Aluminiowa nie. Miedź i mosiądz były stosowane. Jak blisko jest sklep wędkarski otwarty, to można kupić kawałek ołowiu i go rozklepać. Prowizorycznie może być drut miedziany, Wygrzać na gazie do temperatury ok. 300 stopni i rozklepać. Owinąć dookoła klemy.
Możliwe że: luźne klemy na akumulatorze, lużny kabel masowy lub akumulator do wymiany.
Skoro po wymianie sprzęgła, to stawiam na przewody do rozrusznika albo masę na silniku. Weź przewód rozruchowy i podłącz minus akumulatora bezpośrednio do masy w silniku. I sprawdź, czy zakręci; jak nie, to pozostaje sprawdzić sygnał i plus na rozruszniku. Albo klemy luźne, bo akumulator był odpinany do wyjęcia skrzyni. To, że raz odpalił, a teraz nie...
Padła odpowiedź. Zamykam.
Ale ładowanie było sprawdzane i jest dobre. Dlatego mnie to tak bardzo dziwi, że coś nie gra. A czy przyczyna mogą być luźne klemy na akumulatorze ? maciej
sprawdź podłaczenia zasilania alarmu,luzy na gniazdach bezpiecznikowych wiązki ,masę alarmu-gdzieś tam tkwi przyczyna{mam nadzieję,że nie masz luźnej klemy na akumulatorze}
mianowicie po wymianie spalonej żarówki To rozumiem zwykłe H4 czy H7? Zmierzyłem napięcie na przewodach doprowadzających napięcie do żarówki i wynosiło ono ponad 12 V Ile dokładnie i w jakim stanie pracy silnika? Podsumowując - napięcie jest, ale żarówki przepalają się, Czyli albo napięcie za duże albo żarówki które zakładasz to jakieś badziewie. dlatego...
Nikt nie napisał o jeszcze jednej prostej usterce która się często w tico trafia, mianowicie luźne klemy na akumulatorze. Tu przy okazji mam pytanie do użytkowników tego auta i nie tylko, ma ktoś jakiś sposób żeby się tego problemu pozbyć raz na zawsze? Myślałem np wymianie klem na nowe takie jak są w matizach, idzie to gdzieś kupić bo nie spotkałem...
W pierwszym poście piszesz że silnik nie kręci i na pewno nie będzie to z winy pompy paliwa . Masz jakiś problem z napięciem i od tego bym zaczął , luźne klemy, masa , rozrusznik . Corsa taka jak twoja sprawiła mi kiedyś niezłą zagwostkę tylko z powodu akumulatora , który jeszcze kręcił ale sterownikowi silnika już to nie pasowało .
sprawdź czy nie jest luźny pasek alternatora, klemy i sam akumulator...masz w nim jakiś system alarmowy?
Nie masz przypadkiem słabego akumulatora, albo luźnej klemy? W tych modelach po odłączeniu i podłączeniu aku samo daje impuls na otwarcie w momencie podłączania klemy.
Sprawdź czy klemy na akumulatorze nie są luźne (bądź przewody podłączone do klem), może prozaiczna przyczyna ale nierzadko się zdarza.
Przy uruchomieniu całej instalacji najpierw musi być podłączony przewód dodatni łączący falownik z akumulatorami, a później dołączamy przewód ujemny (i wtedy pojawia się iskra). Z technicznego punktu nie ma znaczenia który biegun zostanie podłączony pierwszy, na drugim zawsze powstanie iskra. Wyjątkiem są tu akumulatory w samochodach (nie EV), gdzie...
A mi to wygląda na słaby akumulator lub kiepskie/zaśniedziałe/luźne klemy.
Potwierdzam ten sposób z filcem. Otwory w podkładkach filcowych muszą dokładnie przylegać do czopów akumulatora (nie mogą być za luźne). Stosuję tą metodę od wielu lat i klemy mam zawsze czyste. To naprawdę działa. Podkładki filcowe zakłada się na czopy akumulatora pod klemy.
OK, sprawdze. Ale zgłupiałem! Przerywanie? Rozebrałem pół silnika a tu... niespodzianka! Klemy na akumulatorze tak luźne że można palcem zdjąć, i to obie!!! Może to była przyczyna gaśnięcia silnika????
