Samochód obciążony tak, że z przodu odległość śruby przedniego mocowania wahacza od podłogi = 230mm (przy kołach 205x70 R15), lub 226mm (przy kołach 215x65R15). Z tyłu odległość osi obrotu belki do podłogi = odpowiednio 324mm i 320mm (przy rozmiarach kół jak wyżej). Przód: Pochylenie koła: -0°32' ± 45' (maks. różnica między kołami 45') Wyprzedzenie...
Też mi się tak wydaje
N oznacza Negatiwe czyli kąt pochylenia koła na minusie. Ja mam sprzęt do geometri PKO Olsztyn i wynik jest podawany w stopniach i minutach a zbieżność w milimetrach. Tak więc Twój Passat ma mieć pochylenie koła -0°30` +/- 0°15'.(na minusie) Kąt wyprzedzenia to 3°00' +/-15' Zbierzność 0,5 mm (zbierzny) +/- oznacza zakres tolerancji jednak trzeba pamiętać...
Zrób pomiar z lewej strony od krawędzi felgi przedniego koła do krawędzi felgi tylnego koła i porównaj z prawą stroną , wynik ma być taki sam .
Nie podlega regulacji.
O czym mowa? Masz na myśli odległość kół przednich od kół tylnych, http://obrazki.elektroda.pl/3577361700_1... czy pochylenie koła (kont)? http://obrazki.elektroda.pl/7555800100_1...
Pochylenie koła nie regulowane, rozbieżność kół od +2,5mm do -0,5mm.
Z tego co pamiętam to tam się nie reguluje.Zbieżność na zero,kąt 30minut w minusie z tolerancją 30min.Tak czy tak każde ściąganie da się naprawić,coś to kiepsko ci ustawiali.Chyba że jesteś z tych przesadnych co to chcą puścić kierownicę i jechać 200 metrów prosto?
Kiedyś słyszałem " samochody zachodnie ale mechanicy wschodni", co do auta nie było uszkodzone blacharsko, mcperson nie cieknie, nie tłucze
Już ci zwracałem uwagę byś nie pisał bzdur Spokojnie bo się rozpłaczesz :D Dodano po 18 Marcinzabrze napisał: będzie krzywy i dlatego zły kąt? możliwe Nie słuchaj bzdur- żeby uszkodzony wahacz zmienił kąt zwrotnicy w sposób jak u Ciebie (pochylenie koła do środka auta), wahacz musiał by się wydłużyć-takie rzeczy tylko w trolowniach
Witam Poszukuję informacji jak ustawia się pochylenie tylnego koła skoda octavia 2 2.0 170km Rs 2009r. Które śruby do tego służą. Dodam, że zawieszenie jest obniżone o 3 cm i ile stopni powinno wynosić pochylenie przy takim zawieszeniu? Dzięki i Pozdrawiam
Pochylenie kół, w c-330 nie reguluję się, nie przewidziano tego dawniej, jeżeli pochylenie odbiega od normy jedyne co pozostaje to wymiana czopu zwrotnicy, ona sama w sobie nadaje pochylenie koła, nie widzę innego rozwiązania. Jeśli opony będą się ścierać to tylko sprawa zbieżności Tak, to najczęstszy powód ścierania opon, drugi to jakość danej opony....
Ale pochylenie koła trzeba zrobić bo i tak będzie ciął opony.
Pochylenie koła jest nieregulowane, podjedź do innego warsztatu na kontrolę zbieżności.
Zbieżność kół, przód 0 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, przód 0° +/- 30' (°) Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3° 30' +/- 30' (°) K.P.I., przód 11° 30' +/- 40' (°) Zbieżność kół, tył 1.5 +/- 0.5(mm) Pochylenie kół, tył -1° 50' +/- 30' (°)
Ja bym wyregulował pochylenie koła, bo masz teraz trochę jak w Nascar. Pochyl bardziel lewe lub wyprostuj prawe.
