A skąd w sprężarce Klimy olej silnikowy? w tych okolicach masz pompa vacum albo odpowietrzenie układu korbowodowego. A ciut wyżej jest kanał powrotny oleju z głowicy (to bardzo częsta usterka uszkodzona uszczelka pod głowicą z tym przebiegiem). I bardziej bym właśnie stawiał na ten kanał albo na odpowietrzenie dołu silnika. Oczywiscie mowa o silniku...
Na moje oko możesz mieć częściowo zatkany kanał którym olej doprowadzany jest z silnika do pomy vacum Tam nie ma doprowadzonego oleju do pompy. Pompa vacuum, jest prawie żywcem wyjęta z 1.9 dci Renaulta.
Jak z pod dekla się leje a nie do oleju to wina budowy samej pompy. Pewna naprawa to tak jak pisałem ,a najlepiej wymiana na boscha (nie zawsze jest miejsce bo jest szersza) ,tak po przebojach z lukiem zrobiłem u siebie w polo dopiero potem znalazłem mechanika który odkupił ode mnie starą zregenerował i ponoć jeździ w innym aucie. Jak rozebrał moja...
Kilka lat temu tez z tym walczylem , nadspawalem i dzialalo bez problemu.
Luk z Boschem sie zamienia. Jedyna istotna róznica była w przewodzie do serwa ale to bez problemu ogarniesz.
Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
Wyczyścić Map Sensor, kontrola wężyków podciśnieniowych od Pompy Vacum aż do turbo.
Kolego musi być 67,5mm
Proponuję wpiąć wakuometr w układ i odczytać wartość podciśnienia, chyba ze chcesz również zmierzyć wydajność pompy ile litrów na minutę przepompowuje. Sprawdź drożność przewodów.
Może pompa vacum?
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Pompa vacum służy do hamowania.
Jak jest to pewnie na kolektorze, z tyłu za pompą vacum. Co do problemu to sprawdź lepiej linię 5v i masę od czujnika paliwa. Bo pewnie masz tam zwarcie.
Na zdjęciu widać pompę vacum, trzeba ją zdemontować i sprawdzić jej uszczelnienie.
Czujnik ten powinien być na przewodzie paliwa dochodzącym do pompy vacum , bliżej tyłu silnika. I wygląda jak na zdjęciu - tu jest razem z obudową. Możesz kupić sam czujnik i wymienic , będzie taniej.
Rozwiązanie problemu - kolejna wymiana pompy Vacum .
I teraz jest pytanie: 1.zbiornik paliwa brudny? 2.pompka paliwa w baku się zaciera? 3 pompa vacum się kończy? . Sam zgadłeś. Ale jak nie widać opiłków to raczej powodu do paniki nie ma. Może tylko syf na dnie.
Witam ponownie wszystkich,których ten problem dotknął. Ze swojej strony mogę służyć poradą co do tej pompy vacuum. Otóż kolega z tego forum, (at)tolo ,zaoferował swoją pomoc w próbie naprawy tej pompy...no i udało się. Na dzień dzisiejszy mam wsadzoną pompę, którą miałem u siebie w aucie. Odesłałem do kolegi (at)tolo ,on ją naprawił i odesłał i tak...
https://obrazki.elektroda.pl/2461905500_...
- Golf 4 1.9TDI - Brak mocy i zblokowany pedał hamulca, wyciek w okolicy pompy vacum. Mam taki problem, króciec do serwo nie ma luzu, wydaje mi się, że może uszczelka poszła. auto nie ma mocy i po paru wciśnięciach hamulca robi się twardy. Jest ktoś w stanie stwierdzić co trzeba zrobić? z góry mówię, że nie posiadam wakuometru. https://obrazki.elektroda.pl/8911390100_...
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Podciśnienie pompy vacum sprawdź. Geometria luźno chodzi?
Pompa jest produkcji Hydro-Vacum w Grudziądzu. Ta firma zawsze posiadała szczegółowe DTR. Montaż na oko, spowoduje zmniejszenie parametrów.
