Izolacja przewodów nawojowych miedzianych okrągłych, to emalia z lakieru poliuretanowego z powłoką zewnętrzną z lakieru poliamidowego. W Twoim przypadku lakier poliuretanowy może okazać się najtańszym rozwiązaniem. Jeśli masz wątpliwości, zrób próbkę na fragmencie uzwojenia poza silnikiem.
(at)mazawada Przesadzasz z tymi 250st.C lakieru uzwojeń , max dostępne to 150 chyba Co do grzania gorącą wodą myjek to chyba raczej lepiej używać do tego silników chłodzonych powietrzem.
Do tego służy lakier szelakowy lub żywica. A czy podoła czynnikom R jakie stosuje się do agregatów chłodniczych? Lepiej dać to co powinno być niż później biadolić. Ftalur ; Zastosowanie: do impregnacji uzwojeń nie narażonych na działanie dużych sił odśrodkowych zabezpiecza uzwojenia urządzeń elektrycznych przed erozją biologiczną (grzyby, bakterie)...
Ja używałem lakieru do lakierowania uzwojeń silników.Ale można każdego nitro lub jakiegoś innego.
Osobiście impregnuję transformatory (w tym i spawalnicze) dwuskładnikowym lakierem do łodzi (nie wiem jak się nazywa bo kupuję zaprawiony w stoczni jachtowej). Jak go nie miałem to używałem albo lakieru poliuretanowego (dwuskładnikowego) do podłóg albo na upartego zwykłego lakiru nitro do drewna. Nie wiem jak do silników bo ich nie przewijam ale myślę...
lakier nitro może uszkodzić izolację (emalię) na drucie nawojowym. Do impregnacji uzwojeń można bezpiecznie używać lakierów tylko na bazie spirytusu. Firmowe lakiery są termoutwardzalne, tzn. w temperaturze pokojowej nie wysychają i należy je wygrzać w piecyku.
No jak to z jakiego :)? Z głupoty... Piszczał, chciałem go rozebrać z taśmy, aby zalać go lakierem do uzwojeń. Na prawdę zrobienie kilkunastu pętelek miedzianym przewodem to koszt liczony w stówach?
Przecież z tych uzwojeń, w sposób jaki podałeś, będą różne napięcia, dopuszczalne prądy również. Nie widzę sensu tworzenia takiej maszyny. Co do pytania autora odnośnie lakieru, to niczym tego nie ruszy. Jedynie wyciąć i nazwoić na nowo. Dlatego celowo nie podałem mu sporej części informacji, bo po prostu do tego projektu ich nie potrzebuje Nie twierdziłem,...
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
o pozostaje Distal lub podobne.
Moim zdaniem to ryzykowna odległość. Lakier do uzwojeń?
Ja używa w takim przypadku piłki do metalu lub małej szlifierki kątowej, po odcięciu jednego czoła pozostałą część wybijam wybijakiem. Możesz także solidnie nagrzać ten wirnik , lakier zrobi się miększy i wtedy będzie ci łatwiej wyciągnąć drut. Ja przeważnie nagrzewam w ten sposób transformatory sieciowe jak są zalane lakierem łatwiej wtedy rozebrać...
Nareście jakieś konkrety. kondensator, patrząc na oferte taśm izolujących (bawełniane, torlenowe i szklane) jest sens inwestować w taśme szklaną?? Jej chyba już nie trzeba nasączać lakierem?
To co piszesz jest co najmniej dziwne. To ma być trafo zasilające (podłączone do sieci 230V) czy trafo głośnikowe? Jeśli sieciowe do zasilania wzmacniacza, to nawijasz Uzwojenie 1 do końca lutujesz linkę miedzianą w izolacji wyciągasz na zewnątrz, a uzwojenie izolujesz (ja bym polakierował lakierem do uzwojeń) podgrzał trochę suszarką owinął izolacją,...
