Ani jeden, ani drugi to nie jest pasek rozrządu. Oba są paskami osprzętu. Z filmu trudno wywnioskować stan pasków. Sądząc po wyrazistości nadruku to wyglądają na świeże. O ile w pierwszym przypadku to widzisz rolkę napinającą to tak ....może się zdarzyć że wpada w drgania. Jednak to nie jest nic strasznego. Oczywiście jeśli masz obawy możesz podjechać...
witaj, jak twoje postępy z tym rozrządem? czy próbowałeś rozgrzać ten silnik do 90stC?
Podobną usterkę miałem w Kadecie... Sciągnij z wału korbowego kółko paska rozrządu i sprawdż czy frez pod klin nie jest rozbity...
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
Kółko od wałka rozrządu się delikatnie przestawił bo klin się zerwał, po wymianie klina i ustawieniu kółka i paska jest ok
Z innej paczki, może ktoś wie co jest nie tak w silniku renault 1,9dti że pasek rozrządu żyje max 40tyś i głowica do remontu, w silniku dci to już nie występuje, ten dti to chyba najgorsza zakała renault. W dCI jest dokładnie to samo. Raz że pasek ma żenujące prowadzenie po rolkach - x zbędnych "esów-floresów", konstruktor napędu rozrządu musiał być...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Ustaw jak na znaki jak radzili koledzy, dodatkowo możesz zaznaczyć np markerem kilka ząbków na pasku i kółkach potem ze starego paska przenieś znaki na nowy i poskładaj do kupy. Jak masz 16V to musisz zablokować kółka wałków rozrządu bo po zdjęciu paska mogą się poprzekręcać. Ściągasz koło, nadkola, osłony i kółko pasowe alternatora, (do tego potrzebujesz...
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
schemat poprawny!; znacznikiem położenia dolnego kółka zębatego jest klinek osadczy na wale - ma się znaleść na przeciw przetłoczenia na bloku (prawie pionowo do góry); naciąg paska - na najdłuższym odcinku po środku nie może być możliwe skręcenie paska palcami o kąt większy niż 90 stopni
Bardzo interesujące rozwiązanie rozrządu. kto wię , moze za kilka -kilkanaście lat paski kółka i napinacze przejdą do lamusą, dzięki takim jak ty. pozdrawiam i życzę sukcesów
Pewnie z pod górnej uszczelki. Choć nie wykluczone że z tego co pokazujesz. To jest górna obudowa /pokrywa wałka. Jest to uszczelnione silikonem. Jak byś to robił to dobrze by było wymienić od razy uszczelniacze wałków. Tylko wtedy już trzeba popuścić pasek rozrządu i zdjąć kółka z wałków.
I tak będzie, bo bazą był wał, a nie blok silnika. Narzędzie skrawające/szlifujące musi być przymocowane do bloku silnika. W tej chwili zrobiłeś owal i to jeszcze nie w osi, stąd te bicia przód-tył. Niestety, nie jestem w stanie przez neta zobaczyć, czy to się da jeszcze wyprowadzić, czy tylko wymiana wału. Zanim cokolwiek zrobisz, bierz przyrządy pomiarowe...
Niedawno umarł podobny temat o zgaśnięciu, tyle że silnik już nie odpalił, nawet na kilka sekund. Mod się chyba zdenerwował bo "program" pokazywał że silnik kręcił, a nie było widocznych zmian na map sensorze. Nie wiem, iskra jest, na innych zapasowych świecach. Wtryski niby dostają zasilanie - nie wiadomo tylko czy puszczają paliwo, czy nie, zalewają...
W tym silniku kółka rozrządu nie mają klinów(do sprawdzenia potrzebne ustalacze) , więc nie musi zrywać paska żeby go przestawić. Zmierz ciśnienie i będziesz wiedział czy ściągać głowę czy nie.
W położeniu koła rozrządu, jak pisałem wyżej, górne kółko też powinno być w skrajnym położeniu (rolki napinające taśmę w położeniu Eject). Wtedy punkt (przy zewnętrznej krawędzi kółka) w którym wyżłobienie skręca ku środkowi, powinien być na godzinie 9-tej - na ślimaku. Do sprawdzenia i ustawienia zdejmij pasek z rolki i wykręć śrubkę z blaszką mocującą...
Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?. Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8"
Rozrząd sprawdzałem, paska nie zdejmowałem ale blokady: kółka dolnego i koła wałka pasują idealnie - na środku. Zastanawiające jest to, że na tym oryginalnym czujniku odpala na dotyk, a jak podstawiałem nowe czujniki to ciężko na nich odpalał, tak jak by nie były podłączone.
Faktycznie, ale zemnie baran. Przecież w pierwszym poście napisałem że jak zasilę obie cewki połączone szeregowo z 230V to mam 21V. Nie mam pojęcia co mi odbiło z zasilaniem jednej cewki pomroczność jasna chyba mnie dopadła. Wielkie dzięki za wyprostowanie bo bym sobie jeszcze kuku zrobił. Mówiłem że dawno nie miałem styczności z trafami i braków w...
Silnik na 100% kolizyjny, a zrywanie paska to w większości wina zużytego kółka zębatego na wale. czy po takiej usterce następują duże szkody w silniku? Czasem pogięte 4 zwory, czasem wszystkie 8.
Gąsienice można mieć np z paska rozrządu samochodu on ma takie fajne ząbki i ma szerokość ok 2cm kółka można wytoczyć z wałków teflonowych polamidowych lepsza satysfakcja... sam cos takiego będę robił :D
jednak nadal uważam że położenie pompy względem wałka rozrządu jest ważne. i tu ciekawostka bo po wymianie kółka pasowego na wałki i ustawieniu pompy według znaków producenta i na pasku rozrządu spowodowało iż ciśnienie na listwie cr jest równomierne. wcześniej była źle pompa ustawiona i gubił ciśnienie.
Musisz ustawić rozrząd tzn... ustawiasz koło zamachowe na znak (u mnie to była kreseczka 3 mm długości, ledwo widoczna przez otwór w skrzyni), zdejmujesz pokrywę zaworów i wkładasz blachę na końcu wałka, zbijasz kółko pasowe z wałka rozrządu, wkładasz w pompę wiertło 6 mm i ustawisz rozrząd. po drodze zwalniasz napinasz paska. Masz luźne kółko na wałku,...
Trochę po czasie ale odpiszę bo może komuś się jeszcze przyda. Wymiana rozrządu powinna być kompleksowa, ponieważ nie tylko pasek się zużywa ale także inne części. Na szczęście silnik F20Z1 jest konstrukcją bezkolizyjną a oznacza to, że jeśli np nie miał plonowanej głowicy to zerwanie paska nie powoduje uszkodzenia silnika. Tłoki nie spotykają się z...
Passat 2012 2.0tdi 140 ,przy zderzeniu pękło kółko od rozrządu,pasek nie spadł ale jest brak ok 1/4 kółka wałka rozrządu silnik kręci,zastanawiam się nad kupnem tego samochodu,co sądzicie dól silnika mógł ocaleć ,czy po zdjęciu pokrywy zaworów będzie widoczne uszkodzenie zaworów Pozdrawiam
Tak informacyjnie. U mnie jak naprawiali kompresor, to wstawili jakiś nowszy model: był: SHS-33H4166 jest: SHS-33H4183 (chyba "refurbished", bo na obudowie widnieje numer 4166) https://obrazki.elektroda.pl/9709295500_... PS. Niestety mam kolejną awarię. Urwał się łeb jednej śrub trzymającej łapę kółka prowadzącego pasek alternatora...
Silnik TD 1,9 ma taką wadę. Niestety nie jest to rzadkie. Ogólnie zasada jest taka: nie ma potrzeby - nie dotykać kółka. A jeśli już to koniecznie nowa śruba oryginał - kosztuje kilkanaście zł. Zastosowanie ponownie tej samej śruby zazwyczaj kończy się zarwaniem klina i uwaleniem śruby. Już w tej chwili nie podam na pewno jaki moment ale trzeba tego...
Do sprawdzenia czy wszystkie kółka są w osi i pod kątem prostym szczególnie pompa bo ją można najłatwiej skosić.
http://obrazki.elektroda.pl/3829567700_1... Witam szanownych Kolegów. Na prośbę kolegi popełniłem kopię (niezbyt wierną) podnośnika Minilift 2K. Kopia została wykonana dlatego, że oryginał kosztuje bagatela ponad 5000zł :/ Napęd za pomocą silnika 3f, 0,75kW 930obr./min. Przełożenie za pomocą paska wielorowkowego 1:3, części z Golfa...