Witajcie, próbowałem wymienić simering wałka pompy paliwa/vacum Bosh w Passacie 1,9 tdi. (simering 13 mm x 22mm x 5mm) Nabijałem go delikatnie nasadką 17 mm. Niestety wewnętrzna obejma metalowa/sprężynkowa spadła z wewnętrznego kołnierzyka i widzę jak się w środku przesuwa na boki. Oczywiście mogę ją ustawić centrycznie np. wkrętakiem czy jakimś innym...
Witam, silnik to 1.8 tfsi cdha audi a4, robię to po kimś (wymieniany podobno był rorząd)chyba i chciałem zapytać. Cieknie olej od tyłu znaczy spod vaccu pompy/ wysokiego ciśnienia. Dosłownie leje się i kapie z tamtą prawie "ciurkiem" nigdy nie uczczelniałem takiego silnika i chciałem zapytać kupić jakiś komplet uszczelek ? Czy wystarczy ta jedna główna:...
Króciec podciśnienia się przypadkiem nie rusza w pompie? Trzeba wakuometrem zassać EGR i sprawdzić czy trzyma. Potem wpiąć wakuometr w układa przed zawodami sterującymi i sprawdzić podcienienie jeśli jest to ruszać króćcem pompy i wejściem do serwa i obserwować czy nie spada.
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
Można na aucie ,sylikon- wątpliwa sprawa.
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Jeśli chodzi o vacum to po regeneracji a potem podmianka ze sprawnego auta i dalej to samo Dodano po 2 Zauważyłem też że spalanie jest większe tak jakby za duże dawki dostawał. Zastanawiałem się też nad przepływomierzem ale czy to byłby problem? Watpie
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Z vacuostatem odpada koszt wyniósł by "połowe" wartośći auta :D Za dużo elektroniki też nie chciałbym tu wpychać pamiętajmy że to auto bedzie jeździć także w terenie więc duże drgania itp. będą tu częste, nie chciałbym aby się np. coś przestawiło na potencjometrze czy coś w tym stylu... Znowu z drugiej strony aż tak nie siedzę w temacie aby pisać programy...
To teraz skombinuj kawałek wężyka i podłącz gruszkę( na próbę)bezpośrednio tam gdzie jest wyjście podciśnienia z pompy vacum. Jak zaciągnie dobrze to pompa dobra i gruszka szczelna. Jak dalej słabo szukasz nieszczelności. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem tylko nie pamiętam w których pompach.
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
Jeśli masz olej w ropie to na pewno uszkodzona pompa vacum jeśli mechanik twierdzi że głowica ok. Ja miałem to samo. Wymieniłem całe uszczelnienie w pompie żeby nie robić sobie kosztów i to nic nie dało. Wymieniłem pompę vacum i problem oleju w paliwie zniknął.
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Trzeba przerobić na podciśnienie z kolektora ssącego bez pompy vacum. :D
W silnikach, które część osprzętu sterowana jest podciśnieniowo w niektórych wypadkach, kiedy wiele urządzeń naraz ma zapotrzebowanie na te medium zamiast korzystać z tego co jest zgromadzone w akumulatorze musi czekać aż pompa vacum wytworzy je na odpowiednim poziomie. Może się to objawiać spóźnionymi reakcjami elementów wykonawczych. Np chcesz wyprzedzić,...
panowie nowy problem 1.9 tdi 130 koni turbo zaczyna bic dopiero przy 2500 tys obb czy mozliwe ze to przez pompe vacum?bo mam tez slabe chamulce twarde .
Witam, mam problem z golfem 4 1.9tdi 90km 1998 rok Gdy jade szybciej około 100-120 to nagle auto słabnie i dopiero po ponownym odpaleniu jest wszystko ok Dodam ze poci sie lekko z pod pompy vacum I teraz pytanie czy chodzi wlasnie o to ze ucieka cisnienie z pod pompy i slabnie czy cos z turbiną? Da sie to jakos zdiagnozowac bez komputera? a moze ktos...
Czy udalo ci sie rozwiazac problem braku oleju w vacum ?
i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem? Zwieksza cisnienie paliwa cos kolo 7 barów przy max obrotach. Tak mniej wiecej moge sie minimalnie mylić.
