Nie. Mają się świecić (przy założonym mostku 12-13-19) diody od fotek FSW CL i OP, ma się świecić (przy podłączonych krańcówkach) dioda od krańcówki FCA (co do FCC - jako że brama jest zamknięta, styk krańcówki zamknięcia FCC jest rozwarty i ta dioda będzie zgaszona, jeśli ustawisz bramę bliżej środka i zwolnisz krańcówkę - obie diody krańcówek mają...
Mały przekaźniczek wysterowywany sygnałami z krańcówek (diody pozostaw), podający na wejście alarmu "żywą masę". Minus tego rozwiązania - zwiększony pobór prądu przy otwartych drzwiach (pracująca cewka przekaźnika)
Potrzebujesz układu na dwóch przekaźnikach lub mostek H, do tego 2 krańcówki zbocznikowane diodą. Mostek H odpowiada za zmianę kierunku działania siłownika a krańcówki z diodą odpowiadają za wyłączenie siłownika po dojechaniu do krańcowej pozycji. A czym i jak będziesz sterował mostkiem H to inna kwestia. Czasowo, czy temperaturowy, czy może jedno i...
Daj zdjęcie tej diody. Z drugiej nie da się odczytać typu (przy drugiej krańcówce) ?
Zapewne potrzebna będzie jeszcze jedna krańcówka, która zaświeci diodę czerwoną w momencie rozpoczęcia otwierania bramy.
Są dwie krańcówki i dwie diody, krańcówka odcina kierunek który doszedł do końca, obroty w drugą stronę możliwe są dzięki diodzie bocznikującej daną krańcówkę dla kierunku przeciwnego. Krańcówki muszą być NC. http://obrazki.elektroda.net/21_12633280...
Wymień kotrakton. Jeśli chcesz się upewnić na 100% że to jego wina, możesz sam zasymulować jego pracę zwierając np pensetą piny na płytce. Jeśli wtedy prawidłowo działa centrala to masz odpowiedź.
Przekaźnik zmierzchu daje napięcie na cewkę przekaźnika który może trzymać cały dzień krańcówka wyłączy silnik. https://obrazki.elektroda.pl/6377162900_... okblowanie przekaźnika tylko dodaj krańcówki i diody z poprzedniego rys. przed silnik.
Symbol który widnieje na odtworzonym schemacie to 3JI76, jednak google nie mówi na ten temat zbyt wiele. To 3JI76 akurat nieistotne, jakieś oznaczenia daty produkcji itp. . Ważne jest oznaczenie YG (o ile dobrze widzę), które oznacza diodę dwukierunkową TVS typu SMAJ28CA, tłumiącą ewentualne przepięcia w układzie. Całość układu wygląda na klasykę układu...
Trzeba założyć diody separujące pomiędzy istniejącym automatem światła a krańcówką (lub krańcówkami). Takie diody można wpiąć w przewód dochodzący od tego "automatu" do krańcówek, najlepiej tuż przed krańcówką. Wtedy będzie można bez problemu do krańcówek podłączyć przekażnik, a nawet bezpośrednio dodatkowe żarówki podłączone jednym końcem do +12V....
Powinny być one zamontowane tak, by osiągnięcie jednego położenia skrajnego uniemożliwiało dalszy ruch w tę stronę, ale możliwy w drugą. To najprościej osiągnąć bocznikując każda krańcówkę diodą. Do przemyslenia zostaje jeszcze jedna kwestia - w twoim układzie zawsze zasilony jest jeden z przekaźników, nie jest to problem w przypadku przekażnika otwierającego...
Witam. Było już gdzieś na forum, ale ogólnie zasada jest taka, że zwykła diody prostownicze wlutowywujesz w przewody od krańcówek(w stronę "kreseczką na diodzie do lampki oświetlenia") i do alarmu podłanczasz osobne przewody za diodą, czyli po stronie krańcówek. Zresztą zobacz też: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Krańcówki ze stykami NC i równolegle do nich dioda. W momencie gdy krańcówka zareaguje to wciąż zostanie możliwość pracy w drugą stronę. Jeśli będzie to układ zasilany z DC. Bo przy AC układ staje się bardziej rozbudowany.
