Poszukaj problemu pomiędzy wyjściem z przekaźnika a pinami w złączu do lamp.
Masz rację, to zły dział (przenoszę), a przyczyną Twoich kłopotów jest brak masy w tylnej lampie.
Jeżeli jesteś pewien ze z pod aparatu to wyciągani aparat i jest tam o ring. Pamiętaj by zaznaczyć sobie w jakim położeniu jest aparat jak nie posiadasz lampy.
juz ci pisalem poszukaj w www.allegro.pl pozdrawiam darexxx
włóż żarówkę zamiast bezpiecznika jest tam zwarcie to powinna jak włączysz zapłon i wyciągaj po koleji bezpieczniki lub przekażniki jeżeli na kturymś zgaśnie to sprawdz od czego on jest i ten element robi zwarcie tylko żarówkę np.z przedniej lampy
Podłącz przewód masowy z klapy do dowolnego punktu nadwozia samochodu. Punkt oczyść z farby i porządnie przykręć.. Chyba, że doprowadzisz się do jakiegoś puntu masowego z tyłu. Jeśli w fieście jest taka sama listwa, jak w escorcie, to jeden ze styków jest ruchomy i on załącza masę na lampkę oświetlenia bagażnika.
Możesz podłączyć nawet pod sam akumulator. Nic się nie stanie.
Nie wiem czy przypadkiem tych reflektorów nie trzeba kodować . Kiedyś była akcja serwisowa Forda na aktualizację oprogramowania lamp
Niech wpuszczą barwnik i lampą ultrafioletową sprawdzą wycieki.
Przy lampach niestety.
Masz brak masy w prawej lampie.
witam otóż dzieki TAXIDRIVER1 zrobiłem jak być powinno czyli: org xenony podłączone pod stara instalacje , poziomowanie działa z org silniczkami tylko musiałem pozmieniać instalacje w lampe. Efekt końcowy to orginalne xenony z poziomowaniem jak było w standartowych lampach czyli pokrętło w kabinie. Dorobiłem jeszcze spryskiwacze reflektorów ze SKODY...
Tam nie ma żadnych BSI tylko jak coś GEM a prędzej to BCM . I to pewnie w nim jest uwalony mosfet. W najlepszym wypadku przerwany kabel lampa -BCM
a ja bym zaczął od najprostrzych przyczyn czyli wtyczki w lampach, masa itd. Bardzo często przyczyna leży po stronie zaśniedziałych końcówek, sprawdzić instalacje oraz dokładnie czujnik stopu przy pedale.
Witam. Mam problem z tylnymi lampami w fordzie focusie mk2 hatchback 2005. Tylne światła stopu lub kierunkowskazów nie działają. Żarówki i bezpieczniki są sprawne. Usterka wygląda tak że np kierunkowskaz prawy tylni nie działa ale wszystkie pozostałe światła do okoła samochodu są sprawne. Potrafi on np 3 dni nie działać po czym wszystko wraca do normalności....
A co się dzieje na awaryjnych?Sprawdź czy na awaryjnych wszystkie lampy kierunkowskazów działaja prawidłowo.
Zwarcie, może w tylnych lampach.
Przewody do gniazda haka ciągnie się z tylnych lamp.
3 stop mam to z tamtad moge pociagnac przewód do lamp
Mianowicie aby nie zmieniać lamp postanowiłem w miejscu światła cofania zastosować żarówkę LED dwukolorową. I myślisz że ta przeróbka pozwoli zachować homologację lampy?
Brak masy w lewej tylnej lampie.
Może dzwięk się niesie? Bo objawy wskazują na pompę wspomagania pod przednią prawą lampą.
Hehe no musisz zrobić jakąś iluminofonie jak nie jak nie wiesz jak wytwarzać płytki drukowane itp. To kup sobie kit chyba jabel ma iluminofonie za 15V ?? to akurat zarówki wykorzystasz zresztą poszukaj w „wizualne” tam jest sporo kolorofonów pozdrówka…..
