Charakterystyki momentu od prądu masz w literaturze. Przy PWM (w rozsądnych granicach) wystraczy wziąć prąd średni.
Zgranie i zmuszenie tej turbiny do pracy będzie wymagało pracy i cierpliwości. Po pierwsze trzeba sobie uświadomić, że moc turbiny wiatrowej rośnie z 3-cią potęgą prędkości wiatru. Natomiast moment obrotowy i prąd generatora PMDC to zależność liniowa. Trzeba szukać takiego kompromisu aby te dwie krzywe przecinały się w zakresie użytecznych prędkości...
Krzywe były ustawione na stałe i nic nie zmienialiśmy. Dopiero kiedy problem się pojawił, zaczęliśmy się bawić w ustawieniach, ale nic to nie zmieniło. Nie mam pojęcia, czy jest jakaś pogodówka, ale raczej nie. Dom kupiony od poprzednich właścicieli, nie ma z nimi kontaktu. Od momentu zakupu piec działał prawidłowo jakieś 3-4 lata. Jeśli chodzi o komin...
Jeśli jest tam instalacja LPG II generacji lub nowsza to podstawą jest prawidłowe działanie sondy lambda. Po drugie masz silnik 1.0 a dla niego 2,5 tys. obr/min to stanowczo za mało, zasady eco-drivingu nie określają sztywno optymalnych obrotów, one są zależne od konstrukcji silnika. Chodzi o obroty przy których silnik osiąga maksymalną sprawność, można...
Pasta termoprzewodzaca która była nałożona na procesor pochodziła z gotowego smarowania chłodzenia boxowego, nie było ani jednego śladu pasty na płycie głównej. Krzywe piny również odpadają bo od momentu składania komputera nie był wyciągany z socketu, a mam 100% pewności że każdy pin był prosty.
zbigmaz1 ręce opadają :| Przecież Ty nie rozumiesz tego zacytowanego przez Ciebie fragmentu opisu. Należy jednak unikać sytuacji gdy kąt natarcia będzie mniejszy od kąta natarcia maksymalnej doskonałości, ponieważ łopatka wtedy praktycznie nie wytwarza siły nośnej, a więc energia do jej poruszania musi być dostarczona przez sam wiatrak. Taką sytuację...
W sprawie ubezpieczenia jestem tego samego zdania, aczkolwiek niesprawiedliwie byłoby jednakowo płacić za 90KM z 1.4L i 90km z 1.8L, bo krzywe momentu tych dwóch silników bedą zupełnie różne i jazda zupełnie inna.
no i niestety, tak jak sie spodziewałem oględną teoretyczną wiedzą dysponuje sporo ludzi ale gdy przychodzi do konkretów to cisza... ale może jeszcze jakiś spec tu zajrzy...
Niesamowita poprawa. Tu nawet hamownia nie była potrzeba żeby na wykresie chociaż zobaczyć róznicę :D używanie przedmiotu diagnostycznego o nazwie hamownia nie jest po to by zobaczyć cyferki o wyższej wartości tu chodzi o krzywe mocy oraz momentu mogę napisać taki program na którym wzrost mocy i momentu będzie znikoma a auto będzie o niebo lepiej przyspieszać...
Zależy od krzywej momentu. Dwumas 240mm przenosi mi 255/455 tyle że w szczytowym peaku drży.... 200 powinno wydać, o ile nie jest wysrany. Sztywne kolo - zamach z golfa III 1Z do tego sprzęgło od VR6, stary znany setup.
Wydaje mi się że skoro "krotności momentów" są powyżej momentu obciążenia 20Nm i mamy moc większą jak potrzeba do wytworzenia 20Nm to poprzednie obliczenia są niepotrzebne bo skąd mamy wiedzieć przy jakich obrotach jest podana "krotność momentu maksymalnego" a nawet gdyby to wiedzieć i tak były by to tylko szacunkowe obliczenia przez wyznaczenie prostej...
