Odnośnie prostownika wszystko w porządku.Co do akumulatora nie wiadomo znając tylko napięcie.Należy go sprawdzić pod obciążeniem. Prąd ładowania może być 4A ale i większy prąd tym gorzej dla akumulatora. Takich akumulatorów się nie otwiera, z boku akumulatora na deklu jest tam mały odpowietrznik.Należy pamiętać aby w czasie ładowania akumulatora odpiąć...
Stać nic się nie stanie. Odczuję to za równo prostownik jak i akumulator ale staraj się podczas kolejnego ładowania odłączać klemę + Pozdarwiam
Oczyść klemy, sprawdzałeś czy akumulator się nie zużył?
Czyli raczej regulator sprawny, sprawę mógł psuć ten duży prostownik. Teraz musi kolega poobserwować co się będzie działo z akumulatorem.
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Można też sprawdzić napięcie ładowania, czystość klem.
Nie Kolego ,"zariad" to ładownie ,a "pusk" to rozruch. "Tok" to prąd , "naprażenie" to napięcie. Ucz się angielskiego! Napięcie ładowania zmierz miernikiem nastawionym na 20V na klemach akumulatora - oczywiście podczas ładowania!
Sprawdź czy klemy do akumulatora są dobrze dokręcone. Jeśli nie - zegary będą gasnąć np: na wstrząsach.
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Przy klemie masowej podłączone są kabelki do kontroli ładowania akumulatora. Odepnij wtyczkę z nimi od klemy i tak pojeździj kilka dni i sprawdź efekty.
Spadło napięcie w instalacji i zapaliły się kontrolki. Do sprawdzenia: napięcie ładowania, akumulator, klemy, masa pomiędzy silnikiem a akumulatorem i pomiędzy akumulatorem i karoserią, główne przewody prądowe, zwłaszcza ten idący do alternatora. Jak znam życie , pewnie szczotki skończone na alternatorze i/lub pierścienie wirnika.
Od napięcia ładowania! Nie sugeruj się kontrolka ładowania , zmierz ładowanie na klemach akumulatora , a następnie na PLUSIE alternatora!
http://www.autocomplet.com/images/altern... Musisz mieć ten styk R, czyli prąd. Inaczej będą problemy. jeśli będzie ten prąd, to wkładasz w drugi styk (L) próbówkę a jej drugi koniec do klemy +; jeśli będzie i po odpaleniu zgaśnie lampka to winna w alternatorze.
Wymyśliłem jeszcze inny sposób - podłączę do klem drugi mały akumulator 12V, a następnie odłączę akumulator do ładowania. Dzięki temu nie zaniknie napięcie w instalacji samochodowej. Po doładowaniu akumulatora, podepnę klemy i dopiero odłączę ten zastępczy akumulator. Czy to dobry pomysł? Dobry sposób. Ale ten prostownik z lidla możesz śmiało podłączać...
Ja w starych samochodach usterkę tą usuwam prowadząc nowy kabel od alternatora do klemy akumulatora i ładowanie pewne.P
Nie masz ładowania każdy akumulator klęknie przez to, załóż nowe klemy.
Wygląda jakby immobilizer nie czytał kluczyka. Co ciekawe kiedy nie odpala, po podłączeniu aku pod klemy, i dostanie większy prąd to pali od razu. Wtedy nie gaśnie lub miga kontrolka z kluczem. Zmierz spadek napięcia,ladowanie, pobór prądu. Może i akumulator faktycznie ,albo sam rozrusznik.
Ten filc to raczej wazeliną bezkwasową lub olejem wazelinowym powinien być nasączony... z odpowietrzników nic lecieć nie powinno, jeśli leci to zapewne jest za wysokie napięcie ładowania.
spokojnie możesz dokonać ładowania akumulatora gdy klemy są podłączone jeden warunek kiedy zamierzsz używać migomatu wtedy bezwzględnie trzeba odłączyć klemy
Więc brak ładowania.
