Takie rzeczy sprawdza się rozpędzając pojazd na podnośniku a nie na drodze. Wystatczy wtedy zdjąć zaciski z klockami i sprawdzić. U ciebie obstawiam krzywe tarcze raczej niż piastę.
Jeśli krzywe tarcze to drżenie będzie przy hamowaniu. Obejrzyj dokładnie opony. Mimo prawidłowego wyważenia mogą mieć boczne wybrzuszenia. Czy drgania pojawiają się też na luzie przy podobnych obrotach silnika (na postoju) ?
Mechanik stwierdził, że mogą być krzywe tarcze z przodu, i będę musiał wymienić lub przetoczyć, ale wymienię dla spokoju.
Witam. Mam problem. Podczas hamowania słychać i czuć głośne stuki. Tak jakby były krzywe tarcze. Mechanik poradził zmianę tarcz. Wymieniłem tarcze i klocki lecz problem pozostał. Drugi znachor stwierdził że mam pecha i kupiłem krzywe tarcze. Co jeszcze może być przyczyną? Dzięki i pozdrawiam.
Wymienić krzywe tarcze hamulcowe.
Te tarcze zawsze są lekko krzywe - przy małej masie niewyważenie początkowe jest mało wyczuwalne.
Ewentualnie krzywe tarcze hamulcowe, jeśli przy hamowaniu. W ekstremalnych przypadkach krzywe tarcze plus nie wyważone koła plus jakiś luz na zawieszeniu. pozdr
Mam BMW x5 f15 I po wymianie klocków oraz tarcz w serwisie jest drżenie kierownicy oraz całego auta. Co to może być? Krzywe tarcze, ewentualnie źle wyważone koła
Pierwsza rzecz to klocki ale ich zostało jeszcze połowa. Noi to też jest zastanawiające jak by to klocki to dlaczego cały czas nie ma tego dźwięku tylko pojawią się co jakiś czas. Skąd wiadomo że została połowa ? Sprawdzałeś oba klocki na kole czy tylko zewnętrzy :) ? Jak klocek zatnie się w prowadnicy nie zawsze zużywa się regularnie. Mogła się też...
Krzywe tarcze .
Krzywe tarcze
krzywe tarcze.
ja miałem podobnie w pasacie a nawet dwóch, w pierwszym okazało się że krzywe tarcze, w drugim że końcówki drążków już nie trzymały.
Jeśli trzęsie kierownicą w jakiś zakresach prędkości koła mogą być niewyważone. A jak są krzywe tarcze to hamuje tak pulsacyjnie, pedał by też pulsował, tarcze trzeba by sprawdzić dokładniej.
To masz krzywe tarcze albo nie umiejętnie zamontowane I przez miesiąc jazdy jest OK a raz zrobi taki numer.
żadne wałki krzywe tarcze dyfer na 1000000% (jak by była krzywa tarcza czy wałek ataku to przy normalnej jeździe by też trzepało.)
prawdopodobnie Masz (Krzywe ) tarcze hamulcowe. Pozdrawiam.
Krzywe tarcze hamulcowe, stąd drżenia podczas hamowania. Ewentualnie duże luzy w zawieszeniu, jednak stawiam na tarcze.
No to pewnie "ten typ tak ma". Drgania kierownicy - niewywazona masa, drgania (bicie) pedału hamulca - krzywe tarcze. Ale jak wszystko jest ok, to super. To że wymieniłeś łożyska tym bardziej wskazuje że tam jest problem, a wymiana opon mówi - pewnie ciężarek odpadł. Pozdrawiam
Przyczyn może być wiele, m.in.: - luzy na tulejach gumowych zawieszenia - krzywe tarcze hamulcowe - krzywe lub niecentrycznie zamontowane felgi - źle wyważone koła - uszkodzone opony
Nalej igla strzykawki olwju tak jak kolega radzil jak ustanie to wachacz na smieci.Z tymi hamulcami to moze masz krzywe tarcze lub luzne zaciski posprawdzaj bo to akurat nie dzwiek przegubow.