Resetowanie się elektroniki (zegarka ...) to efekt spadków napięcia. Masz słaby akumulator, lub luźne ew. zanieczyszczone klemy. Oczyść, podładuj, sprawdź:)
luźne masy, lub luźne przewody prądowe na zaciskach - posprawdzaj. przeczyść klemy na akumulatorze, podmień tez akumulator - może być uszkodzona cela. Powodzenia
Więc luźna klema, uszkodzony akumulator, zwarcie na rozruszniku. Do kompletu brak pomiaru prądu. Wysoki prąd to rozrusznik, niski prąd akumulator.
Chłopie, wyczyść klemy i je dokręcić. Masz je luźne.
Powiem szczerze ze nie wiem jakie jest napięcie,ale pasek od czasu do czasu piszczy przy ruszaniu ale potem milknie i jest ok. A klemy sa ok. A jak mi przekaznik terkotal to własnie naładowalem akumulator i wszystko było dobrze. Witam Skoro piszczy to znaczy że jest za luźny i przy większym obciążeniu nie ładuje aku. Naciągnij pasek zgodnie z instrukcją...
Jak klemy mogły znajdować się w wodzie?. Mam luźne podszybie i wlała się na klemy Dodano po 1 Podmieniałem akumulator na inny sprawny i też nie kręci
Usterka znaleziona: Światła przygasały ponieważ klemy z akumulatora były bardzo luźne...Teraz wymieniłem na nowe ponieważ tamtych juz nie sposób było dokręcić(rozsypały się). Uff...juz myślałem, że będe musiał kable wymieniać od zasilania radia oraz głośnikowe:)
Dzień dobry Trzy tygodnie temu kupiłam auto Fiata, dzisiaj zaczęły mi wariować wszystkie kontrolki, spadal mi wskaźnik paliwa, włączała się poduszka, światła (kontrolka) mi gasła, włączała mi się woda. Raz się zapalały a raz gasły, przy włączonym silniku. Gdy wyłączyłam silnik, samochodu już nie mogłam odpalić, tak jak by się wylądował akumulator. Jak...
Często jest tak podokręcana wielokrotnie klema, że mimo dokręcenia do końca nakrętki - nie dociska poprawnie do czopu czyli słupka akumulatora. Proponuję sprawdzić, czy jest jeszcze przestrzeń do dociągania nakrętką obejmy klemy; gdy już się "skończyła" można jeszcze podratowac klemę poprzez podpiłowanie przestrzeni, która "przeszkadza" w dociagnięciu...
Na przypadki overvoltage też robimy testy- krótkotrwałe 27V Dla jakiego osprzętu? Kiedyś, w czasach Jelcza i Stara (a także podobnych wiekowo konstrukcji) była moda na test ładowania poprzez zdjęcie klemy z akumulatora :D. Przy sprawnym regulatorze napięcia (elektronicznym) nic się nie stanie (utrzyma nominalne napięcie), z elektromechanicznymi różnie...
Miernik elektroniczny kupisz już za około 10 zł, a kontrolkę z żarówką za 5 na stacji... Przygasające kontrolki i strzelające przekaźniki wskazywałyby na za niskie napięcie, czyli padnięty akumulator, jego luźne klemy. Trzeba by po prostu na dzień dobry sprawdzić stan napięcia. I nie ufałbym tym mostkom prostowniczym. To na tyle proste auto, że można...
Bawiąc się akumulatorem, poruszyłeś kable - gdzieś zgnił przewód/oczko masowe, bezpieczniki na akumulatorze, luźna klema, wreszcie uszkodzony akumulator. Pomijam już wpadkę z zamianą biegunów czy pomieszanie wsadów sterowników jakimś dziwnym urządzeniem diagnostycznym.
Pewnie stycznik nie zaskoczył, ewentualnie luźna klema, nieżywy akumulator.
Jedynie może być problem z kablem b+ który idzie z klemy na rozrusznik i na końcu do alternatora. Najłatwiej sprawdzić czy coś z tych połączeń nie jest luźne lub się nie grzeje. Warto poprawić także masę na silnik.
