"wypada również jeden konik z popychacza zaworow" w żargonie zaciera ci się klawiatrura . Prawdopodobnie zatkany otwór olejowy w tej oś z klawiszami .
Po remoncie zaworów zdarza się że wypada popychacz hydrauliczny i wtedy ostro tłucze w silniku. Co może być powodem? (taki opis przedstawił mi teść przez telefon) :)
Zacznij od naciągnięcia linki hamulca, to częsty objaw w tych kosiarkach. Klin jest stalowy i trzeba naprawdę nieźle przywalić żeby go ścięło. No i zajrzy do gaźnika, tam lubi zrobić się osad który przytyka dysze główną. Sprawdź jeszcze czy sprężanie jest co obrót czy co drugi obrót, powinno być co drugi obrót. Kilka przypadków miałem że się rozpinał...
Witam. U mnie wystąpił w/w błąd na 3 cylindrze. Okazało się wina popychacza. Naprawione, działa.
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Panowie, jeszcze raz podrążę temat popychaczy, ponieważ: - Na zimnym nie wypada zapłon - przy wyższych obrotach na jałowym też nie wypada zapłon. Czyli mamy sytuację, że przy gęstszym oleju, tudzież większym ciśnieniu oleju zapłon nie wypada. Stąd moje podejrzenia co do popychaczy... Chyba że na siłę się pocieszam... Co o tym myślicie?
Z tego co wiem to jest na łańcuchu,i właśnie to było robione, bo wypadały laski popychaczy jak był zimny.teraz jest juz dobrze tylko własnie ciężko pali.Póżniej juz chodzi normalnie jak zapali.Zmieniałem też pompe wtryskową i turbo,płukany był silnik teraz jest nowy olej i filter.zostało tylko to odpalanie.dzieki ta klawiature to sprawdze bo juz mam...
Moja rada jest taka sprawdz jak chodzi silownik bez popychaczy jesli wysterowuje go centralka i chodzi ok to problem lezy w mechanice czasem male odchylenie popychacza przez zle zalozony silownik powoduje ze ciezko zaczynaja chodzic.Polecalbym rozkrecic mocowanie i zobaczyc jak wypada prowadzenie popychaczy najlepiej jak sa ustawione w jednej linii...
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Wygląda to tak jakby jakiś popychacz hydrauliczny na 4-tym garze niedomagał dopóki się olej trochę nie rozgrzeje .
Ja kiedyś kupiłem który miał przejechane ponad 450.000km ale wypadały laski popychaczy. Poprzedni właściciel przestraszył się że już silnik do wymiany i sprzedał tanio ale problemem było zalanie silnika kiepskim olejem. Po kilkakrotnym wypadnięciu dolali jeszcze moto doktora bo myśleli że jak będzie jeszcze gęsty olej to nie wypadną a efekt był odwrotny...
mam jeszcze jedno pytanko czy przy regeneracji głowicy wymieniales hydrauliczne popychacze???? :?:
Będziesz musiał zdemontować pierwszy pasek rozrządu bo to jest pokrywa zespolona z wałkami. Uważaj na dźwigienki popychaczy jak będziesz zakładać z powrotem
Nie pisałes nic o jakie błędy chodziło pewnie o wypadanie zapłonów , a przyczyną pewnie były popychacze hydrauliczne lub za ciasne prowadnice zaworów .Pochwal się ile zapłaciłeś.
Przecież to jest osłona termiczna kata i ona nie jest połączona z wydechem :) , nic nie pękło. Wypadanie załonu w ew10 najczęściej spowodowane popychaczami. Ew podsysa powietrze gdzieś.
Otwórz obudowę filtra powietrza i zobacz czy na przepustnicy i filtrze powietrza nie ma oleju, zwróć uwagę na pracę silnika na wolnych obrotach, czy nie wypadają zapłony i czy nie klepią popychacze.
od pomiaru ciśnienia sprężania mechanik powinien zacząć przed wymiwaną popychaczy. jak wypadał jeden z cylindrów to najczęściej uszkodzona świeca, gorzej cewka. jaki mechanik tak pewnie założył rozrząd i teraz muli ci auto. Najpierw niech ktoś kumaty ustawi rozrząd, potem pomierz ciśnienie. jak niewielki przstawienie było to może jeszcze silnik będzie...