Problem rozwiązany. Moduł od haka jest walnięty. Wystarczyło przełożyć wtyczki z wiązki haka bezpośrednio do lamp
Czyli nie masz napięcia na przewodzie od świateł mijania w lewej lampie?
nie ma to zadnego znaczenia, usterka musi tkwic w lampie.
Do sprawdzenia masy ,tylne lampy
Brak masy, tylna lewa lampa.
Zmostkowane przewody i z powodu dużego obciążenia bordnetz wygasza lampy
szeregowo podłącz szeregowo przez żarówkę np. H4 , np w miejsce bezpiecznika lub przed przerywaczem i włącz sprawdzany obwód sprawdzaj wiązki , ruszaj kablami jak będzie zwarcie żarówka błyśnie i nie spali bezpiecznika pewnie w tylnej lampie blaszka zwiera się do masy od żarówki , lub we wtyczce lampy są stopione styki
I widzisz to po błysku palnika lampy?
A czy przypapadkiem nie zmieniane były żarówki dwuwłóknowe w tylnych lampach.
Czołem! Czy problem rozwiązany? Bo jestem w tej samej sytuacji po sprawdzeniu wszystkich etapów jak kolega i dalej tylko długie na dźwigience działają. Napięcie na kostce w lampie 10,5V.
Lifting był rok później wiec będzie pasować . Zwróć jedynie uwagę na to jakie to lampy ( uwaga na ANGLIK) soczewki , ksenony czy podstawowa wersja.
Masa jest ale "plusa" brak. Wątpie w to aby był oddzielny bezpiecznik od światła na szybie od tych w lampach.
Hokus-pokus i zniknie "zła" masa lamp.
Sprawdż masy w prawej tylnej lampie.
Witam czy kierunek pali się na włączonych światłach czy bez jak pali się na światłach to brak masy w lampach
Spaliły mi się żarniki xenonowe w lampach ford fiusion 2017, lampa chińczyk z soczewką full led dynamiczny w miejscu soczewki xenony i tu taj mam problem bo nie wiem co to za cudo i na co moge to cudo wymienić, na jakie xenony a może na ledy i czy przetwornica , która tam była zamontowana to obsłuży inne xenony czy ledy czy też wymiana? pozdrawiam Ireneusz...
Człowieku a czy ty wiesz ile było modeli fiesty? Skąd kto kolwiek tutaj wie z którego rocznika chcesz tą lampę.
sprawdź kostkę pod lampa łącząca może kable zgniłe,
Oczywiście, poza tym pomiar napięcia był robiony w stosunku do innej masy niż w lampie.
Gdzieś się spotkałem ostatnio że główną przyczyną są światła ledowe. Dla modułu jest za małe obciążenie na gnieździe i nie działa poprawnie. Zobacz jak jest na zwykłych lampach.
A nie ma pod prawą przednią lampą przykręcona do podłużnicy (zazwyczaj jest zgnita)
Masa idzie przewodami z wiązka wiec pewnie wtyczka przy lampie ( pin z masa ) nie łączy.
I nie mam tam przekaźnika po drodze od wyłącznika do lamp? Nie ma, z bezpiecznika 20A leci bezpośrednio przez przełącznik na lampy.
coś takiego to potrafię bez problemu tylko od czego zacząć dodaje fotki jak to wygląda. zdjecie 249 to sa kostki pozostałe po starej lampie -------- 2051 to jest stara lampa -------- 1864 nowa lampa --------5006 kable z nowej lampy
Na skrzyni biegów. A nie prościej wziąć sobie sygnał z któregoś tylnego klosza z lamp wstecznego?
sprawdż dobrze wtyk od tej lampy co pokazuje błąd, miałem tak kiedyś że żarówki świeciły ale przez zły kontakt w kostce komp widział spaloną żarówkę
kostka od lampy sprawdzona?
