Też mi się tak wydaje
Dla 1.2 jest tak samo jak napisałem. Czasami nie ma regulacji, ale są rozmaite luzy na otworach śrubowych, np. na łączeniu amortyzatora ze zwrotnicą itp., tam się da trochę naciągnąć, chociaż nie wydaje mi się żeby to aż tak dużo zmieniało. A może masz coś rozbite w zawieszeniu?
Witam A historię auta znasz? Po wymianie / regeneracji / wahaczy skasowały się luzy i wszystko się usztywniło tak więc albo coś jest źle wyregulowane albo coś z karoserią , nie wykluczam McPhersona ale to w ostateczności / stłuczka i to nie mała /
Pochylenie koła nie regulowane, rozbieżność kół od +2,5mm do -0,5mm.
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Sprawdź czy spręzyna w zawieszeniu nie jest pęknieta, oraz najlepiej porównaj jednakowość przednich amorów ze sprezynami, 3cm to znaczna róznica. Co do kąta pochylenia koła strony prawej - może być kiepskiej jakości zamiennik wahacza dolnego prostego (któregoś z/lub obu wahaczy gornych) albo skrzywiona zwrotnica - dla pewności zmierzył bym rozstaw kielichów...
Pdf nie mam, ale obrazek zawiera te informacje. https://obrazki.elektroda.pl/5041051800_...
Opony w jakim stanie? Samochód salonowy bezwypadkowy czy jajko niespodzianka od handlarza? https://czescidobmw.pl/partscatalogue/31... Może to pomoże
Było przydzwonione bankowo :) Niekoniecznie. Dolne sworznie są na "fasolkach" jest tam minimalna regulacja - podejrzewam że tą minutę kątową na nich w sumie osiągnie. Do tego do sprawdzenia górna podpora amortyzatora, może poducha ma luz w gnieździe.
Amortyzator jest krzywy.Albo auto po porządnym dzwonie.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
z lewej strony zjazdów oponę Rozumiem że ścina z boku oponę? Kąt pochylenia koła do sprawdzenia. Dodatkowo luzy w zawieszeniu sprawdź bo kąty same od siebie się nie rozjeżdzają. Podnieś auto, poszarp za koło w wielu płaszczyznach, szukaj luzów.
Ma być ustawiony "na zero" plus/minus 10' (ja robię bardziej w minusie) . A jak Ty to chcesz ustawić, na oko? Jedż na ustawienie, bo tam nie tylko się zbieżność ustawia, ale i kąt pochylenia koła. Około 50zł. to nie majątek w porównaniu do cen opon (bezpieczeństwa), jak i nadmiernym zużywaniu się innych podzespołów. Pozdrawiam.
A tak przy okazji, miej troche wiecej zaufania do zawodowcow. chyba kolega zartuje ? znaczaca wiekszosc to gwalciciele mechaniki - fakt zawodowi gwalciciele ... Ostrzeżenie za pisanie postów nic nie wnoszących!
regulacja kąta pochylenia koła to co innego niż kąt wyprzedenia sworznia ;), i ze znanych mi marek ma to mercedes
Skoro się starła to masz coś nie tak z zawieszeniem np. kąt pochylenia koła lub zbieżność. Jedź na szarpaki to sprawdzą.
Witam. Mam od niedawna problem z kątem pochylenia kół przednich w BMW E36. Tylne też są lekko pochylone ale jest znośnie, tym bardziej że opon nie ścina. Samochód mam 5 miesięcy, wszystko było ok, od około miesiąca zauważyłem, że przednie koła mi się "rozkraczyły" delikatnie. Słyszałem, że z przodu w tym modelu nie ma regulacji kątów. Muszę podjechać...
Chyba wiem o czym mówisz? Widziałem takie urządzenie ale ma dodatkowy ekran na pochylenie koła i zwrotnicy. A czy zbieżność tylnych kół można sprawdzić jak opisywałeś dla przednich? Tak się zastanawiam jak w takim razie sprawdza się czy osie są w płaszczyznach? bo co będzie jak odległość osi z lewej strony będzie inna niż z prawej? Zbieżność może być...