Podpatrzyłem, że przy tych obrotach krzywe momentu i mocy są bliskie krzyżowania Zależy jak sobie ustalisz skale osi, to odpowiednio Ci się krzywe "skrzyżują". Ten punkt jest absolutnie nieistotny w niczym. natomiast na trzeciej bieżni chcę zamontować dodatkową p-pę oleju napędzającą silnik hydrauliczny służący jako przedni WOM. Właśnie pod ten WOM...
Ale co to zmienia. Popatrz na krzywe przyrostu momentu obrotowego i mocy. Poza tym Jawa ma mieć 26 koni ale to fikcja. Ustaw w niej precyzyjnie zapłon w obu cylindrach na dłużej. I trzecie-znaleźć jawę z tarczą z przodu jest trudniejsze niz znaleźć etkę z bębnem.
Dysze są wkręcone w listwę , nie w kolektor . Jak pokryją się krzywe to po pierwsze zobaczysz jaki jest przebieg mnożnika ( o ile jest wyższy od 1 przy 15ms) . Jeśli mnożnik wychodzi wysoko powyżej 1 to oznacza że można obniżyć ciśnienie i powtórzyć zabawę i tak aż do momentu gdy stwierdzisz , że mnożnik jest książkowy , a ciśnienie mimo to nadal wysokie...
Ciekawa dyskusja... Troszkę namieszaliście, popatrzcie na wykresy z hamowni, jak wyglądają krzywe momentu i mocy. Moment obrotowy, wpływa bezpośrednio na przyspieszenie auta, moc silnika wpływa na maksymalne prędkości osiągane przez to auto. Dlatego auta seryjne stroi się pod moment obrotowy, z dwóch powodów. Auto porusza się w cyklu mieszanym, często...
Witam Posiadam VW Passata B3 1.8 benzyna 90KM silnik RP 233 000km przebiegu. Zauważyłem, że koło pasowe wału korbowego (to największe na samym dole) podczas pracy silnika kiwa się na boki jakby było krzywe. Powiem szczerze, że kiwa się tak od momentu zakupu tego Passata. Przejechałem tak już 8 000km jednak nie daje mi to spokoju. Sądzicie że to tylko...
Witam wszystkich 06061947 - kąty zaklinowania obliczałem wg założonej szerokości. Trochę podejrzana jest sprawa że kąt natarcia jest mniejszy od kąta maksymalnej doskonałości. Czytając opis autora jest to niekorzystne. Tylko że u mnie krzywe kąta zaklinowania dla maksymalnej doskonałości i dla maksymalnego momentu nie przecinają się! Cytuje opis autora...
Witam, Problem jak w temacie. Mój HP F4180 (ta wielofunkcyjna kombajno-skanero-drukarka) miał nieszczęśliwy "wypadek" - mianowicie podczas drukowania wciągnął mu się między rolki cały plik papieru (5-8mm grubości) zamiast jednej kartki (lepki jakiś czy co do cholery, ale mniejsza z tym). Od momentu tej malfunkcji drukarka nie drukuje równo (cały wydruk...
cefaloid: fajnie to zrobiłeś dzięki. Chcę jednak powiedzieć, że Twój wykres to jakby porównanie krzywej benzyniaka (wolnossącego) z turbodieslem. Kolory niebieski i fiolet to dość płaskie krzywe typowe własnie w turbodieslach. Ten wykres powyżej to banialuki, jak może być prawie płaski przebieg momentu i jednocześnie płaski przebieg mocy :D [url=http://www.rri.se/popup/performance...
Witam Problemem są drgania na kierownicy. Występują od małych prędkości do ok 100km/h. Drga tak samo na biegu jak i na luzie. Częstotliwość zgodna z obrotami koła. Jest takie wrażenie jakby było krzywe koło. Jednak jak mocno skręcę i delkikatnie prostuje kierownicę drgania ustają i jest ok do momentu następnego skrętu lub zatrzymania. Wydaja się że...
