Reguluj zawory.
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Witam. Czy w tym Silniku znajduje sie zawór egr? Slyszalem rozne wersje silnik nie chce pracowac i podejrzenie pada na niego. Jesli tak to czy sie go naprawia? Wymienia? Bo jako czesci zamiennej tez go nie moge znalesc Ten silnik w Lagunie II nie ma egr , więc nie wiem skąd twoje podejrzenia.
Witam :) Mają się domykać na tyle żeby nie przepuszczały spalin do silnika. Pozdrawiam,
Musisz rozpiąć rurkę od kolektora do EGR wsadzić tam zaślepkę, są takie w kształcie miseczki. Egr zostawiasz podpięty. Przy sterowniku EDC15C2 nie będzie trybu awaryjnego, tylko błąd jak odczytasz kompem. Można dodatkowo obrobić sterownik, ale zadziała bez tego.
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
zawór dodatkowego powietrza zobacz..
Tylko przypadkiem nie kręć teraz wałem bo możesz uszkodzić zawory.
Zakręć zawór gazu na zbiorniku i testuj
Jeśli z góry koło rozrządu to jest zawór.
CO ci się podziało????
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Zawór ma być zamknięty.
Prawdopodobnie zawory do regulacji.
I zmierzyć kompresję.Gazownia w lagunie wypala zawory.
I pompy regenerują i zawory regulacyjne, wiele razy robiłem Laguny i Citroeny...lepiej od fabryki
Ale jaki zawór
Witam mam problem z nabiciem klimatyzacji w lagunie 1. Zawór został czymś zaklejony.Czy jest jakaś metoda na wymianę samego zaworu,bez wycinania go z rurki i ponownego wspawywania? Proszeę o pomoc.
W otworze wokół obudowy wtyczki jest pieścień Siegera. Trzeba go ścisnąć i wyjąć.
Zaklejony egr. Czyszczenie rozwiazalo problem.
Witam laguna 2 ph22 automat 2.0T skrzynia automatyczna. Taki problem od kilku dnia ,najpierw sporadycznie a teraz cały czas. Po odpaleniu i przełączeniu na D wpada z szarpnięciem w tryb awaryjny ,od razu tak po ok 10 sekundach ,gasną kwadraciki na oznaczeniach biegów. Mam clipa ,jeden błąd DF085 przerwa lub zwarcie w obwodzie zaworu S1 .Sprawdziłem...
Jest robiona głowica - niestety pogięło zawory :(
To pozostaje podmienić panel i sprawdzić, może on ciągle wysterowuje zawór
Witam. W lagunie 2 zawór EGR jest mechaniczny. Nie da się z nim połączyć. Skoro auto wchodzi w tryb awaryjny to na pewno są jakieś błędy. Jakie? Pozdrawiam
Odczytaj symbol (nr. fabryczny części) i porównaj w google. Przykładowo 0281 002 500.
Greg albo zawór padnięty albo zgniłą wiązka.
Witam szanownych kolegów - forumowiczów. Czy mógłby któs opisać po kolei - krok po kroku - jak wyregulować zawory w lagnuie w ww silniku i czy sam sobie z tym poradzę? pozdrawiam. ps. w tym miesiącu już sporo na swoją "lalę" wydałem i niestety reszte muszę sam robić.
Tak sprawdz ciągłość przewody sterowania wydajnością, oraz sam zawór.
użyj klucza do szlifierki kątowej
może mieć wpływ ale raczej nie aż takim, chyba że auto eksploatacyjnie jest zaniedbane, zasada dzialania jak kazdy inny zawor zwrotny, sprawdzisz go w ten sposob: wyjmujesz zawor bądź caly przewód jeśli jest wygodniej i dmuchasz i zaciągasz powietrze, w jedną stronę przepuszcza w drugą nie, jesli jest inaczej to jest uszkodzony
Poczekaj z tym do wiosny, będzie łatwiej sprawdzić, poza tym możesz sprawdzić czy chociaż gaz jest w układzie wciskając delikatnie zawór do napełniania.
A napiszesz jak ustawiłes zawory?
W lagunie tak miałem, zawór na pompie CR - takie głupoty wyprawiał . Na podpietym KTS - ciśnienie głupało aż silnik hamował prawie do zgaśnięcia .
A może to być zawór EGR?
Tak istnieje taka możliwość. Należy wymienić czujnik zarzucania i czujnik przyspieszeń poprzecznych i delikatnie przerobić instalację.
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Cały czas .
Do założyciela tematu: jak z autem? Wyregulowane zawory?
Reguluj zawory
witam po podłączeniu auta pod komputer sygnalizuje błąd "zawór ograniczenia ładowania" chciałbym zapytać co to za błąd z czym związany, czy wymiana czegoś takiego jest kosztowna, proszę o jakąkolwiek pomoc o co tutaj chodzi za co odpowiada w/w zawór co to jest... :cry: dziękuje za zainteresowanie i proszę o pomoc dziękuje i pozdrawiam auto to Laguna...
