Piaskarką potraktować to uzwojenie żeby lakier pozdzierało. PS Fajny temat, dawajcie więcej takich bo popsuć to ja dużo umiem. :D
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
Oczywiście. Zabezpiecz jednak naruszoną lekko emalię uzwojenia jakimś sensownym lakierem elektroizolacyjnym.
Tu nie ma nic do "znania" się. Lutownica, 1-1,5 m drutu, koszulka z rozbiórki starego silnika na połączenie, dratwa do związania uzwojenia, lakier.
Izolacja przewodów nawojowych miedzianych okrągłych, to emalia z lakieru poliuretanowego z powłoką zewnętrzną z lakieru poliamidowego. W Twoim przypadku lakier poliuretanowy może okazać się najtańszym rozwiązaniem. Jeśli masz wątpliwości, zrób próbkę na fragmencie uzwojenia poza silnikiem.
Jak używasz nowego drutu w emalii to nie trzeba stosować żadnych izolatorów tylko uzwojenia dobrze zalać lakierem nitro i wyżarzyć można nawet w mikrofali troszeczke strzela ale nic nie uszkodzi sprawdzone
No to scenariusz już mniej, więcej masz. Oczywiście wszystko najpierw klinujesz, łączysz, wyprowadzasz, formujesz, usztywniasz, taśmujesz i dopiero traktujesz uzwojenia lakierem. Zanim cokolwiek zdemontujesz ze stojana - fotka, sprawdź długość czół (wybudowanie), średnicę czół, pamiętaj, że musi być ono symetrycznie ułożone w osi stojana, bo nie zamkniesz...
Często drga samo uzwojenie i to czasem głębokie warstwy. Dobre efekty daje napszczenie do uzwojeń - jeżeli jest dostęp - zwykłego pokostu. On jest rzadki, daleko wcieknie i długo nie wysycha. Później też jest elastyczny. Kleje i żywice twardnieją i drgające zwoje robią sobie znów przestrzeń do buczenia. Pokost można rozrzedzić, ale tylko benzyną ekstrakcyjną,...
Rozdziel żyły i zalej lakierem izolacyjnym.
Witam . Lakier nitro w nie nadaje się do tego celu . Jeżeli nie mamy pod ręką lakierów elektrotechnicznych lub żywic to namiastką może być lakier bezbarwny olejny , coraz trudniej osiągalny . Możemy zastosować żywice poliestrową F-my NOVOL dostępną w każdym sklepie z artykułami motoryzacyjnymi , czyli w sumie najbardziej dostępną . Jest sprzedawana...
Nie. Gdy spojrzysz na silnik od góry (wzdłuż osi silnika), to góra-dół jest pierwsza para biegunów magnetycznych obsługiwana przez jedno uzwojenie, a lewo-prawo masz drugą parę biegunów magnetycznych obsługiwanych przez drugie uzwojenie. Nie wprowadzaj autora w błąd, w tym silniku jest dwa różne uzwojenia, nazwojone inną ilością zwojów i inną średnicą...
Migające diody CLIP - wzmacniacz pracuje na pograniczu przesterowania Ciągle świecące diody CLIP - wzmacniacz mocno przsterowany. Diody CLIP, w żadnym wypadku nie sygnalizują przeciążenia kolumn. Jak napisano wyżej, ta końcówka mocy nie musi pracować na nawet migających CLIP-ach, by przypalić a nawet spalić głośniki w tych kolumnach. Trzy razy może...
jeśli nie uszkodziłeś uzwojenia pierwotnego, i transformator pracuje normalnie, to można go używać. Ze względów bezpieczeństwa warto zamalować lakierem miejsce gdzie uszkodzone jest uzwojenie wtórne w celu zaizolowania ewentualnych uszkodzeń emalii pokrywającej druty uzwojenia.
Tylko nie lutuj na "styk", dobrze by to było skręcić albo jakąś tylejkę założyć, na to koszulka, a następnie związać do uzwojenia taśmą bawełnianą lub grubymi nićmi. Dopiero wtedy lakier lub żywica.