Podbiję temat.... Muszę częściowo (pierwotne i wtórne na oddzielnych karkasach ) przezwoić transformator. Niemiecka konstrukcja RZC z lat 90. Zalany jest jakimś lakierem. Pytanie: Jaką max temperaturę piekarnika ( tolerancjia +/-10% ) ustawić, żeby nie spalić karkasu albo lakieru uzwojeń?
AVE.. Co do oczyszczenia rdzenia, to to słuszna uwaga. Co do reszty, to w tym przypadku lakierowanie nie jest potrzebne, zwłaszcza że autor nie będzie specjalnie dla jednego transformatora kupował puszki lakieru do uzwojeń. Ponadto po zanurzeniu w lakierze wypadałoby skorzystać z pompy próżniowej, by powietrze z uzwojeń wyciągnąć, a wciągnąć lakier...
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
Jeśli masz, możesz polać lakierem bezbarwnym nitro(szybko schnącym), bo zakładam, że lakieru używanego do uzwojeń nie masz. Tu wystarczy mały kieliszek, a może nawet mniej.Wiem, że to nie jest lakier tzw. elektroizolacyjny, bo dokładniejszej nazwy nie pamietam, ale każdy lakier usztywnia uzwojenie, co chroni przed otarciem drutów miedzy sobą
Tam jest takie ,,mnóstwo'' zwojów, że można to przewinąć,,z garści'' przy niewielkiej wprawie. Należy ,,rozgotować'' oryginalne trafko (po ściągnięciu z rdzenia żółtego lepca) w wodzie z duzym dodatkiem soli kuchennej Circa 20%. po dłuższym gotowaniu, w stanie gorącym w rękawicach gumowych można obie połówki ferrytowe wysunąć z korpusu. Następnie delikatnie...
Zapewne to efekt impregnacji uzwojeń lakierami, lub coraz częściej żywicami, za pomocą metody VPI, (próżniowo-ciśnieniowa impregnacja).
To piszczy rdzeń transformatora przetwornicy. Spróbuj użyć dobrego kleju lub lakieru do sklejenia rdzenia wraz z uzwojeniami. Powinno ustąpić.
Czy może to oznaczać że jest już z nim źle? On może być przegrzany i pomimo tego jeszcze działać. Lakier pokrywający uzwojenia mógł zacząć śmierdzieć ale jeszcze nie uległ przepaleniu. Jak długo jeszcze pochodzi to trudno powiedzieć.
Najlepiej (ale to kupa roboty) byłoby rozebrać rdzeń, nie myląc ułożenia jego połówek, wyczyścić dokładnie powierzchnie styku, poskładać, skręcić i zatargać trafo do najbliższej przezwajalni silników, by go poddać impregnacji klasycznym lakierem do uzwojeń. A jeszcze lepiej- zanurzyć w takim lakierze i poddać podciśnieniu, by wycycać powietrze i umożliwić...
Piaskarką potraktować to uzwojenie żeby lakier pozdzierało. PS Fajny temat, dawajcie więcej takich bo popsuć to ja dużo umiem. :D
Bo tak jak widać na zdjęciu niektóre cewki są zalane, tylko pytanie czym? Lakierem elektro-izolacyjnym. Do od-izolowania uzwojeń od rdzenia użyj cienkiego preszpanu. Zapisuj sobie sposób nawinięcia( kierunek, początek-koniec, i połączenia).
Co do zalewnia - zalewy epoksydowe są bardzo gęste w trakcie aplikacji, ale idealnie wypełniają wszelkie szczeliny. Ich wnikalność w szczeliny jest taka jak wody. Bywa, że przelewa się przez spawy które mają mikro pęknięcia. Minusem tych zalew jest brak możliwości serwisowania, bo zalewa jest nierozbieralna. Co do Ftaluru, to można stosować także impregnację...
Być może wystarczy ustabilizować uzwojenie np. bezbarwnym lakierem. Między uzwojeniami mogły powstać luzy i stąd "bzyczenie".
Witam, Może nie klejem a lakierem do uzwojeń. I dobrze skręcić.
