To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Koło wałka rozrządu 20Nm+50*
Pod kołem wałka rozrządu. W tyczka od strony chłodnicy. Do wymiany trzeba zdjąć koło wałka rozrządu czyli rozpiąć rozrząd.
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
Jakaś podpowiedź pomoc?
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Tam nie ma żadnych cudów, blokada w koło wałka rozrządu, pasuje śruba ósemka lub siudemka, i druga blokada w koło zamachowe obok bagnetu przy krućcu wychodzącym z bloku.
Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
W lewo, normalny gwint tam jest.
Rozrząd na blokady, a przede wszystkim poluzowane koło wałka rozrządu oraz pompy wysokiego ciśnienia. Cała filozofia. Edit. Koło wałka rozrządu po założeniu paska ma mieć śruby na fasolkach po środku, nie na samym końcu.
AKL ma jedną sondę. Były one montowane zaraz na początku katalizatora lub tak jak masz na zdjęciu. Skasowanie błędu nie ma nic wspólnego z nie odpalaniem silnika. Jeżeli jest uszkodzony G40 to odpali po odpięciu jego wtyczki i będzie ledwo co chodził. Wtyczka od niego powinna być między alternatorem a głowicą. Czujnik jest pod kołem wałka rozrządu....
Musisz odkręcić tylne koło z wałka rozrządu i ustawić wycięcie w wałku równolegle do płaszczyzny głowicy
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Aż tak ciężko jest poszukać było kilka razy na forum. Wałek ustawia się na blokadę, ale najpierw musisz ściągnąć pokrywę zaworów. Pompę na kołek. Co do wału to znak jest na kole zamachowym musi się pokrywać ze strzałka na obudowie skrzyni. Dodano po 1 Kolega Zeimp mnie ubiegł dając rysunek. Dodam jeszcze tylko że w celu dobrego napięcia paska należny...
W tym modelu aby regulowac kąt wtrysku popuszczasz górne koło na wałku rozrządu i kręcisz kołem na pompie przy pomocy klucza .
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu to jest najrozsądniejsza odpowiedz , jeżeli nie masz pneumata to tylko wten sposób , wcześniej popukaj parę razy energicznie w tą śrubę najlepiej...
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
robokop: możesz wierzyć lub nie, ale tak było, sam to robiłem (no nie sam, z kolegą), wymiana tego to z godzina roboty (bez ściągania głowicy bo i poco), szybciej i wygodniej niż wracanie na holu z warszawy ciągnąc ją Unem, co było pierwotnym planem, a walizkę narzędzi mam zawsze ze sobą, ustawienie rozrządu w XUD-zie to akurat dziecko by zrobiło (śrubka...
Tak jak pisze kolega, tylko jeszcze poluzować koło na wałku rozrządu po naciągnięciu paska dokręcasz, pompę wystarczy zablokować bolcem, po odpaleniu doregulujesz na vagu, vcdse.
A koło pasowe wałka rozrządu jest odpowiednie ???
Koło wałka rozrządu na znak a pierwszy cylinder silnika w położeniu ZZ i będzie Ok. Na wszelki wypadek po założeniu paska nie uruchamiaj silnika tylko nim pokręć za pomocą klucza za wał korbowy ( wykręć świece żeby było lżej obracać) - jak będzie coś nie tak to w pewnym momencie się zablokuje - ale nie będzie demolki- wykonać jakieś 8 pełnych obrotów....
duże koło napędu wałka rozrządu jest tak skonstrułowane że pasuje na wałek(pokrycie otworów) tylko w jednym miejscu czyli jak zgrasz koło wału z kołem rozrządu (kreska z kropką) będzie dobrze.Dla pewności możesz sprawdzić położenie pierwszego tłoka , będzie on w pozycji górnej zawory zamknięte-praca
Powiem tak. Żeby wszystko grało jak trzeba trzeba zdjąć pokrywę zaworów zbić koło na wałku rozrządu ze stożka i dokręcić dopiero po napięciu paska. Wtedy wszystkie znaki będą na swoim miejscu a jak auto pali jak trzeba to jest dobrze.