Żarówki i bezpieczniki wymienione. To nie ma żadnego znaczenia. Ważne co sprawdzone. Sprawdź czy na obu bezpiecznikach jest prąd i czy dochodzi do tylnej lampy. Jak nie to uszkodzony kabel jak tak szukasz w samej lampie czy wtyczce.
....na kostce ciągle jest prąd nawet przy wyłączonym biegu wstecznym Ale gdzie? Zewrzyj na sztywno styki w kostki idącej do włącznika i sprawdź czy się świecą wsteczne, jeśli nie, to usterka od włącznika do lamp.
ja mam wszystkie czesci do winstara i lampy sa jak nowe (europa)moj mail mariomann(at)o2.pl
Powodem jest brak masy w tylnych lampach. Najczęściej na połączeniu wtyczki lampy. Wystarczy porządnie przeczyścić wtyk lampy i piny instalacji,zabezpieczyć preparatem typu WD-40.
Tak, sprawdź napięcie na tych stykach, jak będzie to podegnij styki, podmień żarówkę, pryśnij Kontaktem. Czasami wygląda, że żarówka jest OK, a nie świeci, bo np. nie kontaktuje ten bąbelek "cynowy".
Niewłaściwie zamontowałeś w lampach żarówki dwu włóknowe.
Ja chce włożyć H7 do soczewki, a to już całkiem inaczej niż klasyczny reflektor bez soczewki Co nie zmienia faktu, że te LEDowe "żarówki" nie mają homologacji i nie wolno ich używać. W razie uczestniczenia w zdarzeniu drogowym narażasz się na problemy z uzyskaniem odszkodowania. Twój opis wskazuje na skorodowane połączenie masy w lewej lampie.
Ustawić moment wtrysku na zegar lub lampą strboskopową.
Tak, prawda, i z silnikiem, przednim oraz tylnym zawieszeniem, alufelgą i trzecią lampą stop!
A minus od lampy gdzieś nie skorodował?
Zwarcie w tylnej lampie, ew. kostce.
Dzień dobry. Potrzebuję się dowiedzieć jak sprawdzić tylną prawą zewnętrzną lampę w fordzie mondeo mk5 kombi. Lapmy są tam ledowe. Cała lapma zgasła. Czy po podpięciu komputera wyjdzie co jest nie tak? Czy jest tam jeden moduł odpowiadający za caly tył czy każda lampa czy strona ma swój własny moduł?
W tej trefnej lampie masz urwaną masę.
A nie lepiej jest podłączyć się bezpośrednio pod lampa moim zdaniem łatwiej i szybciej. W momencie włączania wstecznego od razu załącza kamerę.
Na 85 dajesz sygnał +12V od lampy środkowej STOP, - masa na 86. Na 30 dajesz stałe +12V po bezpieczniku po stacyjce, a 87 dajesz na + 12V bocznych lamp STOP.
Witam Potrzebuję zregenerować wymienić diody w lampie w Ford S Max Mk2 2016r. Niektóre diody ledwo świecą a niektóre migają. Lecz nie mogę zidentyfikować co to za diody. https://obrazki.elektroda.pl/4249357100_... Znalazłem podobne wyglądem https://www.tme.eu/pl/details/ka-4040sur... według...
Superseal 2 PIN tego szukasz.
Witam. Czy jest w nim taka funkcja? Lampy w zderzaku są.
Bezpiecznik zabezpiecza przód i tył lewa osobno i prawa drugi bezpiecznik.Nie wiem w jaki sposób łączy się tylna wiązka z pozostałą instalacją .dobrze bym sprawdził w bagażniku i w lampach. Powodzenia.
aha , jutro sprawdze jeszcze zaplon lampa strob dzieki
Przecież tym steruje GEM.Masz założony moduł? Od lamp nie bedzie nie.
