to może jest właśnie problem Znak jest zaraz za łbem śruby Ja pół dnia gapiłem się w zdjęcia i obrazki jak składałem silnik 2 miesiące temu
Niestety kolego ale silnik jest kolizyjny. Czeka cię zdjęcie głowicy i remont lub tak jak piszesz wymiana silnika.
zawory ssące ladnie wchodzą a wydechowe siedzą sztywno i jeden jest delikatni doslownie milimetr niżej jest na to jakiś patent Jest-głowica do naprawy.
Daj jedną kompensującą zdjęty materiał i starą.
A co mam pisać? Osoby piszące przede mną są równie, a może i bardziej kompetentne. Ten odgłos = brak kompresji = głowica do zdjęcia.
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
Wypalonych gniazd nie widać po zdjęciu głowicy - można je sprawdzić mając zdjętą głowicę, ustawić wałek tak by zawory były zamknięte lub go wymontować i nalać do komory każdego cylindra (głowicy) trochę benzyny.
Przydałby się oscyloskop, autocom lub CLIP, żeby coś pobadać. Proponuję sprawdzanie zacząć od tego, czy z komputera na cewkę jest podawany sygnał. Do tego celu zaopatrujesz się w książkę i szukasz schematów elektrycznych. Patrzysz w danych jaki powien byc sygnał na którym pinie i sprawdzasz. Potem po nitce do kłębka. Sprawdź kompresję tego niedziałającego...
Pokaż zdjęcia tyłu, ale myślę że jedyna opcja to wpiąć się sygnałem w tor głowicy magnetofonu.
kombinować można zawsze (sprężone powietrze, sznurek...). Zabielenie głowicy po jej demontażu, to też raczej standard, jeśli rzecz ma być poprawnie zrobiona. A przy zdjętej głowicy zawsze możesz popracować nad zaworami.
Witam! Mechanik stwierdził, że to na pewno pęknięta tulejka korbowodu czy coś takiego. Ale moim zdaniem gada bzdury bo nic takiego się nie działo przed regulacją. żeby cokolwiek stwierdzić trzeba zdjąć głowice? Czy wystarczy dekiel zaworów?
Mówię o głowicy ale nie mieszamy i zawozimy czapkę do odpowiedniego zakładu. Jak masz głowice zdjęta to przecież już nie problem zdjąć miskę odkręcić stopy i wyjąć tłoki w górę w celu sprawdzenia pierścieni na tlokach.
Konieczne jest zdjęcie głowicy i uważna obserwacja i weryfikacja elementów. W najlepszym wypadku to tylko wina uszczelki.
Przyczyna myśle że można sprawdzic dopiero po zdjęciu głowicy. teraz można przypuszczać że albo któryś zawór , albo pierścień
1 )Pomiń reduktor złączką 2 )Sprawdź czy wentylatory silnika pracują na wysokich i niskich obrotach 3)Jeżeli efekt "zapowietrzonego" układu będzie nadal występował , pozostanie , sprawdzenie pompy płynu chłodzącego. 4) do zdjęcia głowica i dokładna weryfikacja pod kątem spękań.
KZFR odkręcone i to wlasnie takim kluczem jaki jest powyżej na obrazku. i dekiel zszedł bez problemu. z glowica był maly problem bo na jednej szpilce torx się zjechal i musialem rozwiercac ale jakos dalem rade. po zdjęciu głowicy okazało się ze z 16 zaworow pozostalo 2 dobre, reszta wygieta wiec tanio niebedzie.
Po zdjęciu głowicy okazało się że trzeba wymienić 2 zawory ssące, uszczelniacze, zostały również przeszlifowane wszystkie gniazda zaworowe. Jaki będzie efekt okaże się jutro...
Głowica do zdjęcia. 1.8 16v to najgorszy silnik :/ Nie pękł czasem pasek napędu osprzętu nie połamały sie obudowy i nie wkręcił się w rozrząd?
Ściągnąć głowicę i zdiagnozować a dopiero później podejmować dalsze decyzje. Tak właśnie bym radził . Po wymianie silnika na inny to tak naprawdę wielka zagadka a rozrząd + oleje + filtry + paski i tak trzeba wymienić . A i tak dalej nie wiesz co zakupiony silnik przeżył i jak się miał czy np nie był przegrzany, nie brał oleju , itd. Po zdjęciu głowicy...
Wiem czym to grozi i nie dolewalem nigdy plynu na rozgrzanym silniku. Czy taką tuleje można jakoś wymienić od góry (przy zdjętej głowicy) ? I czy wogóle jest sens naprawiać, czy "lepiej" kupic inny silnik? A w jaki sposób można sprawdzić blok ?