Żywica utwardzana jest utwardzaczem,oczywiście sprzedawanym w komplecie z żywicą.Co do lakierowania to nie za bardzo ponieważ nie zaimpregnuje uzwojenia tak dokładnie jak lakier.Po prostu ma gęstą konsystencję i dość szybko twardnieje podczas gdy lakier jest rzadszy i twardnieje dużo wolniej.
Na pierwszym miejscu jako podejrzane stawiam lampy! Czasem lubią sobie zaiskrzyć międzyelektrodowo. Na drugim miejscu - błąd w wykonaniu uzwojenia transformatora lub odprysk lakieru izolującego DNE. Na trzecim... siła wyższa!
Problemy z wyrzucaniem różnicówki rozwiązane: Wysuszyłem solidnie silnik, zaimpregnowałem uzwojenie lakierem olejno żywicznym (taki miałem pod ręką), poskładałem do kupy i po trzygodzinnych testach mogę powiedzieć, że wszystko wróciło do normy. Dziękuję pomagającym
Transformator jest w Twoim wzmacniaczy wykonany na rdzeniu zamkniętym (toroidzie) - nie ma więc szczeliny jak w "typowych"transformatorach,m a za pisk może odpowiadać samo uzwojenie - można spróbować zamalować lakierem do paznokci. Ta cewka (niebieskie oznaczenie) to z kolei dławik zasilania - jego też można pomalować. Zanim to zrobisz możesz sprawdzić,...
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Czy może to oznaczać że jest już z nim źle? On może być przegrzany i pomimo tego jeszcze działać. Lakier pokrywający uzwojenia mógł zacząć śmierdzieć ale jeszcze nie uległ przepaleniu. Jak długo jeszcze pochodzi to trudno powiedzieć.
Przede wszystkim ustal przyczynę dla której tak gruby drut nawojowy się spalił ? Przezwoić samemu można oczywiście, ale izolować preparatami do tego przeznaczonymi a nie ,,lakierem do paznokci i w żadnym przypadku nie używać kleju na gorąco!
Izolujesz każdą warstwę od siebie, uzwojenia nawijasz bardzo ciasno, ze względu na duże siły elektrodynamiczne pomiędzy zezwojami. Taśma bawełniana do ściągania uzwojeń jest w sam raz, jest odporna na wysoką temperaturę. Jako izolacja między warstwowa preszpan lub tereszpan, chociaż wydaje mi się że tereszpan jest lepszy. Na koniec nawinięta cewka w...
Jakim lakierem przezwajacz lakierował uzwojenie? Jeżeli w elektrobębnie jest przekładnia zębata na kołach stalowych, to zalejcie olejem syntetycznym. Koszulki i lakier muszą być olejoodporne.
Wyjmij trafo i jeszcze raz je zabezpiecz.Oblej uzwojenia lakierem tak aby wsiąkł między nie.
Miernikiem sprawdzałeś przejścia przez uzwojenia? Patrząc na kolor lakieru izolacji można wywnioskować że spalony. Dwa uzwojenia: jedno robocze, drugie rozruchowe.
No nie wiem czy było na R134a, może dlatego że niezupełnie jest to optymalny czynnik do domu, chyba że przewidujesz pracę z wysokimi temperaturami odbioru wyłącznie ? 4 petle po 150mb to będzie 10-12kW Pchł. jak liniowo i 9-11kW jak spiralnie, z tym że fi może być i 32mm (mniej się naszarpiesz przy układaniu). średnica rury nie ma wpływu na moc wymiennika,...
Tam jest takie ,,mnóstwo'' zwojów, że można to przewinąć,,z garści'' przy niewielkiej wprawie. Należy ,,rozgotować'' oryginalne trafko (po ściągnięciu z rdzenia żółtego lepca) w wodzie z duzym dodatkiem soli kuchennej Circa 20%. po dłuższym gotowaniu, w stanie gorącym w rękawicach gumowych można obie połówki ferrytowe wysunąć z korpusu. Następnie delikatnie...
Podejrzewam, tranzystor też może być przyczyną. Sam projekt też jest przynajmniej zrobiony przez amatora, gdyż na schemacie jest 2 uzwojenia pierwotne a na nagraniu widać jak nawija 3. A uzwojenie zrobiłeś z drutu nawojowego? takiego posiadającego warstwę lakieru izolacyjnego?
