Na pewno warto, nawet jeżeli nie jest to absolutnie konieczne.
Witajcie. Od znajomego dostałem zegary od jakieś osobówki Volvo. W środku znalazłem takie element do sterowania ruchem wskazówek: http://obrazki.elektroda.pl/9259383800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5242154300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5905303400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2470505300_1...
Sprawdziłem czujnik przechyłu i w pozycji przewrócenia zmienia się oporność w parametrach wg manuala. Po podłączeniu komputera i włączeniu diagnostyki można sprawdzić poszczególne elementy jak wtrysk, silniczek krokowy, cewka zapłonowa (przy teście z komputera wytwarza iskrę). Trochę się załamuję bo błędów brak a iskry jak nie było tak nie ma, mam...
Tak, różowo czarny, ten właśnie się przegrzał. Zasila on wtryski, silnik krokowy, cewkę oraz sondy. Sęk w tym że nie dotknął nigdzie do wydechu, był dobrze zamontowany, nie wisiał luźno, czy coś. Zastanawiam się czy na przykład któryś wtrysk mógłby spowodować taki stan rzeczy...
Witam, Witam. Czy ktoś z was spotkał się z silnikiem krokowym w takim układzie? http://obrazki.elektroda.pl/7359348400_1... Potraktowałem go dość dziwnie, łącząc początek każdej cewki z plusem, a przez klucze tranzystorowe masa w/g sekwencji i "się to kręci" jak typowy silnik unipolarny. Pytanie brzmi - czy to aby na pewno tak właśnie...
O Wielki Moderatorze retrofood gołym okiem widać, choć zdjęcia nieostre, że opornik wspominany ogranicza prąd na cewkę silnika krokowego(cewka nie jest przysmalona) więc pewnie chińska produkcja źle policzyła moc opornika.
cewka silnika. Spieszyłem się i wziąłem cokolwiek aby narysować.
Ile wynosi wartość kondensatora dla cewek silnika krokowego 6A ?! (Kondensatory tłumienia) ?? O jakie Ci kondensatory chodzi, dokładniej proszę.
Dzień dobry, Mam problem z swoim samochodem od pewnego czasu zaczął pracować nierówno objawia to się tak, na zimnym silniku jak działa ssanie samochód działa elegancko, kiedy tylko ssanie zaczyna się wyłączać słychać charakterystyczne "pyrkanie" jak by przegrywał na którymś cylindrze podczas jazdy czuć poszarpywanie dodam, że wymieniłem już: silniczek...
Niedawno w rupieciach znalazłem silnik synchroniczny napędu talerza mikrofalówki. To jest silnik o nieustalonym kierunku obrotów, ma jedną cewkę, pole magnetyczne jest oscylujące, a nie wirujące, musi sie rozpędzić żeby działał poprawnie, silniki tego typu w wersji które mają ustalony kierunek, mają to bardzo prymitywnie zrobione, zapadką, która blokuje...
jeśli po odpięciu zmienia obroty to jest sprawny i nie ma sensu wymieniać, czyszczenie powinno wystarczyć.. jeśli masz dostęp do oscyloskopu to sprawdz przebbieg sygn bo to nie silik krokowy a cewka sterowana obciążeniem cyklu.
Chyba cewka modulacji palnika To jest trzecia generacja, zespół gazowy na silniku krokowym. Nie wykluczam zespołu gazowego ale one zwykle psują się inaczej.
Witam, Kolego :arrow: michal512 tylko co tu objaśniać? Jest to typowy układ do sterowania (wykonawczy) silnika krokowego bipolarnego (dwie dwukońcówkowe cewki), w odróżnieniu od silnika krokowego unipolarnego (dwie, lub w małych jedna, cewka z wyprowadzeniem środkowym - trzy końcówki). Jednak, aby dołączony do owego układu silnik wykonał choćby jeden...
