Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
Często drga samo uzwojenie i to czasem głębokie warstwy. Dobre efekty daje napszczenie do uzwojeń - jeżeli jest dostęp - zwykłego pokostu. On jest rzadki, daleko wcieknie i długo nie wysycha. Później też jest elastyczny. Kleje i żywice twardnieją i drgające zwoje robią sobie znów przestrzeń do buczenia. Pokost można rozrzedzić, ale tylko benzyną ekstrakcyjną,...
Nie. Gdy spojrzysz na silnik od góry (wzdłuż osi silnika), to góra-dół jest pierwsza para biegunów magnetycznych obsługiwana przez jedno uzwojenie, a lewo-prawo masz drugą parę biegunów magnetycznych obsługiwanych przez drugie uzwojenie. Nie wprowadzaj autora w błąd, w tym silniku jest dwa różne uzwojenia, nazwojone inną ilością zwojów i inną średnicą...
Piaskarką potraktować to uzwojenie żeby lakier pozdzierało. PS Fajny temat, dawajcie więcej takich bo popsuć to ja dużo umiem. :D
Rozdziel żyły i zalej lakierem izolacyjnym.
Czy może to oznaczać że jest już z nim źle? On może być przegrzany i pomimo tego jeszcze działać. Lakier pokrywający uzwojenia mógł zacząć śmierdzieć ale jeszcze nie uległ przepaleniu. Jak długo jeszcze pochodzi to trudno powiedzieć.
Oczywiście. Zabezpiecz jednak naruszoną lekko emalię uzwojenia jakimś sensownym lakierem elektroizolacyjnym.
Migające diody CLIP - wzmacniacz pracuje na pograniczu przesterowania Ciągle świecące diody CLIP - wzmacniacz mocno przsterowany. Diody CLIP, w żadnym wypadku nie sygnalizują przeciążenia kolumn. Jak napisano wyżej, ta końcówka mocy nie musi pracować na nawet migających CLIP-ach, by przypalić a nawet spalić głośniki w tych kolumnach. Trzy razy może...
Izolacja przewodów nawojowych miedzianych okrągłych, to emalia z lakieru poliuretanowego z powłoką zewnętrzną z lakieru poliamidowego. W Twoim przypadku lakier poliuretanowy może okazać się najtańszym rozwiązaniem. Jeśli masz wątpliwości, zrób próbkę na fragmencie uzwojenia poza silnikiem.
jeśli nie uszkodziłeś uzwojenia pierwotnego, i transformator pracuje normalnie, to można go używać. Ze względów bezpieczeństwa warto zamalować lakierem miejsce gdzie uszkodzone jest uzwojenie wtórne w celu zaizolowania ewentualnych uszkodzeń emalii pokrywającej druty uzwojenia.
Zmierzyłem rezystancję wirnika, pomiar od 1,5 do 1,8 Ω. Zauważyłem lekki ubytek lakieru na uzwojeniu wirnika. Jak mogę sprawdzić ten kondensator?
Jak używasz nowego drutu w emalii to nie trzeba stosować żadnych izolatorów tylko uzwojenia dobrze zalać lakierem nitro i wyżarzyć można nawet w mikrofali troszeczke strzela ale nic nie uszkodzi sprawdzone
Jakim lakierem przezwajacz lakierował uzwojenie? Jeżeli w elektrobębnie jest przekładnia zębata na kołach stalowych, to zalejcie olejem syntetycznym. Koszulki i lakier muszą być olejoodporne.
Drobny papier ścierny załatwi sprawę. Delikatnie jeśli jest na tyle długi można to zrobić na własnym palcu (nie ciągnąć). Ostatecznie lutownica z cyną też wystarczy tylko pozostanie do "wyskrobania" osad. ps Jeśli "termik" uległ uszkodzeniu to zalecam dokładnie kontrolować temperaturę transformatora (możliwe, że nastąpiło zwarcie uzwojeń po stronie...
