Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
W pompie wtryskowej jest otwór 5-6 mm a nakole pompy jest wcięcie. Można użyć poprostu wiertła i zablokować koło pompy ( oczywiście wałek rozrządu oraz wał korbowy na znakach ).
Galaxy 1.9TDI 98rok. Wymieniam rozrząd, po zablokowaniu wałka rozrządu znak na kole zamachowym wychodzi jak na rysunku do ustawiania rozrządu popuszcza się górne koło rozrządu i blokuje wałek i dolne ustawiasz na znak i dopiero je przykręcasz i pasuje.
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
duże koło napędu wałka rozrządu jest tak skonstrułowane że pasuje na wałek(pokrycie otworów) tylko w jednym miejscu czyli jak zgrasz koło wału z kołem rozrządu (kreska z kropką) będzie dobrze.Dla pewności możesz sprawdzić położenie pierwszego tłoka , będzie on w pozycji górnej zawory zamknięte-praca
I jeszcze jedno, koło to pod wałkiem rozrządu ma możliwość regulacji zazębienia, więc szczelinomierz w dłoń i ustawiamy, inaczej rozrząd bedzie hałasował, luz międzyzębny ma być w przedziale 0,06-0,17mm.
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
koło ma luz i powoduje uderzanie krzywek walka o popychacze Zaworów o tłok.
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Musisz odkręcić pokrywę zaworów i ustawić wałek np. wg. czujnika zegarowego. To oznacza, że na czwartym cylindrze krzywki muszą "się mijać", tzn. muszą mieć identyczną odległość od zaworów. Koło rozrządu ma być zablokowane (chyba śrubka 6mm pasuje) w tym momencie i kiedy już ustawisz/wyregulujesz wałek - dokręcasz koło rozrządu.
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
Albo mylicie się z ustawieniem wału, albo wałek rozrządu przestawiony o 180stopni, albo koło wałka inne (istnieją dwa różne typy!). Ja jednak obstawiałbym na błąd w ustawieniu - sprawdźcie na spokojnie raz jeszcze dokładnie.
Kolego a jednak błędnie był ustawiony rozrząd. Sprawdź (na spokojnie) jeszcze raz ustawienie rozrządu (nie może być pomyłki nawet o jeden ząbek) oraz ciśnienie w cylindrze i luzy zaworowe. Tylko dla przypomnienia: tłok w GMP, koło zamachowe na znak i wałek rozrządu ustawione właściwie - dużo materiałów poglądowych na forum. Sprawdź też, czy podczas...
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Najprawdopodobniej nie ma tam klina, ale jest kołnierz. Skoro nie możesz podać nr. silnika, to wklej fotkę tego koła robioną od przodu, żeby było całe koło widać. Poza tym, już Ci pisałem, że nie ma czegoś takiego: wałka zaworów To jest wałek rozrządu!!!
ja zawsze ustawiam koło zamachowe w punkcie 0 wałek rozrządu blokuje się po zdjęciu pokrywy klawiatyry i robie nacięcie na pompie wtryskowej jeśki takiego nie ma , reszta juz jes nieważna potem zakładam nowy pasek i napinam go napinaczem.Potem robie jeden obrót wałe aby sprawdzić czy wszystko jest ok i to wszystko.Odpalam silnik i pyka sobie prawidłowo.
Znak masz na kole zamachowym na zero, wałek wysuwasz klapkę i widzisz koło kreska na kole na klapce wypust. Koła od pompy oleju nie szukasz bo 97 roku rozdzielacz przeniesiono na wałek rozrządu.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Panewki, popychacze zaworów, koło dwumasowe, wałek rozrządu (jeżeli to PD), uszkodzony wtrysk.
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Jak ustawiony początek wtrysku , wał-koło zębate, wałek rozrządu-kółko ....???
Z tyłu silnika, na obudowie skrzyni biegów jest okienko. Jedna jego krawędź jest odnośnikiem do 0, które jest na kole zamachowym. Natomiast wałek blokujesz kołkiem z przodu, przechodzącym przez koło rozrządu. Koło luzujesz przed założeniem paska i po napięciu dokręcasz.