Kolego perrymason w twoim przypadku zamiast zastosowania regulatora Euroster Uni2 trzeba było od razu zastosować automatykę Vaillanta - ona dawałaby większy wpływ na pracę kotła, tylko teraz nie wiem czy jest sens wywalać ~2000zł, bo musiałbyś kupić regulator pogodowy, obecnie jest to MultiMatic 700 i do niego moduł VR70 (tańszy bo tylko do 2 obiegów...
Witam, chciałbym zapytać o różnice w funkcjonowaniu sterowania pogodowego i pokojowego kotłem gazowym kondensacyjnym i ogrzewaniem podłogowym ok 40m2 - rozdzielacz z zaworem 3d ,siłownikiem i pompą mianowicie sterownik pokojowy będzie w tej sytuacji połączony przewodowo bądź bez z kotłem oraz dodatkowo z pompą...kocioł nastawiony na stałą temperaturę...
A cztery rolki odrywające (półokrągłe) wymieniłeś? Poza tym, jeżeli bierze po kilka kartek na raz, to coś jest nie w porządku z rolką separującą, a raczej ogranicznikiem momentu obrotowego tej rolki - jest to taka mała tulejka z prawej strony rolki - tej w szufladzie - może gdzieś to wypadło. Sprawdź, czy jak przytrzymasz kółko zębate po prawej stronie...
Posiadam taki problem z drukarką iż nie drukuje jak należy lub w ogóle nie drukuje. Opisze oba problemy: Po uruchomieniu drukarki niby wszystko, ok, daje drukuj i zaciąga papier, jak już ma zacząć drukować wyłącza się kontrolka on-line i mruga error, od tego momentu nie działają żadne przyciski na drukarce oprócz power. Po wyłączeniu i włączeniu można...
Co do pozyskiwania energii przez okna .... jestem dość sceptycznie nastawiony jeśli chodzi o ilość tak pozyskanej energii. Na kolektorach w między czasie uzyskują trochę ale .... kąt montażu oraz absorbancja jest zdecydowanie lepsza. To nie podchodź sceptyczne ;). Ja też nie wierzyłem, że słońce potrafi mieć znaczący wpływ na temperaturę wewnętrzną...
Zjawa zjawą ale czemu jasność od pewnego momentu spada zamiast rosnąć, na mojej lampie coś takiego się nie dzieje. W moim oscyloskopie są wymienione wszystkie kondensatory elektrolityczne, w większości na Low ESR 105°C, w najbliższym czasie planuję też wymianę wszystkich Pr'ek, bo chyba one ponoszą część winy za rozjeżdżanie się napięć. Do tego te w...
Oj czego to ja nie robiłem :) Zmieniałem zasilacz - prócz tego, ze nie ruszył komputer dowiedziałem się, że zasilacz jest dobry :) Kości RAM tez zostawiałem - jedną, dwie, wyjmowałem wszystkie zamieniałem miejscami. Zresztą - gdyby to była kość było by "biipanie". Jeszcze generalnie zauważyłem, ze nózki w gnieździe CPU są "jakieś dziwne" ale one były...
Zdjęcie nr. 1, ochrona przed dużymi elementami mogącymi trafić do dolotu, zdjęcie nr 2, układ jest zaprojektowany aby zapewnić maksimum momentu obrotowego, objętość dodatkowa, pojemność obojętna, zjawiska falowe, wpływ długości kolektora dolotowego na krzywą momentu w funkcji obrotów. Jak Cię to interesuje, obejrzyj układ wydechowy, tam też masz sporo...
Witam. Samochód to VW II Golf 1.3 Jakiś czas temu wymieniałem przewody hamulcowe ogólnie wszystkie idące od zbiorniczka do lewego tylnego koła, łącznie z cylinderkiem. Przy tym zabiegu trochę się zagięły szczęki i jakieś elementy w bębnie podczas ściągania bębna. Były prostowane. Ogólnie hamulce działają, wszystko odpowietrzone i jest dobrze. Jednak...
