A może jeszcze ktoś mi wie jaki płyn do układu wspomagania w tym samochodzie i ile go wlać? Chciałem wymienić żeby wykluczyć że to problem z płynem i dobrali mi w sklepie jakiś płyn zielony według specyfikacji PSA S71 2710 1litr. Ale zacząłem wypompowywać stary i widzę że tam jest kolor ewidentnie brązowy. Czy powinienem się tym przejmować czy po prostu...
Może być łożysko kolumny McPhersona.
Jak dla mnie takie objawy występują, gdy pojawiają się opory w kolumnie kierownicy, przed układem wspomagania. Zazwyczaj łożyska ślizgowe wysychają. Usterka dotyczy raczej leciwych samochodów.
Też tak myśle ale jak się tego pozbyć bo nie mam żadnej regulacji w kolumnie Pozdrawiam Odkręcić lekko wkręty mocujące plastikowe osłony na kolumnie , przesunąć je lekko i dokręcić .
A czy coś już sprawdziłeś, czy mamy pisać od początku? Kolumna kierownicza (w nogach kierowcy), górne mocowania amortyzatorów przednich, sprężyny amortyzatorów przednich, to tak na początek do sprawdzenia.
Działaj , odpowietrzanie układu wspomagania trochę trwa .
Witam, Opel Vivaro 2018 rok, nie działają kierunkowskazy jak się nie kręci kierownicą. Oba kierunki działają tak samo źle. Po włączeniu nie działają, jak kręcimy kierownicą to sporadycznie mignie. Gdy skręcimy do końca to w krańcowym położeniu kierunki migną 3 razy i przestają. Jak wracamy do środkowego położenia to migną dwa trzy razy i przestają....
W kierownicy jest wiązka kabli z środkowej płytki pod klaksonem do płytki w obudowie podstawy. Pewnie ta taśma/przewody uległa uszkodzeniu od kręcenia kierownica w lewo/prawo. Wystarczy ją naprawić wymienić.
Może być zapieczone łożysko na kolumnie Mcphersona, ale to łatwo sprawdzić, jedna osoba wkłada rękę pod nadkole i łapie za sprężynę, a druga kręci kierownicą
sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
Pytanie o akumulator, w jakiej jest kondycji, jeżdżę inną marką ale wspomaganie kierownicy też mam elektryczne, przy skręcie przygasały światła mijania, po wymianie akumulatora problem się zakończył, ważne jest w jakich zakresach w Twoim aucie "skacze" napięcie.
Bez gruntownych przeróbek układu wspomagania nie da się tego zrobić. Natomiast rodzaj i rozmiar opon mają pewien wpływ na łatwość kręcenia kierownicą. Przy niekorzystnym doborze można w pewien sposób skorygować to wymianą kół na inne. Tak w skrócie, im węższe opony, tym mniejsze opory podczas skręcania kierownicy. Także twardość mieszanki będzie miała...
Więc jeżeli masz pobrane sterowniki stąd : https://support.thrustmaster.com/en/prod... I w systemie jest widoczna kierownica i działają wszystkie przyciski oraz gdy kręcisz kierownicą oraz naciskasz pedał gazu oraz hamulca to jest sprawna. Sprawdź w grze czy jest wszystko w porządku.
Bez czujnika skrętu pompa powinna chodzić ze stałymi obrotami. Wtedy jak wolno kręcisz kierownicą to w miarę lekko idzie ale przez to że nie podbija obrotów pompy przy szybszych ruchach czuć opór. Dwa powinien być błąd czujnika.
Najpierw sprawdź przewody jak pisałem a jak nic nie znajdziesz to podejrzyj sygnał na przewodzie sygnałowym podczas kręcenia kierownicą.
Spuszczasz stary plyn z całego. Układu wlewasz nowy płyn o odpowiedniej!!! specyfikacji jaka przewidział producent!!!!!!! odpalasz samochód i dolewasz płyny w między czasie ktoś niech kręci kierownicą od lewej do prawej do końca kilka razy na paczatku może się pienić ale później przetanie jak piana opadnie i płyn się unormuje dolac do odpowiedniej ilości...
Sprawdź klemy czy się nie grzeją.