Na pewno powodem nie było przechylenie traktorka, pierścień był już luźny wcześniej. Pewnie został "wyklepany" przez zawór ze zbyt dużym luzem. Możesz go zabezpieczyć przed wypadaniem w sposób pokazany na rysunku. Zawór trzeba dotrzeć i potem ustawić odpowiedni luz pomiędzy trzonkiem a popychaczem. http://obrazki.elektroda.pl/8703079900_1...
Tak jak pisałem wcześniej zabrałem zie za wymianę wszystkich zewnętrznych uszczelek jak i regeneracji elektrozaworów. Wymiana oleju filtra i uszczelki z pod dekla od strony koła . BANAŁ :) Natomiast z pod osłony Dyferencjału to już nie taki pikuś bo skrzynkę trzeba było unieść odrobinę ale bez znaczących przeszkód :) Po zalaniu nowym olejem nic z pod...
Jezeli chcesz dla znienawidzonej tesciowej, to doskonaly wybor ;) Szczegolnie z tym silnikiem. Znam więcej przypadków gdzie ten silnik w ogóle nie zepsuł się od nowości. Wypadające popychacze to tylko znam z bajek internetowych...
Zaczynasz za dużo kombinować ,problemy z paleniem powodują zazwyczaj zbyt małe luzy zaworowe.W tych motorkach uszkodzenie popychaczy objawia się najczęściej wypadaniem lasek.Pomyśl nad dodatkowym zaworkiem zwrotnym na zasilaniu pompy często pomaga.
Wytarty wałek rozrządu nie słychać podczas pracy silnika głuchego dzwieku w filtrze powietrza ?? lub wytarty popychacz zaworowy
W tych pilotach od Toyoty często uszkadzają się same plastikowe popychacze switchy. Plastikowy klawisz wyrabia się i wypada z obudowy. Alternatywą jest ich wymiana na wersję gumową,. Kluczyk zdalny do auta to taki przedmiot codziennego użytku, na który mało kto zwraca uwagę, a jednak jak się zacznie psuć to człowiek czuje się jak bez ręki. Wtedy często...
Jak nie ma ciśnienia oleju to nie pracują poprawnie popychacze hydrauliczne i mogą się nie otwierać zawory.
wymień olej i sprawdz ciśnienie oleju prawdopodobnie jest za duże i wiadomo olej ciepły ciśnienie spada i popychacz się domyka
Mechanik mi powiedzial ze regeneracja 800-1200zl. Bo pewnie popychacze hydrauliczne trzeba bedzie wymienić a jest ich 16 x 40zł... Dlaczego kompletny rozrząd? On ma 30k km. Ja rozumiem ze wszystko rozebrane bedzie wiec wypadałoby go wymienić. Olej wlasnie tez ze wzgledu na nowe popychacze moze nowy wlać. On ma 4k km.
Grzesiekw12 cewka już była podkładana pisałem wcześniej nowa ze sklepu czujnik wału czujnik wałka rozrządu w tym samym czasie Zresztą ta stara cewka też jest nowa Ngk i świece bo w Niemczech była wymieniona oraz cała przepustnica i popychacze. samochód przyjechał z Niemiec i było już wypadanie zapłonu ale dało się jeszcze jeździć pewnie sobie nie mogli...
Kompresję można sprawdzić bez manometru, a nawet bez odpalania silnika, jesli chodzi tylko o porównanie ciśnienia poszczególnych cylindrów. Wypadania zapłonów nie było ?
Zamontowałem nowy wałek od firmy "Świątek" od AER i silnik pracuje równomiernie jak nowy. Ważna rzecz zużycie wałka rozrządu nie od strony krzywki tylko od strony przeciwnej powoduje przy hydraulicznych popychaczach wtłoczenie większej ilości oleju do szklanek popychaczy co powoduje niedomykanie zaworów i nierówną pracę silnika tzw. wypadanie zapłonu.
Do kolegi kkknc: Przytoczony 2.1TD z Wranglera to silnik marki Renault, był obecny również w modelu Cherokee. Prosty silnik, ale z doładowaniem. Trafic posiadał ten sam silnik ale bez doładowania, więc do testów ten silnik byłby lepszy. Co do silnika ze Scorpio 2.5D, to "słynny" silnik włoskiej marki VM Motori. Silniki tej konstrukcji były montowane...
W starszej wersji zakładano zmieniano koło pasowe wału swojego czasu kosztowało prawie 900 zł - pewnie cena poszła w dół ale szukał bym oryginału lub bardzo dobrego zamiennika. Luz na sworzniu tlokowym był sprawdzony? On też może ci stukac. Nie ma wypadania zapłonu na pierwszym cylindrze? Koło zmiennych faz rozrządu 100% sprawne piszesz używane.