Ostatnio miałem podobny przypadek w swojej Audi 90. Tyle, że przy włączeniu kolejnych odbiorników prądu kontrolka ładowania żarzyła się co raz mocniej. Okazało się że plusowa klema na akumulatorze była luźna i końcówka przewodu idącego z tejże klemy do skrzynki z bezpiecznikami była zaśniedziała, nie było styku i strasznie grzało się na połączeniu....
Luźne albo zanieczyszczone klemy są częsta przyczyną permanentnego wchodzenia pojazdu w tryb ekonomiczny i problemów z akumulatorem w wyniku problemów z uśpieniem sieci.. 1. Sprawdź i w razie czego wymień akumulator. 2. Doprowadź klemy i zaciski akumulatora do połysku, uszkodzone elementy wymień i całość zakonserwuj wazeliną.
Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju przed odpaleniem. Kolejne to sprawdzenie poboru prądu na postoju - miernik masz to kwestia wpięcia się szeregowo pomiędzy plusową kleme akumulatora a odpięty plusowy kabel. Podaj wartość amperów z miernika. A kręcił w ogóle coś czy odrazu wszystkie podświetlenia przygasały jak nie chciał...
Najprawdopodobniej akumulator ma zbyt dużą oporność wewnętrzną. Warto zwrócić również uwagę na zaciski "klemy" na nich gdy są luźne, zanieczyszczone też może występować spadek napięcia. Przyczyną może być też sam rozrusznik który pobiera zbyt duży prąd. Jednak zacząłbym od akumulatora. Jaki to typ, ile ma lat?
Dziękuję Panowie za podpowiedzi, głupota bo Luźna klema plusowa na akumulatorach, zero błędów w silniku i innych jednostkach po podpieciu komputera
Zazwyczaj to odkręcić i założyć nowy. Przy BOSCHu jest to trochę łatwiejsze, przy VALEO trochę więcej śrubek. Zanim kupisz regulator to sprawdź czy czasem klemy nie są luźne, czy nie jest przerwany przewód masowy pomiędzy skrzynią a akumulatorem. Czy nie jest przerwany przewód idący od akumulatora do rozrusznika i od rozrusznika do alternatora. Jeżeli...
Naładowany albo trup Prostownik jest 6A... rozumiem więc że prąd ładowania powinien pokazywać początkowo na 6A? Jedna klema była dość luźna zeszła bez odkręcania... Czy klemy powinno się czymś smarować? Bo Ja posmarowałem kiedyś smarem miedzowym i są od niego aż czarne... może za grubo posmarowane.
Popieram robokopa. A jak po obcięciu starych klem przewody okażą się za krótkie? To już lepiej stare klemy w miejscach gdzie są zatopione końce przewodów przeciąć siekierą lub ostrym przecinakiem (wzdłuż przewodów). Ale te stare jeszcze przeżyją Twój samochód.Trzeba tylko poszerzyć - przepiłować np brzeszczotem lub nożem szczelinę (tzw. roboczą ) bo...
Wepnij amperomierz i sprawdź pobór prądu przez samochód na postoju, tylko trzeba by chyba zakombinować z klemami, bo przy podłączaniu może być duży prąd pobierany przez różne startujące sterowniki, (u mnie kiedyś peak do 9A) który po chwili spadał do wartości, które mogą nas interesować (kilkadziesiąt mA). Klemy podłączone, ale jedna luźna, tą luźną...
Powodów może być dużo: Przykład 1: A co się działo z tym autem przez zimę - może woda dostała się tam gdzie nie powinna itp. i układ korbowo/tłokowy nie da się już ruszyć - rozrusznik może nie mieć siły przekręcić koła zamachowego Przykład 2: Klemy, zaśniedziałe, zabrudzone luźne itp. itd. Przykład 3: Problem z samym rozrusznikiem i ewentualnie z elektromagnesem...
Szukaj winy w akumulatorze i jego okolicach. Albo padł sam akumulator, albo klema luźna, albo masa nie kontaktuje, albo bezpieczniki wysoko prądowe pośniedziałe. Tak czy inaczej problem jest z brakiem zasilania z akumulatora. Tak użytkując auto możesz je poważnie uszkodzić, powstają znaczne skoki napięcia potrafiące w jednej chwili zniszczyć elektronikę...
