Charakterystyki momentu od prądu masz w literaturze. Przy PWM (w rozsądnych granicach) wystraczy wziąć prąd średni.
no i niestety, tak jak sie spodziewałem oględną teoretyczną wiedzą dysponuje sporo ludzi ale gdy przychodzi do konkretów to cisza... ale może jeszcze jakiś spec tu zajrzy...
Zależy od krzywej momentu. Dwumas 240mm przenosi mi 255/455 tyle że w szczytowym peaku drży.... 200 powinno wydać, o ile nie jest wysrany. Sztywne kolo - zamach z golfa III 1Z do tego sprzęgło od VR6, stary znany setup.
Zdjęcie nr. 1, ochrona przed dużymi elementami mogącymi trafić do dolotu, zdjęcie nr 2, układ jest zaprojektowany aby zapewnić maksimum momentu obrotowego, objętość dodatkowa, pojemność obojętna, zjawiska falowe, wpływ długości kolektora dolotowego na krzywą momentu w funkcji obrotów. Jak Cię to interesuje, obejrzyj układ wydechowy, tam też masz sporo...
Zgranie i zmuszenie tej turbiny do pracy będzie wymagało pracy i cierpliwości. Po pierwsze trzeba sobie uświadomić, że moc turbiny wiatrowej rośnie z 3-cią potęgą prędkości wiatru. Natomiast moment obrotowy i prąd generatora PMDC to zależność liniowa. Trzeba szukać takiego kompromisu aby te dwie krzywe przecinały się w zakresie użytecznych prędkości...
z tych rownan mozesz zamodelowac wlasny silnik, co ciekawe w pewnym sensie podobna krzywa momentu do np silnika indukcyjnego, ktory chyba o wiele wiecej, jest meczony w przez studentow zwlaszcza na wydzialach elektrycznych
Silniki stacjonarne maja inna kaete sterujaca. A sterowanie musisz przeprogramowac komputerem. Przede wszystkim regulator z RQV na RQ oraz uaktywnic zadana krzywa momentu obrotowego dla agregatu. Ogranicznik predkosci na 0km/h I powinno pracowac na kasecie z ciezarowki.
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Wypadałoby znać przebieg krzywej momentu, ekonomicnie jest na jej "wypłaszczeniu". Jeśli silnik ma płaski przebieg krzywej momentu, to nie koniecznie trzeba dążyć do jazdy w jej najwyższym punkcie, byle znaleźć się na płaskim odcinku, tuż za punktem przełamania, trudno to opisać, jak zobaczysz taki wykres to zrozumiesz o co mi chodzi.
Mam ale drogową, krzywa momentu (zielony) chyba nie wygląda zadowalająco czy to wina ustawienia gruszki błędów niby brak.
Benzyniaki zawsze zwykłe klekoty objeżdżają, nawet teoretycznie mocniejsze, najlepiej spójrz sobie na przebieg krzywej momentu to będziesz wiedział dlaczego. Ale wymiana filtrów może dużo zmienić jeśli są przytkane.
Jeśli jest tam instalacja LPG II generacji lub nowsza to podstawą jest prawidłowe działanie sondy lambda. Po drugie masz silnik 1.0 a dla niego 2,5 tys. obr/min to stanowczo za mało, zasady eco-drivingu nie określają sztywno optymalnych obrotów, one są zależne od konstrukcji silnika. Chodzi o obroty przy których silnik osiąga maksymalną sprawność, można...
Po części, ale to ma minimalny wpływ. Na krzywą momentu obrotowego składa się ogrom czynników - stopień sprężania, rodzaj paliwa, skok tłoka, konstrukcja głowicy, kąt otwarcia zaworów. Nie przeskoczysz tego domowym sposobem. To, co chcesz zrobić to zaprojektowanie i wykonanie silnika od zera.
Witam. Mam takie pytanie dotyczące charakterystyki zewnętrznej - czyli tak zwanej charakterystyki pełnej mocy samochodu oraz programu vag lub commander. Czy istnieje możliwość zrobienia wykresu za pomocą tych programów? Głównie chodzi mi o przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy przy danych obrotach.
No tak, przeciętny uliczny samochodzik z mocą 128kW. Jeśli to miałby być samochód sportowy to odstęp pomiędzy maks momentem, a maks mocą jest nie taki znowu mały. Nie wiemy też zupełnie nic o przebiegu krzywej momentu przy niższych obrotach. Chociaż wartość mocy i momentu wskazywały by na silnik 2,8 VR6.
Nakłady pieniężne posiadamy, dosyć nie małe. A pytanie jest następujące. Jeśli posiadając generator np. synchroniczny czy dla danych obrotów jesteśmy w stanie zmieniać jego moment? Np producent podaje krzywą momentu. My odczytujemy z niej że przy 160 obr/min generator posiada 25 Nm. Czy jesteśmy w stanie dla tej prędkości obrotowej uzyskać moment rzędu...
