Czujnik obrotów wału.
Wyślij na email numer VIN pojazdu.
a czy na zimnym i goracym tak samo adpala ? co do obrotó to moze byc ze tylko czujnik temperatury wariuje
Może to być czujnik obrotów.
to nie jest czujnik obrotu kierownicy tylko taśma do poduszki i klaksonu zamknięta w czarnym, okrągłym pudełku. jak nie wiesz o ile została obrócona to pokręć w jedna stronę do oporu (delikatnie !), następnie w drugą, też do oporu, licząc jednocześnie obroty (wyjdzie pewnie z 8 ), potem cofnij o połowę ilości obrotów i zamontuj, koła muszą być oczywiście...
90% usterek powodujących taki objaw w lagach to czujnik temp. silnika, zielony, 4-ro pinowy
Immo zostaw w spokoju, nigdy przenigdy nie zgasi silnika już uruchomionego. Problem leży w tym, że Twoje auto nie widzi obrotów wału, Diagnostyka plus czujnik do wymiany pewnie.
Jakieś błędy na komputerze? jakie ciśnienie na szynie? może czujnik obrotów?
Witaj.Jak podepniesz klipa a auto nie będzie chciało odpalić to sprawdź czy widzi obroty,usterka dosyć podobna do uszkodzenia czujnika położenia wału.
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
Witam Mam pytanie do forumowiczów a mianowicie oriętuje się ktoś może gdzie w autku Laguna 99r.1,8 16v znajduje się w silniku czujnik obrotów który podaje impulsy do licznika -licznik elektroniczny??Będę zobowiązany:)z góry dzięki
Jakie świece , jakie ciśnienie daje pompa paliwowa , ciśnienie sprężania jakie . Instalacja piszesz ze oka . To wymień czujnik najlepiej z regulatorem dolej uszlachetniacza . Zwróć uwagę na kolor pinów we wtyczce jak i w czujniku .
Każdy ząb to szpilka. I masz liczyć szpilki, nie napięcie jako takie. Do tego jeśli chcesz z tego liczyć obroty to spójrz na koło, i na oscylogram który kolega (at)merc124t zamieścił. Jedna szpilka jest większa, to jest ten jeden szerszy ząb na kole. Ta szpilka oznacza 1 pełen obrót koła. Mniejsze szpilki i mniejsze zęby są do informowania ECU o aktualnym...
Powodem może być również uszkodzony czujnik położenia przepustnicy miałem podobny problem w Citroenie.
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
Do sprawdzenia instalacja od czujnika do sterownika silnika. Nigdzie n ie pisałem, że mam lagunę, w większości aut obroty jałowe to ok750
Temat rozwiazany
ile bym tych dTi nie diagnozował, to w każdej odczyt z czujnika wzniosu iglicy jest taki jak Ty piszesz. jak odepniesz wtryskiwacz ster. to nie zarejestruje błędu z zaworu, bo przestaje nim sterować.
Witam... W mojej ladze 2 1.9 dci problem falujących obrotów ustał po wymianie czujnika przepływu powietrza.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam lagune 1.9dti kombi ktora chce doprowadzic do stanu idealnego. Jako iz kupilem model ktory nie posiada zadnej korozji postanowilem by nie zalowac w naprawy. Wymienilem swiezo sprzeglo olej 10w40 wszystkie filtry itp. Auto po wymianie termostatu ktory niestety przeciekal zaczelo dziwnie zachowywac sie na biegu...
Renault Laguna rocznik 1997 2.0 silnik kod F3R -728Problem z duzymi obrotami na biegu jałowym około 1350 obrotów /minute . Komputer nie podaje błędów. Czy winę ponosi tylko czujnik regulacji biegu jałowego
Spr parametry clip-em. np czujnik sprzęgła.