OK. Ostrzeżenie przyjmuję z pokorą , lecz nie widzę powodu dla którego mi go dałeś . Proszę więc o usunięcie mojego konta z forum a także o usunięcie wszystkich wpisów . Pozdrawiam. Pytanie brzmiało - czy i jak się ustawia pochylenie koła w Golfie 3. Wszystkie kolegi wpisy były nie na temat, sugerowały wręcz że tego parametru w tym samochodzie się nie...
Zbieżność to nie geometria. Geometria to kąt wyprzedzenia zwrotnicy, kąt pochylenia koła oraz właśnie zbieżność. Nie wszystkie parametry mają możliwość regulacji, zależy od auta.
Sprawdź czy spręzyna w zawieszeniu nie jest pęknieta, oraz najlepiej porównaj jednakowość przednich amorów ze sprezynami, 3cm to znaczna róznica. Co do kąta pochylenia koła strony prawej - może być kiepskiej jakości zamiennik wahacza dolnego prostego (któregoś z/lub obu wahaczy gornych) albo skrzywiona zwrotnica - dla pewności zmierzył bym rozstaw kielichów...
Chyba wiem o czym mówisz? Widziałem takie urządzenie ale ma dodatkowy ekran na pochylenie koła i zwrotnicy. A czy zbieżność tylnych kół można sprawdzić jak opisywałeś dla przednich? Tak się zastanawiam jak w takim razie sprawdza się czy osie są w płaszczyznach? bo co będzie jak odległość osi z lewej strony będzie inna niż z prawej? Zbieżność może być...
kolo wywarzone i dalej robi ''osemki'' a szarpiac za beben nie czuc zadnych luzow (nadmienie ze amortyzatory wymienilem na nowe)
Pdf nie mam, ale obrazek zawiera te informacje. https://obrazki.elektroda.pl/5041051800_...
Oj tam cena, ważne że jakiś praktykant miałby okazję sobie poćwiczyć obsługę sprzętu do geometrii. Tobie nie potrzeba żeby ktoś to naprawił, tylko żeby wmówił że jest dobrze. Kierownicę można "wyprostować" nawet bez żadnych pomiarów, ale z pochylonym kołem to już pewnie będzie jeździł aż trafi na złom.
Opony w jakim stanie? Samochód salonowy bezwypadkowy czy jajko niespodzianka od handlarza? https://czescidobmw.pl/partscatalogue/31... Może to pomoże
Po wymianie 1szt. poduszki pod silnikiem i wymianie maglownicy, oraz umocowaniu kierownicy po urwaniu, jadę w poniedziałek na ustawienie zbieżności. Jaką usługę powinienem wykonać? 1. Ustawienie zbieżności kół osi przedniej! i co jeszcze? Widzę, że jest jeszcze: 2. regulacja pochylenia koła. 3. geometria kół. Czy 2 i 3 muszę wykonać, powinienem, czy...
Nie ustawiono zbieżności i pochylenia kół tylnej osi, dlatego geometryczna oś jazdy jest sporo poza ogólnie przyjętą tolerancją. Dodatkowo jest duża różnica pochylenia kół osi przedniej między lewym a prawym kołem. Można to skorygować w niewielkim zakresie. Możliwe, że śruby regulacyjne są nie do ruszenia (korozja) lub brakuje zakresu regulacyjnego....
Było przydzwonione bankowo :) Niekoniecznie. Dolne sworznie są na "fasolkach" jest tam minimalna regulacja - podejrzewam że tą minutę kątową na nich w sumie osiągnie. Do tego do sprawdzenia górna podpora amortyzatora, może poducha ma luz w gnieździe.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację. Dokładnie, toć sworzeń wsuwa w wachacz i jest możliwość regulacji kąta pochylenia koła.
Amortyzator jest krzywy.Albo auto po porządnym dzwonie.
Czyli to jest cofnięte koło ku tyłowi tak? Bo ja myślałem że to jest pochylenie koła względem pionu. Czy myślisz, że takie cofnięcie da radę na sankach wyregulować?
