Witam Do wymiany rozrządu w tym samochodzie potrzebny jest specjalny klucz aby zablokować wał korbowy i odkręcić śrubę na wale korbowym od strony rozrządu blokującą koło pasowe. Pozdrawiam
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Można by też było zastosować inne koło pasowe od strony rozrządu i założyć drugi altek.
Koledzy..wymiana termostatu w tych silnikach nie jest taka straszna jak się wydaje z założenia:) Można to zrobić bez zdejmowania rozrządu jedynie zsuwając koło pasowe wałka rozrządu. Wrzucam poradnik jak to zrobić samemu w pół godziny bez odwiedzania i płacenia mechanikom:) tyczy się to silników 1.4 i 1.6 8V. POWODZENIA!!
A koło pasowe wałka rozrządu jest odpowiednie ???
Tam jest koło na kołek i nie powinno obrócić , wbij nowy kołek i ustaw koło wałka rozrządu na wycięcie u góry , koło na wale korbowym ma znak na obudowie rozrządu .
Trzeba odkręcić koło pasowe, w deklu jest uszczelniacz, rozrządu nie trzeba ruszać
Koło pasowe wałka rozrządu w obu silnikach jest identyczne ?, chodzi mi o zęby koła fonicznego czujnika połozenia wałka
Te koła się rozlatują, a czy podczas demontażu, niezbędnego do wymiany paska rozrządu, w warsztacie mu "pomogli", to już ciężko powiedzieć.
Blokady sobie załatwię a może ktoś ma instrukcję wymiany tego rozrządu,bo czytałem na forum że koło pasowe rozrządu nawale nie ma klina?
Witam! Wrócę do tematu. Wie ktoś czy dolne koło pasowe rozrządu, od wału korbowego jest w jakikolwiek sposób unieruchomione, tzn czy jest na jakimś klinie. Czy jednak odkręcenie śruby umożliwi swobodne ruchy tym kołem?
Następny ECM kupiłeś chyba niepotrzebnie.Teraz po Twoim nicku trafiłem na ten post. Sprawdź rozrząd jeszcze raz.Koło pasowe jest przykręcane śrubą centralną. Koło rozrządu na wale też ,jeżeli źle przykręcone to uszkodzone jest koło rozrządu na wale i prawdopodobnie stąd te problemy. Uszkodzony klin na wale i kole.
Dodam do listy silniki GM z lat 90-tych montowane w oplach 8 zaworowe 1.2 1.4 1.6 1.8, oraz te same silniki w lanosach, nexii 1.4 1.5 za umiejscowienie termostatu...aby go wymienić trzeba zdzierać pasek rozrządu, koło pasowe wałka rozrządu aby odchylić obudowę paska i dostać się do termostatu:!:
jeżeli to ten 2.0 20v alt 96kw znak masz na kole wałka rozrządu na godzinie 12 i w okienku skrzyni przesyłam ins. montażu ewentualnie zakup blokady dla 100% pewności Sprawdzić oznaczenia rozrządu Przymocować koło pasowe naprężacza Zamocować pasek rozrządu w kolejności pokazanej na rysunkua -> b -> c -> dObracać koło pasowe naprężacza odwrotnie do ruchu...
Witam, odpadło mi koło pasowe wyleciała śruba. Tak się wydaje,że jedną śrubą to przykręcone jest koło pasowe rozrządu/jedna centralna śruba wkręcona w wał korbowy/.I tak jak pisze kolega w # 3 temat jest złożony.
to eksperymentować można na całej drugiej przepustnicy, też powinienem mieć :) albo kolega, bo to chyba to samo co Uno 1.4 (silnik 128) Eprom z tego co pamiętam jest normalnie w podstawce, nic nie trzeba lutować, podważa się śrubokrętem :) Alternator to wątpię że cokolwiek pomoże, jak tam będziesz grzebać to już 10min i ściągnięte koło pasowe i pokrywka...