Laguna II, 1.8 16v, silnik F4R. Przy dokręcaniu głowicy urwałem szpilkę. Nie dałem nowych szpilek, wiem że powinny być nowe... Zdjąłem ponownie głowicę, szpilka wystawała z bloku silnika więc nie było problemu z wykręceniem urwanego kawałka. Pytanie o uszczelkę pod głowicą, najwyżej kilka minut była dociśnięta i od razu odkręciłem głowicę. Widać na...
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz gdzie dokładnie jest wyciek ale skoro silnik na PB kuleje to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany,sprawdź ciśnienie w cylindrach tak jak radzi kolega wyżej.
Po zdjęciu pokrywy sprawdziłem luzy. Kupiłem w sklepie szklanki odpowiednie do pomiarów , uszczelniacze. Po zdjęciu paska i odkręceniu wałka bez problemu wymieniłem i szklanki, i uszczelniacze (bez zdejmowania głowicy). Teraz mam inny problem. Chciałem ustawić rozrząd, niestety na koła znaków nie widać. Są jakieś dziurki,szczelinki, ale ja nic z tego...
Witam, mam taki problem otóż w mojej lagunie ( laguna 1.9 DTI, 99r, 98km, przebieg 220 tyś) stopniowo zaczął pojawiać się olej w płynie chłodniczym początkowo nie wiele ale z czasem coraz więcej, w ostatnim czasie pobierało z silnika około 0,7 na 100 km, to co pobrało z silnika wyciągałem ze zbiorniczka z płynem chłodniczym, wreszcie wziąłem się za...
Witam! Dowiedziałem się o następujących rzeczach: Powiedziano mi w warsztacie, gdzie regenerują głowice wszystkich osobówek, że wymiana uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy jest niemożliwa. Uzasadnili to tym, że po zwolnieniu sprężyny zaworowej grzybek zaworu obróci się i już nie będzie idealnie pasował w poprzednie jego ustawienie. W związku z tym muszą...
Silnik PADŁ Na ten moment wygląda na to że przestawiło rozrząd, i wywaliło jeden zawór jak zdejmę głowice , to okaże się czy jakieś jeszcze powyginało i czy tłok rozwaliło itd. itd. Nie wiem jeszcze nic czy wał jest ok, rozbiorę do zobaczę. Ok kończę ten wątek, jedyna osoba która tu była pomocna to osoba o nicku "uswto" za co Dzięki. A reszta to typowe...
Po zdjęciu kolektora dolotowego i próbie odpalenia, samochód pięknie ział ogniem z dolotu. Rozrząd był przestawiony o 45 stopni, kompresja zerowa, a na kole wału korbowego były wkręcone resztki paska osprzętu. Prawdopodobnie grzybki zaworów pogięte, powierzchnie wałków mają 4-8mm wżery, wałki chodziły na sucho. Zamiast uszczelek, silikon. O ile panewki...
Nazwy zaworu nie pamiętam, w załączniku dołączyłem zdjęcie silnika! To silnik 2.0 8V, jednak jak ewentualnie wymienić uszczelkę pod kolektorami bez wyciągania głowicy??? Kolektory są skręcone razem (wydechowy i dolotowy) za silnikiem a szczelina jest minimalna??? Jutro sprawdzę szczelność jak radziłeś, właśnie wrzuciłem owy zawór do roztworu od czyszczenia...
To silnik kolizyjny. Zdejm osłone klawiatury. Pokręć lekko kołem na wałku i zobacz czy wszystkie zawory chodzą i nie zawieszają się. Jeśli tak to powinno być ok, jeśli nie to trzeba zdjąć głowicę. Załóż pasek zgodnie z oznaczeniami i kierunkiem. Zrób 2 obroty wałem. Sprawdź czy podczas kręcenia nic nie blokuje wału (pamiętaj ze wał korbowy wykonuje...
ten samochód przyjechał do nas jakieś 1.5roku temu ze stukami w silniku po zdjęciu miski okazało się ze jedna z panewek się obróciła i tak stał przez 1,5 roku jakieś dwa miesiące temu stałem się włascicielem tego auta , wał niestety był na trzeci szlif więc kupiłem nowy z serwisu , korbowód poszedł z używki ale był sprawdzony , panewki nowe tez oryginał...
Co do twojego problemu kolego to mi się widzi że masz koniec motoru. -Wykręć wydech (najlepiej przy samym kolektorze, lub turbinie) -Zdejmij dolot aż do samej przepustnicy dławiącej -Upewnij się że jest otwarta, zdejmij z niej zasilanie, bądź podciśnienie, nie pamiętam -Skoro czyściłeś EGR musi być zamknięty, wiec z niego zasilanie też odłącz. -Wypnij...
