A koło napędowe (tłumik drgań skrętnych) na wale nie zerwany?
1. Koło skrętne działa w porządku, ale pedały działają cyfrowo (0 albo 1) Bo ta kierownica tak właśnie ma. Poczytaj na google. Jak to rozwiązać ? Kupić porządniejszą np. jakiegoś logitecha.
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Znajomi robili coś podobnego. Mimo wielu starań nie chciało to skręcać nie mając kół skrętnych. Zwiększanie mocy nic nie dawało. Koła się kręciły w miejscu a pojazd nie skręcał. W końcu dodali koło skrętne i po sprawie. Dodali jedno zamiast dwóch co były z przodu. Takie samoskretne jak w fotelu. Skręcanie za pomocą różnicowania obrotów kół tylnych.
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
trzeci silnik pewnie dobrze by się sprawował zamiast "nogi" na przodzie robota :) zrobić coś jak "koło skrętne" sterowane takim silnikiem, tylko na DC pewnie ciężko? Ja nie wiem co się tak czepiacie do tych uC w prostych konstrukcjach, gdzie piszę że nie można tak ? Zapewne taniej i łatwiej wyjdzie napisać program i kupić uC niż kombinować z analogowymi...
PS. Motocykle na ogół jeżdżą tylko na wprost. Na ogół w każdym masz też przednie koło skrętne :lol: Zaczyna się jak zwykle, marzyciel wpada na genialny plan, niczym Archimedes w wannie... Kuleją jakiekolwiek podstawy fizyczno-mechaniczne i cała dyskusja będzie się sprowadzała do udowadniania, że to nie ma sensu i nic z tego nie wyjdzie... Po czym wątek...
koło alternatora , tłumik drgań skrętnych , na koniec dwumas
ja mam natomiast inny problem, czy uda mi się zarejestrować coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/7323371200_1... wiecej informacji o tym modelu http://www.singlewheel.com/Auto/PAV100.h... dodam iż produkowano to na początku lat 70 w Czechach. Obecnie nie do kupienia. Ponieważ znam się trochę na projektowaniu i rysunku technicznym,...
Wczoraj miałem okazję przetestować PHX'a 6, pożyczyłem plug od znajomego, a że mam za domem przeszło siedemdziesiąt arów obecnie nieużytków po zlikwidowanych tunelach... zrobiłem z tym porządek ;) Pług sunie za traktorem jak po sznurku, to koło skrętne jest wprost rewelacyjne, jedyne co , to to że pięknie odwraca glebę tak ok 7-8 km/h. Poeksperymentowałem...
Zdejmij pasek i jak kolega (at)andrzej20001 napisał sprawdź czy koło pasowe jest całe. To jest koło w którym jest tłumik drgań skrętnych z gumy. Potrafi się zawulkanizować i wał się kręci a zewnętrzna cześć koła obraca się wolniej lub nawet wcale.
Nie da się założyć tarczy odwrotnie, bo wystająca, środkowa część ze sprężynami tłumika drgań skrętnych oprze się na śrubach mocujących koło zamachowe do wału korbowego
_bogdan_p Bateria może być 12v, są lampy które ruszą na takim napięciu, mam już lampę światłoczułą, prace idą naprzód :D "Bardzo ambitny" - raczej interesujący, wygląd wzoruję jak najbardziej na oryginale. Baterii anodowej chyba nigdzie nie dostanę, ale jestem ciekaw czy w okresie PRL były dostępne. Były dosyć powszechne na napięcie 67,5V i 45v. Dzisiaj...
Pękł drążek skrętny, nowy kosztuje koło 500zł
Przede wszystkim trzeba zlokalizować układ zawierający program. Następnie z jego danych, odszukać datasheet i sprawdzić czy jest to układ programowalny, czy nie. Są układy, których nie da się przeprogramować po pierwszym zapisie i można je tylko wymienić na nowe razem z programem. Ale raczej tutaj będzie, bo ten model ma możliwość instalacji aktualizacji....
Witam. Buduję platformę jezdną, do której w przyszłości zamierzam dobudować czujniki aby stała się robotem. Dałem 4 silniki od wkrętarek (jeden silnik na jedno koło o śr. 12cm). Robot jest dość ciężki (nie ważyłem dokładnie, ale ok. 6-7kg). Do przodu i do tyłu jeździ rewelacyjnie, ale mam problem ze skręcaniem. Myślałem, że jeśli koła po lewej stronie...