Witam Czarne mazidło to prawdopodobnie lakier jakim są zaimpregnowane uzwojenia silnika,chociaż może to wskazywać również na przegrzanie silnika(w tym przypadku nic nie zrobisz,kosisz aż silnik padnie,a wtedy do przezwojenia).Jeśli już rozbierałeś to możesz i powinieneś sprawdzić stan łożysk.Pozdrawiam.
Tylko nie lutuj na "styk", dobrze by to było skręcić albo jakąś tylejkę założyć, na to koszulka, a następnie związać do uzwojenia taśmą bawełnianą lub grubymi nićmi. Dopiero wtedy lakier lub żywica.
Nawiń najgrubszym drutem jaki Ci się tam zmieści na karkas - 2x mniejsza średnica drutu to 4x mniejszy przekrój. Koniecznie musisz zrobić sobie nawijarkę z napędem aby wygodnie z tym pracować. Uzwojenie wtórne należy izolować co każdą warstwę i nawijać z zachowaniem marginesów, a na koniec całość koniecznie zaimpregnować (próżniowo) lakierem elektroizolacyjnym....
Przede wszystkim ustal przyczynę dla której tak gruby drut nawojowy się spalił ? Przezwoić samemu można oczywiście, ale izolować preparatami do tego przeznaczonymi a nie ,,lakierem do paznokci i w żadnym przypadku nie używać kleju na gorąco!
Oh, wiele nie będzie potrzeba: -Oporniki 1k i 15k. -Kondensatory foliowe 680nF, 220nF i 10nF -Tranzystor IRFP460 -Drut nawojowy o średnicy 0,15-0,3mm. -Jakiś zasilacz dający prąd stały z zakresu 50 do 100V przy kilku amperach. -Rurka PCV średnicy tak 2-4cm i druga, nieco większej aby pierwsza zmieściła się w środku pozostawiając kilka mm luzu. -Jakiś...
Tu nie ma nic do "znania" się. Lutownica, 1-1,5 m drutu, koszulka z rozbiórki starego silnika na połączenie, dratwa do związania uzwojenia, lakier.
VITEXS Impregnujesz lakierem każdą warstwę uzwojenia czy już całość po nawinięciu? Zastanawiam się na ile ten lakier sprawdzi się przy impregnacji zanurzeniowej całego transformatora, czy lakier spenetruje dokładnie każdy zakątek. Lakier bardzo śmierdzi?
Żywica utwardzana jest utwardzaczem,oczywiście sprzedawanym w komplecie z żywicą.Co do lakierowania to nie za bardzo ponieważ nie zaimpregnuje uzwojenia tak dokładnie jak lakier.Po prostu ma gęstą konsystencję i dość szybko twardnieje podczas gdy lakier jest rzadszy i twardnieje dużo wolniej.
Moim skromnym zdaniem zastosowanie żywicy epoksydowej to skuteczny sposób na uzupełnienie ubytków ; w razie jej braku można zastosować lakier. W obwód uzwojenia pierwotnego trafa możesz dać bezpiecznik o odpowiednim amperażu. pozdrawiam Pomijam już fakt, że w tym wypadku należałoby raczej wstawić bezpiecznik termiczny na odpowiednią temperaturę, ale...
Na pierwszym miejscu jako podejrzane stawiam lampy! Czasem lubią sobie zaiskrzyć międzyelektrodowo. Na drugim miejscu - błąd w wykonaniu uzwojenia transformatora lub odprysk lakieru izolującego DNE. Na trzecim... siła wyższa!
Dominik miałem niedawno w zmywarce elektrolux silnik BLDC pomiar uzwojeń, oporność równa ale po podłączeniu jej do zmywarki test i nasłuchiwanie, słychać co jakiś czas jak tyknie uzwojenie w tym momencie pompa dostawała prąd do pracy, wyjąłem pompę jeszcze raz i zapuściłem lakierem uzwojenie na drugi dzień po wyschnięciu lakieru kolejna próba i już...