Krzywe tarcze albo niewłaściwie zamontowane. Jak już sie podniesie i ruszysz to zapewne pierwsze hamowanie ( do zatrzymania ) będzie w podłodze a następne już twarde
Ad.1 Krzywe tarcze - do wymiany Ad.2 To moze byc łozysko, albo problemy z zaciskami hamulcowymi. Zapieczone prowadzenia - nie chwytaja rowno.
a może po prostu masz krzywą tarcze hamulcową lub już klocki sie skończyły i trze blacha o blache
najprawdopodobniej tarcze są krzywe, czujnik i do sprawdzenia, warto było by się zastanowić, czy czasem nie napodkałeś jakiejś kałuży z wodą??? co do wibracji na pedale ham, czasami czujniki abs są źle ustawione od koronki, co powoduję nieprawidłową pracę i wibrację hamulca przypominającą ham z abs-em, ale ja bym raczej obstawiał na 99% krzywe tarcze.
Jak przyśpieszasz samochodem i trzęsie to by wskazywało na półosie. Ale przy hamowaniu to w 90% przypadków krzywe tarcze, a rzadziej piasty. To jest do zmierzenia. Tylko trzeba mieć przyrząd. Niech wymieni tarcze po co się rozpisywać Michu
Witam koledzy mam do was pytanie bo sam nie jestem pewnien! aczkolwiek kupiłem honde accord VI 2000r i podczas hamowania trzepie autem wydaje mi się że z tyłu czy ktoś wie co to może być? czy to sa krzywe tarcze? z góry dzięki
Jeżeli masz krzywe tarcze, to podczas hamowania powinien też pulsować pedał hamulca. Jeśli trzepie kierownicą to raczej luzy w zawieszeniu, lub krzywa felga, czy też uszkodzona opona. Może sprawdzić jeszcze raz tył, czy dodrze mechanik wyregulował i odtłuścił te nowe bębny. A jak trzyma ręczny?
Możliwe że nowe tarcze mogą być krzywe?
rzecxzywsice to nie byly krzywe tarcze hamul;cowe lecz luzy na tulejkach belki głownej, podobno cala belke sie wymnienia, no ale w koncu fachowcy dobrali jakies podobne od lublina, troszke toczenia i wszystko dziala, dzieki za porady - bardzo sie przydaly pozdr
Witam, Mam problem ze Stilo - brak komunikatów o błędach a auto ciągle hamuje z ABS, nieważne jaka prędkość i nawierzchnia, załącza się nawet przy 10km/h przy lekkim naciskaniu pedału hamulca. Nie wiem czy to ważne ale przy jeździe tyłem problem nie występuje. Czasem przy mocniejszym dohamowaniu zapalają się kontrolki systemów i co ciekawe auto samo...
stawiam na tarcze, są krzywe, jak jedziesz nie maja wpływu na toczenie koła a przy dociśnięciu klocków wychodzi zaraz że tarcze są krzywe
Krzywe tarcze. Jednak myślę , że to od ABSu. Podobno na początku na Zachodzie firmy ubezpieczeniowe dawały zniżki dla aut z ABSem, ale się szybko wycofali, bo takie auta powodowały więcej wypadków. Ludzie albo wierzyli, że abs sam zatrzyma auto, albo odpuszczali czując kopanie w nogę. Trzeba przyznać, że nowe systemy robią to delikatniej.
Jak drgania podczas hamowania to mogą być opony, felgi, tarcze krzywe, Piasta
Błąd ten jest przyczyna zbytnio oddalonego czujnika od koronki.Wartość szczeliny nie powinna być większa niż 0,5 mm. Zdarza się że poprzez krzywą tarcze impulsową jest on odpychany od koronki lub tarcza impulsowa jest w kiepskim stanie przez rdze. Czasem problem można rozwiązać stosując wymianę czujnika na markowy (Haldex lub Knorr-bremse). Czujniki...
Udało się co nieco rozwiązać. Spalanie gazu zmniejszyło się do 7 litrów po naprawie hamulców z przodu. (zapieczone zacisku, krzywe tarcze). Po wymianie sterownika z BRC Elegant 51 na BRC Elite (trzeba tylko przepiąć wiązkę kabli z jednego do drugiego - są kompatybilne) ładnie przełącza się na gaz. Jeśli chodzi o wysoką temperaturę to zapowietrzone przewody...
witam we wnętrzu auta słychać miarowe buczenie, huczenie. nie wiem, jak to inaczej określić. myślałem, że to łożysko na którymś kole. ale po podniesieniu auta okazało się, że wszystkie łożyska są ciche. auto posiada ABS i w czasie hamowania czuć "w pedale hamulca" równomierne drgania. moja diagnoza - zwichrowane/krzywe tarcze hamulcowe. pytanie jest...