Dwa silniki + dwie gąsienice, albo jeden silnik + mechanizm różnicowy i koła, do tego skrętne przednie koło. Innej prostej opcji nie ma.
Ale sztywne, do tego tarcza z tłumikiem drgań skrętnych.:D
Sztywne koło przenosi 100% drgań skrętnych na skrzynie biegów. I ona może dość ciekawe odgłosy emitować. Zwłaszcza przy niskich prędkościach.
Prostym a zarazem bardzo stabilnym rozwiązaniem to 3 koła, napędzane i zarazem skrętne jest jedno koło pozostałe dwa wleczone.
To nie przyciski tylko trzymacze kciuka. Na początku też myślałem że to przyciski :) Pierwsza wajcha ma 3 pozycje. Nie mogę rozgryźć tego schematu do końca ale 1 pozycja to chyba praca normalna 2 praca z stabilizatorami(koparka ma siłowniki koło kół i to chyba stabilizatory) 3 pozycja uruchamia hamulec.
wykonanie super pomysł też, ale zrobiłbym to tak aby z przodu było 1 koło i ono by było skrętne widziałem juz takie zwyczajne kosiarki i przyznam bardzo skretne;] po za tym napęd bym wyprowadził od kosiarki znaczy od wału kosiarki bo tak to i wolno jedzie i obciąża kosiarke;/ silnik tez nie jest zbyt markowy góra na 2-3 sezony najlepsze są firmy "Briggs...
Nie ma 1.3 - to raz. 2 - tam jest pasek PK, inaczej mówiąc wieloklinowy. 3 - to nie jest koło z tłumikiem drgań skrętnych tylko ze sprzęgłem jednokierunkowym. 4 - nawet jeśli jest uszkodzone to nie tnie paska...
Masz tam specyficzne koło pasowe alternatora. Często się psuje. Jedynie w swoim rodzaju. Niby to nie typowe koło jednokierunkowe, ale ma tlumic drgania skrętne. Nie zauważyłeś, żeby czasami zapala Ci się kontrolka akumulatora podczas jaZdy ?
Tylko szarpanie jest nie regularne. A czy koło na wałku rozrządu działa tylko jako koło zamachowe czy jako klasyczny tłumik drgań skrętnych.
Ja zamierzam od poniedziałku poważnie myśleć nad tym. Ramę zrobię z profili zamkniętych, można zmniejszyć wagę maszyny nie tracąc wytrzymałości. Myślę jeszcze, czy spawać czy skręcać. Ja zdecydowałem się na budowę ramy głównej z ceownika 80x40x4, aby mieć łatwość mocowania śrubami poszczególnych elementów wyposażenia, zarówno od góry jak i od dołu....
W kole pasowym jest dziurka, w którą wkłada się blokadę, ale trzeba uważać, bo spotkałem się parę razy z sytuacją, że koło się przestawia (na gumowym tłumiku drgań skrętnych) i blokada nie pasuje
Może . Jak koło ma sprężyny wybite i nie pochłania skrętnych drgań to po drodze do kół jest skrzynia i to ona dostaje baty .
A felgi i opony masz z pewnością idealne ? Bo to też na pomiar rzutuje. Nie prawda. Odchylenie osi jazdy od osi symetrii wynosi -7 minut, W normie. Nie ma sie czym przejmowac. Dodatkowo zbieżność kół w osi tylnej wynosi -00*16', a zalecane jest +00*41'. Zuzycie lub niewlasciwa regeneracja belki. Jesli rozbieznosc jest symetryczna (prawdopodobnie jest...
(at)Aleksander_01 Ok, to w tym wypadku należy wymienić tylko sam ten tłumik drgań skrętnych, czy całe koło pasowe ? Bo wydaje mi się, że samego tłumika to raczej się nie da, ale nie jestem pewien ...
