Rezystor240 źle radzisz ale w jednym masz rację - będzie działał poprawnie, ale nie dobrze . Kolega znalazł dobre rady. W dobie wzmacniaczy lampowych żeby trafo miało dobre parametry zalecano sekcjonowanie uzwojeń. Między sekcje uzwojenia pierwotnego nawijano nawet całość uzwojenia wtórnego cieńszym przewodem i powtarzano to kilka razy( sekcja uzwojenia...
Rozumiem, że masz na myśli sposób podłączania wyprowadzenien silnika do tabliczki zaciskowej silnika? Wszędzie w literaturze spotykałem się z pierwszym sposobem i taki sposób zawsze stosowałam ale w praktyce spotyka się również i sposób drugi, dla silnika nie ma to znaczenia. Zastanawiam się nad pytaniami które zadałem, końce uzwojeń są wyprowadzone...
Czujniki pola ? Przybliż temat :) mniej więcej jak to ew rozpoznać
Witam. Moje 3 grosze: 1. Nie wiemy czy oznaczenie kolejności odczepów odpowiada rzeczywistej kolejności nawijania transformatora. 2. Pomiarów należy dokonać w/g pomysłu kol. krzysiek7 ale nie tak jak poprzednio końcówki (1-2),(1-3),(1-4) tylko (1-2),(2-3),(3-4) aż do (8-9). 3. Mając zasilony transformator jak do pomiaru próbujemy łączyć poszczególne...
Chyba nie o zmianę biegunowości tam idzie, a o kolejność kluczowania uzwojeń - "prawa-lewa" albo "lewa-prawa". W instrukcji od daewoo brzmiało, że trzpień palcami wciskać można tylko w nowych silniczkach - w używanych jest ryzyko uszkodzenia mechanizmu śrubowego.
Czy masz sprawdzone poszczególne uzwojenia tzn . środek uzwojeń i dwie końcówki dla jednej sekcji , tak jak napisałem najlepiej zrobić to miernikiem , niestety teraz pozostaje doświadczalnie ustalić kolejność środki uzwojeń do plusa następnie połączyć końcówki do sterownika i sprawdzić może będziesz miał szczęście za pierwszym razem trafić na właściwą...
Może pomyliłeś kolejność uzwojeń któregoś transformatora. Albo w ogóle o nią nie zadbałeś nie wiedząc że trzeba.
Jaki rdzeń? Jaki schemat generatora? Jakie napięcie zasilania? jaka częstotliwość?
Prawidłowo połączyłeś kolejność uzwojeń?
Uzwojenie sieciowe łatwo jest zlokalizować, gdyż ono jest nawiniete jako pierwsze na karkasie. Wystraczy dobrze obejrzeć jakie druty nawojowe wychodzą najbliżej rdzenia. Omomierz jak najbardziej wskazany, aby ułatwić sobie zadanie.
Więc ten nie ma nauki. Czyli zmiana kolejności uzwojeń i hall-a
Nie ma znaczenia kolejność wyprowadzeń. Pierwotne pod lampę, wtórne do głośnika. Zagra. Chyba że stosuje się ujemne sprzężenie zwrotne obejmujące transformator. Wtedy ma znaczenie kolejność końcówek poszczególnych uzwojeń - przy jednej gra, przy drugiej buczy . W tym drugim wypadku należy w te pędy wyłączyć wzmacniacz, i przełączyć końcówki jednego...
nie nie powinno się dziać, jeśli nie przekroczysz mocy dopuszczalnej to powinno działać ja odwracałem kolejność uzwojeń - upaliło mi się uzwojenie pierwotne i uzyłem innego uzwojenia wtórnego dającego wyżesze napięcie - a układ działa jak miał działać
Witam. Sprawdź miernikiem ustawionym na buzer ( transformator odłączony od sieci!) kolejność wyprowadzeń. Uzwojenia mogą być w ten sposób od lewej : 1->3 i 2->4 (piny). Jeśli ustalisz poszczególne uzwojenia, będziesz miał poprawne pomiary. Pzdr.
Witam. Mam prośbę czy taki silnik 230 v można podłączyć aby kręcił się w prawo i lewo . W jedną stronę się kręci ale nie wiem jak połączyć go aby kręcił się w drugą stroną , wiem że trzeba zamienić kolejność uzwojeń ale jak to zrobić (czy jest taki przełącznik na 230 v ). Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam
(at)degster Sprawdź kolejność podłączenia uzwojeń silnika krokowego, główny objaw jak drży.