Stuki na zimnym silniku 1 , 2 minuty , na biegu jałowym , i podczas dodawania gazu na niskich obrotach , po rozgrzaniu brak , stuki dochodzą od samego dołu po stronie rozrządu , możliwe że to koło pasowe od wału korbowego , ma minimalne bicie , ale czemu na ciepłym nie stuka ? Stuka od listopada
palec zakupiłem nowy i założyłem, koło pasowe i rozrząd na znakach , iskra jest na świecach w dalszym ciągu nie odpala. Proszę o dalsze podpowiedzi? Co mam jeszcze zrobić aby nexia odpaliła?
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Koło wałka 60 niuta Koło pompy 15 niuta +60 ±10 stopni ,albo 70 niuta rolka napinacza rozrządu 45-50 niuta koło pasowe 20 niuta + 115 stopni Tak podaje łopel i podobnie renault.
Miejscem takim jest pompa wody. Przy luzie na wirniku pompy płyn chłodzący przedostaje się bezpośrednio do oleju. Pompa jest pod deklem po lewej stronie koła pasowego (patrząc na koło pasowe). Napędzaną kołem zębatym z rozrządu.
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
Tam nie ma klinów na rozrządzie -nie odkręcać bez blokowania
Oczywiście blokadę wału posiadasz, bo górę bolcem zablokujesz. Jak ustawisz koło pasowe rozrządu? Pewnie na mazaka to będziesz robić, ale potem nie nażekaj, że coś nie tak chodzi. Kiedy się nauczycie, że przy takich naprawach potrzebny jest sprzęt i wiedza, YT to nie wszystko, tam wszystko pięknie wygląda.
Czy ktoś próbował wymienić uszczelniacz wałka rozrządu wydechu W Citroenie C4 1,4 16V 88 KM benzyna silnik KFU. Chodzi mi oto żeby zablokować rozrząd i pasek, potem ściągnąć koło pasowe wałka rozrządu wydechu i wymienić simering bez ściągania paska rozrządu z reszty kół.
Tam od zerwanego paska akcesoriów który wkręca się pod koło pasowe rozrząd się nie przestawia, jedynie uszczelniacz się wciska do środka, ale nie powinno to mieć wpływu na brak ciśnienia oleju.
Witam! Mam pytanie odnośnie wymiany wału korbowego silnika D16W1 2000r 1.6 4x4. Chodzi o to w którym miejscu powinna być zamontowana podkładka koła zębatego przed czyli najpierw podkładka potem koło zębate rozrządu i koło pasowe czy koło zębate rozrządu potem podkładka i koło pasowe. Mam manual ale niestety jest po rosyjsku. Chodzi o numery na rysunku...
Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?. Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8"
Jak zobaczysz to będziesz wiedział co zrobić, częsta usterka Najczarniejsza wersja to klin na wale, klin na kółku małym rozrządu i uszkodzone koło pasowe
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
I jeszcze jedna rzecz, o której poniekąd wspomniał Jurek, czy koło pasowe wałka rozrządu w starym i nowym silniku jest takie samo ? Spotkałem, co prawda w fieście 1,4 tdci, ale to praktycznie bliźniacze silniki, że w zależności od modelu/roku produkcji koła w miejscu, w którym czujnik wałka odczytuje jego położenie różnią się (niby synchro masz, ale...)
mam pytanie w jaką strone odkręca sie nakrętkę zazębiacz z wału korbowego c 360? Odkręca się ją normalnie w lewo czy wał ma prawy gwint i odkręca sie w prawo? nie chcę gwintu uszkodzić więc pytam bo muszę to koło pasowe zdemntować. Koło pasowe też ma gwint bo mam obudowe rozrządu na odrzutnik i w jaką strone wykręcic koło pasowe wyjąc??
Wał blokuje się na kole pasowym, a nie zamachowym (największy otwór chyba 10mm) ustawiony na godz. 12. Wtedy koło rozrządu ustawia się otworem na wprost otworu w głowice średnica 10 mm pozycja ok godz 8. Nie będę polemizować , bo były dwa silniki montowane , jeden z kołem pasowym przykręcanym na jedną śrubę centralnie i w nim blokada w koło zamachowe...