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
witam, rolki też rozumiem ale piasto czujki NIE , bo mozna wtedy sprzedać za 3x tyle co sama czujke lub łozysko a pierdoły w postaci bo precyzja montazu i tp to nóż mnie sie otwiera w kieszeni, koło 2wumasowe, to nastepny wymysł szatana motoryzacji :D , toć chodzi by masy wirujace były najmniejsze a to koło waży wiecej niz tarcza sprzegła z tłumikiem...
Problem jest w ustawieniu wału korbowego w odpowiednim położeniu, koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych przestawia się względem wewnętrznej części i blokowanie kołkiem nic nie daje. Ja ustawiałem za pomocą 2 jednakowej długości prętów włożonych w otwory świec 1 i 2 cylindra
Mało prawdopodobne, zważywszy że go tam nie ma... jest klasyczne koło zamachowe i tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych.
Jeśli jest na gasienicach, to zastosuj typowe dla tego rozwiązania sterowanie poprzez zatrzymanie jednej z gasienic. Dorabianie dodatkowego koła skrętnego nie zda egzaminu, bo gąsienice i tak będą pchały całość po prostej (mają o wiele większy kontakt z podłozem niż koło).
Piękna konstrukcja, zazdroszczę warsztatu. Trójkołowiec gdzie jest jedno koło z przodu i dwa z tyłu jest bardzo ryzykowny przy ciasnych zakrętach- łatwo można się wywrócić. Przydałby się też dyferencjał. A nie myślałeś o trójkołowcu który ma dwa koła skrętne z przodu i jedno napędowe z tyłu? Pozdrawiam
Miałem niedawno podobny przypadek w citroenie ,ustawiałem w ten sposób że koła wałków rozrządu ustawiłem na kołki a wał przestawiałem po zębie aż trafiłem.Oczywiście po każdym przestawieniu obracałem ręcznie i próbowałem palić.Przestawione było koło pasowe wału na tłumiku drgań skrętnych[otwór na kołek względem wycięcia na klin]
Na szybko się nie da! Gdyby to było takie proste, to wózek nie kosztowałby tyle! Możesz zastosować rozwiązanie z wózków akumulatorowych, czyli dwa silniki i skręt realizowany poprzez zatrzymanie (spowolnienie) jednego z nich. Inną metodą może być koło napędzające pojazd sterowane z jakiejś kierownicy i ciągnące cały pojazd lub koło z przodu skrętne...
Felga jest niemal identyczna jak w autosanie H9 21 z przedniej osi skrętnej. Ilość szpilek też by się zgadzała. Na feldze są jakieś napisy, oznaczenia?
Jak nie ma sprzęgiełka alternatora to koło pasowe musi być z tłumikiem drgań skrętnych ale spojrzałem w katalog części zamiennych to sprzęgiełko jest dostępne SKF vkm03601 lub INA 535 0081 10
jak to odkrecam to zawsze frezik , nowe koło , nowa sruba , mocny klej sprawdz tez tłumik drgań skrętnych,bo to przez niego sie czesto sypie
Zdesperowany kupiłem 2 serwa HS-805BB o uciągu 24,7 kg każde. Po jedno na każde skrętne koło. Założyłem je i niestety chyba są za słabe... Trzeba chyba będzie wrócić do przeróbek silnika z wycieraczek. Możecie mi polecić jakiś inny schemat mostka H? P.S. Film z jazd testowych: http://obrazki.elektroda.net/23_12139488... Nawet zacząłem lutować,...
okazało sie z Xantia z 99 roku HDi 109 konny ma zwykle sprzęgło i uszkodzony był tłumik drgań skrętnych
Drugi błąd : "Nieakceptowalna informacja o prędkości pojazdu poprzez V-CAN, w porównaniu z prędkością pokazu zmierzona przez czujniki prędkości kół - nieciagle. " jak również problemy ze skrzynią biegów (brak możliwości zmiany biegów i wyświetlanie na krótko symbolu N) sa wynikiem błędu z czujnika ABS. System porównuje prędkość kół przednich z prędkością...
Całą kolumnę musisz zdemontować. A jaki masz ten luz, na boki wałek lata w tulei, czy "skrętny", tzn. krzyżak stoi nieruchomo a koło kierownicy ma luz?
