Jeżeli myślisz o elektrycznym to można, jak wymienisz koło zamachowe.
Szanowni Koledzy, mam pytanie co mogło się stać jeśli magnetofon bezproblemowo odtwarzał kasety powiedzmy przez godzinę i nagle po przełożeniu na drugą stronę kasety nagrania odtwarzane są jakby w spowolnionym tempie powiedzmy tak o 30%. Sprawdz mechanizm napędzający w mechanizmie pasek, koło zamachowe, silnik.
Nic w tym opracowaniu nie ma o panewkach i kole zamachowym. witam jak sciagnoles to koło?
Tak było to połączone.W chwili gdy silnik odpalił,nie miało już znaczenia czy rozrusznik jest zazębiony,ponieważ w tym momencie koło zamachowe silnika już się nie obracało.
Przestań podejrzewać tylko po prostu zmierz ten tranzystor . Jak coś zastępczy to BD244 .
Podstawy fizyki 😀
W koło rozrządu, średnica około 8mm i w koło zamachowe z przodu silnika jest otwór w bloku.
Kolo pasowe można swobodnie reką kręcić wraz z piłami więc oporów nie ma. Prosze o wnioski.[/quote] Trak pionowy posiada koło zamachowe które silnik musi napędzać i stąd taka mała różnica w poborze prądu.
Mam taki sam problem, proszę o pomoc!
Oczywiście. Koło zamachowe z silnika 2.0 jest inne niż w 2.6/3.0 (różni się elementami, z których czujnik położenia wału czyta jego położenie), masz iskrę w złym momencie. Dodano po 3 Od razu uprzedzę pytanie, sprzęgło z 2.0 nie pasuje do zamachu z 2.6. Musisz szukać kompletu.
Dałeś radę z Kołem?Dwumas można zastąpić ,orginalnie po Japońsku bo inne auta z silnikiem (2.0 137(8))koni nie mają koła dwumasowego lecz zwykłe i nie ma problemu z układem napędu.Ogólnie auto w ekspluatacji jest niezawodne...Taki japoński W 124...Super auto. Dodano po 6 W PL Firm regenujące dwumasy nie mają technologii na tego typy koło dwumasowe...Głównie...
Model kod silnika jako pierwsze.
Witam szanownych kolegów , mieliście koledzy rację z tym obciętym klinem , rozebrałem pokrywę rozrusznika odkręciłem bendix i okazało się że klin jest przesunięty o całą swoją szerokość względem rowka na wale silnika . Teraz mam nowy problem bo nie mogę ściągnąć koła zamachowego , mimo naprężenia ściągaczem i lekkiego stukania w śrubę ściągacza , ani...
Najlepiej czytać wątek od początku. Kółko to symbolicznie narysowane koło zamachowe silnika, na którym zamocowany jest magnes. Wewnątrz kółka jest cewka zapłonowa. Magnes podczas obrotu koła zamachowego wytwarza w pierwotnym uzwojeniu cewki prąd. Dalej to chyba wszystko jasne.
tylko koło zamachowe jest z silnika co wyżucił korbe na dużej prędkości i nie wiem czy nie jest krzywe Gdyby kolo zamachowe było krzywe, to łeb by Ci odpadł od wibracji w tym samochodzie. Zobaczymy, co powiedzą inni, bo nie znam szczegółów konstrukcji tego sprzęgła.
Teoretycznie tak... Tylko - nie znalazłem w opisie - czy ten silnik ma koło zamachowe? czy też kołem zamachowym jest tu wirnik pompy? Jeśli druga odpowiedź to musisz takowe koło zamachowe zamontować. I oczywiście rozwiązać regulację obrotów gdyż jest on przystosowany raczej do jednej prędkości obrotowej wału. Jednak jest to silnik więc wiele da się...
Witam. Jak duże bicie posiada koło zamachowe?
Wał do manuala , a wał do automatu posiadają inne mocowanie pod koło zamachowe / konwerter. Parzyste wyznaczniki silnika są do manuala , nieparzyste do automatu. Np K4M 712 to do manuala , a K4M 713 to do automatu
Nie zawracaj głowy. Przecież już wyjąłeś. Masz osobno tylną pokrywę z tylnym łożyskiem, stojan, a przednią pokrywę i łożysko zastępuje pewnie koło zamachowe silnika. O co tu chodzi ?