Stukanie dżwigienki o pokrywę zaworową to częsty prrzypadek ,obejżyj więc czy niema jakich śladów. Zdarzyło mi się kiedyś w c330, obcięty klin (był na granicy wytrzymałości) na połączeniu koło zębate- wałek rozrządu ,ciężko zlokalizowac bowiem stukot wałek przenosił po całym silniku (zawiedli nawet ci NAJLEPSI?????? :D okoliczni). Po wymianie lata do...
Jak tak włożysz aparat to już nie będzie trzeba przekładać bo tak jest poprawnie, ewentualnie możesz przewody poprzekładać jakby się okazało że ktoś wcześniej pozamieniał, kolejność 1342, pierwszy oczywiście od strony rozrządu i na ten przewód ma wskazywać palec gdy wałek rozrządu ustawiony na 0T. Zamiast wyginać się z 19-stką możesz podnieść jedno...
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Dokładnie tak. Tylko zwróć uwagę na koło pływajace, żeby podczas napinania paska nie blokowalo się o wałek.
No chyba, że przy niskich obrotach niska wydajność to też będzie niskie ciśnienie a pompa będzie mieliła w miejscu. Dokładnie tak jest, pompa na niskich obrotach nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia do pokonania oporów koła stąd nic się nie dzieje. Podnieś przód do góry i sprawdź czy koła będą skręcać ;) A co do ewentualnej wymiany pompy to ta oryginalna...
wał okno w skrzyni zero lub blokada na koło zębate wałek rozrządu kołek fi 6 koło pływające ,śruby na 13 klucz 3 sztuki luzne przy napinaniu Dodano po 6 a no i napinacz zależy czy mechaniczny czy hydraulic jak ten drugi to musisz zblokować pożyczył bym ci blokady ale do ełku troche daleko
Bardziej będziesz zadowolony jak splanujesz głowicę i założysz lekkie koło.
A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
Musisz ściągnąć koło pasowe, wentylator, filtr oleju, odkręcić pokrywę rozrządu i wtedy wyciągnąć laski popychaczy, podnieść popychacze (nie wiem jak, żeby nie spadły do miski) ale chyba miskę też musisz zdjąć, bo nie zdejmiesz pokrywy. Potem wyciągasz wałek rozrządu. To ten wałek z trzema śrubami mocującymi koło pasowe po stronie alternatora.
Po założeniu nowego łańcuszka (a co z zębatkami) ustaw tłok w górnym położeniu, koło zamachowe na znakach i wałek rozrządu na znakach. Szczegóły pooglądaj na filmikach, na forum.
Z doświadczenia wiem, że masz do wymiany koło napędzające wałek rozrządu. Jest to choroba wszystkich TDI na pompowtryskach. Nowe koło ma odstęp około 2-3mm między tarczą impulsową, a zębatką paska rozrządu. Zużyte koło nie ma odstępu i te dwie powierzchnie trą o siebie podczas pracy silnika, czego naocznym skutkiem jest rdzawy nalot na kółku rozrządu....
Tak, mówię o kaszlaku - taki był pierwotny temat. Taki agregacik może całkiem przyzwoicie pompować, pomimo że tłoki nie pracują na przemian. zostawiłbym koło zamachowe i zamiast słoneczka bym przykręcił dorobione duże koło pasowe. Wałek rozrządu musi zostać, ze względu na smarowanie i napęd samej pompy. W sumie, to całkiem niezły pomysł - niedroga sprężarka...
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
Blokada w koło zamachowe w miejsce czujnika, blokada w wałek rozrządu od góry, sprawdzenie znaków po zdjęciu pokrywy na kołach zębatych wału korbowego i wałka i oto cała filozofia. Pozdrawiam
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube.
przecież wał napędza koło zamachowe nie wiem o co kaman. Po zerwaniu paska i tak zawory dostały. Można by zmierzyć ciśnienie, ale do tego wymagane jest ustawienie rozrządu
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
To jest bardzo prosty silnik. Nie mam pod ręką schematu ale ale są trzy punkty do ustawiania rozrządu: 1. Na kole zamachowym i lej skrzyni jest otwór i znacznik ustawiasz na "0" 2. Koło pompy wtryskowej ma otwór do blokowania aby sie nie przestawiło. 3. Wałek rozrządu po przeciwnej stronie co rozrząd ma wycięcie w które wkładasz blokadę (idealnie pasuje...
