Wał na kropke, palec rozdzielacza na cylinder 1 kopułki. Masz tylko 2 możliwości. -Jak ustawisz to najwyzej zamień tylko przewody o 180st. wszystkie jak bedzie kichał. -Mozna tez sprawdzić czy cisnienie sprężania jest wtedy kiedy palec pokazuje cylinder 1. Doreguluj potem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej na 10-12st na wolnych.
Musisz mieć lampę o regulowanym opóźnieniu błysków,bo ten model ma tylko znacznik ZZ.
Tylko kto teraz ustawia zapłon w samochodzie?
To prawdopodobnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dot. rozrządu, a zapłon ustawia się lampą stroboskopową a nie na centymetry :D
Chodziło mi czy można ustawić bez lampy stroboskopowej?
Witam, w Simsonie masz trzy znaki, jeden na karterze, drugi na płytce zapłonowej, trzeci na kole magnesowym. W momencie kiedy znaki te sie pokrywają ze sobą nastepuje zapłon. Ustaw płytke zapłonową na znak na karterze i bedzie ok. Możesz sprawdzic zapłon lampą stroboskopową.
Zmień paliwo na nowe. Masz lampę stroboskopową? To sprawdź zapłon w funkcji obrotów. Jak ma luz to będzie skakać.
tylko chodzi o to że zabawa zapłonym przy moim skuterze tylko da sie impulsator przenosic wzdłuż koła magnesowego, a zapłonem sie bawiłem i w zasadzie nic nie daje, ale spróbuje chyba oddac komus zeby mi tą lampą stroboskopową sprawdził czy zapłon jest dobrze ustawiony. A na jednocylindowcu da rade sprawdzic lampą stroboskopową?
Zawsze dobrze sprawdzić czy 1 gar w GMP. A zapłon lampą stroboskopową czy koło foniczne dobrze ustawione a tym samym zapłon. Błędów brak?
Witam potrzebuję wskazówki jak ustawić zapłon na lampę stroboskopową czytałem coś o pubach a i b żeby je zawrzeć przy ustawianiu proszę o odpowiedź
Przecież napisałem Tobie jak w prosty sposób domowym sposobem (z braku lampy stroboskopowej)ustawić zapłon,to nie takie trudne.
Dziękuje wam chłopaki za odpowiedzi mam jeszcze jedno pytanie z czystej ciekawości czy zapłon lampą stroboskopową można ustawić bez zapalania silnika to znaczy włączyć zapłon i przekręcać wałem korbowym wydaje mi się że wtedy też lampa się zaświeci(kiedy pójdzie iskra) a znaki będę widział co wy na to????
Nie to pytanie? Przeczytałem instrukcję, jest tam napisane co do zapłonu, ale trzeba mieć lampę
Działa,okazało się że zepsuty był stator pod magnetem.Wymienili na nowy.Teraz napięcie jest i iskra na świecach również. Możesz zmierzyć to napięcie na wypiętym kablu od cewki ładującej, chyba czerwonoczarny. Woltomierz ustaw na 200VAC. Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu.U mnie w instrukcji jest podane 3mm przed Gmp tak też ustawiłem. Takie wyprzedzenie...
Przepraszam za zmyłkę wszystkich czytających ten post ponieważ kiedy znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu się pokrywają przy ustawianiu zapłonu lampą stroboskopową to zapłon jest zerowy ani przyśpieszony, ani opóźniony, czyli jest zapóźny a przyśpieszamy w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów silnika.
Masz lampę stroboskopową?
Skoro paliwo się leje, to świeca zalana. Wymień świecę na nową. Jak nie zagada, to lampa stroboskopowa i zweryfikuj zapłon. Jak zapłon będzie ok, to pozostaje cewka zapłonowa, bo najwyraźniej daje za małą iskrę.
Jeśli tak jest to wycierało się bardzo długo.Przy tej różnicy pomiędzy cylindrami [bo zapłon nie pasuje ci zawsze na jednym z cylindrów] maluszek powinien normalnie chodzić.10st.wyprzedzenia zapłonu ustawiasz na lampę stroboskopową przy 800 obr/min. a bez lampy na małą żarówkę włączoną pomiędzy przewód z cewki do aparatu i masę ustawiasz na 0 st. i...