(at)rustin "Konie" nie jadą - mają natomiast wpływ na prędkość maksymalną. To co Cię interesuje to moment obrotowy - +40Nm to jest ~20% serii. Na pewno odczujesz różnicę. Kolejną kwestią jest przebieg krzywej momentu obrotowego po zmianie mapy. Jak napisał kolega Strumień, jak nie będzie za dużo dowalone momentu przy niskich obrotach to auto pojeździ....
W sprawie ubezpieczenia jestem tego samego zdania, aczkolwiek niesprawiedliwie byłoby jednakowo płacić za 90KM z 1.4L i 90km z 1.8L, bo krzywe momentu tych dwóch silników bedą zupełnie różne i jazda zupełnie inna.
...ale to był silnik 1.5, o tych obrotach decyduje charakterystyka silnika, można to "wyczytać" z krzywych momentu i mocy. Co do oleju to trochę pewnie wyciekło, trochę poszło do płynu (a płynu do cylindrów), a trochę się spaliło.
Moc i moment obrotowy są ściśle ze sobą powiązane jak napisał kolega "harlejowiec" i nie można tych dwóch wartości rozdzielać. Można zwiększać moc/moment w dolnym, górnym czy całym zakresie prędkości obrotowej. Za przyspieszenie odpowiadają również przełożenia układu napędowego, średnica kół, masa (opór bezwładności) A odnośnie elastyczności silnika,...
wyjątkiem od tej sytuacji (z modulacją na ON) jest moment kiedy jako pierwszy grzanie załącza termostat innej strefy niż CAR, a CAR "dołącza" do niego. Wtedy obie strefy grzeją wg krzywej, aż do momentu wyłączenia tego pierwszego. Tylko że jak w między czasie przełączy się np. na grzanie CWU , to po powrocie na CO, pierwsza staruje strefa zarządzana...
Porównaj krzywą -przebieg momentu w funkcji prędkości obrotowej. Nie patrz na końce tabeli.
moc śmigła pochodząca od wiatru rośnie wykładniczo (do 3 potęgi) w zależności od prędkości wiatru stąd ta mała moc Akurat to nie ten przypadek. Nie chodzi o funkcję mocy od prędkości wiatru, tylko charakterystykę momentu vs obroty przy stałym wietrze. W programie symulatora ustawiłem prędkość wiatru stałą. Charakterystyka turbiny jest taka, że moment...
Wydaje mi się że skoro "krotności momentów" są powyżej momentu obciążenia 20Nm i mamy moc większą jak potrzeba do wytworzenia 20Nm to poprzednie obliczenia są niepotrzebne bo skąd mamy wiedzieć przy jakich obrotach jest podana "krotność momentu maksymalnego" a nawet gdyby to wiedzieć i tak były by to tylko szacunkowe obliczenia przez wyznaczenie prostej...
Siewcu nie chodzi mi o to skąd "zaczyna" się ten tuning, a jak przebiega np krzywa momentu. Pewnie że można go dowolnie zrobić tylko jaki jest tego sens ? Masz wieksze wtryski, turbo, pompe, tylko po co ???? Skoro zestaw nie jest w stanie przeniesc tego na koła ?
Zewrzyj odpowiednie piny i się tym nie przjemuj. Średnio. Hosty USB można dosyć łatwo wykopyrtnąć zakłóceniami EMI na liniach transmisyjnych. Z doświadczenia wiem, że ten koralik ferrytowy jednak jest istotny . Oczywiście bez niego też wszystko będzie działać, ale może wystąpić znikanie urządzenia w losowych momentach, krzywa enumeracja lub nawet konieczność...
Podpatrzyłem, że przy tych obrotach krzywe momentu i mocy są bliskie krzyżowania Zależy jak sobie ustalisz skale osi, to odpowiednio Ci się krzywe "skrzyżują". Ten punkt jest absolutnie nieistotny w niczym. natomiast na trzeciej bieżni chcę zamontować dodatkową p-pę oleju napędzającą silnik hydrauliczny służący jako przedni WOM. Właśnie pod ten WOM...
Ale co to zmienia. Popatrz na krzywe przyrostu momentu obrotowego i mocy. Poza tym Jawa ma mieć 26 koni ale to fikcja. Ustaw w niej precyzyjnie zapłon w obu cylindrach na dłużej. I trzecie-znaleźć jawę z tarczą z przodu jest trudniejsze niz znaleźć etkę z bębnem.
no to juz co innego , ms tweek dla megasquirt podobnie to liczy tyle ze nie podaje konkretnych mocy tylko rysuje krzywa momentu na kolach na danym biegu
W pierwszej kolejności proponuje sprawdzenie łożysk, w takim polaczeniu powinny to być łożyska izolowane. A tego typu przezwojeniach to właśnie łożyska są głównym problemem. Jeśli to nie pomoże to można próbować ze zmniejszeniem pradu samego poprzez zastosowanie klatek synchronicznych, ewentualnie może zastosowanie falownika albo chociaż podlaczenie...