Przy sprawnym ładowaniu można odpiąć klemę akumulatora i silnik nie zgaśnie. A padnie większość elektroniki w aucie. Słuchając takich porad, to brak słów...
Mysle ze pradnica jest przystosowana do ladowania aku 4Ah. Teraz ten aku, co obecnie masz jest ciagle niedoladowalny i myslisz ze nie ma ladowania :P. Sprubuj tak.. odlacz aku, wez miernik podlaczyc na klemy, i kopnij, jesli sie pojawi cos to ladowanie masz dobre, ale aku za mocne.
Witam!!! większość dobrej klasy prostowników posiada opcje podtrzymania, ewentualnie możliwość "wolnego ładowania" z małym amperażem. Można zastosować ocieplacze (lub samemu obłożyć akumulator filcem lub cienkim styropianem) skuteczność do kilku godzin. Pierwszą czynnością jaką powinieneś wykonać jest sprawdzenie samego akumulatora i ładowania: klemy,...
Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora. Stacyjka już pominięta. Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora. Ale wątpię żeby to pomogło. Dodano po 4 Regulator reguluje prąd na żarówki. Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator. Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce...
Witam, mam jeszcze jedno pytanie: czy to normalne, że podczas ładowania akumulatora z sieci te światła dzienne LED co chwila się zapalają i znowu gasną? - Podczas ładowania nie odłączam klem z akumulatora.
A ja miejsca styku klem z akumulatorem :)
BMW E46 zapaliła mi się kontrolka od akumulatora, Co to może być akumulator mam nowy. Kontrolka akumulatora zazwyczaj oznacza brak ładowania akumulatora. Nowy wydajny akumulator powoduje, że pewien czas będzie działał mimo braku ładowania. Najprościej sprawdzić to podłączając woltomierz do klem akumulatora. Po uruchomieniu silnika napięcie powinno...
Sprawdź czy w mierniku nie masz przepalonego bezpiecznika lub dwóch. Gdy jest przepalony to nic Ci nie pokaże. Gdy dokonujesz regulacji prądu ładowania - auto jest podłączone do akumulatora czy jedna klema jest w powietrzu?
Czy podczas ładowania (jakieś 15-25 minut) akumulatora samochodowego 12v napięciem 24v mógł ulec uszkodzeniu np. jakiś sterownik? Podczas ładowania akumulatora były założone klemy, a miernik pod koniec ładowania(prostownik jeszcze włączony) pokazywał coś około 14v.
Z serwisu to się śmiałem - o niesprawdzenie to chodziło mi o samego zainteresowanego. bylem 2 razy u elektormechanika... oczywiscie 2 innych... i mam ladowanie wporzadku, nie mam zadnego lewego poboru pradu, klemy byly wymieniane... pasek klinowy wymieniony...
Ależ, ja nie muszę nic na ten temat czytać, bo to doskonale znam od ponad 55 lat. Nie widzę żadnej różnicy w procesie ładowania akumulatora podpiętymi klemami instalacji w samochodzie i z odpiętymi. Przy podpiętych klemach, obciążenie prostownika będzie ciut większe - o prąd pobierany przez instalacje w czasie postoju, a to jest raptem u mnie 20 mA,...
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
Siła xgwałt tz. dobrym długim kluczem ściskowym czy do rur łapiesz na maxa końcówkę kabla i dobrym długim kluczem np. oczkowym odkręcasz, musi puścić albo się urwie. Wiadomo biegun nie możesz odginać. Lub odcinasz śrubę ale UWAGA na wodór więc nie po ładowaniu czy gwałtownym rozładowaniu.
Kilka slow o tym prostowniku. Żeby naladowac akumulator, musi on mieć na zaciskach jakies napiecie. Jeśli akumulator nie ma na zaciskach napięcia-nie będzie ladowania!!!!. Można to ominąć, dając napiecie z innego zrodla i wtedy "zaskoczy". Klemy oczywiście musza być podlaczone do akumulatora. Z doświadczenia wiem, ze napiecie jakie należy podac dodatkowo,...