Witam. Jest możliwość. Potrzebna jest lampa stroboskopowa. Każdy elektryk samochodowy powinien ją mieć. P.
Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
http://obrazki.elektroda.net/59_12047353... PS: Wpisz w wyszukiwarce lampa stroboskopowa :D
Masz lampę stroboskopową?
Witam. Mam problem z ustawieniem zapłonu w Oplu Omedze 2.0 16v z 1997 r. Jak auto dostałem miało pokrzywione zawory, po wymianie głowicy, ustawieniu rozrządu zapłon jest za wczesny po sprawdzeniu lampą stroboskopową. Zapłon jest elektroniczny, początek zapłonu jest brany przez czujnik na wałku rozrządu. Jest tam jakaś możliwość regulacji tego czujnika...
Czy mam zmostkować pin AiC?
Lampą stroboskopową został ustawiony zapłon na 6 stopni.
albo lampki z kilku ledów, jest równie skuteczna jak lampa stroboskopowa
Wyprzedzjąc niewątpliwie nadciągające pytanie dodam gwoli ścisłości że musi to być lampa stroboskopowa.
(at)kobert4 Nie poddawaj się, sprawdź to co napisał lenar022 . Co do motorynki, to zawsze były problemy bo nie widziała dobrego mechanika który by dobrze ten silnik rozłożył, złożył odpowiednio dał uszeczelki zimmery,ustawił zapłon lampą stroboskopową, kondensator wymienił, i naprawił mocowanie zaplonu, oraz naprawił gaźnik, wtedy by to działało jak...
Mam podobny problem, po wymianie wałka rozrządu i popychaczy zaworowych nie mogłem odpalić auta. Rozrusznik kręci i w chwili gdy jest zapłon kręcenie gwałtownie ustaje, jak by eksplozja paliwa w garze gwałtownie hamowała obroty silnika, bardzo dziwny efekt. Sprawdziłem z 10x poprawność założenia paska rozrządu, zakładałem go już dziesiątki razy więc...
Może klina ścięło ?? Zapłon można sprawdzić samochodową lampą stroboskopową, potrzebny będzie akumulator.
Niech autor wytłumaczy mi, jak za pomocą tego stroboskopu ustawić zapłon w starym benzyniaku... Nigdzie nie widzę wyzwalania WN.
Wejść w "diagnostykę" kompa - zewrzeć A z B w złączu diagnostycznym i lampą stroboskopową ustawić (obracając aparatem zapł.) na znacznik przy kole pasowym.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Zapłon powinieneś ustawiać lampą stroboskopową na znaki. +Ew opóźnienie od znaków jeśli takowe jest przewidziane. Tryb serwisowy czyli by komputer nie wpływał na korekcję zapłonu. Jak się go wywołuje nie powiem ci teraz, bo sam nie pamiętam. Palec dokładnie w GMP nie jest dobrym pomysłem. Kręć na razie aparatem by zapłon opóźnić, w końcu odpali. Wtedy...
Czy w passacie 92r. benzyna, silnik ABS monomotronik można ustawić samemu zapłon nie mając lampy stroboskopowej?. Czy trzeba to robić przy odłączonym sterowaniu przyspieszenia zapłonu z komputerka. Ogólnie jaka jest fachowa procedura.
http://astra.autokacik.pl/ Astra 1.4 to silnik kolizyjny(było by BUMMM)w sprawie rozrządu. Czy auto posiada instalacje gazową ? Jeśli to silnik NZ i posiadasz lampę stroboskopową to zapłon ustawisz sam.
1. owinąć po prostu przewodem z 3din przewód zapłonowy świecy i będzie to dawało sygnał Wystarczą 3-4 zwoje (bez podłączania gdziekolwiek).
Prowizorycznie? Podłączyć lampę stroboskopową na 1 cyl. i lekko postukać w okolice czujnika zapłon w momencie uderzenia powinien zauważalnie się opóźnić. Profesjonalnie to chyba tylko oscyloskop. Aha czujnik powinien być przykręcony odpowiednim momentem, bo inaczej może oszukiwać.
