Lub lejące wtryski.
Zmieniłem świece i problemy znikły.
Jaka kompresja?
PK6 -pojemność 2.4l Tranself TRP 75W80
Zaleca się wymianę całego kompletu. Skąd pewność, że pompa która dzisiaj nie cieknie, nie zacznie ciec za 10 tysięcy kilometrów albo, że łożysko w rolce paska się nie zapiecze. Wyślę, że ewentualne koszty naprawy późniejszej przewyższają oszczędności. Co do wymiany rozrządu w tych lagunach to ciężko to zrobić, u mojego brata w silniku 1.8 sprawdzony...
A czym dało by rade ogarnąć? Tylko clip czy jest coś tańszego? Dodano po 8 Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie dlaczego do lagun można znaleźć w necie wszystko a do Espace velsatis czy megane jest niewiele informacji ? Nawet karty z innym logiem niż laguna ciężko dostać. .. o co kaman ?
a czy na zimnym i goracym tak samo adpala ? co do obrotó to moze byc ze tylko czujnik temperatury wariuje
Rozrusznik kolego do czyszczenia / regeneracji. Grafit zalega już i ma ciężko.
Po wyżej wymienionych objawach obstawiałbym 2 możliwości: - blokujący się EGR w pozycji zamkniętej - zapowietrzanie układu paliwowego bez podpięcia pod komputer ciężko stwierdzać na sucho
Ze wszystkimi pinami będzie ciężko mam tylko TO.
Obudowa jest demontowalna, ciężko ale da się, pod spodem jest termistor
Witam wszystkich. Mam następujący problem dotyczący mojej Laguny z 2002 roku, mianowicie auto na zimnym silniku odpala na tzw. strzała, a po rozgrzaniu do optymalnej temperatury po zgaszeniu samochodu bardzo długo kręci, a czasami w ogóle nie odpala. Silnik 120 konny po czyszczeniu EGR wymianie świec żarowych. Podczas jazdy brak jakichkolwiek ubytków...
Może napisz po polsku, bo to ciężko zrozumieć.
Witam Mój problem polega na tym, że w mojej lagunie czasami ciężko odpala silnik, kręci jak oszalały, dopiero za 3-4 razem udaje się go odpalić i jest jakiś czas ok do momentu jak znowu go coś napadnie. Myślałem że może mieć słabe ładowanie, ale pomiar był prawidłowy. Macie pomysł co może powodować takie objawy?
Niestety musisz zdjąć tą osłonę i dostać się w okolice maglownicy.
Ma za ciężko więc nie obija. Masz żużyte, zatarte elementy w układzie kierowniczym.
Ze schematami do Laguny III to nawet we Francji ciężko będzie:D
Co może być przyczyną ze te linki tak pękają? Sam sobie odpowiedziales: sprzeglo od początku kupna auta i wymianie chodzi strasznie ciężko Sprzeglo do wymiany.
W niektórych wersjach Laguny III kierownica na postoju kręci się ciężko , odczucie jakby było słabe wspomaganie. Ten typ tak ma :D
Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy tam nie jest normalne takie ciśnienie chłodziwa. Można zrobić też bez rozlewania otworzyć - zgasić gorący silnik i bardzo powoli odkręcać, tak jak mocno gazowany napój. Tak czy siak grozi oparzeniem więc uważaj... W niektórych samochodach wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia jest normalne. Ale tego silnika...
Turbina była wymieniona,odma też sprawdzona,mechanik powiedział że problem jest z elektroniką w co ciężko mi uwierzyć.
Diagnostyka komputerowa na wiele się nie przyda, bo tablicą wskaźników i tak nie "pogada"....napięcia tak...ale i tak będzie ciężko...
tak; np. w PyClip by Marianpol (17-12-2020) na Androida i L2Ph2 2.06 16V (F4R na sterowniku S3000, Ty masz chyba S2000) z 2006 r., wchodzisz tak: menu WTRYSK -> ECM: Extended Command set -> RZ005 Przyuczenie. k735123, kolego, czy posiadasz może tę wersję PyClipa? Akurat tę wersję ciężko znaleźć.
Ciąg dalszy przygód z autem. Coraz częściej zdarza mi się, że auto nie wchodzi na obroty ponad 3,5k. Po ponownym rozruchu jest 5k bez większych problemów. Turbina jest mechaniczna i nie wiem w jaki sposób miałaby się niby zawieszać. Zwłaszcza, że wymieniałem ją jakiś rok temu. Idąc dalej, zauważyłem dzisiaj jakieś wycieki paliwa z pompy. Dokładnie nad...