Czy ktoś może mi powiedzieć czy to jest możliwe że ten brak ładowania to wina luźnej klemy przez ostatnie około 400km jazdy? Bo osoba która ją nie przykręciła mówi mi że to napewno nie z tego powodu. Wyjąłem regulator napięcia i wydaje mi się że to to ale nie wiem kiedy dostanę nowy żeby sprawdzić. Podałem 12V z akumulatora na zaciski regulatora i nie...
Luźna klema to nie brak akumulatora, tylko bardzo niebezpieczne jego odłączanie i to cykliczne podczas pracy. Na szczęście nic nie upaliło, w BMW wywaliło check engine i błędy, Yaris jeszcze nie był na OBD ale pewnie też są, szybko zdiagnozowane, zawinili... mechanicy.
Jeżeli auto jeździ tylko sezonowo, to ma typowe przypadłości: zastały i rozładowany akumulator, klemy akumulatora do wyczyszczenia, akumulator do podładowania. Nie wiem w jakim stanie jest rozrusznik - może to on "kradnie" prąd bo jest zużyty na tulejkach, ale to nie tłumaczy pozostałych niesprawności. Samo kilkukrotne "pompowanie" pedałem gazu przed...
Powinno pisać na oponie. Można o to pytać producenta opony (albo samemu googlować) albo szukać zaleceń MANa ->Nie wiem kiedy były wymieniane filtry. Ja wiem kiedy powinny ;) 3 tygodnie temu, skąd wiesz ze poprzednicy wymienili to i owo jak trzeba było? Skoro mechanicy wiedzieli kiedy auto pójdzie do "żyda" to mogli przeciągnąć. Jak po leasingowe to...
Nie wiem jak u Ciebie, u mnie do klemy przykręcone są dwa przewody, jeden z rozrusznika/alternatora. Kiedyś jeden się obluzował i grzał, o ile odpalał bez problemu - styk był czysty choć luźny, to przy brudnym już mógłby być problem z dobrym ładowaniem akumulatora. Także taka głupota i problem mógłby być...
Zacznij od klem na akumulatorze: mimo dokręcenia śrubki ściągającej, w tych rocznikach, po tylu zdjęciach klem z akumulatora - potrafią już być luźne. I dalej posuwaj się ze sprawdzaniem w kierunku środka samochodu.
Obstawiam akumulator ale sprawdź klemy czy są czyste i czy nie są luźno.
Obie usterki trochę przywodzą mi na myśl problem ze stanem akumulatora lub luźną klemę. ak przekrece na zapłon a za moment na rozrusznik to wskakuje 1200 obrotów i nie ruszę bo nie wchodzi w obroty Jakaś kontrolka błędu się nie zapala?
Należy sprawdzić wszystkie odbiorniki, których działania nie widać czy są wyłączone po zgaszeniu silnika. Np: zapalniczka (zwarcie), oświetlenie bagażnika, oświetlenie kom silnika (jak masz), oświetlenie otwartych drzwi (w drzwiach - powinno gasnąć po zamknięciu) itp. Po wyeliminowaniu fałszywego poboru prądu trzeba sprawdzić ładowanie akumulatora (powinno...
Po odłączeniu miał więcej niż wcześniej mierzyłem - 12,61V zamiast 12,4V (bez uprzedniego swiecenia światłami). Ładowanie Victronem trwało 35 minut (wyłączyłem gdy zaczął fazę Float). Instrukcja: FLOAT Przed odłączeniem ładowarki, zmierz jakie napięcie jest na biegunach akumulatora. Po odłączeniu od ładowania miał 13,15v. Po ok 20 min (nadal odłączony)...
Nie spotkałem na ten przykład upalenia/stopienia kołka akumulatora w autach osobowych przy luźnej klemie (12V), Chyba się zgodzisz, że pobór prądu 100A przez np. 1 sekundę, a taki sam pobór przez kilka, czy więcej godzin, a nie zawsze to monitorujemy, robi różnicę? Chodzi mi o bezpieczeństwo. Według mnie porównanie instalacji samochodowych do fotowoltaicznych...
A może adapter trafił mi się wadliwy? To możesz sprawdzić bardzo łatwo. Nie kombinuj z bezpiecznikami, śrubkami w drzwiach itp., tylko podnieś maskę i działaj na akumulatorze. Masa do klemy minusowej, Plus i "po zapłonie" do klemy plusowej. Wtedy masz pewność, czy wynalazek działa, czy nie. Jeśli działa - wiadomo, robisz coś źle przy tych bezpiecznikach...