Koło magnesowe, na znaku T a wałek rozrządu, jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/59_12714003...
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
Ale komplikujecie załóż małe koło i i przyłap odpowiednio duże (wszystkie otwory musza sie zgrywać) następnie ustaw wał korbowy i wałek rozrządu tak żeby jak przłożysz linijkę przez srodki wałów to musza pokrywać się ze znakami (wybite punkty) na kołach rozrządu. A aparat jak nie będziesz odkręcał to nie ma możliwości przestawienia się nawet gdy masz...
Ustaw silnik na znaki, najdokladniej jak potrafisz dolne koło w punkt i wtedy zrób zdjęcie kół wałków. Tylko wtedy zrozumiesz gdzie się walnąłeś. Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb.
Problem rozwiązałem ,wcześniej przy wymianie rozrządu zrobili to niezbyt dokładnie i przesunęło się koło rozrządu i nie było dokładnego spasowania na znaki wałek rozrządu był za wcześnie ale nie na tyle żeby zapisał błąd. co powodowało że czujnik rozrządu i czujnik wału się nie pokrywały.
Jest zle ustawiony wałek ssacy albo koło zablokowane.
Witam mam problem z ustawieniem wałków w rozrządzie a mianowicie wałek wydechowy, jak ustawić koło zębate względem wałka ssącego, Z góry dziękuje za szybka i fachową odpowiedz.
Jeśli w trakcie składania rozrządu po blokowałeś wszystko jak należy to powinien palić normalnie tzn. wałek rozrządu,koło zamachowe,koło pasowe na wale korbowym i pompę wtryskową.
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Prawdopodobnie uszkodzone koło zębate rozrządu na wale korbowym, skoro musisz przestawić wałek rozrządu żeby lepiej chodził
Panowie mam prośbę może ktoś mi powiedzieć z jakim momentem dokręcać głowice wałek rozrzadu koło zębate walka koło pompy i napinacz paska rozrządu
Miałem takie przypadki zatarty wałek i zawsze ten drugi lub urwane koło rozrządu a wada smarowanie które się rozchodzi właśnie w głowicy na pierwszej stopie mocowania wałka się zatyka na ten drugi wałek.
Dokładnie.:D A jeśli chodzi o ścisłość, to wał jest korbowy. Wałek zaś rozrządu.
Ustawiasz koła zgodnie ze znakami. Wkładasz delikatnie wałek tak żeby dwie pierwsze krzywki skierowane były do dołu odwrócone V. Później patrzysz i ustawiasz tak koło zębate żeby pasowało na znak z kołem pośrednim. Powinno się też zgrywać mniej więcej z otworami w wałku. Przykręcasz wszystko i kręcisz wałem sprawdzając czy nie będzie kolizji.
Autor tematu albo juz polecial w trase i nie chce sie z nami podzielic co bolalo maszyne ....jak wiekszosc .... albo dostal karnet w hotelu serwisowym do grudnia😎 Samochód dalej na serwisie dam znać jutro czy złożyli silnik. wałek rozrządu ok Koło zamachowe na miejscu Koło pośrednie też ok
Co za bzdury... nigdy się tak zaworów nie ustawia. Zawór wydechowy i ssący ustawiasz jednocześnie, koło magnesowe na "T", wałek rozrządu krzywkami w przeciwną stronę popychaczy i już. Taka regulacja zapewni prawidłowe ustawienie luzów, gdy tłok i zawory są w położeniu największego ciśnienia w czasie normalnej pracy silnika...
Mhm, ale jak najlepiej to zrobić, żeby nic się nie przestawiło przy odkrecaniu śruby, czy dokręcaniu. Jeszcze mówisz o blokadzie koła zamachowego poprzez otwór z rozrusznika. A nie można blokadą zablokować przez otwór w skrzyni? I z tego co mówisz jeśli się przestawi, to po prostu ustawić wał tak jak ma być, w lewo czy prawo na znak na wałku i na kole...
