Kod 4311-04: Wyłącznik krańcowy wycieraczek - instalacja wycieraczek/spryskiwacza (Brak sygnału) Do sterownika ZBR nie dociera sygnał z krańcówki wycieraczek lub ten sterownik jest uszkodzony. W pierwszej kolejności do sprawdzenia jest wiązka silnika wycieraczek. Piny wtyczki silnika: 1:Masa 31000 2:Krańcówka 20501 3:Krańcówka 20000 4:Napęd silnika...
Przekaźnik wycieraczek lub krańcówka.
Witam.Wygląda na problem z krańcówkami w silniku wycieraczek.
Sprawdź solidnie bezpieczniki. Potem sprawdź krańcówki w silniku wycieraczek. .
Szukaj schematów do rolet lub schematów do sterowania mieszaczem w inst. CO - znajdziesz w tym inspirację i natchnienie. Do zrobienia na przekaźnikach, uC lub PLC.
Czy jeśli wywalę te elementy i wyprowadzę z silnika tylko dwa przewody +/- tam gdzie strzałki, zamiast czterech jak jest w tej chwili, to mogę temu silnikowi w jakiś sposób zaszkodzić? Możesz wywalić, bo to zazwyczaj są krańcówki.
Nie trzeba przekaźnika, wystarczy zrobić porządny styk krańcówki.
Te 10 stopni w lewo świadczyło by że nie wyłącza w skrajnym położeniu tylko wyłącza przed końcem cyklu odnoszę wrażenie że krańcówka jest do wyregulowania.
Krańcówka w silniczku kaput.
Mikroprzełączniki używane w krańcówkach mają styki NC i NO - użyj styku NC - np. http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_categor...
Króko-wolny i szybki bieg działa? Bo dla pracy przerywanej wazne jest też poprawne działanie styków krańcówki. Wycieraczka zrobi jakieś machnięcia jak się właczy zmywacz szyb?
Blaszki krańcówki się krzywią jak ktoś kręci silnikiem w drugą stroną, np przy odkręcaniu nakrętki z ośki silnika. Koło slimakowe zaczyna sie obracać w drugą stroną i styki zadzierają o krążek na krańcówce.
Body computer to swego rodzaju sterownik zarządzający kierunkowskazami zamkiem centralnym, krańcówkami, wycieraczkami itd. itp.
Z tego samego bezpiecznika są też zasilane przekaźnik i krańcówki wycieraczki. Przekaźnik to ten tuż pod 4-tą kolumną bezpieczników w skrzynce. Po drodze jest tylko 12-pinowe złącze w skrzynce w przedziale silnika po lewej stronie. Przewód biały przechodzący w nim w zielony idzie do silniczka spryskiwacza, a brązowy i żółty do krańcówek.
Do wymiany będzie krańcówka w silniku wycieraczek.
W silniczku uszkodzona krańcówka. Przekaźnik daje tylko impuls.P
Prawdopodobnie uszkodziła się krańcówka w silniczku od wycieraczek.
a prosił bym jaśniej bo nie rozumiem. jeśli możesz to narysój cały schemat dziękuje za zainteresowanie.
Składasz dowolnie, silniczek sam się ustawi w początkowe położenie po podaniu napięć. Te bieżnie na przekładni ślimakowej można nazwać krańcówkami (gdyż spełniają taką rolę), ale ja nigdy nie spotkałem takiego określenia ani w życiu ani w prasie fachowej, albo mam skrzywienie zawodowe jako automatyk w przemyśle (tam krańcówka to była krańcówka).
Wymieniając styk krańcówki.
Po włączeniu przymarzniętych wycieraczek zawsze najpierw leci krańcówka w silniku- prawie zawsze.P
Jak podłączyć krańcówke żeby talerz satelity nie wywalił ściany. Mam zrobiony taki prowizoryczny obrót na silniczku od wycieraczek , ale bardzo skuteczny.
tak i trzeba ją zakodować clipem na wycieraczkę z krańcówką
Sprawdzić silnik wycieraczek. Może być zalany wodą i ma uszkodzoną krańcówkę.
Było wiele razy ,typowa usterka krańcówki w silniczku.P
Krańcówkę maski sprawdź, jak widzi otwartą maskę to nie włączy wycieraczek.
witam...dzięki kolego. ja jednak poczekam na ten schemat (nie chcę wysadzic autka w powietrze :D ). Pozdrawiam
a czy działanie wycieraczki nie jest uzależnione od zamkniętej klapy? może jest uszkodzona krańcówka.