Witam Mam problem przy Scenicu otóż gdy samochód jest zimny to odpala normalnie po wciśnięciu START a gdy się rozgrzeje to później gdy wcisnę Start to nawet silnik nie drgnie i nie można wogóle go odpalić co to możne być za przyczyna?? Dodano po 12 Autko jest z 2006 roku dodam jeszcze ze po naciśnięciu START radio się nie kasuje wiec wykluczam możliwość...
Modulator był wymieniany "podobno" a ten błąd ostatni źle napisałem bo to jest ZBR 00111-10 i pytanie z innej beczki Nie wiecie gdzie w okolicach Katowic można NADLAĆ słupek minusowy akumulatora? chyba klema była luźna albo nie wiem jaki może być powód stopienia słupka do połowy :( nowy akumulator.
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
Spróbuj klemy podokrecac, albo kabel na rozruszniku. Gdzieś masz luźne złącze, na wstrząsach podczas jazdy pojawi się styk i dlatego później możesz odpalic. Gdy znów sie poluzuje to nie ma styku a rozrusznik potrzebuje sporo pradu żeby zadziałał, wszelkie połączenia na odcinku rozrusznik akumulator musza być czyste i mocno skręcone.
Witam. Ostatnio dopadła dziwna "choroba" mojego Lexusa. Sprawa wygląda w ten sposób, że podczas jazdy nagle zapalają się kontrolki ABS, VSC, TRC i w tym momencie wskazówka prędkościomierza opada na "0". Po około 3 sekundach zapala się do kompletu kontrolka czerwonego wykrzyknika w nawiasach ta od hamulców. Wystarczy, że wyłączę zapłon i włączę ponownie...
Burza mózgów :) Skąd taki prąd zwarcia, że pali mu przewód na karoserie, a po jego pogrubieniu wysadza korki akumulatora ? Jest coś innego niż rozrusznik, co potrzebuje takich prądów zdolnych przepalić (jak gruby) przewód, zagotować akumulator ? Tylko zwarcie samego przewodu plusa. Lub maska dotyka do klemy plus (tam jest cieńko miejsca). To miałby...
Witam.Może to być słaby styk na klemie akumulatora lub alternatora.Można spróbować poruszać klemami na akumulatorze czy nie są luźne,a nawet zdjąć je,przeczyścić papierem ściernym(od wewnątrz).To samo zrobić można z akumulatorem.Sprawdz też przewody na zacisku alternatora,czy nie są luźne lub oberwane.Myślę,że nawet dla blondynki nie jest to trudne...
Temat zamykam. Klema jednego z akumulatorów była luźna co było przyczyną braku oświetlenia wnętrza. Nie wnikam dlaczego auto normalnie odpalało i wszystko działało. Po poprawieniu połączenia zaczął też działać pilot. Czy zsynchronizował się dzięki odpięciu akumulatora czy też dzięki wykonanej procedurze nie wiem. Ważne, że działa.
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Witam, kable we wiązce się robi w ten sposób że musisz sobie nowymi kablami przedłużyć tamte żeby nie były lutowane na zgięciu noi kolorami podłączasz zwróć uwagę na grubości kabli i kolory, schematów żadnych nie trzeba robi się to w ten sposób, co do odpalania wygląda że akumulator padł, jeśli nie to obejrz skrzynkę elektryczną pod maską i skrzynkę...
Możliwe że jest luźna klema. Opcjonalnie coś luźne w tym rozdzielaczu plusa.
Witam zrobiłem tak jak tutaj koledzy napisali miernik na 10A i między + i klemę + wynik 0,35. Czyli 350 mA? czy to dużo ? akumulator 110 Ah wysysa w 3 dni. Zauważyłem że mam luźną klemę + może to jej wina?
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Hej wam ale najpierw sprawdź masę jak kolega Hans30 radzi,później stan naładowania akumulatora ,klema luźna kabel złamany, przepalony (czy coś go nie rozładowuje , zwarcie ) jak dasz rade to spróbuj na ostro z rozrusznikiem czy się odezwie(nie zawsze dostęp ,oszczędza czas w szukaniu przyczyny w samym rozruszniku) jak nie to wtedy cała reszta z regeneracja...