Witam. Ostatnio przy wymianie oleju ,podjąłem się zdjęcia miski olejowej w celu obejrzenia w jakim stanie jest łańcuch i napinacz. Przy okazji obejrzałem jak jest zbudowane to całe ustrojstwo i jak to rozebrać. Aby zdjąć miskę w żadnym wypadku nie trzeba odkręcać skrzyni biegów. Śruby trzymające miskę olejową mają podwójny łepek na zewnątrz na klucz...
Dokładnie tak jak mówi poprzednik, uważaj żebyś prawidłowo założył pasek rozrządu. Kółka rozrządu i wału korb. można kręcić, bo tam są znaki pomagające ustawić te kółka względem siebie i trudno się pomylić, gdy się wie jak to ma być. Szpilki z zasady wymienia się, bo stare przy ponownym dociąganiu mogą się ukrecić i problem większy. A dokręcić trzeba...
Kolizyjny. Paski w nich się niszczą przedwcześnie przez zużycie kółka na wale, wiec nie zapomnij i jego wymienić jakbyś się zdecydował na naprawę.
Otóż problem został rozwiązany koledzy mieli rację klin na kółku wałka był ścięty ,po wymianie nowego kółka silnik pali od kopa wszystkim zainteresowanym bardzo dziękuję za pomoc.Temat zamykam. Pozdrawiam
Na pewno tak zrobię bo może zaoszczędzę albo na jednym(alternator) albo na drugim (rozrząd - chociaż za 10 tys km powinienem wymienić). Jak wygląda sprawa z ponownym założeniem paska na alternator i inne wszelkie możliwe kółka czy sprawia to jakiś problem?
dabu-wiem jak działa czujnik halla i jak pisałem u mnie to pomogło(chyba że nie byłeś łaskaw przeczytać mojego postu)nie twierdze że u kolegi jest to samo tylko podaje fakty.miałem tego paska ponad rok i wierz mi przerobiłem parę koncepcji sprawdzanie okablowania,wymiana czujników wałka i wału,sprawdzanie pozycji paska,wymiana samego komputera dopiero...
Cóż.. po wnikliwej diagnozie okazało się, że kółko ma klin OK ! Kółko w 1,2 SPI jest takie samo jak dla 1,0 i ,1, SPI. Niczym się nie różni i ma nawet ten sam nr katalogowy. Dla mnie najciekawsze jest to, że pomijając pasek rozrządu i jego ustawienie to patrząc na sam wał korbowy jest tak, że jeśli znacznik na małym kółku pokrywa się z uskokiem na fabrycznej...
Jeżeli ktoś ma zamiar jeździć aż kółka odpadną, to lepiej żeby zamiast samochodu kupił hulajnogę, bo w rowerze też może się coś popsuć Wbrew pozorom, to bardzo istotna opinia. Po zerwaniu paska rozrządu samochód staje jak wryty, choćby na najszybszym pasie autostrady. Ludzie bez wyobraźni nie powinni kupować samochodów.
Witam, podczas wymiany paska rozrządu natrafiłem na pewien problem. po zdemontowaniu górnej osłony paska rozrządu wypadło mi takie dziwne kółko, oznaczyłem na niebiesko http://obrazki.elektroda.pl/2121833500_1... znajdowało się ono wewnątrz wytłoczenia koła pasowego wałka rozrządu tego tylnego. To kółko wygląda tak http://obrazki.elektroda.pl/8855149900_1...
A robi się to tak, że najpierw przykręcamy do cylindrów a dopiero potem cylindry wraz z głowicami dociągamy do bloku. W innym wypadku powstaje duża nieszczelność między gaźnikiem a cylindrami i ..... Nie zapali. Czasem ten element nawet potrafi pęknąć. A co do poruszonego uprzednio zagadnienia, kto twierdzi, że silnik dwusuwowy nie ma rozrządu? Każdy...
Dziś mojemu ojcu pękł pasek rozrządu po 20 000km od wymiany. Pasek zaczął zjeżdżać w kierunku od silnika i jego krawędź zdarła się po czym pękł. Wcześniej nie było z tym problemu, przez 60 000km nic się nie działo, aż do wymiany rok temu zestawu paska rozrządu. Wtedy po 100 km pasek pękł i okazało się, że zjeżdżał na bok.Po naprawie głowicy i montażu...
