Kształt komory spalania ma znaczenie i w sportowych silnikach nawet duże. Akurat w Romecie tam szału nie ma. Oryginalnie stopień sprężania 8:1, głowica półokrągła i tłok o wysokim denku. Chodzić to będzie, ale po założeniu musisz sprawdzić squish. Nie powinien być mniejszy niż 1 mm, inaczej silnik zacznie głośniej dzwonić. Najlepszym rozwiązaniem w...
Poczytaj troche o pierscieniach minutowych(minutenring).i skręceniu pierscienia.Pierscien minutowy (z fazką ) jako drugi.. Napisem TOP do góry w strone komory spalania.Napis jest wazny bo bywają pierscienie z górna i dolną fazką(skręcanie dodatnie i ujemne). Jak sie dobrze przyjzysz temu pierscieniowi to zauwazysz ze jego powierzchnia pracujaca z cylindrem...
Do jakiego pieca wy wkładacie te rury? Ja mam kocioł olejowy Lumo z komorą spalania okrągła, dość długa i nigdy nie widziałem aby tam było mokro. Tylko biały pył się gromadzi w komorze i wymienniku po jakimś czasie. Skoro macie mokro bez tych rur to chyba problemem jest słabe rozpylanie albo kształt komór spalania? Możesz kolego zrobić zdjęcie swojej...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
. 95 oktan spała się szybciej niż 98 oktan a 100oktan jeszcze wolnie no niestety nieprawda. Liczba oktanowa mówi nam tylko o odporności na spalanie stukowe, czyli jak bardzo da się je sprężyć tak aby samo nie wybuchło od temperatury i ciśnienia. Natomiast to jak wybuch rozprzestrzenia się w komorze spalania zależy od kilku czynników: -temp. początkowa...
tak ale jak kolega pisał że wcześniej też miał oryginalny tłok 41 mm i założył taki sam tylko że 2 pierscienie to nie chce mi się wierzyć że skoro tłok ma te samą wysokość otwór sworznia itp ma to wpływ na pracę...? kształt komory spalania się nie zmienił tylko kompresja wzrosła. według mnie to albo jakość tego wyrobu albo inna przyczyna chociaż ja...
a więc np. sama powierzchnia wymiennika nie wystarczy, może ważny jest jej kształt j Kolego podstawą jest zawsze powierzchnia wymiennika - kształt to tylko dodatek. Z praw fizyki wynika, że szybkość odbioru ciepła jest zależna w głównej mierze od powierzchni wymiennika. Jak wymiennik ma za małe rozmiary to żadne wymyślne kształty nie pomogą - będzie...
A co z ryzykiem tworzenia się hotspotów ma powierzchni komory spalania? A co z ryzykiem tworzenia się hotspotów ma powierzchni komory spalania? W silnikach rakietowych, hotspoty to lokalne obszary o znacznie wyższej temperaturze w porównaniu z otaczającym je materiałem komory spalania. Hotspoty mogą prowadzić do degradacji materiałów, a nawet do uszkodzenia...
Inny kształt komory spalania w tłoku, gniazda wtryskiwaczy w głowicy, inne fazy rozrządu (wałek), co jeszcze chcesz wiedzieć ?
O jakich dziurkach piszesz? Dodano po 19 Są dwa typy silnika 2ADFHV i 2ADFTV .Różnią się mocą i typem wtryskiwaczy.Jeden ma elektromagnetyczne a drugi piezoelektryczne. Może masz silnik inny niż miałeś wcześniej i jest inny kształt komory spalania w tłokach.Jest jeszcze silnik 1ADFTV który ma 2,0 pojemności ale wizualnie prawie się nie różni.