N oznacza Negatiwe czyli kąt pochylenia koła na minusie. Ja mam sprzęt do geometri PKO Olsztyn i wynik jest podawany w stopniach i minutach a zbieżność w milimetrach. Tak więc Twój Passat ma mieć pochylenie koła -0°30` +/- 0°15'.(na minusie) Kąt wyprzedzenia to 3°00' +/-15' Zbierzność 0,5 mm (zbierzny) +/- oznacza zakres tolerancji jednak trzeba pamiętać...
Witam! Osobiście widzę to urządzenie pierwszy raz, ale jego przydatność wydaje mi się problematyczna. Firma, która je produkuje też nie należy do tych produkujących solidny sprzęt warsztatowy. Jeśli chce się Pan bawić w pomiary geometrii kół, to radzę zainteresować się bardziej profesjonalnym urządzeniem, np. produkcji firmy "Precyzja" w Bydgoszczy,...
Kąt pochylenia koła do sprawdzenia, jakiej firmy sprężyny?
Z tyłu łożysko wymieniłem pół roku temu (ok 20 tys km FAG). Z przodu dwa fagi też jakoś tak. Na sprężynach przelatałem 55-60 tys km Kyb wymienione z amortyzarltorami. W belce wymieniłem tuleje rok temu (tuleje belki) a tuleje wahacza właśnie niedawno... Zmierzyć wysokość macpersona od kielicha do kielicha? Czy te odchylenia są znaczne, czy z uwagi na...
-sworznie lewy i prawy 140zł -końcówka 60zł -zbieżność 100zł Wymiana sworzni to z tego najmniej roboty, więc trochę dziwna wycena. Po naprawie należy skontrolować kąty pochylenia kół w razie potrzeby wyregulować, potem zbieżność. nic nie stuka w samochodzie podczas jazdy Stukają zazwyczaj tylko najmniej istotne elementy zawieszenia, np stabilizator,...
Witaj! Kąt pochylenia koła 1/+-20 /5,6mm podkładki wahacza górnego kąt wyprzedzenia zwrotnicy 9/+- 1 kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 5.30 zbieżność kół 0..2mm zbieżność kół tylnych pod obciążeniem 0...25 /0...4mm/
Witam raczej nie przesadziłem jeśli umiejscowi się najgłośniejsze miejsce wystarczy przeglądnąć rysunek techn. skrzyni i stwierdzić co tak hałasuje .Takie pochylenie to wyglada jakby sie podłużnice rozjechały nie pamiętam czy escort ma belke do mocowania wahaczy dolnych i czy to się stało z jakiejś przyczyny ,wymiana części może kolizja albo takie zostało...
Po raz pierwszy się spod kałem że trzeba ustawiać zbieżność po wymianie wahaczy i to było przyczyną Co proszę? O co chodzi z tym "spod kałem"?
Dokładnie niektórzy ładują te marketingowy bełkot do wszystkiego. Geometria laserowa ,optyczna, 3D za chwile pewnie będzie AI. Jak nawet będzie najlepszy sprzęt a obsługa będzie miała wy.....lone to i tak będzie źle. Zwykła geometria optyczna potrafi określić kąty: -zbieżność -pochylenie kół (negatyw) -wyprzedzenie sworznia zwrotnicy Ciebie interesuje...
Witam, mam problem po wymianie wahaczy przednich Matiz 99r. koła ścina mi do środka. Na kalumnie McPhersona nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia koła. Czy jest możliwe że wahacze są za krótkie?
Kupiłeś bite auto?
To auto chyba tak z fabryki nie jeździło? Absolutnie! Nawet poprzednie modele. Mam obecnie Golfa MK3 z niskim przebiegiem i wszelkie nierówności wybiera rewelacyjnie i cicho mimo 24 lat :) Jeśli chodzi o geometrię zawieszenia: kąty pochylenia kół powinny być na minusie ale tu regulacja sankami pewnie by pomogła to wyrównać, tak żeby było mniej-więcej...