W Golfie 5 jak masz otwartą maskę, to nie ruszą wycieraczki, napraw krańcówkę od maski, a wycieraczki zaczną pracować normalnie. Sterowanie idzie z modułu elektryki koło skrzynki bezpieczników. Sterownik jest w silniczku, nie ma zewnętrznych przekaźników.
Najprawdopodobnie to wypalona krańcówka w silniczku w przekładni albo bark napięcia stałego co powoduje że krańcówka nie ma napięcia po wyłączeniu wycieraczek aż do momentu rozwarcia krańcówki.
w samym silniczku, a dokładnie stykach krańcówki.
Więc jest gdzieś ta krańcówka albo o innej nazwie ustrojstwo, które odpowiada za sygnał, który daje do silnika wycieraczek, że są one właśnie na dole szyby. I właśnie to nie działa, nie wiem, u siebie jeszcze nie sprawdzałem, nie przeszkadza mi to. No ale chociaż wiesz, co teraz szukać.
A co tam trafiać. Nie zakładasz dźwigni mimośrodowej, włączasz wycieraczki, wyłączasz. Krańcówka ustawi oskę w zerze. Sciągasz pióra na dół i zakładasz dźwignę.
No, dzisiaj będę coś próbował motać. A jak zamontować krańcówki do silnika wycieraczek?
Podczas próby naprawy uciążliwego zjawiska problem niespodziewanie ustąpił. Po niedługim czasie jeżdżenia problem powrócił. Natknąłem się jednie na ciekawe zjawisko. Skoro wycieraczki powodują jakąś reakcję na niedziałającym liczniku postanowiłem odłączyć kostkę wycieraczek i ku zdumieniu na odłączonych wycieraczkach wszystko pracuje przwidłowo. I problem...
Kod 4311 instalacja wycieraczek/spryskiwacza - brak sygnału W pierwszej kolejności do sprawdzenia jest wiązka silnika wycieraczek. Piny wtyczki silnika: Krańcówka 20501 Krańcówka 20000 Masa 31000 Napęd silnika (+) 20300 Napęd silnika (+) 20301 Może być, że ZBR nie odbiera sygnał wycieraczek lub ten sterownik jest uszkodzony. Powinna wykazać diagnostyka...
Co wy o tym myślicie ?? Mitsubishi to robiło w latach 90-tych. http://obrazki.elektroda.pl/8043377500_1... Co do podciśnienia to masz go pełno w układzie wspomagania hamulców. Za każdą zmianą biegu jest uzupełniane, chyba że masz jakiś anti lag system czy stosujesz jakiś WOT Box. http://obrazki.elektroda.pl/8777135900_1...
Sprawdzałeś ciągłość przewodu zielonego pomiędzy silnikiem a przełącznikiem? Tutaj będzie problem, elektronika nie wie, że ma zatrzymać silniczek! Objawy będą identyczne jak w przypadku: Krańcówka w silniku do roboty.
to pewnie wina krańcówki
Dzięki za super opis Nie wiem jaki wyłącznik zastosować aby brama wyłanczała się gdy podejdzie pies np czyli zanim zadziała krańcówka, silnik od wycieraczek jest mocny wbrew pozorom może pieska przeciąć
krańcówka , masa , styki przełącznika do sprawdzenia dzięki za odpowiedź, ale jak sprawdzić tą krańcówkę? odkręcić silnik wycieraczek, zdjąć obudowę i co dalej?
To sprawdź ten przekaźnik, zobacz w jakim stanie jest krańcówka w silniku. Wycieraczki wracają do pozycji spoczynkowej? Jak skorzystasz z funkcji spryskiwania szyby zrobią 3 ruchy ramionami?
Problem może być w krańcówce.
Krańcówka w silniku do sprawdzenia.
Witam, Posiadam Vw polo 86c 1,3 75 KM 1990r. i mam problem z wycieraczkami, a mianowicie gdy je wyłączę gdy są w pozycji odchylonej to albo tak pozostają albo opadają skokowo. Czy w silniczku wycieraczek są gdzieś krańcówki które mogły ulec zabrudzeniu lub uszkodzeniu? Pozdrawiam.