Sezon grzewczy nadchodzi, odświeżmy więc wątek :) Wnoto: zdjęcia po Buderusie zaginęły, większość części po rozbiórce zabrała jedna osoba, kilka stówek odzyskałem ;) Piloo1: według instrukcji krzywą zmieniamy przez Easy Remote, z tego co pamiętam z zeszłego roku to zmiana była jak najbardziej zauważalna na kaloryferach, w menu serwisowym zmieniłem tylko...
Mogę zamiast tego kondensatora podłączonego do 5 nóżki dać elektrolita o takiej samej pojemności? Nie istnieją kondensatory elektrolityczne o takiej pojemności... Taki silnik to nie takie hop, komora spalania musi mieć określony kształt i stosunek długości do średnicy, inaczej silnik nie będzie "pulsował". Powinien być też zawór dozujący paliwo (nie...
Dwie świece stosuje się raz w celu poprawienia niezawodności zapłonu, a dwa w systemach z zapłonem fazowym - kiedy to zapłon następuje w dwu różnych miejscach w cylindrze i w różnym czasie. Żeby zastosowanie drugiej świecy dało wymierny efekt, należałoby zmienić kształt komory spalania - zauważcie że świeca jest zawsze w najgłębszym miejscu.
Gdyby nie miało to sensu producenci nie wracali by po tylu latach do wstępnej komory spalania i nie łamie ona żadnych praw fizyki. Komora wstępnego spalania musi mieć określoną objętość w stosunku do właściwej a także kształt i umiejscowienie.
Nie jestem pewien jak ma ten konkretny silnik, ale kształt typowej komory spalania przy 4 zaworach na cylinder zdecydowanie wymusza kolizyjność.
jesli chodzi odopalacz to osobiscie raz uruchomilem dopalacz w swoim silniku ale jego praca nie byla zbyt stabilna. Dyszą była zwykła stalowa rurka spłaszczona na końcu żeby aby troche rozpylało ON. Jeśli chodzi o dyszę wylotową to zauważ że jak ktoś zrobił silnik z turbosprężarki to wylot jest i tak takiej samej srednicy albo nawet większy niż wylot...
Wszystko wskazuje właśnie na zbyt dużą nieszczelność. Kompresja w silniku musi być taka, że obracając w rękach wałem korbowym nie tylko będzie czuć opór, ale też po puszczeniu tłok będzie "odbijał". Nie musi wrócić idealnie do pozycji początkowej, gdyż jakieś tam nieszczelności są dopuszczalne jeśli mowa o samym odpaleniu, ale sam efekt odbijania musi...
witam, chcąc zwiększyć moc twojego silnika trzeba wymienić tłoki z silnika o oznaczeniu ABS . ten silnik miał stopień sprężania 10 do 1. przy okazji warto wymienić pierścienie tłokowe. obowiązkowo trzeba wymienić wałek rozrządu o oznaczeniu Q lub jeszcze lepiej A - z silnika 2.0 głowicę tez można wymienić, niektóre głowice miały zawór ssący o 2mm większą...
Tadek- 67, jest akurat odwrotnie - zimny silnik ma większe luzy, które kasują się dopiero po nagrzaniu do temperatury pracy. Przyczyną większego oporu zimnego silnika jest znaczne zwiększenie lepkości oleju wskutek niskiej temperatury. Co ma nagrzana głowica do podtrzymywanie pracy silnika ????? To nagrzane powietrze podczas sprężania jest czynnikiem...
Tak udało się odpalić, nawet jakiś czas była hala tym webastem ogrzewana. Niestety trochę paliwożerne 1,5 l/h ale wydajność konkretna. Po niewielkiej modyfikacji można było użyć ropy z przepracowanym olejem 50/50 a nawet sam stary olej przy stosowaniu zasady odpalamy na czystej ropie i przepinamy po nagrzaniu na olej przepracowany. Świeca żarowa pasuje...
Charakterystyka mocy i momentów silnika wyłania się podczas poszczególnych etapów projektowania i wynika z podstaw budowy i działania itp. W ogromnym skrócie można to streścić następująco: 1. Sprawność silnika - czyli to jaki jest stosunek dostarczonej energii do wytworzonej mocy. Każdy silnik posiada jakąś swoją sprawność ogólną, która jest iloczynem:...