Podczas hamowania kierownica (a przy okazji cały samochód) wpadała w mocne wibracje, w pierwszej kolejności obstawiłem krzywe tarcze - niestety po wymianie problem nie ustąpił. Końcówki drążków nie mają luzów, jedyne co daje się słyszeć to początkowe stuknięcie z maglownicy kiedy skręcę kierownicą. Znajomy podpowiedział, że można się tego luzu pozbyć,...
Najprawdopodobniej problem tkwi w krzywej tarczy impulsowej lub oddalonym zbytnio czujniku. Jeśli problem zostanie usunięty i system wykryje poprawny sygnał po jeździe próbnej z prędkością co najmniej 10km/ min to pojawi się prędkość koła i błąd można wykasować. Błąd mechaniczny to nic inne go jak problem modulacji sygnału z czujnika.
Mam problem z golfem 4 99rok mianowicie po odpaleniu silnika nie gaśnie kontrolka abs i podczas hamowania pedał drga, podskakuje ogólnie podobne zjawisko gdy hamujemy na lodzie tyle ze z większą częstotliwością podskoków i aż całym samochodem trzęsie. Na komputerze wyskakuje błąd 01276 pompa hydrauliczna. Na pewno nie są to krzywe tarcze bo wtedy kierownica...
Witam, mam golf 3 tdi 90 PS i mam taki problem, Jadąc powyżej 80km/h zaczyna drżeć samochód, zaczyna nim jakby trząść... Co to może być za przyczyna?? Rozpedzasz samochod powyzej 80km/h na prostej drodze, wrzucasz luz i gasisz silnik. W ten sposob eliminujesz silnik jako zrodlo drgan. Jak drgania beda nadal to jedziesz na wulkanizacje i wrzucasz kola...
Nie wykluczone że tarcze masz krzywe ale zapewne nie tylko. Skoro palą się kontrolki to i błędy się pojawiły. Zrób diagnostykę.
CARDEN jest to lokalny producent z mazowsza, który twierdzi że produkuje bardzo dobre tarcze.
Jak bije przy hamowaniu to krzywe tracze. Sprawdź tarcze czujnikiem zegarowym o dokładności 0,01 mm.
Czujnik zegarowy pokaże czy są tarcze krzywe. Jeśli po wymianie tarcz na nowe dalej będzie bicie to do wymiany piasta (przed wymiana tarcz można ją sprawdzić).
Całkiem możliwe że tarcze krzywe, a czy zjawisko występuje tylko przy pewnych prędkościach, np <80km/h?
Nie jest już teraz tak mocno miękki jak to było zaraz po założeniu nowych części ale też mocno twardy nie jest na starych gratach był trochę twardszy. Starcze tarcze były krzywe tak powiedział mechanik i sam czułem przy większej prędkości bicie na kierownicy i drgania na pedale hamulca przy wciskaniu go, te rzeczy teraz znikły.
Czy to nie jest tak że jak tarcze są krzywe to bicia są na kierownicy a jak bębny to na pedale hamulca. Dlaczego sądzisz że bębny.
Witam, mam problem podczas jazdy zaświeca mi się kontrolka ładowania na jakieś 10 sekund i później gaśnie. To trwało jakiś miesiąc, nie robiłem z tego nic, bo nic się nie działo tylko, zaświecała się i gasła, aż do czasu, gdy raz podczas odpalania auta nawet nie obrócił silnik, myślałem że padł akumulator, ale wszystko działało i tak po parunastu razach...
Mechanik (idiota) jak wymieniał tarcze nie sprawdził piast A były krzywe. Chwilę był spokój A później tarcze się znowu pokrzywily od tych piast. I teraz do wymiany piasty i znowu chamulce.
Co do krzywych tarcz to odczuwam bicie na kierownicy przy 150km/h ale myślę że to wina opon a nie tarcz bo krzywe tarcze było by czuć podczas hamowania (chyba że źle myślę). Co do wypowiedzi MrRogal to zastanawiam się nad tym czyszczeniem ale szkoda mi wymieniać całego przodu bo jak zdejmowałem koła to zarówno klocki jak i tarcze wyglądają jak nowe....