Zadam konkretne pytanie: czy 4 cewkowy silnik krokowy muszę sterować "półkrokami" czyli cewka 1 potem 1-2 i dopiero 2 ?
Witam przepływomierz jest przy filtrze powietrza to jest czujnik wkręcony w rurę , która idzie do kolektora. Ten przepływomierz lub czujnik ma dwa przewody , które są wpięte przy kolektorze złączką. Gdy wypiąłem jedną z wtyczek przestawał szarpać.Kupiłem nowy czujnik pomogło na miesiąc .Przy wypięciu czujnika zapali się kontrolka sterowania silnika...
poszukaj też 'zaworków' do których dochodzą podciśnienia one puszczają podciśnienie albo ciśnienie atm w zal od obciążenia - nie wiem jak to jest w Twoim samochodzie ale wygląda podobnie do silniczka podającego płyn na spryskiwacze na tych zaworkach mogą być małe filtry przewody mogą być zaolejone, a filtry zapiaszczone w okolicach turbiny poszukaj...
Witam. Brązowy – wspólny Niebieski – cewka nr 1 Żółty – cewka nr 2 Biały – cewka nr 3 Czerwony – cewka nr 4 Przynajmniej u mnie tak jest. :D W razie jakichkolwiek problemów pisz. Pozdrawiam RFX.
Układ ten może znaleźć zastosowanie w poruszaniu ramienia mechanicznego, np. w robocie lub w tokarce sterowanej komputerem. Zły pomysł bo taki napęd (luźno latajacy rdzeń w cewce trzymany tylko siłami pola) nie będzie miał odpowiedniej sztywności żeby utrzymać zadaną pozycje gdy bedą działały siły na nóż w tokarce. W robocie też sie nie sprawdzi bo...
Silniczek krokowy wymieniłem oraz świece,przewody,,cewka.
Wszystko. Wymieniłem egr, krokowy, przepływkę, cewkę. Na żadnym kompie nic nie wychodzi. I w serwisie i u mechanika, który ma taki bajerancki ten komputer co czyta wszystko. Zamierzam wymienić jeszcze czujnik temperatury. Magia
Witam.Przepraszam,ze sie tutaj wtryniam,ale mam taki problem i nie wiem o co chodzi kiedy mam gaz i na nim smigam bardzo dziwnie mi chodzi na benzynie najbardziej jak jest zimny...,jesli gazu nie ma i smigam na benzynie 2-3 dni to jakby reka odjal chodzi idealnie obroty przy zimnym silniku nie wpadaja na 1,2 tys i nie chodzi dziwnie...silniczek krokowy,cewka,swiece,egr,i...
Najlepiej by było podłączyć komputer, zdarza się że pada silnik krokowy lub cewka, jeśli masz taką możliwość podmień cewki. Możesz także przeczyścić silniczek krokowy. Jeżeli nie zacznij od sprawdzania wiązek zasilania silnika, odpinaj kostki i sprawdzaj czy nie ma upalonych lub zaśniedziałych pinów. W peugotach często padają wiązki.
Gdyby to była pompa - to podgrzew c.w.u. też by nie działał (w czasie podgrzewu c.w.u. pompa obiegowa pracuje). Więc obstawiam zawór przełaczający c.o./c.w.u. (silniczek krokowy lub cewka w zależności od typu Vitopenda).
Wyczyśc silniczek krokowy i zmień cewkę u mojego kolegi też tak było :D
Proszę zaprojektować układ sterowania dwóch silników. Każdy silnik załączany jest przyciskiem chwilowym, do pracy wymaga podtrzymania. Każdy silnik posiada niezależny przycisk STOP. W układzie dysponujemy przyciskiem awaryjnym wyłączającym każdą linie niezależnie od tego która aktualnie działa. Silniki nie mogą pracować jednocześnie. AI: Jakiego rodzaju...
