Dokładnie,z doświadczenia wiem że takie drgania czy dziwne odgłosy,szarpanie to albo łożysko albo końcówki drążków układu kierowniczego,więc najlepiej podjechać do warsztatu na kanał i tam sprawdzić.
To jest oryginalny zestaw do Suzuki, a manetka uniwersalna dwu linkowa, czyli gaz i rewersor (biegi). Powinno Ci to dać wyobrażenie, jak to pracuje. :D Masz przekładnie kierowniczą z linką ,,Bowdenem" ? Górne cięglo steruje bezpośrednio dzwignią ,,biegów", dolne poprze dzwignię kątową steruje przepustnicą. Rumpel i manetkę pokręcaną ,,gazu" na nim się...
Witam, wyglada toto na miske końcówki drążka układu kierowniczego, tam były wymienne z regulacją luzu nakretką koronkową i zabezpieczane zawleczką a wgłówce były otwory by zawleczyć, technologia z tych starszych lat :D ale już wtedy działałem :D , pozdrawiam.
Podobny był w starze a na pewno końcówka przy układzie kierowniczym.
jeśli jest to o czym myślę to musisz wyjąć kolumnę Mcphersona i wyjąć sprężynę ... ogólnie wyjęcie kolumny nie powinno sprawić większych problemów oczywiście jeśli wyjdzie końcówka układu kierowniczego bez większych problemów... a co do sprężyny to przydał by się ściągacz...
Do śledzenia słońca wystarczy jeden siłownik lub obrotnica ruch pionowy solar wykona automatycznie jeżeli w osi północ południe punkt podparcia na elemencie stałym To będzie poprawnie działać tylko jeden dzień w roku.
Oczywiście, że pomysł bardzo dobry. Z założenia producentów części ilość włożonego smaru w sworzeń czy końcówkę układu kierowniczego powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji części. I pewnie było by tak na autostradzie i drogach równych jak stół. Na naszych wertepach amplituda i częstotliwość drgań elementów zawieszenia powodują zużycie w ekspresowym...
Końcówka do wymiany. W układzie kierowniczym i zawieszeniu nie wolno używać palnika.
Witam. Mam pytanie czy w Opel astra 1 po wymianie końcówek drążka układu kierowniczego konieczne jest ustawianie zbieżności kół i geometria kół ? Z góry dziękuje za pomoc.
Witam, może ktoś pomóc z obliczeniem (na dowolnym, nawet wymyślonym przykładzie) sił działających od kierownicy do końcówki drążka kierowniczego samochodu osobowego ?
Pani w sklepie była troszkę "nie rozgarnięta" (nie chciałem ubliżyć nikomu). Zapewne chciała się zapytać jakiej firmy części potrzebujesz. TRW i DELPHI to producenci części w tym również zawieszeń. Idź do sklepu i podaj co chcesz kupić - kupisz to na podstawie modelu i rocznika auta. Producenta doradzi Ci sprzedawca. Zasada jest jedna: wydaj więcej...
ostatnio zauważyłem taka sytuacje że jadac na prostym asfalcie i trzymając prosto kierownicę czuję żę kola delikatnie chodzą w która strone chcą, podobnie dzieje sie na koleinach nie idzie go utrzyać prosto, jest to inne odczucie niż wyrzucanie z kolein tj. pływanie po drodze..
Diagnostyka u mechanika kosztuje ok 100zł zależy gdzie. Jak masz jakiegoś laptopa to śmiało możesz na allegro kupić kabelek za ok 40zeta i sam se zdiagnozujesz (program sciągniesz z torrentów) a opis jak to zrobić znajdziesz w google:) ctuję: Pozatym co proponujecie mi wymienic w tym aucie zaraz po zakupie? rozrzad, olej, co jeszcze? A więc wymienić...
Podnieś auto do góry z lewej strony i na odpalonym silniku przy podniesionych obrotach ok 2 tyś niech ktoś kręcie kierownicą a ty trzymaj za drażek będziesz czuł przeskoki. Możesz ychaczyc końcówkę lewa i kręcić kier jak nic nie będzie słychać to końcówka jak się odezwie sprawdzić tak samo druga stronę jak będzie hałas po wypięciu obu końcówek to układ...
Witam. mam pytanie, czy łożysko Mac Persona ( chyba tak się to pisze ) ma wpływ na zbieżność kół ? Bop ostatnio wymieniałem drążki końcówek układu kierowniczego wraz ze śrubami i końcówkami. Podjechałem później na Stacje Obsługi Pojazdów aby ustawić zbieżność Ustawił mi tak że lewe koło wyszło na wyświetlaczu na zero ( potem zmieniło się na + ) a prawe...