Na postoju powinien tak czy siak ustabilizować nawet przy nieszczelności. Chyba, że ta nieszczelność samoczynnie pojawia się i znika, wtedy będą falować. Lub jakieś zmiany obciążenia (światła, klima, kręcenie kierownicą).
Na początku był błąd montażowy. Było przyklejone tylko po brzegach co zemściło się przy kręceniu kierownicą na postoju i skutkowało rozdarciem w miejscu styku koła z podłogą. Po przyklejeniu całą powierzchnią problem nie występuje
Koszt naprawy powinien byc zerowy. Jedziesz do mechanika, króry montował przekładnie i ma wymienić taśmę pod kierownicą. Zapewne jej nie ustawił lub kręcił kierownicą podczas gdy była zdemontowana przekładnia.
Po zdjęciu osłony wyleciała z niego woda a smaru było jak na lekarstwo. Ile się dało to przeczyściłem. Porządnie przedmuchałem kompresorem i nawaliłem smaru. Przez pewien czas jeszcze lekko chrupało podczas ruszania na skręconych kołach potem jak by powoli cichło. Udało się natomiast całkowicie wyeliminować ten głośny stukot przy kręceniu kierownicą....
Zagrożenia jako takiego nie stanowi - sterownik w przypadku wykrycia usterki wyłącza wspomaganie i już. Trudniej kręcić kierownicą - bo nie dość że kręci się wtedy kołami, to jeszcze dodatkowo martwym serwosilnikiem. W każdym razie działanie wbrew woli kierowcy nie grozi. "Domowa" naprawa, to tak jak napisałem - bez diagnostyki to ślepa podmiana części,...
Piszczący odgłos może również pochodzić z pompy hydraulicznej (zazwyczaj piszczy pod koniec skoku). Jaka pompa, jak wspomaganie jest elektryczne. Dodano po 1 Mechanik nic nie znalazł w zawieszeniu oprócz tego, że jest luz na wyjściu z przekładni (pękła gumowa osłona i jest skorodowane w środku) No to gratuluje podejścia tobie i mechanikowi. Co tam...
Nie ma koreczka spustowego. Pompa nie skrzeczy z powodu starego płynu. Powrót z przekładni do baniaka a ktoś cały czas leje nowy do zbiornika, kręcimy kierownicą. Powodzenia.
Normalnie zalej olejem do wspomagania ale wcześniej postaw auto w ciepłym garażu tak dzień wcześniej. Powiem tylko że czeka cię troczę kręcenia kierownicą i kilka wymian oleju żeby się przepłukało.
Widocznie występują zakłócenia sygnału ABS z czujnika na tym kole i sterownik załącza działanie regulacyjne. Pierwsze co bym zrobił to podłączył komputer i sprawdził jak wyglądają sygnały prędkości z czujników kół w czasie powolnej jazdy i jednocześnie kręcenia kierownicą (nie piszesz czy lewe tylne czy przednie). A tak w ogóle to powinieneś właśnie...
Kiedy stuka? Przy luzach maglownicy właśnie stuka gdy kręcimy kierownicą na postoju i najczęściej stuka właśnie, gdy kierownica dochodzi do końca skrętu. Po prostu przekładnia przeżyła swoje i jest jej koniec - regeneracja lub wymiana na nową, regeneracji nie polecam. Regulacji raczej tam nie ma. Objawiło się po wymianie drążka, bo luzy na drążku kompensowały...
co może być przyczyną bo gdy skręcę to ciężko mi kręcić kierownica a poza tym gdy skręcę do oporu to mogę jeszcze kręcić kierownicą proszę o pomoc z góry dzięki
Tak w ogóle co do tego ściągania auta podczas hamowania i kręcenie kierownicą, czy napewno to wina przekładki bo skoro instalacja była zmieniana to nie bardzo jest co uszkodzić? Może przed zmianą kierownicy działo się tak samo tylko po prostu nie był śniegu i nie dało się tego wyczuć?
Zamiana siłownika na taki co ma 50 mm spowoduje to samo co wzrost cisnienienia z 85 bar na 132 bary trzeba tylko więcej kręcić kierownicą ale to nie problem. 41 mm to przeliczając na cale będzie ok. 1 i 5/8 czyli 1,625 in. Katalog uszczelnień hydraulicznych firmy SKF.