W rozwoju dysków między etapem napędu głowicy przesuwającym ją tak jak w napędzie dyskietek (po średnicy dysku) a pozycjonowaniem opartym o cewkę między magnesami i ruchem ramienia z osią poza dyskiem, było jeszcze rozwiązanie gdzie silnik krokowy (a nie cewka) poruszał ramieniem głowicy osadzonej podobnie jak we współczesnych dyskach. Tak to wyglądało...
Nie chcę dyskutować, jakim cudem z jednej strony masz 2,3mA a później w tej samej linii 1,4mA, podobne z prądem wpływającym i wypływającym z cewki. Dajmy temu spokój. Układowo nie zrobiłeś żadnego błędu ale z darlingtonami tak jest, że się muszą grzać. Albo się z tym pogodź i daj radiatory lub zrób na innych tr. quasi-darlingtony wg. zamieszczonego...
W czym był ten silnik?
Mam problem z Mazdą 5 1.8. Po odpaleniu zimnego silnika obroty skaczą do 500 do 1500. Auto trafiło do mnie dzisiaj wieczorem i po paru minutach falowania i jak złapało temperatury zaczęło równo pracować. Obroty ustabilizowały się na poziomie 800. Po trzech godzinach stygnięcia to samo, obroty skaczą. Zdążyłem wyjąć i przemyć benzyną ten niby silniczek...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Widziałem u znajomego takie prymitywno -sprytne "narzędzie" wykonane z cewki silnika krokowego magnetowidu na końcach której była przylutowana dioda led. Cewka taka z diodą umieszczona w pobliżu działających cewek przetwornicy świeciła. Prymityw ale działało.
Wyczyść przepustnice i silnik krokowy
A mogą to być świece lub cewka?
podzielam zdanie poprzednika. jeśli jest to silnik od pozycjonowania głowicy to jest to silnik bipolarny. W każdym razie jeśli taki silnik posiada dwie ceki to musisz mu podać taka sekwencje: 1)pierwsza cewka(proąd "płynie") w prawo 2)druga cewka w prawo 3)pierwsza w lewo 4)druga w lewo tak mniej wiecej bedzie wygladać sterowanie pełno krokowe. pokręć...
nie możesz stosować prostego wzoru I = U/R ponieważ to cewka a nie rezystor i zasilasz ją napięciem zmiennym a nie stałym , podobnie z mocą nie można przyjmować wzoru P = U*I , dla silników krokowych podawawany jest moment trzymania w N przez rezystor + stabilizator 7805 Atmege. po co rezystor 7805 śmiało możesz zasilać 12V , niepotrzebnie będziesz...
Nie mogę połapać się w zasilaniu silników krokowych tzn. Mam silnik z ośmioma przewodami (każda cewka ma dwa przewody) i na tabliczce znamionowej napisane jest 0,8V 4,5A. Czy muszę takim napięciem zasilać każdą cewkę?
Silnik który obraca płyte to silnik 3 fazowy połączony w układzie gwiazdy. cewka W styk 2 i 3 cewka V styk 4 i 5 cewka U styk 6 i 7 Sprawdź napięcia na układzie IC201 (BA6849) noga 25 - 5V noga 26,27,28 - 7,5V Silnik przesuwający karetke z głowica to 2 cewkowy silnik krokowy. 1 cewka styki 1 i 4. 2 cewka styki 2 i 3
Nie jestem formalistą tylko staram się rozumieć energię i zagrożenia jakie przynosi. Przed odpowiedzią, która będzie pytaniem napiszę coś innego. Rok temu na tym forum napisałem, że jeśli byłym projektantem kotła (a nie jestem) sterowanie gazem zrobił bym silnikiem krokowym gdyż jest to sterowanie dużo precyzyjniejsze niż cewka. Mirrzo napisał, że jestem...
Nie rozumiem czemu czoperem sterujesz silnik krokowy i dlaczego w cewkę ma wejść dużo impulsów?
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
Tam jest podwójna cewka . Sprawdz swiece i krokowy.