Jeśli to jest wina transformatora sieciwego tzw magnetostrykcja i słychać denerwujące buczenie , należy obejżeć transformator czy: jest dobrze przykręcony do podstawy - dokręcić cewki uzwojeń siedzą sztywno w transformatorze - zablokować ostatnie - luźne blachy transformatora zalać lakierem głęboko penetrującym , nie stosować lakieru , Który może rozpuścić...
Witam. Można żywicą utwardzać poszczególne warstwy uzwojeń transformatora.
Drobny papier ścierny załatwi sprawę. Delikatnie jeśli jest na tyle długi można to zrobić na własnym palcu (nie ciągnąć). Ostatecznie lutownica z cyną też wystarczy tylko pozostanie do "wyskrobania" osad. ps Jeśli "termik" uległ uszkodzeniu to zalecam dokładnie kontrolować temperaturę transformatora (możliwe, że nastąpiło zwarcie uzwojeń po stronie...
W tym przypadku pomoże nasączenie blach rdzenia,oraz uzwojeń, najlepiej żywicą epoxydową lub tylko lakierem jak ktoś wyżej już napisał Ideałem byłoby zrobić to podciśnieniowo w jakiejś komorze próżniowej Dodatkowo podkładki z materiału tłumiącego pod punkty przykręcenia transformatora do obudowy
Rozbierz i daj dobre zdjęcia czół uzwojeń.
Planuje zastosować tulejkę do zaprasowania Erko AL-Cu i doprowadzić do puszki połączeniowej jakieś 10mm2 miedz LgY i dodatkowo owinąć to albo jakimś szklanym kocem owinąć wszystko póżniej jeszcze raz i zaimpregnować lakierem do uzwojeń. Tak dla informacji po oskrobaniu lepiku i porządnym podgrzaniu korpusu palnikiem, przy pomocy wózka widłowego i specjalnie...
Migające diody CLIP - wzmacniacz pracuje na pograniczu przesterowania Ciągle świecące diody CLIP - wzmacniacz mocno przsterowany. Diody CLIP, w żadnym wypadku nie sygnalizują przeciążenia kolumn. Jak napisano wyżej, ta końcówka mocy nie musi pracować na nawet migających CLIP-ach, by przypalić a nawet spalić głośniki w tych kolumnach. Trzy razy może...
Cewek nie rozkładasz tylko je ściągasz z kineskopu po uprzednim zdjęciu PK (płytki kineskopu) i od strony uzwojeń zalewasz/pryskasz np jakimś lakierem. Problemy mogą się pojawić jak cewki są przyklejone do kineskopu. Pozdrawiam Adam
Oczywiście. Zabezpiecz jednak naruszoną lekko emalię uzwojenia jakimś sensownym lakierem elektroizolacyjnym.
Myśle że czarny lakier którym są zamalowane, nie utrudni im pracy Kolego nikt mądry nawet chińczyk nie nawija uzwojenia dwoma uzwojeniami w innych kolorach lakierów . To zwyczajne przegrzanie uzwojenia , kończy się to obniżeniem oporności uzwojenia.
jeśli nie uszkodziłeś uzwojenia pierwotnego, i transformator pracuje normalnie, to można go używać. Ze względów bezpieczeństwa warto zamalować lakierem miejsce gdzie uszkodzone jest uzwojenie wtórne w celu zaizolowania ewentualnych uszkodzeń emalii pokrywającej druty uzwojenia.
Ja używam lakieru elektroizolacyjnego "Ftalur" ( + rozpuszczalnik, bo lakier jest dość gęsty), ale generalnie może to być każdy lakier do uzwojeń dostępny w hurtowni elektrycznej, lub z elektronarzędziami.
Zdobądź lakier to uzwojeń (trafa, silniki), według instrukcji podgrzej żeby był rzadki i ładnie cewkę w nim zanurz. Jak wyschnie, wlutuj.
