Witaj. Niestety jest to problem wszystkich FZR 2la i 3le,w większości jest to problem bębenka wybierającego biegi (potocznie choinki) oraz samych wodzików, przeważnie idzie to w parze. Jeżeli jeździłeś na wypadającym biegu na 80% jest też zakrzywiony wodzik załączający, ale też trzeba sprawdzić kły trybów łączących. I nie wierz w żadne synchronizatory...
Chodzi mi głównie o ładowanie w instalacji 12V Ładowanie nie ma związku z kierunkiem obrotu wału. Gorzej z zapłonem, ale najgorzej z tłokiem sworzniem przekladniami i sprżegłami kłowymi skrzyni biegów.
W T5 to inna bajka. Tam biegi wchodzą jak po maśle. Wiem, bo często jeżdżę takim. A twardo pracujące cięgła w crafterze potęgują tylko trudności ze zmianą biegów. A takie pytanie: jaki przebieg ma ta skrzynia, o której mówimy? Pytam, bo przebieg ma znaczenie w sposobie zmiany biegów. Jak też rodzaj oleju. A nawiązując do twojego postu nr #1, to biegi...
Czyż w samochodowej skrzyni nie ma kłów??? Nazwa "skrzynie biegów kłowe" zarezerwowana jest dla skrzyni biegów ze sprzęgłami kłowymi na powierzchniach czołowych kół zębatych, takich jak w większości motocykli. W samochodach przeważnie występują skrzynie biegów zsynchronizowane, gdzie nie ma sprzęgieł kłowych..
Oczywiście. Wszystko zależy od układy ładowania i układu zapłonu. Jednak z wielu względów nie jest to zalecane. Przy Układach zapłonowych CDI (Simson, większość skuterów) akumulator do poprawnej pracy silnika jest w ogóle niepotrzebny! Nie wiem jaki układ zapłonowy jest w Hondzie kolegi prolicht. Może się wypowie, to można będzie spekulować nad wpływem...
Fakt mój błąd. Bieg piąty łączony jest bezpośrednio z wałkiem sprzęgłowym poprzez sprzęgło kłowe.
Ja chce złożyć tak ten silnik żeby wszystko było szczelne i chodził jak trzeba To jesteś chyba jedynym takim przypadkiem we wszechświecie. Sorki za sarkazm, ale pleciesz polityczne bzdury. Przecież nie będziesz sie specjalnie starał aby silnik był NIESZCZELNY??? To nie wymaga prawie żadnego wysiłku. Wystarczy młotek i ... już masz sklepane kartery....
nie wystarczy wymienić wodzika! Czytaj dokładnie. To tylko objaw zużytego sprzęgła kłowego!
Litości? Widać nie masz pojęcia o skrzyniach biegów kłowych i ich dystansowaniu.. Jeszcze jedna bzdura nie na temat i zostanie wdrożona procedura naprawcza -dystansowania kolegi do regulaminu forum.
Wałek sprzęgłowy w polonezie jest podparty na dwóch łożyskach, od strony skrzyni CBK 083 C3 a z drugiej strony jest łożysko w wale korbowym 6202 2RS i tak musi być jeżeli skrzynia ma długo pracować. Zakładanie przegubu kardana na wałek sprzęgłowy podparty na jednym łożysku szybko się kończy uszkodzeniem łożyska igiełkowego wewnątrz wałka sprzęgłowego...
Napisałeś w pierwszym poście, że na zwolnionym/przyśpieszonym przód jedzie do tyłu. W rzeczywistości wcale nie jedzie. To dużo zmienia. Sterownik i hydraulika działają poprawnie, wodziki powinny ustawiać się prawidłowo na swoich miejscach. Wszystko wygląda na usterkę mechaniczną w skrzyni biegów, synchronizatorem i sprzęgłem kłowym który nie zapina...
Pewnie połamane sprzęgła kłowe na kole zębatym trzeciego biegu, co przy chińczykach nie jest rzadkością. W praktyce cała skrzynia (oba wałki kompletne) do wymiany. Jak już mówiłem, wziąłeś się za remontowanie czegoś co nie warto remontować.
Czas im szybciej tym lepiej. Trzeba było pisać od razu w poprzednim wątku, że chodzi o skrzynię biegów. Przytaczałeś też filmy od motocykla z szybkością działania itd. Weź pod uwagę, że w motocyklu masz skrzynię biegów sekwencyjną, sprzęgła kłowe z 'zębami' prostokątnymi i bardzo małe bezwładności mas wirujących = możesz je przełączać dowolnie szybko,...
Nic to nie pomoże przy luzach jakie są już oryginalnie w tych skrzyniach. Łożyska trzeba wymienić, dyferencjał naprawić a reszta niestety przy tej konstrukcji skrzyni z przesuwnymi zębatkami i sprzęgłami kłowymi po prostu muszą być.
Hmm.. rajdami interesuje się od 4 lat.Samymi autami interesowałem się od najmłodszych lat,przez co nieprzypadkowo wybrałem swój profil.W głównej mierze tak naprawdę przykładałem się do budowy silników do sportu, jak i całego auta (nawet sam nauczyciel nie wiedział jak odpowiedzieć na niektóre moje pytania np.zazębiania biegów w "kłówce"itd.),do wszystkiego...