Spróbuje pomóc uporządkować Twoja wiedzę na temat ustawienia geometrii na tyle co sam wiem. Kąt pochylenia koła ustawiasz na dwóch śrubach (około 16 klucz, nie koniecznie z jajowatą podkładką) które łączą zwrotnice z amortyzatorem. Jak się dobrze przyjrzysz to może zobaczysz że lewe i prawe koło nie stoją tak samo w pionie. Te trzy śruby na 13 klucz...
Doszedłem już, że zarówno po prawej jak i lewej stronie sworznie wachaczy były maksymalnie wysunięte, są na nich otwory fasolkowe do regulacji kąta pochylenia koła Pokaż takie rzeczy, nie bardzo pamiętam żeby tam była regulacja. Pochylenie to makperson ze zwrotnicą na 2 śruby.
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
Kąt pochylenia koła chociaż sprawdzony?
Witam. Mam problem z kątem pochylenia prawego koła w Audi. Ścina mi oponę i nie wiem co może być przyczyną. Załączam fotkę z ustawienia geometrii oraz ściętej opony. Z góry dzięki za podpowiedzi https://obrazki.elektroda.pl/1553717400_... https://obrazki.elektroda.pl/1303494000_...
Panowie w Golfie IV kąt pochylenia koła reguluje się !!! I w tym przypadku trzeba to zrobić .
Wystarczy że koła są na felgach z innym odsadzeniem, bądź szersze. Stacja diagnostyczna -> sprawdzenie luzów wahaczy i kątów pochylenia kół.
Amortyzatory jak najbardziej mogły się zgiąć. Zwrotnica również może być krzywa. Auto ściąga w którąś stronę? Zbieżność sprawdzona a kąty pochylenia kół, kąt WSZ?
Ten model nie ma regulowanego kąta pochylenia koła. Możliwe uszkodzenie kolumny McPhersona bądź któregoś z elementów. Po prostu ława jest źle ustawiona. Od tego trzeba zacząć geometrię.
... a czemu tylko w jednej oponie to się dzieje? Może to być problem z kątem pochylenia koła?
Kąty pochylenia kół!
Witam ponownie u mnie po sprawdzeniu sanki są przestawione maxymalnie w lewą stronę i teraz muszę znaleźć kogoś aby te sanki wycentrował,a jeżeli chodzi o tył to wahacze są ok i tuleje tylko te śruby mimośrodowe które ustawia się kąt pochylenia koła mogą być nie do ruszenia i chyba kupię nowe na wypadek jak by się urwały... https://obrazki.elektroda.pl/5420724200_...
Byłem na komputerowej geometrii kół, więc jako zwykły użytkownik samochodu uznałem, że jeśli auto jedzie prosto po puszczeniu kierownicy to jest wszystko ok. Jednak tak nie jest. Z tego co pamiętam to regulowano wtedy tylko na drążkach a na sworzniach było już maksymalnie na znacznikach i bardziej kąta pochylenia kół nie dało sie wyregulować, ale ,,ustawiacz''...
Nie w zbieżności jest problem - co z kątem pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Cała ta dyskusja nie ma sensu, bo widać że masz swój zmyślony świat i będziesz się go uparcie trzymać. Z przodu masz tylko relację zbieżności na końcówkach i nic więcej. Przestawianie ich w żaden sposób nie wpływa na geometrię tyłu. Kąt pochylenia koła nie mieści się w normie, ale żadną regulacją tego nie zmienisz, "diagnosta" nie jest od prostowania...
Przecież tam jest regulacja na mocowaniu zwrotnicy do amortyzatora. Niewielka ale jest. Tak zgoda ale autor napisal ze wystepuje to na obydwoch kolach takie zuzycie.
A przypadkiem nie masz jakiegoś tuningowego niskiego zawieszenia? Reguluje się kąt pochylenia koła, w dodatku pomiar na płytach niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. W dodatku zawieszenie tylne również będzie czuć na kierownicy, jeśli zawiasy luzu złapią.