Zgadzam się z kol. saskia Trochę precyzji i teflonu załatwi sprawę . Całość nie musi być nawet zamykana w szczelnej obudowie . Poniżej kilka fotek , czopy do mocowania śmigieł na łożyskach stożkowych , luzy wyregulowane na "zero " podobnie jak w kole samochodowym nakrętkami z zaciskiem żeby nie było możliwości odkręcenia się a tym samym odfrunięcia...
Witam. Dzisiaj zapalila się kontrolka od skrzyni biegów. Samochód rusza z miejsca jak by chciał a nie mógł jak przeskoczy na odpowiednią prędkość jest ok. Drugi problem polega na miganiu zegara i świateł tzn tylko przy wciśnięciu hamulca jak jedzie jest ok. W ostatnim miesiącu wymiana końcówki drążka układu kierowniczego, paska od alternatora i regulator...
Witaj! Podałeś hasło i nic więcej. Opisz dokładnie w jakim stanie jest układ kierowniczy. Luzy na końcówkach,zwrotnicy,mechanizmie kierowniczym.Mechanizm kierowniczy ma regulację ,która reguluje zazębienie trybów.
Płytka kierownicza (nazwa z katalogu części) została zregenerowana. Dotoczyłem nową tulejkę, która została wprasowana. https://obrazki.elektroda.pl/5385793900_... z drugiej strony https://obrazki.elektroda.pl/1115111000_... Co do sworzni zwrotnic, to jest problem. Nie wiem gdzie takie zakupić i nie wiem od jakiego innego...
Czytałem część opisu u innego użytkownika elektrody - auto ściągało mu na prawą stronę. Było tam coś o łącznikach i stabilizatorach chyba u mnie są do wymiany końcówki drążków kierowniczych i układ kierowniczy do przejrzenia, także przypuszczam, że pewnie mechanik naprawi ta usterkę ewentualnie napisz o co chodzi i może będzie wiedział.
Nie jest to zbyt skomplikowane, i nawet kanału nie trzeba, podnosisz koło i ruszasz nim prawo-lewo, jeśli jest luz to chwytasz za końcówkę lub drążek kierowniczy i stwierdzasz gdzie ten luz. Ale mimo wszystko, jest to układ kierowniczy, ważny dla bezpieczeństwa i lepiej powierzać to osobie znającej się na sprawie.
Karola44-81 ogólnie nic do citroena nie mam. Naprawdę się tym fajnie jeździ a szczególnie na naszych drogach. Zawieszenie jest miękkie i wybiera wszystkie dziury tymi samochodami się po prostu płynie po jezdni :wink: I tu wedle uznania , niektórym się to podoba niektórym nie. Moim zdaniem jest to samochód dla osób które cenią sobie komfort jazdy i nigdzie...
w układzie kierowniczym nie ma luzu, maglownice skręciłem, końcówki wymienione
Sworznie zwrotnicze, łożyska górne, końcówki kierownicze do kontroli.
Nie sprawdzałeś stanu końcówek drążków kierowniczych?
Witam, tak się zastanawiałem nad twoim problemem i Mam kilka moim zdaniem istotnych pytań. Jaki jest rok prod. reni? Czy końcówki drążków były wymienione z powodu wybicia czyli luzu w układzie kierowniczym?Czy sprawdzono gniazdo końcówki w goleni (owal) Czy była po wymianie końcówek ustawiana zbieżność? Czy auto ściąga podczas jazdy ? Czy sprawdzono...
Nie chcę "bić piany" ale tak jak moi poprzednicy radzą zmień warsztat i oprócz zawiesznia sprawdź jeszcze dokładnie układ kierowniczy tzn. końcówki drążków i maglownice, bo sprawność jednego nie wyklucza usterki drugiego i samochód zygzakuje. Szczególnie lewa strona jest podejrzana.
Nie musisz wyciągać końcówki aby stwierdzić luz w układzie kierowniczym , wystarczy że na postoju pokręcisz energicznie kierownicą w lewo i w prawo . Jak jest cicho to jest dobrze , a jak coś stuka to poproś kogoś o pomoc niech pokręci kierownicą a ty przyłóż rękę do podejrzewanego elementu , jeżeli jest luz to da się go wyczuć .
Dobrze zregenerowane zawieszenie musi zachowywać się poprawnie. Jak pisze kolega T5 często "stuko-puki" to wina gum stabilizatora. Nie ma sensu wymieniać wszystkiego na nowo. Zwróciłbym też uwagę na układ kierowniczy. Wybite końcówki drążków też lubią sobie "stukać". Czy oprócz tego co opisałeś samochód prowadzi się stabilnie? Nie "myszkuje" po drodze?...