Witam.Moze to ci pomoze : "Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio. Uwaga: Podczas demontażu należy zaznaczyć kierunek obrotów, podczas ponownego montażu należy upewnić się, czy pasek obraca się w tym samym kierunku. Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia. Odłączyć akumulator.Zdjąć przedni...
Witajcie Wymieniłem już koło pasowe, rozrząd, pompę oleju oraz jej napęd (łańcuch) ale nie pozbyłem się dźwięku który słyszalny jest po rozgrzaniu silnika. Macie jakieś pomysły co to może być? Nie jest to nic z akcesoriów bo ten sam dźwięk występuje przy zdjętym pasku wielorowkowym. Z góry dziękuję za sugestie. http://youtu.be/82Ulm2BkeX4
Nie nic z takich rzeczy. Zdejmujesz koło pasowe.
Koło pasowe wału rozrządu na O st. lub na OT ( zależy co jest na skali) i wałek rozrządu na znaki. Wiesz, jak zamontować napinacz łańcucha ? Bo jak nie wiesz, to za 500 km urwiesz łańcuch albo ukręcisz wałek rozrządu...
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Witam prawdopodobnie mam do wymiany koło pasowe i mam pytanie czy trzeba blokować rozrząd ? I czy żeby odkręci. Koło pasowe to jest blokada jakaś? Wrzucam film i Tam widać jak bije
Jakbyś nie umiał zlokalizować termostatu to jest za rozrządem ... Musisz zdemontować pasek klinowy , koło pasowe , osłony rozrządu , pasek rozrządu wraz z rolką napinającą , osłonę dolną i bingo --- jest termostat .... :) .. Pozdrawiam MikeC ...
Mówimy o 1.9 z klinem na wale więc po co mieszać inne rozwiązania bez klina gdzie inaczej się podchodzi do sprawy Ja tak proponuję, a co zrobi w jaki sposób zrobi wymianę rozrządu czy będzie zbijał koło pasowe z wałka rozrządu i je blokował to już zdecyduje sobie sam Temat jest znaleźć punkt gmp Dodano po 49 Przepraszam koło zębate wałka rozrządu
Czyli będę musiał teraz kupić koło pasowe z tłumikiem drgań tak ? A to czemu nie będzie się nadawało już?
Silnik w PI i PII jest praktycznie ten sam, inny jest osprzęt i masz dodatkowy czujnik położenia wałka na pokrywie rozrządu. Otwórz osłonę napędu rozrządu i spróbuj poruszać (wsunąć/wysunąć) koło pasowe wałka rozrządu.
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
witam Znalazłem sprzeczne informacje 1 że 20Nm 2 ze 30Nm Chodzi o moment dokręcania ramki czyli stopek wałka rozrządu Jeszcze jak by ktoś miał informacje jakim momentem dokręcić koło wałka rozrządu, koło pasowe silnika oraz napinacz rozrządu . Z góry dziękuje i pozdrawiam
Chyba jednak powinieneś mieć czujnik położenia wałka rozrządu, przynajmniej tak podają sprzedawcy (od 2010 roku). Swiece na 1i 2 cylindrze po ok 200km są białe, na 3 i 4 cylindrze czarne Też jakieś dziwne zachowanie. Rozumiałbym wszystkie, to byłby skutek złych faz rozrządu. W którym miejscu ten silnik ma tarczę czujnika położenia wału? Czujnik wałka...
2 tys. km. po wymianie rozrządu odkręciło się koło pasowe wału korbowego. Koło rozrządu jest bez klina więc zawory pogięte, głowica do roboty. Rozrząd robiony na blokady, koło pasowe dokręcone wstępnie pneumatem, a później dokręcone pokrętłem calowym dość mocno, jednak bez użycia klucza dynamometrycznego. Autodata przewiduje wymianę śruby koła pasowego,...
Klina nie ma i nie było :) Ot taki dowcip producenta, ale nie tylko u forda :) Potrzebny jest kołek do blokowania i ustawiania wału korbowego bez kołka to kiszka. Oba koła są bez klina. Koło pasowe dociska koło od rozrządu i tak to się trzyma.