Transformator jest w Twoim wzmacniaczy wykonany na rdzeniu zamkniętym (toroidzie) - nie ma więc szczeliny jak w "typowych"transformatorach,m a za pisk może odpowiadać samo uzwojenie - można spróbować zamalować lakierem do paznokci. Ta cewka (niebieskie oznaczenie) to z kolei dławik zasilania - jego też można pomalować. Zanim to zrobisz możesz sprawdzić,...
Ty byś też buczał gdybyś dostał taki wycisk.Ona po prostu jest przegrzana i nastąpiło uszkodzenie lakieru na drucie nawojowym uzwojenia pierwotnego i z tego tytułu nastąpiło zwarcie międzyzwojowe.Naprawa polega na usunięciu z karkasu uzwojenia pierwotnego i nawinięcie nowego o takim samym przekroju drutu nawojowego i takiej ilości zwoi jakie miało poprzednie...
Mi się wydaje że tak rezystor jest od tego. był to 2W 1k ohm. Można wstawić o większej mocy, np. 5W. Może trafo miało taki kolor lakieru? Jest sprawny. Dzisiaj podłączę go przez żarówkę bez lamp oczywiście. Nie sądzę aby to był kolor lakieru, zresztą na zdjęciu przy przegach uzwojenia wydaje się być kolor normalny. Zaraz do cioci idę, ma stary telewizor...
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Witam . Kondensator warto sprawdzić . Jeśli chodzi o przezwojenie cewek to pod uwagę należy brać nie długość drutu , a ilość zwoi , kierunek nawinięcia i dokładną średnice drutu nawojowego . Uzwojeniu warto poświęcić trochę czasu i nawijać starannie układając zwój przy zwoju bez krzyżowania . Po nawinięciu warto uzwojenie należy zaimpregnować żywicą...
Myśle że czarny lakier którym są zamalowane, nie utrudni im pracy Kolego nikt mądry nawet chińczyk nie nawija uzwojenia dwoma uzwojeniami w innych kolorach lakierów . To zwyczajne przegrzanie uzwojenia , kończy się to obniżeniem oporności uzwojenia.
Miernikiem sprawdzałeś przejścia przez uzwojenia? Patrząc na kolor lakieru izolacji można wywnioskować że spalony. Dwa uzwojenia: jedno robocze, drugie rozruchowe.
Np. Lakierem do uzwojenia. Bo akurat taki posiadam. W latach 70-tych XX wieku po przezwojeniu wirnika połączenia (miejsce między komutatorem a wirnikiem) owijało się dratwą i wszystko lakierowało i Ty tak możesz zrobić.
Grzanie 20-30s zwarciówką? To nie jest sprzęt do takiego zastosowania, zaraz stopi się lakier na uzwojeniu i będzie problem bo producent odmówi naprawy gwarancyjnej i będzie miał rację. Poza tym ten grot nie wydaje mi się zgodny ze specyfikacją, czy się mylę?
Jeśli masz, możesz polać lakierem bezbarwnym nitro(szybko schnącym), bo zakładam, że lakieru używanego do uzwojeń nie masz. Tu wystarczy mały kieliszek, a może nawet mniej.Wiem, że to nie jest lakier tzw. elektroizolacyjny, bo dokładniejszej nazwy nie pamietam, ale każdy lakier usztywnia uzwojenie, co chroni przed otarciem drutów miedzy sobą
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
Podejrzewam, tranzystor też może być przyczyną. Sam projekt też jest przynajmniej zrobiony przez amatora, gdyż na schemacie jest 2 uzwojenia pierwotne a na nagraniu widać jak nawija 3. A uzwojenie zrobiłeś z drutu nawojowego? takiego posiadającego warstwę lakieru izolacyjnego?
Update aktualizacja. Otóż przepalił mi się lakier na uzwojeniu. Lutownica jeszcze działa ale chyba będę musiał coś z tym zrobić.
to nie może być zwykła farba do metalu,jeśli już się uparłeś na to malowanie to powinien być lakier np. elektroizolacyjny taki jak się lakieruje uzwojenia silników,ale przed złożeniem blachy muszą być suche.