Kolejność uzwojeń najlepiej sprawdzić doświadczalnie. Przyczep długą wskazówkę (np: drucik) do osi a potem kolejno zasilaj uzwojenia (najlepiej ręcznie) - przy prawidłowej kolejności wskazówka nie powinna się "cofać" Silnikowi dla napięć do 12V na pewno nic się nie stanie :) Pozdrawiam
Między zaciski B1 i anodę V2 podłączasz uzwojenie które ma 5,2 kohma (zaciski 5-2), drugie uzwojenie podłączasz na wyjście (zaciski 10-12), dane z karty katalogowej. Kolejność uzwojeń nie ma znaczenia, chyba że jest to wzmacniacz stereo.
Witam, zamierzam uruchomić silnik BLDC z przekładnią ślimakową pochodzący z elektrycznego wspomagania kierownicy z pojazdu Ford. Kolejność uzwojeń silnika mam już ustaloną, z tym że sterownik posiada pięć wyjść na czujnik halla, a mój silnik ma fabrycznie wyprowadzone trzy przewody. Na obecną chwile silnik oczywiście nie rusza. Bardzo proszę o podpowiedź/pomoc/sugestie....
Jak to w życiu bywa jak jeden problem człowiek rozwiąże to pojawiają się kolejne. 1. Jak ustalić kolejność uzwojeń? Chyba najłatwiej podłączając pojedyncze uzwojenie i sprawdzając które uzwojenie przyciąga. Pytanie czy powinny przyciągać uzwojenia usytułowane naprzeciwko siebie? 2. Czy silnikiem unipolarnym pięcioprzewodowym można sterować za pomocą...
Witam. Jak sprawdzi pary przewodów, to podłączyć w gwiazdę. Jeżeli będzie pomylony początek z końcem to silnik ruszy, lecz będzie buczał. Gdy kolejność prawidłowa to powinien pracować cicho. Było wiele sposobów jak sprawdzić kolejność uzwojeń, początek, koniec (jeżeli dobrze pamiętam to napięciem stałym). Dodatkowo przewody powinny być odpowiednio oznaczone...
Modzie co tu zdjęcia dadzą? Silnik jak silnik, okrągły i podłużny. Ani śladu jakichkolwiek tabliczek na silniku i na maszynie. 12 końcówek przewodów i chodził na dwóch biegach. Przypuszczam że to dahlander z wyprowadzonymi wszystkimi końcówkami uzwojeń. Dziś się upewnię. Jeżeli tak to jak oszacować początki i kolejność uzwojeń do połączenia w podwójną...
-Nie wiesz jak było nawinięte stare trafo sterujące? -Rdzeń oryginalny? -Ilości zwojów znasz? Kolejność uzwojeń na pierwszy rzut oka wydaje się być ok, ale to trzeba się jeszcze w razie czego dokładniej przyjrzeć (zasada mostka H). Tak elektronika bywa polakierowana, niektóre topniki są niby przeznaczone do lutowania na lakierowanych powierzchniach,...
to jest dosyć proste zagadnienie musimy narysować układy górnego i dolnego napięcia jako odpowiednie połączenie uzwojeń ważne aby zachować kolejność uzwojeń następnie wybieramy jakieś napięcie z uzwojeń GN i te same z DN i stykamy je tym samym końcem i wyznaczamy kąt o jaki si różnią pamiętać trzeba ze i godzina to 30 stopni w układach Dy i Yd zawsze...
Silnik teraz pracuję normalnie bez obciążenia . W żniwa będzie napędzał suszarnię i lekko mieć nie będzie. Mam następne pytanie-- Metoda zasilania prądem stałym Wszystkie trzy uzwojenia łączy się w szereg ------jak ustalić kolejność uzwojeń? będzie to miało wpływ na pracę aby się nie grzał? poza tym gdy jego "+" podłączony został do końca drugiej -...
Uzwojenie pierwotne, to te 2x8 odczepów transformatora, o ile nie ma innych dodatkowych. A wtórne, to widoczny na zdjęciach płaskownik miedziany, połączony z diodami. Jednakże z takim zasobem wiedzy jaki masz, zalecam zlecić to zadanie osobie która ma większe doświadczenie. Gdyż aby prawidłowo rozpoznać kolejność uzwojeń, raczej będzie trzeba skorzystać...
Łączysz pierwotne równolegle, a wtórne szeregowo i już masz trafo symetryczne. Trzeba tylko pilnować kolejności uzwojeń. Jeżeli żle podłączysz to nie będzie napięcia na całym wtórnym. Wtedy wystarczy zamienić końcówki jednego z wtórnych bądź jednego pierwotnego. Ech, ciężko to wytłumaczyć bez rysunku...