Hmmm, ale nie są sprężyste. Ja myślałem czy nie zastosowac kotwiczki z przekaźnika, wiesz, podobne jak styk krańcówki w silnikach wycieraczek. Jak sądzisz, ma to sens?
Sprawdź bezpieczniki i krańcówkę w silniczku.
Pewnie przymarzły, uszkodzony silnik/ krańcówka, czasówka, szczotka/.P
Witam, Info na temat krańcówki kluczowe. U mnie jednak odpięcie kostki powoduje ze wycieraczki odżyły.
Pewnie niejeden. Sprawdź, czy jest plus po zapłonie na silniczku, oraz czy jest sprawna "krańcówka".
Myślałem nad tym rozwiązaniem ale jest tutaj kilka problemów: 1) moment zatrzymania musi być dość precyzyjny 2) element będzie podnoszony i opuszczany, stąd silnik będzie miał większy opór w górę i dłuższy czas pracy niż w dół 3) element będzie miał zmienną masę własną co znowu może przyczynić się do zmiany czasu pracy, szczególnie "w górę" Dlatego...
często też jest zły styk w kostce obok lewej lampy,albo krańcówka w samym silniczku wycieraczki.:)
Więc problem z krańcówką, jest na silniczku
Tak, to jedna z możliwości. A nie nadpaliło czasem ścieżki slizgowej albo kółka slimacznicy w okolicy blaszek krańcówek.
A przecież to idzie wyczaić, masz masę ( złapiesz też na obudowie), wolny bieg, szybki bieg i krańcówkę.
Ponadto jak nie działa krańcówka maski w jej zamku, to kontrolka nie zgaśnie Dokładnie to. Zrób najprostszy test - podnieś maskę i włącz wycieraczki. Jeżeli ruszą to przyczynę już masz.
Witam poszukuję najprostszego schematu wyłącznika amperometrycznego do bramy przesuwnej.Silnik w tej bramie jest od wycieraczek stara elektronika jakaś najprostsza bez układu amperometrycznego tylko zabezpieczenie krańcówkami .
witam !! pewnie - jeżeli nie jest potrzebna zbyt wielka dokładność to wystarczy coś na krztałt silnika od wycieraczek plus krańcówki ( regulowane )plus regulator napięcia . pozdrawiam !!
wycieraczki to sprawa oczywista-problem w krańcówce. Nie łączył bym tych anomalii w jedną, wspólna całość.
Krańcówka w masce sprawna?
Witam Sprawdź styki krańcówki na silniku.
witaj 100% silniczek-krańcówka pozdrawiam
BILGO Witam.potrzebuję pomocy chcę zmontować coś takiego? Zasilanie zaworu kulowego silnikiem od wycieraczek 12v na dwóch krańcówkach i przekaźniku sterowanym sterownikiem do pompy co. dzięki z góry i proszę o proste rozwiązania jak do laika.
Wyciągnij silniczek i wszystko zobaczysz, masz uszkodzone styki krańcówki lub układ czasowy .P
Jeżeli PLC działa asynchronicznie nie mając informacji o położeniu mimośrodu, to krańcówka może być wyłącznikiem w rodzaju tego, który parkuje wycieraczki samochodu. Po wyzwoleniu ruchu przez PLC podaje sygnał startu dublujący sygnał z PLC. Gdy PLC wyłączy start, krańcówka zapewnia dojście do górnego położenia i zatrzymanie w tym punkcie. Inne zastosowanie...
(wychyla się do pewnego momentu w jedną stronę i zmienia kierunek obrotów). Po wyłączeniu natomiast taki silnik ma wracać do swojego pierwotnego położenia. Jak teraz czytam pierwszy post autora to wygląda że wszystkie te wymagania spełni kompletny (z mechanizmem) silniczek od tylnej wycieraczki z wykorzystaniem styków krańcówki na kółku.
Do silnika napewno nie idzie i napewno wraca do sterowania bo silnik jest sterowany przekaźnikami. Zobacz że kable od silnika dochodzą do sterownika tam są 2 lub trzy przekaźniki od sterowania silnika. Dodano po 1 W silniku masz jeszcze krańcówki sprawdz je najpierw.Jak są padnięte to miłej wymiany. ;-)
Zależy jaki ten zawór jest duży. Również czy instalacja hydrauliczna już istnieje (czy chcesz w nią ingerować czy unikasz tego) czy też jeszcze nie. Od tego będzie zależała mechanika i cena. Rozwiązań może być bardzo dużo. Jedna z prostych i bardzo tanich możliwości. Do obracania pokrętłem typowego zaworu zastosować silnik z przekładnią ślimakową i...
