Bo do tego jest blokada, wtykana w koło zamachowe? Zajrzyj koło bagnetu.
Jak nie ma jak jest ??
Jackall-dlaczego bzdury wypisujesz?Śruba się nie odkręciła tylko pękła.Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Poprawiłem
Trzeba zdemontować koło rozrządu na wale korbowym, miskę też bo trzeba smok odkręcić
http://obrazki.elektroda.pl/9658155200_1... Dodatkowo sobie pozaznaczaj (dla pewności) jakimś markerem "po swojemu" koła zębate do obudowy (przed demontażem starego paska) i będziesz pewny, że Ci się nic nie poprzestawiało :D .
Waśnie ,zawór nie czujnik. W głowicy koło rozrządu.
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
W koło rozrządu, średnica około 8mm i w koło zamachowe z przodu silnika jest otwór w bloku.
Następny ECM kupiłeś chyba niepotrzebnie.Teraz po Twoim nicku trafiłem na ten post. Sprawdź rozrząd jeszcze raz.Koło pasowe jest przykręcane śrubą centralną. Koło rozrządu na wale też ,jeżeli źle przykręcone to uszkodzone jest koło rozrządu na wale i prawdopodobnie stąd te problemy. Uszkodzony klin na wale i kole.
Koło rozrządu wału rozrządu dokręcamy siłą 85 Nm. Pozdrawiam!
Drugi czujnik jest koło rozrządu .
ale kolega pisał że silnik w starym samochodzie jeździł , to raczej nie ma możliwości żeby w czasie przekładki zatarły się wtryski , może w poprzednim samochodzie już było coś zmienione typu czujnik koło rozrządu i teraz nie zgrywa się z tym ECU ,kolega pisał że ma cały samochód to nic nie kosztuje podmiana zestawu startowego i wszystko się okaże czy...
Wał blokuje się na kole pasowym, a nie zamachowym (największy otwór chyba 10mm) ustawiony na godz. 12. Wtedy koło rozrządu ustawia się otworem na wprost otworu w głowice średnica 10 mm pozycja ok godz 8. Nie będę polemizować , bo były dwa silniki montowane , jeden z kołem pasowym przykręcanym na jedną śrubę centralnie i w nim blokada w koło zamachowe...
Koło wałka rozrządu 20Nm+50*
Z tyłu silnika, na obudowie skrzyni biegów jest okienko. Jedna jego krawędź jest odnośnikiem do 0, które jest na kole zamachowym. Natomiast wałek blokujesz kołkiem z przodu, przechodzącym przez koło rozrządu. Koło luzujesz przed założeniem paska i po napięciu dokręcasz.
Tak, koło zmieniłeś, a czoło wału sprawdziłeś?
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Szybko zobacz czy koło rozrządu na wale nie zaczyna klina tracić!
Wał ustawiasz w gmp 1 cyl za pomocą blokady zakładanej na małe koło rozrządu, a nowy pierścień wraz z simmeringiem ma fabrycznie plastikowy kołek blokujący
Galaxy 1.9TDI 98rok. Wymieniam rozrząd, po zablokowaniu wałka rozrządu znak na kole zamachowym wychodzi jak na rysunku do ustawiania rozrządu popuszcza się górne koło rozrządu i blokuje wałek i dolne ustawiasz na znak i dopiero je przykręcasz i pasuje.
Renault scenic wymieniłem rozrząd silnik 2.0 16 v z kołem faz rozrządu wszystko na blokadach samochód normalnie odpalił jezdził po jakimś czasie zaczoł tracić moc przy 3000 obrotów tracił moc po chwili się zatrzymał i po rozebraniu okazało się że nastąpiła kolizja z 3 tłokiem tylko że ustawienia rozrządu została na miejscu czy to możliwe że zakupiłem...
Jeżeli chodzi o koło rozrządu, to tak, na zębatce wału powinna byc kropka na jednym zębie. To co zaznaczyłeś to klin i nie jest on znakiem.