Dołączę się w takim razie do tematu. Może dla potomnych będzie. Pierwsze pytanie to czy wypadanie zapłonów może być spowodowane uszkodzonymi hydropopychaczami? Sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić. W komputerze zero błędów, przez dwa tysiące km zero błędów... Zdejmowałem głowicę i były wymieniane tuleje zaworowe bo jedna była lekko uszkodzona....
Ściągnij wałki i sprawdź krzywki, zamień od razu popychacze miejscami. Tam lubiły wycierać się wałki ale wtedy zazwyczaj falują obroty. Czy na samej PB jeździłeś, czy lapie wtedy jakieś błędy?
Jutro podam dokładny opis błędu i parametry. Kliny sprawdzone i jest ok. A zastanawiają mnie popychacze. Kilka miękkich a kilka twardych. Ale czy to mogłaby być przyczyną wypadania zapłonow?
Miałem podobny problem z wypadaniem zapłonu tyle, że w siilniku Z16SE (8 - zaworowy). Zaświecił się check, migał przy dodawaniu gazu, auto pracowało na trzech cylindrach. Problemem okazały się popychacze hydrauliczne. Do wymiany poszły one, dźwigienki zaworowe i wałek rozrządu bo trochę już był wytarty. Silnik przed naprawą klekotał jak diesel. Od początku...
Więc jak wyobrażasz sobie dalszą diagnostykę? Jest możliwość że nie domykają się zawory, ale to trzeba by sprawdzić w takim razie poprzez rozbiórkę i podmianę popychaczy na początek.
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
W tym silniku są zawory/popychacze hydrauliczne które się reguluje. Nie pamiętam dokładnie ale sie podstawia o 1,5 obrotu. Jeżeli popychacz da się docisnąć trzeba go wymienić Cytat z https://zlombol.pl/forum/3-technikalia/1... Generalnie w nowszych poldkach z regulacją hydrauliczną było tak, że jak już masz cylinder...
Wychodzi że wypada zapłon 3 i 4 zmień cewki z 1 i 2 potem weryfikacja ciśnienia paliwa i ten popychacz pompy wysokiego ciśnienia.
sprawdz luzy zaworowe.czasem jest tak,że zawory nie są podparte ale luz jest rzędu 5setek i wtedy pojawia się wypadanie zapłonow ,bo podczas pracy wydechowe sie rozgrzewają przez co wydłużają i podpierają popychacze.
To numery że sterownika https://obrazki.elektroda.pl/2421567600_... Skasowały się luzu w silniku z hydraulicznymi popychaczami? Skąd w takim razie 13 bar ciśnienia sprężania podczas pomiarów?
Mój kolega, zwykły mechanik, niedawno robił głowicę, ale u mnie był po prostu upalony zawór wydechowy. Poszła wymiana wszystkich zaworów, uszczelnień, popychaczy i jest ok, ale mam usuniętą wadę fabryczną, więc zapłon mi dawno nie wypada, a przy remoncie głowicy nie planowałem płaszczyzny. Mam natomiast ciągle problem, bo podszarpuje mi czasem, i też...
Wypadało by jeszcze sprawdzić z jaką siłą ten tłok trzeba wciskać przy danym sposobie przeniesienia napędu na tłok a to zależy także od gęstości tego co będziesz tą strzykawką podawał a potem przeliczyć to na moment obrotowy potrzebny do napędu zwijaka. Pewnie też przy napędzie trzeba będzie uwzględnić eleastyczność tej "nici" przenoszącej napęd na...
Problem ze szklankami miały starsze silniki np RFN, 136 KM. Faktycznie zaraz po uruchomieniu pracowały jak sieczkarnia, nierówno, ale stukot nie był duży, zwłaszcza jak ktoś zalał 10W40. Te 140KM podobno już miały poprawione popychacze, co nie oznacza, że nie mogły się zepsuć.
Chciałem się podzielić rozwiązaniem problemu otóż finalnie udało znaleźć się przyczynę wypadania zapłonów oraz nierównej pracy silnika. Otóż w silniku był zamontowany niewłaściwy wałek rozrządu od silnika AEX o pojemności 1.4, który różni się kształtem krzywki oraz kątem zamykania zaworu wylotowego. Zamontowałem nowy wałek od firmy "Świątek" od AER...
Po regeneracji popychaczy jest słyszalny w początkowym okresie pracy lekki dźwięk -stuki ciche-pracy popychaczy hydro . Znaczy, ze ciekna i nalezy je wymienic, bo cos uszkodziles podczas "regeneracji".
