Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
Katalizator musi być, mam 2 lagunę i wiem z doświadczenia że turbina wysiada bardzo szybko, nawet po przejechaniu kilku tys kilometrów, nie polecam samemu dłubać przy tego typu naprawach bo nawet najmniejszy paproch potrafi zablokować smarowanie, w pierwszej kolejnosci zaciera się wirnik a póżniej pada cały silnik! Sprawdz turbine i jej ustawienie łopatek...
Witam, szukam na forach ale ciężko znaleźć odpowiedź na mój problem. Mam lagune 2 1.9 dci 120km silnik po remoncie jakieś pół roku temu obróciło panewkę, nowa turbina i nowy elektrozawór sterujący turbiną i IC. Od pewnego momentu mam problem z błędem który męczy wiele osób otóż jest to jak komputer twierdzi błąd wtrysku, czyli zapala mi się na pomarańczowo...
No wiec tak: Na clipie wyszło że za słabe doładowanie na dolocie czy jakoś tak (ogólnie że turbina kompletnie nie ma ciśnienia), podmieniony został elektrozawór regulacji turbo (ten czarny z dwiema wypustkami) i nadal to samo, sprawdzone cięgna na turbinie itp i nic nowego.Najprawdopodobniej turbina do wymiany. Nie wiadomo czy ktoś jej po prostu nie...
Turbina w regeneracji ok. miesiąca temu, więc z nią chyba powinno wszystko być okej. . I tu bym się mocno zastanowił czy problem nie pojawił się po regeneracji turbiny :cry: ? W zrzutach masz że ciśnienie jest za niskie. Może być jeszcze elektrozawór sterowania turbiny lub EGR.
elektrozawór ograniczenia doładowania, elektrozawór regulacji turbiny
EGR Wymieniony,przepływomierz wymieniony,katalizator wycięty.Nie ma poprawy nadal wydmuchuje powietrze przy 2000 obrotów.Przewody sprawdzone wszystko szczelne.
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze odp :D Dodano po 37 podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze Dodano po 22 wychodząc od vakupompy idziemy po wężyku i dochodzimy do trójnika, z czego jeden króciec kieruje nas do elektrozaworu turbiny złącze oznaczone VACU, a z elektrozaworu wyjście oznaczonym OUT idziemy do turbiny wróciwszy...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Właśnie o takie odpowiedzi chodzi w tym forum. Elektrozawór albo łopatki zmiennej geometrii zacinają się. Czujnik ciśnienia doładowania wymieniłem 2 dni temu i jak narazie tryb awaryjny się nie włączył. W tygodniu elektrozawór i zobaczymy czy będę musiał dobrać się do turbiny.
Jak mógł pomylić wężyki jak klapka gaszenia jest z przodu silnika na kolektorze ssącym a elektrozawór turbo i turbina z tyłu silnika . Poza Tym do elektrozaworu turbo idą dwa wężyki połączone ze sobą gumowym oplotem i nie będą inaczej pasować
na próbę zamiast elektrozaworu turbiny podłączyłem żarówkę i w zależności czy dodawałem albo odejmowałem gazu to żarówka świeciła mocniej i słabiej, na komputerze też zakres pracy tego zaworu oscylował 50-80% więc to raczej odpada
Sprawdzić czy nie spadł przewód podciśnieniowy od turbiny, elektrozawór od niego znajduje się przy prawym nadkolu przy grodzi przedziału pasażerskiego. Najrozsądniej jechać na serwis, przyczyn spadku mocy może być wiele.
Witam Jak założę sterownik od właściwego silnika czyli od Laguny II 1.9DCI 120km to muszę "pozbyć" się Immo? Czy orientujecie się czy kostki od sterownika są identyczne tu i tu? Czy podłączenie elektrozaworu turbiny i czujnika ciśnienia doładowania są w tym samym miejscu?
Guzik wiesz na ten temat bo po lewej stronie na podszybiu jest elektrozawór sterujący turbiną a nie żaden czujnik ciśnienia doładowania, który notabene znajduje się na róże obok akumulatora. Zalecam auto oddać do mechanika bo z taką wiedzą wiele nie zdziałasz.
Kod błędu DF054 Teraz przynajmniej z grubsza wiemy, na czym stoimy. Bład przepływomierza i EGR jest prawdopodobnie nie istotny - zaślepiony EGR, bez modyfikacji programowej powoduje że nie zgadza się zmierzona ilość powietrza w systemie - EGR jest bez zwrotnego czujnika położenia, jego przepływ jest ustalany na podstawie wskazań MAF. Do ogarnięcia...
Dla zainteresowanych. Uszkodzony byl eletrozawor ktory zle podawal cisnienie do turbiny, ta byla przez to zalewana olejem i siadala. Po wymianie elektrozaworu auto odzyskalo moc i przestslo dymic. Tak, na pewno tak było. Bzdura na bzdurze niestety, wątek zamykam.