"Pochylenie kół, przód: -0 stopni 30' +/- 0 stopni 30' (zawieszenie standardowe) Max. różnica lewa strona - prawa strona: 0 stopni 30'" Od ustawienia pochyleń musisz zacząć - potem zbieżność bo się automatycznie zmieni. Jeśli przed remontem nie ściągało a ciśnienie w kołach jednakowe to nie marnuj tu czasu. Jeśli tył nie był ruszany też sobie odpuść....
Wychodzę z założenia że jak coś robić,to zrobić dobrze,albo wcale. przecież drążek ma mniej więcej podobne punkty pracy i długość co wahacz więc układ pracuje praktycznie liniowo. No i tutaj się mylisz. Przód pracuje całkowicie inaczej niż tył. Tył zmienia zbieżność i pochylenie koła podczas pracy . Przód zbieżności nie zmienia z założenia,a wartości...
Ma być ustawiony "na zero" plus/minus 10' (ja robię bardziej w minusie) . A jak Ty to chcesz ustawić, na oko? Jedż na ustawienie, bo tam nie tylko się zbieżność ustawia, ale i kąt pochylenia koła. Około 50zł. to nie majątek w porównaniu do cen opon (bezpieczeństwa), jak i nadmiernym zużywaniu się innych podzespołów. Pozdrawiam.
Przeglądając wydruk niewłaściwe jest nie tylko pochylenie koła, ale co ja tam wiem.
z lewej strony zjazdów oponę Rozumiem że ścina z boku oponę? Kąt pochylenia koła do sprawdzenia. Dodatkowo luzy w zawieszeniu sprawdź bo kąty same od siebie się nie rozjeżdzają. Podnieś auto, poszarp za koło w wielu płaszczyznach, szukaj luzów.
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
Skoro się starła to masz coś nie tak z zawieszeniem np. kąt pochylenia koła lub zbieżność. Jedź na szarpaki to sprawdzą.
Doszedłem już, że zarówno po prawej jak i lewej stronie sworznie wachaczy były maksymalnie wysunięte, są na nich otwory fasolkowe do regulacji kąta pochylenia koła Pokaż takie rzeczy, nie bardzo pamiętam żeby tam była regulacja. Pochylenie to makperson ze zwrotnicą na 2 śruby.
A tak przy okazji, miej troche wiecej zaufania do zawodowcow. chyba kolega zartuje ? znaczaca wiekszosc to gwalciciele mechaniki - fakt zawodowi gwalciciele ... Ostrzeżenie za pisanie postów nic nie wnoszących!
Przepraszam chodziło mi cały czas o kąt pochylenia koła. :D
Jeśli trzęsie kierownicą w jakiś zakresach prędkości koła mogą być niewyważone. A jak są krzywe tarcze to hamuje tak pulsacyjnie, pedał by też pulsował, tarcze trzeba by sprawdzić dokładniej.
bardzo prawdopodobne ze ściąganie w prawo to wadliwe pochylenie koła
Reguluje się, nawet gdyby nie było regulacji, to i tak należy sprawdzić czy nie doszło do uszkodzeń elementów zawieszenia. To jest auto dostawcze, więc zawieszenie nie ma lekko, może dojść do skrzywień, pęknięć.
Witam! Osobiście widzę to urządzenie pierwszy raz, ale jego przydatność wydaje mi się problematyczna. Firma, która je produkuje też nie należy do tych produkujących solidny sprzęt warsztatowy. Jeśli chce się Pan bawić w pomiary geometrii kół, to radzę zainteresować się bardziej profesjonalnym urządzeniem, np. produkcji firmy "Precyzja" w Bydgoszczy,...
Standardowe śruby NIE MAJA MIMOSRODOW. Sa w wahaczach "fasolki" i kiedyś można było ta regulacje przeprowadzić. Aktualnie w fasolkach są takie metalowe nadlewy i śruby są ustalone w jednej pozycji i regulacji tego parametru się (wg producenta) nie robi.
Nie musiałeś nic robić koło zbieżności bo sama Ci się przestawi jeśli zmieni Ci się pochylenie koła o którym zresztą sam pisałeś. A amortyzatory sobie też przymierz do starych bo to różnie bywa i jeszcze raz wszystko sobie sprawdź. Powodzenia.