I rozumiem, że po znalezieniu blokady koła zamachowego (dziurki 6 mm w kole zamachowym) i zablokowaniu wału korbowego (brak możliwości kręcenia silnikiem) mam zdjąć pasek rozrządu i ustawić odpowiednio koło pasowe rozrządu (przekręcić lekko koło pasowe tak, aby bolec 10 mm wszedł w otwór silnika)? Wtedy "timing" (nie wiem jak to po polsku nazwać (ustawienie...
Powinieneś tam zajrzeć,może ktoś zamontował ci coś taniego albo albo zamontował to źle.Może jeszcze być np luźna osłona od rozrządu i gdzieś przyciera np. o koło pasowe
Jeżeli się boisz o kolizję wału z zaworami to prostu zdemontuj wałek rozrządu. Wszystkie zawory się schowają i nie musisz się bać. Koło pasowe wału ma klin, koło pasowe wałka rozrządu nie zejdzie - trzeba użyć prasy. Bodajże od wałka rozrządu ma klin, albo odpowiedni wypust - chociaż nawet bez tego odpowiednio założysz - demontując pompę tandem (paliwa...
Siedzę, szukam czytam i sie zastanawiam. To koło jest z tłumikiem drgań i przykręcane na cztery śruby do koła rozrządu? Może jeszcze z tym kołem jest coś nie tak? Takie momenty dokręcania znalazłem w swoim programie do passat 1.9 TD 1991-1993 Jałowe koło pasowe: 25 Nm Koło zębate wałka rozrządu: 45 Nm. Koło pasowe wału korbowego: 25 Nm I jak dla mnie...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
Witam. Czy aby wymienić simering od strony koła pasowego to trzeba rozrząd zblokować??? Czy odkręcić koło pasowe i wyciągnąć ten simering wału korbowego.
Sprawdź koło pasowe, ogólnie cały pasek rozrządu i okolice.
Czy klin na wałku rozrządu znajduje w szczelinie przy literce "E", która jest blisko śruby mocującej koło pasowe? Bo tego na 100% nie jestem w stanie stwierdzić na podstawie tego zdjęcia. Według mnie klina tam nie widać a powinien być. Jeśli koło jest prawidłowo zamocowane to rozrząd powinien być ustawiany zgodnie z instrukcja, czyli według górnego...
Witam mam problem z wymianą rozrządu w fordzie mondeo mk1 2.0 16. Problem jest w tym że na kołach pasowych nie ma żadnych znaków, przy próbie odkręcenia koła pasowego na wale , okręcilo się jedno koło pasowe z wałka rozrządu gdzie też nie ma znaków jak tak owe koło założyć , w jakim położeniu . Czy ktoś mi pomoże z tym problemem?
Brak słów na niektóre porady. Blokada za wieniec albo do robić narzędzie i trzymać za koło pasowe. Gwint na 90 procent lewy.
Witam, mechanik rozebrał wszystko i stwierdził, że koło pasowe robiło taki szum bo guma już była rozwalona i ogólnie. Rozrząd jest w dobrym stanie. Panowie co sądzicie ? Koło pasowe żeby wymienić trzeba rozrząd ściągać ? Postanowiłem rozrządu nie wymieniać bo auto weekendowe z 5k rocznie zrobię więc za 4 lata będę i tak sprzedawał szkoda Mi wydawać...
Tam się rozpada koło pasowe walu i fragmenty wkręcają się pod pasek rozrządu
Kolizyjny na 1000%. niedawno robiłem rozrząd w takim i w pospiechu odkręciłem środkową śrubę(trzyma koło pasowe i rozrządu na wale) Koło rozrządu bez klina/pływające i rozrząd się rozjechał, kręcąc wałem i wałkiem zawory spotkały się z tłokami. Jeśli pasek jest luźny do tego stopnia, że przeskoczył o kilka zębów to głowica do roboty.
Zdejmij koło pasowe i małe koło rozrządu -sprawdź klina na wale.
Jakby ktoś potrzebował do wymiany paska rozrządu w XSARZE 1,4: Koło pasowe wałka rozrządu blokowane prętem metalowym ø8mm a wał od przodu silnika otwór w bloku do koła zamachowego.