Nie ustawia sie powiadasz? Zapłon jest ustawiony fabrycznie, czyli GMP względem impulsatora a wyprzedzenie zaszyte w module zapłonowym. Więc lampa stroboskopowa załatwi sprawę. http://obrazki.elektroda.net/90_12500531... Poza tym moduły są dostępne.
dawno takiego nie robiłem, ale znam układ ze starego Chamade. Zasadniczo pasowało by wykluczyć zapłon, więc najlepszym rozwiązaniem jest załozyc na kabel królewski klip lampy stroboskopowej , jazda próbna i obserwować błyski, to naprostsza metoda, można też i oscykoskop z sonda pojemnościową, można też obserwować wskazania obrotomierza jak jest. Jeżeli...
Witam, ponownie od tamtej pory niestety nic się nie zmieniło i nie za bardzo wiem, co mam robić. Samochód stoi u mechanika już grubo ponad miesiąc i jest po wymianie walka rozrządu, który to nic nie wniósł nowego - bo dalej samochód ma problemy takie jakie miał na początku. Samochód słabo pali, jak jest zimny - na benzynie praktycznie nie odpala. Strasznie...
Ustawiasz rozrząd na znaki, ściągasz kopułkę z aparatu (jeżeli trzeba to wyjmujesz aparat) ustawiasz palec w aparacie tak by pokazywał mosiężną blaszkę przewód WN od pierwszego cylindra, wkładasz aparat w głowicę. Kręcąc aparatem w prawo przyśpieszasz zapłon. Teoretycznie auto powinno odpalić, dalej ustawiasz go z lampą stroboskopową.
Sam zapłon się nie mógł przestawić. Może przyczyna nierównej pracy jest coś innego
Fajne, ale jak to obsługiwać? Za każdym razem będziesz się bawił w mierzenie odległości od dołu czujnika do tłoka ustawionego w GMP i przeliczał odległość na kąt? Trochę sztuka dla sztuki, łatwiej jest ustawić zapłon lampą stroboskopową.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
do silnika RP były montowane dwa systemy sterowania MONOJETRONIC-i wtedy w aparacie zapłonowym jest przyspieszacz.a od 1990 roku montowano system sterowania MONOMOTRONIC-i tu jest aparat bez przyspieszcza a kąt zapłonu ustala ECU,więc do ustawienia zapłonu niezbędny jest VAG +lampa stroboskopowa.
Na dodatek mam jeszcze przestawiony zapłon. Więc na początek ustaw prawidłowo zapłon, lampa stroboskopowa do ręki lub trzeba podjechać z tym problemem do mechanika. Jak masz zimny silnik po nocnym postoju to naciśnij i puść pedał gazu trzy razy. To powinno lepiej zapalać z pół obrotu kołem zamachowym bo tak jest u mnie. W moim Tico bez żadnych "czary-mary"...
W tych silnikach zapłon nie jest łatwo ustawić.Wbrew pozorom!Nalezy najpierw Vagiem zblokować komputer sterujący,a następnie np.lampą stroboskopową ustawić zapłon na 6 stopni +-1 stopień.Mail rocaria(at)o2.pl
To była by najlepsza z opcji bo mam w garażu drugą dobrą głowicę wraz z górą od poprzedniego silnika i obyło by się prawie bez kosztów. Jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to to, że wałek rozrządu (a raczej koło) lekko bije na boki. Zauważyłem to wczoraj jak świeciłem lampą stroboskopową żeby zapłon ustawić. Mam pytanie czy aparat zapłonowy od...
chcesz zapłon ustawić czy wyregulować-uściślij swój problem czy wyciągałeś aparat zapłonowy czy chcesz tylko dokonać korekty zaplonu-a to tylko lampą stroboskopową plus obrotomierz.
Zawory sobie ustaw. Sprawdź podkładkę pod gaźnikiem. Zapłon lampą stroboskopowa zobacz, jak reaguje na obciążenie.