Już to zrobiłem Zegar działa :) :D teraz problem z regulacją czy macie jakiś pomysł? silnik krokowy jest zasilany poprzez cewkę, ale widzę tylko jeden "punkt" do regulacji ( to chyba rezystor ( to żółte ze śrubą....
Witam, tutaj jak kolega pytał. Ciśnienie w cylindrach 13.5 - 14.5. Świece wymienione, cewka dobra oraz krokowy też bez zarzutu. Pozdr
Co drugą cewkę połącz szeregowo, albo równolegle -zależy na jakie napięcie, będziesz miał 3 fazy. Jak to był BLDC to będzie chodził jako krokowy, ale bardzo kiepsko. Poprawka: oczywiście co trzecią cewkę... czyli dwie razem na przeciw siebie :D
Dżizassss... jakim silnikiem krokowym? Zwykły elekromagnes. Widziałeś kiedy silnik krokowy z dwoma pinami (jedna cewka)? W dzwonku nad drzwiami też jest silnik krokowy?I elektromagnes rozrusznika też nim jest? Ludzie,nie mieszajcie pojeć,to zupełnie odmienne urządzenia.
Tam na płytce jest też silnik bezszczotkowy. Ale to jest taki klasyczny silnik krokowy z dwoma cewkami, więc też raczej nie ma wielkiej komplikacji.
Tak kolego. Nawet na tej samej stronie masz napisane jak.. - Konfiguracja pół-cewki - Ustawienie pełna cewka to sposoby z których możesz wybrać. Tylko zauważ, ze masz prąd silnika i sterownika na styk. Zastosuj najlepiej jakiś wentylatorek razem z tym sterownikiem.
powracam do tematu z ta vectra wymieniłem czujnik kata przepustnicy silniczek krokowy podmieniałem tez cewkę zapłonowa sprawdziłem rozrząd posprawdzałem wszystkie podciśnieniówki i nadal nic się nie poprawiło czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze
Silnik gaśnie mi podczas jazdy na gazie. Jeśli chodzi o falowanie to jak palę go na benzynie to po przegazówce dziwnie spada z obrotów tak jakby się gdzieś zacinał. Obroty ma dobre ale na benzynie nie chodzi za rewelacyjnie tak jak piszesz jest jakieś falowanie obrotów. A może przycina się silniczek krokowy albo cewka zapłonowa albo komputer jest wadliwy...
a moj silnik ma uzwojenia 51 Ohm wiec prad wychodzi kolo 0.23A na uzwojenie. na jakie napięcie pracy jest ten silnik , bo 51Ω na cewkę to raczej nie na 12V , chyba że to jakiś miniaturowy silnik krokowy jeżeli jest na wyższe napięcie pracy to mogą dziać się takie cuda , zakładam że program sterujący masz napisany prawidłowo
Raczej nie. Prąd jest na granicy wytrzymałości sterownika więc sterownik raczej długo nie pociągnie. Prędzej coś takiego. Unipolarny Model: 42HS34-0404 Liczba kroków: 200 Napięcie znamionowe: 12V Pobór prądu na cewkę: 0,4A Rezystancja cewki: 30Ohm Tytuł aukcji "Silnik krokowy 200kroków/obr 12V 0.26Nm" Do GoPro pewnie ten najtańszy który mówiłem wcześniej...
Skoro można go zatrzymać ręką podczas ruchu ...a kiedy jest wysterowana jedna cewka to trzyma pewnie: masz przerwy czasowe miedzy kolejnymi impulsami w sterowaniu pełnym krokiem. Lepszym rozwiązaniem jest sterowanie pół-krokowe - wtedy zawsze conajmniej jedna cewka jest zasilona i o zatrzymaniu ręką nie ma mowy. Jednak stratą w tym rozwiązaniu jest...
rozwiązałem problem, okazało się że rozdzielacz był zastany i cewka nie dawała rady go ruszyć.
ja kieruje te pytania do kogos kto zrobił juz cos takiego jak frezarka cnc i moze mi podesłas np. schemat sprawdzony chemat sterownika silników krokowych Zrobiłem sterowanie bipolarnych (4 wyprowadzenia) silników krokowych - każda cewka sterowana 4 tranzystorami - całość sterowana z procka 2051 - procek (lub 3) przez RS485 z PC Pisałeś, że mechanika...