Czujnik położenia wału sprawdziłem i jest ok
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Ja myślałem jeszcze o czujniku temperatury bo to tania sprawa ale też może odma olejowa
standart,problem z cisnieniem paliwa,regulatory padaja na potege
genek1000 Jak nie wiesz czego to się nie udzielaj. Czytaj ze zrozumieniem. koledze włącza się klima tylko po przekroczeniu 2000 obrotów wyłącza się kompresor. Po zmniejszeniu obrotów klima znów załapuje. Zawsze mówię jedno : Chcesz pomóc to pomagaj ale sensownie. Nawet kolega Norbi12 już taki czujnik znalazł.
Taśma airbag nie ma nic wspólnego z usterką, problem masz z czujnikiem kąta obrotu kierownicy. Sprawdź linię CAN od czujnika kata skrętu do modulatora ABS.
Problem rozwiązany, czujnik temperatury wody
a mi pomógł czujnik temp
Wieszanie się Renówki dci na obrotach to najczęściej czujnik sprzęgła, błędu nie będzie, bo i skąd.
Mam problem z autem jak w temacie. Przepustnica "błysk" Adoptowana Clipem, Oringi pod kolektorm nowe. Dolot szczelny, sprawdzane kilka razy.Jak się nagrzeje do 80st to po przegazowaniu zostaje na wysokich obrotach. Błędów brak.Na zimnym jest ok. Przepustnice podstawiałem inną i to samo. Ręce opadają! Po zgaszeniu i odpaleniu ładnie trzyma 850 obr. Przepustnica...
Sprawdź lepiej czujnik przy pedale sprzęgła. Ciśnienie dobre.
Laguny nie odpalają na czujniku wałka rozrządu więc jakby nie było widzianych obrotów to wtryski też by nie wysterowało.
Żaden błąd się nie rejestruje. Czujnik obrotów wału, a konkretnie to jego kostka. Zacznij od wyczyszczenia, podgięcia blaszek.
Czujnik temperatury to nie termostat
Jakie obroty widzi sterownik przy rozruchu?
Dziękuję za pomoc,ale zapytam jeszcze o ten czujnik temp. Wiatrak włącza się przy odpowiedniej temp. I jeszcze coś .Powiedz mi gdzie jest ten czujnik obrotów wałka w moim modelu.
sprawdź czujnik temperatury
Błędy i parametry czujników?
NO to nie było pomocne wiem ze na zaciąg jest ryzyko ale tylko jedynie wtedy moglem sprawdzić czy silnik wo gule chodzi wiec możne ktoś coś powie czy możne czujnik obrotów na pompie ??
Podłącz komputer odczytaj błędy i zamieść kody błędów z opisami. Sprawdź czujnik obrotów wału na skrzyni biegów , walka rozrządu na głowicy.
Coś jest nie tak. Cytuję instrukcję serwisową: "Cechy szczególne: Sprężarka klimatyzacji jest wyłączana, jeżeli ciśnienie na wyjściu ze skraplacza jest mniejsze, niż 2 bary lub większe, niż 27 barów." Jeśli czujnik pokazuje ciśnienie=0 to dlaczego działa przy wolnych obrotach?
Czujnik wału powinien pokazywać obroty dwa razy wyższe niż czujnik wałka. Przy kręceniu rozrusznikiem obroty wału masz około 200 300 obr/min.
cZujnik tempratury do sprawdzenia
Jak zapala się i jeszcze jeździ to czujnik oleju.
Jeszcze nie wiem dlaczego wymieniałeś czujnik temperatury?
A jak myślisz? Iskra jest dopasowana do prędkości auta czy obrotów silnika?
Trzeba zobaczyć czy widzi obroty jak jest ciepły, może czujnik położenia wału.
podepnij sie pos kompa to cos pokaze. mozesz miec walniety czujnik temp.
Czujnik na pompie sprawdzony.
Naprawić, pojechać z diagnozą i patrzeć, zapewne wina wiązki lub czujników. Do podpatrzenia czujnik obrotów wału, ciśnienie na listwie... Na temat tego silnika, jest tu naprawdę wystarczająco napisane.
Po podłączeniu do kompa pokazuje błąd czujnika położenia wału.
