Ustawiałeś na lampę? Przyświec na znaki i zobacz jak masz! Aparat się ustawia na znaki, mam to w całej procedurze, ale nie wiem jak "wyciąć" to co trzeba, styknie tyle? http://obrazki.elektroda.net/98_12043976...
Zobacz taką ofertę [url=https://www.olx.pl/oferta/progcdi-r... Posiada wybór sygnału wejściowego (hall, pickup coil, przerywacz)
Wyprzedzenie zapłonu wynosi tu 18 stopni. Sprawdza się w "wzierniku" w obudowie skrzyni biegów "nad sprzęgłem" (trzeba wyjąć plastykową zaślepkę i używając lampy stroboskopowej zsynchronizować znacznik na kole zamachowym lub przy lampie z ustawianym kątem wyprzedzenia można "świecić" na koło pasowe na wale głownym i "zgrać" znacznik). pozdrawiam.
W takim razie można próbować podpasować moduł zapłonowy od innych moto 4T ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Trzeba tylko zorientować się co do kształtu tzw. "mapy zapłonu", a dokładnie przy jakich obrotach jest pełny kąt wyprzedzenia zapłonu o raz upewnić się, czy początek i koniec znacznika wypada na minimalnym i maksymalnym kącie wyprzedzenia...
Prostownik z regulowanym kątem zapłonu i obciążenie RL i RLC(kondensator równolegle do wyjścia). Też powoduje powstawanie charmonicznych.
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
Mapa zapłonu nie jest w tym wszystkim najważniejsza bo można ją zaprogramować na zasadzie testu prób i błędów testując na moto. Na pewnej stronce : http://www.transmic.net/fichiers/cdi4347... Znalazłem ogólny schemat blokowy takiego modułu. Czy z pomocą takiego schematu można zbudować moduł ?? Który by sterował zapodawaniem napięcia ?? Jakie dane będą...
Pompa paliwowa ciągnie paliwa z samego dna baku, więc o jaki syf chodzi? Skoro pompa sukcesywnie go wybiera. Pompę trzeba sprawdzić manometrem specjalnym do paliwa czy jest ciśnienie 3.5bara. Ogólnie mercki nie lubią gazu i po pewnym czasie zaczyna się właśnie to dziać, problem z kątem zapłonu oraz czasem wtrysku.
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
To jest ten moduł; widoczny na obrazku. Jak wspominałem całą charakterystyką sterowania kątem zapłonu zajmował się już on; jemu wystarczało tyle, aby dostał ciąg impulsów prostokątnych z aparatu zapłonowego. Szczeliny były cztery, każda dla swojego cylindra. Nie było by trudne zrobić cztery zęby na kole pasowym i albo zastosować hallotron albo czujnik...
Mam dokładnie ten sam chiński sterownik zgrzewarki u siebie. W wersji 100A jest triak BTA100-800B. Jest snubber w postaci układu RC. Natomiast działa to w taki sposób, że mamy regulację prądu poprzez sterowanie kątem zapłonu triaka, a czas zgrzewu reguluje się ilością cykli sieciowych przepuszczanych na transformator. Triak 40A został zabity przez zbyt...
taki sciemniacz to raczej tani nie bedzie. pewnie ponad stówe kosztuje, a jak sie spali to pienądze tez pujdą z dymem. ja bym tu zastosował prosty układ sterujący kątem zapłonu tyrystora. zasada ta sama co w sciemniaczu ale element wykonawczy mozesz dobrac jaki chcesz, a jego kosz to kilka kilkanascie złotych. schematy tego typu urządzen są łatwo dostępne...
No to proszę bardzo propozycje: Skutery Kymco Super 9 (dwusuwowy, stały kąt) - nowe "racing" 180 zł made in tajwan. Z chińskimi podróbkami z Wilmatu nie miałem styczności. Skutery Yamaha Aerox, Jog itp. od 2004 roku - chińskie żółte podróbki na Allegro od 70 zł. Yamaha TZR 50 - moduł MORIC ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu (opóźnianie od pewnej...
O ile tanie silniki mają stały kąt zapłonu to w przypadku sprzętu markowego można spotkać takie ze zmiennym kątem zapłonu zależnym od prędkości obrotowej. Umożliwia to łatwiejsze odpalanie oraz wyższą moc silnika.
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Tak jak obiecałem skany Testera samochodowych sond lambda z EP
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Maszyna dwupaliwowa i sprawdzałeś już zapłon, gaźnik, pompę itp. Nic nie piszesz czy sprawdzałeś instalację gazową. Może instalacja przepuszcza gaz i silnik zalewa dwoma paliwami? Edit. Dobrze było by też sprawdzić instalację elektryczną zapłonu i instalacji LPG pod kątem stabilności zasilania i stabilności masy.