Podejrzewam że problem tkwi we właściwym podłączeniem uzwojeń w puszce. Ale jak podłączyć skoro typowe podłączenie nie działa poprawnie. Witam, no właśnie typowe, to jakie. Raz że jest bardzo ważne prawidłowe połączenie początków i końców uzwojeń. Kolejność uzwojeń już jest mniej ważna. Pytanie też czy silnik się w pełni rozbiega do prędkości synchronicznych...
Witam . W pierwszej kolejności zrób pomiar uzwojeń. Lewy dolny - dolny środkowy (U- V) Lewy górny - prawy dolny (Z- W) U - V Zasilanie Mostek lewy dolny (U)- lewy górny (Z) Kondensator; prawy dolny (W) jeden przewód kondensatora ,drugi przewód kondensatora do (V) Lecz w pierwszej kolejności POMIARY UZWOJEŃ.
witam te środkowe wyprowadzenie jest to wyprowadzenie wspólne wyprowadzenie wszystkich uzwojeń. czy 5v to za dużo to ciężko powiedzieć ponieważ kolega podał za mało szczegółów dotyczących samego silnika, jeżeli się podłączy do niego 5v na chwile to nie powinno mu się nic stać co najwyżej stanie się gorący, ale podkreślam że to jest zależne od typu silnika...
Ten układ to na pewno nie jest sterownik silnika. Ale w drukarce jakiś musiał być. Trzeba poszukać. Być może był to układ "stojący" (nóżki w jednym rzędzie), mógł mieć radiatorek. Z tego co widzę, to akurat mam takie silniki. Mniejszy ma wspólny koniec na środku (biały) - resztę, tzn. kolejność uzwojeń, łatwo ustalisz podając plus zasilania na przewód...
Miałem taki silnik z dwoma kondensatorami i 2 stycznikami, wszystko fajnie działało w lewo i prawo. Wydaje mi się, że powinieneś zmieniać kolejność połączeń uzwojeń przez styczniki. Kondensatory jeden podłączony do fazy, a drugi do niego.
Sposób połączenia jest prosty - "górę" dolnego uzwojenia 6V łączysz z dolnym wyprowadzeniem następnego uzwojenia 6V , jego górę łączysz z dołem uzwojenia 10V i tak postępujesz ze wszystkimi uzwojeniami. Wtedy będziesz miał między skrajnymi wyprowadzeniami ok. 41V, natomiast wyprowadzając dolny koniec pierwszego uzwojenia 6V na zacisk wyjściowy i łącząc...
A umiesz określić kolejność odczepów trafa? Narysowałeś jak było podłączone, kiedy ustalisz kolejność od 0-6 w takiej kolejności mają łączyć odpowiednie sekcje pakieciaka. Najłatwiej to znaleźć początek i koniec uzwojenia, podłączyć do napięcia bezpiecznego AC 24V i mierzyć od przeciwnego końca. Przypisać nr od 1-6 kolejnym odczepom (na każdym kolejnym...
Mateo ma rację,aby zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić kolejnośc komutacji uzwojeń,ale przyglądnij się jeszcze raz obu turbinkom,czy są identyczne,czy jednak łopatki maja odmiennie
Silnik mi sie nie krecil, mieszal w lewo i w prawo i dla testow podlaczylem diody. Zmień kolejność załącznia uzwojeń. Tez dziś miałem taki problem i pomogło. A jaka koljeność to już dobierz metoda prób i błędów.
Wiec sam już się zgubiłem :) Przysyłam zdjęcie tego trafa, bo podejrzewam ze jak ktos ma doswiadczenie to spojrzy i bedzie wiedziec. Ustalmy numeracje ze od lewej do prawej od 1 do 4. CZerwone kable sa juz jasne. Witam! No i masz całkowita racje, koledzy to fachowcy i dobrze Ci radzą, przy tym prostowniku nie ma znaczenia, za który koniec złapiesz...
tak przykład masz tu http://www.ottop.republika.pl/ul2803/ul2... ważną sprawą jest kolejność podłączenia poszczególnych uzwojeń , przy nie odpowiedniej silnik nie ruszy
Według tego co mi napisaliście próbowałem go uruchomić i w sumie już wiem mniej więcej jak działa ten układ. Mam tylko jeszcze w sumie drobne pytanie. Jest jakaś silna zależność od umiejscowienia uzwojeń pierwotnych w transformatorze ? Tzn czy będą np. pod uzwojenie wtórnym (wtedy bliżej środkowej kolumny rdzenia) a czy będą na uzwojeniu pierwotnym....
Witam No tak troszkę się nie dogadaliśmy ale to nic :), już prostuję :). Teoretycznie nie powinno się nic stać, jeśli zamienisz kolejność tych uzwojeń. Najwyżej nie będzie działało ale na pewno się nic nie uszkodzi. Zamień to się dowiesz :), kilka postów wyżej napisałem jak to trzeba zrobić. Od razu możesz spróbować zasilić z napiecia 15V wskaźnik wysteorwania....