Na moim mierniku rezystancja czujnika temperatury pokazała 9,45 i nie wiem czy raz dobrze ja zmierzyłem a dwa czy to dobry pomiar. Proszę o odpowiedź bo nie wiem co mam robić z tym autem
Dopisanie karty HF jest możliwe w serwisie jak i poza serwisem - czasz dopisania to 5 minut :) Czyszczenie kart bez nowego pcf i rozcinania też jest możliwe tylko do tego trzeba mieć sprzęt za ciężkie pieniądze
Witam Od dłuższego czasu mam problem z Laguną II 1.9DCI. Ciężko odpala w czasie mrozów, wchodzi na obroty dopiero po upływie 30-40sekund od uruchomienia, nie reagując na pedał gazu, ogólnie brak mocy. Kupiłem wtryski używane od samochodu prawdopodobnie sprawnego, zapłaciłem 1000zł za 4 sztuki, nic nie pomogło. Świece żarowe nowe, sprawdzone, grzeją....
Gwint zwykły, z uszczelniaczami ciężko .
tak o tym mówię ciężko otworzyć żeby go nie zniszczyć
O super, dzięki za odpowiedź i z tego co widzę to bez demontowania nadkola może być ciężko.
Jak nie odkręcić to robi się ciśnienie w układzie dużo wyższe niż normalnie bo wąż chłodnicy jest ciężko nagiąć.
Może egr się zacina Dodano po 1 Tak bez diagnostyki ciężko powiedziec
Spróbuj odpowietrzyć, odkręć korek w zbiorniczku gdzie dolewasz płyn do wspomagania następnie odpal auto i pokręć kilkanaście razy kierownica od lewej do prawej aż do oporu, czy podczas skręcenia kierownicy do oporu w lewo lub prawo słychać jęczenie pompy ?
Mam pytanie- jadąc dziś samochodem zapaliła mi się kontrolka akumulatora i stopu- kierownica chodziła tak ciężko, że ledwie zaparkowałam, a każdy skręt wymagał mega wysiłku. Co to może być? Proszę o wyrozumiałość, jeśłi pytanie jest niemądre, ale jestem kobietą i nie mam pojęcia co mam powiedzieć mechanikowi, żeby też mnie nie zrobił w "balona"..co...
Witam mam problem z laguna 2 3.0v6 gaz Rano ciężko pali ale jak postoi więcej niż jedną noc nie odpalana to zapali do strzala
skrzynia do wyciągnięcia i masz do wymiany docisk, radziłbym odrazu wymienić tarcze i łożysko wyciskowe, prawdopodobnie sprężyny na docisku masz uszkodzone
Ciężko tak właśnie to zdiagnozować bez podmienienia danego elementu tj. Przełącznika.
Jeżeli nie słychać nawet cykania automatu, a jesteś pewien że akumulator dobry to możliwe, że plus idący po stacyjce na automat nie dochodzi. W każdym bądź razie zacznij od sprawdzenia klem, kabli idących od akumulatora aż po rozruszniki czy styk jest dobry, a kable nie nadają się czasem do wymiany. Przy rozruszniku, a właściwie na samym automacie sprawdź...
Rozwiązałam dzisiaj - sprzedalam auto
Dane, zegar, Master Interrupt Request czyli przerwanie. Naprawdę tak ciężko zrozumieć ze to sygnał cyfrowy jest nie steruje tylko pilotem ale całą komunikacją z radiem od wyświetlacza przez diagnostykę po pilot??
A gdy gaśnie?
Witam Pacjent laguna 3 fl 2.0dci nie działa klakson. Nie słychać pracy przekaznika. Taśma, manetki wymienione. Bezpieczniki sprawdzone. Kostka na środku pasa tez. Brak 12v na 2 kablach do klaksonu. Na bezpieczniku pod kierownicą 12v jest. Pipek 3 pinowy. Masa na pipku jest. Stary trup a ciężko dość ładu z tym.
A jak to sprawdzić? Ten, kto odczytywał błędy będzie wiedział. Właściwa interpretacja błędów jest możliwa np. dla interface CLIP. Używając uniwersalnych i tanich rozwiązań otrzymujemy dane ciężkie do właściwej interpretacji.
