USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
Pompy dokręć na 60-65 Nm Z wtryskami musisz się trochę pobawić aby wszystko było szczelne. Wciśnij wtryski w gniazda, jarzmem mocującym ustaw dokładnie by równo wchodziło w zagłębienie pokrywy zaworu dekompresyjnego. Dokręć śrubę jarzma na 3-5 Nm, włóż króciec wtryskiwacza w gniazdo głowicy i wkręć tulejkę mocującą również na 3-5 Nm. Ustawi się wtedy...
Nikt nie ma takich danych? Czy 30 Nm na końcówkę to właściwa wartość i 10 Nm na górną cewkę?
mam 60 i40 jeszcze nigdy mi sie nie zdażyło zeby spaliła wiecej jak 6 litrów na motogodzine .ale trzeba dbać o wtryski i pompe . jeśli końcówki leją to i spali 12l
Wtryski wykręcałem, silnik dalej blokuje się w tym momencie. Końcówki wtrysków są nieuszkodzone. Tak pokrywe zdemontowałem.Szklanki wyglądają ok.
Dzięki za sugestie, ale przyszedł moment kiedy się ,,wkurzyłem",wymontowałem pompę i wtryski. Dałem do sprawdzenia i ew. regeneracji.Wymieniono końcówki na nowe ,,te lepsze"i sekcje bo nie trzymały ciśnienia. Co do sekcji to raczej nie były nowe . W między czasie poprawiłem luzy zaworowe. Ciągniczek teraz odpala bez problemu,ale pompa smaruje się paliwem,bo...
Jestem zielony. I nie wstydzę się tego. Każdy się kiedyś uczył. I tak chyba więcej potrafię, niż zwykły posiadacz samochodu. Podkładki na pewno dobrze wsadziłem. Odwrotnie przypuszczam, że wtrysk by się nie wkręcił na tyle. Wtryski wydaje mi się dociągnąłem dobrze. Boję się trochę, kiedyś miałem golfa II 1,6D i przy wymianie wtrysków mechanik ułamał...
Psikało, ale nie chciałem dociągać tylko chciałem go wykręcić. I co ciekawe śruba pękła bez użycia siły - uczucie było takie jak by końcówkę śruby trzymał tylko nagar a a śruba była pęknięta . Wcześniej robiłem wtryski obok i tam sprawa wyglądała zupełnie inaczej. Co do frezowanie - wsadziłem 2 pokladki, jedna na druga i tez po lekkim dociągnięciu nakrętka...
W silnikach tdci (CR) największa dawka wtrysku osiągana przy obrotach rzędu 2.000 - 2.500. Czas na osiągnięcie odpowiedniej dawki wtrysku jest wtedy jeszcze dostatecznie długi, a turbo-sprężarka osiąga już maksymalne ciśnienie doładowania (i właśnie dlatego jest wtedy największy moment obrotowy). Więc jeżeli depniesz pedał w tym zakresie obrotów, to...
Witam. Zdechł mi silnik (przebieg 280tyś.) jak w temacie. Układ paliwowy SIEMENS. Ścierająca się pompa paliwa niszczyła mi wtryski, samochód palił więcej, dużo dymił na ciężkiej nodze. Dwa razy wymieniałem wtrysk nr 3 (na używkę) od rozrządu bo zdychały całkowicie, czasami musiałem wracać 100km na 3 cylindrach. Zregenerowałem zużyte wtryski (wymiana...
Koledzy spiesze z informacją ,kontrolka wtrysku zapala się kiedy brak sygnału z (lub odbiegający od zaprogramowanej wielkości) któregoś czujnika na podstawie którego komp. ustawia (ustala) dawkę i moment wtrysku oraz zapłonu. Zapalenie się takiej kontrolki jest informacją ze komp. pracuje w trybie awaryjnym i należy podpiąć się pod tester aby sprawdzić...