Ciekawe w jaki sposób ? Amperomierzem AC lub Cęgami pomiarowymi. Za wyliczenie prądu tego silnika chwała koledze. Nic nie wyliczałem, to standard. Już widzę jak autor idzie kupować amperomierz cęgowy do podłączenia jednego silnika... Prędzej kupi na jakimś targu 'multimetr' analogowy za 10PLN i podłączy od razu jak należy zamiast amperomierza za kilka...
[quote="bonanza"]Nie istnieje taka możliwość, żeby silnik kręcił się na gwieździe w jedną stronę, a po przełączeniu w trójkąt - w drugą. Kol. Bonanza ma całkowitą rację, nie istnieje taka mozliwość żeby wszedł w przeciwne obroty bo stycznik sieciowy podaje taką samą kolejność faz na początki uzwojeń zarówno przy gwieździe jak i przy trójkącie, przez...
Jeśli znajdę środek gwiazdy to kolejność podłączenia uzwojeń do uC nie ma znaczenia ? Dodano po 2 EDIT: Faktycznie, nie wpadłem na to żeby pomierzyć to miernikiem ;) Wydaje się że pin 4 to środek gwiazdy, bo z każdym następnym pinem ma ~2R, natomiast wpięcie w dwa inne punkty dają ~4R.
http://obrazki.elektroda.pl/5529935400_1... Tu są wyprowadzenia uzwojeń.
Aby odpowiedzieć na pytanie o prawidłowe podłączenie, musiałbyś zamieścić schemat całego zasilacza. W transformatorach zachowałeś kolejność po- łączeń uzwojeń wtórnych? Sprawdzałeś pobór prądu bez obciążenia?
Więc mam zrobić tak... Zegar/ układ U1 czyli Ne555 zostaje bo powinien wydolić, zamiast U2 czyli 4017 mam zastosować 74HC4017 i na jego wyjściach tranzystory NPN - TIP110 kolejność uzwojeń już sobie znajdę... trudniejsza dla mnie sprawa podpięcie 74HC4017 w cały układ... wyjścia 3,2,4,7 na bazy TIP110 dzięki Tobie już wiem a teraz: wszystko to 74HC4017...
[quote="bary"]Witam Kolega przyniusł mi alana 100 i twierdzi ze po okolo 15min przy normalnej rozmowie zaczyna buczec przy nadawaniu i głos jest nieczytelny, z odbiorem wszystko w porzadku. Jak wyłaczy na 5 minut to znowu jest przez kilka min ok. Mam tu je teraz przed soba właczone na samym RX wszystko zimne, przy nadawaniu zaczyna sie robic ciepła...
Chyba trzeba zamienić końce jednego z uzwojeń stojana. O ile pamiętam hamowanie odbywało się prądem zwarciowym w normalnym połączeniu uzwojeń stojana i wirnika. Gdzieś spotkałem się z zaleceniem nie hamowania zbyt intensywnego, bo energia jest zamieniana w ciepło uzwojeń. Same mikrowyłączniki mają oznaczenia no, nc, com. Jeszcze trzeba zwrócić uwagę...
Witam Układ jest na tyle prosty że pomyłka mogła nastąpić jedynie na kolejności podłączeń uzwojeń pierwotnych. Sprawdź dokładnie czy końcówki oznaczone jako 3,4,5,6 są prawidłowo zamontowane na płytce (chodzi o kierunek nawijania). Pozdrawiam
Cześć! W tym przypadku jak wyżej, to dotyczy spawarki 2f. Pisałem, że ja mam taką. Natomiast sprzężenie międzyzwojowe dotyczy także 3f, a ogólnie wszystkich cewek - uzwojeń, które oddziaływują na siebie bezpośrednio i pośrednio przez rdzeń. Jak zapewne wiesz, nie jest bez znaczenia kolejność nawijania uzwojeń. Ma to właśnie związek ze sprz.m. i rozpraszaniem...
Owszem, długość przewodu. Kiedy skonczysz zadawać te bezsensowne pytania? Jedynie co musisz sprawdzic, po uruchomieniu wzmacniacza, czy pętla sprzężenia zwrotnego jest ujemna, czyli kolejność podłączenia do uzwojenia wtórnego.