Witam Czarne mazidło to prawdopodobnie lakier jakim są zaimpregnowane uzwojenia silnika,chociaż może to wskazywać również na przegrzanie silnika(w tym przypadku nic nie zrobisz,kosisz aż silnik padnie,a wtedy do przezwojenia).Jeśli już rozbierałeś to możesz i powinieneś sprawdzić stan łożysk.Pozdrawiam.
Oh, wiele nie będzie potrzeba: -Oporniki 1k i 15k. -Kondensatory foliowe 680nF, 220nF i 10nF -Tranzystor IRFP460 -Drut nawojowy o średnicy 0,15-0,3mm. -Jakiś zasilacz dający prąd stały z zakresu 50 do 100V przy kilku amperach. -Rurka PCV średnicy tak 2-4cm i druga, nieco większej aby pierwsza zmieściła się w środku pozostawiając kilka mm luzu. -Jakiś...
Nawiń najgrubszym drutem jaki Ci się tam zmieści na karkas - 2x mniejsza średnica drutu to 4x mniejszy przekrój. Koniecznie musisz zrobić sobie nawijarkę z napędem aby wygodnie z tym pracować. Uzwojenie wtórne należy izolować co każdą warstwę i nawijać z zachowaniem marginesów, a na koniec całość koniecznie zaimpregnować (próżniowo) lakierem elektroizolacyjnym....
Witam . Kondensator warto sprawdzić . Jeśli chodzi o przezwojenie cewek to pod uwagę należy brać nie długość drutu , a ilość zwoi , kierunek nawinięcia i dokładną średnice drutu nawojowego . Uzwojeniu warto poświęcić trochę czasu i nawijać starannie układając zwój przy zwoju bez krzyżowania . Po nawinięciu warto uzwojenie należy zaimpregnować żywicą...
VITEXS Impregnujesz lakierem każdą warstwę uzwojenia czy już całość po nawinięciu? Zastanawiam się na ile ten lakier sprawdzi się przy impregnacji zanurzeniowej całego transformatora, czy lakier spenetruje dokładnie każdy zakątek. Lakier bardzo śmierdzi?
Jak ci przeszkadza lakier na drucie, to możesz i nitrem oblewać wturne Wtórne jak już :D Ja w swoim niedokończonym transformatorze tesli uzwojenie wtórne pomalowałem lakierem nitro i jest ok. To czy emalia zejdzie z drutu czy nie zależy od jej rodzaju. Tak czy inaczej przed pomalowaniem uzwojenia lakierem nitro warto sprawdzić czy nie rozpuszcza on...
Nie wiem czy uzwojenia tworzy się już zalakierowanym drutem, Drut jest fabrycznie pokryty emalią izolacyjną, w przeciwnym byłoby jedno wielkie zwarcie. Po uzwojeniu i wiązaniu, całość jest dodatkowo impregnowana lakierem elektroizolacyjnym. Musisz jeszcze wziąć pod uwagę przekładki izolacyjne w żłobkach, i przewody przyłączeniowe.
Zmierzyłem rezystancję wirnika, pomiar od 1,5 do 1,8 Ω. Zauważyłem lekki ubytek lakieru na uzwojeniu wirnika. Jak mogę sprawdzić ten kondensator?
Myśle że czarny lakier którym są zamalowane, nie utrudni im pracy Kolego nikt mądry nawet chińczyk nie nawija uzwojenia dwoma uzwojeniami w innych kolorach lakierów . To zwyczajne przegrzanie uzwojenia , kończy się to obniżeniem oporności uzwojenia.
Wystarczy, jak delikatnie przetniesz wszystkie zwoje tego uzwojenia, by nie uszkodzić izolacji i uzwojenia pod nim. Próba ich usunięcia może być bardzo trudna ze względu na lakier elektroizolacyjny.
jestem ciekaw czy da się wogóle ten transformator otworzyć i złożyć Da się, lecz przy braku wiedzy i odpowiednich narzędzi, moim skromnym zdaniem, raczej jest to niemożliwe. Rdzeń jak i uzwojenia zalane/sklejone są lakierem.