Nwm jaki ma byc kat wtrysku, ale zapodam Ci dane z interdaty https://obrazki.elektroda.pl/6093958600_... https://obrazki.elektroda.pl/2944306100_... https://obrazki.elektroda.pl/2475202700_... https://obrazki.elektroda.pl/3961976400_... https://obrazki.elektroda.pl/7273345200_...
Japitole! wałek jest jeden bo to jest poj 1.0i. Jest sobie wałek rozrządu z jednego końca jest przykręcone koło paska rozrządu a z drugiego końca jest nabita zębatka(nazywam to zębatką bo to jest takie koło z wcięciami) która współgra z czujnikiem położenia wałka rozrządu i ta zębatka właśnie mi się przestawiła i teraz czujnik odczytuje złe wartości.
Koło wałka rozrządu jest montowane w różnych silnikach takie same. Jakbyś miał silnik o oznaczeniu 5E to do tego silnika odnosi się ten znak i na niego ustawia się wałek (koło zębate).
Ciśnienie oleju odblokowuje zamek i koło pod wpływem ruchu przestawia się (praca 0-1) Można sprawdzić stan koła próbując poruszyć wałkiem, jeśli wałek da się obrócić a koło stoi w miejscu to uszkodzenie jest ewidentne, czasem jednak podczas demontażu części żeby dostać się do wałka zamek nagle załapuje i blokuje koło przez co mylnie można zdiagnozować...
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
Ależ dokładnie tak napisałem. Duże koło napędzające pompę wtryskową jest kołem z kompletu rozrządu. Pompę wspomagania napędza koło małe, bez luzu. Pisząc 'wałek' oczywiście miałem na myśli wałek napędzający pompę wtryskową i wspomagania (a nie czasem wałek rozrządu!). Chyba nie zrozumiałeś, kolego. Tak czy owak do rozbiórki i diagnozy.
Z tego co czytam to wymieniacie łańcuch i zawór sterujący KZFR ale samo koło to już nie. Pytanie skąd wiara że ono nie jest uszkodzone, skoro usterka nie przemija? W Renowkach wymiana KZFR i zaworu sterującego to klasyka niestety. I po co wymieniać wałek rozrządu? Wytarty jest? Koło 500-800 zł, 1 czym problem? https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/p...
Jak pisałem wcześniej, szklanki wymieniałem od spodu silnika, nie trzeba rwać głowicy do tego. Do weryfikacji wałka wystarczy zdemontować miskę olejową i zakręcić wałem, wałek rozrządu widać idealnie i wszystkie krzywki. Dodano po 4 Czwarte zdjęcie, pierwszy cylinder widać na nim koło od paska, jak się dobrze przyjrzysz to widać w dole zdjęcia wałek...
Witam. Proszę o podpowiedz z jaką siłą dokręcamy w 1.9 tdi 110 afn: głowice wałek rozrządu koło pompy wtryskowej koło rozrządu na wałku na wale stopki korbowodowe napinacz koło zamachowe Z góry serdeczne dzięki
teraz blokady lub mechanik , który zdejmie pokrywę zaworów i ustawi. Blokady rozumiem że są potrzebne żeby ustawić rozrząd ale pokrywę zaworów jak chcesz w tym silniku ściągnąć ... ? Robiłeś już ten silnik ? ktoś naprawiał już takie cudo Twój silnik nadal jest produkowany przez Fiata jako 1.4 16V np. Fiat Bravo II różnica jest tylko w pojemności gdzie...
Zakładaj dzwigienki ,wałek ,koło i odpalaj
Rozebrałem jeszcze raz koło wałka i zdjąłem simering. Wałek rozrządu ma luz góra / dół i na boki. Czuć i widać po zdjęciu korka wlewu oleju jak pracuje...
blokady masz? czujnik napięcia paska masz? wał ustawiasz blokadą wkręcaną w blok przy kole zamachowym i nakładaną na koło zębate paska, wałek rozrządu ma kreskę, którą ustawiasz w okienku obudowy paska, pompa bez znaczenia, ale z tego co pamiętam w reanult ten silnik miał i na pompie znaczek i zgrał się ze znakiem na nowym pasku. na nowym pasku i tak...
Rozrząd-wałek rozrządu. Zobacz czy koło pasowe nie jest uszkodzone.