To może być wina silnika krokowego, . Dżizasssss......
Citroen C3 2003 r., silnik 1.1, nierówna praca silnika na biegu jałowym. Jedna świeca czarna. Kolektor, świece, cewka, przewody sprawdzone, katalizatora brak, silniczek krokowy nowy, luz zaworowy ustawiony, wtryski sprawdzone, sprawne. Nadal nierówno pracuje na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny? Sterownik silnika?
Witam załączam rysunek, jest cewka - uzwojenie w silniku krokowym. Jak dać diody zabezpieczające aby przy powstających przepięciach nie uszkodzić tranzystorów. Oba tranzystory załączane jednocześnie.
Wymieniłem cały aparat zapłonowy.. i nic. Świece , kable , nowe są.. Wtrysk. silniczek krokowy, nowe są.. cewka dobra.. Czy to może mieć coś wspolnego z pompą paliwa? Dodano po 49 Ponad to gdy właczam auto falują mi obroty
Świece , kable potem cewka do wymiany. Ta a potem silnik krokowy. 😂
W jaki sposób Q1 ogranicza sobie prąd bazy? Wersja pierwsza z #29: prąd bazy jest powiązany z prądem emitera (tak już działa tranzystor, jeśli jest w stanie aktywnym, czyli ani nie jest wyłączony, ani w stanie nasycenia) i jest dziesiątki, albo i setki razy mniejszy (w uproszczeniu można przyjąć, że w stanie aktywnym prąd bazy to np. 1% prądu emitera...
Wymieniłem świece ,kable ,cewkę zapłonową ,silniczek krokowy przepływomierz powietrza ,czujnik temperatury wody . Szukam dobrego fachowca który prze programuje sterownik, ewentualnie mogę kupić drugi ale i tak z tego co wiem trzeba go przeprogramować.
W pierwszej kolejności sprawdź tranzystory oraz diody. Z tego co widać masz tam mostek tranzystorowy typu H. Zadaniem takiego mostka jest podawanie impulsów na cewkę silniczka krokowego ze zmianą biegunowości przy każdym takcie. https://www.google.com/search?client=ope...
To może jednak są. Ale mają więcej wyprowadzeń. Każda cewka ma swoje wyprowadzenie.
Podłącz i sprawdź. Moim zdaniem zadziała. Zwróć tylko uwagę, czy twoje silniki mogą być zasilane z 5 V, bo coś mi mignęło, że nie - znalazłem w sieci SANYO DENKI 103H6701-1142 i ma napięcie 3,7V. W zasadzie powinno to być załatwione przez napięcie nasycenia ULNa, ale miej baczenie, czy silnik się nie przegrzewa. Kiedyś męczyłem silnik krokowy z drukarki...
Od marca jestem posiadaczem Peugeota 206 silnik 1,4 8V 75KM Rok produkcji 1998 Przebieg 122 tyś km Mam następujący problem: silnik pracuję nierównomiernie na biegu jałowym (ale nie gaśnie) oraz zużywa ok 10% więcej paliwa niż powinien. Mam nowe świece, nowy silniczek krokowy, ponadto sprawdziłem cewkę i też jest ok oczywiście delikatnie przeczyściłem...
Witam.Potrzebuję informacji co do zasilania silnika krokowego, silnik dwie cewki cztery przewody. Czy na kazdą z dwoch cewek powinień dochodzić prąd na stałe a na drugi koniec obu cewek sterowanie impulsami? Czy dobrze rozumię zasadę działania takiego silnika? Mam problem z maszyną gdzie wystepuje silnik krokowy do pozycjionowania, tylko na jedną cewke...