Altelnator dziala bez zarzutow poprawnie lecz nie ma ladowania. Po odlaczeniu klemy z akumolatora subaru odrazu gasnie Alternator działa ł poprawnie, przez takie zabawy już go zapewne ubiłeś. Sprawdź bezpieczniki w czarnej skrzynce koło akumulatora, jeden jest od ładowania (oznaczony SBFx)
Tak krótkie trasy To może być wytłumaczeniem problemu. Niemniej, jeśli auto dłużej stoi i i tak musisz wyjmować akumulator to możesz ew go po prostu odłączyć, wtedy przez te +/- dwa tygodnie jak stoi nie zostaną pożarte (przez radio, kompa, immo itp) kluczowe ampery potrzebne do uruchomienia. Ponadto możesz też jechać do celu lekko okrężną trasą -...
No biegunowosc to rzecz jasna :) Tyle ze zastanawialem sie, no bo producent przewidzial to do zimowego podtrzymywania aku przy zyciu (ladowanie taka mala ladowareczka 800mAh, przewody jakimi podpiete jest gniazdo spokojnie wytrzymaja nawet 10A, ale teraz juz wszystko wiem i spokojnie sobie bede doladowywal moto przez to gniazdo. Chyba ze calkiem padnie,...
Sprawdz jakie masz ladowanie na klemach akumulatora powinno byc 14V no i nie powinno skakac, ja stawiam na walniety alternator! albo regulator napiecia kiedys mialem ten sam problem ladowal ale nie tak jak powinnien.
Zdecydowanie, a nawet trzeba odłączać akumulator. Każda prawie instrukcja zaleca, żeby np. podczas ładowania akumulatora z zewnętrznego żródła odpinać ujemną klemę akumulatora.
Akumulator w bagażniku? Klema pirotechniczna?
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Ja stawiałbym na diody wzbudzenia. Przeciez ladowanie na klemach akumulatora jest w normie w zaleznosci od wlaczenia roznych odbiornikow (swiatla dmuchawa itp) miesci sie w porzadanych granicach.
Sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa. W Oplach był problem z zakuciem przewodu plusowego na plusowej klemie akumulatora.
Stara szkoła, zawsze odpinam klemy z akumulatora do ładowania prostownikiem. Tak mnie nauczono :)
Myślicie czy to ma znaczenie (dla bezpieczeństwa elektroniki) czy ładujemy akumulator podłączony dla auta? Czy bezpieczniej jest odłączyć akumulator do ładowania prostownikiem? Mówie szczególnie o nowszych autach gdzie na klemie dodatniej są jeszcze jakieś rzeczy podłączone.
Zamień na S-kę w przypadku zwarcia lub pomyłkowej zamiany biegunowości przy podłączania przewodów ładowania na klemy akumulatora pięciokrotnie szybciej wyłączy obwód ładowania niż bezpiecznik drutowy typu Bi Aktualnie modele prostowników produkowanych przez Bestera już są zabezpieczane zarówno na pierwotnym uzwojeniu transformatora oraz w obwodzie ładowania.Na...
(ciach)www.kompernass.com - są tam wszystkie instrukcje, jak ktoś jest w potrzebie.(ciach) Mój wcześniejszy post "rzeźbiłem" tak długo, że j4rek mnie ubiegł - stąd ten brak chronologii - dzieki za odpowiedź. Słabo "rzeźbiłeś" - na pierwszej stronie zamieściłem instrukcję dla "potrzebujących" ;) Tez jestem bardzo zainteresowany takim ładowaniem akumulatora,...
Witam, Jeśli to zły dział to z góry przepraszam. Otóż posiadam niewielką instalację fotowoltaiczną Panel + regulator PWM, + Akumulator AGM. Zainstalowałem ostatnio kamerę zewnętrzną IP, którą chciałbym mieć "na podtrzymaniu" UPS-a. - APC Back-UPS ES (700VA/405W) chciałbym podłączyć w/w akumulator na podtrzymanie tegoż UPS'a. Ale w taki sposób aby panel...