Tarcze są krzywe albo felgi lub koło nie wyważone/zcenotrowane.
Wibracje z silnika, może być luźny pedał, czy na zakręcie też drży?, tu mogą być do wymiany poduszki pod silnikiem skrzynią oraz temu podobnego osprzętu (drążek reakcyjny może też, jak taki jest) tylko tu problem, poduszki zamienniki potrafią być dużo mniej żywotne niż te z którymi auto z fabryki wyjedzie (do tego stopnia, że się czasem wymiana mija...
Witam. Posiadam samochód Skoda Felicia 1.3 MPI z 1997r. Problem: Podczas dłuższej jazdy i po hamowaniu tak już po 5 km słychać dziwne metaliczne stukania i chrobotania z prawej strony z przodu samochodu. Jak tam coś się nagrzeje to dziwne kołatanie najbardziej słyszalne jest między 50 a 70 km/h. Byłem u mechanika stwierdził że krzywe tarcze hamulcowe...
Tarcze i klocki jeszcze oryginalne (klocki już się kończą). Wydaje mi się, że na 100% proste bo nie ma nawet najmniejszych drgań podczas hamowania nawet z dużych prędkości. Jeździłem samochodem z krzywymi tarczami więc wiem że tutaj to nie to. Jak są tarcze krzywe to kierownicą szarpie na boki i pedał hamulca strasznie wali. Dodam jeszcze, że na autostradzie...
Gdybym miał kupować tarcze ze szrotu to bym nie pisał tego na forum... i To że mechanik tak stwierdził to było z jego strony najprostszym rozwiązaniem bo problem ustaje po wymianie ale powraca więc co tarcze są sprzedawane w sklepach krzywe? Dwa komplety tarcz krzywe? to raczej mało prawdopodobne i nie była to tania chińszczyzna.
Witam. Mam taki problem, że podczas jazdy na równej nawierzchni słyszę nierównomierne stuki dochodzące z przodu auta. Hałas nie jest związany z prędkością samochodu, ani z przejeżdżaniem przez nierówności- ot tak sobie popukuje (raz puknie pojedynczo, drugi raz kilka puknięć pod rząd i tak cały czas). Stukanie jest na tyle ciche, że słychać to tylko...
Witam powodem bicia na kierownicy może być -krzywa felga -krzywa opona -krzywa piasta - -zatarty przegub półosi napędowej jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy
Stary komplet-nie biło nowy bije więc problem nie w czyszczeniu czy smarowaniu tylko w klockach kiepskiej jakości lub krzywych tarczach(chociaż tarcz z tej firmy trochę pozakładałem i nie było problemów)
Na początek sprawdzić czy piasta i łożysko jest sprawne . U mnie i u kolegi ten sam przypadek : nieważne jaki producent 4-5 tys km i tarcze krzywe .u mnie dwie przednie u kolegi jedna . wymiana całej zwrotnicy ( używana ) i problem zniknął . po którymś komplecie tarcz to przestało bawić jak się skrzywiły .
Jeszcze jedno pytanie czy brak regulacij moze byc spowodowane krzywą płaszczyzna w kole zamachowym? raczej nie szarpało by ci urwało by sie koło podczas wysokich obrotów - tarcze prawidłowo włozone :)))
Czyli kolega założył tarczę i dokręcił śruby docisku po jednej stronie a potem dopiero następne? Kolego łapałem śruby na przeciw i jak wszystkie miałem złapane to je stopniowo dokręcałem. Bardziej stawiałbym na krzywą tarczę. Chyba, że przy wkładaniu ją skrzywiło ale nie sądzę żeby takie delikatne stukanie mogło skrzywić tarczę.
Jeżeli powodem krzywienia tarcz hamulcowych jest wjechanie w kałużę to zapewne nasze warsztaty zaraz zapchają się autami z krzywymi tarczami i będziemy mieli co robić . Proponuję zgłaszać w tym poście takie awarie po ostatnich ulewach , zobaczymy co potwierdzi życie .
Witam Zmiana napięcia zasilania nie zmienia prędkości obrotowej silników, na pewno wzrośnie ich temperatura. Warto wymienić pasek pomiędzy głowicą i silnikiem, a powierzchnie kół pasowych odtłuścić. Luźny pasek (lub odkształcony) często jest przyczyną falowania obrazu czy nawet całkowitego braku synchronizacji. Cały tor przesuwu taśmy (włącznie z głowicą...