Czy ktoś byłby w stanie pomóc mi przy doborze podzespołów tak by przrobić go na 12v? Mam w domu kupiony nowy moduł pod 12. Kwestia bezpiecznika, są też takie blaszki z opornikami przy lampach i wiadomo silniki
Usterka zlokalizowana i usunięta. Przy (wewnętrznej) skrzynce bezpieczników widoczne są 2 duże jasne kostki zamykane plastikową dźwignią. To są właśnie kostki wiązek tylnych lamp. To jest tak zrobione, że musi się 'zepsuć'. Styki zaśniedziałe, poza tym że kilkumetrowy kabel do lamp połączony jest z instalacją 'wsuwką' o szerokości i grubości 2-ch szpilek....
Potwierdzam diagnozę przedmówcy wtryski do naprawy. Fajny mechanik zamiast zacząć od przelewów to wymienia listwę pewnie jak mu nie świeci żarówka to wymienia lampę. Pozdrawiam
Po wymianie modułu nic to nie zmieniło, jest tak jak było wczesniej W tych nowych fordach faktycznie jest z tym problem. Poradziem sobie w ten sposób, nie wnikając zbytnio w instalacje pojazdu (przyczepa podłodziowa), że zastosowałem w niej lampy LED.
Witam kupiłem forda focusa II generacji z 2006r. wersja hatchback 5d z silnikiem 1.6 benzyna i automatyczną skrzynią biegów 4-ro stopniową. Podczas hamowania gasną tylne światła pozycyjne i zapala się wyłącznie środkowe światło Stop. W oprawce żarówki nie ma masy. Proszę o schemat tylnych lamp hamowania.
Ford Fusion 1.4 TDCI 2006 - brak świateł stop, bezpiecznik i wyłącznik sprawne, oba wyłączniki w pedale. Czy są jakieś przekaźniki po drodze do lamp tylnych stopu? Potrzebuję schematu Forda Fusion 1,4 z 2006 r.
Witam. Złożyłem swojego Escape po naprawie i zaczęły się dziać dziwne rzeczy, chodzi o błędy które wyrzuca. Zacznę od tego że z nowych rzeczy wleciała nowa (używana) lampa i zderzak z wiązką którą zamieniałem już na starą ponieważ myślałem że ona robi problem. Po odpaleniu silnika wchodzą informacje o wyłączanych różnych systemach również wtedy przestaje...
nie ma co sie brendzlować , kup sobie jakis automat do swiateł i podłącz do niego o tak na szybko http://allegro.pl/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx... O, tak na szybko: 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym). Ostrzeżenie.
Robiłem galaxy ale nie pamiętam silnika i osuszacz razem z zaworkami był pod lampą prawą,dojście po wyjęciu kierunku lub odchyleniu nadkola.
Mało czynnika układ jest gdzieś nieszczelny/badanie lampą powinno to wykazać.
Postojowe tylne i p.mgielne są. Zarówki na pewno sprawdzone w przednich lampach. Napisz konkretnie których przednich brak. Masy przy lampach dokręcone? Pozdrawiam.
No nie mam Ci jak wyjaśnić, ale fotka powinna załatwić sprawę ;) http://obrazki.elektroda.pl/1293119800_1... Dodam tylko, że taka sama jest w VW Sharanie.
Masy, brudne, zardzewiałe masy. Szukaj po kolei, zwłaszcza w okolicy aku i wymienionych elementów odkręcaj i czyść. Na próbę możesz podać masę na lampę "na krótko".
Ile tych diod przypada na lampę? Pokaż zdjęcia całości.