Sam musiałem swoje auto oddać na ustawienie zbieżności tylko po wymianie drążków kierownicy, Co mają drążki kierownicze do sprzęgła? Są auta w których można zdjąć wahacz, założyć na nowo i będzie tak samo. Sam w aucie wymieniałem sprzęgło bez zdejmowania sanek, wahacz zdjęty. Jeżeli ruszasz układ kierowniczy, zmieniasz końcówki, wymieniasz drążki to...
Witam! Mam luzy w układzie kierowniczym. Do wymiany są końcówki drążków< sprawdzałem są luzy> zastanawiam się czy same drążki kierownicze też się wyrabiają i czy też opłaca się je wymieniać> tak na oko to nie stwierdziłem luzów na samych drążkach tylko na końcówkach> poza tym musze wymienić łożyska kół> czy firmy SNR będą ok? na allegro...
ale luz góra dół czy na boki? Więc moze być tak ze drążki będą do wymiany a końcówki nie? Czy to jest niebezpieczne?
odkręcasz mcperson od dołu [końcówka zwrotnicza]żeby odchylic do siebie ,ewentualnie końcówke przy mcpersonie od układu kierowniczego całośc odchylasz do tyłu imasz pole do popisu
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
Witam. Mam taki problem, od jakiegoś czasu podczas skrętu kierownica w prawo słychać jakieś trzeszczenie jakby spod przedniego kokpitu...dziwne że tylko podczas skrętu w prawo i tylko podczas cofania...mechanik nie stwierdził żadnych wycieków , luzów w zawieszeniu. Przesmarowal układ kierowniczy i tyle...jedyne co stwierdził to niewielki luz w prawej...
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Proponuję najpierw skontrolować luzy w zawieszeniu. Jeżeli końcówki drążków kierowniczych są OK, brak luzów na wahaczach, to maglownica może mieć luz. Skaczący pasek to objaw nierównych oporów pompy wspomagania. Wymiana płynu w układzie wspomagania może pomóc, jeżeli nie ma luzów.
Witam. Mam Forda Transita 1991r doka na bliźniaku ze sztywną osią przednią i wspomaganiem kierownicy. Problem polega na tym że dosyć mocno pływa po drodze, szczególnie załadowany. Luzów w układzie kierowniczym i na końcówkach praktycznie nie ma. Drążka stabilizatora w nim nie było fabrycznie. Luzów na zwrotnicach nie ma, przy kręceniu kierownicą nie...
ee teraz co patrzę na zdjęcia to w układzie kierowniczym jest silniczek który ja mam nawet 2 mam ale potrzebne mi są końcówki na gąsienice
Krzywe tarcze hamulcowe z przodu, albo luz w układzie zawieszenia lub układzie kierowniczym np: sworzeń wahacza, końcówka drążka, drążek kierowniczy i tuleje metalowo-gumowe na wahaczach a w ostatniej kolejności sprawdzałbym wyważenia kół!!! Wyważenie kół nie ma generalnie wpływu drania koła kierownicy przy hamowaniu!!! Jeśli nie są wyważone to drga...
witam jaki rodzaj przodu chcesz wykorzystać ( kierownica motocyklowa czy samochodową - pedały sprzęgła i gazu w podłodze) jeżeli kierownica samochodowa to układ jest bardzo prosty ,do kolumny kierowniczej musisz dospawać na dole np. płaskownik z dwoma otworami do których podczepisz wałki z końcówkami - (np. zwrotnice od malucha.) tak samo z kierownicą...
po uderzeniu w metalowe barierki, nieiwileka prędkość, puste auto, zadrapany tylko zderzak auto zaczęło nierówno drzeć opony (po wewnętrznych stronach opon) (mocniej na kole z lewej strony - od strony uderzenia). W serwisie autoryzowanym stwierdzili, że ustawienie zbierzności nic nie da. W stacji diagnostycznej stwierdzili wymiane sworzni i końcówek...
Kurcze, że też nie zwróciłem uwagi na wahacze. Będę musiał teraz je przyrównać do siebie. Nie wydaje mi się aby przyczyną były amortyzatory, w końcu ich zadanie to tłumienie, trzymanie zawieszenia, bardziej sprężyny, no ale one nie były wymieniane. Jeśli chodzi o zbieżność, to nic przy układzie kierowniczym nie robiłem, dystans przy końcówkach drążków...