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
kolego wiem że takie informacje są na google ale szukam pomocy bo nie moge sobie poradzić z odpalaniem silnika i zastanawiałem sie czy ta pompa ma cos z tym wspólnego bo podłączony jest do niej przewód paliwowy jeśli ci to sprawia trudność nie odpowiadaj pozdr.
Nowa tylko z całym przewodem vaccum do serwa hamulca. Trzeba na szrot się wybrać, będzie pasował od innych 2.0 Ford, Volvo czy Fiat.
Niestety mam ten sam problem z corsach 1.3 diesel , maksymalna prędkość to 120 i 3 tys obr, mam tez od czasu do czasu problem z odpaleniem, na chłodno dobrze kręci a jak jest ciepły to musi się trochę podusić. Czy udało się Panu zidentyfikować przyczynę takiej usterki ? Dodano po 2 Niestety mam ten sam problem z corsach 1.3 diesel , maksymalna prędkość...
Wężyki tu nie mają żadnego wpływu na vacum i na gwarancję a podają wodę demi do wytwornicy pary i odprowadzają skropliny / użytkownik sam je montuje / W teście vacum obniża się ciśnienie w komorze do -0,8bar i vacum powinno być stabilne w jakimś przedziale czasu. Dopuszcza się tylko niewielkie wahnięcia ciśnienia np 1,3 mbar/min. Może być uszkodzona...
słup wody o średnicy 50 mm na wysokość 3 metrów Średnica słupa wody nie ma nigdy znaczenia jedynie wysokość.
Brak ciśnienia z silnika na vacum pompę To znaczy ? olej do niej nie dochodzi ?
Witam ma taki sam problem czy możesz nakierować co zostało zrobione jaka była przyczyna tego stukania Dzięki i pozdrawiam
Jak bym napisał pompa podciśnienia to ty byś napisał pompa vacum. Nie zaśmiecajmy tematu kolego.
Witam. Najpierw sprawdziłem w instalacji, a później bezpośrednio na pompie. Wskazówka drży jednakowo.
Palnik to mało-fachowcy robią to specjalną nagrzewarką elektryczna- (mniejsze widowisko i smród) Potrzebna jeszcze pompa vacum, wacumanometry, nowy filterek, czynnik i odrobine wiedzy, ile tego czynnika, trzeba to próbować plukać pod prąd- czasem nie da się odetkać, bo jest to w trzewiach obudowy. Technik określi szybko co jest powodem. Dzisiaj najlepiej...
Jak będzie nie doładowany nie będzie miał mocy. Jak będzie przeładowany też nie będzie miał mocy i dodatkowo możesz sobie uszkodzić silnik. Poskładaj tak jak być powinno i nie kombinuj. Vakuometr nie potrzebny. Wystarczą usta ;) Pomijając że chwilowy zanik wspomagania po parokrotnym wciśnięciu jest normalny. Nie tylko w Dieslu ale i w benzynie. Do tego...
-0.8 minimalne
ciahciah mało wiesz pisząc że te pomy się nie psują.
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Przeczytaj co napisałeś, przemysl to i jeszcze raz postaraj się skonstruować pytanie.
Podciśnienie mierzę na wyjściu z pompy, aby wyeliminować jakąś nieszczelność przewodów. Po nagrzaniu silnika wystarczy, że wcisnę hamulec 2 razy i już pedał jest twardy. Kiedy silnik już tak konkretnie się rozgrzeje to po napompowaniu hamulca i trzymaniu nie spada w dół. Dopiero przy trzymaniu silnika na ok 3000 obrotów zaczyna powoli spadać. Co do...
Witam Czy może wie ktoś w jakich konkretnie samochodach występowały elektryczne pompy vacum ? U mnie w oplu moja już troszkę nie domaga i chciałbym układ sterowania klapami, EGR i turbiną przepiąć na dodatkową elektryczną pompkę vacum. Starą pozostawić tylko jako pompa do wspomagania układu hamulcowego.
Dzień dobry! Niechcący i bardzo nad tym ubolewam, przy remoncie swojego strupka Leona 1p 2.0 tdi, niechcący podczas demontażu pompy vacum dotknąłem akumulatora z aku i kluczem pompy vacum - zrobiło zwarcie, świeci się kontrolka ładowania cały czas oraz spaliło bezpiecznik 200a w skrzynce koło aku. Po wymianie bezpiecznika dzieje się to samo i go przepala,...
