Jesli kompresje będziesz miał dobrą to znaczy że zawór ci sie nie zawiesza i popychacz nie ma nic do tego. A objawy mogą świadczyć o np. braku zapłonu na którymś cylindrze.
Witam posiada ten silnik koło zmienych faz. Jeśli chodzi o zawory to są hydrauliczne. Popychacze
Kontrolka zapali się przy ok. 0,3 bar. Obstawiam panewkę wału.
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
Gdyby było wypalone gniazdo nie byłoby ciśnienia w pierwszym punkcie może mieć rację podparty zawór.Regulacja luzów albo płytki albo popychacz hydrauliczny.
Okej dzieki. Mam jeszcze jedno pytanko czy mogę ściągnąć głowicę bez rozbierania pokrywy zaworów popychaczy itp ?
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
witam tak jak tu ktoś powiedział lać i jechać ten typ tak ma.pozdrawiam
Brak błedu sugeruje problem z pompa paliwa w baku, czasem trzeba wymieć cały kosz pompy. Te silniki są tez wrażliwe na zużycie popychaczy zaworów (szklanki) co może sugerować nierówną pracę na jałowym.
a wiecie może czy laguna 3 2.0L 140km ma hydrauliczne popychacze? Bo wszędzie są sprzeczne informacje... na naklejce znamionowej auta pisze BT0F ale to nic nie mówi.... W audi wszystko czarne na białym jest...
Tanio już było proszę pana , popychacze szklanek są wywalone o obrotnik polbiegowego narożnika cylindra i poprzez to nie jest wystarczające cisnienie w klocku hamulcowym , pozdro
Ale bzdura z tymi popychaczami ? bo znalazłem warsztat z bardzo dobrymi opiniami. same pozytywne. I tak mówili
W 16V silnikach przy kolizji tłoki uderzają w zawory gnąc ich trzonki, siła nie przenosi się na popychacze hydrauliczne i nie dochodzi do ich uszkodzenia
To mogą być popychacze. Jaki olej zastosowany? Czy poziom oleju jest OK jak dawno był wymieniany olej. czy kontrolka ciśnienia oleju natychmiast gaśnie.
Robiłem w zeszłym tygodniu głowicę w takim silniku, bo wkręcił się pasek osprzętu w rozrząd. Nie wyciskałem popychaczy, normalnie poskładałem i odpalił na dotyk, więc nie w nich bym szukał przyczyny
Witam, To mój pierwszy post na elektrodzie :) Zauważyłem znajomy temat, więc postanowiłem dodać jeszcze jeden punkt. Problem klekotania może również być spowodowany zużytymi hydraulicznymi popychaczami (bardziej wrażliwe na niższe ciśnienie oleju). Stąd objawy najczęściej występują tylko podczas rozruchu silnika. Pozdrawiam
dopiero teraz ale okazało się że popychacz zaworowy był podpartu przez co palił na trzy cylindry i gasł na zimnym silniku pozdr.
Może ciut nie na temat ale chciałem wtrącić tu małe sprostowanie. Otóż w silnikach F3P NIGDY nie było hydraulicznych popychaczy zaworów. Regulacji luzów zaworowych dokonuje się poprzez dobór płytek.
Niestety źle złożyłeś, śruba musi ciasno dolegać do zespołu popychacza. Tłoczek w czasie montażu (wkręcanie) musi być wciągany w obudowę. Prawdopodobnie pierścień wyskoczył z gniazda, ale bez rozbierania się nie obejdzie.
Musi być króciec. Jak masz rurę elastyczną która idzie z nadkola do obudowy filtra to za nią jest ta klapa i powinien być króciec (dodatkowo wchodzi tam rura która doprowadza ciepłe powietrze znad wydechu). Tam nie ma hydro popychaczy i nie wiem kto Ci to powiedział. Regulacja jest na płytkach.
Witam Opiszę od początku jak wyglądała sytuacja Pewnego dnia jechałem ok 30 km po ekspresówce i na większych zakrętach zapalała sie dioda od oleju . po chwili silnik zgasł po czym dałem gazu i zaczął głośniej pracować. Postanowiłem dojechać na stacje i dolać oleju (wybrałem jakis do diesla) jednak silnik nadal głośno pracował. Dojechalem do domu, następnie...
Niedawno robiłem głowicę przejechałem na niej po szlifie raptem około 10 tys.Wymieniałem też popychacze,tylko gościu miał problemy z dobraniem podkładek.Jak odkręciłem wlew oleju podczas pracy silnika to opluł co nie co olejem.Silnik mam 2,0 84,00 kM.
Zgadza się. To już było napisane we wcześniejszych postach. Denerwują mnie diagnozy wystawiane przez internet zaraz po zgłoszeniu awarii: przykład - jako jedna z pierwszych: to głowica .... Sprawdźmy to, co nie generuje kosztów a potem zajmijmy się poważniejszymi sprawami. Sprawdzenie korka - ok, odkręcanie korka przy nagrzanym układzie - lekko mówiąc...
Poza klekotaniem luznych zaworów nic tam nie usłyszysz a jeżeli coś wyje to nie tam . W tych silnikach po większych przebiegach pojawia się luz popychaczy w gniazdach tak że mając poprawnie wyregulowane zawory nadal coś stuka i jest to spowodowane właśnie nadmiernym luzem popychaczy i nie da się tego naprawić konieczna wymiana głowicy . Zauważyłem że...