Witam.Mam ogromny problem i potrzebuje waszej pomocy.W styczniu po powrocie z urlopu miałem pisk w tylnym kole przy wolnej jeździe i gdy auto było już "rozgrzane". Dałem do mechanika.Typ zmienił szczęki,w drodze do domu pisk jeszcze gorszy,zawróciłem,typ kręci kołem i coś lekko blokuje.Podal mi listę co do wymiany to powiedziałem ze testy może na swoim...
Nowe bębny co kupiłem do swojego były krzywe. Wcześniej, przy niesprawnych hamulcach mogłeś nie zauważać owalu starych bębnów. Tarcze też możesz mieć krzywe, teraz mogło to wyjść, choć mogłaby bić i kierownica. Ręczny wskazuje na bębny.
Witam, mam taki problem - auto Audi A3 8L 2000 rok, 1,8 turbo silnik, moc fabryczna 150 koni po lekkim wirusie/zmianie oprogramowania na 176 i prawie 300 Nm o co chodzi? Jadąc na II biegu, małych prędkościach przy nagłym przyspieszeniu jak turbo wstaje i zaczyna się doładowanie, lekko zawsze ściągnie na bok, zdaje się na prawo. Teraz mam kilka opcji...
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
Historia auta mi nieznana jak kupowalem to bylo juz bicie stwierdzilem ze tarcze krzywe na starych tarczach sie nasilalo bicie. Bicie bylo odczuwalne przy kazdym hamowaniu przy kazdej predkosci . Po wymianie tarcz na nowe bicie zniwelowane do bicia tylko przy 80 km/h przy innych predkosciach podczasz hamowania nie wystepuje . Opony bd ok poniewaz mialem...
Wszyscy piszą o krzywych tarczach, ale przy krzywych tarczach abs raczej by się nie włączał. Nam poprostu włącza się ABS przy niskiej prędkośći bez potrzeby, bo słychać jak pracuje pompa i czuć typowe drżenie pedału. W weekend chyba sprawdze to oscyloskopem to będzie widać który czujnik poprawić, zdejme koło i sprawdze szczeline między wieńcem a czujnikiem,...
no to może tarcze są krzywe jeśli nie wymieniłeś wszystkich albo wsadziłeś używki bo pompa to raczej nic wspólnego nie ma z opowieści mojego kolegi wynika że przyczyną może być stary płyn/zapowietrzony układ - osobiście tego nie doświadczyłem i wg mnie związek mizerny
Sprawdź tarcze hamulcowe w tokarce - prawdopodobnie krzywe.
Ja montuje łożyska skf polecam! Raz w życiu założyłem łożysko chińskiego pochodzenia o połowę tańszą ale wytrwało 2tygonie dlatego nie warto w taki sposób oszczędzać bo i tak więcej stracisz. Co do powodu to np.niewyważone koła, krzywe zużyte tarcze lub wadliwe bębny, zapieczony mechanizm 'pływający' zacisku traczy hamulcowej. Nieoprawny montaż łożyska....
A nie ma w tym aucie czasem koła dwumasowego? ja bym obstawiał sprzęgło/koło dwumasowe lub przeguby wewnętrzne. A mogą to być też zwichrowane tarcze hamulcowe, krzywe, wtedy przy rozpędzaniu lub nagłym hamowaniu czuć wibracje. Rozpędź auto do 120 km/h i spróbuj depnąć hamulec tak dość dynamicznie zahamuj, jak zacznie wibrować kierownica i pedał hamulca...
Tarcze nie mają nic do bicia kierownicy podczas jazdy Nie zgodzę się z Kolegą, mój znajomy z pracy miał Astrę z krzywymi tarczami (po zakupie auta z drugiej ręki wymienił co się dało i należało) i trafił na wadliwe (sam zmieniał i nie miała czym zmierzyć). U mechanika dopiero wyszło dlaczego szarpie kierownicą podczas jazdy, a przy hamowaniu kierownicę...
Tak. Jesto najczęściej objaw krzywej tarczy.
