Sprawdź dokładnie króciec pompy vacum oraz przewód do serwa, ten gruby.
Sprawdź czy króciec pompy vacum nie jest wyrobiony. Sprawdź wszystkie węże podciśnienia. Ogólnie sprawdź czy jest podciśnienie na wężykach. Jest jeszcze N75 i zasobnik pod turbo. Reszta jak wyżej.
Sprawdź króciec od vacum pompy ,napewno jest luz i traci ciśnienie .Najlepiej oklej to dobrym klejem .
Okazało się że króciec od pompy vacum ruszał się i przepuszczał. Gdy zaślepiłem dopływ świeżego powietrza było na tyle silne że przyssało króciec - stąd moje błędne założenie że to wina po stronie obudowy filtra. Czekam teraz na cieplejsze dni na wymianę pompy vacum na bosch, teraz mam LUC (króciec wprasowany).
Do uszczelnienia króciec przy pompie vacum. Pozdrawiam.
Zobacz czy się króciec nie obluzował w korpusie.
Może podepne się pod temat, mam passat B5 1.9 TDI, AJM, parę dni temu pracy silnika towarzyszył pisk, albo nie wiem jak ten dźwięk nazwać , po tym jak dźwięk ucichł passat nie mam mocy wcale lub powyżej 2,5 tys obr dopiero ma.nagly przypływ mocy....byłem dziś na komputerze, miał błąd ciśnienia na turbo, po wykasowaniu, błąd nie wrócił ale mocy dalej...
Witam. Mam pytanie odnośnie silnikow TDI na pompowtryskiwaczach. Większość cieknie spod pokrywy, w tym rogu gdzie wychodzi króciec pompy vacum. Zmieniałem już różne uszczelki itp. ciągle to samo. Chodzi mi czy ktoś zakładał nowa pokrywę z oryginalu i pomogło? Bo zawsze jak proponuje nowa pokrywę to za droga i zostaje jak jest. Jakie macie doświadczenia?
Miałem kiedyś przypadek podobny.Usterki:słabszy hamulec główny i problemy z mocą silnika.Podciśnienia wyglądały dobrze.Wszystko działało. lecz po założeniu zegara vacum podciśnienie wyniosło 0,3. Przyczyną był poluzowany króciec pompy vacum.(wyjście) Po uszczelnieniu pompy podciśnienie podniosło się do 0,7. Autko dostało kopa i hamulec się poprawił....
Sprawdź kolego jak wspomniał przedmówca wszystkie wężyki podciśnienia, króciec na pompie Vacum oraz podłączenie wężyków. Obstawiałbym nieszczelność, sprawdz przy okazji połaczenie EGR dolot czesto przedmuchuje w tym miejscu oring.
Często pęka przewód na króccu pompy Vacum. Sam króciec też potrafi mieć luz i nieszczelności.
artbi881 myślę, że z turbiną dobrze kombinujesz, wydaje mi się, że turbina rozszczelniła się z jakiegoś powodu, a nie sama w sobie była przyczyną. Dodam że jeszcze wcześniej auto tez było w serwisie bo powyżej 3k obrotów wpadało w tryb awaryjny. Mechanior znalazł uszkodzony wężyk przy intercoolerze(błąd doładowania turbo), wymienił i było lepiej chociaż...
Wiesz może czy da radę ten króciec lub uszczelkę wymienić bez zdejmowania pompy vacum?
Nie podałeś rocznika. Albo bezpośrednio przy pompie vacum jest króciec do podpięcia wężyka, albo z trójnika niedaleko pompy. Jeżeli była wyciągana pompa wtryskowa to była też demontowana pompa vacum i tam szukaj odpiętego przewodu.
Problem rozwiązany. Kosztem nowego N75, który kupiłem niepotrzebnie :( Coś innego spowodowało problem ... http://www.fotem.pl/data/mini/min_379b26... p No cóż. Człowiek uczy się na błędach. Ten zaworek był przytkany - na razie zamiast niego wstawiłem wężyk. Rezultaty naprawy: Króciec pompy vacum zaklepany i usztywniony.Hamulce...