Poluzuj koło wałka rozrządu, ustaw na blokadę i równe trzpienie, a następnie je dokręć. Gwint normalny, moment dokręcenia 132Nm
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
Koledzy..wymiana termostatu w tych silnikach nie jest taka straszna jak się wydaje z założenia:) Można to zrobić bez zdejmowania rozrządu jedynie zsuwając koło pasowe wałka rozrządu. Wrzucam poradnik jak to zrobić samemu w pół godziny bez odwiedzania i płacenia mechanikom:) tyczy się to silników 1.4 i 1.6 8V. POWODZENIA!!
To odkręć najpierw czujnik wałka rozrządu i podczas kręcenia rozrusznikiem niech ktoś zajrzy przez otwór czy Górne koło wałka rozrządu się w ogóle kręci
Jak poruszasz kablami i pali to wygląda na brak kontaktu. Ale najlepszy był by oscyloskop. Jak ktoś nieumiejętnie odkręca koło wałka rozrządu, to można spieprzyć miejsca z których czyta czujnik. Jak i potem sam czujnik. Zaglądałeś tam? Nie widać jakichś obtarć w miejscach z których czyta czujnik.
Nieprawidłowy sygnał i na kostce na odpalonym silniku jest 5V Dodano po 59 Jak czujnik widzi koło wałka rozrządu
Tam koło impulsowe do czujnika wałka rozrządu jest bez klina, prawdopodobnie jest źle ustawione...
Jeśli po wymianie rozrządu takie cyrki to wina złego montażu. Za dużo zębów lub inny rozmiar rolek? Może mechanik odkręcić koło wału lub wałka rozrządu i masz przesuniecie?
koło zębate wałka rozrządu było na znaku ?
Koło pasowe wałka rozrządu w obu silnikach jest identyczne ?, chodzi mi o zęby koła fonicznego czujnika połozenia wałka
Patrząc na rozrząd, lewe koło wałka rozrządu godz. 19, prawe koło wałka rozrządu godz.17 w otwory blokady mogą być wiertła, wał korbowy GMP, blokada od tyłu koła zamachowego. Pozdrawiam.
Koło pompy CR nie ma większego znaczenia - teoretycznie ma przy aktywnym systemie Start - Stop. Koło wałka rozrządu poluzowane ułatwia założenie paska. Jednak prawie zawsze po synchronizacji wraca ono idealnie na stare ślady. Dodano po 1 W/g serwisówki nie zawsze robią nawet serwisy...
No to pan z warsztatu powiedział, że wszystkie sugestie powyżej sprawdzone. Rachunek 2050zł. Auto dalej nienaprawione. Na zimnym okey, na ciepło faluje i po zgaszeniu trzeba dogazować, żeby odpalił. Na rachunku prócz sprawdzonych rzeczy powyżej znalazło się: koło wałka rozrządu (ssącego) koło wałka rozrządu (wydechowego) pierścienie uszczelniające wałki...
Koło główne 40Nm + 110stopni koło wałka 60 Nm koło pompy 70Nm
złe koło wałka rozrządu
Centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika 50 Nm+90° Koło wałka rozrządu 10 Nm Tylko tyle mogę pomóc.
Nie koło względem pompy tylko koło względem reszty rozrządu. Ustawić koło wałka rozrządu na blokadę wtedy znak na kole pompy ma wskazywać mniej więcej łeb śruby górnej mocującej pompę. Jeśli tak nie jest ustawić i ma działać jeśli czujnik i okablowanie w porządku.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
po wymianie silnika nie zwrócono uwagi na koło wałka rozrządu 99% jest inne
zakupiłem blokady, procedurę montażu przeprowadziłem zgodnie z kartami serwisowymi ASO Koło wałka rozrządu jak zostało ustawione? Koła napięte?