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Możliwe, że zaciera się silnik a powodem będzie brak oleju w silniku. Innym powodem może być ocieranie cewki zapłonowej o koło zamachowe.
Witam, prosiłbym by ktoś mi podał jakim momentem dokręcić koło zamachowe silnik Renault g9t koło stałe pracujące ze skrzynią su1, miałem wyciek i rozbebrałem auto. Szukałem w necie i nic może ktoś kto ma autodatę pomoże.
W silniku głównym napędzającym koło zamachowe musi być otwór zasłonięty czarną gumą włóż tam śrubokręcik.
Dla mnie to to jest coś z szarpaniem Oczywiście, że za wydobywające odgłosy odpowiada szarpak. Po spełnieniu swojego zadania, czyli uruchomienie silnika nie odbija zaczep który to ciągnie koło zamachowe. Silnik zaczyna pracować, i wtedy to słychać ten zgrzyt. Zaczep ciągnie się po wypustkach koła zamachowego.
Jeśli masz już taki silnik to możesz go wykorzystać. Zainstalowałbym jednak jakieś koło zamachowe, które zapewni zgromadzenie energii, która będą pochłaniały hamulce. No i jak będziesz miał koło zamachowe to będziesz mógł podczas hamowania wyłączyć zasilanie silnika, bo nie wiem czy silnik jak go tak dohamujesz (2razy zmniejszysz jego jałową prędkość)...
Komplet dwumasu Sachs w Intercars nie jest przesadnie drogi a dodatkowo jest gotowy do montażu tj przekłada się komplet z kołem zamachowym. Sztywne koło mocno przenosi drgania silnika na nadwozie i obniża komfort jazdy - nie polecam.
Jeżeli koło zamachowe wprawiłeś w obroty przez inny silnik i masz ciszę, to dalej upieram się, że piski dochodzą z silnika. Wytarte cienkie plastikowe panewki na ośce silnika.
Witam serdecznie! ... 1. Na zdjęciu pierwszym mamy napęd kasety. Pasek jest tylko pomiędzy tymi rolkami, które wchodzą w kasetę? To gumowe coś pomiędzy tymi rolkami to jest sprzęgiełko tak? Póki co jeszcze dokładnie nie wyczyściłem, dlatego widać na tych rolkach pozostałości po starych paskach :) Biała strzałka wskazuje tzw. "idler" czyli kółko pośredniczące,...
W tym magnetofonie silnik główny (napędzający koło zamachowe) kręci się zaraz po załączenia zasilania. Z objawów wynika,iż najprawdopodobniej konieczny jest przegląd mechanizmu. Silnik przewijania nie działa, i elektromagnes "odczytu" się "klei".
Tape Selector KONTAKT S. Co do tego kółka... możesz sprawdzić co się dzieje po włączeniu przewijania i wyciągnąć wnioski. Możliwe, że czegoś jeszcze brak, nie znam tej mechaniki, ale idea jest w każdej podobna: Po włączeniu zadanej funkcji jakiś napęd zostaje w jakiś sposób przekazywany z silnika na talerzyk zwijający. To kółko powyżej zamachowego...
Koledzy, przecież autor napisał, że obroty silnika falują również gdy silnik napędza tylko same koło zamachowe. Żadna rolka dociskowa czy sprzęgło nie ma więc nic do rzeczy. Masa koła zamachowego owszem jest duża, ale jak stabilizator silnika aż tak wariuje to tego już koło zamachowe nie jest w stanie zniwelować.
Ściągnij obudowę paska rozrządu i sprawdź czy obraca się koło wałka rozrządu podczas próby uruchomienia.Po dźwięku próby uruchomienia wnioskuję zerwany pasek rozrządu lub oberwany klin na kole wałka rozrządu. Ewentualnie oberwane ząbki paska rozrządu.
Przecież tam żaden kondensator nic nie pomoże - to kwestia faktycznego przysiadania napięcia w rytm ruchu ramy traka. Dopóki nie będzie "sztywnej" linii zasilającej, to można cuda tam robić, wszystkie z jednakowym skutkiem. Mechanicznie nie da się nic dołożyć - jedyne koło zamachowe w tym układzie, to koło pasowe napędowe.
jeżeli myślisz o przekładni silnik > koło zamachowe to sa dość delikatne przekładnie i trudno będzie uzyskać dobre parametry , 1kg masy wymaga odpowiedniej energii mechanicznej i elektrycznej dlatego myślę że zbyt szybko zrezygnowałeś z napędu z wkrętarek o jakim silniku myślisz z odtwarzacza wideo
Koło zamachowe z którego silnika?