Koledze chodzi chyba o to że wladymirce które były z pradnica miały chyba plus na masie a alternator tego nie toleruje spalisz diody czyli musiał byś zamienić tak jak ma być minus na masę . Przynajmniej tak było w c330 . Dodano po 3 Również stawiam na alternator ze do wymiany ewentualnie do oddania gdzieś do naprawy . :) też tak miałem w 3p . Ja zazwyczaj...
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
Ja mam inne zdanie, akumulator gazuje przy procesie ładowania, ale nie przed, po podłączeniu ładowania, gazy muszą się wydostać z akumulatora i dotrzeć do klem, więc iskrzenie występuje jeszcze zanim gazy są przy klemach, co za tym idzie, ta teoria jest nie prawdziwa, albo taką się wydaje.
Generalnie taki prostownik trafo plus diody prostownicze może uszkodzić elektronikę samochodu dlatego odłączamy klemę minus przed ładowaniem akumulatora.
Sam widzisz nowe, a jednak coś mu dolega. Jak styki będą choć lekko obrośnięte śniedzią to wytwarza się dodatkowy opór, co może skutkować słabym ładowaniem. Tym samym może skutkować słabe dokręcenie klem na akumulatorze.
dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A. Uruchom szare komórki :) Akumulator ma bardzo mały opór ale określony. Ma też określone napięcie (własne) zależnie od stopnia naładowania. Napięcie nieobciążonego akumulatora jest równe jego sile elektromotorycznej SEM. Aby ładować...
W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. To był przekaźnik ze stykiem NC, który gasił lampkę ładowania w momencie gdy na uzwojeniach stojana pojawiało się napięcie. Nie miał żadnego wpływu na napięcie ładowania, ba, mogło go w ogóle...
sprawdź wszystkie polączenia od prądnicy az do akumulatora wącznie z klemami.
Ładujac akumulator, ustawiasz nie napiecie, lecz prad ladowania. Podlaczasz klemy (nie pomyl biegunow :) ) i ustawiasz prad jakim chcesz ladowac. Bezpiecznie jest ustawiac prad ladowania 1/10 pojemnosci aku (np. masz aku 4m Ah - ustawiasz prad 4,5 A) i ladujesz. Jesli masz taki aku z odkrecanymi korkami - dobrze jest je poluzowac, coby wodor sie mogl...
Klemy z racji materiału, z którego są wykonane, w połączeniu z elektrolitem zawsze będą śniedzieć. A skąd elektrolit na klemach jeżeli akumulator szczelny i napięcie ładowania prawidłowe? Mam ośmioletnie klemy, drugi akumulator, niezabezpieczone wazeliną. Sprawdzałem w ubiegłym tygodniu (przed zimą) napięcie akumulatora po tygodniowym postoju i przy...
Dzisiaj kupiłem ten lidlowy , i mam jedno pytanie w instrukcji pisze żeby zdjąć klemy z akumulatora przed ładowaniem .Czy można ładować bez zdejmowania klem , czy nic się nie stanie z elektroniką auta ? Wiem zadaję głupie pytania ale jestem kompletnym laikiem wybaczcie :silly:
Mam jakiś lepszy miernik i oto moje pomiary chyba się wszyscy zdziwią. Po 15 godz.ładowania. Napięcie na prostowniku bez obciążenia prawie 40V. Napięcie na załączonym prostowniku do akumulatora 13.4V prawie to samo co było poprzednio. Prąd ładowania 0,14A. Po odłączeniu akumulatora napięcie za klemach 13.4V czyli tak samo jak przy ładowaniu. Co jest...