Jak otworzysz bramę i brama zatrzyma się na krańcówce wrzuć fotkę centrali - które diody świecą, a które nie, ale może być tak, że mimo iż odpowiednie diody będą świecić jeśli jest uszkodzony czujnik krańcówek brama nie ruszy. W podesłanym temacie właśnie tam jest o tym mowa i pomogła wymiana czujnika. Czy próbowałeś mostkować fotokomórki oraz inne...
... Ale przynajmniej ma support potrafiący doradzić co się spartoliło :) Owszem , support na elektrodzie ;) Taka jest niestety jakość chińskich alarmów. Twój schemat jest OK, Krańcówki podłączasz, seperując diodami w niebieskim 17-pinowym złączu w skrzynce bezpiecznikowej. Pin3-szary, pin6-szary, pin11-brązowy.
Co z krańcówkami piszesz że nie podłączone. Centrala musi widzieć pozycję bramy przez krańcówki.
Tak to ma wyglądać, ważny jest kierunek włączenia diod, powinieneś użyć diod prostowniczych np. 1N4001: http://obrazki.elektroda.net/25_11993824... Jeśli pod maską masz osobną krańcówkę do alarmu (dorobioną) i włączysz ją jak narysowałem, to tam nie musisz mieć diody, jeśli masz oświetlenie komory silnika i podłączasz się pod jego krańcówkę to powinieneś...
Równolegle z krańcówką dajesz diodę prostowniczą, która przepuszcza prąd w drugą stronę po zmianie polaryzacji (kierunku obrotów).
ja zawsze w Fabii na krańcówki zakładam przekaźnik, bo mimo separacji diodami co ok 20-25 min na przewodzie od krańcówek pojawia się jakaś szczątkowa masa i wypala alarm.
Jeżeli otwiera a nie zamyka to tylko krańcówka. 3. Krańcówki funkcjonują - diody gasną poprawnie.
Tniesz linie krańcówek diodami i wpinasz się między diodę a krańcówkę, te piki sieje bordnetz
regulatory są w wersjach na napięcie zasilania 5V, 12V oraz 24V. W opisie oferty podanej przez autora tematu w #11 jest 110-220V 50/60Hz - więc zakładam, że on kupił taką wersję. Ale może kupił inną, trzeba by wyjaśnić, jaką. A jeśli potrzebne są tylko dwa skrajne położenia siłownika, to będzie trochę kombinowania z krańcówkami, z diodami... krańcówka...
Ten zestaw włączasz po przełączniku - zamiast "gołego" silnika. Mam rozumieć, że diody sa konieczne Tak bo tylko wtedy: Diody są tak podłączone, że po "najechaniu" na krańcówkę dioda włączona jest zaporowo (nie jest możliwa dalsza jazda, natomiast można z krańcówki zjechać). Diody te pracują tylko przy "zjechaniu" z krańcówki, niemniej jednak 16A wypadało...
napęd po zwarciu styku 19 i 20 brak reakcjii, świecą się diody swo ( przygasają jak ruszę krańcówką) Dioda phot, stop i start nie świecą Po naciśnięciu pilotem mignie dioda radio. Sam silnik bez centrali sprawdziłem na krótko podpinając prąd i działa. Może będzie ktoś z was miał pomysł co mógłbym sprawdzić jeszcze Chyba że to przez to że fotokomórki...
Za bardzo komplikujesz. https://obrazki.elektroda.pl/8735182900_... Zauważ, że przy ruchu silnika w jedną stronę, prąd płynie przez ścieżki w kolorze zielonym, a przy ruchu w drugą stronę - przez czerwone. Zamontuj jedną krańcówkę na którymś zielonym, drugą na czerwonym. Bez diod, kombinowania. Wtedy jedna krańcówka będzie blokowała...