Kolego pewnie od niedawna jesteś właścicielem tego auta, które pewnie jest krótsze od kombi, a więc szybciej wyłapuje nierówności. Sprawdź jakie masz sprężyny z przodu, może wersji sportowej albo skrócone. Informują o tym kolory kropek (fi ok. 1 cm) na sprężynach. To, że auto przeszło badania techniczne nie świadczy, iż ma obecnie sprawny układ zawieszenia...
Sprawdz sobie układ kierowniczy prostym sposobem zaczynajac od gałek skończywszy na wsporniku i kolumnie kierowniczej. Do tego potrzebne są dwie osoby jena szarpie kierownica krutkimi ruchami prawo lewo a druga osoba łapie za drązki i reką wyczówa jaki jest luz na gałkach kierowniczych. A jesli chodzi o wspornik i kolumne to ustaw koła na prosto i szarpnij...
Więc pozostaje jakaś dolegliwość w układzie kierowniczym, chociażby luz na maglownicy. Ale tego niestety nie da się stwierdzić na forum. Sprawdź sam lub zleć komuś kumatemu, stan końcówek drążków kierowniczych. I nie chodzi mi tylko o stan przegubu kulowego ale także połączenie końcówki z drążkiem.
Witam. Ostatnio po wymianie końcówek drążka kierowniczego zauważyłem że ciężko chodzi mi wspomaganie jak sie rozgrzeje silnik ,czasami nawet obiema rękami trzeba kręcić czy no jest normalny objaw
Usterka może pojawić się po pewnym czasie, jeżeli mocno walnąłeś to możesz mieć wybitą końcówkę drążka kierowniczego, ale to wyjdzie potem (dudnienie na wybojach tak jakby koło latało nie trzymane przez układ kierowniczy) lub wybity sworzeń wahacza podobne objawy ale to stwierdzisz na diagnostyce. Czasami wystarczy zrobić 2000 km a czasami więcej żeby...
stuki ustały, cała wina leżała po stronie końcówek drążków, po wymianie wszystko jest ok. Co do maglownicy to może jest na niej drobny luz na ślimaku ale już nie ma takiego stukania.
Witam, mógłby ktoś polecić jakąś literaturę związaną z mechaniką pracy sworzni kulistych w końcówkach drążków kierowniczych? Potrzebuje obliczyć siły jakie działają na taki sworzeń (przegub) podczas jego pracy. Spróbuj policzyć obciążenie sworznia w najbardziej ekstremalnych warunkach np. zablokowane koła obracasz kierownicą układ pracuje na max. ciśnieniu...
A przypadkiem zimą nie złapałeś poślizgu i tą lewa stroną nie uderzyłeś kołami o krawężnik lub coś w podobie,te objawy mogą wskazywać na skrzywienie piasty koła lub końcówki przegubu(powstaje w tedy zjawisko falowania koła podobne do tego jak nie dokręci się go),może to być również wybita gałka układu kierowniczego.
Przegub by trzaskał także przy skręcie i przyspieszaniu .Może masz już cienkie tarcze hamulca i od temperatury się odkształciły .Lub na bardzo gorących tarczach wleciałeś w wodę ( kałuże) i to spowodowało wykrzywienie tarczy.. I to auto jest jednym z nie wielu które chłodziło tarcze w kałuży . .Jeżeli masz dostęp do tokarni sprawdź bicie tarczy żeby...
Zdaje się że w UR I była kiedyś opcja front PTO. Napęd był wyciągany z przystawki przykręconej od dołu skrzyni, w miejscu gdzie normalnie przykręcona jest zaślepka. Większość ciągników w tamtych czasach posiadało od dołu skrzyni przygotowane miejsca na podpięcie przedniego WOM, przedniego napędu, dodatkowej przekładni zwalniającej czy nawet napędu do...
Trzepnięty to nie był bo bym zobaczył od razu jak byłem na kanale, moi znajomi mówią ze to końcówka drążka kierowniczego inni ze to jakaś guma jest pęknięta a inni że jakiś wahacz, a jak byłem na kanale to na rurce od układu kierowniczego jest taka ok 15cm guma i jest na środku pęknięta może to o tę gumę chodzi ?
Myśląc w ten sposób to nie dotykaj auta bo wszystko co zrobisz może się zepsuć Rozmowa z Tobą to rozmowa z dzieckiem. Sa systemy, układy w samochodzie gdzie nie wolno kombinować (układ hamulcowy, kierowniczy, oświetlenie, sygnały i jeszcze pare). Mechanicy też nie napawają końcówek drążków czy innych elementów zawieszenia. Widzisz nawet jak się zepsuje...