Spokojnie pierwsze AVF-y miały pompki AA a te miały starszy model nakrętki i popychacze "bolce". A co do usterki pompek. Wytartły / złamały się popychacze "bolce" i pompki zaczęły wychodzić do oporu uderzając o ogranicznik, ten pęka i tłoczki wypadają. Standart jak się tam przez lata nie zagląda.
No dobra trzeci był dany do regeneracji. Po tym już się bardziej zbliżyło "0" Na jednym mam tylko 0,95 a na drugim -0,78 ta regenerowana 0,13 ale w grupie 23 regenerowana ma -95 czy w normie? bo normy znam plusowe. Silnik równiej chodzi. Ale czeka go jeszcze mały remoncik bo okazało się że jeden popychacz uwalony, dlatego jeszcze przy wyższych obrotach...
Witam proponuje zacząć od sprawdzenia połączenia kolektor-gażnik bo to częsta awaria w tych autach a zaworki maja jeśli dobrze pamiętam popychacze szklankowe wiec raczej nie ma co sprawdzać:D Wypadało by się upewnić, zanim się napisze - zawory regulowane płytkami i raczej bez związku z opisywaną usterką
jeśli chodzi o te szarpania ok 1000obr to odłącz podciśnienie od EGR. To że zawór EGR jest szczelny oniczym nie swiadczy a po za tym EGR jest niepotrzebny(zmniejsza moc i zwieksza zuzycie paliwa). Generalnie Omega 20_16V to jest muł a 230tys to juz niedługo agonia. Żadko te motory dojeżdżaja do 300tys.Jeśli silnik pracuje twardo to przy tym przebiegu...
EGR też sprawdzałeś? Przecież nie ma cudów, jako że to silnik najprymitywniejszy ze wszystkich - rodem z kutrów rybackich... Wymiana silnika to zawsze ostateczność. Silnik z Granda jest dosłownie taki sam, więc nie powinieneś odczuć żadnej różnicy w stosunku do wcześniejszego silnika w momencie, gdy był sprawny. PS. sprawdź stan "nowego" silnika (w...
5. Katastrofalna możliwość - silnik słabiej chodzi na jeden garnek ale tylko w specyficznych warunkach obciążenia i obrotów. Tu winny może być wtryskiwacz, popychacz zaworu itp, zależy od konstrukcji silnika. na gazie czesto pokazuje p304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze pokazuje .hmmm moze to faktycznie cos z silnikiem. sprawdzono kompresje i jest...
Do przejrzenia układ paliwowy. Pierwsze bak ,czyszczenie sitka pompy i kosza sprawdzenie dyszy venturiego zasysania paliwa w koszu oraz zaworku klapkowego w koszu. Szczególnie jak problem znika przy pełnym baku. Druga sprawa to ciśnienie paliwa na pompie tandem plus szczelność wężyków oraz filtr paliwa. Jak filtr paliwa jest czarny to niestety pierwsze...
Witam. Citroen Picasso 1.6 benzyna rok 2013 przebieg 130.000 kod silnika 5FS. Po odpaleniu silnik pracuje ok aż do pełnego rozgrzania samochodu wtedy zaczyna nim telepać błędy to wypadanie zapłonu cylinder 2. Po sprawdzeniu okazało się ze po nagrzaniu silnik przestaje pracować na cylindrze 2 wtedy po około 5 sekundach pojawia się błąd wypadanie zapłonów...
Silnik ma wypadanie zapłonu nierównomierne, słychać pufanie z wydechu, map w kolektorze koło 420mbar, kąt wyprzedzenia zapłonu mocno skacze od 3 do 17 stopni. Wtryski wyjęte i sprawdzone, pylą ładnie. Spaliny mocno śmierzą benzyną. Kolektor szczelny, cewka, świece wymienione. przy wymianie rozrządu wymienione koło zmiennych faz, popychacze, zawór od...
No widzisz - nie do końca zwykły. Dwa których linki podałeś są 3-pozycyjne (chyba HY12-9-3) a potrzebny jest monostabilny (HY-12-9). Zwykły, zwykły. Podałem przykłady i miejsca gdzie szukać. Wierz mi, że da się to bez problemu znaleźć, ale przecież ja nie będę tego robił bo ani nie mam tego w ręku żeby popatrzeć dokładnie i porównywać, ani nie jest...