Nie kiedy po przejechaniu sie trzeba zbieżność jeszcze raz sprawdzić łącznie z kątami pochylenia koła.
Witam czy w Iveco daily 2001r 35s13 (resor poprzeczny) reguluje się pochylenie kąta kół przednich? Lewa strona jest ok prawe koło jest pochylone górą około 2 st i podcina oponę od wewnątrz. Generalnie zbieżność jest dobra przejazd przez płytę bez zastzreżeń,wszystko w normie auto nie ściąga.
Kolego, cały trapez kierowniczy składa się tam z trzech kątów: -kąta pochylenia koła ( nie wiem czy regulowane) -kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ( regulowane) -zbiezności kół ( regulowane) Jak chcesz do jasnego pierona ustawic to w domowych warunkach? -kąta pochylenia koła ( regulowane ) :D '81r także wymień to co kolega Motronic napisał, bo ustawianie...
Manta pytam tylko o to czy kąt pochylenia koła może mieć wpływ na to że koło skręca w prawo?
Kąty pochylenia koła należy wyregulować jednakowo po obu stronach poprzez zmianę pozycji ramy pośredniej Warto również pamiętać że na ściąganie pojazdu mają również i przede wszystkim opony, stan zawieszenia: sprężyny tuleje gumowo-metalowe amortyzatory
Nijak, bo i po co. Do sprawdzenia podstawowa geometria - kąt pochylenia koła, wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy, a na końcu zbieżność. To tyle - nie szukaj tego, czego nie ma, skoro i tak się na tym nie znasz.
W górnej części koła idzie wahacz wygięty trochę jak S. W miejscu łączenia go z ramą jest śruba z mimośrodem. Druga śruba (od zbieżności) jest na dolnym, długim wahaczu. Ja bym sprawdził obie wartości. Z tymi kołami to prawda. Górny wahacz jest krótszy niż dolny, więc pod obciążeniem będzie lekka zmiana kąta pochylenia koła.
obstawiam złą zbieżność kół przednich, lub zły kąt pochylenia koła, stań parę metrów przed ciągnikiem i przyjrzyj się, czy koła przednie stoją pochylone pod tym samym kątem, u mnie akurat prawe koło ma nieco większy kąt pochylenia i też ciągnie w prawo, tylko nie mogę się zebrać żeby to rozebrać, musi poczekać do wymiany opon :D
Zwrotnica ma wpływ na kąt pochylenia koła ale z pewnością nie na często zużywające się łożysko McPhersona. Jeszcze tylko jedno pytanie: czy łożysko było prawidłowo montowane tzn. mniejszą średnicą do sprężyny?
Na śrubach mocujących kolumnę Mcphersona do zwrotnicy ustawia się kąt pochylenia koła (górna ma luz, bywają też z podkładkami mimośrodowymi)
Nie ścina i nie zużywa się tylko opona jest uszkodzona. Gdyby opona "ścinała" się to miałbyś jednostronne zużycie gumy a na tym foto takiego niema. Geometria a zbieżność zawieszenia to dwie różne sprawy. Zapewne w tym drugim autku też dzieją się problemy z opony na tylnym prawym kole? Porównaj kąt pochylenia koła w stosunku do fabrycznych ustawień,...
97 rocznik A3 nie ma żadnej regulacji kąta pochylenia koła. Nie ma żadnych "fasolek", to nie Golf III, tył zaś to tradycyjna sztywna belka. Jeśli przed naprawą było ok, a po naprawie ściąga to trzeba się przyjrzeć temu co było robione.
na tylnej tulei przedniego wahacza są łeski i tym się reguluje kąt pochylenia Chyba kolega jest w błędzie. Nie widziałem tam żadnych łezek , a poza tym to nie ma takiej możliwości, aby na tej tulei dało się regulować kąt pochylenia koła.
