzieś poniżej lecz auto nie chce odpalić.Chciałbym zdemontować pompę lecz obawiam sie czy nie przestawię coś w rozrządzie ? ponieważ nie wiem czy koło pasowe jest tam jakoś przykręcone do pompy czy może frezy pompy wchodzą w koło pasowe ? Prosze...
W silniku 1.8 16V F4P NIE MA KLINÓW NA KOŁACH, ani na wale korbowym ani na wałkach rozrządu. Wał korbowy i wałki rozrządu ustawiamy na blokady. Wał korbowy blokujemy przez otwór w bloku silnika (wiertło 7,5 mm), jest nacięcie w przeciwwadze. Wałki rozrządu ustawiamy tak aby nacięcia były w poziomie poniżej osi wałków i wkładamy blokadę, po przeciwnej...
Do kompresora dochodzą przewody - albo sterują sprzęgłem albo elektrozaworem (u Ciebie raczej ta 2ga opcja). Sprawdź czy po włączeniu klimy pojawia się na nich napięcie. Wtedy będziesz wiedział czy sterownik nie włącza kompresora czy kompresor się nie włącza (nie tłoczy). Jeśli masz sprężarkę sterowaną elektrozaworem to zobacz czy się kręci jej oś,...
Dla zainteresowanych tematem. Problemem okazała się być usterka mechaniczna, która pojawiłą się w trakcie naprawy. Mianowicie, ku przestrodze - jeśli wymieniacie pompe w tym silniku, to nie ograniczajcie się do zdjęcia gumowego kapsla w obudowie. Lepiej zdjąć całą obudowę kół zębatych rozrządu. W moim przypadku, koło zębate pompy (które składa się z...
Nie słyszę jak silnik pracuje. Jeśli wierzyć Twoim tłumaczeniom, to zawory się z tłokami spotkały :D Powód? Może pasek przeskoczył, może zęby na pasku się skończyły, może koło pasowe na wale luźne i nie dociska koła zębatego rozrządu, może napinacz się poluźnił, może łożysko na pompie lub na rolce pośredniej się skończyło, różnie bywa.
Wymienić śruby Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 (Śruby 1 i 2) 25 (Nm) Etap 6 (Śruby 1 i 2) 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Etap 1: 30 Nm + 80° ± 4° Odczekać 3 minuty Poluzować śruby na głowicy cylindra Etap 2: 25 Nm + 213° ± 7° Uruchomić...
Megane 1,4 16v rok produkcji 2000 lift.Po naprawie rozrządu (silnik po kolizji rozrządu) po odpaleniu silnik zaczął pracować nierówno i po zmierzeniu ciśnienia w cylindrach okazało się że na 3 cylindrze nie ma kompresji.Po demontarzu głowicy okazało się że zawory wydechowe 3 cylindra są zgięte.Dodam że rozrząd składany był na blokady wałków rozrządu...
Strzelił mi pasek rozrządu podczas rozruchu. Niewiem czy nie doszło do skrzywienia popychaczy zaworów, w każdym razie nie było żadnego zgrzytu, poprostu strzelił pasek i Renia zaniemówiła. Odkręciłem obudowę, wywaliłem parcha, wymontowalem pasek od alternatora i przystąpiłem do odkręcenia koła pasowego wału korbowego..jednak w tym momencie przyszla...
Może być jak to niektórzy nazywają dwumasowe koło osprzętu (nie zamachowe od sprzęgła), a po polsku koło pasowe z czujnikiem drgań. Wg zdjęć z IC takie koło owy samochód posiada. Ja musiałem u siebie wymienić, a myślałem że rozrząd bo 3 tys od wymiany rozrządu był samochód. A zaczęło klekotać niemiłosiernie.
I jeszcze jedna rzecz, o której poniekąd wspomniał Jurek, czy koło pasowe wałka rozrządu w starym i nowym silniku jest takie samo ? Spotkałem, co prawda w fieście 1,4 tdci, ale to praktycznie bliźniacze silniki, że w zależności od modelu/roku produkcji koła w miejscu, w którym czujnik wałka odczytuje jego położenie różnią się (niby synchro masz, ale...)...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam Oddałem ostatnio auto (Renault Megane II ph I 2003r. 1.9 DCi) do mechanika w celu sprawdzenia niepokojącego odgłosu stukania z okolic silnika. Telefon z warsztatu z diagnozą że mam padnięte koło pasowe wału. I w tym momencie się zaczęły schody gdyż i po nr. VIN i po nr. części oryginalnej uzyskanej z ASO Renault nr 8200523072 wychodzą zamienniki...
Witajcie Koledzy Zaczynam sobie zmieniać rozrząd, i prosilbym o poprawienie mnie jeśli coś mylę: - Podnoszę auto zdejmuje osłony, podpieram silnik zdejmuje poduszkę , zdejmuję zaślepki od wałków, zdejmuję cewke, wyjmuję święcę kręce kluczem wałem korbowym na dole do pozycji gdy pierwszy cylinder będzie w skarjnym górnym położeniu i wtym położeniu blokuję...
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
ajj źle opisałem o co mi chodzi to tak ... koło pasowe na rozrządzie jest bez klina na zacisku nom a na obudowie skrzyni biegów niema otworów ani oznaczeń jest całkiem zabudowane koło zamachowe nom i chodzi mi o to gdzie znaleźć punkt odniesienia by ustawić to koło zamachowe ? Gdy tłoki są u góry .
renault koło pasowy koło pasowy krzywa koło pasowy
twingo kontrolka silnik przedwzmacniacz gramofon phono technics stereo amplifier
płytka spawarki naprawa płytka spawarki naprawa
Zawieszanie się Windows 11 po bezczynności - przyczyny i rozwiązania Whirlpool AKZ, AKP – wariujące pokrętło temperatury i zegara, enkoder, zimne luty, naprawa