Witam. Niekiedy prócz kręcenia kierownicą konieczne jest podpięcie pod tester , ustawienie jazdy testowej adaptacyjnej (po kilku metrach jazdy na wprost dalej po łuku).Może też się udać po dłuższej jeździe (normalnej).W większości przypadków udaje się tak jak wspomnieli koledzy -po kręceniu.
Rozbiórka bardzo prosta. Troszkę zabawy później z ustawieniem, żeby koła bez kręcenia kierownicą same nie skręcały. Przed rozebraniem najlepiej zmierzyć jakąś duża suwmiarką jego długość. Później łatwiej doregulować. Mam taki u siebie na zakładzie i jeśli nikt nie wstawi schematu to jutro postaram się go rozebrać i wstawić zdjęcia, ale będzie to mozliwe...
no nie to nie to :) jak ci przygasają światła przy kręceniu kierownicą (np. na postoju) to może bardzo ci pompa wspomagania silnik obciąża, albo masz elektryczne wspomaganie (nie znam fordów) i ono obciąża. Swoją drogą dziwne bo u mnie w aucie nic nie przygasa czy to jak kręcę na postoju czy w czasie jazdy... Sprawdź akumulator może zaczyna padać. Normalnie...
Znam te strony :) , w końcu jakiś tam dorobek na forum Forda też mam :) Te wartości zmieniają się cały czas przy kręceniu kierownicą, nie jest ważne czy auto stoi czy jedzie :). Swoją drogą dość często w pierwszych wersjach Focusa MK3 to wspomaganie elektryczne padało. Tu tez można cos znaleźć: https://www.catcar.info/ford/?lang=en
Brak prędkości kątowej kierownicy podczas kręcenia to chyba nie jest normalne, nie???
Witam, mam ten sam problem.
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
Kręcić kierownicą czy odpalić silnik przy wymianie płynu wspomagania aby pozbyć się starego płynu?
A na podniesionym samochodzie też opór i trzaski są? Jak tak to zdejmij koła, rozłącz końcówki drążków i zobacz jak wtedy się kręci. Może krzyżak kolumny.
Witam. W moim Polo 1.2 60 km z 2014r. (model przed liftem) dość głośno chodzi wspomaganie. Nic nie trzeszczy, ale w trakcie postoju kiedy nawet nie kręcę kierownicą słychać tak jakby silnik wspomagania. Kiedy zaczynam kręcić kierownicą wówczas wspomaganie według mnie słychać dość glośnawo. Mechanik powiedział, że to może być pompa wspomagania i ją wymienilśmy....
Witam, mam identyczny problem w mojej corsie. Rozwiązałeś ten problem?
nie napisales ktory rok. w 2010 miałem to samo ktos zalozyl sterownik eps od anglika. roznia sie kolorami jedne sa niebieskie drugie czerwone
nie ma siły i słychać syczenie jak z zaworu przelewowego. kręcisz kierownicą i nie skręca, czy nie możesz przekręcić kołem kierownicy.
Ramiona przekładni ustawiasz tak: jedno dajesz do samej góry(luźno chodzi nie kręci kierownicą) a drugie do samego dołu(lźno chodzi...). Później jednocześnie obydwoma zbliżasz się do środka. W pewnym momencie wyczujesz opór ślimaka. Gdy się zazębią podjeżdżasz nimi mniej więcej na środek. Nie wiem czy jasno wytłumaczone. Ewentualnie ustawiasz dwa ramiona...
Dotknij palcami sprężynę zawieszenia , i niech ktoś pokręci kierownicą . Jeżeli wyczujesz drgania to łożyska pod sprężyną są do wymiany .
Kalibracja EHZ często sprawia problemy, również w serwisach. Powinno się robić na płytach obrotowych.Chyba ze względu na opory ruchu. Co było przyczyną kalibracji? Ostatecznie można przegrać pamiątkę ze sprawnego sterownika i zrobić zbieżność na stanowisku do geometrii. Napisz jakie są parametry po dłuższym postoju, po uruchomieniu i w czasie kręcenia...