A ja się ponaprawiałem tego badziewia ... za dużo :) O ile buda jest twarda chociaż lubi przyrdzewieć o tyle silniki i skrzynie nie dawały rady, most po 100 tyś wył jak by ktoś garść nakrętek wrzucił (skrzynia to samo). Łożyska w kołach padały dosyć często, hamulce jak nie zapieczone to tarcze krzywe, i tak w koło :) Jeszcze z silnikiem 1.9d i 1.4 rovera...
zasadę diagnozowania błędów rozumiem. tylko czy (na przykład) krzywą tarczę (uszkodzenie stałe) system powinien wykrywać jednakowo, na przykład za każdym razem po przejechaniu 100m
Hmm ale biło by to przy określonej prędkości ? Wygląda mi to tak, jak by przy 50km/h bicie zrównywało by się z amplitudą Mc'persona. Przy krzywych tarczach było by to wyczuwalne przy różnych prędkościach i przede wszystkim przy hamowaniu. Czy się mylę ?
Logicznie jak coś obciera cyklicznie to coś jest krzywe
Tu nie ma na to reguły że po tylu i tylu km trzeba je wymienić. Hmm w mojej hondzie fabryczne tarcze wytrzymały 200tyś zanim doszły do grubości przy której trzeba je było wymienić. Jest to trzecia para klocków od założenia nowych tarcz. Czytałem że grubość minimalna to odpowiednio 17 mm i 7 mm. Jeżeli tarcze nie są popękane, krzywe, nie bije kierownica...
Z tego co zauważyłem to przekładki nie są dobrze wyważone. Tarcze to raczej nie są krzywe. Co sądzicie o nowych częściach firmy Ursus ?? W tym tygodniu najprawdopodobniej kupię kompletne sprzęgło za 600 zł z groszami. Tylko nie wiem czyjej produkcji wziąc żeby nie było jakieś lipne.
Jeśli tarcza jest wentylowana, to czasem zdarza się pęknięcie wewnątrz, wtedy toczenie nie pomaga, albo do pierwszego porządnego rozgrzania tarczy. Ale jeśli biją tarcze przednie to ewidentnie czuć to na kierownicy. Jeśli tylne to lata całe nadwozie. Trzeba obejrzeć również wewnętrzną stronę tarczy. Nie spotkałem się jeszcze z krzywą tylną tarczą, zawsze...
Jeśli samochód nie posiada absu to drgania pedału mogą być spowodowane krzywymi tarczami hamulcowymi.
Jednak po wymianie pompy doszło bicie na hamulcu. Najgłośniej to słychać przy zamkniętych oknach Sprawdź czy nie masz krzywych tarcz.
(at)pitpit7 Podnieś całe auto do góry, zdejmij koła, zakładaj czujnik zegarowy na każdą tarcze i wyjdzie czy coś jest krzywe.
Stawiał bym na to ,że opony hałasują.Wibracje mogą być spowodowane złym wyważeniem kół, natomiast wibracje pedału hamulca przy hamowaniu mogą być spowodowane krzywą tarczą hamulcową.
Tarcze i klocki wymieniałem około 1000km temu Jak tarcze z dolnej półki, to już są krzywe. Wystarczyła kałuża a i nie pomogło zamontowanie na nieoczyszczone piasty.
Przejżyj tarcze hamulcowe, mogą być krzywe już ale wtedy by tłukło kierownicą. Kiedy jedziesz to nic nie buczy, jeśli wchodzisz ostrzej w zakręt?? Wydaje mi się że łożyska piast przednich do wymiany, ewentualnie tył też. łożyska kół ewidentnie słychać i nie można ich pomylić z czymś innym.
Dokręca mocowanie piły na max ale tarcza jest za cienką aby ją prawidłowo zamocować po prostu gwint na wałku mu na to nie pozwala. Pod wpływem obrotów zaczyna wpadać w wibracje. Krzywa podkładka dociskająca tarcze? Musi coś obcierać o tarczę piły. Skoro fi mocowania wałka i piły takie same -to tylko złe mocowanie lub gdzieś obciera. Za małe flansze...
Witam. Rzeczywiście jeśli samochód ma 7 lat to raczej nie ma mowy o pompie i luzach ,wymontuj raczej zaciski i dokładnie się im przyjrzy moga być zapieczone na prowadnicach ,dokładnie sprawdż zaciski na każdym kole ,sprawdż czy tarcze hamulcowe nie są krzywe czy nie mają bicia i czy mają odpowiednią grubość .Życzę powodzenia.