Dalej podtrzymuję tezę z postu #13. Masz podłączone ładowanie (przewód 51) po stacyjce. Jeśli nie wierzysz, to odpal motocykl, wyłącz stacyjkę, odłącz akumulator i zmierz napięcie ładowania na luźnych klemach.
Witam, przekopując sie przez tematy nie znalazłem diagnozy podobnego problemu wiec opisuje swój z prośba o ocenę sytuacji. Wiec w moim Ducato maxi z 2003r kilka dni temu podczas wolnej jazdy na parkingu poczułem jakby sie paliła instalacja elektryczna, spanikowany wyłączyłem silnik i zrobiłem szybką diagnozę która wskazała na alternator jako źródło....
Po pierwsze należało by sprawdzić napięcie na akumulatorze, a najlepiej podłączyć pod prostownik, z tego co piszesz że wycieraczki i szyby wolniej działają wnioskuję że na akumulatorze spadło napięcie, druga możliwość co wiąże się i tak z późniejszym ładowaniem zaśniedziała ci któraś z klem, odkręć przeczyść, przy luźnych zaciskach nieraz się to zdarza...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Drobny update - dzisiaj ponownie podłączyłem aku i o dziwo auto kręciło. Rozrusznik pięknie kręcił, niemniej jednak wygląda na to że pompa nie podaje paliwa (jest to całkiem prawdopodobne biorąc pod uwagę fakt że gdy nastąpiło zwarcie (przy zamykaniu szyb) zgasł silnik - zupełnie tak jakby zostało odcięte paliwo). Poprzednio takie odcięcie autko miało...
Czyli nie kręci rozrusznik ? Słychać czasem puk/stuk z okolic silnika gdy nie chce odpalić po przekręceniu kluczyka ? Chyba masz zbyt skomplikowany samochód by naprawiać go samodzielnie. Jakieś luźne przykręcenie przewodów z klem akumulatora do rozrusznika mógłbyś namierzyć np https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... ale nie sprawdzisz czy...
Dziękuje za odpowiedź. Wszystko dobrze, tylko centralka przyjmuje kody na otwartych drzwiach (tylko na otwartych). Wygląda tak, jakby alarm widział wszystko odwrotnie, tzn. przy otwartych drzwiach automatycznie uzbraja alarm, rygluje drzwi (antynapad), wszystkie te opcje miałem przed awarią (klema od akumulatora była luźna, i alarm się rozregulował)....
Witam wszystkich forumowiczów. Może temat był już poruszany ale nigdzie nie mogę znależć rozwiązania na przypadłość mojej VC Z19DTH, a wiec po wymianie silnika (zerwany pasek)na inny, nie chce odpalić. spaliłem już jeden rozrusznik, akumulator dobry EGR wymieniany na drugi, nawet był zaślepiany i nic. Czujnik walka rozrządu zmieniany na inny. Samochód...
(...) rzyczyną , wyzerował mi się kiedy zgasiłem samochód raz a drugi raz jak zgasiłem samochód i poszedłem zatankować, nie za każdym razem po wyłączeniu zapłonu się resetuje. Co może być przyczyną (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Pamięć licznika „Trip II” oraz zegarka zeruje się, gdy zestaw wskaźników J285 traci na ułamek sekundy zasilanie...
Witam! Sytuacja wygląda następująco: Przed samymi Świętami wymieniali mi gazownicy reduktor-parownik Emmegas (mam instalacje LPG II gen. ze sterownikiem Leonardo 01 Pro), przeprowadzili mi regulacje na kompie i powiedzieli ze mam źle ustawioną emulację sondy lambda (emulator Pitagoras) no i przestawili mi ją z przebiegu prostokątnego na masę. Wszystko...
Dodam że aku jest cały czas ten sam odpowiedni 72Ah od kupna auta czyli ok roku było ok - ładowanie było wzorowe 14,4V. Akumulator raczej zdrowy bo przy mrozach -20 odpala ok. Jedyne co mnie zastanowiło to przy okazji tego problemu z ładowaniem zauważyłem luźną klemę plusową przy aku (siedziała na biegunie akumulatora ale można ją było bez oporu podnieść...