To zwykły silnik z przekładnią i śrubą w środku, dwie krańcówki + diody. Na ali leży tego od metra (krótkie, długie, szybkie, wolne itp.).
to wepnij się bezpośrednio w krańcówki i wysepasuj je od lampki diodą
Wszystkie krańcówki tniesz diodami i lecisz do lampki kontrolnej, z niej lecisz do linii w alarmie. Masą podświetlenia nóg wpinasz się między krańcówkę a diodę separującą.
Przetnij kabel krańcówki diodą i podłącz się między nią a krańcówką, to samo zrób z prawą stroną.
Czyli co, dokładać diodę czy zastosować większą krańcówkę? Dioda nie zaszkodzi. Ja bym zamiast krańcówki użył Mosfeta sterowanego małoprądową krańcówką. Pewnie koszt byłby mniejszy.
Przetnij kabel od krańcówki, wlutuj diodę prostowniczą (paskiem od strony krańcówki) i zielonym kablem z alarmu wlutuj się między diodą a krańcówką.
Może napisze tak. Ja bym nie odważył się kręcić w takim przypadku anteną z domu, bez sprawdzenia i kontroli na dachu. Przydała by się druga osoba i łączność. Ewentualnie podłączanie dodatkowego zasilania do silnika na dachu. Zresztą nie wiem co masz na dachu (siłownik, obrotnica). Na jakie napięcie silnik, a na jakie pozycjoner (24 lub 36 V). W skrajnym...
Uszkodzone scalaki.Obawiam się że centralka do wymiany.Jeśli chcesz to znać na pw. Mam zamienniki polskie w lepszej cenie niż oryginał.
Ogólnie potrzebujesz 2 krańcówki, mikrokontroler, fotorezystor i przekaźniki(do sterowanie prawo lewo i zasilanie silnika). Jak chcesz gotowe rozwiązanie to czujnik zmierzchu, 2 krańcówki i dwie diody chyba najprostsze co może być. Kiedyś był taki temat na elektrodzie jak znajdę to zamieszczę link. Dodano po 2 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Dziękuję, zobaczę dzisiaj. Próbowałem, ale minuty nie wytrzymałem i wolałem zatrzymać pilotem. Nie tylko dzieje się tak przy zamknięciu ale również otwarciu :/ Próbowałem złączyć z minusem również te 4 złącza od krańcówek, diody się świeciły, ale różnicy w działaniu nie było.
Silniczek napędu talerza nawet gdyby się spalił to nie wytwarza żadnego hałasu. Po prostu tylko ten talerz nie obraca się. U Ciebie albo zwarło magnetron albo też nawaliły krańcówki drzwiowe . Nie można wykluczyć przebicia diody HV.
Witaj. W centrali Robo 1000 są diody świecące LED umieszczone nad złączem prewodów. Można dzięki nim wstępnie określić rodzaj uszkodzenia. FCC i FCA to diody odpowiedzialne za krańcówki. Jeżeli gaśnie FCC przy bramie zamkniętej, a FCA przy bramie otwartej to krańcówki są OK. Uszkodzone mogą być fotokomórki lub przewód od nich... Dioda FOTO powinna się...
Po załączeniu zasilania do napędu dioda zielona cały czas miga, a diody od krańcówek świecą się na czerwono. Po wciśnięciu przycisku program dioda zielona zaczyna migać szybciej. Przytrzymuję program dłużej i zaczyna migać dioda czerwona 5 razy, po tym czasie ponownie miga zielona 1x na sekundę. Krańcówki reagują, gdy je przełączam, gasną raz jedna,...
wybierasz jedną z opcji. Musisz sobie sprawdzić miernikiem czy po otwarciu drzwi na krańcówce pojawia się plus lub minus.
Czyli daje na krańcówkę diodę skierowaną w kierunku od centralki i drugą diodę do tego przewodu od krańcówek drzwiowych. Czyli minusami diodki będą się łączyły w jednym punkcie?? Banalne moze dla Was ale powiedzcie jesli zle rozumuje. Dzięki Norbert.s. za wielka pomoc.