Zasilanie automatu świateł ma być na plusie po stacji, nie na stałym plusie. Poza tym akumulator jak niedomaga, to się go wymienia a nie doładowuje. Opcje są dwie: odpinać klemę + 12V i ładować sam akumulator albo podłączyć prawidłowo automat świateł .
Ej, lepiej odciąć i założyć nową klemę.
Klemy czyste? Regulator ładowania oryginał? Masy sprawdzone?
Witam, mam problem z ładowaniem w mojej Skodzie Octavii 3 2.0 TDI RS 2014 r. Alternator sprawdzony, przewody też. Akumulator wymieniony na nowy i przypisany VCDS'em. Klema minusowa z czujnikiem IBS wymieniona na nową. Mierząc napięcie na biegunach akumulatora brak ładowania, mierząc na plusie akumulatora i masie z silnika słychać, jak załącza się alternator...
Mam problem ponieważ nie ma ładowania na klemach akumulatora przy odpalonym samochodzie jest tylko 12 V czyli to musi być wina alternatora ale wymieniłem szczotki. Kontrolka na desce rozdzielczej nie swieci ale jak oglądałem regulator napięcia to ma on 2 kable jednym wpływa do niego napięcie własnie z alternatora ale nic nie wypłyma czy to jest 100...
Ten schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Żarówkę podłączyłem pod klemy w celu testów.
To akurat normalne, powyżej 2A napięcie szczytowe rośnie na tyle ze przekracza, przy 50% wypełnienia będziesz miał 17v maksymalnego napięcia. Zasadniczo to wszyscy uczą, żeby odłączać klemę na czas ładowania.
Dopiero dzisiaj dałem rade to pomierzyc a wiec tak -na podpietym akumulatorze - pomiar na klemach 9,6 V na wolnych obrotach 9,6 V na ok 50% obrotow 13,2 V na ok 80%-90% obrotow -na podpietym akumulatorze + swiatla - pomiar na klemach 6,8 V na wolnych obrotach 7 V na ok 50% obrotow 10-11 V na ok 80%-90% obrotow -po odlaczeniu klemy plusowej - pomiar...
Klemy dokręcone? Problemem jest brak ładowania akumulatora czy jego szybkie rozładowanie, np po dłuższym czasie?
A masa na skrzyni jest! Klemy na rozruszniku sprawdzone? oraz przy akumulatorach i heblu.
witam ,niedawno kupilem nowy akumulator do mojego samochodu i zostawilem go na miejscu starego ,moj syn przyszedl i na odwrot umiescil klemy gdy mnie nie bylo(klem od minusa wbil na sile)po czym na niektorych kablach przypiekla sie izolazcja,ale nadal nadaja sie one do uzytku,widac jednak ze zrobilo sie male zwarcie...od tamtej pory kontrolka ladowania...
Zacznij od sprawdzenia ładowania oraz połączeń, może klema któraś nie dokręcona. Akumulator ilo letni?
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Witam. Według mnie nie. Zastosował bym drugi akumulator iż robił by za potrzymanie napięcia przez przewody do ładowania akumulatora. A stary wykręcam zdejmuje klemy tak żeby nie odpiąć zacisków z klem. Można zrobić podtrzymanie napięcia przez gniazdo zapalniczki.
Sprawdź dobrze te klemy. Do ładowania wyjmowałeś akumulator ? Tak, to dokładnie popatrz w jego okolicy czy czegoś nieświadomie nie naruszyłeś, odłączyłeś. Jak nie klemy, to niestety pad akumulatora dalej jest aktualny, chociaż ta kontrolka aku też powinna przygasnąć.
Witam . Sprawdź napięcie na akumulatorze(multimetr ,żarówka),do sprawdzenia klemy i czopy akumulatora.
Wiec zrobilem Panowie tak jak mowiliscie... Wyjalem akumulator naladowalem na full i odlozylem na półkę. Po dobie akumulator wskazywal 12,61v, a po 5 dniach 12.56v. Sam sie nie znam wiec dalem koledze by zrobil test z żarówką i twierdzi ze jest wszystko w porządku, chociaż nie wiem jak on to sprawdzał dokladnie. Motor ma ładowanie od 1500obrotow pokazuje...