Sprawdziłbym dokładnie tę oś. Może kiedyś poszły na tej piaście łożyska i się wygiął lekko czop od temperatury. Zmierz czy nie występuje jakiś kąt pochylenia kół, nawet minimalny da popalić oponkom.
Blacharz załatwiony. Została tylko ta zbieżność. Dzwoniłem i umówiłem się na poprawkę. Mam nadzieję że teraz wszystko dobrze zrobią. Czyli muszą ustawić kąt pochylenia koła? Jak to się ustawia tzn za pomocą tych samych przyrządów które zakładają na koła podczas geometrii?
Jechać na zbieżność.
Auto nie jest już pierwszej młodości i pewnie było uderzone na 90% nie sprawdzili ci kąta pochylenia koła a w tym aucie jako tako nie ma tej regulacji kąt jest stały, ale po wypadku mogło się to zmienić, trzeba podpiłować trochę otwory w amortyzatorze.
Przed wizytą u doktora sprawdziłem geometrię na własny użytek. Stwierdziłem dużą rozbieżność (ok. 6 mm) i różne kąty pochylenia kół (o ok. 2*). Kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - podobne (jednakowy rozstaw osi po obu stronach). Doktor przebadał zawieszenie, stwierdził, że jest wszystko dobrze, trzeba tylko ustawić zbieżność. Z tym, że on nie ustawia,...
Jeżeli łożyska padają któreś z koleji to problem może być w geometrii przednich kół Któreś z kół ma pochylenie od pionu inne od drugiego ,efekt ten nie jest odczuwalny w czasie wolnej jazdy a przy większej może być kompensowany dynamicznym nie wyważeniem koła.Moja rada jeżeli obecnie samochód nie ściąga to zamień koła przednie lewe na prawe jeżeli...
Gdyby auto było "przekoszone"- jak wspominają koledzy- byłoby to widać po kątach: pochylenia koła, jak i osi symetrii pojazdu, które w tym przypadku (z tego co widzę) mieszczą się w normie. Jeśli wspomniane przełożenie kół/opon nie pomoże na myśl przychodzi mi jeszcze ciśnienie powietrza w kołach, chociaż to powinni sprawdzić dżentelmeni przystępujący...
Jeśli Jumpshot MT jest na gwarancji to reklamacja do sprzedawcy. Ewidentny błąd za krótkie drążki sprawdź w instrukcji symbol części. Półoś powinna być dłuższa. Spróbuj zmienić kąt pochylenia koła z obu stron. Skracając długość drążka górnego zawieszenia parę mm. #115294 - DRIVE SHAFT 83MM HSP 06022 86-87mm
Kiedyś trzeba było kąt pochylenia koła ustawiać samemu i z tym był mały problem. Obecnie samochody mają tak zaprojektowane zawieszenie, że kąt pochylenia jest ustawiony fabrycznie, a ustawiamy jedynie zbieżność (rozbieżność). Kierownicę można ustawić przestawiając na wielo klinie drążka. Co ty za bzdury człowieku piszesz? Po co ustawiać zbieżność i...
Nie mam tylko metody na kąty osi sworzni zwrotnic Też jest, musisz mieć obrotnice. Koła skręcasz o 20 st. - mierzysz kąt pochylenia koła, potem cofasz o 40 st. znów mierzysz. I odjęcie tych wartości to kąt wyprzedzenia sworznia.
Ja bym pojechał jeszcze raz na geometrie. I sprawdził kąty pochylenia kół. Co do wylania się płynu z przekładni i starej pompy... Jeśli jechałeś bez płynu przytarłeś pompę wspomagania, nowa maglownica plus stara pompka w pakiecie z opiłkami.. sam odpowiedz sobie na pytanie. Do sprawdzenia.
Sprawa rozwiązana. Tak, dobrze przypuszczałem że jeśli obniżasz zawieszenie to zmienia się kąt pochylenia koła. Nawet diagnosta który robi mi zbieżność nic nie doradził. Brak jest dobrych mechaników. Zamontowałem wahacze z audi tt8n/vw golf IV R32. Oprócz tego zmieniłem zwrotnice bo w tych modelach jest dłuższe "mocowanie" dla sworznia. Kształt wahaczy...