Wszystko uzależnione od tego z jaką prędkością będziesz jechał. Im szybciej tym lepiej kręci się kierownicą bez wspomagania natomiast przy zawracaniu sporo się napocisz.
Mogą być i łożyska kolumn i sworznie wahaczy. Choc wg mnie, najbardziej prawdopodobna przyczyna "skrzzypienia", to łożyskowanie kolumn MacPhersona. Trza próbować zlokalizować to "skrzypienie" - cokolwiek to znaczy. Niech ktoś kręci kierownicą a Ty (lub lepiej jakiś mechanik) słuchaj - najlepiej w kanale. Najczęściej słychać chrzęszczenie/haratanie plus...
Witam.Temat troszkę nieelektryczny.Olej powinien być np.Dextron II.A piszczeć może luźny pasek lub luźna jest sama pompa.Ewentualnie mało oleju.
Koledzy, więc tak. Zakłócenia powodują styki od klaksonu. Wyczyściłem styki (tam są dookoła 2 ścieżki metalowe na plastiku po których ślizgają się styki) spryskałem środkiem do styków i nic to nie dało. Zakłócenia są nadal. Co ciekawe dociśnięcie styków nic nie zmienia. Druga sprawa. Rozumiem, że przez te styki zamyka się obwód po naciśnięciu na klaksonu,...
Według mnie nie pociagnie. Masa ciagnika, opory mechanizmów, częstotliwość skrętów do punktów skrajnych o wiele wieksza niz w aucie. Jeśli w ogóle coś pomoże to raczej nie na długą mete. Z jednej strony tak a z drugiej czy w samochodzie z wyłączonym wspomaganiem dasz radę bez większego wysiłku kręcić kierownicą jak to ma miejsce w ciągnikach typu c-330...
Część W samochodzie Opel Astra III cabrio 1,8 z 2008 roku, czasem nie działa wspomaganie kierownicy. Wydaje się, że w lecie działało bez problemu, zimą raz działa raz nie. Co może być przyczyną i jak ją zniwelować? Gdzie warto szukać usterki? Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony temu czas. A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej?...
Jak wspominałem jeśli strzela na postoju podczas kręcenia kierownicą w pierwszej kolejności sprawdzić należy wzrokowo sprężyny zawieszenia. Czy nie jest któraś pęknięta... (Zazwyczaj u dołu sprężyny - kawałek może leżeć na kielichu) jeśli sprężyny będą obie całe (całe w 100% bo możliwe że pęknięty kawałek zgubiliśmy i na kielichu go nie będzie) to można...
A ja bym stawiał na sworznie drążka kierowniczego gdyż przy zbyt nadmiernym wyrobieniu mogą dawać takie bądź podobne oznaki. Nie zalecałbym jazdy z tym uszkodzeniem gdyż w najgorszym przypadku może coś zablokować bądź urwać. Warto też sprawdzić krzyżaki tak jak koledzy podpowiadają. Czy na zapalonym jak i zgaszonym aucie jest tak samo?
w małym fordzie dzieją sie 2 rzeczy z ukł. kier. : albo zaciera sie krzyżak z drązka kierownicy nad samą listwą albo wygina się dłuższa strona listwy przy podjeździe pod krawężnik
Witam wszystkich majstrów. Pacjent to audi a3 8l fl. Otóż zmieniłem kierownice na nowszą, kostka od airbaga pasuje, wszystko lux, na klin też pasuje. Jest tylko jeden problem, a mianowicie odgłosy jakby trzeszczenia, czy jakby coś tarło przy kręceniu kierownicą. Dałem filmik by pokazać o co chodzi. Ze starą kierownicą nie ma czegoś takiego. Może ktoś...
Takie coś? https://sklep.avt.pl/filtr-przeciwzakloc...
od jakiegoś czasu czesto gęsto mi gaśnie auto czy na wolnych obrotach, luzie, zaczynam kręcić kierownicą wtedy wspomaganie zaczyna pracować i auto kaput, co to może być? dzieki wszystkim za odp.
Masz jakiś interface do opla? Jak tak podłącz się do Cim'a i sprawdź czy widzi kręcenie kierownicą, może wystarczy wyprostować czujnik wzg. kierownicy i skalibrować (lewo-prawo do oporu).