Przewody od nagrzewnicy w która strony idą do rozrządu czy od strony pompy Vacum? Prawie na wprost za pompą vacum, na ścianę grodziową do króćców.
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
Króciec podciśnienia się przypadkiem nie rusza w pompie? Trzeba wakuometrem zassać EGR i sprawdzić czy trzyma. Potem wpiąć wakuometr w układa przed zawodami sterującymi i sprawdzić podcienienie jeśli jest to ruszać króćcem pompy i wejściem do serwa i obserwować czy nie spada.
Czujnik z oringiem zamówiony w ASO. Dam znać jak dojdzie i wymienię czy to to. Ok. Czujnik + oring doszły. W weekend robiłem wymianę - było trochę problemów (ułamałem plastikową spinkę blokująca czujnik) ale jakoś dałem radę (spinka nowa). Wyleciało może trochę ponad litr płynu, uzupełniłem zaraz po wymianie. Nie odpalałem auta aż do następnego dnia...
wsadziłem naw pompę vacum Pompy tandemowe mają specjalny króciec do podłączenia manometru i zweryfikowania jej ciśnienia, więc przed wymianą trzeba było zrobić test.....
Mam ponowne pytanie? Jeśli wymontuje pompę vacum , to na co mam zwrócić uwagę ? Napewno króciec po lewej stronie vacum jest ruchomy i wydobywa się z niego olej . Chciałbym teraz zacząć od pompy vacum , jeśli jest uszkodzona . 1- kupić zestaw do renegeneracji ? 2- kupić używaną ? 3- kupić po renegeneracji? Jak myślicie jaka z tych trzech wersji będzie...
Sprawdziłem króciec od i przewody od pompy Vacum i nie wykryłem żadnych luzów;nieszczelnosci. Czy możliwe aby sama pompa nie generowała odpowiedniego ciśnienia, dodam już że podmienialem zawór n75. Zamówiłem wakuometr i za parę dni rzeczywiste ciśnienie będę chciał zmierzyć.
Cześć. Mam problem z samochodem Audi A3 8L 1.9 TDI ALH (90KM). Jestem "w trakcie" rozwiązywania problemu więc opiszę od początku. Ostatnio chciałem zrobić logi kanału 11 (VCDSem) więc standardowo - auto rozgrzane, 3 bieg i gaz do dechy. Okazało się, że auto dochodziło do 4 tys obrotów po czym doładowanie znikało i pojawiał się błąd czujnika doładowania....
Nadal są 2 sekundy zwłoki więc przypatrz się dokładnie króćcom przy elektrozaworach oraz temu przy akumulatorze podciśnienia (czarna plastikowa kula) oraz sprawdź króciec metalowy przy pompie podciśnienia gdyż nadal musi gdzieś jeszcze to podciśnienie uciekać. Znalazłem nieszczelność przy Vacum pompie metalowy króciec cały się okręca, preparatem do...
Skoro dalej pokazuje egr to go sprawdź - wykręć go, wciśnij grzyb i zatkaj króciec który idzie do pompy vacum. Puść grzyba - jak wróci to egr zwalony, jak będzie w miejscu a na palcu z króćcem poczujesz ssanie to jest ok. Jeśli masz vacumetr pomierz podciśnienia: na wężu od egr, na zaworach od klap w kolektorze i turbinie. Schemat podłączenia oraz prawidłowe...
przyszła zima i wysyp:) "pompy sprawdzone" tzn? z baku bije? vacum sprawdź króciec od podciśnienia (częsta przypadłość) a pompotryski?? masz tu temat podobny wina były dwa wtryski http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Pompa vacum jest w misce olejowej zintegrowana z pompa oleju. Jest tam króciec w bloku, może z nim się coś stało. A jak bezpośrednio tam zmierzysz i jest brak podciśnienia to niestety silnik do rozmontowania.