Popychacz hydrauliczny ma jednolity kształt walca, natomiast ten z płytką ma na górze wgłębienie w którym leży płytka, dodatkowo ma 2 przeciwległe nacięcia do jej wydłubywania ;) Pytanie jak wygląda wałek ? nie ma zjedzonych krzywek ?, a drugie, to czy oglądałeś w środku kolektor dolotowy ?
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Zawory trzeba zdemontować, sprawdzić prowadnice - czy nie są pęknięte. Następnie dokładnie sprawdzić zawory, te które nie są uszkodzone, lub skrzywione, mogą zostać. Niektóre skrzywienia są prawie niewidoczne, więc należy kontrolę bardzo dokładnie przeprowadzać. Szczelność sprawdza się naftą. Przy okazji wymień uszczelniacze. Rozwinę troszkę: Skrzywienie...
Rozrząd poniekąd doprowadza paliwo do cylindrów, a właściwie to pozwala mu dostać się do komory spalania. Jeśli rozrząd stoi w miejscu, silnik nie ma prawa się uruchomić, bo albo nie ma paliwa, albo nie ma tzw. kompresji, czyli koniecznego do zapłonu sprężenia paliwa z powietrzem, albo po prostu nie ma synchronizacji pracy tłok - zawory. Dodano po 1...
witam! mam problem, podczas odpalania laguny pekl pasek rozrzadu :/ zdjolem wszystko zdiagnozowalem i okazalo sie ze zawory nie odstaly. 2 zawory mi nie pasowaly to dotarlem je pasta zaworowa "zerowka" szklanki wyjolem i ponumerowalem oddalem glowice do planowania kupilem caly nowy rozrzad uszczelki itp itd. zlozylem wszystko i wystapily problemy :/....
Nie ma tam sterowania tak jak w tylnej klapie niestety. Ogólnie to laguny ciężko znoszą niskie temp i własnie albo nie zamykają albo nie otwierają alboi to i to na mrozie. Miałem kilka takich przypadków że nawet w środku lata kiedy zamykałem z centralnego to ten rygielek widać było że się porusza ale nie wysuwał się ani nie wsuwał do końca. Powodem...
Witam. Z tego co wyczytałem na elektrodzie wnioskuję: SW1 - zezwala na uruchomienie radia i może czegoś jeszcze ( bez zapłonu ). SW2 - zezwala na zapłon. Diagnoza: 1.Plastykowy popychacz SW1, w korpusie czytnika jest wyłamany: - w/g mnie to chyba zmęczenie materiału. - wygląda na słaby punkt rozwiązania projektu Renault. 2.Dźwignia na białym wałku nie...
Panowie, Z braku czasu i syzyfowej roboty na parkingu pod blokiem;) dopiero teraz dobrałem się pod pokrywę zaworów. Tak na moje niefachowe oko wydaje mi się, że nie ma co głębiej grzebać...acz proszę Was o potwierdzenie. 1) wałek wylotowy (tylny) na 4 krzywkach ma dość spore rysy (dwie powierzchnie musiałbym nawet pilnikiem wygładzić bo są ostre zadziorki)...
Witam wszystkich obserwatorów tematu. Turbina w samochodzie nie została wymieniona na nową ponieważ się rozchodziła :D. Klient odebrał samochód z odłączonym czujnikiem ciśnienia doładowania bo ( bo wtedy to jakoś jeździło) i zrobił w ten sposób około 1500 km. Zajechał z tym jeszcze do innego warsztatu że nie ma mocy itd . i tam podłączyli mu z powrotem...
Sam Laguna II z silnikiem 2.0 IDE na bezpośrednim wtrysku paliwa odpala tylko w trzybie awaryjnym czyli kiedy swieci się kontrolka śwec żarowych i silnika lub w pamieci sterownika są jakieś konkretne błędy Jestem trzecim zakładem który bada ten pojazd. Podobno po wymianie rozrządu tak się stało. Poprzedni mechanik oddal samochód z odpiętym czujnikiem...
próbuje sam rozwiązac problem. problem wystepuje na bęzynie i gazie. szarpie jak lekko dadam gazu , mocniej - tez szarpie ale bardziej, jeszcze mocniej wcisne- jedzie :-). silnik ostatnio chodzil na luzie równiusienko, dzis znowu chodzi jak czołg ale problem z szarpaniem w czasie jazdy wystepuje caly czas , nasila sie jak tylko silnik zlapie leciusieńką...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Witam. Sprzedam głowice z mastera 2.5 dci po regeneracji . Głowica jest z mojego mastera , którego jednak nie będę remontował . Zrobione w głowicy : nowe prowadnice nowe uszczelniacze reinz gniazda po obróbce zawory po obróbce głowica splanowana Głowica nigdy nie była spawana wszystkie gwinty są ok , łoża wałków rozrządu są w stanie b.dobrym sam facet...
uszkodzić popychacz uszkodzony popychacz wypadać popychacz
pompa głębinowa uszkodzona pralka blokada polar elektryczne wspomaganie punto silnik
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Brak obrazu i dźwięku w Kruger & Matz KM0243FND-S4 Viessmann piecyk gaśnie i nie grzeje - przyczyny