Może problem z kartą albo z czytnikiem karty. Czy przyciski w karcie działają? Kolejne .... To też coś ze szkoleń w renault ? Powiedz mi co mają przyciski w karcie do problemu opisywanego przez autora tematu? cardo przytrzymując starter nadal nic nie słychać(rozrusznik nie kręci), wkładając kartę jest zupełna cisza, nie słychać nawet elektromagnesu,...
Witam, mam ten sam problem. Kierownica kupiona dwa dni temu, przy grze NFS Heat, chciałem, żeby sprężyna nie stawiała dużego oporu przy kręceniu kierownicą, więc odłączyłem tę opcję. Mimo tego muszę dwoma rękoma ją kręcić... Zmieniałem % i nic to nie daje, reinstalacja programu również nie pomogła. Używam programu Logitech Gaming Software.
a co daje skracanie i wykręcanie drążka który steruje zaworem serwa? albo tego przegubu co mocuje tłok do ramy? bo u mnie jest taki problem ze ciężko kręcić kierownica w miejscu
Problem rozwiązany - winna manetka. Mam jeszcze pytanie po złożeniu wszystkiego podczas kręcenia kierownicą słychać jakby przeskakiwanie taśmy. Coś zrobiłem źle?
Kostka jest od świateł przeciwmgielnych przednich (których chyba kolega nie ma, mam rację?). A jak silnik w pompie chodzi, to mogło strzelić takie małe plastikowe sprzęgiełko między silnikiem a pompą. Bo to wspomaganie (zespół) z silnika elektrycznego, pompy i zbiornika, u producenta raczej tylko komplet, można z używki szukać. Silnik (wspomagania)...
Jeżeli w aucie jest stary akumulator to bym go na początek wymienił w ciemno. Skoki napięcia jako takie nie są problemem a raczej efektem - w aucie jest smart charge, które potrafi regulować napięcie w zakresie 13-15V (albo i nawet poza zakres) - zależnie od stanu naładowania akumulatora, jego temperatury, obciążenia innymi układami itp. Odpięcie kabelka...
Witam posiadam zetora i jakos nie zauważyłem zeby cieżko chodziła kierownica niechodzi najlepiej ale jedna ręką można kręcić. Może naciśnij smaru do kalamitek w całym układzie kierowniczym powinno pomóc, jeśli nie pomoże to możliwe żę trzeba będzie łożyska wymienic i obejżeć przekładnie kierowniczą.
Akurat ten zakres można bardzo łatwo zwiększyć bez zmian w sterownikach :) Załóżmy, że ten potencjometr ma 10kΩ. Czyli przekręcony maksymalnie w lewo (0°) będzie miał 1Ω a w prawo (270°) 10kΩ. Czyli przyrost/spadek oporu na stopień wynosi jakieś 37Ω (10000 / 270). Potencjometr wieloobrotowy, jak już mówiłem, ma ten sam opór ale na...
No właśnie kręciłem na odpalonym silniku. W krańcowych położeniach kierownica stawia opór, również przy silniku zgaszonym. Przy kręceniu kierownicą można usłyszeć odgłosy kręcenia trybami (nie wiem czy dobrze to opisałem, ale chodzi o to, że czuć na kierownicy jakby się kręciło jakimś trybem).
Sprawdzałem tam i nasmarowałem ale jak kręcę kierownica to dźwięki ewidentnie dochodzą z pod auta.Dzisiaj zamówiłem druga maglownice więc wymienię i zobaczymy czy to to a jak nie to będę szukał dalej.
Najczęściej problemem jest taśma z przewodów w środku kierownicy. Niestety po kilku latach kręcenia kierownicą przewody nie wytrzymują i urywają się.
Witam, Czy ktoś może doszedł do tego czemu jest zanik świateł oraz radia podczas kręcenia kierownicą ? mam taki sam problem, nie zawsze ale zdarza się.
Witam. Zauważyłem, że na postoju lub przy bardzo małej prędkości dużo lżej się kręci kierownicą jak jest wilgotno, pada deszcz. Nie sądzę żeby przyczyną było mniejsze tarcie opony o podłoże, różnica jest naprawdę duża. Łożyska mcphersona były wymieniane więc to chyba też nie to. Znalazłem podobny temat ale nie został rozwiązany: http://forum.roverki.eu/printview.php?t=...