Zapytaj w Intercarsie, czy mają kit do tego auta, tj sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tarczą wyposażoną w tłumik drgań skrętnych. Tylko montuj na wyraźne życzenie klienta, bo to i tak prędzej czy później coś rozwali, albo skrzynię albo poduszki, albo półosie
Witam. Wprowadzenie Od ponad tygodnia przygotowuję się do skonstruowania pojazdu elektrycznego sterowanego poprzez kabel. Myślę, że waga nie powinna przekroczyć 2,5kg. Długość to nieco ponad pół metra a rozstaw osi to ponad 40cm. Spore wymiary, ale chcę aby jeździł po terenie a nie się ścigał. Zresztą i tak najpierw będzie sterowany kablem. Nie robię...
No tak, wiadomo, ale zastanawiam się czy są gotowe, kompaktowe rozwiązania. sprawa wygląda tak, że chcę do koła zmieścić silnik wraz z enkoderem, by masa i wymiary takiego układu były relatywnie małe - przy osi skrętnej nie mogę dać przecież na każde koło spory zestaw elementów bo się to rozleci.
Nie trzeba nic kombinować "od czego" bo są dedykowane do tego silnika zestawy - stałe koło zamachowe + sprzęgło z tłumikiem drgań skrętnych w tarczy. 1.9JTD w wersji 80KM seryjnie miał zwykłe sprzęgło (ale inna średnica) pasuje za to zwykłe sprzęgło z 1.9TD 100KM. http://www.valeoservice.com/data/master/...
Mam ten sam podnośnik tylko naklejki inne koło nierdzewki możę i stał ;) W kołach nie ma żadnych łożysk oprócz tych skrętnych z tyłu choć jest lepiej wykonany niż najtańsze chińczyki i 4 rok działa bez zarzutu
Witam od pewnego czasu próbuje skonstruować pojazd na pilota z części łatwo dostępnych.Napęd mam, silnik napędza przez koło zębate dwa koła.Jedynie nie wiem jak zrobić układ skrętny.Próbowałem z zwykłym silnikiem aby skręcał całą osią ale nie ruszył.Mam silnik skrętny ale skręca on w jedną stronę a w drugą słabo.Nie mam pomysłu na zrobienie tego układu...
Miałem kiedyś taki numer, że klient włączył klimę przy 5000 obr silnika i koło z gumowym tłumikiem drgań skrętnych się przestawiło względem wewnętrznej części i ustawiałem rozrząd na oko, o ile dobrze kojarzę to tam nie ustawia się tłoka w gmp tylko w połowie skoku http://obrazki.elektroda.net/30_12253147...
Witam! Zacznę od tego ze sam bawię się w budowę skutera i roweru elektrycznego i też korzystam z silników 24v 350 watt. Taki silnik przy gwałtownym ruszeniu potrafi pobrać nie 19 ale 35 amper. Montując dwie sztuki na pewno będziesz miał zapas mocy mechanicznej ale nie elektrycznej. Pomyślmy: 4 sztuki aku każdy 6v i 12ah. Razem to bateria 12ah 24v. Przy...
:D rozmawiałem ze znajomym mechanikiem z rodziny ,który powiedział mi ze jak koło ociera o błotnik w ZX to znaczy że tulejki na czopach są już wyrobione i podejrzewam że czeka Cię wymiana czopów lub planowanie ich ,oraz oczywiście kupno nowych pierścieni na owe czopy. po tym obowiązkowa wymiana poduszek skrętnych. sumując 2xpoduszki to coś koło 120zł...
Poduszka skrzyni biegów , poduszki silnika lub przednie poduszki kabiny i jeszcze krzyżaki wału napędowego.Nie wykluczone koło dwómasowe Dodano po 6 Jeszcze tuleje drążków skrętnych, jeżeli są w tym modelu no i oczywiście swoźnie zwrotnic i końcówki drążków kierowniczych i reakcyjnych
Tak, 1.9JTD (8V) to bardzo dobra jednostka, trwała, ekonomiczna i bezawaryjna. 6-7l/100km po mieście to dobry wynik jak na samochód segmentu C. To nie Passat, awarie koła dwu-masowego nie są tu aż takie częste, poza tym dostępne są tradycyjne zamienniki (stałe koło zamachowe i tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych). Niemniej na tak krótkie trasy...