Chyba są kliny Potwierdzam, jest klin na wałku rozrządu. Nie da się pomylić z założeniem kółka. Ale wystarczy zaznaczyc markerem jak koło włożyć z powrotem czy wieksza filozofia jakaś? Nic nie musisz znaczyć - pasuje tylko w jeden sposób. I rozrząd sobie dla bezpieczeństwa zaznacz, ale i tak musisz ustawiać jak producent nakazuje. Nie zapomnij zaznaczyć...
W skrzyni jest okno, przez które widać wieniec zębaty. Ustawiasz wał na zero (jest nabite na kole zamachowym). Zdejmujesz pokrywkę zaworów i w nacięcie z tyłu wałka rozrządu wsuwasz płaskownik, lub suwmiarkę. Ma być ciasno dopasowana do wałka, ale nie na siłę i mieć z obu końców taką samą odległość od krawędzi głowicy. W pompie jest jeden mniejszy otwór....
Dzięki za odpowiedź. Czyli to jest grubsza robota na parę godzin, żeby zobaczyć ten łańcuch. Cieszę się, że będę musiał to zrobić, nie chcę silnika wymieniać tak szybko. 😁 albo będę się stresował przy każdym rozruchu, bo mnie pewien mechanik przy serwisie klimy zaczął już przedstawiać wizję przestawienia rozrządu i kolizji przy gaszeniu silnika....
A czy przy zakładaniu rozrządu ustawiliście pompę wtryskowa tak jak wcześniej(kółko)
Witam Wymieniałem pasek rozrządu w swoim krążowniku i w związku z tym że na temat aut wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów nic nie znalazłem spróbuję ułatwić sprawę innym. Spotkałem się z opinią że wymiana rozrządu w 2,5 tdi nie różni się zbytnio od wymiany w 1,9 tdi, i uważam że w 2.5 jest nawet łatwiejsza(napinacz który ,,pokazuje'' jak ma...
pierwsza sprawa w pompie lucasa kolkuje sie na sztywno zapłonu sie nie ustawia a fasolki są do naciągania paska dj opornik moze masz kołko do kitu.... ustaw jeszcze raz rozrzad
Zdejmij pasek trąć lekko wałkiem rozrządu i sam się ustawi we właściwym miejscu, wał ustaw w GMP najlepiej wkładając czujnik zegarowy przez otwór świecy. Wtedy sprawdź jak to się ma do znaków. Sprawdzałeś w ogóle w jakim stanie jest klin dolnego kółka?
Słyszałem coś o luzującym się kółku na wale od paska rozrządu w tych silnikach, ale czy to prawda to nie wiem, w sumie to nie chce mi się wierzyć ze to możliwe ale sprawdzić można.
... 190zł to koszt blokad lecz bez czujnika zegarowego. Tyle samo mógłbym zapłacić komuś za ustawienie ale nie oto tutaj chodzi. czujnik zegarowy zapożyczyłem bo bez tego ciężko - chociaż nie jest to niemożliwe. znak jest na kole pasowym od wału - jeśli dorwę aparat to zrobię foto (a nie zamachowym jak wspomniał kolega- przynajmniej nie znalazłem)....
Wał dobrze, wydech prawie dobrze, ssący źle. Znaki mają być do góry, na te co są kółka blisko siebie nie patrz. W ogóle dziwne kółko masz na ssącym, jakby od C20XE, tu czyli w X20XEV powinny być oba takie jak te na wydechowym.
100% nie jest to wina uszczelki tylko przestawiony rozrząd, ustaw go wg. znacznika na kole pasowym paska wielorowkowego a nie na kółku rozrządu.
podłącz VAG'a (tester diagnostyczny) - sprawdź jakie błędy się posypały... problemy z odpalaniem na ciepło załatwi pierwszy lepszy tuner zajmujący się chip tuningiem (mapa zapłonu do poprawki) Temat dotyczy silnika PD a nie na pompie. Ja obstawiam złe ustawienie paska a zwłaszcza górnego kółka. Do zestawu sprawdzenie rozrusznika. Jak silnik był chipowany...
Lub co 120 tys, zalezy jaki pasek zostal zamontowany. Paski roznia sie gruboscia.