Wymienię płyn poprzez odpięcie węża powrotnego, kręceniem kierownicą i dolewaniem nowego, tylko zastanawiam się nad użyciem jakiejś płukanki, czy nie warto się z tym bawić? Druga sprawa: ATF syntetyczny jest drogi, w opisach pisze, żeby stosować go tylko do skrzyni biegów. Zaś mineralnych jest dużo i są o połowę tańsze. No chyba że ja szukać nie umiem...
Słuchaj ja obstawiam, że to gumy stabilizatora. Kręcisz kierownicą przy jeździe dynamicznie to buda się kołysze. Zrób tak : masz garaż? Cokolwiek gdzie jest ciszej i bujaj nadwoziem. Będzie słychać stuki to wiadomo, że to gumy stabilizatora. Tu masz filmik na YT o co chodzi z tym bujaniem. Daj znać później czy to gumy. https://www.youtube.com/watch?v=Mqc64lEj...
Czy mogę do niego podłączyć 9V lub 12V aby sprawdzić czy kierownica się kręci lżej ? Lepiej nie dotykaj. Pojedź z tym do warsztatu.
Zmierz na zasilaniu orbitrola i na powrocie bez kręcenia kierownicą.
Renault Master 2.3 2020 r. wspomaganie kierownicy działa z "sekundowym" opóźnieniem, podczas kręcenia kierownicą czuć opór przez chwilę później idzie normalnie , dopóki nie przestanę lub nie zacznę kręcić w drugą stronę. Gdzie może być problem ? Gdzie szukać? Auto ma start/stop , w sterowniku brak błędów. W aucie jest elektryczna pompa wspomagania.
Można zamontować,poszukaj w GRENE tam prawdopodobnie są gotowe zestawy napewno będzie się lżej kręcić kierownicą.
Nie, chodzi o łożysko górne kolumny Mcphersona, jak się blokuje to sprężyna zawieszenia skręca się i przeskakuje. Najprościej to sprawdzić wkładając rękę nad koło i łapiąc za zwój sprężyny, w tym czasie druga osoba kręci kierownicą, jak łozysko jest zablokowane to poczujesz jak sprężyna przeskakuje pod koniec skrętu
Teraz faktycznie gaśnie i się zapala przy kręceniu kierownica. Zapala je przy ostatnim obrocie w prawo.
Witam mam pytanie podczas kręcenia kierownicą słychać nakie pstrykanie jak by blokada do końca nie puściła renault Megane 2005rok 1.6
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Sprężyny całe, łożyska też chyba ok. Czy sama maglownica może stawiać opór?? Przy wyłączonym silniku przy próbie kręcenia kierownicą czuć też ten opór.
Tak robiłem kalibrację zakończona powodzeniem niestety tak jka by się nie zapisuje w ustawieniach Komouter po wyrównaniu kierownicy na wprost komouter uznaje ze jest w tolerancji plus minus 5 stopni Jedyny parametr podany w cyfrach wynosi 128 i jest niezmienny pomimo kręcenia kierownica Dodano po 9 Tak robiłem kalibrację zakończona powodzeniem niestety...
Na forum zmieściłem schematy do FH FM - szukaj w "download"- Volvo FH Tam jest i schemat i na końcu schematów rozłożenie czujników i innych elementów wchodzących w skład systemu. Najprawdopodobniej jest brak sygnału lub niewłaściwy sygnał z czujników skrętu. Trzeba pomierzyć zmianę sygnałów podczas kręcenia kierownicą czy widzą przemieszczanie się elementów....
Tylko pamiętaj, że wspomaganie elektryczne potrafi pobierać przy kręceniu kierownicą ponad 50A, więc musi mieć odpowiednio duże przekroje przewodów zasilających (10-16mm²) oraz alternator w samochodzie musi mieć wystarczający zapas mocy
Dzis rano sprawdzalem czy na postoju przy 2000 obr/min cos sie zmieni, niestety żadnej poprawy.