Z teorii jeśli silnik stoi to jest to stan zwarcia, a prąd rośnie do nieskończoności.Pomyśl o zrobieniu sprzęgła między kołem zamachowym a główką klucza tak jak we wkrętarkach.Wtedy koło zamachowe przejmuje moment obciążenia i zmniejsza udary na silniku.
magnetofon zaczął odtwarzać płyty To bardzo dziwne, od kiedy magnetofon odtwarza płyty? Koło zębate napędzające wałek przesuwający taśmę Które to koło?O ile wiem wałek napędzający taśmę w każdym mechaniźmie jest sprzęgnięty z kołem zamachowym, a z kolei to koło zamachowe napędzane jest z silnika za pomocą paska. Jaki to jest mechanizm?Czy dowijanie...
Ja dawałem orginalne Tz, łącznie z obudową od Tz. Przeleciałem posty i nie widzę co za silnik kolega wstawił. W jaki sposób zamocowano koło zamachowe TZ do silnika- innego?
(at)fake4r Ile to waży? Będziesz mieć niezłe koło zamachowe :D
Miałem 1,8T alu koło zamachowe ,spiek ,zakuty silnik, to to jechałoooo .. :) da sie ale koszta.
Sprawdź w momencie gdy ten silnik się zatrzyma czy koło zamachowe obraca się lekko pokręcając nim palcem.
Dalej was nie rozumiem po co mi silnik 2 czy 3 kw skoro mogę go odpalić z korby? Zamiast korby można wstawić mały silniczek który rozkręci silnik na odprężniku tak jak pisze tomek 2000 Silnik ASz62 z samolotu AN-2 jest odpalany rozrusznikiem bezwładościowym, którego silnik rozkrecąjący koło zamachowe ma 1,5KM a i jest możliwość rozpędzenia koła korbą....
jak podłącze maszynę do prądu to silnik pracuje. Koło zamachowe się kręci a igła stoi w miejscu. Kręcę ręcznie kołem zamachowym i też igła stoi w miejscu. jeszcze raz odkręciłam dolną i górną pokrywę- podłączyłam do zasilania i koło zamachowe się kręci jednak te "mechanizmy" z pod górnej i dolnej pokrywy nie kręcą się. Czyli wina leży w "sprzęgle"...
Jak zmienią się warunki pracy układu chłodzenia? Pompa wody sobie poradzi z tak długimi wężami? Jesteś pewien, że tarcze z hondy będą pasować do piast malucha, a zaciski głębokością montażową i rozmiarem też? Czy będziesz całe piasty przekładał? I oczywiście te piasty pasują do zawieszenia i układu kierowniczego malucha? Bo jak na razie, to świstak...
Jaki schemat? Bolec w obudowę skrzyni i blokujesz koło zamachowe. Na wałki wkładasz listwie i już.
Pozostaje jeszcze kwestia odpowiedniego przełożenia silnik rozrusznika/koło zamachowe silnika nożyc, oraz mechanizm rozłączenia tychże w momencie uruchomienia nożyc (bendiks). Pomysł w/g mnie bez sensu. Dodatkowy ciężar rozrusznika+akumulator...??? Eee.
silnik od kosiarki ma cewkomoduł, wychodzi z niego tylko WN do świecy i kabelek gaszenia-do masy możesz spróbować rozciąć drugą taką cewkę WN z innego silnika i nawinąć na nią dość gruby drut odwinięty z jakiegoś transformatora , przynajmniej 0.5mm grubości a ilość zwojów to eksperymentalnie i zamontować obok cewki WN, wtedy będzie produkowała prąd...
Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
Ja nie wiem jaki to silnik, ale części jak koło zamachowe czy gaźnik przypominają jak by pochodziły z WSK-125. Ale sądząc po stanie nic z tego silnika nie będzie. Zbyt mocno skorodowany, to że nie możesz ruszyć tłokiem może świadczyć o całkowitym zardzewieniu cylindra od środka bez możliwości jego naprawy.
Właśnie że pasuje
A czy orginalny silnik miał koło zamachowe?