Koło zamachowe na dużym znaku-wałek rozrządu tak jak na zdjęciu-i dobrze ustawić aparat zapłonowy.
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Tak łańcuch, napinacz i koła zmiennych faz rozrządu są nowe, łańcuch nie przeskakuje. Jak by to wytłumaczyć, przestawia się wałek wydechowy i mogę go cofnąć w kole zmiennych faz rozrządu. Nie przekręcając w ogóle rozrządu. Wygląda na uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu ale kolo już założyłem następne i jest to samo. Auto nie musi odpali wystarczy...
Witam Crafter 2009r 2.5 BJL. Wymieniam rozrząd według instrukcji, czyli wał zablokowany, wałek też, koło wałka rozrządu poluzowane i luźno się obraca. Przy próbie napięcia prawy brzeg strzałki pokrywa się z lewym znacznika napinacza, a powinny się pokrywać z prawej strony. Gdy próbuję napiąć bardziej, cały napinacz się luzuje i cofa na mimośrodzie krzywiąc...
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Ściągnij rury kolektorowe , odkręć pokrywę zaworów , ściągnij klawiaturę , wyjmij popychacze zaworowe.Odkręć zderzak potem koło pasowe zdejmij obudowę rozrządu , ustaw koła znakami do siebie odkręć duze koło , zabezpieczenie i wyjmij wałek .Montaż w odwrotnej kolejności.
sanmar: wał na gmp - otwór w obudowie sprzęgła, znak "0" zgrany ze strzałką, pompa na bolcu " na godz. jak się nie mylę 2. a wałek rozrządu... no właśnie. i tu do endriu się też tyczy. wałek blokujesz listwą, ale przed montażem nowego paska luzujesz koło pasowe, bo jest płynne, naciągasz pasek i dopiero wteddy dokręcasz to koło. inne ustawianie to takie...
Wracam do tematu rozrządu. Ustawione koło pompy, wał korbowy i wałek rozrządu na blokady Problem mam w tym że długi pasek (ten na wałek rozrządu) nie mogę ustawić napięcia tak aby zgadzały się strzałki na wskaźniku naprężenia paska. prawa zębata rolka napinająca jest na mimośroddzie maxymalnie wychylona a rolka gładka ta ze strzałkami nie wskazuje prawidłowego...
Witam.Dziękuje ze odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie czy wałki od astry 2 1.6 8v 75km pasuje do astry 84km bo jest podejrzenie że założony jest ten od 75km do tej z16se pozdrawiam. Nie pasuje bo masz tam koło do czujnika wałka którego nie ma w 75KM X16SZR oraz C16SE prawdopodobnie. Najlepiej kupić nowy wałek ale cena to ok 350zł.
Nie rozumiem czemu niektórzy czasem nie potrafią odpowiedzieć normalnie. Czy to aż tak boli? Ad.1 Koleją Ociz wyjaśnił to już. Wystarczy spróbować zakręcić samym wałkiem rozrządu by to poczuć jak czasem wałek stawia opór przy kręceniu a czasem sam leci "do przodu". Spowodowane jest to przez sprężyny zaworowe. Ad.2 Coś ci się pomyliło. 2 obroty wału...
akiej średnicy dobrać koło pasowe na wałek z rozrządu w 1ca90, żeby przy dolnym kole pasowym przy skrzyni, którego średnica ma 225 mm dało radę się jeździć tym silnikiem i żeby miał "coś" mocy. silnik s301d moc 6,4 KM przy 2000 obr/min silnik 1 CA90 moc 4,8 kW/6,5 KM przy 2000 obr/min zostaw koło,które było
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
Blokady mam do tego silnika i wiem jak zablokować, z tym, że nigdzie nie słyszałem o możliwości blokowania koła pompy wtryskowej, jedynie blokujemy wał oraz koło rozrządu. A kto Ci każe blokować pompę??? Masz ją zsynchronizować z wałem i wałkiem a nie blokować, po to są kreski na pasku, zresztą nie tyle pompę co jej koło które współpracuje z czujnikiem...
ale wszyskto zablokowane było jedynie zdemontowałem koło zebate wałka rozrządu bo wymnieniałem popychacze może wałek przestawiłem ???
no właśnie mi juz pomysły się skończyły. o pompie wtryskowej nawet nie myślałem najbliżej napinacza jest wałek rozrządu i koło od niego... pierwsze co mi przyszło do glowy to pompa oleju bo w niej rozsypało sie kolo zebate. dziwny przypadek ostatnio nawet podjechal mój znajomy mechanik i też nie zauważył nic nadzwyczainego i powiedział że nie ma pojęcia...