Przy mechanice trzeba samemu nabrać trochę doświadczenia . Koło rozrządu ustawia się że tak powiem"samo"- dopasowuje się na właściwe miejsce aby możliwe było wykonanie pełnego obrotu. Jeśli od góry są jakieś dźwignie , montujesz je i dołączasz capstan(patrząc na to foto - lewy) który je ustawia. Zwalniasz element wykonujący zmianę funkcji(dźwignię elektromagnesu...
Sprawdz dolne koło rozrządu,w Fiatach lubi się "ściąć" na nim taki nadlew spełniający funkcję klina i auto traci moc bo przestawia sięna rozrządzie
Witam Znalazłem ten temat choć stary ale pomocny w moim przypadku. Mam ten sam problem ze słabnięciem Picanto z silnikiem 1,1. Proszę opiszcie jak sobie poradzić z wymianą koła. Zacząłem rozbierać i poległem na odkręceniu śruby na wale. Czym ją ruszyć? Jak zablokować wał do odkręcenia tej śruby. Czy pomogła sama wymiana koła czy trzeba komplet rozrządu...
Jakaś podpowiedź pomoc?
Tam nie ma żadnych cudów, blokada w koło wałka rozrządu, pasuje śruba ósemka lub siudemka, i druga blokada w koło zamachowe obok bagnetu przy krućcu wychodzącym z bloku.
A ja bym zaczął od tego co kolega "carmedic" czyli sprawdzić kąt wtrysku na kompie i koło rozrządu na wale czy przypadkiem nie zcieło klina - bardzo częsta usterka w 1Z
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
Pod kołem wałka rozrządu. W tyczka od strony chłodnicy. Do wymiany trzeba zdjąć koło wałka rozrządu czyli rozpiąć rozrząd.
Stary temat ale może komuś się przyda. Poluzowane koło rozrządu wału i czop wału do frezowania . Dodano po 32 Zamykam temat.
Blokady mam do tego silnika i wiem jak zablokować, z tym, że nigdzie nie słyszałem o możliwości blokowania koła pompy wtryskowej, jedynie blokujemy wał oraz koło rozrządu. A kto Ci każe blokować pompę??? Masz ją zsynchronizować z wałem i wałkiem a nie blokować, po to są kreski na pasku, zresztą nie tyle pompę co jej koło które współpracuje z czujnikiem...
Na pompie widnieją trzy srubki do ustawiania kąta statycznego (zalecane po każdej wymianie rozrządu) a koło rozrządu jak wyżej koledzy pisali na stożku. Tyle że mi to wygląda na 1.9 bo to VP37 a nie 2.0 one były raczej na PD.
w tym aucie wymienisz rozrząd używając zwykłych wierteł. Blokujesz koło rozrządu pompę i po odkręceniu koła na wale korbowym też masz otwór na zwykłe wiertło. odkręcając koło pasowe pneumatem nie musisz nawet blokować koła ale jeśli nie to w skrzyni masz otwór też na zwykły kołek żeby zblokować wał. Wystarczy dopasować średnicę trzpieni do otworów....
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
Nie masz zmiennej fazy, oznaczenie silnika to F4P.
Koło rozrządu jest jakis czujnik, z ktorego wychodzi tylko jeden przewód zielono-niebieski i nie jest on nigdzie połączony Czujnik temp. cieczy do wskaźnika, dla działania wtrysku bez znaczenia.
Jak byś nie mógł się dopatrzyć gdzie są znaki, to na kole pasowym wału jest nacięcie od strony silnika które ma się pokrywać z kropką lub kreską na osłonię paska. Gdzieś pomiędzy kołem a pompą wspomagania. Na wałku znak jest z tyłu koła i trzeba patrzeć przez okienko w osłonie zaraz przy pokrywie glowicy, bez latarki, mini lusterka lub dobrej kamerki...
Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
Tak , mogło uszkodzić głowice skoro koło odpadło :) . Pomiar kompresji wyjaśni które gary zepsute. Jeśli to silnik renówki to sa blokady do tego.
