Witaj. Niestety jest to problem wszystkich FZR 2la i 3le,w większości jest to problem bębenka wybierającego biegi (potocznie choinki) oraz samych wodzików, przeważnie idzie to w parze. Jeżeli jeździłeś na wypadającym biegu na 80% jest też zakrzywiony wodzik załączający, ale też trzeba sprawdzić kły trybów łączących. I nie wierz w żadne synchronizatory...
Chodzi mi głównie o ładowanie w instalacji 12V Ładowanie nie ma związku z kierunkiem obrotu wału. Gorzej z zapłonem, ale najgorzej z tłokiem sworzniem przekladniami i sprżegłami kłowymi skrzyni biegów.
Czyż w samochodowej skrzyni nie ma kłów??? Nazwa "skrzynie biegów kłowe" zarezerwowana jest dla skrzyni biegów ze sprzęgłami kłowymi na powierzchniach czołowych kół zębatych, takich jak w większości motocykli. W samochodach przeważnie występują skrzynie biegów zsynchronizowane, gdzie nie ma sprzęgieł kłowych..
Spójrz na zdjęcie wyżej. Widzę i wiem, ze co tam zamontowali, ale piszą, że jest bezstopniowa skrzynia. Piszą, że jest awaryjna i już pierwsze auta mają problemy. Skrzynia ze sprzęgłe kłowym a nie klasycznim. https://cdn.group.renault.com/ren/pl/pdf... opisuja że: skrzynia automatyczna wielotrybowa...
Pewnie połamane sprzęgła kłowe na kole zębatym trzeciego biegu, co przy chińczykach nie jest rzadkością. W praktyce cała skrzynia (oba wałki kompletne) do wymiany. Jak już mówiłem, wziąłeś się za remontowanie czegoś co nie warto remontować.
Oczywiście. Wszystko zależy od układy ładowania i układu zapłonu. Jednak z wielu względów nie jest to zalecane. Przy Układach zapłonowych CDI (Simson, większość skuterów) akumulator do poprawnej pracy silnika jest w ogóle niepotrzebny! Nie wiem jaki układ zapłonowy jest w Hondzie kolegi prolicht. Może się wypowie, to można będzie spekulować nad wpływem...
W T5 to inna bajka. Tam biegi wchodzą jak po maśle. Wiem, bo często jeżdżę takim. A twardo pracujące cięgła w crafterze potęgują tylko trudności ze zmianą biegów. A takie pytanie: jaki przebieg ma ta skrzynia, o której mówimy? Pytam, bo przebieg ma znaczenie w sposobie zmiany biegów. Jak też rodzaj oleju. A nawiązując do twojego postu nr #1, to biegi...
Fakt mój błąd. Bieg piąty łączony jest bezpośrednio z wałkiem sprzęgłowym poprzez sprzęgło kłowe.
Czas im szybciej tym lepiej. Trzeba było pisać od razu w poprzednim wątku, że chodzi o skrzynię biegów. Przytaczałeś też filmy od motocykla z szybkością działania itd. Weź pod uwagę, że w motocyklu masz skrzynię biegów sekwencyjną, sprzęgła kłowe z 'zębami' prostokątnymi i bardzo małe bezwładności mas wirujących = możesz je przełączać dowolnie szybko,...
Napisałeś w pierwszym poście, że na zwolnionym/przyśpieszonym przód jedzie do tyłu. W rzeczywistości wcale nie jedzie. To dużo zmienia. Sterownik i hydraulika działają poprawnie, wodziki powinny ustawiać się prawidłowo na swoich miejscach. Wszystko wygląda na usterkę mechaniczną w skrzyni biegów, synchronizatorem i sprzęgłem kłowym który nie zapina...
nie wystarczy wymienić wodzika! Czytaj dokładnie. To tylko objaw zużytego sprzęgła kłowego!
Litości? Widać nie masz pojęcia o skrzyniach biegów kłowych i ich dystansowaniu.. Jeszcze jedna bzdura nie na temat i zostanie wdrożona procedura naprawcza -dystansowania kolegi do regulaminu forum.