Witam. Nie tylko pochylenie koła ale głównie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czyli cała geometria koła, zbieżność to tylko jeden z pomiarów. Pomiar na tych samych zabawkach tylko trochę rozszerzony zestaw.
Z tyłu łożysko wymieniłem pół roku temu (ok 20 tys km FAG). Z przodu dwa fagi też jakoś tak. Na sprężynach przelatałem 55-60 tys km Kyb wymienione z amortyzarltorami. W belce wymieniłem tuleje rok temu (tuleje belki) a tuleje wahacza właśnie niedawno... Zmierzyć wysokość macpersona od kielicha do kielicha? Czy te odchylenia są znaczne, czy z uwagi na...
Coś nie tak masz z kątami wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie dość, że są różne, to jeszcze niewłaściwe. Pochylenie kół też masz różne po lewej i prawej... nie "zgniły" Ci czasem "sanki" pod silnikiem? Tzoku, ja Ciebie naprawdę bardzo proszę.... Raz - prawdopodobnie masz założone jakieś wieśniackie felgi, nie dość że za szerokie, to jeszcze ze złym...
-sworznie lewy i prawy 140zł -końcówka 60zł -zbieżność 100zł Wymiana sworzni to z tego najmniej roboty, więc trochę dziwna wycena. Po naprawie należy skontrolować kąty pochylenia kół w razie potrzeby wyregulować, potem zbieżność. nic nie stuka w samochodzie podczas jazdy Stukają zazwyczaj tylko najmniej istotne elementy zawieszenia, np stabilizator,...
Witam, mam problem po wymianie wahaczy przednich Matiz 99r. koła ścina mi do środka. Na kalumnie McPhersona nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia koła. Czy jest możliwe że wahacze są za krótkie?
Witaj! Kąt pochylenia koła 1/+-20 /5,6mm podkładki wahacza górnego kąt wyprzedzenia zwrotnicy 9/+- 1 kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 5.30 zbieżność kół 0..2mm zbieżność kół tylnych pod obciążeniem 0...25 /0...4mm/
Widzę że auto dalej powinno ściągać w prawo Skąd taki wniosek ? Pochylenie koła TL mogłoby być lepsze, ale i tak jest nieregulowane, do sprawdzenia tuleje tylnych wahaczy. Zbieżność TP koła nie została poprawiona bo pewnie śruby regulacyjne zaspawane korozją, W foce mk2 z tyłu jest wielowahacz. Przód w porządku. 13.09 była regulowana zbieżność z przodu....
Witam przypuszczam na 100%, że ten odgłos pochodzi od tarczy sprzęgłowej, ponieważ ona ma 4 lub 6 sprężyn - i przy ich już wyrobieniu czyli jak raptownie ruszasz to te sprężyny amortyzują uderzenie na tarczę sprzęgłową i przyginają się - i one jak już mają luz to brzęczą a szczególnie na postoju np. na światłach lub na biegu jałowym, trochę to denerwujące...
Po raz pierwszy się spod kałem że trzeba ustawiać zbieżność po wymianie wahaczy i to było przyczyną Co proszę? O co chodzi z tym "spod kałem"?
Kupiłeś bite auto?
Logicznie myśląc to nic nie powinno się zmienić jeżeli zakładam stare amory a nie inne nowe gdzie otwory mogą być w innym miejscu? Chyba że źle myślę? Z drugiej strony to nie bardzo wiem gdzie się ustawia pochylenie koła w takim przypadku?
Następny :D Jaki może być luz na łożysku w.w? 0.5mm? 1mm? Bo nie większy. Chcesz powiedzieć że tak minimalny luz zmieni ustawienie zbieżności? Zmieni się delikatnie pochylenie koła i nic więcej. Omawiana zbieżność owszem zmieni się, ale w sposób niezauważalny, jakieś setne mm.