Pomiary są rozbieżne między sobą, więc wydaje mi się, że nie do końca przeprowadziłeś je poprawnie. Nie zmienia to jednak faktu, że poprawny pomiar prawdopodobnie wpłynie na wartości poszczególnych cylindrów, ale różnica między cylindrami 1, 2, 4 a cylindrem 3 pozostanie dosyć duża. Cylindry 1 i 2 jakoś się trzymają, na pewno jest problem z cylindrem...
Chrysler, to ciekawe, większe od Galaxy auto. Miałem to auto pół roku. Silnik CRD 2.5 to "kultowa" jednostka marki VM (pomijam wykup przez Mercedesa). Wcześniej, przed modyfikacją był to jeden z najbardziej topornych, awaryjnych i niedopracowanych silników rodem z kutrów rybackich, wymagał ręki mądrego mechanika, a takich niestety u mnie mało. Sam tego...
Witam. Regulację zaworów w tym silniku przeprowadza się prawdopodobnie tak jak w starszej wersji Ti-VCT wymieniając popychacze (lub jak kto woli szklanki) na inne o odpowiedniej grubości by ustalić w ten sposób odpowiednie luzy. Czasochłonna to robota gdyż należy demontować przy tym wałki rozrządu... A jak wyglądają STFT i LTFT dla bank1 i bank2 po...
To ten ogar na czeskim silniku od jawki prawda? Odnośnie sprzęgła - pamiętaj że im bardziej wkręcasz tą linkę tym bardziej rozłączasz sprzęgło! (w skutek czego klamka twardnieje, a kopniak przestaje działać). Regulację zacznij tak, odkręć tą śrubkę prawie na maks. Sprawdź działanie kopniaka, jeśli będzie normalnie pracować, to już prawie w domciu jesteś....
Są generalnie 3 opcje. Popychacze hydrauliczne, zanim dostaną oleju. Łańcuch zanim dostanie oleju. Łańcuch, zanim napinacz zostanie napełniony olejem i skasuje luz łańcucha, a dźwięk ten to hałas łańcucha po ślizgach.
Witam. Dziś do warsztatu przywieziono seata ibizę 1,4 16v aua z usterką wypadania zapłonu.Auto przez 3 miesiące przebywało w serwisie seata i nic usterka jak była tak jest.Odczyt błędów cdif cewka zapłonowa,stopień wyjściowy 1 i 2(rozwarcie)kod17757 wydaje mi się że jest to błąd systemowy bo powinna byc literka zamiast 1.wielokrotne wypadanie zapłonu...
Ciśnienie sprawdzałem trzy razy na pierwszym cylindrze. Za każdym razem zero. Poczytałem troche na temat opinii o tym silniku i wysoko prawdopodobne że wypaliło któryś z zaworów. Ponoć nawet przy przebiegach ok 50tys km zdarzało się wypadanie zapłonów. Mój ma przejechane 300 tys. więc i tak dobry wynik. Rozrząd mam już zdjęty i sprawdzone walki z popychaczami...
strona212 , opisałem Ci wszystko dokładnie krok po kroku w PW: "Cześć, to proste. Odkręcasz te 3 śruby zasłaniające małą zębatkę w silniku- tą od łańcucha. Ze środka zębatki wystaje Ci metalowy pręcik- popychacz. Wyjmujesz go. Z wystającej strony powinien być półokrągły z drugiej płaski. Za tym pręcikiem w środku kanału na niego powinna być kulka,...
W sprawie przerywania wymieniłbym jednak cewke. Przyczyną stuków na wolnych obrotach w tych silnikach są często popychacze hydrauliczne. Warto zdjąć dekiel zaworów i obejrzeć krzywki wałka rozrządu, dźwigienki zaworowe , wreszcie same popychacze warto ponaciskać czy któryś nie jest bardziej miękki od pozostałych. I olej wymienaj nie co 30 a co 15 tysięcy...
Kopcenie na czarno świadczy o nie spalonym paliwie w silniku .Sprawdż pompa paliwa-przelew do zbiornika,popychacz napędu pompy-minimalne wysunięcie ponad uszczelke 1-1.5 mm,maksymalne 3.9mm ,gażnik-pływak,zaworek iglicowy ,układ zapłonowy stan świec -kolor czarny elektrod -za dużo paliwa zalewanie lub wypadanie zapłonów.Jaki gażnik?