Wał napędowy obraca się dwa razy szybciej od wałka rozrządu - to wynika z czterosuwowego typu pracy, czyli jak masz 820-860obr./min wału to musisz mieć 410-430 dla wałka rozrządu. Ten kąt i jego ustawienie ma być prawidłowo równe 0, oznacza to tyle, że GMP pierwszego tłoka jest w momencie przechodzenia ze zwrotu zewnętrznego na zwrot wewnętrzny ( tak...
Jeżeli pasek nie spadł, to wystarcza zrobic punkty farbą. Pan goldwinger też ma rację. Pozdrawiam. Każdy sposób prowadzący do celu jest dobry. Zauważcie jednakowoż że np w 1Z koło wałka rorządu po to nie ma klina żeby można było rozrząd precyzyjnie ustawić, czego znaki zrobione farbą raczej nie zapewnią. Chociaż ja mam samochód świeżo po z raichu i...
Zerwany klin. Dodano po 55 Witam serdecznie. Okazało się że jest ścięty klin. Lecz koło zębate rozrządu na wale było tak zaklinowane, że nie było śladu luzu itd. Pasek był napięty i bez uszkodzeń. Jednak minimalnie koło rozrządu przestawiało się przy mierzeniu ciśnienia. Jak na razie sukces. Tak jak wcześnie pisałem okazało się że jest zerwany klin....
Wystarczy, że któreś kółko będzie krzywe i będzie się tak robić.
Witam. Dziękuję za opis. Niestety kolego nie jest tylko tak w Twojej branży, klienci czasem w twarz się śmieją, jak w nocy wydzwaniają, żeby do awarii w alarmie przyjechać, a okazuje się, że użytkownik nie potrafi zegara w alarmie zaprogramować, a przecież wszystko jest w instrukcji!! Potem komentarz, że nic nie zrobiłem a tyle pieniędzy chcę!! Nie...
120 to 120 - oznacza to średnicę dyszy (w tym przypadku 1,2mm) a kreski, kropki, kółka itp traktuj jak ozdobę
Witam Posiadam skodę felicie 1.9 D( silnik ma oznaczenia AEF) (rocznik 1999) z przebiegiem 203tyś km. Samochód odpala bez żadnego problemu nie kopci, nie piszczy przy odpalanie ani nie nie ma wibracji. W sieci czytałem że jest to silnik VW. Drążąc temat tego silnika natrafiłem na temat "gibania się koła pasowego w silniku AAZ". Co prawda inny model...
Po niedzieli jedzie na warsztat i zobaczymy co i jak. Warto zaznaczyć, że pasek rozrządu nie strzela sam z siebie, chyba, że był bardzo stary i zniszczony. Musiała być konkretna i do tego bardzo "silna" przyczyna zewnętrzna. Po pierwsze, mogły się dostać pod rozrząd kawałki rozerwanego paska pomocniczego osprzętu . Z kolei przyczyną uszkodzenia tego...
Dokładnie ta sama sytuacja jest w firmie GATES nie ma się co oszukiwać każda firma będzie się bronić przed reklamacjami . Ostatnio przeglądałem rozpatrzenie reklamacji przez firmę Metelli i dotyczyło pompy wody/ spadł pierścień z wewnętrznej strony koła/ i szukano przyczyny po stronie pompy a firma zażądała całości to znaczy wszystkie kółka rolki i...
I przy okazji narodziła się nowa teoria spiskowa, dotycząca gwarancji i tego co się dzieje po niej. Żadna teoria spiskowa tylko inżynieria materiałowa. Sztaby inżynierów w korporacjach pracują nad tym aby części psuły się po określonym czasie użytkowania. Oto jeden z wielu przykładów. W 2000r kupiłem Peugota z silnikiem HDI. Przy stanie licznika 60000km...
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
https://obrazki.elektroda.pl/4045274000_... A gdyby umieścić silniki wewnątrz korpusu i napęd przenieść za pomocą pasa zębatego jak na rysunku. Oczywiście trzeba było by zapewnić "zginanie" stopy robota poprzez odpowiednią geometrię albo zostawić jedno kółko zamiast "gąsienicy". Zastosować można zużyte paski rozrządu w wersji budżetowej...
Silnik był wymieniany rok temu. Zrobiłem na nim 23 000 km. Podczas wymiany silnika był robiony też rozrząd (tak uzgadniałem z mechanikiem) aczkolwiek na naklejce serwisowej nie ma zaznaczenia przy pasku rozrządu.... Kółko na wale jest na klinie, nie idzie obrócić pełnego obrotu wałem. Chyba zacznę od zdjęcia pokrywy zaworów. Dam znać kolego co i jak,...