Fizyka 1. Rodzaje oddziaływań w przyrodzie 2. Zasada zachowania energii 3. Zasada zachowania pędu 4. Zasada zachowania momentu pędu 5. Siły bezwładności 6. Szczególna teoria względności 7. Kontrakcja Lorentza i dylatacja czasu 8. Ruch harmoniczny prosty, tłumiony i wymuszony 9. Interferencja fal sprężystych 10. Zerowa zasada termodynamiki 11. Pierwsza...
:silversound "Po wyliczeniu, wyszło ok 137 dB, a więc AŻ 9 dB mniej od basu!!!!( w obu wyliczeniach nie jest uwzglądniany ten sam aspekt, zatem można przyjąć, że te 9 dB, jest bliskie prawdy" No własnie i tu mamy problem. Podałęś wartośći przy 1m, a dwie tuby nie stoją 1m od siebie a już napewno nie 4 czy 8 szt. Mało tego w przypadku osiągnięcia maks...
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Wypadałoby znać przebieg krzywej momentu, ekonomicnie jest na jej "wypłaszczeniu". Jeśli silnik ma płaski przebieg krzywej momentu, to nie koniecznie trzeba dążyć do jazdy w jej najwyższym punkcie, byle znaleźć się na płaskim odcinku, tuż za punktem przełamania, trudno to opisać, jak zobaczysz taki wykres to zrozumiesz o co mi chodzi.
Benzyniaki zawsze zwykłe klekoty objeżdżają, nawet teoretycznie mocniejsze, najlepiej spójrz sobie na przebieg krzywej momentu to będziesz wiedział dlaczego. Ale wymiana filtrów może dużo zmienić jeśli są przytkane.
wyjątkiem od tej sytuacji (z modulacją na ON) jest moment kiedy jako pierwszy grzanie załącza termostat innej strefy niż CAR, a CAR "dołącza" do niego. Wtedy obie strefy grzeją wg krzywej, aż do momentu wyłączenia tego pierwszego. Tylko że jak w między czasie przełączy się np. na grzanie CWU , to po powrocie na CO, pierwsza staruje strefa zarządzana...
No tak, przeciętny uliczny samochodzik z mocą 128kW. Jeśli to miałby być samochód sportowy to odstęp pomiędzy maks momentem, a maks mocą jest nie taki znowu mały. Nie wiemy też zupełnie nic o przebiegu krzywej momentu przy niższych obrotach. Chociaż wartość mocy i momentu wskazywały by na silnik 2,8 VR6.
Witam. Mam takie pytanie dotyczące charakterystyki zewnętrznej - czyli tak zwanej charakterystyki pełnej mocy samochodu oraz programu vag lub commander. Czy istnieje możliwość zrobienia wykresu za pomocą tych programów? Głównie chodzi mi o przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy przy danych obrotach.
(at)rustin "Konie" nie jadą - mają natomiast wpływ na prędkość maksymalną. To co Cię interesuje to moment obrotowy - +40Nm to jest ~20% serii. Na pewno odczujesz różnicę. Kolejną kwestią jest przebieg krzywej momentu obrotowego po zmianie mapy. Jak napisał kolega Strumień, jak nie będzie za dużo dowalone momentu przy niskich obrotach to auto pojeździ....
Po części, ale to ma minimalny wpływ. Na krzywą momentu obrotowego składa się ogrom czynników - stopień sprężania, rodzaj paliwa, skok tłoka, konstrukcja głowicy, kąt otwarcia zaworów. Nie przeskoczysz tego domowym sposobem. To, co chcesz zrobić to zaprojektowanie i wykonanie silnika od zera.