Negatyw, to najprościej mówiąc pochylenie kół, a gleba, to obniżenie zawieszenia Negatyw to oczywiście pochylenie górnej strony koła do wewnętrznej strony pojazdu ^^ W drugą stronę to pozytyw
Spróbuje pomóc uporządkować Twoja wiedzę na temat ustawienia geometrii na tyle co sam wiem. Kąt pochylenia koła ustawiasz na dwóch śrubach (około 16 klucz, nie koniecznie z jajowatą podkładką) które łączą zwrotnice z amortyzatorem. Jak się dobrze przyjrzysz to może zobaczysz że lewe i prawe koło nie stoją tak samo w pionie. Te trzy śruby na 13 klucz...
Na myszkowanie wpływ ma nie tylko zbieżność.Dla niewtajemniczonych najpierw ustawia się pochylenie koła i wyprzedzenie a na końcu zbieżność. Tylna belka ma bardzo duży wpływ na geometrię auta, a źle ustawiona geometria na prowadzenie auta.
Zbieżność, to tylko kwestia jak najbardziej równoległego ustawienia kół. A geometria, to jeszcze do tego co najmniej dwa parametry - pochylenie koła i wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy. Na płycie najazdowej można tylko z grubsza ocenić samą zbieżność, do regulacji pozostałych parametrów służą specjalistyczne przyrządy.
Bo to nie zbieżność lecz pochylenie koła do ustawienia , nie wiem jak w Escorcie czy ma regulację , ale skoro mechanik mówił Tobie o rozpiłowaniu to na pewno chodziło mu o fasolki na mcphersonie, trzeba na piłować i ustawić według danych z Autodaty lub innych podręczników. Auto po przygodach?
Co do poliuretanu to brałem z olkusza i w twardości odpowiadającej twardości gumy wg informacji na ich stronie. Fakt jest taki że skrzypią na początku jak się jedzie Co do golfów 4 czy audi a3 to ustawia się również pochylenie koła na tych trzech śrubkach co sworzeń jest przykręcony. Podstawa to znaleźć gościa który zna się na ustawianiu geometrii a...
Bilstein twierdzi że amortyzatory są prawidłowe, oczywiście w/g katalogu. Koledzy z klubu saaba podpowiedzieli że wraz z obniżaniem auta (np. zawieszenie gwintowane) zwiększa się ujemne pochylenie koła, czyli wyszło by na to że auto się wręcz obniżyło, co przeczy mym wszelkim logicznym wytłumaczeniom.
Po zamontowaniu wspornika belki jego kąt nachylenia w stosunku do osi belki tylnej powinien mieć 12 stopni. Jeżeli jest inaczej oznacza to, że wspornik lub nadwozie są krzywe. Montaż zaczynasz od wspornika prawego, śruby powinny znajdować się idealnie w środku jego podłużnych otworów. Wspornik po lewej stronie trzeba przesunąć względem belki tak, aby...
Szukacie dziury w całym. Samochód jest świeży a właściciel pewnie za ostro bierze zakręty. Żeby tak zedrzeć opony to musi być bardzo zła zbiezność, albo pochylenie koła mieć tragiczne, a jedno i drugie przy takim zużyciu widać gołym okiem. Jak ktoś się na tym zna to od razu zobaczy że koło leży.
Nie znam się na tym ale diagnosta mówił ze zbieżność jest ok , coś mówił ze lekko w minusie ma być, mówił też ze pochylenie koła właściwe, czy to się nazywa geometria, miał sprawdzić dlaczego tak się dzieje. Na postoju też wspomaganie w lewą stronę działa wyczuwalnie lżej niż w prawą., no i nie słychać tego pukniecia co było wcześniej. A może jakiś...
Zbieżność i pochylenie lewego koła, chyba że nie potrafię czytać tabelki to może coś innego.
co do pochylenia koła to pochylone są sporo ponieważ jest obniżony. Zaobserwowałem ostatnio ze ma taki dziwny moment podczas skręcania jest opór w jednym miejscu a po chwili odpuszcza
Przy mocnym przyśpieszeniu golfa V ściąga w prawo, najbardziej czuć to na 2-gim biegu, po spuszczeniu nogi z gazu samochód dalej pozostaje na lekkim skręcie w prawo, po wyprostowaniu kierownicy na luzie autko leci równo. Wymienione tulejki wahacza, pozamieniane koła we wszystkie możliwości, robiona zbieżność , niestety : Oś przednia , pochylenie koła...