Sądzę że uzwojenie nie jest przegrzane, bo opaski na uzwojeniu stojana nie są stopione , a tam w tej koszulce może być(choć to tylko sugestia)bezpiecznik termiczny. Różnica koloru wirnika i stojana nie świadczy o niczym, bo lakiery drutów mogą być różnych kolorów...
a i jeszcze jedno co sądzicie o dodatkowej izolacji uzwojeń, na stronie: http://eurodrut.com.pl/?k=katalog&w=&d=1... znalazłem lakiery silnikowe są dosyć tanie a ich parametry kuszące aczkolwiek obawiam się że pokrycie lakierem każdej warstwy uzwojeń może pogorszyć oddawanie ciepła (mniejszy przepływ powietrza...
Np. Lakierem do uzwojenia. Bo akurat taki posiadam. W latach 70-tych XX wieku po przezwojeniu wirnika połączenia (miejsce między komutatorem a wirnikiem) owijało się dratwą i wszystko lakierowało i Ty tak możesz zrobić.
Można rozebrać prawie każdy. Większość ma pod nalepką z tyłu zawleczkę (przeważnie plastikową), po zdjęciu której można wyciągnąć wirnik ze stojana. W stojanie zobaczysz nawinięte na kształtkach uzwojenia - możesz spróbować je zamalować jakimś lakierem uretanowym, ale - nie wiem czy to się powiedzie. Żeby to zrobić dobrze musiałbyś wyjąć (nie da się...
Tak, jak najbardziej, prawdopodobnie masz ceratę elekroizolacyjna, materiał znakomity do izolacji uzwojeń.
Witam! Możesz potem zaimpregnować szelakiem lub lakierem stosowanym do uzwojeń silników.
Dodatkowo odkryłem uszkodzenie izolacji w kilku miejscach, prawdopodobnie przez przypalenie podczas montażu. To nie jest uszkodzenie izolacji przewodów tylko zastygnięte resztki lakieru elektroizolacyjnego do impregnacji uzwojeń- po prostu podczas lakierowania (pewnie przez zanurzenie w lakierze) trochę pociekło po kabelkach... V.
Widzę, że uzwojenie miedziane, więc powinno się ładnie zalutować. Myśle, że najlepiej nadłożyć sobie w miejscu połączenia kawałek jakiegoś druta, i dopiero razem to zalutować. Jak będziesz lutował to podłóż sobie coś pomiędzy ten zwój, a całe uzwojenie. Trzeba to jeszcze potem zaizolować, najlepiej jakbyś dysponował lakierem do uzwojeń, ale chyba opaska...
Dominik miałem niedawno w zmywarce elektrolux silnik BLDC pomiar uzwojeń, oporność równa ale po podłączeniu jej do zmywarki test i nasłuchiwanie, słychać co jakiś czas jak tyknie uzwojenie w tym momencie pompa dostawała prąd do pracy, wyjąłem pompę jeszcze raz i zapuściłem lakierem uzwojenie na drugi dzień po wyschnięciu lakieru kolejna próba i już...
silnik jest normalny chyba nawet polski 3-fazowy przełącznik gwiazda trójkąt wczoraj montowałem nowiutki kosztował 60zł. jeszcze nie mam pewności co do uzwojenia bo jest jakieś ciemne chyba że jest jakiś ciemny lakier do uzwojeń bo jak jest uzwojenie spalone to widac po lakierze jest chropowaty a to się świeci jakby było niedawno lakierowane ale ciemnym...
No i po co miałem tłumaczyć jak kolega Sound Wave już wszystko powiedział :) a cewki to ja nawijam po uprzednim pokryciu karkasu wolnoschnącym lakierem do uzwojeń silników bardzo dużej mocy.Po czym jeszcze w trakcie nawijania atakuje pędzlem nasączonym tymże lakierem
Witam. Drut fi 1.0mm spokojnie wystarczy - nawet za gruby . Takim drutem przewijałem " elektrownie " do dużych motocykli - Virago , itp . Nawiasem mówiąc takim drutem przewijałem również stojany do alternatorów samochodowych . Przy średnicy większej niż 1mm ą trudności z układaniem zwojów . No i uważaj - NIE USZKODŹ EMALII ! Możesz nawinąć w taki sposób...