Nie, tam jest możliwość regulacji kątu pochylenia koła, a skoro masz źle ustawione to ułatwia wymianę łożysk bo można odkręcić amortyzator od zwrotnicy, po zmianie pochylenia zmieni się też zbieżność Najlepiej znajdź warsztat który zrobi jedno i drugie. Oczywiście jeśli faktycznie jest taka potrzeba.
O czym mowa? Masz na myśli odległość kół przednich od kół tylnych, http://obrazki.elektroda.pl/3577361700_1... czy pochylenie koła (kont)? http://obrazki.elektroda.pl/7555800100_1...
Zbieżność to jeszcze nie wszystko. Jeśli miałeś rozkręcane amorki to radze zrobić geometrię samochodu,(nieprawidłowe kąty pochylenia koła) to dość ważna sprawa co do przyczepności. Każdy dobry warsztat sprawdzi ci samochód na szarpakach (czy jeszcze nie trzeba czegoś wymienić) przed ustawieniem geometrii aby uniknąć nie potrzebnych kosztów pozdro
Witam! Mam pytanie odnosnie seata leona. Czy kombinował ktoś właśnie z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? Oprócz tego iż zwiększenie kąta sworznia zwrotnicy powoduje lekkie przesunięcie koła w przód pojazdu, a zmniejszenie w tył?? I czy wlasnie w seacie leonie 2002 mozna takie cos robic?? Tylko nie mylcie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z kątem...
to tak jak mówię jedyne co zostaje to podjechać do warsztatu i ustawić kąty pochylenia koła oraz zbieżność po tej operacji powinno być dobrze aha możesz mieć delikatnie przestawioną kierownice w lewo lub prawo ona po pewnym czasie sama się wyprostuje zależeć to będzie od tego ile km już przejechałeś i czy zdążyło ściąć już oponę
Witam. Tyle co był "robiony" przód tzn wymieniane prawie wszystkie elementy gumowo-metalowe w zawieszeniu przednim po tym jak zaczęło ściągać auto w lewo. Niestety kąta pochylenia nie udało się ustawić. Od wymiany przejechane ~200km. Autem jeździ dziadek i nie było żadnych niespodzianek typu najechanie na coś, wpadnięcie w dużą dziurę. A co do kąta...
Witam. W pierwszej kolejności należny obciążyć samochód dwoma osobami siedzącymi na przednich siedzeniach. Następnie ustawić zbieżność przednich kół na 1,5 - 2 mm. Należało by przed tą regulacją sprawdzić też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (ja ustawiałem zawsze na około 5-7stopni) oraz kąt pochylenia koła 1 -1,5stopnia. Dodano po 5 Zapomniałem...
Witam. Posiadam passata b4 z 94 roku silnik 2.0. Kilka dni temu wymieniłem zawieszenie z przodu a konkretnie wahacze, końcówki stabilizatora, sworznie, drążki i końcówki drążków. Byłem dziś na geometrii i na wydruku dopatrzyłem się, że kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są złe, a mianowicie na pierwotnym pomiarze kąty wynosiły lewy +00.81 i prawy...
Myślę ze to proste choć z taką maszyną się nie spotkałem, po założeniu uchwytów na koła tablice z ( te z cyfrmi i lustrami zakładasz na tylnich kołach ) te 2 sondy zakładasz na przednich tak aby ich tablice były do tylnich kół. te pokrętła służą do odczytania kątów pochylenia koła. myśle ze działa to na zasadzie ze z sond światło musi odbić się od tylnich...
Możesz nie mieć regulacji kąta pochylenia koła ale zbieżność kół w wielowahaczu masz zawsze. Ja robię zbieżność nawet po wymianie tulei przednich wahaczy w autach, zawsze wymiar się rozjedzie. Poza tym na jednym chcesz oszczędzić, na drugim stracisz, taniej jest pojechać na geometrię i mieć przyjemność jazdy dobrze prowadzącym się autem niż w niedługim...
