Te tarcze zawsze są lekko krzywe - przy małej masie niewyważenie początkowe jest mało wyczuwalne.
Jeśli krzywe tarcze to drżenie będzie przy hamowaniu. Obejrzyj dokładnie opony. Mimo prawidłowego wyważenia mogą mieć boczne wybrzuszenia. Czy drgania pojawiają się też na luzie przy podobnych obrotach silnika (na postoju) ?
Takie rzeczy sprawdza się rozpędzając pojazd na podnośniku a nie na drodze. Wystatczy wtedy zdjąć zaciski z klockami i sprawdzić. U ciebie obstawiam krzywe tarcze raczej niż piastę.
Mechanik stwierdził, że mogą być krzywe tarcze z przodu, i będę musiał wymienić lub przetoczyć, ale wymienię dla spokoju.
Witam. Mam problem. Podczas hamowania słychać i czuć głośne stuki. Tak jakby były krzywe tarcze. Mechanik poradził zmianę tarcz. Wymieniłem tarcze i klocki lecz problem pozostał. Drugi znachor stwierdził że mam pecha i kupiłem krzywe tarcze. Co jeszcze może być przyczyną? Dzięki i pozdrawiam.
Wymienić krzywe tarcze hamulcowe.
Nie jest już teraz tak mocno miękki jak to było zaraz po założeniu nowych części ale też mocno twardy nie jest na starych gratach był trochę twardszy. Starcze tarcze były krzywe tak powiedział mechanik i sam czułem przy większej prędkości bicie na kierownicy i drgania na pedale hamulca przy wciskaniu go, te rzeczy teraz znikły.
Jeśli trzęsie kierownicą w jakiś zakresach prędkości koła mogą być niewyważone. A jak są krzywe tarcze to hamuje tak pulsacyjnie, pedał by też pulsował, tarcze trzeba by sprawdzić dokładniej.
Ewentualnie krzywe tarcze hamulcowe, jeśli przy hamowaniu. W ekstremalnych przypadkach krzywe tarcze plus nie wyważone koła plus jakiś luz na zawieszeniu. pozdr
Krzywe tarcze .
Nie wykluczone że tarcze masz krzywe ale zapewne nie tylko. Skoro palą się kontrolki to i błędy się pojawiły. Zrób diagnostykę.
Krzywe tarcze
To masz krzywe tarcze albo nie umiejętnie zamontowane I przez miesiąc jazdy jest OK a raz zrobi taki numer.
Nalej igla strzykawki olwju tak jak kolega radzil jak ustanie to wachacz na smieci.Z tymi hamulcami to moze masz krzywe tarcze lub luzne zaciski posprawdzaj bo to akurat nie dzwiek przegubow.
Krzywe tarcze itd...
Krzywe tarcze hamulcowe, stąd drżenia podczas hamowania. Ewentualnie duże luzy w zawieszeniu, jednak stawiam na tarcze.
Czy to nie jest tak że jak tarcze są krzywe to bicia są na kierownicy a jak bębny to na pedale hamulca. Dlaczego sądzisz że bębny.
żadne wałki krzywe tarcze dyfer na 1000000% (jak by była krzywa tarcza czy wałek ataku to przy normalnej jeździe by też trzepało.)
Przyczyn może być wiele, m.in.: - luzy na tulejach gumowych zawieszenia - krzywe tarcze hamulcowe - krzywe lub niecentrycznie zamontowane felgi - źle wyważone koła - uszkodzone opony
Jak dla mnie to coś namieszałeś sam. Skoro wcześniej hamował ok, tylko tarcze były krzywe i biło podczas hamowania, to teraz powinny być tylko lepsze. Pisałeś coś o tłoczkach, przypadkiem nie wyskoczyły ci podczas wymiany? Może po prostu zapowietrzyłeś układ hamulcowy.
Ad.1 Krzywe tarcze - do wymiany Ad.2 To moze byc łozysko, albo problemy z zaciskami hamulcowymi. Zapieczone prowadzenia - nie chwytaja rowno.
najprawdopodobniej tarcze są krzywe, czujnik i do sprawdzenia, warto było by się zastanowić, czy czasem nie napodkałeś jakiejś kałuży z wodą??? co do wibracji na pedale ham, czasami czujniki abs są źle ustawione od koronki, co powoduję nieprawidłową pracę i wibrację hamulca przypominającą ham z abs-em, ale ja bym raczej obstawiał na 99% krzywe tarcze.