Lakier elektroizolacyjny do uzwojeń jest na tyle "przyjazny", że wystarczy go przetrzeć papierem ściernym czy gąbką szlifierską i można malować śmiało. V.
Nie da się?? To ciekawe czemu wymieniałem ostatnio dwa alternatory na których lakier z uzwojeń zrobił się matowy i różowy? Kolego piwko z założenia się nie da, ale rzeczywistość jest inna niestety.
Kolego po pierwsze zobacz gdzie buczy po drugie zluźnij śruby wtedy zaimpregnuj lakierem do impregnacji uzwojeń, i potem skręć na nowo.
Dzięki za informację. Zobaczyłem, że to lakier elektroizolacyjny do uzwojeń silników. Jakoś nie mogę jednak znaleźć sklepu z nim. Pamiętasz ile on może z grubsza kosztować?
Ja z kolei nie używałem super glue. Mam obawy że któryś z komponentów tego wspaniałego kleju będzie rozpuszczalnikiem dla lakieru a wtedy.......a lakier do uzwojeń ma to właśnie przeznaczenie. Skoro jednak kolega stosował może i ja kiedyś spróbuję.......
Suszyć najlepiej w suszarni około 100 C kilka, kilkanaście godzin. Następnie przelakierować lakierem elektroizolacyjnym ( do uzwojeń ). Może pomoże.
Oh, wiele nie będzie potrzeba: -Oporniki 1k i 15k. -Kondensatory foliowe 680nF, 220nF i 10nF -Tranzystor IRFP460 -Drut nawojowy o średnicy 0,15-0,3mm. -Jakiś zasilacz dający prąd stały z zakresu 50 do 100V przy kilku amperach. -Rurka PCV średnicy tak 2-4cm i druga, nieco większej aby pierwsza zmieściła się w środku pozostawiając kilka mm luzu. -Jakiś...
Trochę to dziwne. Na pewno na wszystkich? Po wtórnej stronie będzie niska rezystancja (to uzwojenie nawinięte jest grubszym drutem). Chyba że się tak zgrzało, że lakier z uzwojeń nie wytrzymał, choć wcześniej pewnie by zadziałał bezpiecznik termiczny po stronie pierwotnej. Podaj zdjęcie z uwzględnieniem wyników wykonanych omomierzem.
Tylko nie lutuj na "styk", dobrze by to było skręcić albo jakąś tylejkę założyć, na to koszulka, a następnie związać do uzwojenia taśmą bawełnianą lub grubymi nićmi. Dopiero wtedy lakier lub żywica.
VITEXS Impregnujesz lakierem każdą warstwę uzwojenia czy już całość po nawinięciu? Zastanawiam się na ile ten lakier sprawdzi się przy impregnacji zanurzeniowej całego transformatora, czy lakier spenetruje dokładnie każdy zakątek. Lakier bardzo śmierdzi?
Witam Czarne mazidło to prawdopodobnie lakier jakim są zaimpregnowane uzwojenia silnika,chociaż może to wskazywać również na przegrzanie silnika(w tym przypadku nic nie zrobisz,kosisz aż silnik padnie,a wtedy do przezwojenia).Jeśli już rozbierałeś to możesz i powinieneś sprawdzić stan łożysk.Pozdrawiam.
Nawiń najgrubszym drutem jaki Ci się tam zmieści na karkas - 2x mniejsza średnica drutu to 4x mniejszy przekrój. Koniecznie musisz zrobić sobie nawijarkę z napędem aby wygodnie z tym pracować. Uzwojenie wtórne należy izolować co każdą warstwę i nawijać z zachowaniem marginesów, a na koniec całość koniecznie zaimpregnować (próżniowo) lakierem elektroizolacyjnym....