Wałek sprzęgłowy w polonezie jest podparty na dwóch łożyskach, od strony skrzyni CBK 083 C3 a z drugiej strony jest łożysko w wale korbowym 6202 2RS i tak musi być jeżeli skrzynia ma długo pracować. Zakładanie przegubu kardana na wałek sprzęgłowy podparty na jednym łożysku szybko się kończy uszkodzeniem łożyska igiełkowego wewnątrz wałka sprzęgłowego...
Nic to nie pomoże przy luzach jakie są już oryginalnie w tych skrzyniach. Łożyska trzeba wymienić, dyferencjał naprawić a reszta niestety przy tej konstrukcji skrzyni z przesuwnymi zębatkami i sprzęgłami kłowymi po prostu muszą być.
Ja chce złożyć tak ten silnik żeby wszystko było szczelne i chodził jak trzeba To jesteś chyba jedynym takim przypadkiem we wszechświecie. Sorki za sarkazm, ale pleciesz polityczne bzdury. Przecież nie będziesz sie specjalnie starał aby silnik był NIESZCZELNY??? To nie wymaga prawie żadnego wysiłku. Wystarczy młotek i ... już masz sklepane kartery....
Nie robie na xx35 ale robiłem xx40.Przedni naped nie jest włączany jak w wiekszości duzych NH sprzegłem wielotarczowym a zwykłym sprzegłem kłowym. Tłok przesuwa tuleje z dwoma czołowymi kłami w kierunku koła zębatego z otworami.Wyrobiły sie kły na krawędziach atakujących i dlatego do tyłu chce działać bo tylna krawędz nie jest wyrobiona. Zrobiło ci...
Większego idiotyzmu dawno nie czytałem. Powiedz proszę co to jest te dystansowanie skrzyni biegów i jak je się robi? Tylko konkretnie poproszę, wraz z uzasadnieniem jak wpłynie ono na ukruszanie się zębów współpracujących kół zębatych. Też tak uważam. Jak czytam o "dystansowaniu" skrzyni biegów, to już wiem, że piszący nie ma pojęcia jak działają sprzęgła...
w tych ciągnikach tak właśnie biegi wchodzą , skrzynia bez synchronizacji i tak jest. pewnie założone sprzęgło kłowe na napęd i źle dobrane opony, trzyma skrzynię oponami i właśnie efekt taki jest. jak ma tura to podnieś się przodem na turze i wtedy wyłącz napęd ruszając przód - tył
Simson S50 ma silnik M53 ze skrzynią biegów opartą na sprzęgłach kłowych (przesuwane koła zębate), chyba że został tam zamontowany silnik M541 od S51 lecz autor o tym nic nie wspominał. Zwracam uwagę dla dwóch odpowiadających osób. Naprawa skrzyni biegów i automatu zmiany biegów w tym silniku (M53) wymaga niestety rozpołowienia silnika. Istnieje jeszcze...
Witam Silnik ten posiada najprostszą z możliwych skrzyń biegów - tzw. odboczkę. Przyczyną szarpania jest wyłączanie się, pod wpływem obciążenia, sprzęgła kłowego drugiego biegu. Silnik do rozpołowienia. Sprawa dla większości domowych "mechaników" prosta, a wg mnie bardzo skomplikowana! Szczególnie składanie, bo wały korbowe Rometa są tak miękkie, że...
A dałoby się określić jakie parametry muszą być takiego silnika oraz jaka wydajna pompa? Pewnie, że by się dało, przyjmijmy, że przy obrotach mocy maksymalnej silnika do napędu pompy będzie dostępne 1500rpm (jaki silnik jaka, skrzynia biegów ?) Zacznijmy od silnika hydraulicznego, załóżmy, że kupujesz nowy silnik orbitalny OMZT200 model 4MD (2150PLN...
Kolego Robokop, dystansowanie skrzyni biegów to nie bzdury-tak właśnie uważają pseudomechanicy którzy potrafią tylko wymieniać części a nie potrafią pomyślec z jakiej przyczyny sie zużyły. Jawa była oryginalnie składana bez żadnej uszczelki między karterami a dzisiejsi "mechanicy" dają tam uszczelki z kartonu czy klingierytu, wałki w skrzyni biegów...