Prawdopodobnie ,noże tnące są jak koło zamachowe dla silnika i dlatego nie możesz odpalić, Spróbuj założyć je z powrotem i powinno pomóc. (tak myślę)
Moja konstrukcja obrotowego kolektora słonecznego (dwa grzejniki panelowe 168x65) Super to wygląda, podoba mi sie wykonanie. Jak masz miejsce na działeczce to mając już automatykę to pokusiłbym się o drugi taki zestaw na przyszły sezon. Fajnie by wyglądały dwa takie kolektorki synchronicznie podążające za Słoneczkiem. PS: Myślę o takim napędzie jak...
Dobrze widzę? Takie duże koło zamachowe?
Jeżeli jest zdrowy ten AHF to po korekcji map w ECU powinien dac 140KM i 300Nm i to raczej koniec na seryjnych wtryskach i oryginalnej turbince. Jak chcesz więcej to turbina od silnika AWX + wtryski z końcówkami 0,216 + FMIC + remap i masz około 160KM i 340Nm i tu przyda się wymiana sprzęgła na sprzęgło od golfa III VR6 - potrzebujesz: koło zamachowe...
Jutro zamówię nowe koło zamachowe i zobaczę, gdzie są znaki
Pierścienie oczywiście ustawiłem tak jak to opisałeś. Nie robiłem tego co prawda z kątomierzem ale na oko. Jeśli ustawiam rozrząd na znakach to oba zawory są zamknięte. Obrót wału o 360 stopni o ile dobrze pamiętam to niczego nie zmienia. Wcześniej już sprawdzałem po kolei poszczególne etapy pracy silnika - wyglądało na to że wszystko jest ok. Aby sprawdzić...
Koło zamachowe silnika D0834LFL03 ustawiasz na wartość od 4.5 do 5.5 stopnia za OT (GMP) a następnie montujesz pompę. Pompa w takim przypadku powinna być ustawiona na "początek tłoczenia" który ustawisz na zegar. Wartość jaka powinna być na zegarze wybita jest na pompie. Nowe pompy zazwyczaj są już ustawione i zblokowane w tej pozycji.
Jeśli masz czym zdjąć koło magnesowe, to tak.
Gwint normalny - prawy (mocowaniem koła na klin). WD-40 zaaplikować, chwilę odczekać i przystąpić do odkręcania właściwym kluczem. Spróbuj rozważnie przyblokować koło magnesowe lub od dołu silnika np. za koło pasowe.
Zblokowało koło zamachowe, auto naprawione, jeżeli chodzi o silnik.
ja wczoraj rozebrałem swój a jestem serwisantem tego sprzętu Są dwie wersje ze szpilką przez oś generatora oraz os zakonczona srubą obie pracują na stożku wystarczy zablokowaś wał w silniku a konkretnie koło zamachowe silnika a następnie od strony wentylatora odkręcić cały wirnik klatkowy w lewo
Przepraszam za odgrzanie tego kotleta. Ale mam pytanie A gdyby wywalić koło zamachowe? Chodziłby silnik na samej prądnicy?
Hmm, Z tego co wiem, to jest tam koło zamachowe napędzane silnikiem DC i układ BA, chyba że jest to nowy sposób nazewnictwa. Pozdrawiam.
Pokaż mi te panewki oporowe w tym silniku.
Witam Sprzęgło jest pneumatyczne (zdublowane) więc każde "zabranie" napięcia blokuje ruch wału mimośrodowego czyli rozpina wał z kołem zamachowym. To co piszesz to tak jest teraz. Silnik się wyłącza jednak ustawiacze kombinują tak jak opisałem wcześniej. Chciałem się dowiedzieć czy może ktoś na to ma jakiś patent, pomysł czy gotowe rozwiązanie. Ale...
Jesli dobrze pamietam: Wał-główne 203Nm korbowodowe 75Nm i dokręcamy jeszcze o 90 stopni.(powinny byc nowe śruby) Koło zamachowe 115NM Głowica- 142Nm/193Nm/224Nm.
Koło zamachowe w silniku się nie kręci. Nie rozbierałem rozrusznika. Czyli bendix do wymiany?
Koło zamachowe za wale silnika zrozumiem Dodano po 3 Połączenie silnik pompa
W które lewo? Jeśli chodzi o to, że koło zbliża się do blachy trzymającej i trze o nią, wystarczy wkręcić plastikową nakrętkę kasującą luz i tyle, tylko nie za mocno zostaw mniej więcej 0,5 mm luzu aby samo koło nie tworzyło zbędnego oporu dla silnika.