Jak wypuszczę do zera to u mnie potrzeba około 4 sek. do -08 a w aucie gdzie jest dobry hamulec 1 - 1,5 sek więc co to oznacza? A króciec spróbuję jutro uszczelnić i zobaczę co to da.
Podobnie miałem w Golfie IV. Połączenie pompy vacum z króćcem od wspomagania hamulca uszczelniłem klejem. Dorobiłem dodatkowo uchwyt i "dociągnąłem" to połączenie sprężynami, można zastosować też "taśmy" gumowe. Połączenie to musi być szczelne, gdyż od niego zależy skuteczność hamowania (praca serwa) oraz sterowanie turbiną. Sprawdź przyrządem, czy...
Witam, jestem posiadaczem Opla Astry G z silnikiem 2.0DTL. Wszystko w samochodzie działało tak jak powinno, niestety klocki hamulcowe już się skończyły więc postanowiłem je wymienić. Koło po kole i wszystko ładnie udało się wymienić. Oczywiście zaciski zostały ładnie wypiaskowane i omalowane, wszystko zostało posmarowane smarem ceramicznym. Po odpaleniu...
Ja wiem że 50 zł to gówniane pieniądze ale tych 50 poszło tyle po dobrych radach że pół osprzętu wymienione a turbo dalej nie dmucha. To jest kolejna sprawa której nie mogę rozwiązać Mapsensory pozmieniane, turbo zregenerowa e, zawory n75 pokupione nowe, przepływka wymieniona nowa a dalej jest dupa. Sztanga w turbie ma pełny ruch jak by co, a ie działa...
Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok: 1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55 2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra) 3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55 4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45) Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na...
Witam serdecznie wszystkich to mój pierwszy post, jeżeli coś zrobię nie tak to proszę mnie poprawić :-). Pacjent to passat B5. Po wymianie tarcz klocków i cylinderkow auto hamuje na zapalonym silniku. Znajomy mechanik mówił że tak może być przez pewien czas zanim wszystko się ułoży. Tarcze i klocki to master sport. Od wymiany zrobiłem około 3 tysięcy...
Moim zdaniem zacznij od sprawdzenia pompy podciśnieniowej vacum. Ja miałem przypadek że auto łapało tryb awaryjny i słabo jechało. Okazało się że króciec wyjściowy zasysania powietrza był obluzowany i pompa nie uzyskiwała wymaganego podciśnienia przez co sztanga nie wychylała się w całym swoim zakresie. Ściągnij górna osłonę silnika i zobacz czy króciec...
Witam. Od dawna irytuje mnie sposób gaszenia auta (telepnięcie odczuwalne w kabinie przy gaszeniu jak i odpalaniu). Poduszki i 2 mas trudno sprawdzić w warunkach podwórkowo-garażowych (nawet kanału nie mam) więc poszukiwania winnego trwają długo. Wczoraj przez przypadek wpadłem na być może wskazówkę. Przy wymianie czujnika temperatury okleiłem (nie...
Jak sprawna to nawet 0,8 bara podciśnienia.
Króciec skleiłem jakiś czas temu bo był pęknięty , auto po tym jakby odżyło a teraz zdechło, a może być pompa vacum żeby siadła ?? Wężyki od podciśnienia też wszystkie wymienione niedawno.... Dodano po 1 A i jeszcze jedno , jak silnik schodzi z obrotów to słychać syczenie jakby powietrze schodziło , nie wiem czy to normalne , nigdy się nie wsłuchiwałem...
Rzadko zdarza się, aby oba podzespoły tj. serwo i pompa vacum uległy jednocześnie awarii. Może uszkodzeniu uległa tylko pompa podciśnienia i serwo jest sprawne lub na odwrót. Nie opisujesz jaki masz objaw usterki np. czy masz "twardy" pedał hamulca i przez to mniej skuteczny hamulec lub dzieje się to dopiero przy drugim lub trzecim naciśnięciu pedału...