Tak tylko zaproponuję - narysuj diagram czasowy dla napięć i prądów i zauważysz układ wyzwalania będzie dublowany dla każdej fazy, ze względu na zmianę kierunku prądu, co wymusza wyłączenie triaka. Ten diagram może być uproszczony (idealny), bez uwzględniania przesunięć fazowych. Jak już zobaczysz gdzie i kiedy, to będziesz widział jak napisać program...
weź pod uwagę stosunek mocy do masy pojazdu To raz, a dwa przebieg krzywych mocy i momentu - może mieć i 10000 Nm dostępne przez 10 rpm a w pozostałym zakresie 500 Nm :) Fizyki nie oszukasz.
Witam, Ustaw w falowniku wartości silnika z tabliczki znamionowej. Nie wykonuj autotuningu. W parametrze F0.01 ustaw na wartość 2. Pozdrawiam Dodano po 8 Zerknij jeszcze na parametr F4.00 Możesz ustawić parametr F0.01 na 0 a w parametrze F4.00 ustaw 2 lub 4. Pozdrawiam Przy ustawieniu F0.01 na 2 silnik pracuje w trybie regulacji momentu nie obrotów,...
Witajcie, W tym akcie desperacji odkop skamieniałego 20 lat temu posta :) Otóż czy ktoś może odpowiedzieć OD CZEGO zależy krzywa momentu, czyli fakt że dla benzyn moment przeważnie rośnie a dla diesla jest płaski? Można mówić do mnie jak do mądrego człowieka, w sensie zależy to od szybkości przepłukiwania cylindrów czy kata wyprzedzenia zapłonu itp....
Najlepsze jest to, że patrząc po ogłoszeniach, to w naszym pięknym kraju b. trudno jest spotkać auto z takim TDI, CDI, HDI, D4D itp., itd. z przebiegiem większym jak 200 tyś w wieku do 10 lat. Co jak co, ale za Odrą potrafią liczyć pieniądze i rzadko kto kupuje samochód osobowy (tym bardziej firmy) z diesel-em, aby jeździć nim po 15-20 tyś rocznie....
Cześć Szukam krzywych mocy i momentu silnika SOFIM 8140.67 (2.5 D). Silnik ten był w Ducato II do liftingu i w Iveco Daily. Jeśli ktoś dysponuje czymś takim, proszę o pomoc. Mogę odwdzięczyć się nawet pieniężnie. Pozdrawiam :) (at)edit Już nieaktualne. Pewien bardzo pomocny dealer Fiata podesłał mi książkę z tym, także jak ktoś będzie tego potrzebował...
Witam chciałbym na podstawie wykresu kołowego i wykresów mocy w funkcji prędkości obrotowej wykreślić krzywą optymalnego momentu zapłonu a następnie zaprogramować mikroprocesor ,czy istnieje do tego jakiś sposób matematyczny, silnik dwusuwowy wysokoobrotowy do 12000 obr/min pojemność 80cm z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Ja sobie takie zegarki z ciekawosci niedrogo nabyłem i okazuje się, że są dwie wersje. Ja mam z tył ładniejszym obrotomierzem (krzywa momentu) i wygląda na to, że tu będzie gorzej ze zdjęciem folii. Nawet podłączenia się nieco różnią. Tak się zastanawiam czy do swojego LS wkładać je, trochę dużo roboty jest z tym.
Miałem podobny problem z uruchomieniem silnika wentylatora poprzez softstart. Okazało się że przy całkowicie otwartej przepustnicy na ssaniu silnik pobierał ponad 2 krotnie większy prąd. Masz na pewno całkowicie otwartą przepustnice gdzieś na ssaniu. Producenci takich zestawów na pewno nie dobierają silnika z dużym zapasem mocy tak aby umożliwić rozruch...
Trochę Ci namieszam :D Ciebie nie interesuje moc silnika, a jego moment obrotowy. Znajdź krzywą momentu obrotowego dla silnika który chcesz zastosować, następnie wyznacz obroty dla najwyższej wartości momentu, rozszerz zakres o 150 obrotów w dół i w górę, uzyskasz tak zwane użyteczne pole pracy jednostki. Znając tą wartość, musisz uzyskać informację,...
że występuje coś takiego jak wykres krzywej przebiegu mocy i momentu ( Ale ty dalej nie rozumiesz, że to nie silnik ani pedał gazu nie decyduje o odbieranej mocy a samo obciążenie.