Problem rozwiazany. Te minimalne przeladowanie okazalo sie zbyt duzym (2.6 bar). Doszedl do tego elektromechanik z okolic Piekar Slaskich, chetnie podam namiar na priw gdyby ktos potrzebowal. Niepotrzebnie wydane tysiace na aso... Dziekuje wszystkim za zainteresowanie, mam nadzieje ze komus sie przyda ta wiedza.
Nie ma tam sterowania tak jak w tylnej klapie niestety. Ogólnie to laguny ciężko znoszą niskie temp i własnie albo nie zamykają albo nie otwierają alboi to i to na mrozie. Miałem kilka takich przypadków że nawet w środku lata kiedy zamykałem z centralnego to ten rygielek widać było że się porusza ale nie wysuwał się ani nie wsuwał do końca. Powodem...
może być tak ze kiedyś poszedł olej do wody a może i nawet cały czas idzie,a teraz będzie ciężko tego pozbyć
Proszę napisz czy pozostałe biegi gdy skrzynia biegów nie jest rozgrzana też ciężko pracują ?
Witaj, Wczoraj robiłem sprzęgło w podobnej lagunie objawy były podobne, ciężko chodził pedał sprzęgła doszło do urwania linki. Po ściągnięciu skrzyni okazało się, że na tulei (wałku), po którym chodzi łożysko zrobił się nagar do pyłu z tarczy i łożysko zaczęło się na całej długości zacierać łożysko ma do tego jeszcze takie rowki na części, która pracuje...
Szyba pasażera chodzi ciężko góra/dół, znacznie wolniej od szyby kierowcy, prowadnice czyste, nie wiem co może być przyczyną ?
witam czy znalazł pan powód tego ciężkiego odpalanie laguny gdyż mam ten sam problem i niewiem co z tym tak naprawdę zrobić był bym wdzięczny z jakie kolwiek wskazówki mam lagunę II 1,6 benzyna 01r
W serwisie powinni ci powiedzieć. Ciężko będzie - Laguna automat... Miałem dwie Audi na automacie i było prościej. Jak mam problem to lece do serwisu Audi i podają mi co chcę. Nawet drobiazgi i oczywiście wydruki. Powodzenia i pozdrawiam
Diagnostyka CLIPem. Bez tego ciężko ruszyć z miejsca.
witam ponownie i dziękuje za chęć pomocy (w dzisiejszych czasach ciężko o pomoc) zamieszczam trzy fotki mojego webasta
Ewidentnie uszkodzone okablowanie. Będzie ciężko znaleźć miejsce uszkodzenia ( lub podmienić uszkodzony przewód)
A olej w skrzyni jest ??
Witam. Mój samochód to renault laguna 1.8 8v 1994r Mam z nią spory problem, poniewaz Laguna po postoju strasznie ciężko odpala. Czasami trzeba ją kręcić prawie minute żeby załapała. Wymieniłem już przewody, świece, cewke wraz z modułem zapłonowym poniewaz byla uszkodzona. Macie jeszcze jakieś pomysly co jej może dolegać? Z góry dziękuję za pomoc.
Motorlaube nicht geschloss. Dasz radę przetłumaczyć sobie czy podać wszystko jak na tacy...? No z tego to będzie ciężko :):) to jest Motorhaube nicht geschlossen czyli maska nie zamknięta, kolejny komunikat mówi o uszkodzonym immobiserze i żeby sprawdzić w instrukcji obsługi. pozdr
Nieszczelność za przepływomierzem. Ogólnie ciężko wróżyć z fusow.
DPF na miejscu, jeśli chodzi o wtryskiwacze to faktycznie na 2 cylindrze korekta waha się około -10 mg, ale to nie będzie powodować przerwy przy przyspieszaniu. Z resztą, tak jak piszesz, jeżeli cewka by się zawieszała, to zarejestrowałby błąd w ECU. Klient użytkuje ten samochód od dłuższego czasu i wcześniej nie miał tego problemu, stąd wiem, że nikt...
Kolego moze luz na sworznie wachacza ? Trochę ciężkie do zdiagnozowania bo na obciążonym zawieszeniu cali jak auto stoi na kołach lub w 2 skrajnym położeniu auto na lewarku zdjęte kolo ciężkie do zdiagnozowania. Ewentualnie łapa skrzyni i lub silnika . Proponuję wizytę na stacji diagnostycznej za ok 30 zł sprawdzą całe zawieszenie .
U mnie pomogło przelutowanie scalaczka SMD w karcie. Ciężko ją rozdłubać.
Ciężko będzie znaleźć taki schemat.