Albo masz luzy na górnym wałku skrzyni krótkim lub długim, albo wyrobione sprzęgło kłowe odpowiedzialne za biegi szosowe albo nie zazębia go do końca z winy mechanizmu załączania. Zużyte widełki, popuszczone widełki, może zatrzask ale to raczej wątpię.
Sprawdzałem czy sprzęgło nie ciągnie podniosłem przednie koło na lewarze i przy wciśniętym sprzęgle na biegu koło nawet nie drgnie. Na wciśniętym sprzęgle musi być możliwość pokręcenia kołem, w takim razie skrzynia się zakleszcza z powodu uszkodzenia sprzęgieł kłowych od niewrzucania do końca biegu.
"Szarpanie" na biegu w skrzynkach kłowych (czyli takich jak w większości motocykli) oznacza w 99% zużyte sprzęgło kłowe danego biegu. Jeśli "serwisant" ma blade pojęcie to pewnie szukał wyłamanego zębu w kole zębatym i go nie znalazł, należy dokładnie obejrzeć sprzęgła kłowe 3 biegu. Czasami koło zębate wsuwa się na wielowypust na wałku na danym biegu...
No to masz odpowiedź trójka ciągnie sprzęgłem kłowym jak powierzchnie owych kłów będą ścięte to bieg będzie wyskakiwał i ende.
BŁĄD! W momencie redukcji biegu napęd idzie od strony wału sprzęgłowego a nie od strony wału korbowego. To dzięki oporom jakie stawia silnik wraz z całym osprzętem (alternator, pompy, klima) możliwe jest w ogóle hamowanie silnikiem. Nie zawsze, a właśnie tarcza sprzęgła pełni tu rolę synchronizatora Bzdurą jest też pisanie o sprzęgle jako synchronizatorze...
Na co zwrócić uwage? Na sprzęgła kłowe. Jeśli są wypracowane to bedą wyskakiwać biegi. Pozostaje jeszcze sprawa luzu wodzików w pamiętniku i zatrzasku pamiętnika. W zatrzasku moze uszkodzona jest spręzynka lub brak kulki. Nie wrzucałeś czasem biegów bez sprzęgła?
wydaje mi się, że nie znajdziesz nic miarodajnego. Skrzynie AsTronic stukają bo nie są synchronizowane ciernie tylko obrotami silnika i hamulcem przekładniowym. Załączanie biegu jest przy pomocy sprzęgła kłowego jak w motocyklu a nie przez synchronizator. Jeżdziłeś innym dafem ze skrzynią Astronic? masz jakiś punkt odniesienia? Zauważyłem, ze po prostu...
jaka regulacja??? Wykręcasz pionową śrubę, która jest osią obrotu dźwigienki wodzika wyciągasz go i masz dostęp do elementu na trzpieniu wchodzącym do skrzyni biegów (przestawiającym wodziki). Element ten jest gwintowany i obracając można go regulować. Ale może być tak jak kolega wyżej pisze. Wyrobione sprzęgło kłowe i po prostu odrzuca. Pozdrawiam.
Mczapski nie wiem co masz na myśli mówiąc rowki ale mogę się domyślić że chodzi ci o sprzęgło kłowe bo bieg szosowe są przekazywane właśnie przez takie bezpośrednio przez górny wałek skrzyni na wałek koła atakującego dyferencjału. A zredukowane przez odpowiednie zazębienie zębatek reduktora przy rozłączonym sprzęgle kłowym. Jeśli to miałeś na myśli...
Skrzynia to dosyć dużo miejsca by zajmowała. Bo jest to skrzynia od Raka i stamtąd jest wyciągnięty silnik. Skrzynia ma dwa biegi do przodu i dwa do tyłu. Wstępnie myślałem żeby zrobić taki wałek z dwiema flanszami, który będzie przykrecany w koszu sprzęgłowym jedna część do wału korbowego a druga część szersza po obrysie kosza sprzęgłowego. I na tym...