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Reguluj zawory
Wyczyść zawór EGR
Prawdopodobnie zawory.
Tak, mozna dokodować zawór kodowy, i powiem prawdę, że najlepiej to się robi starą XR25S
Zakręć butlę na noc. Reguluj zawory
No i jak dalej gnie zawory???????
Dzisiaj pomierzylem luzy na zaworach laguna 1.8 8V regulowane zawory plytkami. Na zaworach wydechowych wyszlo mi praktycnie na kazdym po 0,3 a powinno byc 0,4 Bo dolotowe mam 0,2 czyli dobrze
Oddaj do kogoś kto ma porządny sprzęt to Ci zdiagnozuje. Zawory nie podparte?
czy tak ma być nie Sprawdź jeszcze raz zawory.
Sprawdź czy zawór w pompie wysterowany.
Problem po czasie powrócił.Pomogła wymiana gruszki,przypuszczam że zawór zwrotny szwankował.
Jutro sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam.
Kolego masz podparte zawory dolotowe.
zmienic kod w ecu. Nie zawsze.
Wygląda na martwe turbo ... W 1,9 dci ( laguna i volvo ) zawór egr jest tak skonstruowany że ciśnienie spalin nie podniesie go . zatyka się go też inaczej . trzeba taki kapsel włożyć do złącza rurki metalowej karbowanej łączącej oba kolektory . metoda prostsza ... odpiąć wtyczkę jak jest zamknięty .
Sprawdź od spodu sprężarki powinien byc zawór reg dwa kabelki , no i dwa do sprzęgła klimy. Jak nie ma albo urwane to będziesz wiedział.
mierzyłem ciśnienie i jest ok, dlatego wyeliminowałem zawory lub pierścienie.(
skąd sterownik silnika może wiedzieć ze EGR został zaślepiony. Po pomiarze powietrza z przepływomierza.
Witam mam problem z silnikiem laguny 2.2d.Pękł mi pasek rozrządu.Czy mógł uszkodzić silnik,czy może zawory są bezkolizyjne.Proszę o pomoc. Poprawiłem temat.robokop
Masz w swojej Lagunie silnik F4P? Więc tam siedzi sprężarka sterowana elektrycznie ( w niektórych sprężarkach występuje też sterowanie pneumatyczne np. Sanden SD7V16 lub Denso 7SBU16) dzięki obecności właśnie tego zaworu kontrolnego sterownik reguluje pojemność całej sprężarki. W opisie błędu (szukaj w zakładce "więcej" - TEXA posiada takową) powinno...
Odkręcać bez problemu nic się nie przestawi. Odważnie, tyle, że nieprawda :D Jak mi podasz numer VIN to Ci pomoge + Po co ci VIN, wszystkie z rodziny K4 i F4 mają kola pływające, bez blokady rozrządu niczego nie odkręcamy. Autor jak wkręciło pasek pod koło to na 99% masz pozamiatane zawory, taki urok tych motorów.
Wyje ci zapewne na 5 biegu, lub czasem na 4 biegu, po przejechaniu conajmniej 6-9 km (chodzi o rozgrzanie elementów a nie o odległość). Coś jak by na środku z przodu a czasem sie wydaje że nawet po prawej stronie z przodu?? Ja miałem klienta który twierdził że łożyska alternatora mu się zacierają... Wydaje mi się że podczas jazdy wyje ci skrzynia biegów,...
Dzisiaj odpaliło normalnie. Najprawdopodobniej na szczęście filtr. Wymienię i zobaczę przez parę dni. Przy rozruchu rurka do pompy jest wypełniona wiec raczej nie zawór.
W silniku 1.8 16V reguluje się zawory???
Witam mialem podobne objawy i u mnie okazalo sie ze zawory byly wypalone mierzylem kompresje wszystko oki po 11 az w koncu zdjelismy glowice i okazalo sie ze zawory
Zastanawiam się czy to nie przypadkiem sterownik silnika albo zawory jak myślicie ?
Witam. Nie napisałes w jakich warunkach nastompila awaria, troche zgaduje. Jezeli nagle to: spodkałem się z trzema takimi przypadkami w 2.0 dCi , dwa były spowodowane przeskoczeniem łańcucha rozrządu przyczyna była awaria napinacza(trafic 115PS i Laguna 150PS), po ustawieniu rozrzadu nie było sprezania bo zawory były juz pogiete. Trzeci przypadek(Trafic...
Cewka wn,. Zawory, uboga mieszanka.
A ja zapytam czy i kiedy ostatnio ustawiałeś zawory w silniku.
sprawdz elektro zawory tez tak mialem
Stawiam że to mechaniczny zawór bezpieczeństwa na listwie CR.
co w niego lałeś? wymień rozrusznik na dobry (pożycz) doładuj akumulator. jak będzie lepiej to znaczy że głowica do remontu (wypalone zawory).
Standardowo, zawory do ustawienia.