Auto jeszcze u mechanika .Robi ponownie pomiary na zimnym silniku .Wczoraj sprawdzał wszystkie czujniki ,wtryski,czyscił przepustnice.Niby wszystko OK ale stwierdzil ze auto na zimnym silniku jest zalewane przez nadmiar benzyny.Co moze byc tego przyczyną?Nie znam parametrow ale twierdzi ze jezeki chodzi o pomiary i test na kompie to wszystko jest wręcz...
witam podam rozwiązanie problemu z blędem df301 uszkodzone wtryski po ciężkiej walce z tym autem bląd nie powraca laguna odzyskała moc i bląd nie powraca
Jak z chłodnicy się leje to wymienić na nową. Parownik zamarza gdy nie ma w nim płyny chłodzącego z układu silnika. Może nie być wystarczającej ilości oleju w skrzyni, dlatego biegi ciężko wchodzą.
Zgadzam się z kolegą Cremon w tej wersji Laguny Często podupada opornica sterująca szybkością pracy dmuchawy. Niestety bez wymontowania schowka ciężko ci bedzie wyciągnąć i zdiagnozować ten element.
Do tej wersji lali ciężko znaleść jakiekolwiek informacje. Wszystko to co znajdziesz w sieci to szczątkowe informacje kawałki instalacji elektrycznej, na różnych forach np. klubu renault-laguna czasem nawet z sensem opisana procedura np naprawy lub wymiany. A jesli już znajdujesz w sieci coś ciekawego to okazuje się że to do Laguny II. Wiem bo sam szukałem...
Pod maską obok akumuatora ciężko jest się dostać.
Niestety, ten ciągu znaków nic mi nie mówi. Bez diagnostyki lepszym sprzętem będzie ciężko coś sensownego powiedzieć. W ogóle to jaki masz problem z autem?
Dzisiaj jeszcze sprawdziłem że jak otworze auto i wsiądę do niego i zamknę drzwi i nie włożę karty to światełko gaśnie po jakiś 30 sek po włożeniu karty otwarciu i zamknięciu drzwi świeci przez około 15min Ciężki przypadek co ???
Uszkodzony mikrostyk w czytniku kart , Wyjmujesz popielniczkę , wyjmujesz czytnik kart , rozbierasz, masz dwa mikrostyki po lewej i na środku przy końcu . Ten po lewej odpowiada za takie właśnie zachowanie, ten po środku odpowiada za gaszenie i zapalanie lampek w środku. Powodem uszkadzania jest źle rozwiązany zaczep na napoje - jeśli poleje się choć...
Witam wszystkich :) Postanowiłem założyć nowy temat ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć informacji dotyczących programowania czy też jak kto woli dopisywania kart w Espace 4 zarówno w wersji przed jak i poliftowej ... W ogóle to ciężko znaleźć jakieś informacje i wskazówki do zrobienia czego kol wiek w autach typu Espace Velsatis czy Megane za to do Laguny...
Miałem podobny problem w fiacie siena... doszedłem że gdzieś pod deską nie łączy masa i to był najprawdopodobniej problem. Ale jakimś cudem się naprawiło i narazie jest ok. W każdym razie ciężko się tam do tego dostać...
Ciężko ze schematem bo takiej wersji nie ma.
Chodzi o diagnostykę komputerową? Gazownik u którego byłem ma interfejs do tego, ale do tego rocznika laguny nie pasowała wtyczka. A mieszkam w takiej okolicy gdzie ciężko o taka "usługę". A bez diagnostyki co mógłbym jeszcze sprawdzić?
a czy ciężko jest ją wymienić ?? Dzięki za odp:)
Immo jest w sterowniku, widziałem podobny przypadek, ciężko zrobić ;) ale się da.
Witam, mam problem z moją Laguną . Od jakiegoś czasu ciężko odpalała na benzynie aż w końcu przestała odpalać . Wymieniłem pompkę paliwa i nadal to samo. Po diagnostyce u mechanika wyszło mi że wtryski za długo działają i zalewają . tzw. zamiast 3 ms jest około 14 ms. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy ?? Co to może powodować ? Z góry dziękuje...
Nie, karta nie działa niestety, a jest do auta znajomego. Z tego co czytałem na forum to ze schematem ciężko..
To tak naprawdę jest Espace i ciężko tam głowę wsadzić......
Czym to mierzysz, bo tam napięcie się zmienia dosyć szybko, także digitalem z Tesco ciężko będzie wychwycić charakterystykę plus najlepiej wpiąć vacuometr.