Podsumowując temat - są dobre zakłady naprawcze. Niedawno auto zostało uszkodzone na parkingu - oczywiście sprawca był nieznany do kilku dni temu - znalazłem go. Wykonałem dwie naprawy na raz, słupek naruszony boczny wgniecenie tylnego boku wykonali to bez malowania, aż trudno w to uwierzyć - nie naruszyli powłoki lakierniczej oryginalnej, oraz kąt...
Są takie środki, sam stosowałem firmy winn's, chyba tak to się pisze, ale znalazłem po długich poszukiwaniach w hurtowni motoryzacyjnej, kosztowało około 35zł. Jak na razie uszczelniło, wcześniej musiałem dolać jakąś 100-200ml na około 2tys. Wyciekało mi na jednej końcówce przekładni. Znalazłem jeszcze jeden środek firmy gunk, poczytaj sobie http://www.gunk.pl/produkty/p29.htm...
Jednym słowem do sprawdzenia cały układ kierowniczy, nie wiem co chciałeś osiągnąć pisząc takie pytanie, że ktoś Ci powie: wymień prawą końcówkę drążka? Trzeba samemu zakasać rękawy i posprawdzać luzy, najlepiej pojechać na stację diagnostyczną, mają tam "szarpaki" podnośnik itd. Koszt kilkunastu złotych lub bezpłatnie.
musisz określić czy: zebatki wytrzymają silnik wytrzyma zasilanie wytrzyma końcówka mocy w odbiorniku wytrzyma to co nie wytrzyma trzeba wymienić na mocniejsze. do autora postu... pokaż pilot i górną obudowe chyba mam to samo;p do układu kierowniczego dodaj poprostu krańcówki.
Witam posiadam skodę Felicje 1,3 2000r od dwóch dni kierownica zachowywała się jak by sama chciała skręcić w lewo ( szarpała w lewo systematycznie)było to mało odczuwalne do dziś kiedy to na prostej drodze szarpania były dość gwałtowne. W ostatnim czasie nic w zawieszeniu nie robiłem. ( są to takie szarpania mierząc na kierownicy około 3cm raczej od...
A że zapytam, długo jeździsz tym autem, czy się z jakiegoś innego przesiadłeś? czy stukanie powodowane jest luzem między listwą a ślimakiem w maglownicy czy może stuka gdzieś na krzyżakach w kolumnie kierownicy. Jak w cytacie do sprawdzenia, plus drążki kierownicze i końcówki tychże drążków. Dopiero później zadawaj pytania, typu: gdzie ewentualnie skasować...
ja tez miałem silnik ustawiony w samochodzie poprzecznie ale wszystko dałem szeregowo. Sprzęgło oryginalne, obudowa sprzęgła oryginalna i flansz połączeniowy ze skrzynią Żuka, końcówka wałka sprzęgłowego z Peugeota, zespawana z żukowską i dalej połączenia sztywne skrzynia/skrzynia, krótki przegub krzyzakowy i most. Ciężko było z układem kierowniczym,...
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Witam. Jakiś czas temu kupiłem opel corsa B, po zakupie były troszkę luzy w układzie kierowniczym i po dokładniejszym sprawdzeniu okazało się że lewa końcówka drążka kierowniczego ma spore luzy, kupiłem więc dwie niemieckie z zamiarem wymiany (miałem po prostu śrubę kontrującą nie ruszać a odkręcić samą końcówkę) no ale po odkręceniu okazało się że...
możesz zostawić również przekładnię kierowniczą i zaspawać na sztywno wystające elementy listwy z korpusu. Kilogramów dużo nie przybędzie a oszczędzisz sobie kombinacji. Po co? Nie lepiej obciąć końcówki listwy i przyspawać je do lekkiego wspornika? Tam się walczy o każde gramy i miejsce,przekłanię niepotrzebnie targać to nie jest dobry pomysł :-)...
Przy sprawnym układzie tym ciągnikiem skręca się jedną ręką czy to na asfalcie czy na ziemi/trawie z kompletem obciążników na przodzie. Przy jeździe owszem, na postoju niewykonalne, chyba że na piachu. Ja bym sprawdził stan końcówek kierowniczych oraz zbieżność przy okazji.
Trzeba było zabrać wymieniony zacisk i wszystko byłoby wiadomo. No tylko problem taki że rozmawiasz z gościem w biurze a chłopaki na hali naprawiają, więc no prosić się o część? chyba sami powinni pokazać? Dla mnie podejrzane, a czy jeśli była by skrajna sytuacja to czy tarcze nie dostały by w tyłek? Tarcze/klocki? Pewnie felga by się grzała niesamowicie....