Cześć Ręce już mi opadają. Pacjent Mitsubishi Eclipse 2.0 z 92r. 4G63, krew mnie już zalewa. Przed naprawą silnik odpalał i pracował właściwie. Po wymianie uszczelki pod głowicą i złożeniu wszystkiego silnik odpalił, wszedł na wysokie obroty, coś zaterkotowało w silniku i zgasł. Nie chciał już odpalić, dopiero po odpięciu przepływomierza odpalił i kulawo...
a no widzisz tylko jedz do serwisu do wymiany paska w tym silniku trzeba mieć serwisowe blokady wałków rozrządu i wału korbowego dlaczego kółko zębate paska które osadzone jest na wale korbowym niema klina pamiętaj niezrób nic pochopnie tylko serwis no chyba ze masz blokady.pozdrawiam.
Na kółkach rozrządu i pompie masz znaki, które muszą się ,,zgrać'' z odpowiednimi znakami na nowym pasku . Jeżeli ustawisz wszystko jak należy i obrócisz wałem to normalne że znaki nie będą się zgadzały, ale to powinieneś wiedzieć skoro w opisie masz : naprawy pojazdów samochodowych.
Witam Posiadam Trafica bez klimatyzacji i chciałbym zamontować w nim to cudo ;) Czy ktos ma serwisowe rysunki tego układu do deski rozdizelczej a także z roszerzeniem do tyłu aby mógł zobaczyć jakie elementy wchodzą w skład układu? Fajnie jak ktoś ma jeszcze rysunki mojjego auta bez klimatyzacji -dzięki temu mógłbym porówać na podstawie powyższych co...
Wsadz śrube lub jakiegoś pręta m8 w otwór za rozrusznikiem i kręć wałem wpychając ten pręt w koło zamachowe aż wskoczy w swoje miejsce. Zdemontuj osłone paska jest przykręcona nakrętką m6 na dole i 3 śrubkami m6. W kółku rozrządu jest otwór przez który blokuje się też srubą m8 do głowicy. jeśli te kołki zablokujesz to rozrząd masz dobrze
W tym momencie zwalają mnie z nóg następujące dwie kwestie: (-) Odkrecony przewod Listwa-wtrysk nie podawal zadnego paliwa. (-)Jutro sciagne obudowe rozrzadu i moze to mi cos zasugeruje. Czy dobrze zrozumiałem, że odkręciliście przewód bardzo wysokiego ciśnienia pomiędzy zasobnikiem (7), a wtryskiwaczem (5) i następnie uruchamialiście silnik? Matko...
Podejrzewam że ta "urban legend" o konieczności stosowania oryginalnego napinacza wzięła się po czyjejś wpadce z krzywą rolką - bo były takie przypadki. Kółko to kółko - co za różnica czy oryginał, czy dobra, trwała podróbka. Łożysko jest najważniejsze.
ustawienie rozrządu jest NAJWAŻNIEJSZĄ regulacją silnika / no może ktoś ma inne zdanie, ale ja tak uważam/. należy jej poświęcić tyle czasu ile trzeba. zakładanie nowego paska na stare ustawienia kół - bez sensu, no chyba że robi to wymieniacz "na czas". po to podczas projektowania silnika robi się blokady rozrządów żeby z nich korzystać! jak kogoś...
Na kółku zębatym wału jest strzałka i ma być skierowana w dół w stronę nacięcia w plastikowej osłonie paska
Zależy co chcesz z niej robić, jaki ma być napęd. Jak z paska rozrządu do bierz z 3.0 tdi z kółkiem... Uchyl rąbka tajemnicy.
Zrzuć pasek osprzętu, jak ucichnie to trzeba szukać po kolei po kółkach osprzętu. Nie wiem czy pompa wody jest napędzana tym paskiem czy paskiem rozrządu. Jak nie ucichnie, to może być dźwięk od napędu rozrządu. Na razie tyle.
W cali 2.0 16v głowicę w 2 godz na spokojnie zakładam. Rozrząd: najlepiej nowy, znaki masz u góry na obudowie przy kółkach rozrzadu 2 wciecia i na kółkach 2 znaki (po 1 na każde wcięcie). Na kole paska rozrządu jest znak i na silniku (mniej wiecej na godz. 2 patrzac od przodu). Silnikiem krecisz tylko w przód. Momenty dokrecania to 25nm 65st 65st 65...