Cześć. Wpadł mi w ręce zestaw do bramy Rotamatic. Niestety jest problem przy próbie zaprogramowania – gaśnie czerwona dioda, jak dojedzie do krańcówki, ale siłownik się nie zatrzymuje. Resetowałem płytę i nic to nie dało. Może ktoś się z tym spotkał. AI: Jaki dokładnie model siłownika i płyty sterującej posiadasz? RotaMatic V2.14 AI: Czy krańcówki są...
ja mam krańcówki oddzielnie dobudowane to mechanizmu samoróbki. Siłownik otwiera zamek puki nie trąci krańcówki i krańcówka odcina napięcie. to samo w drugą stronę. Do tego Przy krańcówkach diody w przeciwnych kierunkach i sterowanie działa na zamianie biegunów.
Sprawdziłbym miernikiem ciągłości czy działają odpowiednio krańcówki. Również do tego są dwie diody na centrali. Co z kondensatorem silnika czy był kiedykolwiek wymieniany ?
Proponuję zamiast INPUT użyć INPUT_PULLUP.
Co kryje się za symbolem Kr 1 i Kr 2 krańcówki schemat zapożyczony, diody odpadaja tam popłynie 30A.
w drzwiach jest dioda ( pod tapicerką blisko klamki w niebieskim pudełeczku) sygnał z krańcówki drzwiowej jest przez nią rozdzielany na światełko w drzwiach i reszta świata. Podłącz się przed diodą.
Krańcówki. Białe 40 pinowe złącze w BSI Pin 4 drzwi kierowcy Pin 5 drzwi pasażera Pin 33 drzwi tył Pin 34 drzwi boczne przesówne, podłączać jeśli są. Wszystkie podłączenia przez diody.
żle założyłeś diody,sygnał z krańcówek ma wchodzić do modułu,ale nie wracać z niego,musisz je obrócić,potem dodatkowo separuj krańcówki od siebie,carrier wrzucił tu piekny łopatologiczny schemacik,powinien ci pomóc: http://www.elektroda.pl/rtvforum/re-skod...
No to już wiesz, co jest źle. Skróć program tak ze 20 razy, wyrzuć wszystkie delay(), reaguj na przycisk, gdy np. trzykrotnie masz ten sam odczyt co 10 ms, no i nie używaj typu long tam, gdzie wartości są krótkie. Jeśli masz diody wsteczne przy przekaćnikach i sensownie oddzieliłeś zasilanie przekaćników od zasilania płytki (min. dioda i kondensator),...
Dzięki jak rozumiem wszystkie krańcówki przez diody i do kupy na alarm.Będzie ok nic się nie ,,pogryzie'' ?? Pozdro...
A resetowałeś enkoder? Możesz jeszcze miernikiem sprawdzić czy wszystkie krańcówki dają poprawny sygnał z zależności od pozycji.
Ostatnio jak próbowałem uruchomić takiego krupsa bez obudowy to paliła się pierwsza dioda i ekspres nie chciał startować. Szybko zauważyłem krańcówkę od pojemnika na fusy ale po wciśnięciu jej dalej paliła się pierwsza dioda i po jakimś dopiero czasie znalazłem krańcówkę od szuflady gromadzącej resztki fusów ale jak ją wciskałem to dioda paliła się...