Choć twój problem nie na to frorum to podpowiem. Podnieś auto , odepnij końcówki drążków kierowniczych od zwrotnic i kręć kierownicą . Jeśli nic nie wyczujesz na kierownicy to żeczywiście coś będzie z półośką lub przegóbem . Która strona to sprawdzisz obracając ręką zwrotnice . A gdy jednak coś będziesz czuć na kierownicy , przekładnia raczej do wymiany...
Właśnie pierw stukała końcówka drążka wymieniłem ją i dalej cos stukało. Dzisiaj podejrzenia padły na wachacz lecz bo zdemontowaniu go ujrzałem rozerwaną osłonę maglownicy i tam ukazał mi się ten element poruszałem nim i stuka Dzięki Dam znać czy napewno to jest to
Miałem Lanosa 1.4 75KM, zrobiłem przez 9 lat 350 tyś km i mogę śmiało polecić. Śmigałem na gazie II generacji i żadnych problemów nie miałem. Średnie spalanie gazu ok 9 litrów, na trasie schodziłem do 7. Ogólnie autko mogę pochwalić bo nigdy mnie nie zawiodło, tylko eksploatacja. Lanos jest bardzo prostym autem z którym każdy sobie poradzi posiadający...
Witam O jakim luzie na maglownicy piszesz ? O luzie na kole kierowniczym czyli międzyrębnym? –Układ kierowniczy to jak by trapez i jeśli jest na ten przykład coś ze zbieżnością to drze obie strony / lewą i prawą oponę / Jeśli jest tak jak opisujesz to może być końcówka , sworzeń , drążek , generalnie uszkodzony układ jezdny /od strony darcia opony/...
witam jezdzę mercedesem actrosem 4ośką i mam problem z luzem w kierownicy mechanik sprawdzał i powiedział że tragedii niema na końcówkach drążków,ale w czasie jazdy jest takie stukanie i auto pływa na boki.moje pytanie brzmi czy jest jakaś śruba w kolumnie do kasowania luzu czy to może kolumna sie skończyla
Samochód był podnoszony z przodu ( z tyłu oczywiście koła zabezpieczone klockami ). Jedna ręka w górnej części koła ( teraz mówię już o przedzie ) a druga w dolnej i ruszamy tym kołem, i nic żadnych luzów, ok. I to samo z drugiej, przednie koło też nic. Potem jedna ręka łapie za przednią część przedniego koła a druga za tylną część tego samego koła...
Witam ponownie. Mam nadzieję że tym razem nie zaniżę poziomu dyskusji, aby temat nie został usunięty :wink: Czy mogę zastosować nie oryginalne poduszki pod silnik, czy nie spowodują one przenoszenia wibracji na kabinę przez silnik. Ewentualnie jaki zamiennik poduszki warto nabyć aby nie było niepożądanych efektów ? Wiadomo może być twardsza guma i już...
Dzień dobry. Mam poważny problem z układem kierowniczym. Problem polega na tym że samoczynnie przestawia sie kierownica. Miesiąc mu żona wróciła z pracy i zauważyłem że kierownica jest przechylona w lewo. Pomyślałem że gdzieś uderzyła i geometria sie przestawiła. Podjechałem na diagnostykę by ustawić geometrię. Facet sprawdził zawieszenie i stwierdził...
Mam Lagunę 1,9 dci z 2003 r. kombi. Pytanie mam odnośnie układu jezdnego. Mój samochód jest niestabilny podczas jazdy, szczególnie przy większych prędkościach. Strasznie go buja, szczególnie jak wpadnę w jakąś dziurę. Byłem na stacji diagnostycznej. Sprawdziłem wszystko. Amortyzatory są dobre. Wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i końcówki sworzni...
Jak gumy popękane to do wymiany ale to zobaczysz jak mocno poruszasz. Tu trzeba "breche" i ruszać szukać luzów w układzie kierowniczym a potem dalej. Kołem to trzeba na kobyłce dobrze poszarpać. Dlatego polecam stacje diagnostyczna nie sugeruj się usterkami u mnie. Sprawdzaj wszystko po kolei końcówki drążki tuleje mocowania jak diagnosta inaczej zapomnij...
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
Szanowni, Zacznę typowo: "poprzedni właściciel... (...) Ech, no właśnie. Coś popieprzył z układem kierowniczym. Pompa i orbitrol jakoś tam działają. Siłownik ma wewnętrzne przecieki, ale jeszcze chodzi. Ale manewrowanie maszyną przypomina naukę jazdy. Zerknijcie proszę na zdjęcia. W lewo skręca tak że aż opona o siłownik trze. Za to w prawo skręt prawie...