Witam U mnie niestety też wymiana samego czujnika i reduktora nie pomogła. A dokładnie pomogła jedynie na kilka dni. Potem ponownie przestało działać. Ostatecznie rozebrałem osłonę układu różnicowego i koło zębate było zupełnie luźne. Wsadzanie go na miejsce nic nie dawało. Ponieważ wypadało po 2,3 obrotach kołem. Postanowiłem je wymienić, tu jest bardzo...
Witam zakupiłam 2 lata temu VW lupo 1.0 miał pęknięty zawór i klepał (niskie obroty około 600) jak traktor po naprawie u mechanika wymianie zaworu i jakiś popychaczy, dalej klepie komputer nie pokazywał żadnych błędów, do dnia gdy mąż pożyczył go sobie do pracy i samochód stał całą noc na dworze wyskoczył czek zdiagnozowane wypadanie zapłonu (iskra...
Dzisiaj po 10km trasie auto straciło kompresje na pierwszym cylindrze do 0. Więc najprawdopodobniej przyczyną bedzie zawieszający sie zawór bądz popychacz. Usterka ujawnia sie tylko na bardzo rozgrzanym silniku, wiec sprawdzę ponownie jak auto postoi przez noc, czy kompresja wroci.
Witam..problem jest jak dla mnie bardzo ogromny, a mianowicie...Audi a4 B6 1.9 Tdi model silnika AVF 96 kw..Przebieg 266 124 km...mam je już 8 lat i nie było z nimi żadnych problemów. Odjakichś 4 miesięcy na poczatku zaczął lekko drgać silnik na postoju. Z czasem problem narastał. Jedyny błąd jaki byl to wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.Nie...
Przede mną do sprzedaży auta (zmiany auta) pozostało jeszcze około 40 000 km (4 lata). Czy z kompresją 9bar jest szansa to przejechać? Nie. A z ciekawości tylko, jaki jest mniej więcej koszt remontu głowicy w tym silniku? Chodzi mi o koszt całkowity czyli łącznie z rozbiórką i poskładaniem silnika. Jeśli to faktycznie głowica, do czego całkowita pewność...
Hej, ostatnio pisałem do Was o pomoc bo drżał silnik i nadwozie. Wymieniłem poduszkę olejową silnika i z drżenia przyszło na bujanie. Byłem na diagnostyce clipem i wyszły takie błędy: - czujnik położenia wału - wypadanie zaplonu cylinder 4 - przebieg procesu spalania nieprawidlowy Co do czujnika mechanik mówi o przestawionym rozrządzie ale mi się wydaje...
Popychacze umierają prawdopodobnie. W większości aut pomaga wlanie oleju 10W-60 Liquy Moly i dodatku Hydrostossel Additive firmy Liquy Moly.Ew. regulator wałka hałasuje(jeśli występuje).Mechanik powinien ci to szybko wykryć/zdiagnozować.
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
Witam! Problem jest następujący może ktoś pomoże: Auto podczas przyspieszania szarpie tzn ma takie zdławienia charakterystyczne gdy nie dostaje paliwa. Błędy wskazują na czujnik ciśnienia niewiarygodny sygnał. Pomiary online podczas jazdy pokazują, że wysokie ciśnienie na biegu jałowym to między 40-50bar, po dodaniu gazu rośnie lecz gdy ruszam i "depnę"...
Niestety, hydroregulatory nie zawsze (lub prawie niegdy) sie cofaja i podpieraja zawory. Jakaś to tam teoria jest. W praktyce, po kilkugodzinnym postoju i ciągłym nacisku krzywki, popychacz powinien ustąpić - chyba że jest zawalony sadzą z lichego i rzadko wymienianego oleju, lub zagęszczaczem. Po prostu układ jest niedoskonały - olej zostaje wyciśnięty...
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Cześć. Chciałbym zapytać, czy ktoś z Was jest w stanie mi wskazać powód nie odpalenia samochodu po dość dużej ingerencji w silnik. Silnik z racji dużego poboru oleju oraz wypadaniu zapłonu został rozłożony na części pierwsze i ogarnięty jak przystało (panewki, pierścienie, uszczelki, nowy rozrząd, popychacze z dźwigienkami i została naprawiona kompletnie...