Witam W aucie Mitsubishi Outlander II od nowości został założony przez dilera autoalarm Gemini 823 do niedawna wszystko działało poprawnie, kilka dni temu rozładował mi się akumulator po doładowaniu akumulatora ( podczas ładowania klema - była odpięta od aku ) po ponownym podłączeniu akumulatora zauważyłem (może to zbieg okoliczności) że przy zamykaniu...
Miałem to samo. Odpowiedzialnym za to źle ładowanie jest czujnik inteligentnego ładowania który znajduje się na minusowej klemie akumulatora. Jak odlaczymy ta wtyczkę to będzie ok. Chyba że chcemy wydać kasę to kupujemy nowy czujnik i będzie ok. Pozdrawiam
Dokładnie jak piszesz nie wyłącza się. Dodatkowo zwarcie klem i IRF do wymiany.
Bez pomiarów napięcia ładowania akumulatora to możemy sobie "gdybać" cały miesiąc. Zmierz napięcie na klemach akumulatora i na alternatorze i wtedy możemy coś doradzić. Inaczej to bez sensu.
Podłącz miernik do klem akumulatora i obserwuj napięcie ładowania
Odłącz wtyczkę sterującą z alternatora, i sprawdz jakie sa naciecia na klemach po uruchomieniu silnika. Z opisu wygląda na to że ze jest za wysokie ladowanie - jak kable się grzeją jakie jest napięcie na klemach akumulatora? Być może uszkodzone sterowanie alternatorem.
Witam, mam problem z akumutatorem, kilka razy rano był mocno rozładowany (latem), po długiej jeździe dzień wcześniej. Ponieważ jest na gwarancji oddałem go do reklamacji do Intercarsu. Spece w Intercarsie zbadali go i orzekli iż jest on całkowicie sprawny, a winne jest ponoć słabe ładowanie w aucie, ale… wykonałem pomiary i: - na biegu jałowym...
Nie które usterki ,wygląda na to jak by były problemy z ładowaniem. A więc sprawdź akumulator ,sprawdź klemy i masy pod maską. Jak zapali sprawdź ładowanie. Możesz zajrzeć do ECM koło aku na złącza. Choć dla mnie takie psikanie psiukanie i szukanie może trafi może nie to nie diagnoza.
Rozmawiałem przez telefon z elektrykiem samochodowym, który prowadzi działalność. Doradził, żebym wymienił bezpiecznik i zrobił pomiar ładowania na klemach akumulatora. Że jak nie ma obciążenia to tak może być te 19 V. Dodano po 3 Ok. może przełożę na prawą stronę tam jest wolne miejsce? Dodano po 12 Kabel prowadzi do alternatora, a bezpiecznik jest...
Hej. Mam jakies 0.7V straty napięcia ładowania. Tzn jak mierze na alternatorze to mam 0.7V ładowania wiecej niż na akumulaturze. Rozkłada sie to na 0.5V straty na masie i 0.2V straty na plusie. Na razie wyczyściłem dwa punkty masowe najbliżej akumulatora, klemę i jedna na silniku. Nic nie pomogło. Gdzie sa nastepne? Jakies inne prady? Po pierwsze jakie...
Witam, napięcie ładowania mierzone na klemach akumulatora - 14-14,1V po załączeniu wszystkich odbiorników elektrycznych oprócz klimatyzacji - 13,5V, 13V, po jakiś 15min 12,5V. No i teraz pytanie - czy aby na pewno uwalony jest alternator, czy takie jaja może też powodować akumulator bliski śmierci...? Będę wdzięczny za merytoryczne wypowiedzi. Pozdrawiam.
A tę pompkę masz podłączoną bezpośrednio pod klemy akumulatora, czy pod co?