Witam, Wylutuj te diody i niczym ich nie zastępuj i będzie OK. W nowych płytach ich nie ma. Są one odpowiedzialne za wyhamowanie silnika. Jeżeli ich nie będzie możliwa będzie konieczność przestawienia krańcówek. POWODZENIA
Mała przypowieść - chociaż związana luźno z tematem. Przyjechał klient, i się żali że jak jedzie ponad 200 to mu się światło w kabinie zapala. Jedziemy raz i drugi - gościu ma rację! Dwieście na zegarze - lampka świeci! Anioł Stróż czy co? Po pewnym czasie spędzonym na dociekaniach okazało się, że klient gdzieś założył alarm, a montażysta się nie wysilił...
na krańcówki wystarczy dać po dwie diody czyli 10 na samochód dokładnie tak jak w fabii,te napięcia szczątkowe wracaja z modułu do którego wchodzą krańcówki,jedną diodę dajesz na przewodzie krańcówki a drugą separujesz je od siebie,zrobiłem w ten sposów kilka punto2 i z seo i siliconem i nigdy nie miałem najmniejszego problemu ze wzbudzaniem.
Wszystkie kable krańcówek należy połączyć diodami, bo wspólnego nie znajdziesz. Katody diod w stronę krańcówek, anody połączone razem i do alarmu. Tak sumuje się sygnały z krańcówek.
Przycisk prawy - krańcówka zwarta w położeniu spoczynkowym ramion. Przycisk lewy - krańcówka zwarta podczas naciągnięcia ramion na max Dioda czerwona - napis Dioda zielona - impuls uruchamiający silnik (silnik wyłącza się samoczynnie dzięki krańcówce przy wałku silnika - poprzedni filmik) https://filmy.elektroda.pl/75_1747662524...
Po co? - przecież wystarczy odwrócić napięcie, krańcówki i diody zbędne są. To jak chcesz zapewnić by się napęd zatrzymał po osiągnieciu połózenia krańcowego? Bez krańcówek brama przesuwna pojedzie do sąsiada i tyle ją będziesz widział ;) A to już jest inny problem, nieporuszony w temacie. Nic tam nie mówiono o krańcówkach jako ograniczeniu drogi I...
Zewrzyj ze sobą wszystkie trzy piny wejścia krańcówek i sprawdź czy wtedy pojedzie z pilota w obie strony (tylko testuj z daleka od słupków tzn ustaw bramę pośrodku bo jakby za blisko słupków - nie zadziałają krańcówki...). Jeśli zamykanie się znajdzie - niestety czujnik krańcówek do wymiany.
Dzięki za odpowiedzi :) Napiszcie mi jeszcze proszę, czy każda z krańcówek ma wyłączać osobno diodę FCA i FCC i czy poza wymianą kontraktonów jest jakaś regulacja na centralce (wiem tylko że jest spowolnienie przed i po wykryciu magnesu).
Tak tylko dlaczego walnęło ogniem ? Sprawdziłem wszystko i nie było nigdzie zwarcia.Przewody odcinałem po jednym i lutowałem tak ,że odpada pomyłka w lutowaniu przewodów. BT139/800 poszedł z dymem. Będę miał nowy po 16ej ale aż strach włączać. Dodano po 3 Wstawiłem BT139/800. Na zwolnionej krańcówce od kosza świeci czerwona dioda. Po wciśnięciu krańcówki...
Brak diód (1A) jest przyczyną. Tak to ma wyglądać prawidłowo: http://obrazki.elektroda.net/3_123381474... Ewentualnie przecinasz przewód lampki, o ile pamiętam żółto-niebieski, zakładasz diodę minimum 3A i podłączasz się alarmem przed diodą (zapobiega cofaniu masy przez włókno żarówki po zaniku plusa). Dioda zawsze będzie się lekko grzała, chyba,...
Najtańsze to powyżej 100zł, a jak się wykona samemu to trochę taniej wyjdzie. Reasumując do siłownika potrzebowałbym: krańcówkę,zasilacz,diodę prostowniczą i zegar? Mógłbym użyć takiej krańcówki? http://www.sklep.monster.pl/VT-1601-1C-M...
Ile końcówek mają krańcówki ?
1. d1 - kierunek bramy łatwo sprawdzić - po odłączeniu zasilania i ponownym podłączeniu prądu brama na pierwszy rozkaz z pilota ma się OTWIERAĆ - (jak jest inaczej - zmień parametr, tylko nie kombinuj z przełączaniem kabli silnikowych) 2. Przy gniazdku radyjka są pionowo 2 diody - FCA (krańcówka otwarcia) i FCC (krańcówka zamknięta) - przy bramie na...