Musisz ściągnąć koło pasowe, wentylator, filtr oleju, odkręcić pokrywę rozrządu i wtedy wyciągnąć laski popychaczy, podnieść popychacze (nie wiem jak, żeby nie spadły do miski) ale chyba miskę też musisz zdjąć, bo nie zdejmiesz pokrywy. Potem wyciągasz wałek rozrządu. To ten wałek z trzema śrubami mocującymi koło pasowe po stronie alternatora.
W załączniku zdjęcia z kołem pasowym na wałku rozrządu. Koło pasowe to nie wyprowadzenie pełnej mocy z silnika. Może tam być jakiś agregat pomocniczy - pompa hydrauliczna czy alternator.
Ustaw tłok pierwszego cylindra w górnym zwrotnym położeniu.Potem oznacz koło pasowe wałka rozrządu i wału korbowego (najlepiej farbą) i zdejmuj pasek.Powodzenia
Pojechałeś po całości. Może to jakiś nowy typ gdzie koło pasowe napędza koła rozrządu chyba że chodzi o to koło co jest od strony skrzyni - jak tak to sorry.
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Najpierw jak kolega mówi podłącz się bezpośrednio plusem pod rozrusznik a masą na silnik. Silnik był z rozrządem czy sam składałeś rozrząd? Załóż klucz na koło pasowe i sprobuj ręcznie obrócić silnikiem. To że go przepchałeś na biegu o niczym jeszcze nie świadczy. Wykręć świece żarowe albo wtryski i sprubuj zakręcić wtedy powinieneś obracać bez wysiłku....
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Montowałem do s-301d alternator od fiata seicento. Koło pasowe na wałku rozrządu 270mm Na wałku msz połowe obrotów wału więc koło alternatora musi mieć 4,5cm średnicy w tym wypadu.
Na wale jest klin tylko dla koła rozrządu,koło pasowe wału ma swój klin który wchodxi w wycięcie w wale ale jest on delikatny i pewnie go ścięło,stąd koło się ciągle odkręca https://obrazki.elektroda.pl/7647454200_...
Witam, mam pewien problem w Golfie IV 1.4 16v mianowicie, samochod szarpał w zakresie 2-3 tys obrotów, ostatnio musiałem zmienić uszczelke pod głowicą olej w zbiorniczku płynu chłodzącego, przy wymianie tej uszczelki przy okazji zaprzyjaźniony zakład zrobił mi: 1. wymiana uszczelki pod głowicą i wszystkie jakie było trzeba plus od odmy komplet. 2. wyjeta...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Witam szanownych fachowców. Auto Volvo V70 D5 215KM w którym pasek osprzętu na skutek awarii wkręcony został pod koło pasowe, w rozrząd. Oczywiście pasek rozrządu również został zerwany. Wynikiem tego były szkody związane z wyłamaniem aluminiowych gniazd popychaczy hydraulicznych, a głowica oddana została do fachowca w celu naprawy. Po całej tej operacji...
Koło pasowe napędu osprzętu nie ma wpustu. Wpust jest na małym i dużym kole rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu powinno wyrzucić błąd synchronizacji. Ściągnąć pasek osprzętu -sprawdzić koło pasowe ( koło z tłumikiem drgań). Sprawdzić ustawienie rozrządu. Zrywało wpust na dużym kole rozrządu. W najgorszym przypadku pokrzywione zawory. Przypadłość tego...
Tak, mówię o kaszlaku - taki był pierwotny temat. Taki agregacik może całkiem przyzwoicie pompować, pomimo że tłoki nie pracują na przemian. zostawiłbym koło zamachowe i zamiast słoneczka bym przykręcił dorobione duże koło pasowe. Wałek rozrządu musi zostać, ze względu na smarowanie i napęd samej pompy. W sumie, to całkiem niezły pomysł - niedroga sprężarka...