Auto to mitsubischi carisma 98 rok tdi. Problem podstawowy jest taki, że czasami (ale coraz częściej) obrotomierz wskazuje zero pomimo że slinik pracuje normalnie. Zużycie paliwa wzrosło o 1litr. W czasie jazdy gdy obrotomierz spadnie do zera to w momencie skręcania zapala się lampka ładowania i skręcanie jest bardzo ciężkie jakby pompa wspomagania...
Wiem, że kolega JESIOTR1 umi i lubi tworzyć własne prądnice, też bym tak chciał ale nie potrafię. Mam wiatrak, testuję na razie alternatory napędzane paskiem klinowym, który też pobiera ze 20% mocy. A gdyby tak na prądnicy zamontować małe kółko od rozrządu silnika, napędzonego paskiem rozrządu, a duże koło napędowe zrobić gładkie "jak w starej młocarni"....
Za blokadę na kółko może robić śruba 8 mm (nadaje się ta od aluminiowej pokrywy rozrządu), znak na pompie ma się zgadzać z znakiem na pasku. Jeśli czujnik znajduje się przy kole od pompy wtedy kółko na wale masz pływające i potrzebujesz blokadę, jeśli czujnik znajduje się w kapie zaworowej nad wałkiem rozrządu, wtedy kółko od wałka jest na fasolkach,...
To ty kolego musisz mieć silnik na PD, w przeciwnym razie nie ma pompy w zbiorniku. U mnie też się wyjaśniło.m Zawiniło koło zębate paska rozrządu na wale głównym. Co ciekawe kółko to było wymieniane wraz z rozrządem jakieś 40tys temu. Prawdopodobna przyczyna to kiepskiej jakości stal w zamienniku.
Śróbami regulujesz naciąg paska. Kółko z wałka i tak musisz zdjąć, żeby zablokować wałek rozrządu. Do ustawienia kąta wtrysku potrzebny czujnik zegarowy. A jak chcesz robić na markery, to zmień forum na takie dla druciarzy he he
Masz znak na kole, i na blaszanej osłonie powinien być znak taki trójkąt. Do tego masz znaki na pasku. Klin nie powinien wpłynąć na synchro ,bo czujnik czyta z kółka nie wałka.
Zandnej filozofii ,po prostu któreś kółko złe albo pasek zły. Porównaj wymiary ze starymi. Policz zęby paska na nowym i starym.
Pasek stosowny do tego silnika? Kierunek pracy paska odpowiedni? Wał opierasz na blokadzie, wkładasz blokadę w kółko rozrządu, luzujesz szóstki i napinasz pasek, tak robisz? Czepiam się tego ponieważ w pierwszym poście napisałeś że ktoś wymieniał i nie bardzo po wymianie chodził.
Witam.Nie bardzo orientuję się w tym typie silnika, ale miałem podobny problem w samochodzie peugot. Tam fabrycznie nie było klina na kole zębatym paska rozrządu i po odkręceniu koła pasowego kółko zębate swobodnie kręciło się. Tylko jak mówię nie jestem przekonany co do tego silnika. A druga sprawa to popychacze hydrauliczne, zawsze po zdjęciu głowicy...
Po pierwsze, są różne opisy błędu czujnika wału korbowego, albo obwód otwarty lub brak synchronizacji. Gdyby ktoś pomyślał a nie czytał na pałę błędów, tylko spojrzał w parametry to na samym początku czujnik wału by wykluczył. Po drugie, do tego rozrządu nie potrzeba blokad, znaki na pasku muszą się zgadzać z znakami na kołąch. Po trzecie, klin na kółku...
Witam ponownie! Czy to normalne że po zablokowaniu trzpieniem wał przez otwór obok bagnetu, w otworze po czujniku położenia wału nie mam nacięcia na kole zamachowym? Jest troszkę wcześniej. Jak należy prawidłowo ustawić GMP? Tym trzpieniem czy znak na kole w środku otworu w skrzyni bo różnie schematy podają. Złożyłem rozrząd auto odpaliło i niby chodzi...