Mi się wydaje że tak rezystor jest od tego. był to 2W 1k ohm. Można wstawić o większej mocy, np. 5W. Może trafo miało taki kolor lakieru? Jest sprawny. Dzisiaj podłączę go przez żarówkę bez lamp oczywiście. Nie sądzę aby to był kolor lakieru, zresztą na zdjęciu przy przegach uzwojenia wydaje się być kolor normalny. Zaraz do cioci idę, ma stary telewizor...
Drobny papier ścierny załatwi sprawę. Delikatnie jeśli jest na tyle długi można to zrobić na własnym palcu (nie ciągnąć). Ostatecznie lutownica z cyną też wystarczy tylko pozostanie do "wyskrobania" osad. ps Jeśli "termik" uległ uszkodzeniu to zalecam dokładnie kontrolować temperaturę transformatora (możliwe, że nastąpiło zwarcie uzwojeń po stronie...
Sprawa nie jest taka prosta, sądząc po przedstawieniu tematu to jeseś początkujący w tej materii chyba ,że sie mylę. Na mocy nie zyskasz jak piszą koledzy. Sposób nawijania jest trochę inny niż zwykłej cewki, do tego mocowanie wyprowadzeń uzwojenia w komutatorze, odizolowanie uzwojenia od żłobków, pokrycie lakierem izolacyjnym termoutwardzalnym, wyważenie...
to nie może być zwykła farba do metalu,jeśli już się uparłeś na to malowanie to powinien być lakier np. elektroizolacyjny taki jak się lakieruje uzwojenia silników,ale przed złożeniem blachy muszą być suche.
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
Moim skromnym zdaniem zastosowanie żywicy epoksydowej to skuteczny sposób na uzupełnienie ubytków ; w razie jej braku można zastosować lakier. W obwód uzwojenia pierwotnego trafa możesz dać bezpiecznik o odpowiednim amperażu. pozdrawiam Pomijam już fakt, że w tym wypadku należałoby raczej wstawić bezpiecznik termiczny na odpowiednią temperaturę, ale...
Ty byś też buczał gdybyś dostał taki wycisk.Ona po prostu jest przegrzana i nastąpiło uszkodzenie lakieru na drucie nawojowym uzwojenia pierwotnego i z tego tytułu nastąpiło zwarcie międzyzwojowe.Naprawa polega na usunięciu z karkasu uzwojenia pierwotnego i nawinięcie nowego o takim samym przekroju drutu nawojowego i takiej ilości zwoi jakie miało poprzednie...
Zalej uzwojenia jakimś lakierem lub klejem, przestanie brzęczeć. Uwierz to działa.
W jaki sposób można to połączyć ? Uzwojenie jest przerwane w 2 miejscach więc chyba warto, czym mógłbym zaizolować/polakierować uzwojenie ? budapren, lakier bezbarwny ? (pytam poważnie):D
Zarysowane druty uzwojenia rozchyl delikatnie aby je minimalnie od siebie odseparować i zalej lakierem. To taki sposób na szybko. Co do nagłego wyłączania się pojazdu - sprawdź baterię. Jeśli nie wiesz jak lub nie masz sprzętu: tester rezystancji wewnętrznej oraz sztuczne obciążenie to oddaj baterię komuś kto się tym zajmuje.
Dominik miałem niedawno w zmywarce elektrolux silnik BLDC pomiar uzwojeń, oporność równa ale po podłączeniu jej do zmywarki test i nasłuchiwanie, słychać co jakiś czas jak tyknie uzwojenie w tym momencie pompa dostawała prąd do pracy, wyjąłem pompę jeszcze raz i zapuściłem lakierem uzwojenie na drugi dzień po wyschnięciu lakieru kolejna próba i już...
lakier uzwoi elektroizolacyjny lakier lakier grafitowy
kierunek kondensatorów budowa model spalinowy wałek dremel
krups ea8050 symbol wtyczki krups ea8050 symbol wtyczki
Wejście ADAPTOR we wzmacniaczu Sony TA-F690ES: co podłączyć? Problemy z odtwarzaniem plików MP4 typu "set"