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Renowacja zabytkowego woltomierza cyfrowego Rochar A.1335 Dzień dobry, jakiś czas temu dostałem od przyjaciela z Francji zabytkowy woltomierz wykonany ręcznie na początku lat sześćdziesiątych. Odrestaurowałem ten przyrząd, zapraszam na relację z naprawy tego zabytkowego urządzania. Może kilka słów o renowacji tego pięknego przyrządu zachęci kogoś do...
Świecę zapłonową podstawiałeś sprawną? Sprawdź co się dzieje z zapłonem i kątem wyprzedzenia w świetle lampy stroboskopowej. Możesz zmierzyć jakie wychodzi statyczne wyprzedzenie zapłonu. Kiedyś robiłem pilarkę Partner, tam był problem ze zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu (silnik odbijał przy zapalaniu). Później miałem skrajnie zniszczoną ale na...
moze ma ktos jakis plan jak moznabytanio zrobic ukladzik do sterowania katem wyprzedzenia zaplonu z kabiny w maluchu??
Najpierw ustawiasz 1 cylinder na określoną wartość zapłonu (24przed OT lub inny w zależności od potrzeb) potem musisz wyręcić kruciec 1 sekcji pompy wtryskowej wyjąć spręzynkę i tłoczek zaworka i zakręcić króciec .Na kruciec zakręcasz ucięty kawałek przewodu wtryskowego(uciąć przewód pod kątem i zagiąć dół)Ręczną pompką pompujesz paliwo do pompy wtryskowej...
Kilkanaście lat temu skonstruowałem moduł sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu do motorowerów. Projekt umarł śmiercią naturalną wraz z wprowadzeniem przepisów o zakazie modyfikowania układów zapłonowych w pojazdach spalinowych. Sercem układu był prosty procesor PIC16F505. Zegar 4 MHz. Kod - assembler. Procesor "strzelał" impulsem zapłonowym wyliczonym...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Widzę, że Ci nieźle namieszali w głowie poprzedni doradcy i ten ostatni też! Tak nieźle, że nie czytasz ze zrozumieniem tego co pisałem. Tego ostatniego też odeślij(!) i sam zapomnij na razie o "bogatszej mieszance" bo staniesz się uboższy o niepotrzebne wydatki. Zapłon należy minimalnie opóźnić. O ile nie wiem. W Simsonach było z 1.8 na 1.4. Trzeba...
Typowa usterka w maluchach, smar na regulatorze odśrodkowym zasechł. Konieczne jest rozebranie aparatu by dostać się do regulatora, umycie, sprawdzenie działania (czy sprężynki nie są wypracowane), przesmarowanie/przeoliwienie. Poza tym . Zapłonu nie ustawia się na słuch, zawsze kończy to się zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zapłon ustawiasz statycznie...
Jeśli pompa z EDC kat 4 stopnie przed OT!
Może i masz racje . Ale napisałeś : "Równie dobrze można zrealizować to wykorzystując moduł DC-CDI i układ RC na wejściu z impulsatora." Jeśli się nie mylę jest to zapłon też ze zmiennym kątem zapłonu ale to zapłon praktycznie analogowy ( bez mikroprocesora) . Pewnie układ RC spełnia funkcje opóźnienia zapłonu . Czy znalazł by się schemat takiego zapłonu...
Zapłonu nie reguluje sie w tym aucie, aparat napedzany jest z rozrządu wiec nie ma takiej potrzeby. Raczej bedziesz musiał wykonac czyszczenie i adaptacje przepustnicy
http://obrazki.elektroda.pl/1798496000_1... Jeszcze się przyda?
Pamiętam że był jakiś taki prosty układ do sterowania kątem zapłonu triaka. Nie zależy mi na stabilizacji napięcia wyjściowego. Chciałbym tym regulować prąd zgrzewarki. Może ktoś mi przypomnieć ten schemat lub podpowiedzieć gdzie go znaleźć w necie? http://www.republika.pl/gienek_pa/schema... Tak jak na powyższym schemacie. Chciałbym regulować kontem...