Pompa jest z 71r po regeneracji, Hydro Vacum Grudziądz, 2 stopniowa. Przyłącza ma na rury 1 1/4 cala. Wydajność rzeczywista około 50L na minutę. Termica PSW150 ma więcej króćców, mógłbym ewentualnie wodę wprowadzić dwoma lub trzema ktróćcami, z tym że to będzie powodowało mocne jej mieszanie w zbiorniku. Zastanawiam się jak to jest z tym osadem w hydroforze,...
Dziś założyłem nowe pompowtryskiwacze czeka mnie jeszcze jutro aby wyregulowanie ich założenie nowego zaworu egr-u bo wyskakuje błąd z numerem 19586 i pisze ze osiągnięto górny próg układ egr i check się zapalił właśnie i mam taki błąd po wykasowaniu check znika ale jak się jedzie to wyskoczy z czasem. No i jeszcze jutro czeka mnie podmiana pompy vacum...
Wyjmij ją. Rozbierz (nie jest to jakaś wiedza tajemna prosta pompa) i zwróć uwagę czy nie ma rys na aluminiowej gładzi i na plastikowych łopatkach). Cały koszt to ewentualnie komplet uszczelek i oringów). Jak jest przytarta to gubi podciśnienie. Po wałku robiłem już parę. Albo częścią tłoczącą się zapowietrzał albo vacum na obrotach spadało do 0. I...
Zaślepki są z tyłu bloku, trzy szt. i dwie po bokach.Od strony skrzyni to nie wiem dokładnie ale raczej się tam nie dostaniesz bez wyjęcia skrzyni.Bo chyba skrzynia zasłania połowę zaślepki.Sprawdź czy nie cieknie z króćca głowicy pod pompą vacum bo tam często leje.
Witam! Trochę długo to wszystko trwało ale prowadziłem testy, ciśnienia nie mierzyłem bo nie miałem czym i kiedy. Wpadł mi do głowy pomysł aby przez króciec pompy kapnąć oleju zwykłego jaki jest w silniku. Wstrzyknąłem około 10ml, efekt natychmiastowy. Od dwóch, kiedy pompa dostała porcje oleju problem nie powtórzył się ani razu. Co to może oznaczać,...
Witam posiadam Passata b5 2003r. 130km avf auto ma przejechane (tak pokazuje licznik)200 .000 od jakiegoś czasu czuję na kierownicy i drążku zmiany biegów duże wibracje wiem że wątków na ten temat jest pełno ale wszystko co sugerowali forumowicze zostało sprawdzone (dwumas sprzęgło działa poprawnie ,korekcje poprawne ,rozrząd po wymianie brak poprawy...
witam wiem że już podobne pytania są I CZYTAŁEM TROCHĘ na forum ale może teraz ktoś mi pomoże. wracałem ostatnio z trasy Przejechałem 500km i na powrocie moja maszyna straciła moc po dodawaniu gazu słabła.myślałem że to wina węży od podciśnienia i nie steruje turbo ale wszystko ok.podłączyłem pod kapa to wyskoczył błąd REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA...
według mnie jest sprawne,nie słychac syczenia króciec od serwa ciasno siedzi.a mozna jakos domowymi sposobami sprawdzic serwo? Dodano po 14 Dodam jeszcze że wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione są na nowe.
Do gaszenia wykorzystaj elektromagnes. Daj prąd pod zapłon i wyreguluj wolne obroty. Dawno temu coś takiego robiłem , ale nie pamiętam efektu. Do gaszenia podciśnieniem możesz wykorzystać zwykły elektrozawór normalnie zamknięty. Na jeden króciec elektrozaworu zakładasz trójnik np. gumowy , podłączasz jeden koniec do vacum drugi do gaszaka na pompie....
Elektrozawory mają opisane króćce - VAC idzie do pompy podciśnienia (vacum), OUT idzie na sterowany element.