Fiat jest mocno ekonomiczny jeżeli chodzi o wykonanie. W nowym aucie po 25 tys. km przetarł się mieszek zmiany biegów (większość drogi zrobiona w trasie) i fabrycznie miał zły kąt pochylenia koła. Polecam zrobić tzw. przegląd zerowy w każdym aucie, żeby po takim przebiegu nie wywalać opon. Ceny zależą od serwisu. W samej Warszawie rozpiętości 200%....
Witam. Myślę, że trzeba się skontaktować z jakąś stacją diagnostyczną (SKP) i poprosić o wykonanie kopii instrukcji podobnego urządzenia. Urządzenia optyczne do pomiaru geometrii zawieszenia działają na podobnych zasadach. Należy wykonać serię próbnych pomiarów i weryfikować wyniki innymi przyrządami: pomiar kąta pochylenia koła i przyrząd do pomiaru...
Witam Panowie, takie pytanie - Audi A3 8L, czyli płyta Golfa IV. tematyka toru jazdy, układu jezdnego, zawieszenia, kierowniczego. W takim aucie geometria to tylko przód czyli zbieżność kół? Auto trochę nosi, byłem na SKP i twierdzą że luzów brak, w serwisie gdzie jestem zapisany na zbieżność twierdzą że tylko przód się robi. No ale dalej np kąt pochylenia...
W makulaturze przypadkiem znalazłem stary numer Traktora nr.22 z 83 roku. Na str. 17 na trzech rysunkach poglądowo pokazane jest przednie zawieszenie. ( niestety nie mam skanera ) Pokazano: kąt pochylenia koła (przy jeździe na wprost górą na zewnątrz) kąt wyprzedzenia (zwrotnica ma pochylenie górą do tyłu , koło "wyprzedza " zwrotnicę ) kąt pochylenia...
Już ci zwracałem uwagę byś nie pisał bzdur Spokojnie bo się rozpłaczesz :D Dodano po 18 Marcinzabrze napisał: będzie krzywy i dlatego zły kąt? możliwe Nie słuchaj bzdur- żeby uszkodzony wahacz zmienił kąt zwrotnicy w sposób jak u Ciebie (pochylenie koła do środka auta), wahacz musiał by się wydłużyć-takie rzeczy tylko w trolowniach
Witaj! Sprawdź zawieszenie - umocowania, rama - wahaczy, zbieżność,kąty pochylenia/geometria, bicie kół/ no i luzy. Zobacz stan ramy czy nie zjedzona przez rdzę. w miejscach mocowania wahaczy,amortyzatorów. Pozdrawiam Miro.Nasz
Panowie po co ta spinka? Drogi autorze tematu, jak ustawiłeś tą swoją zbieżność , skąd miałeś dane jak mają być koła ustawione? Zamiast gdybać to jedź do dobrego zakładu z profesjonalnym sprzętem i sprawdź/ustaw raz jeszcze zbieżność i amorki. Z tego co kojarzę to kąt pochylenia koła w bravie jest nieregulowany więc jeśli jest zły to prawdopodobnie...
witam mam seata ibize z silnikiem 1.2i system porsze , nie mam pojecia jak ma być ustawiony kąt zapłony oraz czy w tym aparacie jest przerywacz ?? drugie pytanie to czy da się w tym samochodzie ustawić kąty pochylenia przednich kół bo nikt tego nie wie jak to zrobić.
Działanie jest trochę inne niż opisałeś. Pracowałem kiedyś w szkole na takim przyrządzie i do obliczeń nie trzeba komputera jak się umie dodawać i odejmować. Tabliczki - skala przy kołach tylnych służą do wstępnego ustawienia kół do jazdy na wprost. Do odczytu zbieżności służą dwie listwy z skalą umieszczone przed i za przednią osią w jednakowej odległości...