Witam! Cztery wyprowadzenia wskazywałyby na silnik krokowy bipolarny (o ile jest to silnik krokowy?) Ma on dwie cewki, sterujesz nimi tak: Krok 1 = cewka C1 (+,-) ; cewka C2 (brak napięcia) Krok 2 = cewka C1 (brak napięcia) ; cewka C2 (+,-) Krok 3 = cewka C1 (-,+) ; cewka C2 (brak napięcia) Krok 4 = cewka C1 (brak napięcia) cewka C2 (-,+) itd... (powtarzasz...
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
Witam... mam problem z instalacja gazowa w peugocie 406 132km. Auto kupiłem w październiku i miało niewielki problem ze przy odpalaniu pracowało na 3 garach, gdy sie tylko rozgrzało chodziło równiutko. Założyłem gazik dla zaoszczędzenia, kosztowało mnie to niecałe 3tys a dodatkowo nerwy. Po założeniu auto ma problemy z obrotami, szarpie go, gaśnie,...
Mógłbyś rozwinąć myśl? Moje wątpliwości co do tej konstrukcji dotyczą tego: 1. Czy ten wirnik musi się obracać w określonym kierunku (skoro nie jest symetryczny to pewnie tak) 2. Jeśli tak to czy ten silnik zasilony byle jakim AC będzie "chciał" wystartować we właściwym kierunku, czy może potrzeba wygenerować konkretną sekwencję powolnego startu z...
Witam, vitodens 222 - były dwa modele, starszy stojący i nowy wiszący. Oba ze zintegrowanymi zbiornikami cwu ładowanymi warstwowo - a więc przez dodatkową pompę ładującą i wymiennik pośredni - duża wydajność cwu z małych objętości zbiornika. Przyczyny takie stanu jak opisujesz mogą być trzy: 1) kolega napisał wcześniej - zanieczyszczony wymiennik, no...
Myślałem że to są zwykle elektrozawory. Czy sprawdzałeś ile żył i jakich (przekrój , kolor) ma przewód zasilający? Przecież jak ma więcej niż 3 "cieniutkie" żyły w kilku kolorach, to podejrzenie pada na silnik krokowy czyli tzw "cewka" zaworu EEV. Czy on dziala w obu kierunkach tak samo ? No prawie tak samo. Nawet jak są pewne różnice w dławieniu dla...
To może doprecyzuję. Czasami kocioł zapala dopiero za 2- 3 razem. Tzn. słychać, że podaje iskrę ale nie zapala się płomień. Wtedy też pojawia się błąd F.28 jeżeli nie zapali Inny przypadek to kocioł grzeje CWU i po 5 innym razem po 15 minutach wyłącza się z F.28. Wiem, że podczas grzania CWU kocioł startuje i pracuje z większą mocą, ale jeżeli w ogóle...
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
Mam podobny nabytek tj. CMI, model C-G 850 (wiadomej produkcji). Kupiłem go świadomie jako niesprawny licząc, iż wykorzystam silnik (mały, zgrabny 4T), jednak cewka WN nie daje iskry na świecę. Cewka WN nie posiada żadnych napisów i jest montowana z dala od koła magnesowego, stąd też trudno taką zdobyć (zamówić). Uzwojenie "prądnicy" wydaje się być...
Witam Serdecznie, Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość, mam problem z moim Peugeotem 206 1.1 którego kupiłem 2 miesiące temu. Auto w czasie jazdy przerywa i na postoju gaśnie chociaż nie zawsze, w samochodzie został wymieniony silniczek krokowy oraz cewka, i nadal dzieję się to samo, dodam też, że Peugeot ma centralny zamek oraz alarm, byłem z nim...