I tak właśnie wygląda oszczędna jazda diselkiem!!!!!!! Jeżeli problemy pojawiły się dość nagle proponował bym zajrzeć w rozrząd a zwłaszcza ściągnął bym koło wałka rozrządu , tam często zrywa się klin. UWAGA!!! Zakładając blokady na wał i na koło wałka rozrządu nie stwirdzimy czy klin jest zerwany ponieważ wszystko będzie pasować , a wałek będzie przesunięty.
witam Znalazłem sprzeczne informacje 1 że 20Nm 2 ze 30Nm Chodzi o moment dokręcania ramki czyli stopek wałka rozrządu Jeszcze jak by ktoś miał informacje jakim momentem dokręcić koło wałka rozrządu, koło pasowe silnika oraz napinacz rozrządu . Z góry dziękuje i pozdrawiam
Witam Jak prawidłowo skasować luz w tym silniku?? Mam taki opis: http://obrazki.elektroda.pl/9689235300_1... Jak ten mimośród naciągnąć 0.5Nm?? Wyczytałem także na tym forum że najpierw dociągamy koło wałka rozrządu a potem kasujemy luz: "1 zablokuj wal 2 ustaw znak na kole z foto 3 wsadź koło napinacza 4 wsadź koło wałka 3.4 nie dokręcaj...
https://obrazki.elektroda.pl/6486894100_... Czy miał ktoś taki problem??
Koło wałka rozrządu blokowane było śruba 10 w otwór koła zębatego przez otwór w głowicy... A wał blokowany przez otwór przy podstawie filtra oleju śruba 6
nie ma znaczenia zakładasz pasek naciągasz dokrecasz koło sprawdzasz ustawienie i po robocie
Koło wałka rozrządu jest na stożku, więc nic się tam nie mogło wydarzyć. Na kole wału korbowego wszystko OK. Dodano po 1 Dodam, że w bloku 005 pozycja 3 "Start Synchronisation" po odpaleniu pojawia się wartość 48 http://obrazki.elektroda.pl/6364917700_1... [/img]
Poczytaj sobie tematy tutaj o KZFR, i sam sobie odpowiesz.
Koło wałka rozrządu wycięciem do góry musi pokrywać się ze naczkiem na deklu od zaworow, pompa wtryskowa na "gwóźdź" w otwór na kole z otworem w bloku, koło na wale też na"gwóźdź" koło pasowe z otworkiem w obudowie plastikowej (na dole obudowy, pod kołem).
Tam jest koło na kołek i nie powinno obrócić , wbij nowy kołek i ustaw koło wałka rozrządu na wycięcie u góry , koło na wale korbowym ma znak na obudowie rozrządu .
Dodam do listy silniki GM z lat 90-tych montowane w oplach 8 zaworowe 1.2 1.4 1.6 1.8, oraz te same silniki w lanosach, nexii 1.4 1.5 za umiejscowienie termostatu...aby go wymienić trzeba zdzierać pasek rozrządu, koło pasowe wałka rozrządu aby odchylić obudowę paska i dostać się do termostatu:!:
Panowie powiedzcie mi czy jest możliwe że Koło zębate wału lub koło wałka rozrządu mogły przestawić się na klinie?
Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
musisz zdjąć koło wałka rozrządu
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
jak znaleźć znaki i ustawić koło wałka rozrządu i koło pompy paliwowej w oplu meriva 1,7 DTI? nie mogę znaleźć znaków na kole pompy paliwowej i obudowie - z tym mam problem, proszę o pomoc.