Przy przetwornicach transformatorowych poza samych rozpoznaniem uzwojeń ważna jest też kolejność wyprowadzeń danego uzwojenia (coś biegunowość baterii). Początki uzwojeń masz oznaczone na nocie katalogowej. Możesz też spróbować po prostu spróbować podłączyć odwrotnie poszczególne uzwojenia na próbę. Do prośby mojego poprzednika dodam też prośbę o napięcia...
tak sterownik z strony Ottop będzie współpracował z programem Step2cnc jak również z każdym innym np Mach3 itp , bardzo ważne to prawidłowa konfiguracja portu i ustawień kolego dałem Ci link z opisem wyprowadzeń , stronę o silnikach i nadal widzę nie rozumiesz połączeń przecież wcześniej napisałem o tym , wyprowadzenia " środkowe" na Twoim rysunku czarny...
Uzwojenia od wewnątrz do zewnątrz to na schemacie numerki od lewej do prawej czyli 1-6. Według Twojej numeracji i rysunku z pomiarów to kolejność poszczególnych odczepów będzie następująca: 1; 2; 3; 4; 6; 5. Sprawdź jakie napięcia są na środkowym uzwojeniu drugiej kolumny, pomiędzy uzwojeniami wtórnymi.
Ustaliłem, że głównym uzwojeniem jest przewód czarny i czerwony (oporność 1,7 Ohm i większy przekrój) a wzbudzenia niebieski i biały (2,5 Ohm i mniejszy przekrój). Między uzwojeniami nie ma przejścia. Czy taki sposób podłączenia jak na poniższym rysunku będzie prawidłowy? Czy ma jakieś znaczenie kolejność podłączenia uzwojenia wzbudzającego do głównego?...
Ad 1. Kolejność nawijania uzwojeń nie ma znaczenia. Uzwojenia możesz nawinąć również obok siebie. Ad 2. Ale kiedy się nadmiernie grzeje, na biegu jałowym czy od obciążeniem ? Może jest źle poskładany - zazwyczaj jedna strona blachy jest polakierowana i blachy nie powinny się stykać ze sobą tą samą stroną. Rdzeń pracuje tak samo jak uzwojenie i indukują...
Dalej wychodzi że to wiertarka na 230 V: https://www.makita.pl/product/dp4011.htm... Wyłącznik w takich wiertarkach nigdy nie posiada funkcji hamowania dynamicznego. W tym modelu jest jeszcze przełącznik prawo-lewo zamieniający kolejność połączeń uzwojeń stojana względem szczotek (piny 1–4). Silnik komutatorowy będzie pracował z prądem stałym, tyle...
możesz spróbować następującej sekwencji : 0001 , 0011 , 0010 , 0110 , 0100 , 1100 , 1000 , 1001 bardzo wazna sprawa to kolejność połączenia uzwojeń przy nie właściwym silnik może w danym kroku wykonywać ruch przeciwny niż w innych krokach , może wprowaź duże opóźnienie ( np. 1 s ) i zmieniać końcówki do momentu regularnej pracy silnika , nastepnie dobierz...
Witam ! Nie badaj transformatora wkręconego w imadło. Transformator ma po dwa uzw. takie same ? Proponuję wykonać takie podłączenie i testy: 1. podłączyć pierwsze uzw. pierwotne przez np. grzałkę 1500W do 230V, zmierzyć i zapisać pomiary napięć na pozostałych uzwojeniach. 2. wykonać podobne pomiary podłączają drugie uzwojenie pierwotne. 3. Porównać...
Witam W pierwszej kolejności pomierz rezystancję uzwojeń na trafkach inwertera masz 3 to możesz sobie porównać, najczęściej w nich leży przyczyna problemu.
Jeżeli dobrze wyznaczyłeś początki i końce uzwojeń to kolejność nie ma znaczenia (poruszamy się po okręgu). Zasada jest prosta ; na zaciskach w silniku przewody danej fazy nie mogą być w "pionie". Spójrz na rysunek i wszystko będzie jasne. Pozdrawiam
Z obliczeń wyszedł mi spadek napięcia rzędu 0,3V. Kłania się prawo Ohma , przy rezystorze 470kΩ masz całkowity spadek napięcia odłożony na tym rezystorze oczywiście pomijamy spadek napięcia na silniku i złączu tranzystora a prąd w obwodzie wynosi 0,000255A ciekawe co chciałeś nim wysterować ? Podałem Ci link do podobnego tematu , czy sprawdziłeś...
W projekcie AVT334 jest kuriozalny błąd z tą kolejnością uzwojeń.
Nie tyle indukcyjność jest ważna, co stosunek indukcyjności do pojemności. W przypadku użycia kondensatorów elektrolitycznych (duża pojemność i spory ESR) też dobroć też będzie niska. Inaczej - stosunek XL do rezystancji w obwodzie wyznacza dobroć dla danej częstotliwości. Oczywiście wchodzi w to ESR kondensatorów - obu. Różnica może być w tym jak...