Witam! Proszę o poradę. Buduję platformę robota mogilnego z moimi dziećmi. Kupiłem 6 pompowanych kół do taczki o średnicy 26cm. Po trzy koła na stronę. Razem 6 silników (po jednym na każde koło) Platforma nie posiada kół skrętnych. Całość z ramieniem i akumulatorami będzie ważyła ponad 60-70kg. Pojazd chcę rozpędzić do około 22km/h. Po obliczeniu wychodzi...
powiem Ci kolego, że mam jednego pięknie zbudowanego Sama, który mógł by stanąć w muzeum samów bo jest ślicznie zrobiony... i tyle, bo jest bezużyteczny, nie skręca (bo ktoś olał zasady budowania przedniej osi skrętnej i każde koło skręca jak chce), przekładnia kątowa choć wykonana ładniutko zacina się ( w ogóle jest niepotrzebna) a tylna oś i tak ślizga...
Witam Moje prace z robotem ida dalej. Poczytałem poczytałem trochę o tym wszystkim i sprawa wygląda następująco. Mam zamiar użyć sonaru zbudowanego w oparciu o ten artykuł http://www.konar.ict.pwr.wroc.pl/uploads... Robocik będzie w kształcie kwadratu 10x10cm i każde koło będzie skrętne za pomocą serwomechanizmów. Nie...
Z mojej retrospekcji na temat wymian dwumas na normalne koło zamachowe należy w sterowniku narzucić większe obroty biegu jałowego, żeby wyjść poza granicę największych drgań skrętnych i podobno wtedy wszystko gra.
Trzeba sprawdzić koło pasowe na wale korbowym a dokładniej stan znajdującego się na nim tłumika drgań skrętnych ( czy się nie rozwulkanizowało ).Wydaje mi się, że opisywane przez Ciebie dwie usterki nie mają ze sobą związku. Ale oczywiście np. złe dawki paliwa na wtryski też potrafią tak się objawiać .
Witam drogich forumowiczów. Tematów o silnikach elektrycznych do gokartów jest multum i już powoli się gubię co do czego, bo dobór silnika itd zależy od rodzaju budowanego gokarta ( dyferencjał, oddzielny napęd na 2 koła, napęd na 4 koła itd... ) Wpadłem na pomysł aby zbudować CRAZY CART. Różni się on znacząco konstrukcją od zwykłych gokartów gdzie...
Witam dziś udało się trochę posiedzieć przy sprężarce. Spawy poskręcane dodatkowo na śruby powinno być ok. http://obrazki.elektroda.pl/7751175700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9822021000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6897615600_1... http://obrazki.elektroda.pl/6775768500_1... Dospawałem...
Jeśli nie chcesz żeby to cudo ciągle piszczało, dachował, było ściskane i rozciągane przez spore siły to poczytaj o Systemie kompensacji Ackermana. Tam gdzie kupujesz koło do taczki są też specjalne ośki. Wspawaj lub przykręć jeden koniec ośki w rurkę lub w ramę.
Diesel 1.9 z 2006 i tylko 80kkm... wątpliwe. Co może być przyczyną rozsypania się dwumasy - nieumiejętne obchodzenie się ze sprzęgłem - na dobrą sprawę wystarczy kilka razy pomylić 3 z 5, albo parę "zajączków" przy ruszaniu. Spalenie sprzęgła dowodzi, że nie miało lekko ;) Koło dwumasowe to koło zamachowe - w tej konstrukcji występuje sztywna tarcza...
Witam jestem w trakcie budowy pojazdu elektrycznego który jest napędzany za pomocą silnika wycieraczek bosch,zasilany jest akumulatorem 7ah 12V.Konstrukcja jest prawie gotowa(została przetestowana), została mi do zrobienia elektronika i tu mam problem,potrzebuję zrobić 2 mostki h i aparaturę do zdalnego sterowania.Czy ten schemat jest poprawny ? http://obrazki.elektroda.pl/5460618100_1...
Adapter 5mm oznacza grubość adaptera (hex'a), czyli wartość o jaką odstawisz felgę od "piasty". Jeśli założysz cieńszy adapter koło schowa się bardziej pod karoserię i będzie miało mniejszy zakres ruchu na osi skrętnej (opona może ocierać o elementy zawieszenia np.). Grubszy adapter może jedynie "popsuć" wygląd (zależy od gustu), lub w skrajnych przypadkach...