Ale na którym zdjęciu? Ponadto kwestia prądu pierwotnego transformatorka - dajesz mocniejszy tranzystor i zmniejszasz rezystory szeregowe - wtedy masz dowolny prąd wtórny w zależności od zapotrzebowania. Chodzi o samą ideę wyzwalania tyrystorów w zależności od zadanego napięcia wyjściowego.
kąt wyprzedzenia wynosi 5 +/- 1 przy 750/850 obrotów
Jeśli robił to profesjonalny serwis to zareklamuj usługę przyczyną takiego zachowania może być uszkodzona pompa wtryskowa. Przyczynę trzeba sprawdzić odczytując błędy jeśli jest to na EDC 5 będziesz a pompa była by elektryczna chyba że pompę masz na linkę. Znalazłem w innym informatorze jeszcze takie dane.
No tak, fejs jest a lampy nie ma. Powinno być na odwrót. Nie ustawisz nic statycznie tak jak ma być, zresztą zobacz co ci z tego wyjdzie-ustaw silnik w znaki na kole zamachowym i aparat ustaw tak, żeby palec połową szerokości styku celował w rysę na obrzeżu aparatu, a potem zobacz co na lampie wyjdzie. To pierwsze co podałem to procedura montażu aparatu,...
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
Idąc po łatwiźnie- koło zamachowe od kosiarki i cewka zapłonowa. Ze szrota wyjdzie tanio, z kątem zapłonu trzeba pokombinować. Może być Komar jak od kosiarki się nie zmieści.
Pacjent Citroen silnik DW8B. Problem z kątem wtrysku, mianowicie był ustawiony na 25 stopni i auto było słabe z powodu błędu rozbieżności między wartością żądaną a oczekiwana P0170, ale nie kopci. Gdy zmniejszy się kat do 15 stopni (tyle oczekuje komputer) auto źle pracuje, gaśnie i bardzo kopci. Rozrząd i pompa na znaki - wtedy taki sam objaw złej...
Cześć! Tutaj też coś można poczytać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic46... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic94... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49...
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Cześć, Panowie, założyłem zapłon CDI w MF70. Potrzebuję teraz modułu na prąd stały ze stałym kątem. Ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego. Czy istnieje jakaś szansa, żeby go gdzieś dorwać, ewentualnie przerobić obecny z zmiennym na stały? Dzięki.
Wg moich danych kąt wyprzedzenia zapłonu ma wynosić 10 stopni przy 850 obr/min
Jak otworzysz klapę silnika to na wewnętrznej stronie jest nalepka z wszelkimi danymi, nawet z kątem wyprzedzenia zapłonu i procedurą regulacyjną ( zwarcie dwu bolców w gniazdku diagnostycznym)
6 st, tylko nie pamiętam warunków, jedne mają z załozonym wężykiem podciśnienia, drugie ze zdjętym. Jak masz dylemat ustaw dynamicznie, daj około 4000obr/min i ustaw na 26-30 st. Czyli tak jak się w bejcach ustawiało.
W tych silnikach zapłon nie jest łatwo ustawić.Wbrew pozorom!Nalezy najpierw Vagiem zblokować komputer sterujący,a następnie np.lampą stroboskopową ustawić zapłon na 6 stopni +-1 stopień.Mail rocaria(at)o2.pl
Pomierzyłem więc większość łączeń w lewym dolnym rogu biurka i dokładnie nic nie znalazłem. Może dlatego, że wcisnąłem kilka zimnych złączy i jest naprawiony od 3 tygodni. Należy pamiętać, że jest to obwód sterujący zaworami. W każdym razie narysowałem schemat tego podczas sprawdzania płyty. Większość połączeń sprawdziłem dwukrotnie, więc powinien...
W skuterach nie ma możliwości ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Z resztą nie wiem nawet ile ma być stopni, bo takich informacji od chińskich producentów uzyskać się nie da.
Proszę o pomoc, jestem od maja 2024 właścicielem C4 Grand Picasso 2009 r. 1.6 VTi. Już zrobiłem kompletny remont silnika, a nadal mam problemy takie jak: Wypadanie zapłonu, Brak ładowania akumulatora, a ładowanie jest, Słabe ciśnienie oleju. Wymienione zostały szczotki alternatora, czujniki faz rozrządu, uszczelki pod wtryskami, sprawdzona pompa olejowa...
sterowanie kątem zapłonu kątem wyprzedzenia zapłonu paski kątem
telewizor uszkodzi samsung bistabilny układ wyzwalać nazwa pliku skanu
mikrokomputer cobra1 ustawianie mechanizmu sanyo
TPA3116D2 – dwa moduły nie startują z jednym przedwzmacniaczem, brak wspólnego uruchamiania Mazda Premacy 2.0 DiTD – wymiana pękniętej dźwigienki zaworowej, instrukcja krok po kroku