Miałem coś podobnego w vectra c na trasie ścierało mi klocki do blachy , raz odbijał raz nie , wymieniłem i zrobiłem dokładnie to samo co ty plus przewód hamulcowy gumowy bo to częsta usterka i pomogło. Możesz też mieć krzywą tarczę . Z doświadczenia wiem że lepiej kupić nowy zacisk niż zestaw naprawczy,bo jeśli tłoczek skorodował to nic ta wymiana...
Ja nie pytałem czy krzyżaki nie mają luzu tylko czy się nie przycinają. Co do tłumika to spróbuj przełożyć i zobaczysz u mnie go w ogóle nie ma i tragedii też nie ma, ale na moje oko powinien być przed łącznikiem elastycznym. Nie napisałeś jak łożysko prowadzące wałka sprzęgłowego. Co do krzywej tarczy to czułbyś to pod pedałem.Tam masz dwumas?
Wszystkie odpowiedzi kolegów na ten temat są według mnie poprawne i możliwe jednakże dorzuciłbym do tego jeszcze inne możliwe przyczyny bicia na kołach. Po pierwsze tarcze hamulcowe, jeśli są krzywe to bicie może występować jednak bardziej przy hamowaniu, druga możliwość to łącznik na drążku środkowym (u mnie w e38 on powodował bicie od 80do100km/h)...
robił mi to tata u siebie w warsztacie.. nic nie tarło... tylko od samego początku popiskiwał klocek w lewym kole ale sprzedawca powiedział ze mimo firmy może delikatnie piszczeć.... piasty były porządnie oczyszczone i wszystko poskładane okej. tarcze i klocki kupowałem normalnie w sklepie. czy tarcza jest krzywa... - na oko tego nie widać ale podczas...
Zacznij od sprawdzenia opon i wyważenia całych kół czyli zjazd do dobrego zakładu oponiarskiego. Jeśli będzie OK to zalecam sprawdzenie tarcz hamulcowych tzn. czy nie są krzywe. W moim autku przy jednej krzywej tarczy miałem wibracje w okolicach 40km\h i 90km\h Tarcza skrzywiła się nagle podczas jednego gwałtownego hamowania w deszczu.
Moja teoria dotycząca ścierania- przód jest mniej obciążony. Dodajesz gazu i nieraz koło zaczyna szybciej kręcić i się ścierać. Podobnie jest przy podskakiwaniu(podrywaniu) hulajnogi przed niewielkimi progami. Tył- przy hamowaniu się ściera, jak jest mocny hamulec. Ja praktycznie mam niewyregulowany tył, bo mam krzywą tarczę hamulcową. Miałem zamiar...
Witam. Mam taki problem, może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. Nowe tarcze, luźno przesuwają się po wałkach. Nowa tarcza dociskowa 1 stopnia, sprężyny łapki, pokrywa sprzęgła, łożysko wyciskowe i ósemka. Problem jest taki,że jak chcę wrzucić jakikolwiek bieg to zgrzytnie. Natomiast jak przytrzymam 8-10 sek. to biegi wchodzą dobrze,( tak jakby...
Tarcze + klocki nowe Przy jeździe bez hamowania układ hamulcowy nie ma znaczenia. Czy połączenie felga-piasta jest czyste? Przy krzywej tarczy nawet bez hamowania mogą występować drgania przy wyższych prędkościach, ale do rzeczy bo taka wzmianka w niczym nie pomaga. Tak, dokładnie wszystko oczyszczone. Problem jest bardziej złożony, podstawy takie...
Lepiej wymiń tarcze bo za jakiś czas poleci ci docisk a to juz jest ładny wydatek.Ja mam takie objawy ale tylko pomiędzy 1-2 i staram sie delikatnie jeździć (byle do wiosny) tez wymienie tarcze albo wszystko.Masz po prostu spaloną tarcze(przegrzana)krzywa i musisz ją wymienic .
krzywe tarcze hamulcowe krzywe płytki krzywe otwory
płyn chłodzący ubywa łączenie szeregowe akumulatorów sprzęt nienaprawialny
crystaldiskinfo portable kontrolka airbag
Brak obrazu i dźwięku w telewizorze - diagnostyka Wyprowadzenia układu ICL7106 - szczegóły i funkcje