Na ten moment wtrysk ze starym rozpylaczem działa "niby poprawnie" https://obrazki.elektroda.pl/2510925700_... Co nie znaczy, że nie będzie zmieniany. Skoro można bez problemu rozkręcić to dlaczego pytasz o technikę i narzędzia do wykonania tej operacji? No nie jest to takie oczywiste, i proste jak się wydaje. Będę zmieniał, (rozkręcał)...
Powiem Ci jak zlokalizować usterkę. ale musisz wyłapać moment, kiedy rozrusznik zawodzi i mieć kogoś do pomocy : Kolega przekręca stacyjkę w położenie rozruch. Słychać jak automat się załącza.rozrusznik się nie kręci. Kolega cały czas trzyma stacyjkę w położeniu rozruch. Ty wykonujesz pomiary: masa miernika(próbnika,żarówki) na klemę minusową, drugą...
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem?? Tico nie ma wtrysku - ma gaźnik....
Witam. Posiadam peżocika 206 2000r 2.0 hdi 90km na systemie bosch i ostatnio mam dość dziwny objaw tzn. załóżmy wracam z pracy i zatrzymuje się przed przejazdem kolejowym, czekam aż podniosą się rogatki a we wstecznym lusterku widzę chmarę dymu biało-niebieskiego. Kopcenie mija, zaraz po ruszeniu, załóżmy przyśpieszam i na trzecim biegu już dymka nie...
Kolejność postępowania w twojej sytuacji powinna być taka: - jedziesz do warsztatu z dobrym testerem fordowskim IDS/WDS i czytasz błędy - jeżeli wywala błędy typowe dla ukłądu paliwowego (najczęściej dwa razem P1211 i P0251) - robisz próbę przelewową - jeżeli przelewy są złe - wtryski do regeneracji (można pokusić się o samodzielną wymianę zaworków...
Witam. Będę wymieniał końcówki wtrysków w astrze z silnikiem 1.7D (17 DR). Jakim momentem powinienem skręcić obie części wtryskiwacza? Pozdrawiam.
Założenie niesprawnej turbiny nie zapobiegnie dymieniu, możesz mieć źle ustawiony kąt początku wtrysku, niedrożny wydech, albo filtr powietrza zalany olejem, w grę wchodzi również zapowietrzony układ zasilania- jeśli były rozłączane przewody paliwowe. Wyżej wymienione przyczyny dają te same objawy (trudny rozruch i brak mocy), zakładam że fazy rozrządu...
witam witam. Szukałem takiego tematu od dawna.... Mam identycznie. // Witam. Mam identyczny problem (nawet miejsce początku problemów identyczne//orka) Gorąca prośba-co dokładnie odkręciłeś tomaszu (które śruby), że puźniej już wszystko grało?? Moja historia wygląda tak: 1Orka/po około 2 ha zaczął mi się delikatnie dławić.. im więcej gazu tym bardziej...
Pojeździłem dzisiaj trochę i zrobiłem nową mapę wraz z korekcją mnożnika: http://obrazki.elektroda.pl/1195612400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4409083300_1... Lepiej tego nie umiem ustawić, szczególnie obszaru gdy czas wtrysku jest długi - sama rozjechana końcówka wykresu, tam od pewnego momentu podnoszenie mnożnika...
Witam! W moim aucie, takim samym, jak Twoje, występują identyczne objawy. Jestem już po wymianie rozpylaczy, końcówek wtrysku jak kto woli, sprawdzeniu turbiny, czyszczeniu dopalacza cząstek stałych... Nic nie pomogło. Jednak zdesperowany w pewnym momencie na postoju wcisnąłem do oporu pedał gazu i tak przez dłuższą chwilkę potrzymałem. Auto mocno kopciło...
Hej, stop , stop Panowie, zacznijmy od tego ze krokiem numer jeden jest postawienie celu ktory chcemy uzyskac co w tym wypadku odpowiada max ilosci paliwa zamienionego na prace, nie cieplo czy halas swiatlo itd. Bezposrednim wykladnikiem sa NIUTONOMETRY , i tego sie nalezy trzymac a zmiana na pałe - a moze 4 bar map sensor, koncowki z kombajnu i turbo...