Dotyczy: Mitsubishi Colt 1,5 benzyna, 2006 rok, wersja Sport, 5 drzwi (anglik). Witam. Jak się okazuje miałem luźną jedną z klem przy akumulatorze i najprawdopodobniej wczoraj przy rozruchu silnika doszło w wyniku tego do zwarcia. Po przekluczeniu kluczyka w stacyjce i próbie uruchomienia zdaje się, że coś jakby strzeliło i auto "zgubiło" zupełnie prąd....
Pierwszy post jest troszkę chaotycznie sformułowany: to światła gasną gdy wiatraki się włączają, czy też światła gasną gdy wiatraki kończą pracę? W pierwszym wypadku to brak możliwości "dostawy" do skrzynki bezpieczników potrzebnej ilości prądu (tak kolokwialnie). Powodem może tu być niewłaściwe dociągnięcie klem do biegunów akumulatora (celowo tak...
Witam. Na początku września tego roku kupiłem nowiutkie radio Alpine CDE-9874RR. Zamontowałem je i wszystko było w jak najlepszym porządku. Zaprogramowałem sobie stacje radiowe bez najmniejszego problemu, ale właściwie nie słuchałem stacji radiowych tylko płyt CD. Jakoś ze dwa tygodnie temu poluzowała mi się klema w samochodzie i od czasu do czasu przerywało...
Witam. Kilka dni temu skończyłem malować swoja pumcie. Każdego dnia była ona odpalana na krótki okres czasu żeby np wyjechać z warsztatu. Po złożeniu auta (założeniu maski , przedniego zderzaka oraz drzwi) puma nie chciała odpalić. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kreci ( brak prądu ) Odpalanie auta na zapych też nic nie daje. Prąd...
Witam ponownie, po 5 tygodniach elektromechanik się poddał, i oddaje auto nie zrobione. Zakupiłem EurosCan Elm 237 a ponieważ mam drugie takie samo auto z tym samym silnikiem to się podłączyłem i działa jest łączność z autem, jak odbiorę tamto, jutro albo w sobotę to odczytam kod błędu i napisze może mi ktoś coś poradzi. A jeszcze jedno pytanie czy...
Zapewne ładowanie jest ale słabe więc to jest efekt niedoładowanego akumulatora. Podobnie miałem w starej Sierce gdzie niby wszystko było ok ale co pare tygodni trzeba było ładować akumulator prostownikiem. Po wymianie alternatora na mocniejszy mam juz 3 lata spokój z akumulatorem. Sprawdz tez mocowanie akumulatora do klem, posmaruj smarem grafitowym...
Sprawdź ładowanie czyli napięcie przy alternatorze powinno być 14-14,4V także pod obciążeniem czy występuje znaczny spadek. Może być zaśniedziała klema przegrzany przewód, słaby styk do masy albo luźny pasek. Dlatego sprawdź przy alternatorze i przy akumulatorze. Przewody jak sprawdzić jest filmik na YT. https://youtu.be/pZHEcUhCeE4
A może jeszcze w tym kierunku, że któraś z klem jest luźna kabel mocowany przy klemach luźny zaśniedziały i przewód masy ślinka przerwany częściowo, – bo z tego, co zrozumiałem to autko jak stoi to jest dobrze jak ruszysz to bezpiecznik się pali sprawdź akumulator poziom płynu. pozdrawiam...:|
Jak odpala po takim padnięciu to raczej ladowanie i akumulator w porządku.Obstawiam luźne lub wypalone jakieś złącze.Np wyjście na instalację przy klemie lub w skrzynce bezpieczników.
http://obrazki.elektroda.pl/8068270300_1... Witam!!! Kilka dni temu zauważyłem, że przygasa mi w czasie jazdy lekko licznik, jednocześnie rano miałem wrażenie, że rozrusznik jakoś słabiej kręci. Po ok 3 dniach tych objawów zatrzymałem się do sklepu, nie było mnie kilka minut, wracam i auto już nie odpaliło, zajrzałem pod maskę i okazało...
Alternator pewnie jeszcze jest OK. Usterka siedzi albo na połączeniu przewodów przy alternatorze albo przy rozruszniku, lub klema luźna, ewentualnie ugnita masa w bagażniku. Niestety trzeba najpierw sprawdzić wszystkie te punkty, które wymieniłem.