W sprinterze się nie zdarzyło , ale w lagunie i owszem , winna była przetarta izolacja na przewodzie od czujnika obrotów wału który na wstecznym dotykał do mechanizmu zmiany biegów . Może twój problem jest podobny ?
koncze temat uszkodzony byl czujnik otwarcia przepustnicy
Kończy się pewnie żywot czujnika obrotów wału, to tak statystycznie. Wskazana diagnostyka.
wepnij spinacz w kabel czujnika i sprawdz jak się zachowa czy obroty skoczą.
Błąd czujnika pedału prędkości --> obroty stoją w miejscu Błąd przepływki pewnie jest już dużo dłużej.
Problem z zasilaniem lub czujnikami obrotów wału, immo nie ma możliwości zablokowania po uruchomieniu auta.
Może to być dużo przyczyn trzeba przeprowadzić jakąś diagnostykę na początek proponóję jechać na kompa jeżeli nic nie pokaże to możliwe że jest problem z wtryskami lub czujnikiem wałka rozrządu lub coś takiego.
Przyczyną był silnik krokowy i uszkodzona jego uszczelka przy okazji wymieniony został czujnik temperatury zasysanego powietrza i obroty wróciły do normy.
Mam problem z falującymi obrotami 900-1200 obrotów. Na komputerze wykazało błąd: P180B obwód czujnika pedału ścieżka 2. Czy ktoś się spotkał z takim problemem, jakie są ewentualne przyczyny i koszt naprawy?
Główna przyczyną były cewki i czujnik położenia walu. Założyłem zestaw ze sprawnego auta i wszystko jest dobrze. Po nagrzaniu się silnika jedna cewka się że tak nazwę wyłączała i czujnik przestawał nadawać sygnał.
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
W końcu odkupiłem używane lampy LED OSRAM pasujące w miejsce halogenów a włączenie zasilanie jest z akumulatora - sterownik lamp z czujnikiem skoku napięcia przy obrotach sinika.
usterka usunięta w serwisie renault wadliwy czujnik położenia wału
Witam. Podepnę się pod temat. Laguna 1.6 16V 1999 K4M. Gdy zimny to trzeba dłużej go pokręcić ale zapala za 1 razem. Niestety silnik ma bardzo niskie obroty, raz zgaśnie raz nie, i po chwili wchodzi dopiero na swoje około 700 obrotów (czasami trzeba go przytrzymać na gazie ) i dalej jest w porządku (w czasie jazdy również). Następnie gaszę go na gorącym...
Witam, posiadam lagune 2.0 v 8 z roku 1998 mój problem jest taki, iż pracuje tylko na trzech garach, czwarty tylko momentami sie załącza jest to odczuwalne do 2000 obrotów, powyżej tych obrotów problem nie znika, lecz jest mniej odczuwalny. Wymieniłem cewki, kable, świece, czujnik położenia wału, wtryski. Proszę o pomoc, radę.
Sorki za ten kalkulator ale myślałem że to oczywiste :) Wracając do pytania Przemo9826 dobrze Cie kieruje. Pedał sprzęgła czyli czujniki (chyba są 2) mają wiele do obrotów.. Np spowalniają opadanie obrotów przy zmianie biegów.. A Twoja laguna to czasem nie jest po przekładce?? Miałem kiedyś podobny przypadek.. FachoFcy tak powpinali kostki że po wciśnięciu...
dzięki sprawdzę ten czujnik i dam odpowiedź czy to to
A czy ten potencjometr pedału gazu ma wpływ na szarpanie? czy tylko czujnik ciśnienia?
gdzieś jest test tego sterownika, i po wysterowaniu jego pracy manualnie - przygasa oświetlenie wnętrza. Zobaczę czy po kilku takich wysterowaniach odpali lepiej. Obroty z czujnika wału przy odpalaniu też sprawdzę.
uszkodzony czujnik temp. silnika, typowe w ladze.
tak sobie pomyślałem że pompa to może nie bardzo. Ale sprawdź połączenia na czujnikach obrotów wału korbowego (okolice filtra powietrza) i wałka rozrządu (okolice wlewu oleju). A może nawet same czujniki (sygnały z nich i stan ogólny, odstęp).