"bezkolizyjny" silnik to raczej nie jest jakieś specjalne rozwiązanie, tylko po prostu jedne silniki wychodzą kolizyjne a inne (starsze, o mniejszym stopniu sprężania i z 2 zaworami na cylinder) bezkolizyjne. Zwyczajnie gdy zawór jest maksymalnie otwarty to ciągle nie wchodzi w przestrzeń poruszania się tłoka. Kwestia kształtu komory spalania, kąta...
Hej potrzebuję pomocy w ogarnięciu regulacji nowego reduktora Tomasetto Achille AT-07 100HP zintegrowany z elektrozaworem i filtrem fazy ciekłej gazu. Opis pochodzi z Krótki poemat na temat gazu uzupełniony o moje komentarze do których potrzebuję odpowiedzi w nawiasach kwadratowych i pogrubione. Na necie znalazłem mnóstwo opisów jedne tak inne siak...
Krótki poemat na gazu temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin :-( Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest...
A i jeszcze jedno - kto wie dokładnie ile w określonych warunkach spala się mieszanka w cylindrze? Spotkałem się z tym że jak jest gęsta(pełne otwarcie przepustnicy) to ok 0,7 ms a jak na jałowym to jakieś 1ms? Czas spalania zależy od tak wielu czynników, że nigdy tego dokładnie nie określisz. 1. Ilość mieszanki 2. Jakość 3. stopień sprężania 4. Kształt...
Wydaje Ci się. Tłok nie ma zagłębienia na komorę spalania, tylko wypukłość. Denko tłoka jest dodatkowo toczone do połowy na płasko. Taki wymysł konstruktora, musi być dopasowany z kształtem komory spalania w cylindrze.
Kolego robokop znowu ci się wkradły nieścisłości kiedyś benzyna była niebieska i żółta ( pamiętam doskonale w końcu to moje czasy )później niebieską zastąpiła zielona Obawiam się że te dane z internetu są nieścisłe - wydaje mi się że zarówno etylina niebieska, jak i zielona egzystowały równocześnie - motocykle WSK i "Komarki" miały w/g instrukcji jeździć...
Williams zrób tak: JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin. Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest ciepły, pracował na benzynie , przełączamy na gaz. Wstępnie...
Wtryski na pewno inne bo bosch ich nie zamienia. Ciekawe czy tłoki takie same. Kolega mordował temat tłoków tzn miał silnik z padniętymi panewkami i chciał przełożyć tłok do drugiego, niby takiego samego. Okazało się że tloki inne, inny kształt komory spalania. Ostatecznie szukał właściwych tłoków.
toć montuj jak takie same - pewnie nieznacznie różnią się zagadnieniami ekologicznymi albo modułem zęba na kołach rozrządu hahaha albo poważniej to mogą mieć inne komory spalania (kształt)
Miałem na myśli bardziej zwiększenie stopnia sprężania, zmianę kształtu komory spalania i w następstwie spalanie stukowe...
Masz rację bo tam też kilka typów tłoków z różnym kształtem komory spalania było.W zależności od rodzaju układu wtryskowego.
Silnik jest źle złożony. Jakiś wał korbowy, jakiś cylinder z tłokiem i jakaś tuningowa głowica. Pewnie nawet nie wiesz jaka jest rzeczywista pojemność skokowa silnika, jaki jest stopień sprężania, nie wspomnę już o squishu i kształcie komory spalania. Nie wiadomo nawet jaki jest wałek rozrządu, jakie są czasy otwarcia zaworów, jaki jest ich czasoprzekrój....