Kolega może napisze trochę więcej ! ( czyt. jaśniej)! Nie rozumiem co to jest koło zębate głowicy? Chodzi o wałek Rozrządu? Nic innego nie ma "koła zebatego" na głowicy. Koła są osadzone na klinie i dokręcane śrubą. Pozdrawiam
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Może to być problem ze zużyciem mechanicznym silnika. Na przykład mogą to być przypalone zawory w głowicy albo zużyte cylindry. Dlatego przy gorszej pogodzie możesz mieć problem z odpaleniem. W WV zwłaszcza tych starszych występuje jeszcze jeden problem. Może poluzować się koło które napędza wałek rozrządu w głowicy wtedy...
puszą się do klepać samoregulatory długo pracował silnik? koło nie ma znaczenia jak jest założone ważne żeby wałek pompa i wał sie zgadzało
Jak zablokować wałek rozrządu, żeby odkręcić koło zębate? Pasek zębaty jest zerwany, muszę zdjąć głowicę, a pod kłem jest osłona blaszana więc z kołem nie zdejmę. Renault Megane Scenic 1.9dT 1997
Koło zamachowe od spodu, znaki widoczne za pomocą lusterka, wałek ustawiasz od tyłu wycięcie równolegle do płaszczyzny głowicy, pompa na znak na kole i taką kreskę na silniku, patrzysz od strony pokrywy silnika, przed ustawieniem wykręcasz srubę z boku wyjmujesz podkladkę i potem po ustawieniu pompy tą śrubą kontrujesz. po zapięciu rozrządu srubkę znowu...
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
Co do głowic i bloków to nie ma reguły - mogą być albo żeliwne, albo aluminiowe, w zależności od jakiego pojazdu pochodzą. Tłoki, kolektor ssący część osprzętu silnika, obudowa skrzyni biegów aluminium, wał korbowy, wałek rozrządu, korbowody, koło zamachowe, tryby skrzyni biegów i silnika stal. Gaźniki, mechaniczne pompki paliwa ZnAl.
Późno się dopisuję, ale zapytam, czy przy zmianie paska wymieniam coś jeszcze? Pompa wody, jakieś rolki, napinacze? Kolega kowal napisał jeszcze: ... Ja dopisze jeszcze żebyś poluzował koło wałka rozrządu wtedy będziesz miał możliwość dobrego napięcia paska.... Można jaśniej dla inteligentnego inaczej? Czy chodzi o koło na wałku rozrządu napędzające...
Witam kolegów , Mam kłopot z silnikiem 1.6 hdi , a mianowicie : Zakupiłem silnik który nie miał paska rozrządu i zdjęte było koło pasowe wraz z tarczą magnetyczną . Ustawić pompę paliwa i wałek rozrządu zrobiłem tylko pytanie , jak ustawić wał i tarczę magnetyczną , zakupiłem nowy zestaw . Czy jest na to jakiś sposób ??? Bardzo proszę o porady , ewentualnie...
Witam.Może miał ktoś taki dziwny przypadek . Pojawia się olej na górnym kole zębatym wymieniłem nowy uszczelniacz wałka rozrządu i dalej sie pojawia olej . Ściągnąłem drugi raz koło zębate i się okazuje że uszczelniacz jest suchy, tak samo i wałek rozrządu jest słuchy . nie widać że z pod uszczelniacza pojawia się olej . Ściągnąłem koło zębate wału...
renault koło wałek rozrząd zdjąć koło wałek rozrząd koło zębaty wałek rozrząd
moduł mazda silnik strugarka ogrzewać scania
Jak określić wartość pękniętego kondensatora SMD? Zamienniki tranzystora 40H120DF2: STGW40H120DF2 i inne