Żaróweczka do szukania prądu, lampa stroboskopowa do zapłonu i klucze 😄
Czy ktoś mi odpowie czy po rozebraniu aparatu do czujnika musze na nowo ustawiać zapłon lampa stroboskopowa czy jak ona tam się nazywa czy nie bo nie chcę czegos pogorszyc
Tu masz wszystko opisane, instrukcja serwisowa do Twojego pojazdu. http://www.mopedriders.org/html/manuals/... Nie potrzeba żadnej lampy stroboskopowej. Wyprzedzenie zapłonu to 1.5 mm przed GMP zaś przerywacz 0.4 mm.
Na skrzyni,jak obudowa sprzęgła(odkręcic koreczek) jest znacznik-występ zgrać z nacięciem na kole zamachowym.Niezbędna lampa o regulowanym opóźnieniu błysku,gdyz znacznik jest ZZ. Najlepszym interfejsem który pokaże ustawienie zapłonu jest lampa stroboskopowa i oko.
Ustawiasz rozrząd na 1 cylinder zapłon a następnie palec rozdzielacza na 1 cylinder. Na końcu ustawiasz zapłon lampą stroboskopową.
Mam silnik MZ 250 z układem zapłonowym składającym się z cewki zapłonowej Walbro MA i koła magnesowego. Koło magnesowe nie ma żadnych cewek, ma tylko dwa magnesy obok siebie. Według mnie kat zapłonu jest zbyt duży i chciałbym go wyregulować. Według instrukcji mz 250 punkt zapłonu powinien występować 2,5mm+0,5 przed górnym wychyleniem tłoka lub 22 stopni...
A że tak zapytam, ale sądzę że napewno... Jak zakładasz aparat zapłonowy to ustawiasz zapłon lampą stroboskopową?
Może to być kwestia rodzaju paliwa a dokładniej jego liczby oktanowej. Wykonaj próbę nieznacznie wyprzedzając zapłon. Bez lampy stroboskopowej poprawne ustawienie początku zapłonu jest raczej niemożliwe.
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
To powinien być numer katalogowy 21171-2256. Na stronie internetowej podana ta sama cena, tyle że dostępność brak. Drogo, ale na obecną chwilę nie ma innej możliwości. Chyba że chcesz się dalej bawić z chińskimi zamiennikami. Po wszystkim warto byłoby wiedzieć, czy kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku i na tym module jest stały, czy regulowany cyfrowo...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
No a od czego masz blok wartości zmierzonych. A też że tak zapytam-po wymianie aparatu ustawiłeś zapłon lampą stroboskopową?
i to wystarczy żeby idealnie ustawić zapłon? Nie wystarczy i albo kolega przestanie wreszcie lamerzyć, albo temat pójdzie w kosz. Podany wyżej sposób wystarczy tylko i wyłącznie do tego aby samochód odpalił, precyzyjnego ustawienia kąta zapłonu w układach bezstykowych, dokonuje się przy pomocy lampy stroboskopowej.
Według mojej wiedzy to leciwe konstrukcje lamp stroboskopowych stosowane do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w samochodach z silnikami spalinowymi benzynowymi.Podam koledze ogólną wiedze , ponieważ schemat da się odtworzyć z samego urządzenia - bo to proste konstrukcje. Zasada działania;konstrukcje oparto na lampie błyskowej wyładowczej(stosowane...
Gaz sekwencja czy mieszalnik? Jak ci zgasnie to wyciąg wtryski i zobacz czy tryskają. 2 sruby 13mm do wykręcenia i wyciągnięcie listwy wtryskowej. Dodano po 6 W czasie kiedy nie odpala iskra jest na każdym z cylindrów i testowałem też lampą stroboskopową czy zapłon jest w dobrym momencie (jest dokładnie na 10 stopni). Instalację LPG odłączyłem całkowicie...
Zapłon najlepiej ustawiać lampa stroboskopową. Na allegro można dostać wersję LED słabiej świeci ale w garażu lub wieczorem ładnie idzie ustawić zapłon. Bo nieraz statyczny mocno różni się od dynamicznego.Ξ
sprawdź zapłon lampą stroboskopową bo jak ktoś zmieniał aparat i wsadził go w podobne miejsce co poprzedni to właśnie często są takie poszarpywania delikatne przy dużych obciążeniach . Musi być 10 stopni przy 950 obrotach/min . Czyli z tego co pamiętam środek podziałki nad kołem .