Obserwuję dyskusję od samego początku i aż do momentu w którym Rzuuf nie wyjaśnił podstaw wstrzymywałem się od głosu. Sprawa jest oczywista, woda(para) jest balastem, niczego nie wnosi do spalania, jeżeli się rozkłada w momencie detonacji to są to bardzo małe ilości nie wpłwywające na podniesienie krzywej momentu obrotowego przy danych obrotach. Pozostaje...
ps.Po za tym kolego chiptuning to w wiekszosci przypadkow opornik.Placisz kilkaset zl za opornik pieknie opakowany,a najlepiej schodza wlasnie te drogie bo ludzie sie nabieraja.Jak zaplace kilka stowek to pewnie mam cos lepszego,a to taka bzdura. Chiptuning to opornik? To bardzo ciekawe, ja musiałem wydać blisko 10 tys euro na samo oprogramowanie i...
Ja też nie mam opcji Adaptacji krzywej grzewczej. Juve, też mam trochę pomieszaną podłogówkę z kaloryferami na jednym obiegu, ale nie taka dużą jak ty. Mam tylko w przedsionku i dwóch łazienkach. Podłaczone są do tych samych rozdzielaczy co kaloryfery, a za rozdzielaczem na powrocie pętli są zawory RTL (podobne do termostatu na kaloryferach ale opisane...
Czyli mając to co mam, najblizej prawdy będę licząc: M=9549,3*0,30*24*0,64/150 ? (pierwszy przyklad z tabelki) Ps: Co do hamowni: to mam zrobic coś w tym rodzaju. W skrócie będzie to wyglądało tak, że na dźwignie będę dokładał ciężarki, i opierał to na konstrukcji zamontowanej na wirnik. Tak mniej-więcej wygląda krzywa momentu, z danymi które posiadam....
Niesamowita poprawa. Tu nawet hamownia nie była potrzeba żeby na wykresie chociaż zobaczyć róznicę :D używanie przedmiotu diagnostycznego o nazwie hamownia nie jest po to by zobaczyć cyferki o wyższej wartości tu chodzi o krzywe mocy oraz momentu mogę napisać taki program na którym wzrost mocy i momentu będzie znikoma a auto będzie o niebo lepiej przyspieszać...
A ja zamontowałem strumienicę w garażu, na ścianie. Kupiłem samochód w którym był ten wynalazek i poza hałasem i ciężarem nic nie dawał. Strumienica/wydech rezonansowy w seryjnym aucie to dopiero "tjuning", jeszcze niebieskie spryskiwacze , neony i nalepka turbo i samochód naprawdę szybciej jeździ (aby ukryć się przed szyderczym śmiechem przechodniów)....
http://polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S... daje fotki simka bo pewnie w to ze go mam to tez bys nie uwierzyl :lol: Dodano po 1 tranzystor1204 no i? na wykresie wyzej jest to samo! przy 6tys simson ma max mocy pozniej krzywa momentu spada ale silnik kreci sie wyzej!
Jak już będę wiedział czy ten sterownik jest faktycznie przewidziany do mojego samochodu to i tak pojadę do kogoś kto zna się na oprogramowaniu aby porównał te wszystkie parametry. Myślę, że trzeba będzie zmodyfikować ten program aby złagodzić przyrost momentu obrotowego. Porównuję wykres z hamowni do wykresów innych SC II i M II z takimi samymi silnikami...
Chyba pokumałem o co Ci chodzi, rysunek ma tak wyglądać szerokość profilu przy piaście musi się "zbiec" z krzywą maksymalnego momentu taką cienką zieloną!!!! Niestety Forum nie łyka wykresów z bmp!!!! Dodano po 3 Tak trzymać widzę, że dochodzimy do porozumienia!!!! Przy piaście to oczywiście mój skrót myślowy dokładnie to średnica pierścienia wewnętrznego...
Pasta termoprzewodzaca która była nałożona na procesor pochodziła z gotowego smarowania chłodzenia boxowego, nie było ani jednego śladu pasty na płycie głównej. Krzywe piny również odpadają bo od momentu składania komputera nie był wyciągany z socketu, a mam 100% pewności że każdy pin był prosty.
Witam, Problem wydaje mi się nie skomplikowany, ale z racji, że nie jestem zbyt dobrym elektronikiem chciałbym zwrócić się o pomoc. Mianowicie chciałbym zaprojektować automat do zabawy ludzką siłą. Już tłumaczę na czym to miałoby polegać. Automat przypominający korbę do wyciągania wody ze studni. Dawniej „farmer” podchodził do studni, wrzucał...
Ciekawa dyskusja... Troszkę namieszaliście, popatrzcie na wykresy z hamowni, jak wyglądają krzywe momentu i mocy. Moment obrotowy, wpływa bezpośrednio na przyspieszenie auta, moc silnika wpływa na maksymalne prędkości osiągane przez to auto. Dlatego auta seryjne stroi się pod moment obrotowy, z dwóch powodów. Auto porusza się w cyklu mieszanym, często...