Nawet nie sprawdziłeś, jak masz spięte uzwojenia. Kolejność faz we wtyczce wpłynie tylko na kierunek obrotów. Zobacz, co masz w puszkach na silnikach.
Dobra polska robota niestety przekładki miedzy uzwojeniami spieprzyli, a były by nie do zajechania :-). Pewnie jakiś jajogłowy typek stwierdził ze za długo by to działało. Nic tylko odwijać, odwijać, a jak już będziesz to robił, to zachowaj kolejność i kierunek uzwojeń. Zrób sobie rozpiskę warstw i licz zwoje na warstwę głownie tego uzwojenia wysokiego...
najważniejsza sprawa to właściwa kolejność sterownia uzwojeń , najłatwiej sprawdzisz to przy małej częstotliwości sterownia , silnik musi wykonać w każdej sekwencji sterownia ruch w tą samą stronę co do sterownia to spróbuj sekwencji pełnego lub półkroku 1 - 1100 2 - 0110 3 - 0011 4 - 1001 lub 1 - 1000 2 - 1100 3 - 0100 4 - 0110 5 - 0010 6 - 0011 7...
Ale z opisu wynika że po włączeniu pompy z agregatu przygasa światło. Brak jednej fazy silnik pobiera kilka razy większy prąd, bo wirnik stoi i jest w ciągłym rozruchu aż do spalenia uzwojeń. Mogła zawiesić się szczotka,ale raczej styk w styczniku ,przypalony będzie przepuszczał napięcie ale nie duży amperaż.Natomiast zła kolejność faz może nie zadziałać...
Te przewody to chyba końce uzwojeń bo było 18 cewek połączonych co 3 czyli 3 uzwojenia po 6 cewek i każdy kabel jest od każdego uzwojenia.
a czy pierwszym układem nie ba być detektor kolejności faz?? jeżeli podłaczasz ciągle ten sam typ to chyba wystarczy oznaczyć kolejność przewodów w kablu a potem dołączyć do silnika wg stałego schematu, przecież przy złym kierunku zmienasz dwa przewody więc kolejność faz
Do tego samego zmierzałem - błąd w montażu lub odwrócone uzwojenia. Tego drugiego (wpływu odwrócenia kolejności uzwojeń) nigdy nie testowałem - nie miałem okazji.
??? Nie rozumiem w czym problem. PLC Ci tego nie załatwi samo z siebie. Musisz mieć odpowiedni układ w zasilani silnika - jakiś przełącznik, albo np. trzy styczniki. Jeden włącza napięcie na początek uzwojeń, drugi zwiera końce uzwojeń ze sobą (gwiazda), albo rozłączasz drugi i włączasz trzeci, który końce uzwojeń też połącza do sieci tylko inaczej...
nie wiem możliwe. Część uzwojenia było spalone więc metodą prób i błędów uzgadniałem kolejność cewek. https://obrazki.elektroda.pl/8799659200_... Uzwojenie to drut 0,65 podwójny. W każdym żłobku umieściłem 2x50 zwojów bo tyle naliczyłem starego uzwojenia na cewce pojedynczej. Załączam tabliczkę silnika.
Witam Moc genaratorów podaje się w S --> [kVA] oraz cos(F ) - Sprawdź oporności . - sprwadź kolejność odczepów uzwojenia . - sprawdź izolacje głowna i między fazową . - jeśli zgadza się oporności fazowe , jeśli masz możliwość sprawdż przebiegi testerem (BAKER DR 65). - bedziesz wiedział po przbiegach ponieważ po opornościach nie zawsze dojdziesz czy...
Z tego transformatora nie zrobisz zasilacza o takich parametrach. 30V x 5A = 150W ! Uzwojenia DNE0.5 dadzą ci max. 0,6A Można oczywiście zastosować przetwornicę step down, która zmniejszy napięcie a zwiększy prąd, ale przy tym transformatorze koszty i pracochłonność byłaby niewspółmierna do efektów (max 15W) Lepiej wykorzystać inne zalety tego transformatora:...
Moze nie problem tylko znalazłem tak podłączony silnik w pracy. Kolory przewodów fazowych nie mają znaczenia, to już napisano wyżej. Istotny jest ochronny. Żeby prawidłowo określić kierunek wirowania, najprostszą metodą jest podłączyć silnik nie zważając na kolejność faz, uruchomić urządzenie, a jeśli pracuje w niewłaściwą stronę - zamienić miejscami...
Bez znaczenia. Ważne tylko, by być konsekwentnym - zwieramy albo wszystkie końce, albo wszystkie początki uzwojeń.