Pierwsze pomiar podciśnienia czy pompa vacum je wogóle robi. Dwa test sztanga turbo pracuje lub test turbo na max podciśnieniu na gruszkę (pominięcie n75). Wtedy sprawdzenie w blokach pomiarowych czy ciśnienie będzie ponad zadane i jakie wartości z przepływomierza będą. Pompę zmieniałem bo króciec miał luz. Sztangę jak sprawdzić i jak pominąć n75
No nie bardzo mogę uwierzyć w te 500 000 km bez wymiany wałka i szklanek w TDI PD. Przy 300 000 nieraz to już dziury w szklankach były że ciśnienia oleju nie był wstanie utrzymać. Przy 150 000 tyś już widać przeważnie zjechanie krzywek (fazka znika i z nią warstwa utwardzona) a szklanki są porysowane i zaczynają się łuszczyć). Na tym można jeszcze...
Witam mam problem dotyczący hamulców ,otóż jak rano odpale silnik rusze pewien odcinek drogi 50m i chce zahamować otóż niema hamólców ,musze odczekać z 30 s i dopiero hamulce są ok jaka może być przyczyna tego zachowania? sprawdzone zostało przewód doprowadzający do serwa jest sprawny,opaski zaciśnięte ok, rozkręciłem pompe vacum trzy łopatki są całe...
Przy akumulatorze jest zawór który ma dwa króćce, jeden idzie do turbo a drugi do pompy vacum. Wyjąłem turbo i klapa jest zamknięta, żeby ją ruszyć muszę dmuchnąć powietrzem...
A coś takiego? Gdy uruchomisz pompę woda zostanie wypchnięta do zbiornika za króćcem tłocznym i tyle. Trzeba ją jakoś skierować z powrotem do pompy, robiłem kiedyś taki układ, oprócz tego co narysowałeś miał jescze rurę mniejszej średnicy łaczącą zbiornik za króćcem tłocznym z rurą ssawną, działało, tylko że trzeba dobrać ten bypas im większy tym lepsza...
No wiem że ona robi kilka rzeczy, przed chwilą znalazłem na necie że jak pompa vacum słaba to korekty na wtryskach się mocno rozjeżdżają, myślę że tą pompę można odpuścić tym bardziej że auto z 2004r i jest już tam pompa BOSCHa nie LUKa z wadliwym króćcem. Nie ma też problemu z odpalaniem przy -18 świece 2 razy podgrzane i odpalił klekot bez problemu...
Mam taki nowy problemik po rozkręceniu pompy vacu i zamontowaniu jej na nowo wyskakuje mi czasami taki błąd moim op-comem: P0400 (4) Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego patrzyłem na necie co może ten błąd oznaczać ale nikt nic konkretnie nie napisał zawór egr był założony używany ale czysty i dobry i tak samo elektrozawór turbiny i wszystkie...
Witam. W samochodzie peugeot 407 2.0 HDi pewnego poranka zastałem całkowicie twardy pedał hamulca. Kilkukrotne odpalenie samochodu, przegazowanie nic nie pomogło. Problem nigdy wcześniej nie występował. W poszukiwaniu problemu ściągnąłem wężyk podciśnieniowy z serva i pompy vacum w celu inspekcji czy gdzieś się nie przetarł od np. złego zamocowania....
Witam, bardzo proszę o analizę logów dynamicznych. Seat leon 1.9 tdi 105km problem z turbem jest, generalnie jedzone była na zapieczonej geometrii. Aktualnie zregenerowana nowa turbina, zaślepiony EGR (tz. wężyk wyłącznie). Dodatkowo problem z hamulcami pedał jakby taki miękki nie do końca chce na ostro hamować. myślałem, że to pompa Vacum bo krócieć...
Prądu oszczędzać jak w samochodach elektrycznych nie musisz. Więc niech chodzi cały czas. Po co się bawić w wyłączniki. Z tego co wyczytałem one nie są przystosowane do pracy ciągłej, na innym forum ktoś tak miał i mu się spaliła... to by tak wyglądało jak bym króciec palcem przytkał i cały czas chodziła. Zawsze można zaadaptować od nowszych aut z...