Witam Chciałbym się zająć przewijaniem silników, mam niezłe wiadomości teoretyczne zero praktyki. Potrzebuje atlas uzwojeń, lakiery, druty nawojowe itp itd., gdzie to wszystko zdobyć? (okolice Krakowa). Od czego zacząć?
Moim skromnym zdaniem zastosowanie żywicy epoksydowej to skuteczny sposób na uzupełnienie ubytków ; w razie jej braku można zastosować lakier. W obwód uzwojenia pierwotnego trafa możesz dać bezpiecznik o odpowiednim amperażu. pozdrawiam Pomijam już fakt, że w tym wypadku należałoby raczej wstawić bezpiecznik termiczny na odpowiednią temperaturę, ale...
Witam Z lakierem typu "Nitro" ja bym nie eksperymentował, gdyż jest to lakier agresywny i może uszkodzić izolację drutu uzwojeń. Należy użyć bardziej odpowiedniego lakieru.
Dzięki Stefan za informacje po rozkręceniu silnika widać że kilka lat temu był przezwajany nie ma wizualnych oznak spalenia uzwojeń.Kiedy kilka miesięcy temu rozbierałem silnik zalewałem lakierem przytarcia uzwojeń spowodowane rozerwaniem sprężyn do mechanizmu odśrodkowego.Zwłokę czasową dla rozruchu ustawiłem na ok 2 s przypuszczalnie mógł skleić się...
to nie może być zwykła farba do metalu,jeśli już się uparłeś na to malowanie to powinien być lakier np. elektroizolacyjny taki jak się lakieruje uzwojenia silników,ale przed złożeniem blachy muszą być suche.
Piec do wypalania czy wyważarka I jedno i drugie jest niezbędne. Po nawinięciu wirnika, jeżeli nie zrobisz wyważenia, to łożyska w bardzo krótkim czasie na złom. A piec- i do wypalania i do suszenia po impregnacji. W zasadzie nie do wypalania- tylko do solidnego nagrzania uzwojeń w celu zmiękczenia lakieru. Przecież usuwanie uzwojeń i tak będzie wykonywane...
No tak, praktycznie ogranicza go tylko indukcyjność rozproszenia i rezystancja uzwojeń. Jeśli lakier na drucie nawojowym wytrzyma to sobie można naparzać impulsami by zgrzewać elementy. Dużo sprzętów tak działa, nawet tanie wiertarki, nie są przystosowane do pracy ciągłej. Janusze budowlanki o tym nie wiedzą i marudzą że szajs a nie wiertarki w tych...
Możesz probować, tylko uważnie aby miejsce lutowania nie łączyło sie nigdzie z pozostałymi uzwojeniami. Zabezpiecz najlepiej lakierem.
Tu nie ma nic do "znania" się. Lutownica, 1-1,5 m drutu, koszulka z rozbiórki starego silnika na połączenie, dratwa do związania uzwojenia, lakier.
problem rozwiązany, okazało się, że capstan ma debilną konstrukcję. Powierzchnia magnesu była pokryta warstwą chromu (?), który odlazł i blokował silnik. Doszło nawet do starcia lakieru z drutów uzwojeń silnika.
Zawsze wydłubuję ile się da starej otuliny i wpycham koszulkę pod szycie uzwojenia plus dodatkowo lakier i póki co żadnych efektów świetlnych jeszcze nie było.
Temat do zamknięcia. Uzwojenie pierwotne wyciołem, na rdzeniu jest duży zadzior który uszkodził lakier na uzwojeniach.
Na pierwszym miejscu jako podejrzane stawiam lampy! Czasem lubią sobie zaiskrzyć międzyelektrodowo. Na drugim miejscu - błąd w wykonaniu uzwojenia transformatora lub odprysk lakieru izolującego DNE. Na trzecim... siła wyższa!
Witam. Co do wnikania w ciasne zwoje - w podciśnieniu nawet kamienie można skutecznie wypełnić. Są żywice do impregnacji uzwojeń. Podobnie z lakierem - w podciśnieniu dojdzie wszędzie. Pozdrawiam.