Witaj przy tak małych mocach jako sterownik proponuję zastosować przekaźnik z ciężarówki (24V)+ potencjometr. a no i prostuj prad mostkami przed tym bo inaczej się musisz bawic w sterowanie 3faz kosztuje to tyle co nic czyli wizyta na szrocie a pojecie niewielkie będziesz już miał. Zastosuj grzałkę na wyższe napięcie to da ci w miarę płynny odbiór mocy....
RivaTuner Statistics Tego używam wraz z programem MSI Afterburnej do ustawień karty graficznej. Chyba, że polecasz jakiś inny program by można było ustawić zegary oraz krzywą wentylatorów.
to z tym sznurkiem to by było dobre ale dla krokowców które moment obrotowy mają praktycznie stały niezależnie od obrotów Do innych silników to się nie nadaje bo moment obrotowy zależy od obrotów. Chyba każdy kiedyś widział np krzywę momentu obrotowego silnika spalinowego. Podobnie jest z elektrycznymi. Ze sznurkiem to by można wyznaczyć co najwyżej...
Cześć, Trochę czasu minęło od tego posta i do końca już nie pamiętam o co chodziło, ale postaram się pomóc. U mnie nic nie było wymieniane, ustawienia są zrobione przez instalatora i ja już nic tam nie zmieniałem. Generalnie pompka chodzi do jakiegoś momentu chyba zależy to od temperatury. Ustawiłem, krzywą grzanie i w sumie jest ok
Jeśli chodzi o podobieństwo silnika EM150 do owego DKW to genealogia jest prosta: Niemiaszki w DDR przejęli całą linię technologiczną zakładów DKW w Zwickau, produkując początkowo motocykle wywodzące się w linii prostej z przedwojennych konstrukcji, a następnie wprowadzając własne modyfikacje. W przypadku ETZ 150 pomimo różnicy w zewnętrznym wyglądzie...
Powinienieś dalej szukać odpowiedniej dla budynku krzywej grzewczej. Zmniejszaj krzywą grzewczą do momentu kiedy w budyku temperatura będzie niższa od zadanej/porządanej. Wówczas staraj się ją skorygować "pochyleniem" krzywej grzewczej. Jeśli to nie pomoże to trzeba podwyższyć krzywą i znów obserwować i ew. skorygować jej pochylenie. Krzywą trzeba analizować...
Najprostszym i realnie wykonalnym rozwiązaniem jest wymiana inwertera na taki który startuje od 30V i ma możliwość pracy wg krzywej P(n). Każda ale naprawdę każda inna próba "obróbki" momentu obrotowego czy przetwarzania prądu elektrycznego wiąże się ze stratami.
Nie wiem co to jest APFC, spotkałem się tylko z określeniem PFC, czyli korekcja współczynnika mocy. Tak, tak - to skrótowiec angielskiej nazwy błędnie interpretowany przez każdego elektryka jako cosφ. Jednak nie chodzi tu o funkcję kąta pomiędzy wskazem prądu i napięcia a raczej o jakość obciążenia. Rzecz w tym, że większość urządzeń zasilana...
Dobry specjalsta po paramerach live data jest już wstanie dużo powiedzieć o stanie silnika czy czemu się trzeba przyrzeć bliżej. Może byc tak ze dpf jest i to przez jego stan twoje auto ma dziwną krzywą mocy. Przy takim przebiegu to nawet dolot potrafi byc zabity węglem na amen.
Aktualna sytuacja jest tak, że po wprowadzonych zmianach, które opisałem wyżej wszystko działa tip-top. Najwyraźniej miało znaczenie silniejsze dostosowanie wpływu pomieszczenia na krzywą z 3 (domyślne ustawienie) na 7. Nic nie zmieniałem od tego momentu i jest ok.
Na dworze jest ciepło a kocioł nawet na min. 3 kW nie może utrzymać temp. to jest tak jak pisał kolega wyżej, czyli za mały odbiór ciepła. Ja spadnie temp. na dworze kocioł zacznie prawidłowo pracować. Jak załączy się kocioł na zimno to pracuje normalnie, aż do momentu gdy osiągnie temp. wyliczona w/g krzywej grzewczej , wtedy przegrzewa (ciepło na...
A co do tego programu to mam go ale pomimo iż są instrukcję to i tak nie potrafię tego pojąć. Spoko, nikt nie potrafił za pierwszym razem :) Udało Ci się utworzyć nowy projekt, dodać parametry głośnika, pozaznaczać ile głośników, jaka obudowa i jakie strojenie? Dotarłeś do momentu w którym pojawiają się wykresy? Tak, dotarłem do tego momentu i co dalej...
U mnie działa to tak i sprawdza się idealnie oczywiście trochę trzeba czasu poświecić aby to ustawić. Podłogówka wszędzie 185m2 Victrick 24kw + CAR. Pierwsze zmniejszyłem temperaturę minimalną zasilania kotła na 26stopni Na CAR ustawiłem temperaturę zadaną 22,5 stopnia Krzywa grzewcza na 2 Następnie sprawdzałem czy przy tych parametrach temperatura...