Nawijać uzwojenia trzeba idealnie obok siebie czy jest jakiś szybszy sposób nawinięcia takiej ilości drutu? Niechlujstwo odbije się tym, że potem uzwojenie będzie za grube i nie wciśniesz rdzenia, więc... Wybór należy do ciebie :D Czy tak może zostać czy trzeba coś z tym zrobić? Jeżeli izolacja na drucie uzwojenia wtórnego wydaje Ci się niepewna, możesz...
Podobna powinna być liczba tzw. amperozwojów. Nie umiem tego szybko policzyć dla prądu przemiennego, gdyż natężenie płynącego prądu jest znacznie mniejsze od wynikającego z rezystancji ( indukcyjność cewki! ). Przyjąłbym na początek, dla napięcia czterokrotnie mniejszego - dwa razy mniej zwojów drutu o dwa razy większym przekroju (nie średnicy!). Jeśli...
Ja spryskałem cewki lakierem w aerozolu o nazwie Plastik 70 Zdjalem cewki i pokryłem lakierem uzwojenia wewnętrzne i na zewnątrz oraz miejsca styku dwoch połówek rdzenia i jak reką odjął
Ja maluję lakierem izolacyjnym takim jak do uzwojenia
No to scenariusz już mniej, więcej masz. Oczywiście wszystko najpierw klinujesz, łączysz, wyprowadzasz, formujesz, usztywniasz, taśmujesz i dopiero traktujesz uzwojenia lakierem. Zanim cokolwiek zdemontujesz ze stojana - fotka, sprawdź długość czół (wybudowanie), średnicę czół, pamiętaj, że musi być ono symetrycznie ułożone w osi stojana, bo nie zamkniesz...
Witam . Lakier nitro w nie nadaje się do tego celu . Jeżeli nie mamy pod ręką lakierów elektrotechnicznych lub żywic to namiastką może być lakier bezbarwny olejny , coraz trudniej osiągalny . Możemy zastosować żywice poliestrową F-my NOVOL dostępną w każdym sklepie z artykułami motoryzacyjnymi , czyli w sumie najbardziej dostępną . Jest sprzedawana...
Tak wiem, nie mam lakieru do zaimpregnowania uzwojenia, można kupić ale do jednego transformatora nie bardzo się opłaca. Zwiększę ilość warstw do 9, nawinę cieńszym drutem, tylko mam problem z cieńszymi przekładkami, może masz jakiś patent, lakier obiecał znajomy i czekam może się doczekam.
Wystarczy, jak delikatnie przetniesz wszystkie zwoje tego uzwojenia, by nie uszkodzić izolacji i uzwojenia pod nim. Próba ich usunięcia może być bardzo trudna ze względu na lakier elektroizolacyjny.
Nie wiem czy uzwojenia tworzy się już zalakierowanym drutem, Drut jest fabrycznie pokryty emalią izolacyjną, w przeciwnym byłoby jedno wielkie zwarcie. Po uzwojeniu i wiązaniu, całość jest dodatkowo impregnowana lakierem elektroizolacyjnym. Musisz jeszcze wziąć pod uwagę przekładki izolacyjne w żłobkach, i przewody przyłączeniowe.
Izolujesz każdą warstwę od siebie, uzwojenia nawijasz bardzo ciasno, ze względu na duże siły elektrodynamiczne pomiędzy zezwojami. Taśma bawełniana do ściągania uzwojeń jest w sam raz, jest odporna na wysoką temperaturę. Jako izolacja między warstwowa preszpan lub tereszpan, chociaż wydaje mi się że tereszpan jest lepszy. Na koniec nawinięta cewka w...
mogl byc w jakims miejscu slaby lakier na uzwojeniu...
uzwoi lakier elektroizolacyjny lakier lakier grafitowy
preamp mikrofonowy zapowietrzenie silnika mercedes verbatim firmware
schemat elektryczny piekarnika amica samsung ue55es8000
Problem z otwieraniem zdjęć JPG na starym telefonie z klapką Czarny ekran po wymianie T-CON w telewizorze