Zdarza się że tłok wypali ale nie z powodu niewypalonego paliwa. Zazwyczaj jest to wina specyficznego uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok lub zatkanych otworów w końcówce gdy paliwo rozpyla w jedno miejsce. I znając życie musi do tego dojść jeszcze kilka innych niedociągnięć. Wypalenie tłoka to zjawisko...
Naczytałem się na różnych forach, że warto od czasu do czasu wymyć wtryskiwacze benzyny, postanowiłem więc to zrobić i tutaj opiszę jak to wyglądało. Na wstępnie straszono mnie, że w MPI konieczny będzie demontaż korpusu przepustnicy - to nie prawda, jest dość miejsca by wyjąć listwę wtryskową bez jego zdejmowania. Robiłem to pierwszy i trochę się bałem,...
Pierwsza mapa, czyli napięcie nastawnika, zmieniałem ponieważ mam większe końcówki wtryskiwaczy. I druga, czyli początek wtrysku, również z tego względu. Oczywiście na podstawie tego co zdołałem się nauczyć do tego momentu.
Witam!Odnawiam temat. Mam bardzo podobny problem z moim paskiem, VW passt 1.9TDI 110km AFN 96r. Jak w temacie. Auto było sprawdzane texa i vagiem, problem jest z błędnymi wskazaniami przepływki, testowałem je 4!!!!. 1.ta co w aucie, (pierburg) - bardzo słaby zakres działania oscylował miedzy 450-550 (mogę zrobić logi) 2.używka z drugiego samochodu....
Niestety nie wiem jak jest u Ciebie, u mnie jest tak jak widać na dole. Jeśli u Ciebie docelowo koło dociska rozrzutnik to znaczy że masz krótszy frez albo zęby docięte do samego koła rozrządu. No to u mnie jest na pewno trochę inaczej, ale z czego to wynika to może wyjdzie jeśli trafiłaby się okazja jeszcze raz rozbierać przód. Niemniej mam nadzieję,...
TDI i zapłon HHmmm, chyba za młody samochód dla mnie bo w starszych zapłonu nie widziałem, może że mowa o pompie i momencie wtrysku(nastawniku). Jeżeli piszesz o tym dymie, to zwrócił bym uwagę na końcówki wtryskiwaczy, lub masz niezbyt szczelne przewody i rzeczywiście się zapowietrza, sprawdź przewody przy wtryskach. A jak ze sprężaniem? gdyż diesel...
1.Po założeniu nowych par(tuleja+pierścień) slilnik powinien popracować conajmniej 10mtg(najlepiej bez obciążenia) żeby można było cokolwiek powiedzieć. Bzdura. Od razu po złożeniu ma chodzić tak jak powinien - bez stuków, szmerów, gwizdów i pisków. 2.po remoncie silnik nie potrzebuje tak dużej dawki paliwa, można trochę przykręcić na listwie. Następna....
Tak ogólnie, jeśli wtryskiwacze są sprawne (nie leją), kąt wtrysku i ciśnienie sprężania prawidłowe to silnik ma zapalić i poziom oleju w pompie nie ma nic do tego. Niesprawność pompki zasilającej będzie się ujawniać zwłaszcza przy dużym obciążeniu silnika (orka). Jeśli silnik dymi na biało to znaczy że paliwo jest dostarczane do cylindrów ale się nie...
Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. Astra 2.0 DTI y20dth. Od sierpnia "bujam się" z problemami. Wczęśniej zapowietrzał się na pompie jak był postawiony "dupą" w dół. Po 4 wizytach w Diesel Bosh Serwis (regeneracja pompy / wymiana filtra paliwa na hermetyczny od golfa / wymiana przewodów paliwowych od pompy do filtra z metalowych na gumowe / następnie...
w momencie wtrysku rurka musi "dżwięknąć" (czuć pod palcami) jeśli wtryskiwacz tylko rozpyla co pompa mu wtłoczy to zatarta iglica w końcówce wtryskiwacza jeśli zatarta i w grzybkach zaworków są małe dziurki to istotnie będą cyrki bo komprecha z garka jest przetłaczana do pompy
wszystkie świece żarowe grzeją, nie ma przedmuchów na wlewie oleju, nie ma żadnych oznak uszkodzonej uszczelki pg. Jeszcze nie zbadano wtrysków ani zaworów bo termin mam za kilka dni. Ale jak auto stoi (rozgrzane) i się fest przygazuje to dymi kłębami sadzy jak z autosanu. To chyba będzie coś z wtryskami lub końcówkami i taką mam nadzieję - zobaczymy....
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Jeżdżę Daewoo Leganza 2.0 DOHC z 1997r. Od momentu założenia instalacji LPG mam odczuwalne drgania silnika na biegu jałowym. Cyklicznie co 2-3 miesiące wybija mi błąd nr 44 czyli zbyt uboga mieszanka lub zwarcie do masy sondy lambda. Diagnoza u specjalisty - sonda do wymiany / to już 4-ta / . Jedną z sond tak uszkodziło, że cała końcówka za gwintem...
Sprawdz wartość przepływki żądaną do mierzonej czy się pokrywają,często miałem przypadki ze ludzie zakładali przepływki nie pod dany model silnika,i wtedy jest taki efekt jak opisujesz,zmienia się moment obrotowy,przepływka na pompo wtryski jak dobrze pamiętam ma mieć końcówke 044 lub 056.Sprawdz kod silnika,jest na wklejce w bagażniku,i zorientuj się...
Mam podobny problem. Citroen C5 2.2 HDI. Od tygodnia wyskakuje bląD: engine system management failure, czasami ESP/ABS failure, 2 x auto zgasło, ale poza tym silnik pracuje normalnie. Nie masz podobnego problemu. To, że samochód tak się zachowuje może mięć tysiąc innych przyczyn i nie jest żadną przesłanką do diagnozy. Należy odczytać pamięć defektów...
Witam. Do tej pory śmigałem na oryginalnych wtryskach, pompie oraz na zrobionym sofcie ( dawka paliwa 51mg, ciśnienie turbo 1.06bar) i ostatnio kupiłem wtryski rzekomo jak zapewniał sprzedawca 0.216. Po wrzuceniu na auto, kąt wtrysku zmienił się z 55 na 30, ale w pracy silnika nie zauważyłem prawie żadnej różnicy... Wrzuciłem nawet ori soft od AHU,...
Witam wszystkich. Szukam przyczyny złej pracy silnika HONDY wbudowanego do agregatu prądotwórczego. Silnik HONDA GD320-317cm3 Jest to jednocylindrowy silnik diesel. DANE TECHNICZNE Typ silnika - czterosuwowy silnik Diesla, górnozaworowy OHV, chłodzony powietrzem, poziomy wał Pojemność skokowa 317 cm3 Średnica x skok 76 x 70 mm Moc max 5.1 kW (7.0 KM)...
Najlepiej weź w rękę książkę przeglądów i zobacz jaki roczny przebieg miało to auto przez pierwszy okres użytkowania, a średnią pomnóż przez wiek auta, tak najprościej. Co do przeszłości, jeżeli znasz język, a auto jest serwisowane do momentu wyrejestrowania, to zadzwoń do serwisu i zapytaj o to auta, ponieważ serwisy za granicą notują przebieg auta,...
moment wtrysku końcówka wtrysku moment wtrysku diesel
urwane śmigło licznik błędów komórki sprawdzić model telewizor toshiba
instrukcja lodówek mikrokomputer cobra1
Citroen - Błąd zasilania USB blokuje ekran Kod błędu F19 w pralce Siemens - jak usunąć?