Witam :) Mam niepokojący i zagadkowy problem ze swoją Omegą B 2.0 16v. Na wstępie: Rozrusznik regenerowany miesiąc temu (wymienione szczotki, cała reszta sprawdzona - wcześniejszą usterka była taka, że słabo kręcił na ciepłym silniku), akumulator trzyletni trzymający parametry. Wczoraj rano odpaliłem samochód jak zwykle (stał od piątku wieczorem) i...
Ostre gazowanie występuje nie tylko podczas ladowania dużym prądem , również podczas rozładowywania . Sam widziałem jak wyrwało górną pokrywę akumulatora w wyniku gwałtownego zgazowania gdy gość zrobił zwarcie kluczem od klemy plusowej do masy nadwozia . Sprawdź czy aku nie jest luźno zamontowany i klemą plusową na wybojach nie zwiera gdzieś do masy...
NIestety obecnie zainstalowany akumulator - to w zasadzie tylko "sztuka" żeby klemy nie powiewały sobie luźno podczas jazdy. Jego pojemnością nie ma się co kierować, oświetlenie w zabudowie jest na diodach LED, dość dużym odbiornikiem jest wentylator ogrzewania- o ile się nie mylę to ma on ok. 100 W. Po podłączeniu do sieci 230V jest ładowany akumlator...
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
sprawdz czy przy rozruszniku podpieli wszystkie przewody jeden co idzie prosto z akumulatora stego samego oczka na alternator i prawdopodobnie na instalacje. i na klemie plusowej akumulatora sprawdz dokładnie czy są wszystkie przewody podłączone miałem przypadek że jeden przewód jest dośc luzny po odłączeniu aku, spadł nadół i niebyło go widac był za...
dzwoniłem do ASO, w takim razie oni też wierzą bezpodstawinie w pompę. Podali nawet nr katalogowy tej pompy (bosch..), choć faktycznie jest tam common rail bo zaglądałem. Trudno walczę dalej sam, gdzieś na innym forum zwróciłem uwagę, iż przy luźnych klemach - może oberwać immo, więc będę szedł tym tropem. (na plaku odpala).
Tak ta najgrubsza - wystarczy ją zostawić luźno zwisającą lub czymś przymocować aby nie wypadła. Po wymianie lambdy raczej błędów w komputerze nie będzie - ale odepnij klemę od akumulatora na godzinkę lub dłużej a następnie odpal autko i zostaw do momentu włączenia wentylatora na chłodnicy - komputer powinien przejść na ustawienia fabryczne i jeżeli...
Peugeot 1999r 2.0 Hdi kontrolka akumulatora mruga nieregularnie Witam, problem nie jest banalny jak się na początku wydaje. Czytałem podobne posty ale..... Mianowicie zaczęła mi się jarzyć kontrolka akumulatora. Jak sprawdziłem to miałem luźną klemę. Poprawiłem i nie pomogło. Jak się okazało ładowanie miałem na poziomie 12,3 V. Wymieniłem alternator...
Do sprawdzenia, czy zębatka bendixu nie blokuje na wieńcu. Jeśli tam jest OK, to rozrusznik na warsztat. Kręcenie rozrusznika na luźno nic nie znaczy. Pytanie co znaczy "za pomocą kabli z aku z traktora"? Rozumiem, że z innego pewnego akumulatora? Stan akumulatora, kabli grubych i klem na akumulatorach jest pewny? Zakładam, że tyle sprawdziłeś, zanim...
http://obrazki.elektroda.pl/7527754400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1379442000_1... Witam po przerwie. W majówkę wyjąłem akumulator, tak wyglądał przewód masowy. trochę kurzu, zaśniedziały nie był. luźny też nie. Rozkręciłem to, wyczyściłem na błysk. podkładkę przeszlifowałem. i skręciłem na nowo. Druga sprawa, podczas...
luźne klemy zaśniedziałe klemy akumulatora naprawa klemy akumulatora
kabel rozciągnąć kabel rs232 siemens lodówka samsung zasilacz
scheppach agregat pralka samsung zawiesza
Zmywarka Siemens nie płucze - przyczyny i rozwiązania Volvo V70 - Wentylator nagrzewnicy działa wolno