Jak przyśpieszasz samochodem i trzęsie to by wskazywało na półosie. Ale przy hamowaniu to w 90% przypadków krzywe tarcze, a rzadziej piasty. To jest do zmierzenia. Tylko trzeba mieć przyrząd. Niech wymieni tarcze po co się rozpisywać Michu
rzecxzywsice to nie byly krzywe tarcze hamul;cowe lecz luzy na tulejkach belki głownej, podobno cala belke sie wymnienia, no ale w koncu fachowcy dobrali jakies podobne od lublina, troszke toczenia i wszystko dziala, dzieki za porady - bardzo sie przydaly pozdr
Czy na te tarcze masz atest.
stawiam na tarcze, są krzywe, jak jedziesz nie maja wpływu na toczenie koła a przy dociśnięciu klocków wychodzi zaraz że tarcze są krzywe
Tarcze i klocki jeszcze oryginalne (klocki już się kończą). Wydaje mi się, że na 100% proste bo nie ma nawet najmniejszych drgań podczas hamowania nawet z dużych prędkości. Jeździłem samochodem z krzywymi tarczami więc wiem że tutaj to nie to. Jak są tarcze krzywe to kierownicą szarpie na boki i pedał hamulca strasznie wali. Dodam jeszcze, że na autostradzie...
Co do krzywych tarcz to odczuwam bicie na kierownicy przy 150km/h ale myślę że to wina opon a nie tarcz bo krzywe tarcze było by czuć podczas hamowania (chyba że źle myślę). Co do wypowiedzi MrRogal to zastanawiam się nad tym czyszczeniem ale szkoda mi wymieniać całego przodu bo jak zdejmowałem koła to zarówno klocki jak i tarcze wyglądają jak nowe....
Jak bije przy hamowaniu to krzywe tracze. Sprawdź tarcze czujnikiem zegarowym o dokładności 0,01 mm.
Pewnie masz krzywe alufelgi albo opony ,żeby to sprawdzić samemu , zmień koła z przodu na tył a z tyłu daj na przód :idea: . Zastanowiłeś się dobrze ? Co powoduje wibrację na kierownicy podczas hamowania ? (pomijając temat ABS-U) sugerowałem się ostatnią wypowiedzią jedynie :D ,ale istotnie krzywe tarcze mogą być powodem drgań kierownicy podczas hamowamia...
Witam. Posiadam samochód Skoda Felicia 1.3 MPI z 1997r. Problem: Podczas dłuższej jazdy i po hamowaniu tak już po 5 km słychać dziwne metaliczne stukania i chrobotania z prawej strony z przodu samochodu. Jak tam coś się nagrzeje to dziwne kołatanie najbardziej słyszalne jest między 50 a 70 km/h. Byłem u mechanika stwierdził że krzywe tarcze hamulcowe...
Historia auta mi nieznana jak kupowalem to bylo juz bicie stwierdzilem ze tarcze krzywe na starych tarczach sie nasilalo bicie. Bicie bylo odczuwalne przy kazdym hamowaniu przy kazdej predkosci . Po wymianie tarcz na nowe bicie zniwelowane do bicia tylko przy 80 km/h przy innych predkosciach podczasz hamowania nie wystepuje . Opony bd ok poniewaz mialem...
Witam, mam golf 3 tdi 90 PS i mam taki problem, Jadąc powyżej 80km/h zaczyna drżeć samochód, zaczyna nim jakby trząść... Co to może być za przyczyna?? Rozpedzasz samochod powyzej 80km/h na prostej drodze, wrzucasz luz i gasisz silnik. W ten sposob eliminujesz silnik jako zrodlo drgan. Jak drgania beda nadal to jedziesz na wulkanizacje i wrzucasz kola...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Podczas hamowania kierownica (a przy okazji cały samochód) wpadała w mocne wibracje, w pierwszej kolejności obstawiłem krzywe tarcze - niestety po wymianie problem nie ustąpił. Końcówki drążków nie mają luzów, jedyne co daje się słyszeć to początkowe stuknięcie z maglownicy kiedy skręcę kierownicą. Znajomy podpowiedział, że można się tego luzu pozbyć,...
No więc od początku Tarcze TRW i klocki TRW kupiłem z allegro jako ledwo używane - były prawie nowe to znaczy nie miały oznak zużycia, zero rdzy, rantów grubości klocków i tarcz nominalne, założyłem je w czerwcu 2021r czyli powiedzmy że rok temu, niestety nie mam czujnika więc bicia nie sprawdziłem. https://obrazki.elektroda.pl/1942990600_...
Krzywe tarcze hamulcowe z przodu, albo luz w układzie zawieszenia lub układzie kierowniczym np: sworzeń wahacza, końcówka drążka, drążek kierowniczy i tuleje metalowo-gumowe na wahaczach a w ostatniej kolejności sprawdzałbym wyważenia kół!!! Wyważenie kół nie ma generalnie wpływu drania koła kierownicy przy hamowaniu!!! Jeśli nie są wyważone to drga...