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
Mówimy o 1.9 z klinem na wale więc po co mieszać inne rozwiązania bez klina gdzie inaczej się podchodzi do sprawy Ja tak proponuję, a co zrobi w jaki sposób zrobi wymianę rozrządu czy będzie zbijał koło pasowe z wałka rozrządu i je blokował to już zdecyduje sobie sam Temat jest znaleźć punkt gmp Dodano po 49 Przepraszam koło zębate wałka rozrządu
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Witaj . mamy, a potrzebujesz /.czy tak tylko pytasz ? Myslę że chyba potrzebujesz wiec proszę Pasek rozrządu Przy wysokich obciążeniach 80.000 km/4 lata.Przyłożyć narzędzia blokujące do koła zamachowego (A), koła wałka rozrządu i koła pompy. Ścisnąć automatyczny napinacz paska i zablokować zawleczką. Poluzować śruby w kole wałka rozrządu i kole pompy....
Ustawić na blokady,koło wałka rozrządu prawidłowy moment dokręcenia,a na końcu ustawienie kąta początku wtrysku.
Ściągnij obudowę paska rozrządu i sprawdź czy obraca się koło wałka rozrządu podczas próby uruchomienia.Po dźwięku próby uruchomienia wnioskuję zerwany pasek rozrządu lub oberwany klin na kole wałka rozrządu. Ewentualnie oberwane ząbki paska rozrządu.
czy wałek składany jest z dużym kołem zębatym pływająco czy jest może na klinie ? Koło wałka rozrządu jest dwuczęściowe. A mocowanie jest na stożku i dodatkowo jest klin. Moment dokręcania śruby centralnej to 100 niuta. Srubki 8mm 25-30 niuta.
Koło wałka rozrządu jest na stożku i w celu dokładnego napięcia paska powinno je się poluzować tak żeby można było nim normalnie obracać i wtedy napinać pasek.
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Czekaj, chwilunia, bo tu wszystko jest pokręcone. Bez iskrownika, ale z kołem magnesowym ustawisz luz zaworowy. Jednak bez iskrownika go nie odpalisz. MUSI być założony. No i jeśli przerzucasz o jakiś "ząbek" to ty przypadkiem rozrządu nie przestawiasz? Czy koło na wałku rozrządu jest prawidłowo założone? Pod kołem magnesowym na wale, powinien być klin....
koło z wałka rozrządu jest na stożku to jak je później ustawić Jak się nie mylę są do tego specjalne blokady wałka. będę musiał zdjąć wałek rozrządu A nie da się zdjąć wałka razem z kołem? 🤔
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
Koło wałka rozrządu masz oczywiście poluzowane.
Zrobiłeś to źle. Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora. Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem. Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało. Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły. Dokręcasz koło wałka rozrządu. Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem,...
Jak koło wałka rozrządu jest ustawiane na tzw. "fasolki: to klin na wale powinien być. Jeśli "fasolek nie ma" to i klina nie ma. Przynajmniej ja zauważyłem taką prawidłowość.
Nie wiem o co dokładnie chodzi, bo koło wałka rozrządu jest na klinie i nie ma żadnej regulacji :( Dało się je założyć tylko w jeden sposób.
Rozrząd przestawiony, nie zgadzały się punkty, pasek bardzo napięty. Rozrząd SKF przebieg ok 30tys. Wydaje mi się że przesunęło się koło zębate na wałku rozrządu. Nie wiem czy to normalne, ale odkręciłem to koło i nie ma tam klina tylko jest w kole otwór a na wałku bolec o mniejszej średnicy. Po założeniu tego koła otworem na bolec jest spory luz na...
koło na wałku rozrządu jest bez klina kup nowe
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Czy ktoś próbował wymienić uszczelniacz wałka rozrządu wydechu W Citroenie C4 1,4 16V 88 KM benzyna silnik KFU. Chodzi mi oto żeby zablokować rozrząd i pasek, potem ściągnąć koło pasowe wałka rozrządu wydechu i wymienić simering bez ściągania paska rozrządu z reszty kół.
Koło wałka rozrządu masz na 1 śrubę czy 3 śruby ?
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Jaki schemat? Bolec w obudowę skrzyni i blokujesz koło zamachowe. Na wałki wkładasz listwie i już.