Poduszka z łożyskiem kolumny MC Phersona przód NISSAN KUBISTAR; RENAULT CLIO II, KANGOO, THALIA, TWINGO II 1.1-1.9D 08.97- MONROE Nr.katalogowy: MONMK100 Otwórz maskę, jedna osoba kręci kierownicą druga patrzy czy kielichy od kolumny mc persona swobodnie się przekręcają. Jak idzie skokami to do wymiany. Czas naprawy jakieś 2h na stronę. Pozdrawiam.
99procent przypadków to źle złożone ,kręcone kierownicą było i przestawione o 360* lub więcej .
Witam,mam problem z tym że w prawo ciężej się kręci kierownica niż w lewo a widzę że rozwiązałem problem ,też mam taką samą mazdę. Możesz mi pomóc jak to zrobiłeś,pozdro,Pawel
Witam mam problem ze wspomaganiem w Ibizie jak z tematu. Na zimnym silniku objaw jest bardziej wyraźny, ale na rozgrzanym też występuje. Chodzi o to, że podczas skręcania w prawo wszystko jest ok. Natomiast przy skręcie w lewo wspomaganie nie działa w początkowej fazie skrętu lub przy bardzo powolnym skręcaniu. Po mocnym szarpnięciu kierownicą w lewo...
A nie próbował ktoś kręcić kierownicą gdy kluczyka nie było w stacyjce ? Jest też możliwość że było włamanie do auta .
Obstawiam, że to wina taśmy zwijaka, ale klakson zadziała raz na długi czas. Jak wytrzyma bezpiecznik i sąsiedzi, to wciśnij przycisk klaksonu i kręć kierownicą. Jeżeli taśma jest uszkodzona, to dźwięk klaksonu w czasie kręcenia kierownicą będzie przerywany.
gwałtownie kręcę kierownica Jeżeli w tym samochodzie jest wspomaganie elektryczne, to sugeruję czyszczenie klem i połączeń kabli pomiędzy akumulatorem a samochodem. Wymiana akumulatora również wchodzi w grę - nie widzę wyniku testu akumulatora w załączonych zdjęciach.
Dzień dobry, posiadam kierownicę Thrustmaster RS300 GT, po aktualizacji sterowników odłożyłem kierownicę do pudełka, po 2 dniach chciałem podłączyć kierownicę i nie jest ona wykrywana ani na PC ani na PS4, dioda LED nie zapala się i kierownica się nie kręci, kierownica w międzyczasie nigdzie nie spadła ani nic w tym stylu, proszę o pomoc.
A czy może być tak że jak kręcę kierownicą wolno to pompa wytwarza za małe ciśnienie i stąd pojawia się to syczenie? Bo to akurat sprawdziłem i jest prawdą. Pompa pompuje tyle oleju w zależności od obrotów silnika. Małe ciśnienie jest dlatego że do powolnego skrętu kół przy normalnym obciążeniu przodka nie trzeba więcej. Gdy kręcisz powoli, to np 20%...
https://www.youtube.com/watch?v=1T_JF_fw... duzo jest filmów z napraw. Jak masz 70 atm. na orbitrolu w czasie kręcenia kierownicą to jest OK.
Akurat kolor o niczym nie świadczy. A ty na razie gdybiesz zamiast sprawdzać. Komputer dużo może powiedzieć nawet jak błędów nie ma. Można podejrzeć napięcie zasilania (czasem blaszka pęka na akumulatorze lub nie ma styku) prąd pobierany przez pompę, prędkość obrotową pompy, prędkość kręcenia kierownicą jak jest ESP to i kąt skrętu.
Witam. Wymieniłem kolumnę wspomagania elektrycznego na używaną, założyłem identyczną cały komplet, Mam wrażenie ze w jedną stronę się ciężej kręci kierownicą, a w drygą lżej. Nie robiłem kalibracji czujnika ani nic. Założyłem, zapaliłem kontrolki zgasły, wspomaganie jest. Jest to możliwe żeby się kręciło ciężej?
kręcić kompresja yamaha kręcić programator kręcić
formatowanie niskopoziomowe przesyłanie muzyki bluetooth schemat monowtrysk
pralka bosch chrysler pacyfica
Kompatybilność RX 470 4GB z Gigabyte GA-970A-DS3 Klawisze ton, rytm i funkcje w Casio CT-770