Większego idiotyzmu dawno nie czytałem. Powiedz proszę co to jest te dystansowanie skrzyni biegów i jak je się robi? Tylko konkretnie poproszę, wraz z uzasadnieniem jak wpłynie ono na ukruszanie się zębów współpracujących kół zębatych. Też tak uważam. Jak czytam o "dystansowaniu" skrzyni biegów, to już wiem, że piszący nie ma pojęcia jak działają sprzęgła...
Simson S50 ma silnik M53 ze skrzynią biegów opartą na sprzęgłach kłowych (przesuwane koła zębate), chyba że został tam zamontowany silnik M541 od S51 lecz autor o tym nic nie wspominał. Zwracam uwagę dla dwóch odpowiadających osób. Naprawa skrzyni biegów i automatu zmiany biegów w tym silniku (M53) wymaga niestety rozpołowienia silnika. Istnieje jeszcze...
Albo masz luzy na górnym wałku skrzyni krótkim lub długim, albo wyrobione sprzęgło kłowe odpowiedzialne za biegi szosowe albo nie zazębia go do końca z winy mechanizmu załączania. Zużyte widełki, popuszczone widełki, może zatrzask ale to raczej wątpię.
Kolego Robokop, dystansowanie skrzyni biegów to nie bzdury-tak właśnie uważają pseudomechanicy którzy potrafią tylko wymieniać części a nie potrafią pomyślec z jakiej przyczyny sie zużyły. Jawa była oryginalnie składana bez żadnej uszczelki między karterami a dzisiejsi "mechanicy" dają tam uszczelki z kartonu czy klingierytu, wałki w skrzyni biegów...
Sprawdzałem czy sprzęgło nie ciągnie podniosłem przednie koło na lewarze i przy wciśniętym sprzęgle na biegu koło nawet nie drgnie. Na wciśniętym sprzęgle musi być możliwość pokręcenia kołem, w takim razie skrzynia się zakleszcza z powodu uszkodzenia sprzęgieł kłowych od niewrzucania do końca biegu.
Witam Silnik ten posiada najprostszą z możliwych skrzyń biegów - tzw. odboczkę. Przyczyną szarpania jest wyłączanie się, pod wpływem obciążenia, sprzęgła kłowego drugiego biegu. Silnik do rozpołowienia. Sprawa dla większości domowych "mechaników" prosta, a wg mnie bardzo skomplikowana! Szczególnie składanie, bo wały korbowe Rometa są tak miękkie, że...
w tych ciągnikach tak właśnie biegi wchodzą , skrzynia bez synchronizacji i tak jest. pewnie założone sprzęgło kłowe na napęd i źle dobrane opony, trzyma skrzynię oponami i właśnie efekt taki jest. jak ma tura to podnieś się przodem na turze i wtedy wyłącz napęd ruszając przód - tył
BŁĄD! W momencie redukcji biegu napęd idzie od strony wału sprzęgłowego a nie od strony wału korbowego. To dzięki oporom jakie stawia silnik wraz z całym osprzętem (alternator, pompy, klima) możliwe jest w ogóle hamowanie silnikiem. Nie zawsze, a właśnie tarcza sprzęgła pełni tu rolę synchronizatora Bzdurą jest też pisanie o sprzęgle jako synchronizatorze...
No to masz odpowiedź trójka ciągnie sprzęgłem kłowym jak powierzchnie owych kłów będą ścięte to bieg będzie wyskakiwał i ende.
wydaje mi się, że nie znajdziesz nic miarodajnego. Skrzynie AsTronic stukają bo nie są synchronizowane ciernie tylko obrotami silnika i hamulcem przekładniowym. Załączanie biegu jest przy pomocy sprzęgła kłowego jak w motocyklu a nie przez synchronizator. Jeżdziłeś innym dafem ze skrzynią Astronic? masz jakiś punkt odniesienia? Zauważyłem, ze po prostu...
Mczapski nie wiem co masz na myśli mówiąc rowki ale mogę się domyślić że chodzi ci o sprzęgło kłowe bo bieg szosowe są przekazywane właśnie przez takie bezpośrednio przez górny wałek skrzyni na wałek koła atakującego dyferencjału. A zredukowane przez odpowiednie zazębienie zębatek reduktora przy rozłączonym sprzęgle kłowym. Jeśli to miałeś na myśli...
Bardzo wam dziękuje za aktywność, już myślałem że nikt nie odpowie. wracając do sedna sprawy, Mój pomysł zakłada połączenie silnika od tico wraz ze skrzynią biegów i zaspawanym mechanizmem różnicowym poprzez półoś, ze skrzynią od dzika 2 poprzez sprzęgło kłowe wystające z tyłu skrzyni będące połączone za pomocą wielowypustu z wałkiem atakującym. A co...