Ok, poszukam w takim razie instrukcji TIS. Zanim to znajde i zainstaluję to może podpowie ktoś gdzie się dokładnie blokuje koło zamachowe w tym silniku ? Mam zestaw blokad ale otwór do blokady koła zamachowego to jakaś porażka. Wiem że gdzieś koło rozrusznika, ale nie za bardzo mogę to namacać.
Witam. Jak zwiększyć wydajność kompresora sprężarki? Kupiłem w necie używany - był problem z pompą powietrza (sprężarka) zakupiłem nową w układzie V - 2 cylindry średnica 65 (Allegro) - butla 100 l - od 0 - 7,5 bara (dałem nowy presostat, bo stary był pęknięty, nowy zawór zwrotny) - od 0 - 7,5 bara dobija w 5 minut 13 sekund - strasznie długo - dobijanie...
Koło zamachowe ma klin więc raczej inaczej nie da się go założyć. Sprawdź jedynie czy pomiędzy koło zamachowe a blok silnika nie dostała się żadna śrubka oraz czy nic nie ociera od strony wewnętrznej o koło zamachowe. Koło zamachowe kręci się równo? Czy po zakręceniu korbą też słychać stuki? Rozumiem, że żadna śrubka, nakrętka nie wpadła ci do środka...
Głupio mi o to pytać, ale czy ta kosiarka działała Tobie wcześniej? Używałeś takich narzędzi wcześniej? Wszystko, co opisujesz, może być efektem tego, że za słabo ciągniesz za szarpak... Masz doświadczenia z uruchamiania takich urządzeń? Bierz pod uwagę, że wykonanie jednego obrotu nożem ręką jest mniej więcej tym samym, co przeciągnięcie (rozwinięcie)...
Deck ma być poziomo do góry nóźkami. Załóż pasek na oś silnika potem z jednej strony na koło zamachowe, przy obrocie koła pasek powinien wskoczyć sam.
Mam problem z Fordem galaxy mk1 lift z 2001 r podczas jazdy silnik zgasł i teraz koło zamachowe się kręci a silnik stoi gdzie szukać przyczyny?
A masz jakiś pomysł co by było lepsze od zaworu kulkowego ? Mówiłeś że będzie problem z wyważeniem koła zamachowego, ja uważam że jak będzie się troszeczkę gibał na boki to nie będzie to duży problem, a może jednak jest tylko ja jestem zielony :D to co proponujesz na koło zamachowe ?
Poduszki silnika i skrzyni do sprawdzenia. Jeśli nie ma luzów w zawieszenie to silnik powoduje wibracje - sprzęgło, koło zamachowe, wentylator...
Witam, mam problem, chcę ściągnąć koło zamachowe w silniku 1HC102 i tu pojawia się problem, bo nie mogę odkręcić nakrętki. Nie mam pojęcia jaki tam jest gwint czy lewy czy prawy i macie może jakieś pomysły jak ją odkręcić?
Witam mam bardzo ważne pytanie. jak ma być nabity wieniec na koło zamachowe do silnika 1ca90 ponieważ wieniec jest węższy od tego rowka co się nabija wieniec . i wieniec musi być bliżej którejś strony teraz go nabiłem to końca i nie zazębia słychać trzeszczenie zębatek podczas próby uruchomienia bo bardzo proszę o pomoc. albo może ma ktoś zdjęcie koła...
Nadal borykam się z odpaleniem silnika. Już blisko, muszę jeszcze tylko zrobić koło zamachowe :D
Nie do końca mogą być przytkane wtryskiwacze cylindra 1 i 2. Jeżeli ECU myli kolejność cylindrów, to zamiast wzbogacić mieszankę na 1 cylindrze, wzbogaca na 4 cylindrze, a z kolei bogatą mieszankę 4 cylindra zubaża na cylindrze 1. Tak się zastanawiam jak doprowadzić do wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze, aby ECU poprawnie określił kolejność cylindrów....
Ze starego była tylko turbina i koło zamachowe ze sprzęgłem.
Problem rozwiązany , ustaliłem punkt GMP , poskładałem rozrząd i wszystko działa i oczywiście dla potomnych oznaczyłem koło zamachowe
Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
Moja diagnoza okazała się słuszna. Auto wróciło do mechanika. Okazało się, że w nowym wale korbowym nie ma kołka ustalającego przez co doszło do pomyłki przy montażu koła zamachowego. Koło zamachowe poprawnie zamontowane i silnik odpalił...