Witam serdecznie. Zwracam się z prośbą o pomoc.Widziałem kilka tematów z podobnymi objawami lecz bez odpowiedzi lub temat z przed kilku lat nie rozwiązany. Sprawa dotyczy Renault Laguna II 2001r. 1.9 cdi 120kM Dwa miesiace temu wymieniłem turbinę na regenerowaną( stara przepuszała olej) i wszystko było super przez 4.000 tyś /km. Pojawił się problem...
Dałeś nowe wężyki,czyli wszystkie wymieniłeś czy tylko zamieniłeś miejscami przy elektrozaworze sterowania turbiną.Mam te same objawy(LagunaII 1.9dci,r2003,110KW)i też kombinowałem różnie,włącznie z czyszczeniem EGR.Wtryski mam dobre bo robiłem test przelewowy.Filtr powietrza wymieniony.Przepływka dobra bo po odpieciu jej gorzej auto się zbiera.Jedyne...
Witam. Niedawno zakupiłem nowy samochód jak w tytule Renault Laguna 2 FL silnik 1.9 DCI. Jaki mam z nim problem. Otóż silnik do ok 2000 obrotów jest słaby, wyraźnie brakuje mu mocy, powyżej zaczyna przyśpieszać, ale żadna rewelacja. Spalanie po mieście oscyluje się w granicach 9 litrów. Po podpięciu obecnie jeszcze ELM 327 kalkulowane obciążenie silnika...
Mam problem z Laguną 2001r. autko jest mułowate i puszcza mocno czarny dym najbardziej między 1800 a 2100 obr. oraz dodatkowo pojawia się dźwięk jakby dzwoniły wtryskiwacze przy równomiernym dodawaniu gazu. Potem przy jeździe powyżej 2500 obr. pojawia się tryb awaryjny (kontrolka usterki elektr.). Podmieniłem: elektrozawór turbiny, przepływomierz powietrza,...
tylko jakim? - delphi (chiński pewnie) pstryka przekaźniczkami w środku sprawdzając różne protokoły i nie wykrywa kompa - blutufowy ELM nic nie wykrywa - kupiłem specjalnie DDT2000 na USB i on też się nie łączy - kable w kostce obd sprawdziłem, jest 12v stałe, 12v po stacyjce, 2x masa, linie K i L które idą do puszki immo (jest przejście) więc czym...
Cześć. Mam problem ze swoją Laguną 2 PH2, skrzynia DP0. Przy zmianie z 1-2 czuć czasami szarpnięcie, zazwyczaj pod dużym obciążeniu, gwałtownym ruszaniu. Poza tym wszystkie biegi działają normalnie, z tym, że przy bardzo szybkiej jeździe (~140km/h) skrzynia wchodzi w tryb awaryjny (Check gearbox). Po ponownym rozruchu wszystko jest tak jak przedtem,...
Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie?? Dodano po 13 Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło. Nie polecam mieszać ze sztangą . Ma być ustawiona fabrycznie . 2,2 bara to za dużo stanowczo . 1,4-1,5 bara to fabryczne ciśnienie . Można...
Witam wszystkim. Jestem jak na razie szczęśliwym posiadzaczem Renaul Laguna II z 2001r. Silnik 1.9 dCI 120km. Od pewnego czasu zauważyłem dziwną przypadłość, mianowcie gdy odpalę samochód, a silnik jest zimny to po przegazowaniu lekko dymi na niebiesko, jeśli silnik spokojnie chodzi na wolnych obrotach dymienie nie występuje.. Ustaje w momencie, gdy...
Witam mam pacjenta laga 1.9 dci 101KM, dwa tygodnie z nią walcze trochę danych -błąd jaki łapie 6150 MAF nieprawidłowe działanie podkładane dwa maf-y to samo -przepływ w parametrach do 50mg/na skok maks przy 3000obr/min -ciśnienie paliwa od 250bar do 550bar maks (ale przy tym ssaniu komp więcej nie poda ale dla pewności kupiłem nowy regulator na pompę...
Witam mam problem i nie moge dojsc do konca. Renault Master turbo po regeneracji ale sie nie wlacza, chyba ktos cos tu robil na moj rozum. brakuje czujnika cisnienia doladowania i elektrozaworu sterujacego westgate, zamiast tego wezyk wychodzi z krocca w kolektorze ssacym bezposrednio do gruchy westgate bez sensu, a krociec w pompce vacum ten cienki...
Wie ktoś jak załącza się zawór podciśnienia sterujący klapkami zawirowań. Czy jest jakiś czujnik dzięki któremu ten zawór puszczą podciśnienie. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź! Jak od zaworu podciśnienia odlacze kostke i zamierze napięcie na niej to jest 10v. A jak z kostki wezmę tylko plus a druga strona dotknie masy to pokazuje ponad 12v...
elektrozawór turbina laguna elektrozawór turbina laguna turbina
przyciski dotykowe pralka przekroczono limit połączenia sustain keyboard
junkers wymiana elektrody sprzet medyczny serwisanci
Praca równoległa transformatorów olejowego 630 kVA i suchego 1000 kVA: chłodzenie i bezpieczeństwo Jak przyciemnić zegarek elektroniczny LED, LCD, VFD – metody, folie, ściemniacze, marki Cosmos, Xiaomi