U mnie dla odmiany nie wybiera się krzywej grzewczej z gotowych tylko definiuje się ją samemu podając minimalną temperaturę zasilania i maksymalną z tym że maksymalną temperaturę zasilania mogę ustawić dla nie niższej temperatury niż "-9". Dla przykładu teraz maksymalną temperaturę zasilania krzywej mam ustawioną na 55 stopni i krzywa steruje mi temperaturą...
szukam szukam i coraz więcej wiem: "czujnik przy lewej odmie" to czujnik faz rozrządu "Na początek wyjaśnijmy ten zawiły termin – zmienne fazy rozrządu. Chodzi o przestawienie momentów otwarcia i zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia silnika i jego prędkości obrotowej. Zatem zmianie podlegają czasy napełniania i opróżniania cylindra ładunkiem....
Co do tyrystora i triaka: Jak na pewno wiesz, tyrystor (dioda sterowana) czy triak (podobnie jak tyrystor ale w obie strony) przewodzą wtedy, gdy w obwodzie bramka-katoda (w triaku bramka-"dolna" anoda") popłynie prąd. Może to być krótki (w stosunku do półokresu napięcia zasilającego) impuls. Jego minimalną długość określa producent dla danego modelu....
U/f to tylko charakterystyka kształtowania momentu silnika w funkcji częstotliwości. Za to do jakiej częstotliwości maksymalnej kręcimy odpowiada parametr Fmax (zwykle nastawa fabryczna to 50 lub 60 Hz) i parametry skalowania wejścia analogowego.
Panowie (i Panie) :-) Czy "wymóg" (programu wiatrak) aby szerokość łopatki wiatraka na początku była max 1.5-2 razy większa u podstawy niż na końcu łopatki wynika z obliczeń. Czy też chodzi jedynie o uzyskanie w miarę sensownego kształtu z uwagi na trudność wykonania = nieproporcjonalnie duże rozmiary szerokości łopaty u podstawy dla większych średnic...
Cisnienia doladowania nie mierzy sie podczas wolnych obrotow ani nawet na wysokich bez obciazenia .Sprawdza sie to podczas jazdy na max zapotzebowaniu na moc np pod gore . Cisnienie powinno smialo doturlac sie do 1.9 bar. W MANCAT cisnienie podane jest dwojako ,to ktore monitorujemy podczas jazdy pokazuje nadcisnienie czyli podczas biegu jalowego powinno...
Wybralbym diesla. Okolo rok temu mialem dylemat zwiazany z kupnem auta Audi A4 2003 1.8turbo 225Nm-163KM lub Mazda6 2003 310Nm-136KM i zdecydowalem sie na ten drugi. Pewien czas temu moj kolega kupil sobie ow Audi. Mialem okazje nim troche "posmigac" i powiem tak: Audi osiagami nie dorasta Mazdzie do piet!!! Moj przyjaciel po przejazdzce moim autem...
A ty chcesz autem jeździć na codzień, więc potrzebujesz mocnego "dołu". Ale jeśli są dwie grubości to ok, najwyżej założysz grubszą i będzie ok ;) No właśnie.. :) Poza tym zwiększenie CR jest modyfikacją która przesuwa krzywą momentu w górę w całym zakresie obrotów, więc dół też powinien się poprawić. Oczywiście nie upieram się przy 11:1 - to tylko...
tplewa co można to dobrze wiem i za ile też. A odnośnie kretynizmu to ja bym to nazwał eksperymentem, a Twój post włąsnie we wspomniany przez Ciebie sposób. Jak bedziesz mial juz jakies pojecie o czyms co nazywa sie strojenie silnika to stwierdzisz to samo. Narazie to widze ze myslisz ze zmienisz pare cyferek w edytorku HEX itd. Pozatym strojenie bez...
To czemu, nieraz na krzywej moc wzrasta a moment maleje? Chcesz powiedzieć, że moment na kołach nie jest zależny od momentu silniku i może być wzrosnąć przy stałym na silniku z racji wyższych obrotów? Dodano po 13 Zależność jest prosta, im "dłuższe" przełożenia skrzyni biegów, tym potrzeba większego momentu na wale, aby uzyskać takie samo przyspieszenie....
ad.1 a na czym polega "podwójność"? byłem przekonany że styki wszystkich zatrzymań są połaczone w szereg ze sterowaniem cewki stycznika ? ad 3. pisałeś o tym zabezpieczeniu z czujnikiem za zaworem rozprężnym , a czy nie ma wyłączeń przy rozruchu? Czy tu nie trzeba jakiegos obejścia do ustabilizowania się pracy po załączeniu? Nie będzie "cykało" aż wyczerpie...