Miernikiem znajdziesz który przewód jest wspólny dla wszystkich uzwojeń, zasilaczem sprawdzisz kolejność obserwując w którą stronę poruszy się wirnik po każdej zmianie sposobu podłączenia, przy silnikach o małym kroku warto do wirnika przymocować wskazówkę żeby było lepiej widać w którą stronę się poruszył i czy kroki równomierne (żeby nie było skoku...
Inwertery ze szrotu i sprawdzanie kolejności uzwojeń, ale podejrzewam, że nie będzie łatwo znaleźć z tą samą kolejnością i wymiarami. Ewentualnie można dostawić zasilacz o odpowiedniej wydajności, jeśli sam inwerter i reszta jest ok (przynajmniej w moim przypadku tak ruszył).
Mam problem: Posiadam silnik krokowy PM55L-048 z drukarki hp 656c. Jest to silnik UNIpolarny. Staram się nim wysterować poprzez port LPT komputera, lecz napotkałem mały, a właściwie duży, bo kłopotliwy problem:/.... Silnik podpięty jest pod kostkę ULN 2003. Od strony portu LPT i doprowadzeń do kostki wszystko gra, tylko od uzwojeń silnika nie wiem,...
Radziłbym odwrotną kolejność (niebieski przełączać, gdy zielony otwarty). :D
W sensie zamieniasz L i N miejscami. W tym ustrojstwie jest silnik szeregowy szczotkowy , zmieni obroty tylko gdy zasilisz go prądem stałym lub zamienisz kolejność podłączenia szczotek i uzwojeń. Na logikę wychodzi że masz coś nie tak z agregatem albo w jakiś sposób prostujesz napięcie. Softstarty raczej nie miały nigdy problemu współpracy z agregatami,...
Nie pisałem tego złośliwie, ale i składnia troszkę leży. Przyjdzie z czasem. Co do przetwornicy, to powinien podłączyć najwyżej się rozrysuje co gdzie i jak. Jest tylko jedno pytanie, czy posiada miernik aby ustawić żądane napięcie? Nie każdy rodzi się alfą i omegą :) to przychodzi z czasem. Jesli nie ma miernika to kupi najtańszy multimetr w cenie...
Zmierz multimetrem czy uzwojenia są połączone ze sobą tak jak na rysunku wyżej, tzn pomiędzy każdymi 2 zaciskami tych uzwojeń ma być pewna rezystancja. Jeśli istnieje, to szukasz multimetrem napięcia wypadkowego pomiędzy tymi zaciskami wynoszącego ok 15V. Jeśli multimetr wskaże że uzwojenia nie są połączone to postępuj wg opisu: Ponumeruj sobie zaciski:...
Witam, wygląda na to że ten silnik powinien pracować przy połączeniu uzwojeń w trójkąt. - faz nie można źle podłączyć bo ich kolejność jest dowolna chyba że zamiast którejś fazy podłączysz zero. - jeśli połączysz uzwojenia w gwiazdę to przy większym obciążeniu silnik będzie miał duży poślizg i będą się przegrzewały uzwojenia (klatka) wirnika. - zastosuj...
Z opisu który podałeś, najprawdopodobniej posiadasz regulator z 3 fazami. Zacznijmy od pomiaru iskrownika: 1. Rozłączyć kostki regulatora napięcia z instalacją elektryczną pojazdu; 2.Ustawić multimetr na test diody; 3. Sondę ujemną połączyć z masą pojazdu, może być to jakiś element ramy, ale najlepiej wykorzystać klemę ujemną akumulatora; 4. Sondą dodatnią...
Połącz te dwa czerwone punkty (1 i 2 na rysunku) i jednym kabelkiem "wyciąg" na zewnątrz podpinając do plusa zasilania. Kolejność wyprowadzeń poszczególnych par uzwojeń chyba jest ok. Nie wiem jak to sie ma do ULN2003 (ja testowałem na ULN2803A), zobacz do noty katalogowej. ULN2803 ma w sobie osiem tranzystorów Darlingtona o prądzie maksymalnym 0,5A...
Witam. Usterek tego typu, że oprócz głównych elementów przetwornicy pomocniczej (PP) ulega również uszkodzeniu jej transformator w zasilaczach z tak zwanej „dolnej półki” było całkiem sporo u tych z nas, którzy takowe zasilacze naprawiali w większej ilości. Zwykle gdy taki transformator odlutujesz z płytki PCB zasilacza często już od spodu...