Dzień dobry. W maju robiłem geometrię zawieszenia . Od tego czasu zrobiłem 4tys km. Wczoraj po powrocie żony z trasy zauważyłem że kierownica jest przekręcona o ok 1cm w lewo. Pomyślałem że znów poleciała geometria. Przewiozłem się i samochód jedzie prosto, nic nie ściągą ale kierownica ewidentnie nie jest prosto. Od razu sprawdziłem śruby rzymskie...
WIatam!!! Tez posiadam dokladanie taka Ibize!!! Wprawdzie nie posiadam zadnych materialów na jej temat ale posiadam wiedze ktora zdobyłem przez okres w jakim do tej pory ja użytkuje. Na przykład rozstaw śrub w kołach nie jest taki jak twierdzą nieświadomi swojej niewiedzy sprzedawcy felg czyli 4x100(tak jak VW) tylko 4x98(tak jak FIAT). Oświetlenie...
Jezeli faktycznie jest wybity gorny stworzenie w zależności w jakim stopniu, to zmienia sie kąt pochylenia koła, jezeli sciaga to najlepiej sprawdzic i poprawić zbieżność, ale jezeli sworzneń jest wybity a nie bylo uderzenia w kolo i przyjmijmy ze sama końcówka drążka czy sam drążek jest prosty to bez wymiany sworznia nie ma sensu robić zbierzości ponieważ...
Panowie mój kropek bardzo po puszczeniu kierownicy skręcał w lewo. wiec pojechałem do mechanika z polecenia który jest przy salonie fiata i wymienili mi końcówkę drążka kierowniczego mieli mi ustawić zbieżność i wyeliminować skręcanie:) Dane pomiarowe przednia oś: Kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy przy krecie o 10 st. przed regulacją lewy +2.44 prawy +3.18...
Witam. Wymieniłem w VW POLO 9N tuleje plastikowo-gumowe przedniego zawieszenia (silentblock-i ) Chciał bym teraz sprawdzić zbieżność kół, ale nigdzie nie mogę znaleźć jakie powinny być te kąty. Jeśli ktoś zna parametry zbieżności kół w Polo 9N i chciał, by pomóc to proszę o odpowiedź. Jeśli ma ktoś kąty zbieżności i pochylenia kół w 9N to będzie jeszcze...
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy temat założony na jakimkolwiek forum. Zaczynam budowę pojazdu elektrycznego jednoosobowego. Na pomysł wpadłem w zeszłym roku i od tamtego czasu gromadzę narzędzia oraz różne elementy , które mogłyby się do czegoś przydać. do tej pory udało mi się zgromadzić już prawie wszystko(przynajmniej tak mi się...
Geometria kół DS7 – czy posiada może ktoś dane do ustawienia geometrii kół dla pojazdu DS7 2019 r., napęd na przednią oś. AI: Jaka jest dokładna wersja silnikowa oraz wyposażeniowa Twojego DS7 (np. pojemność silnika, moc, wersja wyposażenia)? 2.0 diesel AI: Potrzebujesz wartości geometrii kół dla przedniej, tylnej osi czy obu? przednia oś
Zbieżność i pochylenie lewego koła, chyba że nie potrafię czytać tabelki to może coś innego.
1. czy w CORSIE C można regulować kąt pochylenia przednich kół i amortyzatorów? 2. wiem, że regulacja kierownicy w moim corsarzu jest góra-dół. ale moją można wcisnąć bądź wyciągnąć na około 1cm, jakby miała regulację w nie tylko w poziomie, ale i w pionie. kiedy się ją wyciągnie o ten 1 cm w stronę kierowcy, nie działa blokada kierownicy po wyjęciu...
pochylenie koła pochylenie koło pochylenie monitor
brick telefon gorenje bezpiecznik współczynnik stabilizacji prądowej
agregat prądotworczy rm222 przestrojenie
Zastosowania tabletu MODECOM 9702: Internet, multimedia, GPS Zamienniki fotorezystora RPP121: GL5516, GL5528, GL5537, LDR03