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
Luźne małe koło od rozrządu może dawać takie objawy.
Czy napinacz ma w środku sprężynę i zapadkę, która blokuje jego cofanie ?? Małe koło rozrządu sprawdza się brzeszczotem lub pilnikiem czy jest twarde.
Witam , Z góry przepraszam , ale jestem kompletnym laikiem . Kupiłem vw T5 2,5 litra 5 cylindrow 175 koni rocznik 2006 . Nie mogę w książce serwisowej znalezć kiedy wymieniany był rozrząd . Czy w tym aucie jest pasek rozrządu , czy może koło zębate rozrządu tzw. rozrząd królewski ? Jeśli koło - to co ile km trzeba wymieniać ? Z góry dziekuję za odpowiedzi...
Witam A dolne koło rozrządu??? Często w Fiatach obcina sie nadlew/klin na dolnym kole.Ustawisz na znaki niby sie zgadza ale tłok nie jest w górnym położeniu.Sprawdz ustaw na znaki i długim wkrętakiem sprawdz czy tłok jest w GMP.Kilka razy miałem takie usterki u siebie w warsztacie. Pozdrawiam
Jak nie hałasuje i nie ma luzu to nie ma co wymieniać. Powinno się 150-200 tys coś koło tego
Witam Do wymiany rozrządu w tym samochodzie potrzebny jest specjalny klucz aby zablokować wał korbowy i odkręcić śrubę na wale korbowym od strony rozrządu blokującą koło pasowe. Pozdrawiam
Nie wszystkie HR-V D16W1 mają czujnik położenia wału. Ja mam 99r. I nie ma. Są trzy czujniki wewnątrz aparatu zapłonowego i nic poza tym.
Poczytaj sobie tematy tutaj o KZFR, i sam sobie odpowiesz.
Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu? Dodano po 40 (at)artek482 . Dodano po 31 Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu?
Rozrząd na blokady, a przede wszystkim poluzowane koło wałka rozrządu oraz pompy wysokiego ciśnienia. Cała filozofia. Edit. Koło wałka rozrządu po założeniu paska ma mieć śruby na fasolkach po środku, nie na samym końcu.
To może być koło zmiennych faz rozrządu (Variator), tylko nie wiem czy w 2003r już je montowali.
Musisz zdjąć koło napędu rozrządu i wymieniasz sam uszczelniacz.Najgorsze zdjęcie tego koła trzyma mocno na wale nie wiem czy niema czasem jakiegoś specjalnego ściągacza do tego.
Sprawdź śrubę trójkątną w głowicy pompy. Trafna porada, przy poprawianiu rozrządu sprawdzić dokładnie dolne koło rozrządu czy nie lata. Obroty nie pływają na ciepłym? Zobacz parametry czujnika ciśnienia w kolektorze i ciśnienia atmosferycznego. Zobacz czy odpali na plaka. Jak masz to podmień wtrysk sterujący. Popaprane są te usterki jak ciepły nie...
duże koło napędu wałka rozrządu jest tak skonstrułowane że pasuje na wałek(pokrycie otworów) tylko w jednym miejscu czyli jak zgrasz koło wału z kołem rozrządu (kreska z kropką) będzie dobrze.Dla pewności możesz sprawdzić położenie pierwszego tłoka , będzie on w pozycji górnej zawory zamknięte-praca
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Witam, przesunęło się dolne koło rozrządu o 8 ząbków. Teoretycznie jest na ciasno i bez klina, ale jednak. Problem rozwiązany, temat zamykam.
Te koła się rozlatują, a czy podczas demontażu, niezbędnego do wymiany paska rozrządu, w warsztacie mu "pomogli", to już ciężko powiedzieć.
W lewo, normalny gwint tam jest.
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie , jakiej marki zamontowałeś tę dolną poduszkę . Tania i niemarkowa nie wytrzyma długo . Po za tym wygląd zewnętrzny np. w przypadku tej górnej poduszki , koło rozrządu nie wiele powie . Ona jest hydrauliczna - olejowa - jak straci swoje właściwości tłumienia to jest tak jak piszesz . Ona jest najdroższa w zakupie...