Witam ręce mi już opadają ,koło nowe ,uszczelniacz nowy a i tak cieknie ,nawet na próbę zasmarowałem łączenia między pokrywą a głowicą bo myślałem że może gdzieś tam puszcza ,odpaliłem i chwilę przy gazowałem ,następnie zdjąłem koło i jest mokre tak jak zaznaczyłem na uszczelniaczu czyli jedna czwarta z lewej strony na dole .Uszczelnienie które zasmarowałem...
Witam ponownie . I dlatego staram się od jakiegoś czasu robić osobiście . Właściwie to chyba od tego czasu jak zawiozłem mondeo do wymiany tarcz hamulcowych . Napierdalali wtedy Młotem 5 kg w te tarcze , aż się rozsypały . I ja stałem przy nich . A jak by mnie tam nie było to co by robili ? Co do opisywanego problemu to : W tamtym roku w czerwcu , miesiąc...
Głębokość jest taka że bez problemu da się zahaczyć pazurem. Tłoka nie chciał bym wyciągać bo nie mam kanału, a musiałbym zdjąć miskę i dostać się od spodu. Może opiszę dokładnie jak to wyglądało. Jest to moje auto, kupiłem je wiosną gdy wiosną Laguna 2,2dci znowu padła i powiedziałem że nie zainwestuję już w nią ani złotówki. Kupiłem Nissana (bo taki...
Mam problem z niestabilną temperaturą w aucie jak w temacie. Po dłuższej jeździe w trasie (przy wysokiej temperaturze na zewnątrz) lub w mieście w korku, rośnie do maximum temperatura silnika aż zapala się lampka STOP. Jeśli wyłączę klimę (klimatronik) temperatura stabilizuje się (spada). W miarę jak podnosi się temperatura silnika, wydajność klimy...
Sam Laguna II z silnikiem 2.0 IDE na bezpośrednim wtrysku paliwa odpala tylko w trzybie awaryjnym czyli kiedy swieci się kontrolka śwec żarowych i silnika lub w pamieci sterownika są jakieś konkretne błędy Jestem trzecim zakładem który bada ten pojazd. Podobno po wymianie rozrządu tak się stało. Poprzedni mechanik oddal samochód z odpiętym czujnikiem...
Witam, Od dłuższego już czasu mam problemy z tym samochodem. Ciężko pali - trzeba pomóc mu trzymając gaz przy odpaleniu. Ma podwyższone obroty ok. 1200-1300 obrotów biegu jałowego na rozgrzanym silniku. Dziś nie odpaliła - zaczęła się krztusić niby miała chęć zapalić, ale nic z tego. Silnik to 8 zaworowe 1.8 benzyna. Wymieniłem świece na nowe. Wyczyściłem...
Wczoraj montowałem swoja starą turbosprężarkę po regeneracji. Gdy wracałem z warsztatu gdzie to robiłem do domu samochód jechał jakby ciągnął na holu dobrą ciężarówkę, miał strasznego muła, wrażenie turbo wcale nie dmucha. Turbo robione na korasie Meletta (regenerowane z powodu występującego luzu wzdłużnego), zmienna geometria wystrojona. Nowe przewody...
aha i kolega r biesiada niestey niedokladnie czyta albo czytac nie umie, bo jak napisalem ze wyciagnalem plyn do minimum to po odpaleniu auta gdy temp wzrosla do 3 kreski zbiornik sie napelnil i wtedy bylo widac peczherze (pisalem o tym wczesniej. Dodano po 5 kolega rbiesiada to poprostu zwykly internetowy madrala Nie mam zamiaru się z tobą kłucić...
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
Panowie, Z braku czasu i syzyfowej roboty na parkingu pod blokiem;) dopiero teraz dobrałem się pod pokrywę zaworów. Tak na moje niefachowe oko wydaje mi się, że nie ma co głębiej grzebać...acz proszę Was o potwierdzenie. 1) wałek wylotowy (tylny) na 4 krzywkach ma dość spore rysy (dwie powierzchnie musiałbym nawet pilnikiem wygładzić bo są ostre zadziorki)...
Trzeba zdjąć głowicę i niech to ktoś oceni , jeżeli nie ma progów założysz pierścienie , uszelniacze i jeszcze trochę pojeździ . Robiłem nie dawno sam remont ze szlifem , nowymi tłokami coś ponad 3 tysiące .
laguna głowica głowica laguna zdjąć głowica silnik
lodówki bosch opinie diesel rozruch zawór filtrze paliwa
trilux pilot instrukcja astra parujące szyby
Lokalizacja tachografu w Unimogu 3000 Jak podłączyć grzałkę 400V w instalacji trójfazowej?