Ja spryskałem cewki lakierem w aerozolu o nazwie Plastik 70 Zdjalem cewki i pokryłem lakierem uzwojenia wewnętrzne i na zewnątrz oraz miejsca styku dwoch połówek rdzenia i jak reką odjął
I. być może kiedyś "ukręcę " sobie coś podobnego do zasilacza stabilizowanego etc Proponuję zobaczyć tutaj : 1. Transformatory sieciowe cz. 1 i 2 http://grylewicz.pl/transformatory-sieci... 2. Przewijanie i nawijanie transformatorów EI teoria http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... 3. Jak naprawić i obliczyć transformator sieciowy...
Miernikiem sprawdzałeś przejścia przez uzwojenia? Patrząc na kolor lakieru izolacji można wywnioskować że spalony. Dwa uzwojenia: jedno robocze, drugie rozruchowe.
Transformator jest w Twoim wzmacniaczy wykonany na rdzeniu zamkniętym (toroidzie) - nie ma więc szczeliny jak w "typowych"transformatorach,m a za pisk może odpowiadać samo uzwojenie - można spróbować zamalować lakierem do paznokci. Ta cewka (niebieskie oznaczenie) to z kolei dławik zasilania - jego też można pomalować. Zanim to zrobisz możesz sprawdzić,...
A nie lepiej to wymalować jakimś lakierem bezbarwnym to uzwojenie? Bo lutownica jeszcze działa czyli aż tak bardzo lakier się nie przepalił.
Ty byś też buczał gdybyś dostał taki wycisk.Ona po prostu jest przegrzana i nastąpiło uszkodzenie lakieru na drucie nawojowym uzwojenia pierwotnego i z tego tytułu nastąpiło zwarcie międzyzwojowe.Naprawa polega na usunięciu z karkasu uzwojenia pierwotnego i nawinięcie nowego o takim samym przekroju drutu nawojowego i takiej ilości zwoi jakie miało poprzednie...
Ja maluję lakierem izolacyjnym takim jak do uzwojenia
Witam . Lakier nitro w nie nadaje się do tego celu . Jeżeli nie mamy pod ręką lakierów elektrotechnicznych lub żywic to namiastką może być lakier bezbarwny olejny , coraz trudniej osiągalny . Możemy zastosować żywice poliestrową F-my NOVOL dostępną w każdym sklepie z artykułami motoryzacyjnymi , czyli w sumie najbardziej dostępną . Jest sprzedawana...
Odwinąłem taśmę z miejsc połączeń uzwojeń z przewodami, i tym samym znalazłem przyczynę problemu, czyli nieumiejętność lutowania pracownika w fabryce transformatorów...Spoina położona na lakierze. Między miejscami pokrytymi cyną mamy rezystancje rzędu kiloomów, natomiast kiedy wbiłem się sondami igiełkowymi w uzwojenia pod lakierem, to pojawiły się...
Boję się, że wydłubywanie drutu z lakieru doprowadzi do jego skrócenia można nie skrobać a opalić lakier np.zapalniczką tylko trzeba dokładnie resztę uzwojenia przykryć np.grubą (albo kilka warstw) folią aluminiową. Zastąpiłem ją minimalną kroplą lutu nie będzie długo działać. Proponuję odizolować (metodą wyżej) obydwa przerwane końce upalonego drutu...
Nawijać uzwojenia trzeba idealnie obok siebie czy jest jakiś szybszy sposób nawinięcia takiej ilości drutu? Niechlujstwo odbije się tym, że potem uzwojenie będzie za grube i nie wciśniesz rdzenia, więc... Wybór należy do ciebie :D Czy tak może zostać czy trzeba coś z tym zrobić? Jeżeli izolacja na drucie uzwojenia wtórnego wydaje Ci się niepewna, możesz...