Puszka immo - pod kierownicą, dokładnie nad prawym kolanem kierowcy. Czarne pudełko, z dwiema kostkami, większą z kilkoma przewodami, mniejszą z jednym grubym. Nastawnik to nastawnik szczerze mówiąc - były dwa rodzaje, stary rezystancyjny i nowy indukcyjny, obydwa nie zamienne ze sobą. Wydaje mi się że powinien pasować. Co do falowania obrotów, szczególnie...
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
Żeby wymienić koło trzeba zdjąć rozrząd wiec bez sensu zakładać stary.
Koło zmiennych faz rozrządu robiłeś ?
Ten "pręt" połączony z pętlą opasującą talerzyk odwijający taśmy to układ automatycznej regulacji naciągu taśmy - jeżeli coś jest nie tak z napęciem mechanicznym taśmy to nie będzie właściwie prowadzona po bębnie - efekt albo obraz "skacze" albo w ogóle może go nie być. Jak "coś tam" zachrupało w trybach mechanizmu to bardzo prawdopodobne, że przestawiło...
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
Dołączę się do pytania czujnik (map sensor) jest na miejscu widoczny od góry po lewej stronie silnika koło rozrządu, natomiast ja zlokalizowałem czujnik wizualnie podobny dyndający na kablu (prawdopodobnie adaptacji) i nie umiem określić gdzie on powinien się znajdować. Przepraszam jeśli coś zamotałem ale nie jestem znawcą ;)
Jak dla mnie to klekocze koło zmiennych faz rozrządu. Znajduje się na walku ssącym.
Pod Planeta podpinałeś ? Rozrząd nie przeskoczył / przestawił się ? Jeżeli ok z nim to już niestety zdycha koło zmiennych faz rozrządu.
Kołęk na koło rozrządu i blokada na koło zamachowe.
Stuki na zimnym silniku 1 , 2 minuty , na biegu jałowym , i podczas dodawania gazu na niskich obrotach , po rozgrzaniu brak , stuki dochodzą od samego dołu po stronie rozrządu , możliwe że to koło pasowe od wału korbowego , ma minimalne bicie , ale czemu na ciepłym nie stuka ? Stuka od listopada
Koszyk łożyska, to przychodzi mi do głowy koło zębate napędu pompy bądź koło pośrednie rozrządu. Ale jak łożyska by się tu wysypaly to były by też inne objawy. Może to zawleczki polamalo na korbach?
Kolego wszalka007 fajne te zdjęcia ale : same zdjęcia nie załatwiają sprawy - czy wykonałeś czynności związane z czyszczeniem wspomnianych przeze mnie switch-ów ( tak widzę są trochę inne niż opisywałem) ale sprawa ich wyczyszczenia jest nadal ważna. Ze zdjęć wynika, że w mechanice są aż trzy czujniki elektryczne/elektromechaniczne - dwa na REEL-ach...
kolego z tego co pamietam jest to silnik sofimy . Więc na górze na wałku rozrządu masz znak koło ma tam nacietą szczelinkę a na pokrywie zaworów jest widoczny ząbek dodam ze naciencie na kole musi znajdowac sie na górze . Jak zdejmniesz zdejnmiesz osłone paska zobaczysz koła pompy wtryskowej tam powinien być otwór na wiertło 5 , jest tam też otwór w...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
4-paskowy? Zdejmij pasek napędu kieszeni kasety. Kieszeń powinna być w górnym krańcowym położeniu, w razie potrzeby dokręć i minimalnie cofnij. Obróć na drugą stronę i kółkami dokręć (w lewo) główne koło rozrządu (dolne - przy przednim panelu) do skraju. Trójkątny znacznik powinien nieco przekroczyć w prawo widoczne wycięcie. Załóż pasek bez wzajemnej...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Dokładnie brak podkładki dystansowej na piaście pompy.