Witam. Kiedyś zainstalowałem skorpiona, działał dobrze do czasu aż mu coś odbiło na podłączeniu krańcówek. Pomogła dioda i jest ok.
Przede wszystkim prawdź czy na wyjściu z trafa jest poprawne 18-20V zmiennego, czy przed 7805 (IC6) jest 24V stałego i czy po nim jest 5V stałego. Czy diody FCA i FCC po zwarciu wejść krańcówek (wszystkich trzech pinów w J5) się świecą? Albo czy diody FSW_OP, FSW_CL i STOP się świecą po zwarciu odpowiednich pinów w J1 do masy? Jeśli tak to masz poprawne...
Zrób próbę ze zmostkowaniem krańcówek. I sprawdź parametr T w menu zaawansowanym.
Co do przekaźników: ich połączenie od strony wykonawczej wygląda jak na poniższym schemacie, więc wyjście na silnik będzie zwarte w stanie niewysterowanym. https://obrazki.elektroda.pl/3745412700_... Na schemacie umieściłem dwie diody LED, aby zobrazować różnicę w kierunku przepływu prądu. Kliknij sobie tutaj: [url=http://tinyurl.com/23bh9urt]Link...
niestety nic to nie zmieniło, teraz po przystawieniu krańcówki "brama otwarta" dioda nie gaśnie.
Czy dioda LED OK miga raz na sekundę? Czy sprawdziłeś bezpieczniki? Dodano po 14 Czy centrala reaguje na zmiany położenia krańcówki? Tak, miga mniej więcej raz na sekundę. Bezpieczniki topikowe są 2 - sprawdzałem są sprawne. Ruch krańcówką w lewo/prawo gasi diody od krańcówki raz jedną, raz drugą. Wydaje mi się że w momencie gdy wciskam przycisk SBS...
Witam Po co rzeźbić na logo skoro dwa przekaźniki i dwie krańcówki i dwie diody załatwiają sprawę (w przypadku ruchu między dwoma poziomami) . Twoje wypowiedzi świadczą o poziomie wiedzy w temacie. Pozdrawiam
A nie możesz wewnątrz siłownika silnik podpiąć bezpośrednio do kabli a od wbudowanych krańcówek odlutować diody, podpiąć dodatkowe kable, podciągnąć je do centralki i użyć ich jako główne krańcówki?
hmmm, no i diody okazały się zbyteczne, puki co, ford zrobił to tak że już pomiędzy krańcówkami jest dioda, tak przynajmniej wynika z pomiarów, wpiąłem się do niebiesko-czarnego kabla idącego do modułu wygaszania lampki, m. in. na tym kablu było zwarcie z prawą krańcówką, jak na razie działa i mam nadzieję że tak zostanie
Witam, opisywany przez autora problem pojawił się także w moim ekspresie (model ten sam). Znalazłeś rozwiązanie? Sprawdziłem silnik, krańcówki, przewody, wymieniłem diodę Zenera oraz TIP33C. Niestety bez efektu? :/
WItam Pisałęm nazwę w topicu, ale widocznie była za długa. Alarm to American Legend CS9218. Nie mam żadnych instrukcji, więc moja walka była znikoma. Jak pisałęm wcześniej alarm pokazuje że się załączył, ale nie uwzględnia naruszenia żadnej ze stref (Oddzielna strefa wstrząsowa, ultradźwięki, krańcówki). Dioda pali się ciągłym światłem, a poprzednio...
Oj, raczej nie rób PWM na przekaźniku, on nie po to jest - szybko zniszczysz styki. Przekaźnikiem możesz przełączać kierunek obrotów, a PWM zrób tranzystorem (MOSFET). :arrow: Krzysztof Kamienski #22 - Nie, nie znam tego układu z krańcówkami i diodami.
czy ten niebieski przewód oznaczony jako czujnik drzwi/maski musi być podłączony Tak, podłączony do "krańcówki" drzwi kierowcy a najlepiej do wszystkich "krańcówek" odseparowanych diodami.