Jak rozwiązałeś regulację siły docisku noża i głębokość cięcia, dla różnych materiałów? Zwykle w takich zastosowaniach wykorzystuje się cewkę, a u Ciebie jest silnik krokowy.
Przewody zapłonowe kupiłem Bosch. Świece również wymieniłem na Bosch. A co do cewki cewka jest dobra i sprawdzona ,tylko chciałbym się dowiedzieć ,czy to może być winna silnika krokowego , czy sterownika.
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
Jest aktuator - silnik krokowy. Na benzynie chodzi idealnie, mam jakąś cewkę więc podmienię. Czy przyczyna może być parownik?
Auto podpinałem do laptopa, na wykresie sonda ładnie oscyluje, tylko silnik stoi w miejscu i nie reaguje na regulacje parownika. Mam 2 krokowce i zachowują się tak samo. Czy ma ktoś schemat tej centralki? gdzie jest ten L293? (jakaś cewka)?
(...) 2V - 36V) - 3x Stepstick DRV8825 Sterownik Silnika Krokowego (Napięcie zasilania silnika : 8,2V - 45V, Prąd ciągły na cewkę: 1,5 A, Napięcie zasilania części logicznej: 2,5V - 5,25V) AI: Czy są jeszcze inne komponenty, które będą wymagały zasilania, takie jak czujniki lub dodatkowa elektronika? Nie Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z trzech propozycji...
Właśnie! Zapomniałem o tej świecy. Czyli silniczek krokowy odpada... a spróbuj wziąć jakieś kombinerki i na odpalonym silniku nie za mocno złapać nimi przewód przed listwą. Jeśli to nie zmieni pracy silnika to znaczy że nie jest to czujnik czyli na 99% będzie to padający wtryskiwacz.
Są różne pomysły, m. in. silniczek sterujący, silniczek krokowy, pompa paliwowa, wtryski, cewka. Kolejną propozycją jest czujnik temp. płynu. Jeśli jest 'uwalony' to podaje błędne wskazania, komputer myśli że silnik jest nagrzany i złą dawkę paliwa podaje.
Witam mam pytanie audi zgasł i nie zapala błędy w sterowniku są cały czas nie można ich skasować . Została wymieniona cewka z modułem, aparat zapłonowy z czujnikiem halka , silnik krokowy. A nawet podmieniłem ECU i dalej błądy pozostają silnik kręci a pompa paliwa podaje jednak wtrysk nie podaje paliwa
Struktura wewnętrzna układu ULN2064. http://obrazki.elektroda.pl/4293760300_1... Z mojego połączenia wynika że wejście mam na wyprowadzenie B które poprzez rezystor połączone jest z baza 1 tranzystora w układzie darlingtona zawartego w wewnętrznej strukturze układu ULN2064, następnie wyjście biorę z wyprowadzenia C(kolektor drugiego tranzystora)...
Witam Jaki najmocniejszy silnik krokowy można podłączyć pod zestaw: Arduino CNC Shield + A4988 RepRap? Wiem, że max moge podłączyć 1A na cewke ale nie tylko ten parametr określa moc silnika. Silnik na osi Z bedzie operował ciężarem ok 3,5kg. Czy da się dobrac do tego jakiś silnik czy trzeba bedzie zmienic sterowniki? pozdrawiam
magik ci czyscil zapewne zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. to nie jest silnik krokowy tylko zawor z normalna cewka , 2ma sprezynkami na osi i membrana.nic wiecej. jak membrana sie wytrze lub stwardnieje to sie zaczynaja cuda
Podpiete wg schematu a nawiet mierzyłem dodatkowo cewki czy prawidłowe są opisy. Podpięte jest cewka pierwsza A do A 2A do 2A druga cewka B do B 2B do 2B. ale zamiana np 1 cewka A do B, 2A do 2B 2 cewka B do A, 2B do 2A nie zmieni tylko kierunku?