Witam posiadam auto jak w opisie, mam mały problem z ładowaniem auto odmówiło rozruchu podłączyłem prostownik po około godzinie ładowania uruchomiłem samochód i jest tak ładowanie na około 12.50v-12.80v przy obciążeniu (światła,nawiew, itd..) spada do 11.80. Moje pytanie czy to wina akumulatora czy też problem z ładowaniem. Akumulator posiadam Centra...
Więc pozostaje zmusić ładowarkę akumulatora 12V aby pracowała ze stałym napięciem ładowania. Coś da odłączenie przetwornika prądu na klemie, czy w hybrydzie ten element pomiaru prądu nie występuje lub jest ukryty w jakimś module?
Fotel kierowcy - podsuń na max-a do przodu , a od jego tyłu dojdziesz do klem , po zdjęciu jego przykrywki.
Ani nie regulator, ani nie pierscienie, ani nie szczotki - nic z tych rzeczy. Dzisiaj zaczela mi sie usterka znow pojawiac - wzialem miernik i zaczalem sprawdzac sobie napiecie na aku podczas gdy mi swiatla migaly - zmierzylem miernikiem napiecie na klemach - bylo 12.7V i "skakalo" miedzy 12.7 a 13.9. Pozniej probowalem sie jakos "wpiac pod alternator"...
Co tam za alternator siedzi? Nie podał kolega marki/modelu. Mierzył kolega choćby z ciekawości miernikiem napięcie ładowania? Gdy zaświeci się kontrolka, zmierz napięcie ładowania zarówno na alternatorze jak i na klemach.
Witam akumulator wymieniłem na nowy 100 znalazłem jedno zwarcie w instalacji wiązka przechodząca do tylnej klapy w strzępach I mam jedno pytanie Czy podczas ładowania przy zdjętej klemie+ z akumulatora i po podłączeniu jej przez żarówkę do klemy+ akumulatora żarówka się żaży - jest to normalne, czy dalej mam zwarcie w instalacji? Pozdrawiam Wiesław
Zmierz jakie masz napięcie ładowania alternatora?Sprawdz poziom elektrolitu w akumulatorze i uzupełnić w razie potrzeby wodą destylowaną .Naładuj jeszcze raz akumulator.Pozd Jeszcze jedno sprawdz klemy na akumulatorze czy nie sa zasniedziałe.
Wydziela się wodór, siarkowodór dopiero jak pomylisz osobówkę z ciężarówką ( tzn podasz za wysokie napięcie ładowania np 24v na 12woltowy akumulator. Tym niemniej wodór jest jeszcze bardziej wybuchowy niż siarkowodór. Iskrzenie przy zakładaniu klemy jest skutkiem ładowania się kondensatorów w różnych sterownikach.
A ale mozna zrobić jeszcze taki numer ze akumulator dołączy się zaraz do podłaczenia na rozruszniku z przodu pojazdu. Trochę nie wygodnie ale powinno zadziałać. To jest najlepsze wyjście - dopiąć kabelkami do rozrusznika - lub lepiej: pod maską jest taka mała kostka z klapką pod którą jest taki gruby bolec - służy właśnie do podpięcia klemy do ładowania...
Witam.Mam następujący problem .Podczas ładowania akumulatora zwarłem niechcący klemy + i - ww. prostowniku i przestał działać.Sprawdziłem bezpiecznik i jest sprawny,sprawdziłem klemy na wyjściu 12v i nie ma napięcia.Czy uszkodzony warystor może odpowiadać za taką sytuację? https://obrazki.elektroda.pl/5247576600_... https://obrazki.elektroda.pl/4887718800_...
zaśniedziałe klemy akumulatora naprawa klemy akumulatora luźne klemy akumulatora
wymiennika kondensacyjnego ładowanie litowo jonowy akumulator lodówka moduł
schemat condor medion odkurzacz
Jak poprawić ostrość projektora: praktyczne porady Czy wyłączenie kotła Buderus z prądu jest bezpieczne?