Jak nie trzyma w ogóle wolnych obrotów to silniczek krokowy do wymiany, byś może jeszcze samo czyszczenie może coś pomóc. Z tego co piszesz problem po stronie instalacji gazowej. Jak już wyżej kolega wspomniał, na początek do sprawdzenia filtr, jeśli tu jest ok, to do sprawdzenia zawór przełączający źródło paliwa. Ewentualnie wizyta u gazownika ;)
Po założeniu nowego paska i odpaleniu pojawił sie następny problem w postaci "klekotania zaworów" . Mechanicy mówią że rozrząd jest jeszcze źle ustawiony i dla tego zawory klekoczą.
Zawór otwierany jest mechanicznie.
Po zdjęciu dekla raczej nic nie zobaczysz.
Może tak jak kolega wyżej napisał, wypadało by zdemontować cały wydech i go wymyć, bo takie wypalanie może potrwać. A 11 litrów mieszaniny. musiało się jakoś ewakuować nawet przez zawory wydechowe.
Wymieniłem już świece, przewody, kopułkę aparatu zapłonowego z palcem, przepustnice i dalej jest to samo. To jeszcze do kompletu wyreguluj zawory.
zdejmij powroty wtrysku, jednakowe pojemniki i test menzurkowy od tego bym zaczął jeśli wszystko ok to sprawdzić czy układ nie zapowietrzony. Jeśli ON brak to cała droga dostarczania ON do silnika + immo i zawór gaszący do sprawdzenia. Piana na powrotach oznacza powietrze które trzeba wyelminować.
Nie łudź się że to tylko uszkodzony popychacz hydrauliczny, najprawdopodobniej masz wypalony zawór. Uszkodzony regulator hydrauliczny powoduje brak prawidłowej kompensacji luzu, czyli zawór "klapie".
dźwięk wirującego rozrusznika. rozrząd i zawory do roboty
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
Jak zakończyła sie awaria?: Wymiana pompy (używka - wyczyszczona i wypłukana, spr. zawór zwrotny) odbywa się BEZ INGERENCJI W ROZRZĄD. Dojście od strony miski, tak, jak pisali niektórzy Panowie. Faktycznie robota na 2-3h. Ale: pierwotna awaria pompy oleju, powodowała w czasie zacinania się zaworu zwrotnego wzrost ciśnienia w komorze korbowej wału i...
Podciśnienie musi być właściwe w układzie i sprawny zawór sterowania turbiny.
tak. odpinając go przy pompie vacum próbowałem w niego dmuchnąć- nie dało rady, w drugą stronę ssąc powietrze z serwa zawór poszczał.
Witam wszystkich okazało się że u mnie w okolicy są super mechanicy po ustawieniu zaworów płytkowych musiałem remontować głowice a wiec czas pokazał co było nie tak (żle ustawione zawory płytkowe)
Miałem wczoraj Trafica ,ten sam błąd zawór regulacji ciśnienia doładowania kaput
No nie aż tak mi nie zależy, z resztą mając tyle parametrów, multimetr itd powinienem coś ustalić. Sprawdziłem rozrząď i faktycznie przestawiony. Ktoś ustawiał jak w 1.6 na bok przeciwwagi nie na to wcięcie. Ciekawe czy zawory całe.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Zamienione wężyki, zamień na pałę i sprawdź, nic złego się nie stanie. Zawór chodzi głośno.
A nie na odwrót ? Ty auto ? :) heh Laguna to całkiem fajne autko, o ile się o nie dobrze dba :) 1 cm no troche jest, trzeba było odpalać jak był świeży, aby nie zrobił się glut który przyblokuje zawory, ale nie podobno.
A może nie tylko źwigienki połamało, ale i zawory podgięło. Sprawdzałeś kompresję?
Przyczyna myśle że można sprawdzic dopiero po zdjęciu głowicy. teraz można przypuszczać że albo któryś zawór , albo pierścień
Na biegu jałowym daj i trzymaj ok 2500 tyś. obrotów i wciśnij pedał hamulca, obroty same powinny spaść, jeżeli tak nie będzie to wymień ten stycznik. A co do braku mocy to sprawdź przepływomierz (jeżeli jest), lub zawór EGR.
Silnik krokowy - zawór regulacji biegu jałowego , czy został sprawdzony ?
Niech warsztat przeczyści Ci zawór zwrotny od zbiornika przy pompie, powinno pomóc.
Problem był podparty zawór. Po regulacji jest OK.
Sprawdź kompresję na każdym cylindrze - manometr z dorobioną gumową końcówką w gniazdo świecy. Może zawór poleciał.
zawory laguna zawory andoria pogięte zawory
samsung monitor problemy obrazem wymiary subwoofera medion instrukcja obsługa
unitra merkury merkury schemat
Stihl 025/MS 250 zalewa się na gorąco – przyczyny, gaźnik, membrany, cewka, regulacja Kod usterki EDC 7EB22 1F w Iveco - diagnostyka i naprawa