Taki pojazd juz zrobiłem za zasadzie 1 silnika kilkoma serwami i klasycznego sterowania jak w samochodzie z kołami skrętnymi ,teraz chce zrobić coś bardziej prostego za każde koło będzie mieć swój silnik i nie uważam zeby ro było trudne ,brak mechanizmów różnicowych przeniesienia napędowy zwrotnic klasycznego układu kierowniczego itp wiec taki pojazd...
Da się zrobić coś takiego. Tylko pozostaje kwestia zakupu odpowiedniego sprzęgła (zestawu). Nie powinieneś odczuć wielkiej różnicy, aczkolwiek będzie mniej tłumiło "uderzenia silnika (skrętne na wale)"./ Ale jeżeli lubisz bardziej poszaleć (sądząc po pojemności) to polecam. Sprzęgła dwu-masowe nie nadają się do sportowej/agresywnej jazdy.
http://obrazki.elektroda.pl/4722527200_1... Armadilo-linefolower inny niż wszystkie Pomysł na budowę tego robota pojawił się ok roku temu. Podczas rozbierania starego skanera natrafiłem na ciekawy element, matryce CCD (ILX524K) . Matryca składała się z 2700 pikseli w trzech kolorach ustawionych w jednej linii. Wraz z małym obiektywem...
Koło pasowe owalne ma za zadanie amortyzować drgania z wału korbowego jest to najleprze rozwiozanie w silnikach TDI .Co do pompy i wtrysków niema znaczenia . Dodano po 4 A tak dokładnie to jest tłumik drgań skrętnych żeby zapobiec szybkim z zużyciem paska klinowego . http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/205...
Koło na wale bez gumowego amortyzatora taka jak powinna być.Właśnie czy na pewno ?Co waszym zdaniem ma niwelować drgania skrętne.Ten układ bez wolnobieszki na alternatorze ma koło z amortyzatorem. Dodano po 4 Stąd się bierze uślizg paska na kołach i jego niszczenie
nie wiem co przedstawia ten rysunek i czemu ma służyć budowa układu skrętnego na 2 osiach jest dość kłopotliwa , nie prościej zastosować typowe rozwiązanie 2 osie napędowe i koło swobodne warto zajrzeć do tematów przyklejonych na początku forum typowe rozwiązanie znajdziesz w tym [url=http://www.edw.com.pl/pdf/k13/11_09... projekcie warto przeglądnąć...
Takie zachowanie występuje w większości samochodów osobowych. Postój sobie w pobliżu skrzyżowania w upalny dzień, w samochodach skręcających w prawo lub w lewo będą piszczeć opony. Geometria czterech kółek sprawia, że koła nie mogą się skręcać równolegle do siebie. Koło wewnętrzne musi skręcać się bardziej, a dokładniej koła muszą być ustawione prostopadle...
nodzy napisał: ...małe pochylenie koła z powodu uszkodzenia ułożyskowania wahacza nie powoduje luzu na kole wyczuwalnego przy sprawdzaniu (rękami ruszając za koło) trzeba dużej siły żeby pokonać amortyzator i drążki skrętne, poza tym na założonym kole nie zobaczymy luzu na wahaczu. Nie mylić dwóch rzeczy: ułożyskowania piasty koła a ułożyskowania wahacza...
Witam Poszukuje informacji o różnicach i kompatybilności belki od przeszklonego mulitispace i wersji furgon Samochód jak w tytule tylko według mnie jest to wersja 1 po liftingu ale inne mówią że wersja 2 więc sam już nie wiem ale nie o to chodzi Muszę wymienić tylną belkę bo już jedno koło się pochyla a drugie wchodzi w nadkole czyli drążek skrętny...
Przypominam, że istnieje coś takiego jak drgania skrętne Na szczęście mało powstaje papajów w oparciu o silniki PD wieśwagena. Tajemnicą udanej konstrukcji jest masywne koło zamachowe. Kiedyś były na prawdę wielkie i ciężkie ciekawe czemu z nich zrezygnowano. W oplu omedze czy e36 benzyna sa większe i cięższe niż dzisiejsze dizle i na prawdę wygodnie...