Jak świeca była niedokręcona, to spaliny uciekały rowkiem gwintu, stąd okopcenie. W tym cylindrze było też niższe ciśnienie sprężania i zapłon mieszanki następował w gnieździe świecy a nie w komorze spalania. Zwróć uwagę na kształt uszczelki świecy, normalnie jest lekko pólokrągła, zbyt mocno dokręcona świeca - podkładka płaska, nie dokręcona przy montażu...
Po wprowadzeniu nowego paliwa E10, niektórzy kierowcy także odczuli drobne różnice w pracy silnika, które znikały po zatankowaniu E5 98 oktanów. Między innymi drobne szarpnięcia, nierównomierność pracy silnika, elastyczność silnika, różnicę w zużyciu paliwa. Ja nie zauważyłem żadnej różnicy po wprowadzeniu E10. Silnik konstrukcyjnie przystosowany do...
Jeżeli ktos chce amatorsko robic to na co duże firmy przeznaczją ogromne pieniądze i budują ośrodki badawcze to gratuluje..lekkomyślności. Budowa pieca, rodzaj kształt komory spalania, materiał do wykonania, lokalizacja i rodzaj palnika, (np nadmuchowy-lub atmosferyczny) Sterowanie palnikiem oraz całym piecem, obiegi grzewcze itp.. Oczywiście do każdego...
Pierwsze primo- jaka jest zalecana przerwa iskrowa świec (dla forda)? Drugie primo- co jeżeli ma świece dwu albo trzy elektrodowe? Trzecie- czasy regulacji przerwy już dawno minęły. Tak samo jak czyszczenie świec szczotkę drucianą. Wiesz czemu? Raz- ryzyko uszkodzenia powłoki którą sa pokryte elektrody. Dwa- zazwyczaj wtedy pęka izolator elektrody środkowej....
W sumie nie napisałem tego w poprzednim poście ale może być jeszcze jedna rzecz. Mianowicie mogą być nadpalone tłoki (uszkodzony kształt komory spalania) spowodowane jazdą na zubożonej mieszance (jeżeli samochód długo jeździł na tych wtryskach od 1,9). Nadpalenie tłoków a wręcz wypalenie dziury zdarza się dość często przy permanentnym przeładowaniu...
Ale tak to nie będzie działac. Palnik zbudowany jest w taki sposób, że jest dysza, która wdmuchuje gaz do komory zmieszania, porywając za sobą powietrze. Ten zmieszany gaz z powietrzem w komorze mieszania wydostaje się małymi otworkami i na zewnątrz ulega spalaniu. W sprzedaży są gotowe takie palniki do grili. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce palnik...
Witam, na warsztacie na działce mam przerobiony piec od ok. 1,5 roku. Brakuje ci dodatkowego napowietrzania, najlepiej z zewnątrz. Oleje to węglowodory długołańcuchowe - im dłuższy łańcuch węgli tym mniejsze prawdopodobieństwo spalania całkowitego na wolnym powietrzu - stąd kopcenie i sadza. Ja ten problem rozwiązałem nieco inaczej - piec mniej więcej...
wydaje mi siw ze glowica z fiata 125p czyli z silników typu 115c ...... nie posiadala uszczelniaczy zaworowych ma inny ksztalt komory spalania silnik 115c ma mniejszy stopien sprezania natomiast glowice z polonezow czyli silnik typ AB maja uszczelniacze zaworowe mojadobra rada !!!!!!!! nigdy nie stosowac oryginalnych uszczelniaczy zaworowych produkcji...
Silniki do spalania ubogich mieszanek mają specjalne kształty komór spalania, uwarstwienie mieszanki w komorze, tak aby bliżej świecy, była mieszanka bogatsza itp. Wzbogacenie mieszanki przy zimnym silniku jest konieczne właśnie dlatego, jak ktoś tutaj pisał, że częś paliwa skrapla się na zimnych ściankach cylindra, i w efekcie mieszanka w cylindrze...