Nakłady pieniężne posiadamy, dosyć nie małe. A pytanie jest następujące. Jeśli posiadając generator np. synchroniczny czy dla danych obrotów jesteśmy w stanie zmieniać jego moment? Np producent podaje krzywą momentu. My odczytujemy z niej że przy 160 obr/min generator posiada 25 Nm. Czy jesteśmy w stanie dla tej prędkości obrotowej uzyskać moment rzędu...
ad.1 a na czym polega "podwójność"? byłem przekonany że styki wszystkich zatrzymań są połaczone w szereg ze sterowaniem cewki stycznika ? ad 3. pisałeś o tym zabezpieczeniu z czujnikiem za zaworem rozprężnym , a czy nie ma wyłączeń przy rozruchu? Czy tu nie trzeba jakiegos obejścia do ustabilizowania się pracy po załączeniu? Nie będzie "cykało" aż wyczerpie...
moc śmigła pochodząca od wiatru rośnie wykładniczo (do 3 potęgi) w zależności od prędkości wiatru stąd ta mała moc Akurat to nie ten przypadek. Nie chodzi o funkcję mocy od prędkości wiatru, tylko charakterystykę momentu vs obroty przy stałym wietrze. W programie symulatora ustawiłem prędkość wiatru stałą. Charakterystyka turbiny jest taka, że moment...
Moc i moment obrotowy są ściśle ze sobą powiązane jak napisał kolega "harlejowiec" i nie można tych dwóch wartości rozdzielać. Można zwiększać moc/moment w dolnym, górnym czy całym zakresie prędkości obrotowej. Za przyspieszenie odpowiadają również przełożenia układu napędowego, średnica kół, masa (opór bezwładności) A odnośnie elastyczności silnika,...
...ale to był silnik 1.5, o tych obrotach decyduje charakterystyka silnika, można to "wyczytać" z krzywych momentu i mocy. Co do oleju to trochę pewnie wyciekło, trochę poszło do płynu (a płynu do cylindrów), a trochę się spaliło.
Tak tylko zaproponuję - narysuj diagram czasowy dla napięć i prądów i zauważysz układ wyzwalania będzie dublowany dla każdej fazy, ze względu na zmianę kierunku prądu, co wymusza wyłączenie triaka. Ten diagram może być uproszczony (idealny), bez uwzględniania przesunięć fazowych. Jak już zobaczysz gdzie i kiedy, to będziesz widział jak napisać program...
Porównaj krzywą -przebieg momentu w funkcji prędkości obrotowej. Nie patrz na końce tabeli.
piec Vitodens 100 ma możliwość przesuwania tylko krzywej. Czy po podłączeniu takiego sterownika uzyskam dodatkowe możliwości korekcji krzywej ?? Sterownik ma zdecydowanie większe możliwości konfiguracji krzywej grzewczej niż sam piec, przynajmniej jeżeli chodzi o zakresy regulacji przez co znacznie bardziej nadaje się do sterowania ogrzewaniem podłogowym....
Całkiem na poważnie; obawiam się że z turbinami będzie jak z autem. Jeśli napiszesz prawdę w ogłoszeniu to 0% szansy na sprzedaż. Podkręcanie krzywych mocy miało miejsce już dawno. Nawet taka prosta turbinka jak M300 ma 2 krzywe: tą prawdziwą i podkolorowaną. Ta poprawiona w pewnym momencie przekracza krzywą Betza x2. Podawanie peak power absolutnie...
Najlepsze jest to, że patrząc po ogłoszeniach, to w naszym pięknym kraju b. trudno jest spotkać auto z takim TDI, CDI, HDI, D4D itp., itd. z przebiegiem większym jak 200 tyś w wieku do 10 lat. Co jak co, ale za Odrą potrafią liczyć pieniądze i rzadko kto kupuje samochód osobowy (tym bardziej firmy) z diesel-em, aby jeździć nim po 15-20 tyś rocznie....
weź pod uwagę stosunek mocy do masy pojazdu To raz, a dwa przebieg krzywych mocy i momentu - może mieć i 10000 Nm dostępne przez 10 rpm a w pozostałym zakresie 500 Nm :) Fizyki nie oszukasz.
krzywe koło krzywe łożysko krzywe otwory
lexia sterowniki interfejsu zestaw imprezy podsłuch podsłuchu
regulowany generator impulsów ne555 regulowany generator impulsów ne555
Toshiba 32PS200E Unstable Backlight: LED Strip & Driver Faults, Repair Steps Solarman – brak danych dziennej produkcji prądu od 2 dni, migracja serwerów, logger Wi-Fi