"Szarpanie" na biegu w skrzynkach kłowych (czyli takich jak w większości motocykli) oznacza w 99% zużyte sprzęgło kłowe danego biegu. Jeśli "serwisant" ma blade pojęcie to pewnie szukał wyłamanego zębu w kole zębatym i go nie znalazł, należy dokładnie obejrzeć sprzęgła kłowe 3 biegu. Czasami koło zębate wsuwa się na wielowypust na wałku na danym biegu...
W Oplach jest taki układ formowania prostokatnych impulsów prędkości z indukcyjnego czujnika ABS. Wygląda jak większy przekaźnik. O, to ciekawe. A w jakich modelach Opla to było? A w kadetach / daewoo był taki hall montowany na skrzyni, zamiast ślimaka napędu prędkościomierza. Nie podjedzie ? Ano właśnie tak byłoby najprościej, jednak auto ma skrzynię...
jaka regulacja??? Wykręcasz pionową śrubę, która jest osią obrotu dźwigienki wodzika wyciągasz go i masz dostęp do elementu na trzpieniu wchodzącym do skrzyni biegów (przestawiającym wodziki). Element ten jest gwintowany i obracając można go regulować. Ale może być tak jak kolega wyżej pisze. Wyrobione sprzęgło kłowe i po prostu odrzuca. Pozdrawiam.
Trudność lub wręcz uniemożliwienie włączenia biegów przy pracującym silniku wynika z zastosowanych w nowoczesnych skrzyniach tzw. synchronizatorów bezwładnościowych, które uniemożliwiają zazębienie sprzęgieł kłowych przed wyrównaniem prędkości obu kół. W czasie jazdy można operując pedałem sprzęgła i gazu doprowadzić do wyrównania prędkości i bieg można...
Na półosi (olej ze skrzyni biegów), cieknie chyba raczej ze zwolnicy nie tj. z tego dużego simernngu za łożyskiem to nie. Sprzęgła kłowego nie musisz wymieniac jak nie jest podrobione- (tulejka) To o czym mówię, to jest plastikowe czyli może lepiej wymienić, czy przez to też może uciekać olej. Do pochwy możesz założyc 2 simmeringi- ja tak mam. Jesteś...
A dałoby się określić jakie parametry muszą być takiego silnika oraz jaka wydajna pompa? Pewnie, że by się dało, przyjmijmy, że przy obrotach mocy maksymalnej silnika do napędu pompy będzie dostępne 1500rpm (jaki silnik jaka, skrzynia biegów ?) Zacznijmy od silnika hydraulicznego, załóżmy, że kupujesz nowy silnik orbitalny OMZT200 model 4MD (2150PLN...
Przełożenia napędu z silnika parowego na śrubę. Może przeniesienie napędu na śrubę ? Rodzaj przełożenia mało danych jakie obroty silnika, czy przełożenia w formie skrzyni biegów czy bezstopniowa, a może chodzi o przeniesienie napędu, sprzęgło stałe, kłowe inne ? - Łączniki sztywne - Sprzęgła kłowe - Sprzęgła sześciokątne - Sprzęgła U - Kardany - Kardany...
Witam. Chciałem przedstawić model RC samochodu Corvette wykonany całkowicie od podstaw. Kulisy powstania modelu wiążą sie z dzieciństwem. Wymarzyłem sobie model, który by był całkowicie podobny do oryginału. Musiało minąć sporo lat, abym mógł podjąć to wyzwanie. Ponieważ było brak planów modelarskich, musiałem odszukać oryginał. Udało się po dwóch latach...
Witam ja mam ciągnik SAM zbudowany z części: Silnik Fiat 126p plus kompletne sprzęgło malucha ale bez skrzyni biegów (dopiero później pomyślałem o napędzie na cztery koła czyli skrzynia musi zostać) Skrzynia biegów od Poloneza plus łańcuch do połączenia między nimi chyba że bezpośrednio przez sprzęgło kłowe itp. Reduktor przemysłowy czy jakoś tak to...
Wyżarte zęby na sprzęgle kłowym , do wymiany wałek sprzęgłowy i tuleja przesuwna IV i V biegu rozjechać i weryfikować . Tylko te paskudne wałeczki na łączeniu wałka sprzęgłowego z wałem głównym skrzyni się cholery wysypią trzeba zbierać szukać a potem układać na smar brrrrr. W sumie jak miałeś zdjęty dekiel ze skrzyni to trzeba było wszystkie wodziki...
Witam Posiadam silnik 18,5 kW 1470 obr/min do napędu pompy hydraulicznej wielotłoczkowej, osiowej. 1470 obr/min to za dużo, pompa ma dużą wydajność ale daje zbyt male ciśnienie. Chce przeredukować obroty najlepiej tak by były 2 prędkości - ok 800 obr/min i ok 500 obr/min. Jak myślicie, jak to zrobić by było najtaniej? Rozważałem przekładnie pasową i...
skrzynia biegów actros biegów punto skrzynia biegów biegów skrzynia biegów hyundai
700ma prąd ładowania wyłącznik włącznik zasilaczu 115200 rs232
internet domki letniskowe internet domki letniskowe
Krups EA88 tryb serwisowy – jak wejść, kombinacje przycisków, diagnostyka Whirlpool ADG 9490 PC 2010 – awaria pompy myjącej, diagnostyka, wymiana, objawy