Witam pompą vacum steruje ECU silnika ,przy serwie jest czujnik podciśnienia i na podstawie sygnału z czujnika ECU uruchamia vacum pomp .
Usterka usunieta od 500 km brak dymka i stan oleju sie nie zmienia opisze z kompa usterke jak ktos ciekawy.
To jest właśnie ta pompa wspomagania do silnika AGK, który pompę vacum ma na pasku klinowym z przodu silnika. Przewertowałem całe google i nic nie ma kompletnie zero jakichkolwiek informacji. Jeszcze mnie jedna myśl naszła, z tego co widzę to z VP jest odprowadzenie do miski olejowej ... może to cholerstwo się tam zapchało i dlatego nie ciągnie ? Spróbuje...
Witam. Czy ktoś zna jaki rozmiar przewodu co wychodzi z krótca pompy vacum leci do trójnika i łączy serwo hamulca. 1.9 TDI axr pompa Luk https://allegro.pl/oferta/przewod-podcis...
Witam - warto podpiąć vag i odczytac błędy- tak na szybko to sprawdź pompę vacum z tyłu silnika czy nie ma wycieków paliwa, czy krućiec podciśnienia nie ma luzu w korpusie pompy.oraz obwód zaworu EGR i klapy gaszącej to wymaga demontażu zaworu EGR ale na pewno te czynności przybliżą rozwiązanie problemu. Mam ten sam model i silnik i właśnie tutaj były...
Zmierz podciśnienie na pompie vacum. Poszukaj wzrokowo uszkodzeń przewodu serwa itp.
Tam jest problem ogólnie z podciśnieniem ,pompą vacum i elektrozaworami.Pomiar vacum,drożność przewodów ,i podciśnienia do sprawdzenia na początek. Dla początkujących temat spalony.
Udało się odkręcić bez żadnego dodatkowego odkręcania silnika,łap itp. Pozdrawiam
Popełnileś błąd przy czyszczeniu turbo.
Witam mam sharana z 2007 roku z silnikiem 2.0 tdi po dłuższym postoju 6-10h ciężko pali długo trzeba kręcić pewnie paliwo się cofa. Tylko że nie zawsze to robi u mechanika wcale. Pompa vacum ma nowe uszelki. Czasami też po krótkim czasie postoju czuć jak by przez chwilę słab. Mechanik twierdzi że mogą byc 2 przyczyny albo pompa vacum albo uszelki pompowtryskow...
Pedał jest twardy w trakcie jazdy. Silnik pracuje ja jadę i mimo wszystko pedał uda się wdusić może na dwa cm.
W Samochodzie straciłem wspomaganie hamulców, pedał zrobił się twardy. Uszkodzona okazała się pompa vacum. Zdemontowalem i okazało się ze są ścięte ząbki na pompie od wałka rozrządu. Pompę wymieniłem wszystko ok, przejechałem może 5km i znowu twardy pedał. Zdejmuje pompę i ząbki ścięte. Czym może być to spowodowane?
Czyli jest problem z rozruchem,? Czy jednak mimo to dobrze odpala? Kompresja mierzona na zimnym czy ciepłym silniku?? Kiedy występuje problem? Po dłuższym postoju? Czy tylko gdy silnik wystygnie? Pompa vacum? Pompa vacum wytwarza podciśnienie. Jakie ciśnienie widzi komp na wyłączonym silniku? A jakie jakie na odpalonym na wolnych obrotach?
Witam chciałbym się dowiedzieć czy w oplu astra 2 w pompie vacum powinienen być olej bo jak odkryciem ta pokrywke na 3 srobki to wylecialo mi sporo tego oleju z tej pompy i zaswieca mi się check P0400.
Pompa vacum ?
Nie, na osi pompy jest zębatka, która napędza pompę oleju (analogicznie jak aparat zapłonowy w silnikach benzynowych)
Kiedyś były w sprzedaży wakuometry - ekonomizery do Fiata 126 i 125. Coś takiego w zupełności wystarczy. Jeżeli serwo daje radę, to nie ma byka - podciśnienie w instalacji znika. Jest tam podłączonych więcej obwodów - odłączaj poszczególne obwody po jednym (wsadzając zaślepkę) i obserwuj działanie pozostałych. Jest duża szansa że w ten sposób znajdziesz...