Zamek sterowany masą, przewód niebieski z przycisku konsoli zamyka, a przewód szary-pin 27 w 40-to pinowym białym złączu przy BSI otwiera. Drzwi: piny 27, 5, 34, 33 też w białym konektorze przy BSI. Bagażnik: pin 16-ty w szarym 40-to pinowym konektorze przy BSI. Drzwi i bagażnik podają masę, potrzebne diodowanie po dwie diody na krańcówkę. Kierunki...
Prąd myślałem wziąć od opuszczania szyb i wykorzystać tutaj włącznik krańcowy, tak żeby po otwarciu drzwi włączało się podświetlenie pod spodem. Problem tylko jest taki że jestem w tym całkowicie zielony i prosiłbym o pomoc co gdzie jak podpiąć żeby działo. Sam sobie praktycznie odpowiedziałeś. Plus doprowadzasz, masę z karoserii i podpinasz się pod...
Dzień dobry Proszę o pomoc w danym temacie. Podłączyłem sterowanie bramy według przedstawionego schematu, pytanie czy dobrze. Dodałem piloty do radia. Dioda wskazuje, że reagują. Fotokomórki reagują na zasłonięcie, gaśnie dioda stop. Krańcówki tez reagują, ale pilotem nie mogę otworzyć bramy ani zamknąć. Wszystkie diody sygnalizacyjne się świecą. Ustawiłem...
krańcówkę maski połącz z krańcówką bagażnika (wyseparuj diodami)
Krańcówka na 100 % daje sygnał, gdy rozewrę krańcówkę to silnik wchodzi na max obroty. Co ciekawego zauważyłem - gdy w miejsce pinów silniczka dam diodę led to dioda świeci, jak zewrę krańcówkę to dioda przestaje świecić, niby tak jak powinno być. Natomiast gdy podłącze nastawnik i zewrę na kabelkach krańcówkę to i tak po zapłonie wysunie trzpień na...
Diody weż dwie do lampki bagażnika i krańcówki spod maski zwykłe diody prostownicze lampka bagażnika to przewód brązowo czerwony krańcówka drzwi to brązowo biały oczywiście sprawdz kontrolką
fioletowy podłączasz tylko i wyłacznie pod krańcówkę,która jest sterowana plusem,czyli na przykład sterowanie lampką citroena c-3,tylna klapa w starszej bmw5,czy mercedesie 190,do zielonego podłączasz krańcówki sterowane masą czyli 95% przypadków,jeżeli podłaczasz kilka osobnych krańcówek pod to wejście np.drzwi,maskę i klapę to na każdy przewód idący...
Na wyjściu krańcówki podpinasz przekaźnik który podaje napięcie do diody dopiero w momencie rozłączenia krańcówki - albo jej wymiana na taką ze stykami MO/NC i C.
https://obrazki.elektroda.pl/2161094000_... Użyte styki krańcówek to COM i NC. Diody - prostownicze, o mocy chociaż 5A. Twoje krańcówki z fot. nieco przydelikatne ale może dadzą radę. Odbiornik w trybie przerzutnika. Biegunowość podpięcia silnika ustal doświadczalnie - tak aby krańcówka z danej strony wyłączała odpowiednik kierunek...
Diodę nadawczą zwykle włącza się tak jak diodę LED - przez rezystor, wymuszając prąd. Jeśli odbiornik "patrzy" w nadajnik to bez przysłony jest aktywny. Jęśli jest to zestaw pracujący na zasadzie odbicia - to zbliżenie właściwej powierzchni powoduje wyzwolenie odbiornika.
narazie jest silnik i siłownik (sruba) z przesówem. Jak szeregowo z silnikiem połączyć krańcówki aby działały przy dojsciu do końcowego połączenia (przerywały obwód silnika )a jednoczesnie po zamianie biegunów spowodowały ruch w drugą stronę moze oprocz krańcówek jakieś diody .A może ktoś wie jak jest w oryginale.