No my Ci nie pokażemy gdzie leje trochę więcej zaangażowania z twojej strony, Wtryski raczej odpadają na twoją bolączkę, jak dla mnie masz za późny kąt wtrysku i stąd te objawy. Jeśli nic tam nie kręciłeś(np. wymiana paska rozrządu itp) to SPRAWDŹ rozrząd z naciskiem na kółko- spróbuj dokręcić śrube na wale i już wiesz więcej.
a dużo przy tym by było roboty bo pasek to ja mam na stanie;] z tego co wiem samo ustawienie na znaki nic nie pomoże bo małe kółko robi więcej obrotów niż reszta?? nie wiem czy to prawda.
No na zdjęciach wygląda że jest tak jak ma być, przy napinaniu paska rozumiem że popuszczasz te 6 śrubek w kółkach? jakie znaczenie ma koło pompy i dlaczego wogule ma skoro nie ma tam klina Pompa tylko pompuje, i klina mieć nie musi, a ten czujnik robi za czujnik położenia wałka rozrządu. Tak więc zakładaj kapę, mierz ciśnienie sprężania i wtryski na...
musisz ustawić początek wtrysku 01-04 luzujesz pompę i ustwiasz tak jak ma być.zależy jakiego masz vag-a,w ang. jest taka zakładka tdi timing,wybierasz silnik i ustawiasz na niebieskiej lini.może się zdarzyć że zbraknie regulacji na pompie,wtedy trzeba przestawić na pasku i ponownie regulować pompą.a tak wogóle to sprawdz kółko na wale i ustawienie...
Normalnie ustawiasz na znaki. Na kółku zębatym wału jest znak i na obudowie ( na dole) Oczywiście głowice zrobiłeś? Bo na 99% zawory poszły w pi...
Myślę, że ten mapsensor może być walnięty. Też kiedyś umyłem i nie chodził - dopiero nowy pomógł. Jeżeli nie masz dostępu do testera, to spróbuj pożyczyć od kogoś mapa i wkręć na próbę. Jak ten rozrząd był sprawdzany - na które znaki? ("Zero" na wale korbowym, a raczej kole zamachowym widać w okienku po wyjęciu zaślepki na obudowie sprzęgła.) Czy świece...
Witam Szanowni koledzy przepraszam, że odgrzewam tego kotleta bo taki sam temat był poruszany na tym forum ([url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/v... ale jest zamknięty i nie ma możliwości go odblokować. Potrzebuję pomocy w temacie tego błędu P0340. Na różnych forach użytkownicy Renówek z tym silnikiem opisują problemy...
W sumie nie wiem dlaczego Zużyte kółko na wale, zaoszczędzone ~60zł przy wymianie rozrządu, a stracone... Zawory na 100% pogięte.
Witam. Posiadam Audi A3 z 2000 roku z silnikiem 1.9 TDi 110 KM ASV Mam następujący problem od wczoraj przy wyłączaniu silnika coś tak jakby uderzało albo hacząc o coś przestawało się kręcić. Po tym objawie od razu otworzyłem maskę i zacząłem nasłuchiwać. Co jakiś czas słychać było dziwny pisk, świszczenie w okolicach rozrząd/ pasek alternatora przy...
Koło zębate paska rozrządu wału korbowego a dokładnie jego klin wybił kanałek na wale i przyblokował się trochę dalej niż powinien siedzieć tak mi powiedział mechanik. Wymienił kółko zębate i zablokował ubytek dodatkowym klinem z gatunkowej stali, dodatkowo smarując wszystko klejem do tego przeznaczonym. Czy to zda egzamin na dłuższą metę? Zobaczymy....
Samochód jest już u mechanika, zobaczymy co zrobi. Ten sam mechanik sprawdzał rozrząd przy okazji jak pompke wtyryskową wyciągał, własnie po to żeby sprawdzić czy wszytko jest ok - wtedy stwierdził że jest wszystko w pożądku. Stary pasek był poszarpany bo tarł o pękniętą dolną obudowe rozrządu i ścieło go jedne kółko, śmieci z paska weszły między zębatki...
paska rozrządu paska rozrzadu wymiana paska rozrządu spowoduje paska rozrządu
transformator ethernet mocowanie alternatora zepsuty subwoofer
manta wyłącza platforma wibracyjna
Brak pracy silnika pilarki elektrycznej Makita - przyczyny Czajnik bezprzewodowy Hyundai nie włącza się - przyczyny