Witam dwa dni temu przedziurawił sie wąż od interculera , po wymianie auto ciężko odpala nie kopci moc jest tylko długo trzeba kręcić żeby odpaliło :/
Jaka ta laguna mk1 czy mk2 ??? Przecież piszę że '97 Dokładnie 97 rok. Widze że chyba ciężko będzie z tym schematem ?
http://otomoto.pl/oferta/renault-laguna-... ciężko jest znaleźć ogłoszenie od osoby prywatnej: (
Proca akurat ciężko nie zauważyć . Zwłąszcza po modyfikacji km.
To czym Ty się zajmujesz/gdzie zarabiasz ciężko na chleb? :-)
sprawdzałem bezpieczniki pod maską oraz jeden w kabinie i są dobre a co do wiązki kabli pod akumulatorem ciężko się do nich dostać??
Proponuję wymontować przewód podciśnieniowy-kolektor-serwo łącznie z zaworem zwrotnym(przy serwie) Prawdopodobnie zaniczyszczony i ciężko działający zawór lub zaniczyszcz.przewód.
Sterownik zapamiętuje błędy,a kontrolka zapala się zawsze jeśli występują jakiekolwiek błędy w sterowaniu silnika ,dlatego ciężko ocenic co jest przyczyną.
to akurat jest oczywiste, przy wyjmowaniu raczej ciężko jest coś zepsuć. pokazuje dobrze, tylko delikatnie się rusza,
Było. Było nieraz. Tak ciężko użyć wyszukiwarki, czy ci się po prostu nie chce?
Nie jestem do końca pewny ale będzie niewielka różnica w łapie wyciskającej łożysko oporowe ,będzie różnica w długości i montażu tej łapy więc nie idzie podmienić łapek. Ze skrzyniami do Laguny ogólnie jest problem i lepiej założyć taką jaką sie miało ,a wiadomo że ciężko dostać taką skrzynie w przystępnej cenie .
Możliwe że UCH padło. Ciężko tak stwierdzić na odległość, ale najprawdopodobniej to będzie to. Da radę naprawić, trzeba tylko dobrego elektronika, który zna się na rzeczy. Inne wyjście to przekładka z rozbitego, takiego samego auta UCH, rygla kierownicy, karty i powinno ruszyć.
Witam. Jestem nowy na forum. Kilka tygodni temu moja Laguna 2 2.0dci 150KM 2005 ciężko odpalała i po kilku razach odmówiła posłuszeństwa. Pokazywały się pęcherze powietrza w układzie paliwa, jest ręczna pompka ale cofa paliwo spowrotem. Pompy paliwa w baku nie ma i nie wiem gdzie jest! Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie się znajduje ta pompa paliwa, dodam...
Serdecznie dziękuję za pomoc. Naprawdę ciężko jest znaleźć schematy. Teraz już wiem co muszę zamówić. Pozdrawiam.
jakie za duże obciążenie? przecieżbyś słyszał że ciężko kręci ?całkowita cisza przy zamontowanym,to znaczy ze nawet automat nie stuka?
do błażej: w tym modelu były montowane półosie o kilku długościach, różnią się ilością zębów na przegubach, mocowaniem do skrzyni... w katalogu inter cars jest tego multum i ciężko jest trafić na odpowiednie
Wymień pompę paliwa (jest na grodzi i ciężko ją dostrzec, leć po przedowach paliwa) i paliwo powinno pomóc.
Na początek zobacz czy EGR nie jest otwarty.Która to generacja DCI?Bo niektóre miały tak że EGR był odłączony a moc była.Bład był tylko w pamięci.Reszta komp i podgląd parametrów.NIe masz,będzie ciężko na oko.
Człowieku , napisałem wyraźnie ,potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny , ja wiem o co chodzi i co jest . Nie rozumiem po co jest twoje widzi misie z twoimi aluzjami itd . Nie posiadasz schematu to się nie wypowiadaj . Dokładnie jeżeli już ci o to chodzi to elektrozawór sterujący turbiną ,i tam mi ginie napięcie i żeby zaoszczędzić rozwalania...
laguna sprzęgło ciężko laguna ciężko odpala ciężko odpala laguna
regulator nawiew renault muzyka przez bluetooth uszkodzona głowica dysku
saeco hd8752 pułapka grawitacyjna
Obniżenie napięcia anodowego w radiu lampowym z zasilaniem 230V Prowadzenie kabli elektrycznych po wierzchu bez kucia - metody i zasady bezpieczeństwa