Witam Laguna 1.9 DCi max obroty 1500. Wywala takie błędy : P1806 Obwód czujnika przepływu powietrza P1801 Obwód czujnika temperatury chłodziwa P1809 Obwód czujnika ciśnienia na listwie CR P1826 Obwód przekaźnika świec żarowych Po skasowaniu błędów pozostają dwa P1801 i P1806 na każdym czujniku i na przepływomierzu po włączeniu zapłonu pojawia się 5V....
Powodem tego może byc uszkodzony czujnik temp silnika ma właśnie takie objawy .Sprawdź też silniczek krokowy
Próbowałeś na plaka z odpiętymi wtryskiwaczami aby nie dawkowała paliwa i czy będzie chodzi dłużej? Możesz zobaczyć w parametrach obroty wału, przepływomierz powietrza,?
wplyw na regulacje składu mieszanki ma sonda,czujnik przepustnicy,czujnik podćiśnienia kolektora,czujnik temperatury śilnika falujące obroty mogą wskazywać na fałszywe powietrze.Warto przejrzeć ins el.
W tym modelu by nie łapał niepotrzebnych błędów najlepiej uciąć 15. To załatwia sprawę, można jeszcze zablokować czujnik obrotów wału korbowego.
Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
Witam Miałem bardzo podobny problem tylko ze w Fordzie Mondeo MK3 z silnikiem 2.0 benzyna. Wymieniłem świece, przewody, cewkę, filtr paliwa. Silnik wkręcał się do max: 4000 obrotów. W moim przypadku pomogła wymiana czujnika MAP (bardzo prosta i stosunkowo tania naprawa ~40zł). Możliwe ze w Lagunie będzie podobnie.
Jeżeli miernik pokazuje że stycznik jest ok.(to znaczy zwiera i rozwiera, chociaż wystarczy zobaczyć czy są światła STOP) a mimo to nie ma reakcji to coś nie tak z elektryką, sprawdź wtyczkę i przewody. U mnie obroty spadają do 900 obr/min.
Witam. Mam problem z Laguną 2 1.9 dCi. Auto kopci na czarno i cały czas wywala dwa błędy: przepływ powietrza oraz ciśnienie paliwa. Uszkodzona była rura od turbiny do przepływomierza. Auto nie chce wkręcać się na obroty. Gdzie dalej szukać przyczyny? EGR sprawdzony, czujnik na rurze na opaski, ale za ciasno wciśnięty z nowym oringiem.
Diagnostyka nie zaszkodzi - sprawdzałem tez ECU prostym czytnikiem OBD, nie pokazywał mi błędów, ale pośrednio poprzez dziwne wskazania z czujników można było ocenić co nie działa. CLIP powinien pozwolić na diagnozę. Jak czyściłem przepustnice w K4M700 1,6 16V 2001 - po wyczyszczeniu zwykłej, ok, ale musiałem robić restart ECU (odłączenie na min 15...
Oczywiście, że mogę napisać, wymień sterownik silnika (wtrysku) sagem s2000rpm który znajduje się pod akumulatorem, możesz kupić używany, tylko elektronik samochodowy musi go wyczyścić, on będzie wiedział o co chodzi. U mnie było idealnie to samo, teraz tylko drgnę kierownicą od razu podnosi sobie, wcześniej, spadał z obrotów a nawet gasł. Możesz jeszcze...
wymień obydwie cewki zapłonowe na nowe i będzie po problemie. możesz sprawdzić również, czy nie ma luzu na klapce przepustnicy oraz zmienić czujnik położenia przepustnicy
Mialem podobną sytuację. Okazal sie padniety czujnik temperatury silnika.
Wracając do tematu laguny w liście stanów jest taki oto stan "14G Brak informacji o prędkości obrotowej silnika AKTYWNY" ktoś wie o co może chodzić. Immo zostało zdjęte, pompa działa, iskry nie ma bo sterownik nie czyta obrotów silnika mimo że czujnik sygnał podaje, mierzone oscyloskopem.