Jeśli nie jest tor problem elektroniki, to pozostaje zdjąć pokrywę zaworów i zmierzyć skok zaworów względem innego cylindra, mierząc np. suwmiarką. W tych silnikach jest jeden wałek rozrządu z popychaczami rolkowymi. Przy nieprawidłowej pracy rolki potrafi się wytrzeć, co powoduje że czas otwarcia zaworu jest zbyt krótki i mieszanka mniej natleniona....
trudna sprawa.. szans nie ma, zeby sprawdzic jak błąd wystepuje, to sie dzieje kilka sekund na tydzien, nie mam szans wywolac tego sztucznie. Podejrzewam ze moze daje zbyt krótki czas wtrysku zaraz po odłaczeniu całkowitym ssania i silnik sobie nie radzi. Trzeba bedzie pomyslec nad jakims chamstwem.. No chyba ze jest cos mechanicznie.. wieszaja sie...
Witam serdecznie mam problem z V B , wolne obroty są ok, jest tylko bardzo denerwujące wypadanie zapłonów . co może być przyczyną. EGR zaślepiony, nowe świeczki,pierścienie i uszczelniacze wymienione ze względu na nieprzyjemne zużycie oleju,o silniku krokowym szanowni forumowicze nie chce słyszeć,moje podejrzenie kieruje sie ku popychaczom ,być może...
Witam W temacie podałem Passat, choć temat dotyczy Golfa 2 gdyż silnik zamontowany jest obecnie w Golfie. Silnik jeździł do niedawna w Passacie i nie było z nim problemów, następnie przełożyliśmy go do golfa. Objawy są takie silnik podczas pracy na biegu jałowym "pyrka" , ma takie jakby wypadania zapłonów. Silnik jest troszkę "leniwy". Na testerze spalin...
Ich nie będzie słychać. Objaw jest taki - mimo braku jakichkolwiek innych przyczyn silnik nierówno pracuje kiedy jest zimny, po rozgrzaniu usterka mija bez śladu albo pozostaje bardzo lekka nierównomierność pracy. Natężenie rożne, w ciężkich przypadkach pojawia się usterka wypadania zapłonów na nieokreślonym cylindrze. Usterka bardzo powszechna w silniku...
Wygląda że swiece dobre. Masz czym zdiagnozować żeby sprawdzić jakie jest ciśnienie doładowania? Ile ma auto przejechane i jaki jest zalany olej? Może być zmęczona sprężyna na zaworze i przepuszcza ciśnienie turbo ... Jak gorący sprężyna się rozszeża i niby ok ! Ewentualnie kiepski olej i problem z popychaczem ? nic tam nie klekocze jak zimny ? Może...
1cyl 17 2cyl 15 3 cyl 9,5 4 cyl 17 Tak wygląda ciśnienie sprężania w tym aucie. Auto salon polska od nowego klient ma. 145tyś najechane. Zapala check na zegarach. CDIF mi mówi.Wypadanie zapłonów cyl 3. Cewke ktoś zamieniał miejscami i wtryski też. Nic z tego nadal wypadanie na 3 cyl. Auto trrafiło do mnie. Pomiary takie jak wyżej.Widać niby jak na dłoni...
Skup sie na 2 cylindrze. Kompresja jest. Chyba ze wieszają się zawory, popychacze? Cewki zamieniałes miejscami i błąd na 2 pozostał? Czyli nie cewki. Wtryski zamieniałes miejscami i wszystkie maja taka samą rezystancje, tj około 15 Ω. Mozliwe ze wiesza sie sam wtryskiwacz. Ale zamieniłes miejscami i błąd pozostał na 2 cyl? Sprawdź istalacje do...
Mam podobny problem, po wymianie wałka rozrządu i popychaczy zaworowych nie mogłem odpalić auta. Rozrusznik kręci i w chwili gdy jest zapłon kręcenie gwałtownie ustaje, jak by eksplozja paliwa w garze gwałtownie hamowała obroty silnika, bardzo dziwny efekt. Sprawdziłem z 10x poprawność założenia paska rozrządu, zakładałem go już dziesiątki razy więc...
Witam. Na wstępie - moja wiedza o mechanice jest raczej skromna. Mam skodę Fabię 1.4 mpi silnik AQW 68 km 2002 r. Od jakiegoś czasu pojawia się problem, samochodem szarpie jak sam szatan, ja światła na choince pali się check i po podpięciu do komputera wyskakuje wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Auto ma instalacje lpg. Cewka, świece, rozrząd, sondy...
czy ktoś miał podobny przypadek i winne było co innego? Ja miałem coś takiego ... zimą auto się "naprawiało" a latem jak było ciepło to wariowało z zapalaniem i tez były błędy na cewkach ... Przyczyna była prozaiczna ... jak do tego w końcu doszedłem z elektronikiem ... ale wcześniej tez cewki zmieniałem wymieniłem popychacze o świecach nie wspomnę...