"A i ten procek 10850 k to tylko 100 mhz różnicy i to tyle? czy są jeszcze jakieś ukryte różnice bo widze 450 zł tańszy." Tylko tyle . Co do obudowy to twój wybór jest. Dodano po 4 "mam teraz i7 7700k i potrafi się mocno zgrzać z dodatkowym chłodzeniem" A jakie masz teraz chłodzenie ? Pamiętaj jedno że wodne chłodzenie długo zostaje chłodne bo płyn...
Tak, ja to wszystko rozumiem i wszystko chodzi ok do momentu kiedy nie pojawiają się tak ekstremalne temperatury jak -25 i niżej, a problem w tym, że niestety u mnie takie temperatury się zdarzają. A idealnym rozwiązaniem tego problemu (przynajmniej z mojej strony) byłaby możliwość określenia temperatury maksymalnej. Rodzice mają kocioł De Dietrich...
Kol. z.technik, silnik spalinowy mozna i to jak najbardziej przeciazyc, pytanie jest, czy bedzie to ekonomiczne. Gdybyś zechciał zaprezentować obszar pracy silnika spalinowego w którym ten miałby być przeciążony w sposób graficzny na wykresie z postu 32 zaprezentowanego przez kolegę Rzuuf to można by dyskutować. Obciążenie silnika na tym wykresie jest...
ja nigdzie nie piszę o momencie siły a o momencie obrotowym. Ale to jest dokładnie to samo, tak jak napisał W sumie niezupełnie :) To dość zawiły temat jeśli chodzi o wspomniany moment obrotowy. Dla wiatraka, jak wiadomo jest on stały w sensie, że jest tam punkt, który generuje największą moc przy określonych obrotach gdzie mniejsze obroty nie generują...
Witam i pozdrawiam. Właśnie czytam wasze posty i pękam ze śmiechu.... proszę spójrzcie na ten projekt z innej strony otóż jak wyżej wspomnieliście nie nadaje sie on do kontroli przekroczenia prędkości bo jest podpięty pod silnik a to oznacza że kontroluje obroty silnika które są zawsze różne w zależności na jakim biegu jedziemy, sensownym rozwiązaniem...
U nas na walcarkach pomiar momentu obrotowego na wale jest mierzony mostkami tensometrycznymi. Jest specjalnie przygotowany odcinek wału pod tensometr. Obok niego są pierścienie miedziane o wyżłobieniu w kształcie litery "U" w rowkach tych ślizga się miedziana lica która z jednej strony jest na stałe przytwierdzona do obudowy a z drugiej strony jest...
Witam Posiadam VW Passata B3 1.8 benzyna 90KM silnik RP 233 000km przebiegu. Zauważyłem, że koło pasowe wału korbowego (to największe na samym dole) podczas pracy silnika kiwa się na boki jakby było krzywe. Powiem szczerze, że kiwa się tak od momentu zakupu tego Passata. Przejechałem tak już 8 000km jednak nie daje mi to spokoju. Sądzicie że to tylko...
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Falownik PV próbuje pociągnąć maksymalny prąd do momentu aż napięcie zacznie wyraźnie przysiadać. Zastosowanie takiego algorytmu wobec turbiny wiatrowej doprowadzi do cyklicznego zatrzymania jej. Potrzebny jest falownik z możliwością programowania krzywej mocy. Odnośnie energetyki to wypadało by przy tej mocy poinformować ich o zmianie źródła wytwórczego,...
Witam tak jak w temacie szukam autka do 20-25tys zł. W grę wchodzą niżej wymienione modele: -audi a4 b6 1.8t (150-163 km) -mazda 3 I 2.0 (150km) -alfa romeo 1.9 jts (160 km) Jak widać wymienione auta powyżej to tylko i wyłącznie benzyny i tak musi zostać silnik nie większy niż 2.0 i tylko sedan. Wymieniłem tylko te modele które podobają mi się z wyglądu...
Generator może być o większej mocy od turbiny, nie ma to znaczenia a nawet lepiej, gdyż umożliwia to odebranie każdej możliwej mocy dostarczanej przez turbinę. Nie prawda właśnie ma znaczenie. To jest taki często powtarzany błąd. Generator o przesadnie dużej mocy bez inteligentnego sterownika w którym da się zaprogramować P(wind rate) będzie po prostu...
Jeśli prędkość obrotowa ogranicza moment, to czy jeśli nie mielibyśmy jakiegoś mechanizmu odcięcia, to czy pracując narzędziem odpowiednio dłużej nie osiągnęlibyśmy takich samych momentów jak przy wyższych obrotach? Odnośnie łuku bloczkowego, to chodzi mi o to, by przez zastosowanie odpowiednich przełożeń krzywki sprężyna działała w możliwie szerokiem...