Odłącz wtyczkę od czujnika klimatyzacji, znajduje się on na dolnym aluminiowym przewodzie który wchodzi do chłodnicy klimy. powinien być widoczny przez dolną kratkę w zderzaku po lewej stronie (strona kierowcy). Wszystko w porządku, ale czemu ma służyć odłączenie czujnika klimy?
Trzy rzeczy do sprawdzenia, w kolejności występowania usterki -obwód czujnika podciśnienia -czujnik temperatury -położenia przepustnicy Góra pół godziny roboty a temat wlecze się tydzień.
a sprawdzałeś sondy? rozumiem że jeździsz na gazie więc kompik się mógł też rozjechać problem jest mi nieco znajomy bo miałem taki w passacie ale przyczyną było złe ustawienie czyjnika poł. przepustnicy. U ciebie on się chyba nie reguluje więc zanim wypaskudzisz 300 na serwis posprawdzaj czujniki przyjemnego grzebania
dodam że na obrotomierzu nie było tego widać wskazówka dalej stała Sugerowałoby to problem z czujnikiem położenia wału lub jego wiązką.
https://obrazki.elektroda.pl/8601525100_... https://obrazki.elektroda.pl/6253198800_... Po podłączeniu czujnika (ten odpięty na zdjęciu) silnik gaśnie na niskich obrotach i z wydechu zaczyna dymić czarny dym.
musisz mieć lampę stroboskopową a lepiej czujnik zegarowy do pompy.
Wtrącę się przypadkiem. Ile przebiegu ma ten silnik? Regulacja zaworów jest hydrauliczna, bo jeżeli nie to prawdopodobnie konieczna jest ich regulacja. Dla ciekawości powiem, że w silniku F3R od Renault Laguna miałem identyczną sytuację. Wymieniono wszystko co możliwe: świece, czujniki, lambdę, reg. wolnych obrotów, czujnik podciśnienia, sprawdzono...
Pogoń klienta jak nie pomaga to lepiej go zlac.... bo robie elektronikę lata i wiem że takiego czujnika, na próbę nowego, który z zamiennika jest nieosiągalny nikt na półce nie trzyma... Dodano po 1 Ps ten błąd w np golfie 4 , czy lagunie swiadczył o odpadnięciu scalaka z układu czujnika ESP
Kolego mowa o czujniku położenia wału ? tylko że ma 270om i wzbudza napięcie po zbliżeniu do wirującej zębatki i zmiana obrotów zębatki zwiększa napięcie na czujniku temu go wykluczyłem bo na zimnym silniku pali na dotyk i pracuje równiutko dopiero jak rośnie temperatura zaczyna windować obroty nawet do 3000obr./min. po prze gazowaniu obroty spadają...
Dodam jeszcze że obroty zimnego silnika są w granicach 700obr/min. Wszystko wskazuje na brak ssania. Ale mogę się mylić.
Witam posiadam reno laguna 2.0bg 98r i mam problem Gdy jest zimny silnik to ma obroty 1000 a gdy się rozgrzeje to załaczają się wysokie obroty tak 1500 i tak jakiś czas asz silnik się rozgrzeje do 70 stopni wymienilem silniczek krokowy na nowy czujnik temperatury płynów i czujnik obrotow walu Co mam zrobić żeby miał cały czas takie same obroty proszę...
świece żarowe były zmieniane (grzeją ok), pasek rozrządu także, filter paliwa, akumulator, czujnik śledzenia obrotów wału wyczyszczony, alternator sprawdzony pod względem ładowania,
laguna obrotów czujnik obrotów renault laguna laguna falowanie obrotów
ccleaner wirus transformator halogenowy zmienne bezpiecznik awaryjnych
Toyota Land Cruiser 3.0 Diesel - Pompa paliwa w zbiorniku? Regulacja śruby L w pilarkach Oleo Mac 937