Filtr powietrza jest nowy. Ale rozumiem że rura mogła by być zapchana? Diagnostyka ok, tylko czy mam jechać na warsztat? Czy jest możliwość żeby się wgłębiać w temat i szukać samemu. Jak robiłem przy nim końcówki drążka kierowniczego, drążki i zbieżność to oczywiście zapytałem o dym, mechanik powiedział: Z tym przebiegiem to on tak ma. Dodano po 5 Jakieś...
... jak Ja to spr., na parkingu przed blokiem rozkręcę układ kierowniczy?. Jeśli dobrze zrozumiałem o co pytasz. Na parkingu przed blokiem raczej ciężko będzie ci przestawić głowiczkę. Musisz odkręcić z jednej i drugiej strony głowiczki przewody olejowe (z jednej strony dochodzą do siłownika na listwie, te z drugiej strony są "bardziej przyjazne" bo...
Witam ponownie Kable sprawdzone na 100%. Do tego (nie zasilającego) PINu wchodzą trzy kable: pomarańczowo + pomarańczowo-czarny i one sa skręcone ze soba dalej w wiązce i kabel czarno żółty. Dodatkowo dodam ze jestvtam pompa TRW z końcówka oznaczenia ...156B. Pompa ta ma trzy wejścia z czego dwa sa używane a trzeci jest zaślepiony. Wiem ze niektóre...
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
Jakby nie patrzeć to niewłaściwe ustawienie zbieznosci czy innych wartości zawieszenia ma lekki wpływ na to ile siły potrzeba na kręcenie kierownicą. To tak jak jest różnica w pracy układu przy łysych oponach a na nowych. To tylko sugestia ale warto to sprawdzić no i według normalnej zasady przy takich wymianach powinno się zawsze ustawić zawieszenie...
Witam problem rozwiazany. Wymiana całego silnika ze sterownikiem i czujnikiem konta skrętu załatwił sprawę . Info dla tych co prubują to naprawić . Ja z kolegą elektronikiem i specem od map itp. Rozwialiśmy wątpliwości co do tych układów wspomagania o numerach 1k1.909.144 E z końcówką F/L/J/imoże coś jeszcze . A teraz porada Po podpięciu kompa w diagnozie...
Witam. Dzwoniłem do tego serwisu i mówię co się dzieje i że to przez tą końcówkę bo z tego co wiem ESP kontroluje położenie kół kat ich skrętu a czujnik jest w kolumnie kierowniczej. Masz rację.Tu cytat z Wikipedii : "Poślizg kół jest obliczany na podstawie prędkości obrotowych kół, czujnika przyspieszenia poprzecznego, czujnika przyspieszenia kątowego,...
Witam. Od pewnego czasu mam pewien problem, jeśli chodzi o kierowalność w moim unie, silnik 1.4ieS I nie mogę zlokalizować przyczyny. Obajwy są następujące. Przy prędkościach 50 km/h w zwyż, na zakrętach w prawo, w pewnym momencie koła tak jakby dodawały zakrętu, w tym momencie słychać delikatny stuk, dzieje się tak jak kierownicę mam skręconą o ok...
Z boku zdecydowanie, to narzuca układ silnika. Ale demontaż zderzaka i błotnika to już przerost formy nad treścią. Szczególnie jak Ci się te kwadratowe śruby omykają w zderzaku. Po co go zdejmować? Nie mam pojęcia w czym to pomoże. Przecież sam piszesz, że "z boku". Tam zderzak nie zachodzi. No i co byś nie wymyślił, kapie, jak nie na głowę to na ręce....
invisibleman Wstawiłem zupełnie nowe drążki wraz ze śrubami regulacyjnymi i końcówkami, pojechałem do ASO ostawić zbieżność. Jak ruszam kierownicą lekko ( tak jak na przeglądzie np. ) to nic nie słychać zupełna cisza w układzie kierowniczym, ale jak pokręcę kierownicą w lewo i prawo mocno to słychać stukanie jednak. Czy to może być luz w samej maglownicy...
Mam scenica 1,9dci z 2002r i walczę z identycznym problemem. Na postoju skręcając kołami maksymalnie w prawo i w lewo pod koniec obrotu występują charakterystyczne głośne trzaski. Wymieniłem już dwa łożyska amortyzatorów i prawy sworzeń bo miał lekki luz ale nic nie pomogło. Trzaski słychać gdzieś w zawieszeniu od strony kierowcy. Zrobiłem doświadczenie...