Kąt pochylenia koła chociaż sprawdzony?
Dokładnie niektórzy ładują te marketingowy bełkot do wszystkiego. Geometria laserowa ,optyczna, 3D za chwile pewnie będzie AI. Jak nawet będzie najlepszy sprzęt a obsługa będzie miała wy.....lone to i tak będzie źle. Zwykła geometria optyczna potrafi określić kąty: -zbieżność -pochylenie kół (negatyw) -wyprzedzenie sworznia zwrotnicy Ciebie interesuje...
jak zgiąłeś wahacz to pewnie jeszcze amorek i zwrotnica.Te elementy krzywią się najczęściej.Jak bez problemu zamontowałeś wahacz to wykluczam krzywą belkę.Ewentualne przesunięcie belki można zmierzyć zwykłą miara zwijaną a pochylenie koła krótką poziomnicą.Są to pomiary które mogą naprowadzić na usterkę i nie zastąpią późniejszych pomiarów i regulacji...
Witam. Mam problem z kątem pochylenia prawego koła w Audi. Ścina mi oponę i nie wiem co może być przyczyną. Załączam fotkę z ustawienia geometrii oraz ściętej opony. Z góry dzięki za podpowiedzi https://obrazki.elektroda.pl/1553717400_... https://obrazki.elektroda.pl/1303494000_...
W takim aucie zbieżność ustaw na 0 mm. Pochylenie kół też na 0 st.
Masz jakieś parametry po regulacji (wydruk). Jeśli tak to podaj dane dotyczące pochylenia kół z przodu i zbieżności. Jak dla mnie problem z pochyleniem koła dlatego tnie tylko jedną oponę.
żeby to zrobić dobrze trzeba by zmierzyć przekątne kołyski, czy sanek - jak zwał tak zwał w różnych częściach polski. Jak są różne (wg mnie nie powinny być bo odchylenie nie jest duże), to wymienił bym wahacz z lewej strony i sprawdził wszystko raz jeszcze. Ale jakby to było moje auto, ustawił bym dokładnie!!! zbieżność i pochylenie koła przód i tył...
Wystarczy że koła są na felgach z innym odsadzeniem, bądź szersze. Stacja diagnostyczna -> sprawdzenie luzów wahaczy i kątów pochylenia kół.
Ten model nie ma regulowanego kąta pochylenia koła. Możliwe uszkodzenie kolumny McPhersona bądź któregoś z elementów. Po prostu ława jest źle ustawiona. Od tego trzeba zacząć geometrię.
że nie ma tu jakiś pisanych ustawień tylko regulacja na oko Raczej nie na oko, pochylenie kół możesz sprawdzić kątomierzem. Zbieżność przykładając dwie linijki do kół. Pewnie zaważyłeś ż tylne koła są zbieżne ( fabryczna konstrukcja budowy wahaczy ), a koła przednie rozbieżne lub równoległe. Ja mam ustawione przednie równoległe a pochylenia przednich...
Zwrotnica ma wpływ na kąt pochylenia koła ale z pewnością nie na często zużywające się łożysko McPhersona. Jeszcze tylko jedno pytanie: czy łożysko było prawidłowo montowane tzn. mniejszą średnicą do sprężyny?
... a czemu tylko w jednej oponie to się dzieje? Może to być problem z kątem pochylenia koła?
Kąty pochylenia kół!
Jeżeli łożyska padają któreś z koleji to problem może być w geometrii przednich kół Któreś z kół ma pochylenie od pionu inne od drugiego ,efekt ten nie jest odczuwalny w czasie wolnej jazdy a przy większej może być kompensowany dynamicznym nie wyważeniem koła.Moja rada jeżeli obecnie samochód nie ściąga to zamień koła przednie lewe na prawe jeżeli...
Jechać na zbieżność.