Mam problem z golfem 4 99rok mianowicie po odpaleniu silnika nie gaśnie kontrolka abs i podczas hamowania pedał drga, podskakuje ogólnie podobne zjawisko gdy hamujemy na lodzie tyle ze z większą częstotliwością podskoków i aż całym samochodem trzęsie. Na komputerze wyskakuje błąd 01276 pompa hydrauliczna. Na pewno nie są to krzywe tarcze bo wtedy kierownica...
Tarcze są krzywe albo felgi lub koło nie wyważone/zcenotrowane.
Na początek sprawdzić czy piasta i łożysko jest sprawne . U mnie i u kolegi ten sam przypadek : nieważne jaki producent 4-5 tys km i tarcze krzywe .u mnie dwie przednie u kolegi jedna . wymiana całej zwrotnicy ( używana ) i problem zniknął . po którymś komplecie tarcz to przestało bawić jak się skrzywiły .
Wszystkie odpowiedzi kolegów na ten temat są według mnie poprawne i możliwe jednakże dorzuciłbym do tego jeszcze inne możliwe przyczyny bicia na kołach. Po pierwsze tarcze hamulcowe, jeśli są krzywe to bicie może występować jednak bardziej przy hamowaniu, druga możliwość to łącznik na drążku środkowym (u mnie w e38 on powodował bicie od 80do100km/h)...
Witam, mam problem podczas jazdy zaświeca mi się kontrolka ładowania na jakieś 10 sekund i później gaśnie. To trwało jakiś miesiąc, nie robiłem z tego nic, bo nic się nie działo tylko, zaświecała się i gasła, aż do czasu, gdy raz podczas odpalania auta nawet nie obrócił silnik, myślałem że padł akumulator, ale wszystko działało i tak po parunastu razach...
Witaj.Dam Ci dobrą radę .Nie słuchaj tych historii o wyważaniu kół, krzywych tarczach hamulcowych,albo źle dopasowanych klockach hamulcowych,niektórzy nawet mowią że to wina "jajowatej" opony.Ludzie gdzie sprzedają jajowate opony ???chyba ,że kupisz z drugiej ręki ...Ale do rzeczy.[url=http://www.oponeo.pl/opony-d... podobny problem...
Witam powodem bicia na kierownicy może być -krzywa felga -krzywa opona -krzywa piasta - -zatarty przegub półosi napędowej jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy
Witam Zmiana napięcia zasilania nie zmienia prędkości obrotowej silników, na pewno wzrośnie ich temperatura. Warto wymienić pasek pomiędzy głowicą i silnikiem, a powierzchnie kół pasowych odtłuścić. Luźny pasek (lub odkształcony) często jest przyczyną falowania obrazu czy nawet całkowitego braku synchronizacji. Cały tor przesuwu taśmy (włącznie z głowicą...
Stan układu to jedna rzecz, bicie na tarczach to inna. Przy tarczach dobrej jakości prawdopodobieństwo będzie mniejsze. Niech sie wypowiedzą znawcy tematu producentów. Wypowiadam się zatem jako znawca, gdyż z zawodu jestem metalurgiem, także zajmowałem się jakiś czas hartownictwem, strukturami metali i ich właściwościami. Oświadczam więc z pełną odpowiedzialnością,...
Witam. Chciałbym przedstawić swój problem z hamulcami, ponieważ nie potrafię zlokalizować usterki. A problem jest według mnie bardziej skomplikowany. Mam słabe hamulce w aucie. Były one odpowietrzane i hamują, lecz nie tak ostro jak kiedyś. Nie rzuca do przodu, gdy depnę lekko w pedał hamulca. Płyn ma dopiero niecały rok. Podejrzewam serwo. Sprawdziłem...
Logicznie jak coś obciera cyklicznie to coś jest krzywe
no to może tarcze są krzywe jeśli nie wymieniłeś wszystkich albo wsadziłeś używki bo pompa to raczej nic wspólnego nie ma z opowieści mojego kolegi wynika że przyczyną może być stary płyn/zapowietrzony układ - osobiście tego nie doświadczyłem i wg mnie związek mizerny
Ja montuje łożyska skf polecam! Raz w życiu założyłem łożysko chińskiego pochodzenia o połowę tańszą ale wytrwało 2tygonie dlatego nie warto w taki sposób oszczędzać bo i tak więcej stracisz. Co do powodu to np.niewyważone koła, krzywe zużyte tarcze lub wadliwe bębny, zapieczony mechanizm 'pływający' zacisku traczy hamulcowej. Nieoprawny montaż łożyska....
krzywe tarcze hamulcowe krzywe otwory krzywe płytki
podczerwień promiennik komputer telwis nokia błąd aktualizacja
Jak poprawić płynność obrazu w telewizorze? Opel Astra H 2007 – radio CD30/CD70 słychać napęd CD na postoju, rozładowuje akumulator