potrzebuje znalesc czujnik temperatury wody w skoda octavia 1,9 TDI kolo czego lezy? wszelkie informacje beda pomocne na przyszłość musisz podać rocznik samochodu, symbol silnika lub jego mocy skoro symbolu nie potrafisz znaleźć, na tych fotach masz umiejscowienie czujnika temperatury płynu chłodzącego,...
bo szlak trafi tranzystor na pompie i 600 zł nie twoje o jakim tranzystorze w pompie VP 37 piszesz ? slavek 100 napisałeś, że świece wymieniłeś ale nie napisałeś czy grzeją i dochodzi do nich napięcie bo Twój objaw wskazuje na brak grzania świec, biały dym to nic innego jak opary niespalonego...
Zwykle przy trafionej uszczelce samochód kopci, pod korkiem oleju / płynu chłodniczego zauważalna może być maź itp. Oglądana była nagrzewnica? Dywaniki, szczególnie przednie kierowcy/pasażera nie są wilgotne? w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione...
Zrozumiałem z poprzedniego info ze miedzy stykami 1-4masz 12V a miedzy 2-3 3V . Musisz wyczaić co masz pomiędzy manetka i wtyczka tylnej wycieraczki .Sprawdź czy pomiędzy 1 a karoseria nie pojawi się napięcie .to wykluczy przewód +. To ze wycieraczka jest na klapie to nie ulega dyskusji .Widziałem...
Witam.Musisz wytężyć wzrok i zobaczyć gdzie on wycieka,zwróć uwagę na króćce przy głowicy jeśli przy nich będzie nalot coś jak śniedź to je wymień.Korek nie może mieć dziurki wymień go na nowy.Możliwe jest też że wycieka przez pompę wody.
po pierwsze to sprawdź czy grzeją wszystkie świece żarowe bo przy obecnych temperaturach - poniżej 5*C świece muszą grzać przed rozruchem, po drugie sprawdzić czy taki problem wystąpi jeśli przed uruchomieniem silnika odłączysz wtyczkę od czujnika temperatury chłodziwa - czujnik znajduje się w króćcu...
Sygnał DF jest wykorzystywany tylko w jednym celu-aby sterownik silnika włączył pogrzewacze kolektora wodnego, to te trzy świece na króćcu termostatu, jak ujęcie wody do nagrzewnicy. Ten błąd się ignoryje zazwyczaj, zresztą wspominała tez o tym obiegówka.
Sprzedają nawet specjalne króćce zakończone tubą, żeby lepiej było słychać upust powietrza (fajnie to słychać zwłaszcza w subaru)
Narazie nigdzie nie jeździłem na diagnostykę i to są wszystkie informacje jakie mogę podać Chyba jednak było by najlepszym rozwiązaniem dla ciebie I tak też się stało :) Na tarasie auto zdechło całkowicie - max 130km/h i można było zapomnieć o wyprzedzaniu. Dzięki uprzejmości servisanta...
Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku kolego *Brutal123* to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT...
Witam.Chciałbym się się dowiedzieć w którym miejscu mam szukać termostatu w silniku AGR . Czy jest on z tyłu silnika w tym króćcu co czujnik temperatury czy w innym???Muszę go wymienić bo moja Skodzianka wcale nie chce złapać temperatury! Zasłoniłem prawie całą chłodnice (tak na próbę) i po przejechaniu...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący...
Witam Dokręć odwadniacz pod filtrem paliwa . Obejrzyj wężyki na króćcach filtra paliwa, daj nowe zaciski . Pzdr
Obydwa połączenia wężyków do N75 (i ten na fotce i ten na schemacie z ETKI są błędne). Ma być tak (w odniesieniu do numeracji na fotce) : 1 do gruchy ciśnieniowej przy turbo, 2 do króćca muszli sprężającej turbo, 3 do dolotu powietrza.
W silniku AGR podciśnienie nie ma żadnego związku z regulacją ciśnienia doładowania a sztanga przy uruchomieniu silnika ma być nieruchoma. Założyć należy, że skoro turbo było regenerowane to powinno być sprawne jak również i sztanga z gruchą ale w życiu bywa różnie. Owszem, za szarpnięcia przy gaszeniu...
według mnie jest sprawne,nie słychac syczenia króciec od serwa ciasno siedzi.a mozna jakos domowymi sposobami sprawdzic serwo? Dodano po 14 Dodam jeszcze że wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione są na nowe.
Ostatnio wymieniany był króciec wody bo mi uciekał płyn z chłodnicy. Byłem przy tym jak mechanik go zdejmował i faktycznie mocno był już zużyty. Na zewnętrznej stronie widać było zacieki uciekającego płynu i pęknięcia. Po wymianie płyn nie uciekał już, ale przez w sumie przypadek zauważyłem że na włączonym...