Końcówki kierownicze i drążki dłonią wymacasz, natomiast gumy i sforzeń to na kanale breszką. Łączniki stabilizatora jak i jego gumy mocujące w żadnym wypadku nie powodują luzu koła, jedynie stuki na dziurach. Układ kierowniczy to najlepiej na kanale jedna osoba niech wykonuje krótkie ruchy kierownicą prawo/lewo, a Ty dłonią macaj gdzie jest luz. Wachacz,...
Pani ma podobny problem do mojego i dziś sprawdzę wszystkie połączenia elektryczne . Jeśli uda mi się zlokalizować przyczynę to napiszę Pani co było problemem . Wymieniałem ostatnio uszczelkę miski zaworów , końcówki drążków kierowniczych i ustawiona została w serwisie zbieżność kół . Od tego czasu licznik km pokazuje mi ze jadę kiedy stoję w miejscu...
Witam. Samochód: Fiat Brava 1.4 12V, 1997 rok. Problem: Przy prędkościach powyżej 80-90 km/h samochód "tańczy" na drodze, czyli staje się niestabilny, jakby nagle się robiły jakieś luzy w układzie kierowniczym i skręca w jedną i drugą stronę. Samochód posiada wspomaganie kierownicy. Przy niższych prędkościach oraz na postoju nie da się wyczuć żadnych...
C5 (X7) KOMBI 5DRZW 2.0 HDi 138 FAP BVM 6 Dane pojazdu Linia produktuC5 (X7) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)13624 CJ 1 0080 Data Początku Gwarancji15.04.2014 OPBHBDM NREe2*2001/116*0360*30 P4A9691400099 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN LINIA PRODUKTUC5 (X7) TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKIE...
Dane z ServiceBox Citroen Dane pojazdu Linia produktuC5 (X7) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)11994 CJ 1 0316 Data Początku Gwarancji30.09.2009 OPBH4KA NREe2*2001/116*0360*07 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN LINIA PRODUKTUC5 (X7) TYP NADWOZIAHATCHBACK 4DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKWTRYSK...
Wiem że przy PP2000 nie ale chcę zobaczyć jakie wyposażenie miałem przez fabrykę przewidzianą:) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Charakterystyki pojazdu Model406 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)07248 89 3 0135 Data Początku Gwarancji01.01.1990 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP...
goja8721 - zdecydowanie tak. Duże luzy na obu końcówkach drążków moga powodować "spontaniczne" drżenie w układzie kierwoniczym. spotkałem się z czyms takim w Astrze H 1,3CDTI z 2006 roku gdzie oryginalne drążki dość szybko "doszły" na naszych drogach (razem zresztą z łącznikami stabilizatora) ale piszesz ,że zmieniałeś sprężyny więc przy ustawianiu...
Panowie, nie fantazjujcie. Sterowanie jest tam na jednym przewodzie czerwono-żółtym, do wyłapania na module, po prawej stronie kolumny kierowniczej. Chwilowe przecięcie przewodu zamyka zamki, podanie na niego masy otwiera. Do zrealizowania na jednym przekaźniku ze stykami spoczynkowo zwartymi. Kierunki w progu na zielono-żółtym i zielono-czarnym. Można...
Możesz sprawdzić czy się zgadza wyposażenie. Charakterystyki pojazdu Linia produktu C5 (X7) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 13216 CJ 1 0140 Data Początku Gwarancji 31.01.2013 OPB H00F NRE(homologacja) e2*2001/116*0360*25 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN LINIA PRODUKTU C5 (X7) TYP NADWOZIA...
Nr nadwoziaWAUZZZ8P9BA087930 modelAudi A3 Sportback 1,6 TDI A3 Data produkcji20.11.2010 Rok modelowy2011 typ handlowy8PAAE4 Kod silnikaCAYC Kod przekładniLUB numer napedu osiowego5S WyposazenieMB kolor dachuC8 Kod koloru dywaników kolor zewnetrzny / numer koloruC8 / Y3J Wersja specjalnaE0Abez wykonania na akcję Zamykane śruby mocujące koło1PDŚruby mocujące...
układu kierowniczego kontrolka układu kierowniczego naprawa układu kierowniczego
wyważarka wirników schemat świateł jazdy dziennej klimatyzacja drgać
rduch zestaw kodowanie pilota skoda fabia
Nissan Murano Z52 - Niedziałające przyciski bagażnika Telewizor Sharp 40FH7EA gaśnie po logo - co robić?