Mam pytanie czy ma ktoś dane tego silnika, SZUD(K)e24b: rodzaj pracy P-40 240cykli/h moc znamionowa 1,5kW prędkość obrotowa znamionowa 1375 obr/min prąd przy 380V 3,8A sprawność 77,5% współczynnik mocy 0,84 U2 42V I2 25A przeciążalność 320 GD2 0,030 ... należy zastosować rezystor o parametrach: Rmin=1.68om P=1kW Najlepiej jakby miał kilka odczepów...
A druga połowa nie rozumie wykresu przebiegu mocy oraz momentu i nie wie do czego wykorzystać informacje wynikające z przebiegu w/w krzywych. No ten wątek to świetny przykład...
Mam ogrzewanie podłogowe zasilane piecem Vaillant ecoTEC Plus z regulatorem sensoCOMFORT. Z tego co rozumiem, zasilanie jest oparte o następujące parametry: - temperaturę zewnętrzną odczytywaną ze stacji pogody - wybraną krzywą grzewczą - żądaną temperaturę pokojową - zadane różnice dla temperatury pokojowej i temperatury zewnętrznej W pomieszczeniu...
Jeśli panel wisi w salonie i nie masz załączonej opcji TERMOSTAT lub KOREKTA, pompy obiegów HK1 i HK2 będą zawsze pracowały (poza momentami kiedy grzana będzie cwu). Obiegi wówczas pracują tylko wg krzywych grzewczych. W przypadku zamknięcia się wszystkich termostatów grzejnikowych, faktycznie pompa zaczyna mielić w miejscu. Należałoby zastosować zawór...
Jak odczytać prąd zadziałania bezpiecznika topikowego gG 16 A z tej charakterystyki t = 0,4 s? https://obrazki.elektroda.pl/82465201... Aby odczytać prąd zadziałania bezpiecznika topikowego gG 16 A z podanej charakterystyki przy czasie t = 0,4 s, postępujemy w następujący sposób: 1. Znajdujemy na osi poziomej wartość czasu 0,4 s. 2. Z...
Witam, mam problem z karta graficzna r9 280x mam ja 3 lata i w sumie praktycznie od początku tak jest. Karta jeżeli polega na sterownikach to się przegrzeje obroty wentylatora 20% max. Msi afterburner zawsze tutaj ratował, ale ostatnio wgrałem Windows wszystko po kolei i okazuje się, ze afterburner lubi się wyłączyć w trakcie gry. I temperatury oczywiście...
Całkiem na poważnie; obawiam się że z turbinami będzie jak z autem. Jeśli napiszesz prawdę w ogłoszeniu to 0% szansy na sprzedaż. Podkręcanie krzywych mocy miało miejsce już dawno. Nawet taka prosta turbinka jak M300 ma 2 krzywe: tą prawdziwą i podkolorowaną. Ta poprawiona w pewnym momencie przekracza krzywą Betza x2. Podawanie peak power absolutnie...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/postin... *Dowiedz się, co to jest reaktancja (oporność zastępcza) pojemnościowa. "Przepływ prądu w kondensatorze polega na cyklicznym ładowaniu i rozładowaniu. Dla prądu zmiennego odbywa się to z częstotliwością prądu zmiennego. I ta pozorna oporność jest właśnie wynikiem tego cyklicznego ładowani...
cefaloid: fajnie to zrobiłeś dzięki. Chcę jednak powiedzieć, że Twój wykres to jakby porównanie krzywej benzyniaka (wolnossącego) z turbodieslem. Kolory niebieski i fiolet to dość płaskie krzywe typowe własnie w turbodieslach. Ten wykres powyżej to banialuki, jak może być prawie płaski przebieg momentu i jednocześnie płaski przebieg mocy :D [url=http://www.rri.se/popup/performance...
Witam, Problem jak w temacie. Mój HP F4180 (ta wielofunkcyjna kombajno-skanero-drukarka) miał nieszczęśliwy "wypadek" - mianowicie podczas drukowania wciągnął mu się między rolki cały plik papieru (5-8mm grubości) zamiast jednej kartki (lepki jakiś czy co do cholery, ale mniejsza z tym). Od momentu tej malfunkcji drukarka nie drukuje równo (cały wydruk...
Ja mam nadal 7745 od nowości i miałem też od nowości 914. 77 to pocisk w porównianiu do 914. Nawet przy tym samym osprzęcie radził sobie lepiej. A w spalaniu różnica podwójna. Zetor pod obciążeniem dostaje charakterystycznego basu, ma sporo momentu, mocny dół, krzywa mocy rozłożona w szerokim zakresie obrotów. A 914-żółw zając, żółw zając,żółw zając...i...
krzywe koło krzywe łożysko krzywe płytki
urwany kabel cewki wkładki zaworowe licznik zwojów nawijarki
Jak wyłączyć pulsowanie podświetlenia klawiatury Esperanza? Kontrolka tabletki w zmywarce Whirlpool świeci się mimo włożenia tabletki