Masz problem albo ze slinikiem ( krańcówka) albo z UCH.
ok to powiedzcie mi poco jest szyber ??? no to może inaczej mam faktycznie klapke w popielniku no to teraz mi napiszcie jak podpiąć te krańcówki które bedą sterowały tą klapka w popielniku. jako silnik chciałem wykożystać silnik z wycieraczek czekam
problem może być spowodowany prowadnicami które się zacierają sprawdź napięcia na poszczególnych biegach silnika krańcówka jest w silniku
Wycieraczki, sprawdzić wszystkie bezpieczniki. Alarm, sprawdzić podłączenie i krańcówki w drzwiach. Lampka oświetlenia wnętrza działa prawidłowo? Zapala się po otwarciu drzwi?
Wiem, że są osobne mechanizmy wycieraczek. Lewa master, prawa slave. Na wieloklinie silnika raczej nie przeskoczylo, bo wycieraczka byłaby bardziej przesunięta. Obawiam się, że doszło do wykrzywienia mechanizmu. Czy krańcówki są do regulacji, czy mają stałą pozycję?
Zobacz czy działa krańcówka klapy przedniej w zamku, nie pamiętam, czy u Ciebie, nie rozłącza wycieraczek...
krańcówka zepsuta, bądź przekaźnik pracy interwałowej
Może być silnik od wycieraczek z jakiegoś samochodu... transformator odpowiedniej mocy... dwie krańcówki... przekaźnik... wyłącznik czasowy...
krańcówka źle łączy, ewentualnie wypalona kotwica przekaznika w module sterującym wycieraczkami.
Proponuje: śruba trapezowa a. silnik krokowy - regulacja co do mm ale istnieje możliwość gubienia kroków b. serwo c. silnik elektryczny np. "od wycieraczek" i krańcówki - regulacja ilości wysiewu zobacz też pod hasłem: siłowniki do bram 12V jeżeli okienko ie jest mocno pordzewiałe to nie ma tam za dużych oporów
W 2007 roku nie ma przekaźnika od wycieraczek. Wycieraczki są sterowane z modułu nadwozia. Nie będą działać przy uszkodzonej krańcówce od maski przedniej. Auto musi widzieć zamkniętą maskę i dopiero włączy wycieraczki.
Sterowanie drzwiczkami można wykonać bardzo prosto przy pomocy silnika od wycieraczek wystarczy tylko dołożyć drugą krańcówkę może to trochę toporne rozwiązanie ale szybkie , bezproblemowe i tanie
W teorii zamek wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/6915493100_... Chyba że się mylę. Zielona wtyczka do siłownika a czerwona z przewodem to raczej krańcówka czy mikrostyk jak kto woli. No ale mogę się mylić, nie mam akurat takiego zamka pod ręką.
A nie myślałeś o zastosowaniu silnika od wycieraczek samochodowych? oczywiście po przeróce krańcówek aby uzyskać większy kąt obrotu.
Wycieraczkę w "skrzynce" musisz zakodować na "z krańcówką"
Witam wszystkich serdecznie. Ostatnio rzadko się wypowiadam ale to pewnie dlatego ,że moje kolektorki działają bardzo ładnie. Zaraziłem już połowę okolicy swoimi wynalazkami (zdjęcia są koło 30-ej strony) i każdy coś udoskonala. Teraz myślę nad mechanizmem śledzącym słońce i mechanicznie już nie mam problemów tylko nie mogę znaleźć prostej metody sterowania....
Pytanie tylko - jak zmodyfikować, żeby pasowało do tego co narysowałem kilka postów wyżej? Tam przekaźniki musiał byś przełaczć na przemian, ale można zamienić styki i przełaczać je jednocześnie, albo nawet użyć jednego przekaźnika z dwoma parami styków. Silnik od wycieraczek pobiera kilka A, więc diody 1N400X są za słabe, chyba że krańcówki podłączysz...
