Witam jestem posiadaczem Renault Laguny III 2.0T benzyna + gaz i borykam się z problemem przegrzewania się auta gdy stoję w upale w korku przy włączonej klimatyzacji. Temperatura osiąga poziom 3/4 na wskaźniku a wentylator kręci się leniwie ewidentnie na pierwszym biegu gdzie już w tym momencie powinien robić wszystko aby schłodzić silnik. Pomaga dopiero...
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
Jaki jest w czasie jazdy procent otwarcia zaworu sterującego gruszką , czy po spięciu gruszki na turbo przeładowuje w czasie jazdy .
Sterowanie turbo. Okablowanie od sterownika do zaworu, podciśnienia, gruszka i okolice. Ściąga sztangę na wolnych? Manometr weź i popatrz czy map nie kłamie.
sprawdż podcisnienia czy są szczelne bo stego co piszesz to nie steruje ci zawór przy turbinie a jak niema podcisnienia to turbo nie startuje
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
manifold shutter func Niestety nie używałem euroscana i dla mnie diagnoza jest trochję niejednoznaczna. Jeśli to może pomóc to: manifold - oznacza kolektor ( ssący lub wydechowy) shutter - to zasuwa lub przepustnica etc. Być może wystarczy wyczyścić z nagaru kolektor i EGR oraz sprawdzić sterowanie turbo. pozdro
Akcja dotyczyła aut z tym silnikiem z pierwszych lat produkcji, kiedy seryjnie były montowane świece 11 V, które już nie są dostępne na rynku. Zmieniali je na świeczki 7 V i w związku z tym aktualizowali też oprogramowanie sterownika ze zmianą opcji na "szybkie grzanie świec", co eliminowało właśnie podobne problemy, które ja posiadam. To znalazłem...
możesz wyczyścić,tylko wiem że w 90 procętach to nic nie da kup nowy,albo daj mechanikowi do zaślepienia. https://www.youtube.com/watch?v=qGO3mdAY... to ci może się przydać Dodano po 2 laguna skomplikowana hihihi Dodano po 1 jak spaliny nie mają obiegu to nie będzie ciepła Dodano po 4 to sątylko propozycje,co powinien sprawdzić,nie ma danych z skanera...
Pacjent Laguna 1,9 DCI 2003r Proszę o komentarz ludzi będących w temacie o przejrzenie logów z ECU i sprawdzenie poprawności. Program ECU jest zmodyfikowany. Zawór EGR został celowo wyłączony. Moje pytania i spostrzeżenia: - turbo czasem przeładowywuje do 2500mbar, diagnoza: wastegate się zacina, trzeba będzie przeczyścić turbinę? - odczucia podczas...
Witam jakiś czas temu zakupiłem Renault Laguna 2 1.9Dci 2003r. na dojazdy do pracy,problem miałem z mocą do 2000 tyś. obr/min była ospała oraz od 2800tyś znów następował spadek mocy oraz wysokie spalanie około 9ltr/100km (auto paliło od strzału nie kopciło i równo chodziło). Byłem na kompie zero błędów!!! Wyszczyściłem Egr (był lekko zabrudzony) Wymyłem...
Zatarta zmienna geometria łopatek albo uszkodzony elektrozawór sterujący. Jeżeli jest rzeczywiście 120 konna wersja bo słabsze DCI miały turbo z zaworem WG. Dodano po 1 Czujnik ciśnienia zostaw w spokoju na razie.
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Witam,problem zapewne stary jak pierwsze dci. Mianowicie do ostatniej dłuższej podróży nic się nie działo szczególnego. Ale po przejechaniu około 200 km dało się zauważyć,że chcąc jechać równomiernie np. tempomat ustawiony na 120 km/h, silnik faluje obrotami tak jakbym co 0.5 sekundy dodawał i ujmował gazu. To w zakresie od około 1700 do 2300 rpm. Niestety...
Jak już pisałem u mnie to samo ale turbo jest raczej sprawne. Wykluczony przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, zatkany wydech, klapa gasząca, rozrząd, zawór sterujący turbiną. Oto kilka parametrów: Na wolnych: http://obrazki.elektroda.pl/8316293500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9683344300_1... Trzeci...
Witam co jakiś czas w aucie pokazywał się błąd dtc 0136 sonda lambda za katalizatorem brak podgrzewania. Pomyślałem grzałka się skończyła, kupiłem nową i to samo ... sonda Bosch zmierzyłem czy jest plus i masa na białych przewodach od sondy, na obydwu jest 12 volt będę szukał po przewodzie czy gdzieś nie są przerwane ale jeżeli będą całe to co ECU do...
Z tego co zauważyłem sterownik jest sterowany metodą 0-1. Czyli napięcie powyżej 5V powoduje załączenie komunikatu, Fuel Injection Fault co nie jest prawdą. Bo błąd leży w złączeniu tych dwóch kabelków, i oporze który jest albo za duży albo za mały. Stawiam, że za mały. Jak wezmę kostkę połączeniową ładnie dam cynę na końcówki kabli i połączę jest dobrze,...
Witam mam problem i nie moge dojsc do konca. Renault Master turbo po regeneracji ale sie nie wlacza, chyba ktos cos tu robil na moj rozum. brakuje czujnika cisnienia doladowania i elektrozaworu sterujacego westgate, zamiast tego wezyk wychodzi z krocca w kolektorze ssacym bezposrednio do gruchy westgate bez sensu, a krociec w pompce vacum ten cienki...
Wie ktoś jak załącza się zawór podciśnienia sterujący klapkami zawirowań. Czy jest jakiś czujnik dzięki któremu ten zawór puszczą podciśnienie. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź! Jak od zaworu podciśnienia odlacze kostke i zamierze napięcie na niej to jest 10v. A jak z kostki wezmę tylko plus a druga strona dotknie masy to pokazuje ponad 12v...
sterować turbo laguna laguna turbo turbo laguna
turbo przestaje działać uzwoić wirnik pomiar płasko oczkowe
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Siła przyciągania elektromagnesu z drutem miedzianym Błąd 171: Przyczyny i Rozwiązania w Urządzeniach