Czy to świszczenie nie pochodzi od pompy vacum tj. nieszczelnego jej króćca (sprawdź, czy jest on luźny). Ponadto, czy masz "dobry" hamulec zasadniczy tj. czy działa Ci serwo poprawnie ( wiesz chyba jak się je sprawdza ). Sprawdź ewentualnie jakie podciśnienie daje pompa vacum, bowiem od jej wydajności zależy m.in. praca turbiny.
Brak błędów na komputerze, czujnik położenia wału drugi, filtry dwa wymienione, zaworek zwrotny nowy założony. Podejrzewam właśnie pompę podciśnieniową. Ale czy możliwe, że przycina się i nie daje ciśnienia. Zauważyłem również, że w króćcu od serwa było delikatnie zaolejone. Może pompa Vacum puszcza już??
(at)adam7009 dzięki za podpowiedź, wprawdzie wtyczka nic nie zmieniła ale skierowała wzrok we właściwe miejsce ;) Poniżej co zrobiłem: 1. odczytałem Forscanem błędy, został P1402 (zatkana kapilara), czyli ten co zwykle, niekasowalny 2. odpiąłem wtyczkę od EGR, odczytałem błędy, doszedł dodatkowo P0405 (wartość niska obwodu czujnika) 3. przejechałem...
1) Jest to silnik benzyna 1.4 VVTi (97km) 2) Olej jest - sprawdzałem 3) silnik chodzi głośniej i jakby trochę nierówno / szarpie na "ssaniu" czy jak to się teraz nazywa. Wszystkie objawy zarówno głośnej pracy jak i problemy z hamulcem po zagrzaniu silnika ~ ok. 5 min znikają . Wiem, że patrzyli na rozrząd, wymieniali tam uszczelki i pompę wody, vacu...
http://obrazki.elektroda.pl/1677958200_1... Jak kolega pisze można założyć taki zaworek serwa i z tego cieńkiego króćca zasilić elektrozawory.
Czyli gdzie mam szukać bo już sam nie wiem ? Bo tam co podpinałem podciśnienie do zaworków n18 n75 itp to były króćce przy aku podciśnienia (chyba ze aku jest bezpośrednio z pompą vacum) Gdzie dokładnie mam szukać pompy i tych nie szczelności ??? Dodano po 48 tak Tak to AFN
Witajcie, Na warsztacie znów Vectra. Objawy są następujące: po rozgrzaniu silnika zapala się check i samochód zbiera się jak taczka z pełnym załadunkiem. Po przekroczeniu 2000 RPM check gaśnie i samochód daję radę - czuć wyraźny przyrost mocy. Moje wstępne przypuszczenia padły na pompę vacum. Zrobiłem pomiary vacumetrem: - na króćcu od serwa (serwo...
z pompowtryskami ma elektryczną pompę w baku? Ja mam silnik BKC i robię to tak że po zdjęciu wężyków paliwa z filtra paliwa w stronę silnika te co idą do pompy vacum, natomiast na filtrze paliwa zakładam na te wolne miejsca wężyk paliwowy, czyli paliwo wraca z powrotem do zbiornika paliwa. Silnik zasilam z butelki z paliwem, wężykami podaję na pompę...
Witam. Mam problem z moim Golfem 4 1.9 TDI 90KM 98rok. ALH. Pewnego dnia pojechałem do szkoły i już nim nie wróciłem. Musieli mnie holować. Wsiadłem do auta jak już miałem jechać zapaliłem autko, zgasło i nie chciał odpalić. Myślałem, że to jest spowodowane tym, że po kupnie auta nie zdążyłem wymienić rozrządu, więc zaholowałem autko prosto do mechanika...
króciec pompa vacum króciec pompy pompy vacum
picasso sterowanie klimatyzacji krups clean końcówka radio blaupunkt
philips fc6729 program diagnostyczny
Kody błędów ECN w Oplu Astra H: Diagnostyka i Rozwiązania Opel Astra J 1.4 Turbo: Kiedy wymienić rozrząd?