Nie żebym się czepiał ale gdzie oś przednia ma trzpień i w jaki sposób blokuje koło zamachowe?
Co to jest bendix w rozruszniku? Podaj zasadę działania Witaj na forum, elektroda.pl! Cieszę się, że mogę pomóc z Twoim pytaniem odnośnie rozrusznika i jego kluczowej części, jaką jest bendix. Bendix to istotny element w układzie rozruchowym silnika spalinowego, a jego zrozumienie jest kluczowe dla każdego, kto interesuje się mechaniką samochodową....
Dadzą radę dwa paski 17 ,tylko kup wzmocnione ( napisy żółte na paskach ) i dorób koniecznie napinacz . Należy pamiętać że paski klinowe pełnią rolę sprzęgła przeciążeniowego i nie należy ich przewymiarować . U mnie przy takich samych kołach pasowych są dwie 17 i dają radę ,mój ma koło zamachowe od silnika ursus s-60 , paski zwykłe rolnicze i drugi...
Jest jeszcze jedna możliwość,- kiedyś mi się przytrafiła. Poluzowały się śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego. W zasadzie da się to wysłuchać w czasie pracy silnika na biegu jałowym, w czasie jazdy, gdy koło to się odpowiednio "napnie" to specjalnie różnicy nie słychać. Popróbuj dużym śrubokrętem wyczuć czy koło to nie ma luzu.
U mnie na kole są oznaczenia GMT, PT1800 I PT2200... Koło zamachowe na GMP i ustawiasz luz zaworowy na zimnym silniku na 0.2mm dla zaworu ssącego i wydechowego. https://obrazki.elektroda.pl/8132992700_...
Składaj, jeździj i się tym nie przejmuj... Opel tak ma, że części pasują między róznymi silnikami...
Witam. Silnik stracił ładowanie próbuje dostać się do cewek ładowania za kołem zamachowym. Czy koło powinno zjeść po dobroci? czy użyć ściągacza? Jak przetestować cewkę?
Nie jest to wibrujące koło zamachowe lub oś silnika?
Spróbować możesz(otworzyć go) zobaczyć te panewki - według mnie musisz sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest fioletowy, turbo i koło zamachowe ze sprzeglem. Silnik stoi dlatego rozrusznik nie ma siły go poruszyć.
Poniewarz blok od silnika 98r niby pasuje do skrzyni biegów na śróby, lecz koło zamachowe od tego silnika jest większe i otwór od rozrusznika jest dalej odsunięte w bloku. Próbowałem zamienic na swoje koło zamachowe ale rozrusznik nie do chodzi do zebatki kola. Zostawiając orginalne większe koło zamachowe to w wtedy skrzynia biegów nie pasuje gdzyrz...
Z tyłu silnika w koło zamachowe, ta największa blokada. Ta trochę mniejsza to do silników na jednym wałku.
To niech Pomidor25 odchudzi koło zamachowe w silniku S-15 a najlepiej niech je wogóle usunie bo bez niego islnik będzie lżejszy i szybszy :) W silnikach 6 i więcej cylindrowych koło zamachowe jest bo jest ale coś musi gromadzić energię do działąnia silnika i na pewno nie będzie to bezwłądność wału czy kół żębatych. A pozatym mówie nie o długości tłoka...
Kolego mam ten sam silnik w Passacie, ale w ruchu miejskim nie odważyłbym się "męczyć" auto na 5 biegu tj. przy prędkości 50 km. Z taką prędkością jeździ się np. na 2 biegu. Silnik ten ma dobre osiągi-moc przy ok. 2000 obr./min. i wówczas nie ma efektu szarpania chyba, że w aucie są urwane poduszki podsilnikowe, uszkodzone jest koło zamachowe (dwumasowe)...
Ciekawe czy jest technicznie możliwość zrobienia silnika termo akustycznego o sporo większych gabarytach . Nie spotkałem się jeszcze z takim projektem. Kontynuując dzisiaj prace nad silnikiem, który chcę zrobić doszedłem do wniosku, że powoli brnę. Mianowicie chodzi o to, że wał, który miał być bez wyważonego koła zamachowego musiał być wspomagany przez...
silnik koło zamachowy koło zamachowy kręcić koło zamachowy
wyrejestrowany pojazd naprawić wzmacniacz kraków lodówka listwa
truma schemat peugeot długo kręci
Silnik 1500 W do grubościówki: wybór i montaż Schemat piekarnika elektrycznego: elementy i połączenia