Tak mogę skrecac jak złapie za koło to kręcę w lewo i prawo a wiesz zaobserwowałem że jak kręcę to po jak czasie za blokuje i oska działa do kolejnego odpalenia tak jak by jakiś zawór się wiesza podpowiedź co dalej
Efektem ubocznym jest pęknięty wał. A w którym miejscu pęka? Tak dla potomnych - koło zamachowe dwumasowe, tak samo jak zwykłe, z jednej strony ma masę, która działa jako akumulator energii kinetycznej, a z drugiej strony tłumik - amortyzator nierównomierności momentu skręcającego ( czy skrętnego jak kto woli), generowanego przez silnik aby jego wahania...
Koło zamachowe dwumasowe jest alternatywą dla tłumika drgań skrętnych w tradycyjnej tarczy sprzęgłowej. (Jeżeli z jakiś powodów tłumik nie działa, chwilowy moment obrotowy jest ograniczany przez uślizg na okładzinach sprzęgła.) Drgania pochodzą nie z napędu, ani skrzyni przekładniowej tylko z silnika. Dzięki dwumasie mamy co prawda większe przyspieszenie...
To ostatnie, to , jak zrozumiałem, hybryda :-) napędzanie kół tylnych dwoma silnikmi i przednie koła skrętne... Nadal będzie problem z samoskręcaniem - silniki muszą mieć idealnie taką samą prędkość. A właściwie nie silniki, a koła - bo co z tego, że silniki będą tak samo się kręciły, jak koło będzie trochę większe.... Co prawd nie wiem, czy ma to znaczenie...
Jedną końcówką nie wyreguluje bo rozjedzie mu się zbieżność, o ile w tej chwili w ogóle ma dobrą. Koło wewnętrzne powinno dojść do ogranicznika, tzn lewe przy skręcie w lewo i prawe przy w prawo, na drugie nie patrz. Ustaw prawidłowo zbieżność. Zmierz ruch w cm na wąsie skrętnym skręcając od ogranicznika do ogranicznika i podziel przez dwa, to wyjdzie...
To nie będzie takie proste. Głównym problemem będzie synchronizacja 3 silników. Co już wymusza 3 osobne kanały sterujące. Niestety jak pokazuje praktyka, rozbieżności pomiędzy parametrami pracy silników, nawet z tej samej serii i linii produkcyjnej, są znaczne i w zasadzie nie ma szans na znalezienie 3 IDENTYCZNYCH silników, reagujących identycznie...
Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych....
A oto odpowiedzi dla kolegów: Bartas14pn- Niestety nie ma skrętnych kół. Przełożenie zwiększa moc pojazdu a i tak pędzi on dość sypko. Jellyeater- Jedno koło jest specjalnie scentrowane i przełączając bieguny na silniku (mam specjalny układ na przekaźnikach) to można się pobawić. tomgart-Jeździ nawet szybko, ten silnik ma dosyć durzą moc i obroty nie...
... to gmp nie ma nic wspolnego z polozeniem walu korbowego. gmp 0 nie rowna sie pokrycie ze znakami dolnego kola rozrzadu ? Jak GMP nie ma nic wspólnego z położeniem wału korbowego skoro z jednej strony wału korbowego jest koło zamachowe a z drugiej dolne koło rozrządu i połączone jest to niby jak? Wał korbowy to nie drążek skrętny ani belka skrętna....
Remont skrzyni biegów to ok 3 tys. zł ;) Tarcza może być z innego samochodu, byle zgadzała się średnica, wymiary wieloklinu, oraz sztywność amortyzatora drgań skrętnych (sprężyn). Zestaw "sztywnego" sprzęgła od Valeo to koszt ok 1800zł, dwumasa od LUKa kosztuje 2300zł (oba z wysprzęglikiem i śrubami).
Może ktoś z Was przypadkiem wie czy tarcza sprzęgłowa od fiata bis to ta sama co od cc700 ? Mam problem bo po zapewnieniach ze strony mechaników iż będzie pasować postanowiłem założyć ów tarczę (z tłumikiem drgań skrętnych) do 126p (650), Kupiłem od cc700 bo niby to samo a teraz okazuje się że muszę dać do przetoczenia (niewielkiego bo o 4mm ) koło...