Na zluzowanej bramie (sam napęd) też tak się zachowuje. Co z diodą ok. Ma się świecić czy mrugać co sekundę. Krańcówki gdy naciskam włączają diody na płytce
Alarm już działa, 30 wziałem z pom-białego przy GEM. Przeciąłem w bezpiecznikach w podwójnej siwej kostce cieńszy zielono niebieski-zasilanie deski-od razu wykożystałem tą żyłę jako 15. Dodatkowo musiałem w szereg przewodów do krańcówek wstawić diody ,poniewarz GEM zciąga do masy wejścia krańcówek kilka sekund po zamknięciu drzwi,co powodowało natychmiastowe...
4 diody podłączyłem równolegle, do każdej diody przylutowałem rezystor 75om, potem wszystko do molexa pod 5V (można też pod USB też ma 5v). Potem zastosowałem przełącznik ON/OFF i do tego koniecznie jakiś kontaktron ewentualnie krańcówka żeby diody zapalały się dopiero po wysunięciu klawiatury.
podłanczłem alarm w fabi po podłączeniu krańcówek przez diody mrygają mi na liczniku kierunki i kierunki przyczepki schemat podłączenia mam z elektrody w momencie odpalenia czy otwarcia dzwi mryga od nowa co robić
A jaki stan diod? Próbowałeś dać impuls między "open A" a "-" ? Co wyświetla wyświetlacz? Sprawdź czy diody od krańcówek gasną.
3x to problem z krańcówką drzwi. Dodatkowo dioda LED będzie migać cyklicznie trzy razy.
Słuchajcie, po dodatkowych testach sprawa wygląda następująco. Zamykanie 06 Brama Otwarta 03 Brama Zamknieta 00 Brama zatrzymana w połowie 02 Dwie Diody od krańcówek reagują. Krańcówki działają ok. Na -3 brama tylko się zamyka. Jak w konfiguracji zmienie z -3 na 3- brama tylko sie otwiera. Pilot, Open A i Open B działa tak samo. Chyba coś z konfiguracja...
A mógł byś naprowadzić jaka dioda i gdzie można by taką znaleźć? I czy można ją pominąć i montować bez niej? Układ jest połączony z krańcówkami drzw.
Witam po dłuższej nieobecności. Dostałem wreszcie ten układ i wymieniłem go na nowy i trochę się poprawiło ale dalej jest problem bo ekspres da się włączyć i powoli miga w nim czerwona dioda. Po wciśnięciu krańcówki od zamknięcia obudowy ale bez włożonego bloku zaparzającego zaczyna obracać wałkiem napędu do bloku a po włożeniu go na miejsce i naciśnięciu...
Jeśli masz alarm i tak jak wyżej wspomniano, ktoś zaoszczędził na diodach separujących i podłączył wszystkie krańcówki razem, to na dzień dobry musisz oblecieć całe auto i wszystkie je posprawdzać: wszystkie drzwi, klapa, maska. Przyczyna leży pewnie w którejś z nich. Przeczyść wyreguluj. Szczególnie tą od maski silnika. Jeśli to nie pomoże, to daj...
odłącz alarm od krańcówki bagażnika i po problemie i nie piszcie o 2, 5 itd minutach całość usypiania to około 15-20 minut zależne od modelu z tym że odbywa się to wieloetapowo tzn co jakiś czas prąd maleje pozdrawiam
dioda alarm krańcówka alarm krańcówka dioda uszkodzona krańcówka
excel porównywanie kilku kolumn przesuniecie obrazu zalany sokiem
czujnik temperatury skraplacza termistor czujnik temperatury
Omron E5CN-Q2MTC-500 błąd 5ERR - jak usunąć? Komunikat "Dostrój przez menu" na telewizorze