To zrób co pisze szast, bo mądrze pisze- wyeliminuj możliwość zalewania gazem na postoju. Taka mieszanka ( benzyna +LPG) nie chce sie za cholerę zapalić. Zamknij zawór mechaniczny na butli , wyjeździj gaz , aż sie przełączy na benzynę. Dla pewności odkręć opaskę z króćca filtra fazy lotnej i ściągnij...
Nawet KME zaleca montaż króćcami w dół, ma to jakiś plus, bo razem z gazem wylatuje łatwiej mazut z reduktora i może osiadać w filtrze fazy lotnej. A działać tak czy siak będzie w każdej pozycji... Pozdrawiam
dzięki za odpowiedz bo wszędzie gdzie czytam każdy mówi o wymianie całego termostatu wraz z obudową a to mija się z celem jeśli można kupić sam króciec za połowę ceny całego termostatu wraz z obudową która nie ma wpływu na awarię i ona się nie psuje bo to jest sam plastik na podłączenie króćców.
Przy alternatorze króciec przykręcony na 2 sruby do bloku ,pod nim termostat.
Raczej tak. Właśnie puszcza podciśnieniem. Jak sprawdzić? Drugi koniec wężyka, który wychodzi z króćca podciśnienia reduktora i włóż do jakiegoś naczynia z wodą. Obserwuj przez jakiś czas czy nie puści bańki. Jeśli tak to reduktor do regeneracji. Ale to tamtędy gaz ucieka przez króciec podciśnienia?...
Zawór ma trzy króćce. ATM- do filtra powietrza VAC- do rezerwuaru czy też akumulatora podciśnienia. OUT- wyjście do regulacji komponentu (turbosprężarka , egr, czy inne).
Jeśli pompa sprawna, to należało by jeszcze sprawdzić zawór na listwie, nie mylić z czujnikiem ciśnienia, bo na listwie są dwa elementy, jeden pomiarowy a drugi regulacyjny, masz tam układ boscha z pompą CP4.1 gdzie jest regulacja po stronie niskiego ciśnienia, a na szynie masz zawór który powinien podczas...
Problem polega na tym że auto bierze olej mniej więcej 1l na 3000km. To normalne, te silnik od nowości brały olej, sprawa powszechnie znana - wada konstrukcyjna. Najważniejsze, że te zużycie z reguły utrzymywało się przez cały okres eksploatacji na tym samym poziomie. I sporo płynu chłodniczego...
Witam Mam pytanie który czujnik temperatury odpowiada za prace wentylatora. Problem jest taki ze wentylator pracuje cały czas, włącza się kilka sekund po uruchomieniu silnika. Wymieniłem już ten na króćcu bliżej bloku silnika i nie pomogło. Pozdrawiam.
Oto kilka rzeczy które udało mi się dziś ustalić. 1) Hamulce przetestowane pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku... 2) Króciec vacum pompy jest bardzo luźny. 3) Wężyk od n75 wydawał się przetarty więc przeciąłęm...
(at)Userr1 I jak coś dalej działałeś w temacie? U mnie była sytuacja, że padł mi dolny przewód wody (powrót, króciec), I teraz jak wymieniłem to sprawdziłem, że dolny wąż jest zimny, nawet jak przejechałem 100 km dość ostro to zrobił się minimalnie letni (górne są gorące). Teraz tak pomyślałem, że ten...
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze...
Witajcie, Mam ogromną prośbę o pomoc bo już szczerze mówiąc nie mam pomysłów na mój samochód i zaczyna mi działać na nerwy. Szukając na forach , można odnieść wrażenie, że to dość typowa usterka ale wszelkie możliwe rozwiązania nie zadziałały. Zaczęło się od drgania na postoju. Na początku delikatnie,...
Co do silnika AGR to masz rację. Do niego wkładano tylko zwykłe turbosprężarki i taką faktycznie masz patrząc na załączone zdjęcia ale sam spójrz na zdjęcie gruchy, którą wkleiłeś nad moim przedostatnim postem i sam oceń czy pochodzi ona z turbo z zaworem upustowym czy z turbo ze zmienną geometrią....
Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy) To wiele mówi o użytkowniku tego samochodu - jak można było doprowadzić do spalenia paska, przecież ten alternator nie pęka z dnia na dzień, hałasuje, pojawiają się problemy z ładowaniem. Od wystąpienia ewidentnych...
Tam nie ma żadnych złączek. Aluminiowe króćce ma Octavia 2, Audi A6 C5 .....