Wyżarte zęby na sprzęgle kłowym , do wymiany wałek sprzęgłowy i tuleja przesuwna IV i V biegu rozjechać i weryfikować . Tylko te paskudne wałeczki na łączeniu wałka sprzęgłowego z wałem głównym skrzyni się cholery wysypią trzeba zbierać szukać a potem układać na smar brrrrr. W sumie jak miałeś zdjęty dekiel ze skrzyni to trzeba było wszystkie wodziki...
Posiadam takowy sprzęt, na podzespołach żuka z silnikiem S301d. Napęd jest przekazywany z wałka rozrządu z szajbą 130mm na wałek z szajbą 270mm na 3 paski 17 , połączony ze sprzęgłem żuka i skrzynią 3-biegową żuka i mostem żuka, na kołach 16 jodełka. Prędkość nie jest powalająca, ale siły mu nie brakuje, bardziej masy. Na 1 biegu nie ma możliwości go...
W Oplach jest taki układ formowania prostokatnych impulsów prędkości z indukcyjnego czujnika ABS. Wygląda jak większy przekaźnik. O, to ciekawe. A w jakich modelach Opla to było? A w kadetach / daewoo był taki hall montowany na skrzyni, zamiast ślimaka napędu prędkościomierza. Nie podjedzie ? Ano właśnie tak byłoby najprościej, jednak auto ma skrzynię...
Bardzo wam dziękuje za aktywność, już myślałem że nikt nie odpowie. wracając do sedna sprawy, Mój pomysł zakłada połączenie silnika od tico wraz ze skrzynią biegów i zaspawanym mechanizmem różnicowym poprzez półoś, ze skrzynią od dzika 2 poprzez sprzęgło kłowe wystające z tyłu skrzyni będące połączone za pomocą wielowypustu z wałkiem atakującym. A co...
Trudność lub wręcz uniemożliwienie włączenia biegów przy pracującym silniku wynika z zastosowanych w nowoczesnych skrzyniach tzw. synchronizatorów bezwładnościowych, które uniemożliwiają zazębienie sprzęgieł kłowych przed wyrównaniem prędkości obu kół. W czasie jazdy można operując pedałem sprzęgła i gazu doprowadzić do wyrównania prędkości i bieg można...
Na półosi (olej ze skrzyni biegów), cieknie chyba raczej ze zwolnicy nie tj. z tego dużego simernngu za łożyskiem to nie. Sprzęgła kłowego nie musisz wymieniac jak nie jest podrobione- (tulejka) To o czym mówię, to jest plastikowe czyli może lepiej wymienić, czy przez to też może uciekać olej. Do pochwy możesz założyc 2 simmeringi- ja tak mam. Jesteś...
Tak, w hipochondrii. Skoro prawidłowo wysprzęgla, nie ma zgrzytów i szarpnięć to czego szukać? Lewarek zawsze będzie miał luz - połączenia przegubowe części zużywają się z wiekiem. A że czuć jak bieg wchodzi - w końcu włączenie biegu, to przesunięcie rozbudowanego sprzęgła kłowego, zaopatrzonego we wstępne sprzęgło cierne, czyli synchronizator, a całość...
Witam ja mam ciągnik SAM zbudowany z części: Silnik Fiat 126p plus kompletne sprzęgło malucha ale bez skrzyni biegów (dopiero później pomyślałem o napędzie na cztery koła czyli skrzynia musi zostać) Skrzynia biegów od Poloneza plus łańcuch do połączenia między nimi chyba że bezpośrednio przez sprzęgło kłowe itp. Reduktor przemysłowy czy jakoś tak to...
Tutaj Kolega dobrze Ci radzi, gdybyś pozostawił mechanizm różnicowy w skrzyni biegów, czyli wyeliminowałbyś niesmarowany mechanizm znajdujący się na wahaczu, oraz można by uzyskać niezależne zawieszenie kół napędowych. Wałek pośredni w osi wahacza jest rozwiązaniem nieuniknionym. można by też na nim zastosować sprzęgło kłowe i uzyskać blokadę kół napędowych.
Ten zmielony (na zdjęciu widać tylko oderwane kły sprzęgła kłowego) "tryb" to jedno z dwóch kół zębatych przesuwnych. Drugie jest na drugim wałku tzw. odboczki. Prawdopodobnie masz do wymiany dużo więcej niż jedno koło zębate. Trzeba znaleźć główną przyczynę i okreśłić które części należy bezwzględnie wymienić aby sytuacja nie powtórzyła się po krótkim...