Założona oryginalna że starej lampy sprawna na 100 %, nowa czy stara mruganie nie ustaje
Prawdopodobnie w GEMie, czyli module elektryki nadwozia, ewentualnie w przewodach, trzeba by zerknąć na schemat. Może gdzieś jest zwarcie, np w lampie po wymianie żarówki, w wiązce haka , jak jest. Odczyt błędów i test elementów wykonawczych może pomóc w diagnozie.
do czujnika biegu wstecznego ida tylko 2 przewody:) jeden prawdopodobnie zasilajacy i drugi do tylnej lampy... po załaczeniu przez czujnik biegu wstecznego puszcza plus do tylniej lampy, dobrze dedukuje??
Witaj,Podepnij tak, jeden przewód minus - pod żaróweczkę od postoju , drugi + pod alternator .zapalasz auto przekaźnik styka,lampy dzienne świecą załączysz światła mijania przekaźnik puszcza i dzienne się wyłączą ,wyłączysz zapłon lampy zgasną.
kodowanie swoją drogą lub wymiana modułu, a bezpiecznieki z lamp wymienione na mocniejsze?? :)
[url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... masz opis kostek w lampach, musisz posprawdzać.
Jaki canbus?? Masę z masy lampy zasilanie z przewodu świateł cofania.Proste jak drut. Wziął masę z pozycyjnych.Jakbym widział montaż radia w japońcu :)
Witam Kolego Błażej to co piszesz to nie jest do końca prawdą , bo homologacja wydawana jest na kompletną lampę ze źródłami światła ale w specyfikacji nic nie ma o rodzaju źródeł światła , określa to producent / chociaż tego nie rozumiem / , ale jakakolwiek ingerencja w konstrukcję lampy powoduje utratę homologacji . / co ma miejsce np. w adaptacji...
Nic tylko Forda kupic. Woda w lampie jest wada, która powoduje pogorszenie jakosci działania a co za tym idzie bezpieczenstwa. W UK ta wypowiedz powinna zmusic ASO Forda do wymiany lampy, ale to UK, nie Polska.
w wolnossącym dieslu raczej nie zaszalejesz z modyfikacjami jeśli nie ma turbiny, co do trzeciego światła stopu to wystarczy, że się wepniesz w fabryczny obwód świateł stop w kostkę tylnej lewej lampy - żadna filozofia.
Przecinasz przewód między centralką alarmu a światłami pozycyjnymi, wlutowujesz kilkuamperową diodę prostowniczą "kreseczką" na obudowie w stronę lamp, a od strony centrali do tej diody dołączasz strobo i śmiga.
Witam. Nie mogąc znaleźć rozwiązania mojego problemu postanowiłem założyć nowy wątek. Proszę o pomoc. Nadmieniam że nie param się elektryką na co dzień. Kupiłem takie lampy do oświetlenia pola pracy wokół samochodu strażackiego (Ford Transit), "LAMPA ROBOCZA POWERLIGHT 9x LED 2200 LUMENÓW". Planuję zamontować dwie lampy po lewej, dwie po prawej stronie...
Co ciekawe, gdy nacisnę wspomniany stop to drugi żarnik się zapala i ładnie świecą obie lampy. Talie objawy są przy braku "masy" w lampie. Co się dzieje, gdy włączysz kierunkowskaz :?:
W które miejsce doprowadziłeś masę? Odepnij wtyczkę od światła i sprawdź, czy tam wypalone nie jest. Masę najlepiej doprowadzić do wnętrza lampy z pominięciem złącza.
Panowie nie dziala regulacja świateł bezpieczniki dobre tylko wydaje mi iśę ze kable uciete przy lampie moze jakiś schemat
projektor lampa lampa lampa plazmowy lampa lampa błyskowy lampa błyskowy
husqvarna odpowietrznik paliwa schemat nawiew ogrzewać opaska antystatyczny
podajnik isaplan kosiarka traktorek
Alfa Romeo 159 2.0 JTDm – schemat połączenia EGR, wiązka, bezpiecznik F18, ECU Bosch Renault Ceres – nie odpala mimo wciśniętego sprzęgła, czujnik sprzęgła, rozrusznik, diagnostyka