Widocznie jest jakiś powód, żeby zrobić przerwę w dokręcaniu. Może śruba potrzebuje się rozprężyć i dobrze usiąść , jak Kolega wcześniej napisał. Tak po prawdzie. Śrubę się napina albo ew. napręża (a nie rozpręża) poprzez jej dokręcenie. Jej wstępne napięcie wywołuje siłę ściskającą całość mechanizmu, który ona mocuje. Nic też tam nie może źle usiąść...
Witam. Mam taki problem. Autko VW Polo III 1,9D 47KW z silnikiem AET. (taki sam był w feliciach, seatach itd). Auto zerwało mi pasek dwa tygodnie po tym jak je kupiłem - na szczęście miałem drugi w bagażniku (używany, trochę zużyty, był w aucie jak je kupiliśmy (?!)) Po jakimś czasie (~tygodnia) pękł ten drugi. Pomyślałem, ok, może był zmęczony już,...
Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
Musiałbyś wyrzucić jedną oś i zastosować koło swobodne, albo zastosować przynajmniej jedną oś skrętną. Koła mają po prostu za dużą przyczepność, a silniki są za słabe, żeby pokonać olbrzymie siły tarcia. Nie stosuje się w dużej skali takiego napędu jak zastosowałeś bo to prostu nie ma jak skręcać. Może się wydawać że to prawie czołg, jednak nie jest...
Jeżeli chodzi o kołowanie, to prościej jest zrobić mechaniczne sprzężenie koła ze sterem kierunku, w zależności od typu podwozia - tylne lub przednie. Można też połączyć koło z samym serwem steru kierunku, jeżeli jest to prostsze konstrukcyjnie. Wystarczy popychacz i orczyk przy goleni koła. Sama goleń musi tylko być zamocowana w sposób umożliwiający...
Witam Posiadam Peugeota 508, 2012r, 1.6eHDI. Podczas normalnej jazdy wyskoczyły błędy ABS, ESP , skrzyni biegów , elektrycznego hamulca ręcznego oraz skrętnych reflektorów. W samochodzie nie działa z tego nic. Samochód odpala , podczas jazdy wskazuje prędkość , xenony nie skręcają. Hamulec postojowy trzeba zaciągać i zwalniać ręcznie. Pierwsza diagnoza...
Witam! Miałam na myśli koło pasowe Raczej nie będzie to koło dwumasowe. Dwumas koła pasowego jak pęknie to ma bicia i jest to od razu zauważalne, wystarczy przyjrzeć sie pracy paska i obrotom koła Z tego co wiem na podstawie Seata to mocny 1.9 TDI(110KW) ma dwumasowe sprzegło,te słabsze mają zwykłe i doważenie wału wykonane jest poprzez koło pasowe-...
Nie powinny być ZBYT głośne. Choć do najcichszych nie należą. Możliwe że miałeś już wyśmigana przekładnię. Takie silniki mogą cykac, trzeba je pozbawić styków na przekładni (tych służących np do "parkowania" wycieraczek) a sama przekładnie dobrze nasmarować. Powinny ucichnąć dość znacznie. W silniku spalinowym poziom hałasu jest ogromny. I pojawia się...
Czyli tak: wąż od hydrauliki skrętu kół (nie hamulców), oś skrętna 2 z przodu, koło lewe. Samo się nie odpowietrzy- trzeba wejść pod auto. Oczywiście uzupełnić olej ale jak długo nie był wymieniany to wymienić wszystko. Reset komputera jest oczywisty.
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Witam. Ciekawe czy ktoś już zadawał takie pytanie. Zakupiłem właśnie taki wózek czterokierunkowy i jest to pierwszy wózek z jakim mam do czynienia. Kupiłem i zonk. Zjechałem z lawety, ujechałem kawałek i stop. Wózek ma 4 koła, dwa z przodu i dwa pod kabiną. Tylko to jedno skrętne pod kabiną jest napędowe. Problem jest, że mam nierówną powierzchnię i...
robot skrętne skrętne koła reflektory skrętne
diagnostyka przetwornic wzmacniacz stagg łączyć kabel ziemia
Moc grzałki w układzie trójkąt vs gwiazda Regulacja czasu załączania w myjce ciśnieniowej Kärcher