Turbo się montuje jak już wyczerpane sa wszystkie inne opcje. Niezawsze - turbo/kompresor to właściwie najłatwiejsza opcja tuningu i relatywnie tania. Reszta to już jest magia i prawdę mówiąc w PL znam chyba tylko jedną osobę która poradziła sobie z własnym projektem kształtu komór spalania i całą resztą magii aby to wszystko zoptymalizować. Pomijam...
Wału nie trzeba kupować nowego. Jeżeli ten od 50-tki jest OK, to wystarczy przerobić przeciwwagi. Tłok o wiekszej średnicy jest cięższy i w przeciwnym razie "zgubimy" wyrównoważnie. Silnik będzie bardziej drgał Pozostałe przeróbki/wymiany. Piszę z pamięci może coś umknąć. sorry. 1. Otwór w karterze, jak pisali koledzy, nalezy roztoczyć na średnicę ok....
Witam Rzuuf, poszedłeś właściwą droga opierając się w swoich ostatnich obliczeniach na bilansie energetycznym silnika. Jednak prędkość obrotowa silnika, która Ci wyszła jest niewłaściwa - przy takich obrotach silnik o pojemności 1,6 litra nigdy nie osiągnie zakładanych 25 kW oddawanej mocy. Wylicz sobie jaki potworny moment musiałby taki silnik dawać...
Jak masz wodę zamiast płynu w aucie to w razie wycieku może momentalnie odparować i nie będzie żadnego śladu - szukaj gdzieś widocznego. Od dołu silnika przy wałku napędzającym pompę wody jest specjalny otworek ( jeśli dobrze pamiętam kształt podobny do prostokąta) którym ma wypływać ciecz chłodząca w razie uszkodzenia uszczelnienia pompy - sprawdź...
Do Darekscorpio A 646 070 04 87 wtryski do Vito/Viano (W639) silnik CDI 2.2 A 611 070 08 87 wtryski do Sprinter 901, 902, 903, 904, 905 silnik CDI 2.2 Kod twojego silnika to: OM 611.981 Zamienne to: MERCEDES A 611 070 06 87 A 613 070 01 87 A 612 070 00 87 A 612 070 05 87 A 611 070 08 87 A 611 070 14 87 A 611 070 16 87 Wtryski różnią się kształtem wtryskiwanej...
Panie albercik321, w maluchu są stosowane co najmniej dwa typy głowic, które to różnią się kształtem komory spalania. Wałków też było więcej niż jeden, bo wersja E miała wałek dopracowany pod kątem mniejszego spalania. W wersjach el i elx, gdzie zastosowano moduł elektroniczny z dwupunktowym przełaczaniem kąta wyprzedzenia zapłonu, też pogrzebano w...
Jak tak to czytam to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Na początek informacja którą powinien wiedzieć każdy kto w ogóle pomyślał o wzmacnianiu tego silnika: Silnik motocykla WSK posiadał oznaczenie S01-Z. Dysponował mocą nominalną 6,2 KM przy 4850 obr/min z pojemności 125 ccm. Stopień sprężania 6,9:1.Na jego wzmocnienie składa się masa czyników zaniedbanie...
Ahhh jednak nie :) nie da rady odpalić ze świecy tylko z tzw. cybucha. Po rozebraniu komory spalania było baaardzo dużo czegoś w rodzaju nagaru oraz kopcenie z wydechu. Myślałem, że kupując nową rurkę po prostu ją włożę i po sprawie (takie też miałem zapewnienia od niemieckiego producenta części). Jednak rurka odbiega trochę kształtem od tego co być...
uszczelka komory spalania komory spalania ariston czyszczenie komory spalania
yaris katalizator fałszywy płomień gotowe wymiary subwoofera
naprawa udaru makita interfejs lexia
Ściemniacz wskaźników w Toyocie Corolla E15 Zamiennik pilota Nice WMG 080 433,92 MHz – Era One, FLO-R-E, INTI, MyGO, O-Code