Byłem na komputerowej geometrii kół, więc jako zwykły użytkownik samochodu uznałem, że jeśli auto jedzie prosto po puszczeniu kierownicy to jest wszystko ok. Jednak tak nie jest. Z tego co pamiętam to regulowano wtedy tylko na drążkach a na sworzniach było już maksymalnie na znacznikach i bardziej kąta pochylenia kół nie dało sie wyregulować, ale ,,ustawiacz''...
Nie w zbieżności jest problem - co z kątem pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Amortyzatory jak najbardziej mogły się zgiąć. Zwrotnica również może być krzywa. Auto ściąga w którąś stronę? Zbieżność sprawdzona a kąty pochylenia kół, kąt WSZ?
obstawiam złą zbieżność kół przednich, lub zły kąt pochylenia koła, stań parę metrów przed ciągnikiem i przyjrzyj się, czy koła przednie stoją pochylone pod tym samym kątem, u mnie akurat prawe koło ma nieco większy kąt pochylenia i też ciągnie w prawo, tylko nie mogę się zebrać żeby to rozebrać, musi poczekać do wymiany opon :D
Do wymiany tuleje górnego wahacza - zawsze są wybite. Kontrola luzów wszystkich drążków i końcówek zwrotnic, a także podpory drążka pośredniego. Pochylenie koła ustawiane podkładkami pod mocowaniem górnego wahacza - dokładnie pod uchwytem ramienia prostego. Robota dość przykra. Wyprzedzenie dolnego swożnia zwrotnicy ustawiane nakrętkami drążka reakcyjnego....
Najpierw zrób geometrie przodu. Mi to wygląda na zbyt rozbieżne koła.
Piszesz kolego sam nie wiesz o czym widzę. Zbieżność, to zbieżność - polega tylko i wyłącznie na ustawienia kół jak najbardziej równolegle do siebie z określoną odchyłką na "+" bądź "-" w zależności od rodzaju napędu. Do tego są jeszcze dwa istotne parametry - oczywiście zakładając że samochód nie jest pokolizyjny i nie ma przesuniętych punktów mocowania...
A przypadkiem nie masz jakiegoś tuningowego niskiego zawieszenia? Reguluje się kąt pochylenia koła, w dodatku pomiar na płytach niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. W dodatku zawieszenie tylne również będzie czuć na kierownicy, jeśli zawiasy luzu złapią.
nodzy napisał: ...małe pochylenie koła z powodu uszkodzenia ułożyskowania wahacza nie powoduje luzu na kole wyczuwalnego przy sprawdzaniu (rękami ruszając za koło) trzeba dużej siły żeby pokonać amortyzator i drążki skrętne, poza tym na założonym kole nie zobaczymy luzu na wahaczu. Nie mylić dwóch rzeczy: ułożyskowania piasty koła a ułożyskowania wahacza...
Po pierwsze pojechać do normalnego i sprawdzić cała geometrię, po takim uderzeniu można się spodziewać nawet przestawienia belki przez odkształcenie samych punktów mocowania, nawet delikatnie wykrzywienie belki i przez to pochylenie koła będzie dawało też taki efekt a to tylko sprawdzi dobry fachowiec który wie co robi i potrafi dokładnie sprawdzić...
Manta pytam tylko o to czy kąt pochylenia koła może mieć wpływ na to że koło skręca w prawo?
zacznij od podstaw: ustawienie zbieżności, sprawdzenie pochylenia kół, luzy na maglownicy, luzy w zawieszeniu itp
Witam zbieżność to niewszystko są jeszcze konty pochylenia koła, jak niemasz przyżądu to jeć ustawić to w warsztacie bo szkoda opom.
Nijak, bo i po co. Do sprawdzenia podstawowa geometria - kąt pochylenia koła, wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy, a na końcu zbieżność. To tyle - nie szukaj tego, czego nie ma, skoro i tak się na tym nie znasz.
pochylenie koło pochylenie monitor pochylenie kolumn
integrator sondy lambda diagnosta pytania klawiatura labtec
Głośny wentylator - przyczyny i rozwiązania Ograniczenie prędkości LAN do 100 Mb/s mimo ustawienia 1 Gb/s