Często przy kłopotach z przeskakującą iskrą(Fiaty,Alfy,Laguny),dokładnie myłem cewki/moduły/listwy WN w benzynie i zalewałem je w całości bezbarwnym dwuskładnikowym lakierem do izolowania uzwojeń silników elektrycznych.
Piszczenie, jest powodowane luźnymi zwojami cewki na rdzeniu. Zalanie uzwojeń cewki jakimś lakierem powinno wyeliminować zjawisko.
Tak wiem, nie mam lakieru do zaimpregnowania uzwojenia, można kupić ale do jednego transformatora nie bardzo się opłaca. Zwiększę ilość warstw do 9, nawinę cieńszym drutem, tylko mam problem z cieńszymi przekładkami, może masz jakiś patent, lakier obiecał znajomy i czekam może się doczekam.
Rozkręciłbym i włożyłbym stojan z uzwojeniami oraz wirnik do kwasku cytrynowego na kilka dni. Kwasek cytrynowy nie powinien uszkodzić lakieru na uzwojeniach, jednak na pewno poradzi sobie z rdzą na stali. Pamiętaj tylko żeby wkładać to bez żadnych łożysk bo potem będzie masakra. Dasz radę :D Pozdo Jano
Witam. Przewijam transformatorek przetwornicy dc-dc 55V który ma przebicia. Odwinąłem druty z uzwojeń i chcę je wykorzystać do powtórnego nawinięcia. Podczas nawijania chcę izolować uzwojenia. Czy lakier bezbarwny nadaje się na izolację i jest odporny na przebicia? Obecnie w domu mam tylko ten lakier.
Witam. Załączniki - fotki - zamieszczono nieregulaminowo - na "żabim" serwerze, a nie na elektrodowym ... . Zacznijmy od tego, że magnetowód oraz uzwojenie tego dławika jest zaimpregnowane - co widzę - lakierem termoutrwardzalnym i prędzej zniszczysz blachy nim ten rdzeń rozbierzesz. By zmiękczyć ten lakier należy go moczyć - przez wiele dni - w szkodliwych...
Wystarczy, jak delikatnie przetniesz wszystkie zwoje tego uzwojenia, by nie uszkodzić izolacji i uzwojenia pod nim. Próba ich usunięcia może być bardzo trudna ze względu na lakier elektroizolacyjny.
Często rozwarstwiają się blachy w połówkach rdzenia, co też może powodować głośną pracę. Pomaga wtedy włożenie przekładki - n.p. z preszpanu - pod paski blachy ściagające rdzeń. W swoim czasie miałem ok. setki takich transformatorów, z których budowałem zasilacze, prostowniki, a nawet spawarki i radziłem sobie z brzęczeniem tak, że przewinięte i złożone...
No to scenariusz już mniej, więcej masz. Oczywiście wszystko najpierw klinujesz, łączysz, wyprowadzasz, formujesz, usztywniasz, taśmujesz i dopiero traktujesz uzwojenia lakierem. Zanim cokolwiek zdemontujesz ze stojana - fotka, sprawdź długość czół (wybudowanie), średnicę czół, pamiętaj, że musi być ono symetrycznie ułożone w osi stojana, bo nie zamkniesz...
Podobna powinna być liczba tzw. amperozwojów. Nie umiem tego szybko policzyć dla prądu przemiennego, gdyż natężenie płynącego prądu jest znacznie mniejsze od wynikającego z rezystancji ( indukcyjność cewki! ). Przyjąłbym na początek, dla napięcia czterokrotnie mniejszego - dwa razy mniej zwojów drutu o dwa razy większym przekroju (nie średnicy!). Jeśli...
sznurek uzwojeń temperatura uzwojeń kolejność uzwojeń
instrukcja obsługi halogen odpowietrzyć hydrostatu elizabeth sanyo
pilarka stołowa silnik alarm tytan ds400
Mocowanie brzeszczotu w wyrzynarce adapterowej Celma Brak wspomagania kierownicy w Toyocie Auris 1.4 D-4D