Kolega Zaxdamian bezbłędnie wytypował łożyska do mojego alternatora za co serdecznie mu dziękuję, skutkiem czego mogłem przeprowadzić bardzo sprawnie tę operację. Uwaga na kolejność składania podzespołów!!! Ostrożnie również przy rozłączaniu uzwojeń alternatora (rozłączenie oraz późniejsze połączenie końcówek uzwojeń zajęło mi 3/4 całego czasu).
Powinieneś połączyć koniec pierwszego uzwojenia z początkiem drugiego i między dwoma pozostałymi wolnymi końcami będziesz miał 14,8 V 2A. Jeśli się pomylisz z kolejnością uzwojeń to będziesz miał po prostu zero V. Wtedy należy tylko zamienić miejscami końce JEDNEGO z uzwojeń. Pozdrawiam.
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Dziękuje za aktywność w temacie. Na wstępie chciałby raz a dobrze wyjaśnić zagadnienie "załączania", "wyłączania" transformatorów . Prościej przy założeniu że transformator numer 1 jest obciążony i zasila sieć. 1) Transformatora numer 2 uzwojenie pierwotne połączyć. 2) Transformator numer 2 uzwojenie wtórne połączyć. 3) Transformator numer 1 uzwojenie...
Nie, w przypadku TEGO trafa z obrazka łączysz skrajne wyprowadzenia, czyli 1 i 4. W twoim przypadku kolejność wyprowadzeń może być inna, sugeruj się wyprowadzeniami uzwojeń w białych koszulkach i TE właśnie masz zewrzeć. Pozdrawiam.
19Ohm to za dużo. Dla Twojego silnika tak około 65x :D. Pewnie winne są przewody do multimetru lub sam multimetr. Poprawna rezystancja uzwojeń silnika 250W to około 0.5Ohm, 300W to około 0.4Ohm, jeśli masz 350W to rezystancja będzie jeszcze niższa - analogicznie około 0.3Ohm. W silniku lutujesz przewody losowo. Później musisz znaleźć odpowiednią kolejność...
Nie pomyliłeś przypadkiem kolejności wyprowadzeń uzwojeń transformatora sterującego po stronie pierwotnej? Zwróć uwagę na kropki na schemacie. Możliwe też, że uszkodzeniu uległ tranzystor po stronie pierwotnej.
Parę problemów. Diody do wymiany na wszystkie z jednej serii. Są mocniejsze jak oryginał (link na PW). Montaż bez lutowania. Są diody + i - to poszukaj które są potrzebne. Uzwojenie- kłopotliwe. Bez rozbierania na kawałki bo za każdym razem jest gorzej składany. Do sprawdzenia jak podpięte pierwotne uzwojenie do wyłącznika- kolejność. Powodzenia w naprawie.
Dlatego zagotowałeś uzwojenia wtórne bo połaczyłeś je równolegle ( tak miałeś zrobić ) ale połączyłeś je odwrotnie . Zawsze należy włączyć zasilanie , podłączyć jedno uzwojenie i dopiero wtedy na moment podłączyć drugie równolegle . Jeżeli napięcie na tych uzwojeniach nie zmieni się to jest dobrze podłączone . A jeżeli nastąpi nagły spadek napięcia...
Zajmuję sie krokówkami od kilku lat. Jeśli uważasz że mikrokrok i chooper jest zbędny to przestudiuj trochę literatury. Zwykłe sterownie krokówką tzn. włączanie w odpowiedniej kolejności uzwojeń jest jak jazda 126p. Natomiast zaawansowanie sterownie ( np. kontroleren z PIC ) daje wysokie parametry pracy silnika i poprawę jego parametrów. :roll:
Witaj 1. Nie podoba mi się ten gasik. PI Expert różnie go generuje, ale mi zawsze najlepiej działa w konfiguracji z załączonego obrazka i przypuszczam, że to będzie Twój problem. 2. Upewnij się, że na pewno nie pomyliłeś kolejności uzwojeń po stronie pierwotnej i wtórnej, to też częsty błąd. Załączam obrazek sprawdzonego gasika z układem TNY274 https://obrazki.elektroda.pl/8662370600_...
mógłbys wytłumaczyć o co dokładnie chodzi z tą kolejnością uzwojeń? chodzi po prostu o to żeby zamienić TX+ z TX- albo RX+ z RX-? jeśli tak to już próbowałem i nic to nie dało. Przy TX i RX nie miałem rezystorów 50 om więc mam dwa 47 om przy RX oraz 47 i 45 om przy TX - może tak być?
kolejność uzwojeń transformator kolejność uzwojeń silnika kolejność kolejność zapłon
auris komputer marshall footswitch pendrive odzyskanie partycji
wizjer smart regulator ładowania
Koszt matrycy do monitora AOC 27 cali Konserwacja i czyszczenie automatu spłukującego ciśnieniowego 3/4