Tylko pytanie czy jest sens zbijać koło pasowe od wałka rozrządu Jak ma być profi to zbijamy, śruby od pompy popuszczamy. Jak papractwo to marker wystarczy.
daj sobie spokój z oprogramowaniem, to nie to, masz do wymiany koło pasowe silnika i dolne koło rozrządu, to tyle
Napinacz paska rozrządu.
ajj źle opisałem o co mi chodzi to tak ... koło pasowe na rozrządzie jest bez klina na zacisku nom a na obudowie skrzyni biegów niema otworów ani oznaczeń jest całkiem zabudowane koło zamachowe nom i chodzi mi o to gdzie znaleźć punkt odniesienia by ustawić to koło zamachowe ? Gdy tłoki są u góry .
Koło pasowe wałka odkręcałeś?
Mogło się popuścić koło pasowe ,małe koło może niemieć klina.Przy rozrządzie nie było robione?
Nie. Napinacz masz u góry , znak na kole pasowym , rozrząd chyba wiesz jak ustawić.
Jak się domyślam to odkręca się śruba centralna. Przecież możesz poluzować 3 śruby zewnętrzne do tego stopnia, że ręką dygniesz o dziesiętne części milimetra koło pasowe wałka rozrządu a następnie je dokręcisz. Trochę własnej inwencji nie zaszkodzi :)
Dzień dobry, zmieniamy rozrząd w LT 35 2.5 TDI. Pojawił się problem z zablokowaniem wału korbowego tak, żeby można było zdemontować koło pasowe. Czy mógłby ktoś poradzić jak skutecznie zablokować wał?
Na wale silnika od strony paska rozrządu jest koło pasowe a zębami Czujnik jest właśnie tam.
Sprawdź dokładnie koło pasowe wału bo najczęściej to ono powoduje uszkodzenie i wciągnięcie paska pod koło rozrządu
W VW 1,9 TDI koło pasowe wałka rozrządu jest pływające (bez klina) i z tyłu jest wycięcie do ustawiania jego. Jeżeli wszystko jest dobrze ustawione to nie ma konieczności ponownego sprawdzania ale dobrze jest przy montazu sprawdzić dynamiczny kąt wyprzedzenia i to robi się np. VAGiem
A, to wobec tego gratuluję wykrycia luzu na klinie- przed zmieleniem silnika. Fora Suzuki America pełne są westchnień z powodu niezauważonego w porę luzu na kole pasowym wału głównego. W Ameryce i innych krajach tamtego kontynentu Baleno jest znany pod nazwą Esteem. A swoja droga sam zauważyłem w porę (a raczej usłyszałem) klekotanie na wolnych obrotach-...
To tylko sugestia-rozrząd,koło pasowe wału:?:
Proponowałbym przełożyć wszystko skoro w nowym są węższe koła. Rozrząd cały też do przełożenia. Pasek musi pasować do szerokości koła. W silnikach 1.6HDI były owalne i okrągłe koła pasowe (te z których czyta czujnik) - każde koło ma inny typ napinacza choć z wyglądu jest taki sam. Przekładaj wszystko chyba że chcesz mieć później problemy. Przy zmianie...
Rozrząd sam się przestawił, ponieważ odkręciło się koło pasowe wału korbowego. Wałki rozrządu zablokowałem, ale nie mam blokady wału korbowego. Potrzebuję wymiarów takiej śruby nastawczej wału wkręcanej w kadłub silnika, wiem że do diesla i do benzyny jest inna.
Kolego masz szczęście jak ci przeskoczy to silnik do wymiany. Oddaj do mechanika, albo sam to zrób. Potrzeba odkręcić koło prawe, potem koło pasowe, potem napiąć napinacz i dokręcić jego śrube blokującą.
Wypustka na dolnym kole rozrządu musi trafić w otwór w kole pasowym. Jak nie ma wypustki musisz ustawić na prosto jej "pozostałości" . Inaczej czujnik położenia wału źle sczytuje sygnały i silnik albo nie odpali albo będzie wariował. Koło ma siedzieć prosto, nie może "kolibać" się na boki. Co do serwisówki, to jako takiej nie ma, ale ten silnik jest...
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
koło pasowy krzywa koło pasowy renault koło pasowy
schemat układu gitary podłączenie optotriaka wymiana modułu pralki ariston
Jak naprawić pęknięty ekran w Huawei Matebook? Solarium włącza się automatycznie po podłączeniu