Witam po przerwie. Passat znów do mnie wrócił. Nie pisałem ale po ostatnim razie i wymianie separatora oleju na stary przestał przerywać,tzn dalej przerywa ale po chwili wraca do normy. Napiszę jak jest teraz i do czego doszedłem. Klient wrócił do mnie bo zaświecił się check ale silnik chodził normalnie, podłączyłem VCDS-a i wyszło "czujnik ciśnienia...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Masz wypadanie zapłonu a przyczyną tego jest niższe ciśnienie na pierwszym cylindrze. Możesz bawić się w wymianę świec, cewek, adaptacje przepustnicy itp ale nic Ci to nie da. Czemu uważam że to zawory? Z doświadczenia. Gdyby to była wina pierścieni to raczej na wszystkich było by niższe ciśnienia a nie tylko na jednym taka kolosalna różnica. Podejrzewam...
Witam serdecznie, Jestem posiadaczem golfa 4 silnik 1,6 SR w gazie, rocznik 2000. Zmagam się z problemem falujących obrotów na postoju, czasem brakiem mocy. Byłem już u mechanika który po podłączeniu do komputera pokazał błąd- wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Mechanik wymienił: -świece -przewody od świec -cewkę Problem zniknął na kilka dni po...
No takie lekkie wypadanie zapłonów ma.A co stuka to dalej nie wiadomo może popychacz.Ale takie odsłuchiwanie przez głośniki nic nie da.Ciśnienie sprężania sprawdź na początek.Widzę że przepustnicę masz po tuningu.
Gdyby to było takie proste w 20 letnich dieslach to wiele warsztatów nie odmawiało by ich naprawy. Jesteś taki mądry to podaj sposób jak znaleźć gdzie jest problem. Wszyscy skorzystają na forum w szczególność autor tematu. To że ma 20 lat to nie znaczy że jest złom, włącz myślenie a sam naprawisz usterkę złego palenia po 8-12 godzinach Warsztat który...
Witam, Okresl troche dokladniej, co znaczy, ze "silnik kuleje". Masz wypadanie zaplonow, obroty zbyt niskie, czy moze falowanie obrotow? Nie slyszac silnika trudno jest radzic. Niepokoi mnie Twoje stwierdzenie, ze wymieniles silnik krokowy. W tym systemie(KDX = MA3.0 ou MA3.1) nie ma takigo. Druga rzecz, to wymiana starych czesci na inne stare nie daje...
Dzisiaj zauważyłem, że w momencie zapalenia się checka napięcie na 2giej sondzie 0,005v wg kompa. I teraz pytanie ile powinno być tak książkowo? Ja bym zaczął od drożności układu wydechowego, bo wskazania drugiej sondy są zbyt niskie, a to może sugerować jakiś kłopot z wydechem. To prawda natomiast jak pisałem, założyłem emulator przed sondę i tam jest...
Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem z Fordem Mondeo z 1999 roku silnik 1.8 16 v zetec z czawno pokrywą zaworów założona instalacja kme nevo dwuletnia od pewnego czasu silnik zaczął ciężko zapalać i szarpać na zimnym silniku na benzynie ogólnie szarpanie na wolnych obrotach silnikiem no to zacząłem wymieniać przewody wysokiego napięcia 3 cewki...
Witam Mam problem z silnikiem w tym aucie, Po od palnieu jak zimny bardzo pierdzi jakby z kolektora oraz słychać bulgotanie po dodaniu gazu z wydechu, Jak się rozgrzeje to z kolektora nie słychać ale tylko lekko bulgota z rury. Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem wydechowym oraz uszczelniony cały tłumik oraz wymieniony końcowy i nic to nie dało. Wpadłem...
Dobry wieczór, od kilku dni mam problem z Oplem Corsą C1.0 43 kW, Z10XE, 2003, 190 000 km. 1. Objaw 1 (9 dni temu): Dławienie silnika podczas ruszania ze świateł (ale nie przygasanie), opóźniona reakcja na pedał gazu, przy 90 km/h i próbie przyśpieszenia brak mocy, wibracje auta, lekki kangur. Brak check engine. Metodą gaz hamulec wystukany błąd P0130....
wypadać przyczyna mercedes wypadać cykający popychacz
cewka briggs iskra ustawienie taśmociągu różnicowy regulator temperatury
Termet Silver Pro 20 kW: Optymalne ustawienia dla oszczędności gazu Uszkodzone tranzystory K30H603 w spawarce Welder Fantasy: diagnostyka i naprawa