W przypadku VW Golfa MK3 sprawa wydaje się prostsza. Tylko Golf 3 mnie interesuje. Dla tego modelu liczniki produkowało trzech producentów. Motometer, TWR i VDO. W przypadku liczników Motometer, wskazówkami ruszają silniczki krokowe. Natomiast w licznikach VDO i TWR wskazówki ruszają się za pomocą cewki i sprężynki. Jednak impulsator w skrzyni biegów...
to co zwykle w takich przypadkach: do sprawdzenia silniczek krokowy, przepustnica, swiece zaplonowe, przewody WN, cewka (moduł zapłonowy), filtry, podciśnieniowe przewody. Proponuje zacząć od wyczyszczenia silniczka krokoweg i przepustnicy.
Witam 270Ω-390Ω jest bezpieczne dla wyjść procesora i zapewni odpowiedni prąd sterujący. Pozdrawiam
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera Chyba nie, kolego. Bawiłem się dogłębnie tym modelem agregatu i dam głowę, że iskra bez inwertera jest. Tylko silnik...
z dysku to Ci nie zadziała bo to krokowy....chyba że na dyskowej elektronice bo na żadnej innej nie ruszy
Witam Ford Focus MK1 1.8benzyna 2004r szukałem na różnych forach ale mój problem jest trochę inny jak każdego kto pisze. Problem polega na nierównej pracy silnika, obroty wąchają się od 680 do 750obr a na zimnym silniku nie chce jechać szarpie dusi się a jak się rozgrzeje chodzi idealnie, auto posiada LPG ( sprawdzone u dwóch gaziarzy i jest dobrze...
Cześć. Ja też właśnie co kupiłem ten sterownik dzisiaj go uruchomiłem i również po podłączeniu zgodnie z dokumentacją silnik zamiast się obracać jedynie drgał. Winą jest "niewłaściwe" sterowanie układem L293. Problem można rozwiązać zwyczajnie podłączając jedną cewkę motoru do wyjść OUT1 oraz OUT3 a drugą cewkę do wyjść OUT2 oraz OUT4 motoru. http://obrazki.elektroda.pl/6212480800_1...
Sprawdziłem silnik krokowy działa i napięcie jest. cewka zapłonowa podmieniona i dalej to samo. Sprawdzę ten katalizator jak kolega twierdzi. Jak podłączyć miernik aby sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu i położenia wału. Dodam ,że przy startowaniu bez naciskania pedału gazu silnik zagada i od razu gaśnie.
wiec tak żądnych błędów wymieniony krokowy tps czujnik temp cewka moduł wszystko raczej wymieniane było na czas silnik ogólnie bardzo ładnie równiutko pracuje czyszczone podciśnienia sprawdzone węzę itp.Zastanawia mnie jedno ze w innych astrach podczas jazdy podczas przytrzymaniu tych dwóch guzików tida wyswietla sie predkosc a u mnie nie moze zerwany...
Dziękuję za pomoc. Jako rdzeń w cewce chcę zastosować magnesy stałe, gdyż chciałbym zbudować coś na wzór liniowego silnika krokowego, z tym że przy wykorzystaniu solenoidu.Pozdrawiam
Witam . Koleżanko na mój gust to mechanik chce Cię naciągnąć na wymianie rozrządu , nie wiem dlaczego taka diagnoza , ja stawiałbym , na silniczek krokowy , ale za mało danych , napisz czy auto utrzymuje wolne obroty , czy falują , przyczyn gaśnięcia może być wiele , pompa paliwa ,cewka zapłonowa, świece ,przewody zapłonowe ,przewody paliwowe, moduł...
ale jak wyczuć która to cewka?
cewka silnik krokowy krokowy gorący focus krokowy
pralka polar filtr pompy kaseta adapter transmiter głowica lexmark czyszczenie
philips 32pfl560h pralka indesit cieknie
Komputer uruchamia się po kilku próbach po instalacji Fortnite Jak sprawdzić moc wzmacniacza klasy AB?