Zamień dwa górne przewody miejscami i jedź się przejechać Dodano po 3 https://obrazki.elektroda.pl/4650455800_... Dodano po 32 Te przy filtrze paliwa Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/3722771400_... 1- Zasilanie 2- Powrót 3- Zasilanie (górny przewód pompy vacum) 4- Powrót (dolny przewód pompy vacum) Tak podłącz...
Niskie podciśnienie w układzie - nieszczelność lub pompa vacum. N75 zepsuty lub wiązka. Ale ja obstawiam zacinającą się geometrię w turbo i przeładowanie.
Wystarczy doprowadzenie do ładu tego co tam fabrycznie włożyli. Markowe tarcze i klocki, poprawnie zamontowane i dotarte. Sprawdzenie pompy vacum.
Niedoładowanie turbo ja bym zaczął od pompy vacum czy tandem w zależności od wersji. Czyli pomiar sprawdzenie podciśnienia.
Należy sprawdzić czy pompa hamulcowa serwo jest szczelna. Dodatkowo poziom płynu hamulcowego, podciśnienie pompy vacum, szczelność układu.
Powiem tak, wymieniałem wszystkie uszczelki. Tylko w komorze w podciśnienia, gdzie lata ten plastikowy element. Sama bieżnia tego była mocno zjechana. Czy można to wiązać z układem paliwowym? Czy te dwie komory są od siebie zależne? Powiem tak, nie brałem tego pod uwagę, ponieważ ja nie zrobiłem nic przy samym Vacum, a już zaczął źle odpalać. Czyli...
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak Nalezy do tego dodać że tylko na wolnych. Bo podczas przyspieszania mogą być inne cudai całe te korekty o kant D. W hdi /tdci z"cykatorów" to mnie przychodzi na myśl pompa vacum albo napęd pompy HP.
Przewody od nagrzewnicy w która strony idą do rozrządu czy od strony pompy Vacum? Prawie na wprost za pompą vacum, na ścianę grodziową do króćców.
Do oporu ? Te wycięcie od strony pompy vacum ma jakieś znaczenie czy to bez różnicy jak się ją obróci?
W stanie spoczynku przepona może zamykać nieszczelność, a po naciśnięciu pedału hamulca może się otwierać. Nie takie rzeczy się zdarzają. A jak nie przepona, to może zawór w popychaczu. Generalnie podmienił bym serwo.
Pompa vacum ma luz w obudowie , czy jest możliwość że przenosi drgania na karoserię ? nie
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
coś takiego? 038145345 albo: 038145215
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
http://obrazki.elektroda.pl/1677958200_1... Jak kolega pisze można założyć taki zaworek serwa i z tego cieńkiego króćca zasilić elektrozawory.
Pompa vacum, podciśnienia.
Jak wymieniłem pompę paliwa i filtr paliwa to wlałem do zbiornika z 4 litry paliwa i zrobiłem tylko dla testu małą rundkę 500 m. Zasyfiłeś znów filtr paliwa i zbiornik najprawdopodobniej -taka ilość na zbiornik syfu to niedużo. Zrób co napisałem bo szkoda twojej roboty. "chytry dwa razy traci". Pompa Vacum to ona podaje paliwo do silnika i nadmiar...
Sprawdź czy nie zmieniłeś ( po wymianie filtra bądź rozrządu ) zasilania z powrotem od pompy vacum.
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Nie działa mi regulacja świateł pompa vacum i linki są doprowadzone co może jeszcze ograniczać te czynności? przy przycisku też są dobrze przymocowane wężyki... Mam mercedesa 190 z roku 1986 silnik 2.0
króciec pompy vacum uszczelka pompy vacum pompy vacum renault
klucz elektryczny silnik fazowy wiertarka stołowa interwał czasowy
Brak dźwięku na TVN24 w dekoderze UPC - co robić? Reset dekodera Horizon: instrukcje krok po kroku