Ta skrzynia nie ma żadnej regulacji. Wewnątrz są stałe zazębienia, a jedyne przesuwne elementy (wodzik z widełkami 17 i sprzęgło kłowe 9) zmieniają kierunek obrotu osi kół. Co można sprawdzić z zewnątrz: 1/ czy koło pasowe wałka 26 kręci się razem z tym wałkiem; 2/ czy wyczuwalny jest przeskok przy zmianie położenia wodzika 17 (kulka 24 ze sprężyną...
Przełożenia napędu z silnika parowego na śrubę. Może przeniesienie napędu na śrubę ? Rodzaj przełożenia mało danych jakie obroty silnika, czy przełożenia w formie skrzyni biegów czy bezstopniowa, a może chodzi o przeniesienie napędu, sprzęgło stałe, kłowe inne ? - Łączniki sztywne - Sprzęgła kłowe - Sprzęgła sześciokątne - Sprzęgła U - Kardany - Kardany...
Witam. Chciałem przedstawić model RC samochodu Corvette wykonany całkowicie od podstaw. Kulisy powstania modelu wiążą sie z dzieciństwem. Wymarzyłem sobie model, który by był całkowicie podobny do oryginału. Musiało minąć sporo lat, abym mógł podjąć to wyzwanie. Ponieważ było brak planów modelarskich, musiałem odszukać oryginał. Udało się po dwóch latach...
Wyskakujące biegi to niekoniecznie wina kłów, ale może też wina "automatu" biegów. A co ma automat biegów do ich wyskakiwania? Po prawidłowym montażu z wcześniejszą weryfikacją części i pomiarami biegi nie mają prawa przez długi czas wyskakiwać! podginając widełki zwiększę z kolei luz na czwórce, Nie daj Boże. Żadnego podginania! Wodziki mają być prostopadłe...
W sumie zagadnienie może być złożone i powodowane oczywiście zużyciem. Mamy tutaj do czynienia ze sprzęgłem kłowym, które stanowi zakończenie wałka sprzęgłowego i piasta koła zębatego. Chyba widać na zdjęciu rodzaj klina na wielowypuście wałka. To samo będzie na piaście. Takie dwa kliny pod obciążeniem charakteryzuje spora siłą wzdłużna. Dodajmy do...
Już to przemyślałem na wszystkie strony i doszedłem do wniosku ze jest jeden sposób który by mógł wypalić, czyli zrobić drugie sprzęgło zaraz przy skrzyni malucha bo jeżeli by go nie było to naciskając sprzęgło w silniku WSKi stawało by wszystko czyli i kosiarka i ciągniczek, a żeby było ciekawiej to ciągniczek by jechał dopóki kosiarka by się nie zatrzymała...
To prawda ale jak się wytrze gdy listek przesunie się o mm przy tych samych prędkościach obrotowych elementów? A jak się zużyje gdy występuje przesuwanie ale jednocześnie występuje poślizg na skutek różnych prędkości obrotowych? Twoje zdanie jak i moje potwierdza że lepiej jest trzymać sprzęgło w jednej pozycji niż wciskać co chwilę. Rozpędzanie lekkiego...
Hmm.. rajdami interesuje się od 4 lat.Samymi autami interesowałem się od najmłodszych lat,przez co nieprzypadkowo wybrałem swój profil.W głównej mierze tak naprawdę przykładałem się do budowy silników do sportu, jak i całego auta (nawet sam nauczyciel nie wiedział jak odpowiedzieć na niektóre moje pytania np.zazębiania biegów w "kłówce"itd.),do wszystkiego...
skrzynia biegów actros biegów punto skrzynia biegów biegów skrzynia biegów hyundai
odstraszacz dziki schemat rezystor kondensator oznaczenie tryby serwisowe manta
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Szlifierka Bosch/Makita – brak iskrzenia na komutatorze, co 2-3 sekundy silne wyładowanie Błąd L5 na bieżni YORK - diagnostyka i naprawa