Jak masz ustawioną szczelinę w wałku wydechowym? Widać ją między trzema śrubami mocującymi koło rozrządu do wałka https://obrazki.elektroda.pl/6105090200_...
Z tego co pisujesz, to wygląda mi na źle wyregulowane koło faz rozrządu albo uszkodzona po stronie wydechu. (Ale warto jeszcze spróbować ustawić w ten sposób.) Przyjmuję że łańcuszek rozrządu jest nowy i masz oryginalne narzędzie do blokowania rozrządu. Co tutaj będziesz musiał ponownie ustawić na znakach i zastosować ponownie blokady rozrządu. Następnie...
AKL ma jedną sondę. Były one montowane zaraz na początku katalizatora lub tak jak masz na zdjęciu. Skasowanie błędu nie ma nic wspólnego z nie odpalaniem silnika. Jeżeli jest uszkodzony G40 to odpali po odpięciu jego wtyczki i będzie ledwo co chodził. Wtyczka od niego powinna być między alternatorem a głowicą. Czujnik jest pod kołem wałka rozrządu....
w 1z zawsze zbijam koło na rozrządzie i ustawiam pompe na blokade potem regulacja zapłonu. dobrze sprawdzic klin na wale. własnie dlatego kiedy widze znaki farbą. ale jakby klient chciał to zrobic przy piwku za 100zł to tez bym na farbe robił! :D
nowakus ja polecam Ci założyć małe koło rozrządu z auta (to z wału). Idealnie się nadaje tylko wiadomo trzeba sobie dopasować do wału. Ja teraz właśnie zakładam silnik z taką rolką.
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube.
To teraz pytanie czy nie zepsute co przy robocie? Np nie przestawione na rozrządzie synchro (koło pompy) i czy wtryski są otwierane przez ECM.
Musisz odkręcić tylne koło z wałka rozrządu i ustawić wycięcie w wałku równolegle do płaszczyzny głowicy
Blokada wału za rozrusznikiem, koło rozrządu blokada fi 8mm. Dolne koło na wale pływające.
Twój przebieg nie jest prawidłowy, zdejmij małe koło rozrządu na wale i sprawdź czy klina nie ścina, częsta usterka.
robokop: możesz wierzyć lub nie, ale tak było, sam to robiłem (no nie sam, z kolegą), wymiana tego to z godzina roboty (bez ściągania głowicy bo i poco), szybciej i wygodniej niż wracanie na holu z warszawy ciągnąc ją Unem, co było pierwotnym planem, a walizkę narzędzi mam zawsze ze sobą, ustawienie rozrządu w XUD-zie to akurat dziecko by zrobiło (śrubka...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Po mojemu rozleciał się wałek rozrządu. Za używkę na szrocie wiele nie zapłacisz. Poskładaj rozrząd do kupy wg instrukcji którą masz w załączniku. Spróbuj uruchomić silnik. Jeśli się nie uda sprawdź kompresję na cylindrach. W najgorszym wypadku remont głowicy lub kupno używki. Jeśli sam spróbujesz powinieneś się zamknąć w 600. W warsztacie dopłacisz...
Zajmij się na początek: P0341 - czujnik wałka rozrządu (aktywny) Sprawdzenie masy, zasilania oraz samego sygnału z czujnika. W razie potrzeby wymień czujnik. Range problem, czytaj opis dokładnie - rozrząd, ustawienie, może uszkodzone koło rozrządu
W tym modelu aby regulowac kąt wtrysku popuszczasz górne koło na wałku rozrządu i kręcisz kołem na pompie przy pomocy klucza .
Jeśli z góry koło rozrządu to jest zawór.
Jak zdejmiesz koło, osłonę rozrządu dolną po lewej stronie na wale masz czujnik
koło pasowy rozrząd koło wałek rozrząd ustawić koło rozrząd
zasilacz samodzielnego montażu renault laguna przycisk pralka candy zapchana
maszyna minerva śmieszne obrazki
Problem z wciskaniem tłoczków hamulcowych w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM kombi Czy fotele z Citroena Xsara Picasso C4 pasują do C3?