Koło wałka rozrządu od strony paska rozrządu poluzowałem i jest dobrze napięty koła są na stożkach więc nie było problemu. Sprawdzę go jeszcze wiadomo vagiem ale jak na pierwszą taką wymianę rozrządu sądzę że nie wyszło źle. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Temat zamykam
Najprawdopodobniej nie ma tam klina, ale jest kołnierz. Skoro nie możesz podać nr. silnika, to wklej fotkę tego koła robioną od przodu, żeby było całe koło widać. Poza tym, już Ci pisałem, że nie ma czegoś takiego: wałka zaworów To jest wałek rozrządu!!!
Witam jestem po wymianie silnika urwało się koło na wałku rozrządu... . Zakupiłem drugi silnik niby z niskim przebiegiem został zamontowany ale brak w nim cisnienia oleju kompresja idealna wymieniony olej rozrząd wszystko co potrzebne pompa oleju sprawna ale podczas kręcenia na manometrze 0 po kreceniu przynajmniej 20 min nic .Pomocy
OD KIEDY PANOWIE NA KOŁACH ROZRZĄDU SZCZEGÓLNIE POŚREDNIM W C360 SĄ TYLKO KROPKI?????? KOŁA TRZEBA UMYĆ ZNALEŹĆ ORYGINALNE ZNACZKI KONIECZNIE 0 (ZERA) I USTAWIĆ TAK: KOŁO POŚREDNIE I KOŁO POMPY-- ZERO DO ZERA, KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁKA ROZRZĄDU--- PUNKT W PUNKT KOŁO POŚREDNIE I KOŁO WAŁU KORBOWEGO--- PUNKT W DWA PUNKTY. JUŻ PONAD 30 LAT ROBIĘ SILNIKI...
Wygląda na to że wszystko wskazuje na ten czujnik pod paskiem rozrządu. Rozumiem, że aby go wymienić trzeba zablokować pasek rozrządu i ściągnać koło wałka rozrządu. Czy jest na to patent lub jakieś szybkie rozwiązanie ktore nie będzie się wiązało z demontarzem całego zderzaka i chłodnicy?
Koło nie odpadło, ale pasek był obluzowany Więc nie napędzało wałka.
Niech mechanik właściwie ustawi moment wtrysku. Luzujesz koło na wałku rozrządu i robisz co chcesz. Taką beziteresowną pomoc otrzymałeś ode mnie, więc nie rozumiem dlaczego w podziękowaniu dostaję zbędne i ironiczne uwagi. Dodano po 38 bo jego posty nie wnoszą niczego nowego do tematu To bez komentarza. Dodano po 53 Wniosek. Tobie nie warto pomagać.
Czyli np. koło wałka rozrządu dokręca się momentem siły 55 Nm i dodatkowo dokręca się o kąt od 41 st. do 56 st. (41+15) - czy dobrze rozumiem.
no tak zle sformułowane chodzi o to koło wałka rozrządu klin jest ścięty i śróba urwana pasek cały
Zgadza się. Jedna blokada wchodzi w koło wałka rozrządu ,druga w koło pompy paliwa i trzecia w koło wału, nie odkręcając wałków łańcuch się nie przestawi. A autko jak nie chodzi tak nie chodzi
Śrubki dokręca się momentem 25Nm. Przy zakładaniu paska koło wałka rozrządu ma być ustawione na śrubach po środku otworu. Dwa obroty i kontrola czy blokady można włożyć bez oporów. Czy tak był poskładany rozrząd???
koło zębate wałka rozrządu zdjąć koło wałka rozrządu koło pasowe wałka rozrządu
thinkpad modyfikacje biosu narzędzie naprawy automatyczne windows toyota radio zasilać
scania autobus detektor metali
Zasilanie przekaźnika 410 w VW Polo 2000 1.0 MPI Opis pinów przekaźnika 410 VW w samochodach Volkswagen