Ja swój miarkownik wykonałem na silniczku od wycieraczek z tym, że krańcówki zamontowałem przy przekładni ślimakowej, a całość jest przykręcona do ściany. Klapkę unosi poprzez linkę od hamulca rowerowego- miała być prowizorka ale działa od 3 lat... Niestety przy zaniku zasilania pozostaje w ostatniej pozycji.. Zamiast silniczka planowałem wykorzystać...
silnik z wycieraczek widziałbym przy napędzie korbotronika. Trzeba tam dorobić krańcówki, albo sprzęgło jak do napędu talerzyka zwijającego taśmę w kasecie (ale będą wykopaliska na ten temat). Po korbotronik trzeba się udać na szrot. Konstrukcja mocna, pewna, ze stalową linką. Drzwi ze szkła i stali to będzie sensacja na skalę powiatu. :D
To zobacz czy jest powrót wycieraczek(jak wyłączysz np w srodku szyby czy zejdą do pzycji spoczynkowej).Jak jest to skupić się w obrębie przełącznika lub okablowania.Jak nie ma powrotu to naprawa krańcówki w silniczku.
Witam Robię elektrycznie przesuwane drzwi i wymyśliłem, sobie że z wykorzystaniem 2 krańcówek oraz przekaźnika wykonam taki układ aby jednym zwarciem (włącznikiem dzwonkowym) uruchamiać ruch otwierający i ponownym ruch zamykający. Wiem, że są takie układy elektroniczne ale mam trochę różnych przekaźników i wyłączników krańcowych i pomyślałem że wykorzystam...
Jeśli chodzi o ręczny to zwierałem czujnik od poziomu płynu i pozycji ręcznego, i nie pomaga. Tu raczej należy rozwierać, ale problem zapewne się bierze ze zwarcia przewodu czujnika do masy które powstało przy przeciąganiu przewodów instalacji gazowej. odebrałem samochód ze świecącą kontrolką ręcznego i dziwnie działającymi wycieraczkami tz. pracują...
Są zawory kulowe z dokręcanym dławikiem i te można zastosować do takiego użytkowania .Tamte tak jak piszesz ciekną nawet bez dotykania. Mam zrobiony taki zawór na silniku od wycieraczek poloneza,do tego dwie krańcówki i przekaźnik,sterowanie z pompy obiegowej C.O.
Tak, trybko z krańcówką się obróciło i pewnie zniszczyło.
Raczej coś z krańcówką, bądź zawieszaona szczotka (są trzy )
Krańcówka dostaje napięcie bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników.Przerywacz inicjuje ruch,resztę załatwia krańcówka.W czym ta przesada?
Najpierw sprawdź styki krańcówki i przekaźnik czasówki /wszystko jest w silniczku/.P
W silniczku na pewno jest krańcówka. To ona może być winna.
BSM, wtyczka brązowa 28 stykowa, styk nr 13 i 24. Brak bezpiecznika - "przekaźnik" elektroniczny. Dodano po 6 Często zaraz po przekręceniu kluczyka mam tryb ECONOMY, czyli wyłączone zbędne odbiorniki tak jak to się ma, gdy kluczyk jest dłużej w pozycji 2 Czasem tego typu problemy spowodowane są złym stykiem na klemach akumulatora lub uszkodzeniem którejś...
Jeżeli żarówka dobra, czujnik wstecznego dobry, to winny może być zamek tylnej klapy, są tam dwie krańcówki: jedna rozłącza światło bagażnika, druga po całkowitym domknięciu zamka sygnalizuje zamknięcie klapy. Przy otwartej klapie normalnie nie powinno działać światło cofania i wycieraczka tylnej szyby.
Mam problem z wycieraczkami przednimi. Zatrzymują się w połowie. Który przekaźnik za to odpowiada, bez spryskiwaczy reflektorów, z czujnikiem deszczu, 377?. Krańcówka w zamku maski jest ok, mechanizm też. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna.
A próbowałeś wymienić ten potencjometr? Może po prostu ma uszkodzoną ścieżkę? Odczytaj oznaczenie i spróbuj dobrać nówkę sztukę. Zabieg za 3zł, a może pomóc. Krańcówka to taki łącznik w przekladni "motoreduktora" wycieraczek, który powoduje podtrzymanie zasilania silnika do momentu powrotu ramienia wycieraczki do pozycji przy masce samochodu (żeby nie...
uszkodzona krańcówka krańcówka magnetyczna krańcówka bramy
zwrotnica antenowy schemat mierniki voltcraft myszki logitech
przewijanie stojana rotor antenowy
Schemat konsoli Hitex HT-8000 - poszukiwania Tranzystory w konsoli Hitex HT-8000: typy i diagnostyka