Witam czy jeśli podczas nie poprawnej pracy tzn przerywania silnika, problemu z wejściem na pełne obroty lampa stroboskopowa wyraźnie przygasa, lub gaśnie w ogóle można przyjąć że mamy problem z zapłonem a nie np układem paliwowym motoroweru? Zapłon bez znaczenia i mechaniczny i elektroniczny bo pytam ogólnie. Lampę mam według projektu z tej strony...
Poszukuje schematu lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu w samochodach.
No, wysuszyć się powinno. Pozostaje paliwo. Natomiast te "kopy" to może zbyt wczesny zapłon, czy nie przestawił się czujnik? Wypadałoby sprawdzic wszystko, jak w tematach o Fiacikach, także zapłon lampą stroboskopową.
Jak jest podłączona żaróweczka do aparatu zapłonowego, bo to jest ważne. Jeśli w szeregowo (plus do żarówki, a drugi biegun żarówki do aparatu zapłonowego), to takie działanie jest poprawne. Zapłon nastąpi po rozwarciu styków, czyli kiedy żarówka zgaśnie. Proponuję użyć lampy stroboskopowej, wtedy będzie wiadomo kiedy następuje zapłon.
Elektrodysza odpowiada za wolne obroty silnika. Objway wskazują na zapapruchany gaźnik. Do czyszczenia i regulacji. Nie tylko z zewnątrz, ale i do komory pływaka należy zajrzeć. Lewego powietrza nie łapie? Elektrodysza do wymiany. Można wymienić na zwykłą, ale wtedy silnik może mieć tendencję do samozapłonów, gdy będzie bardzo rozgrzany. Lampą stroboskopową...
Przeczytaj co jest napisane w tej instrukcji. http://sztaba.waw.pl/images/stories/babe...
Alledrogo - wpisz w szukajce: "Lampa stroboskopowa do ustawienia kąta zapłonu". Ew. spójrz tu: [url=https://elportal.pl/pdf/k18/10_01b....
Czyli tak jak myślałem 10'. Czy podasz tego ustawiania zapłonu należy jeszcze coś kontrolować czy tylko wystarczy podpiąć lampę stroboskopową i kręcić aparatem???
Masz chociażby lampę stroboskopową?
Silnik AAR,po prostu żle włożony aparat ,jaki jest zapłon sprawdzałeś lampą stroboskopową.
z tego co pamietam , nie wiem czy wyjmowales pompe czy nie, ale ustawia sie ja na znak na tym kole wielowypustowym, a potem zaplon lampą stroboskopowa. ile st to znajdziesz w autodacie.
Iskra jest Jaka długość ? Jak sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie? Lampa stroboskopowa. Co z wydechem?
A ustawiłeś zapłon? Powiedz-ustawiłeś kąt wyprzedzenia zapłony lampą stroboskopową?
Tak wyciagnelem caly z silnika i wstawilem drugi teraz jak odpala to strzeli i tyle wiec napeqno przestawilem Pozostaje teraz ustawiać zapłon na lampę stroboskopową. Napisz na PW, prześlę krótką instrukcję do SR20DE.
Ok. Zamontowałem właściwą, nową kopułkę i palec. wszytko ok. Teraz pytanie za 100 pkt :) Jakieś 6-7 lat temu był regulowany zapłon na niewłaściwej kopułce, tak to ta druga - system bosha. Pytanie , skoro wymieniłem już kopułkę (Ducellier) na właściwą to czy muszę wyregulować zapłon lampą stroboskopową ?
Witam.Koledzy powiedcie czy w silniku tym zapłon można regulować lampą stroboskopową czy należy wymusic tą regulację testerem i wtedy ustawiac lampą.Słyszałem rózne wersje stąd moje wątpliwości jak naprawdę wygląda prawidłowa regulacja zapłonu w tym samochodzie.Pozdrawiam
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Skoro świeca mokra to jedynie problem jest z iskrą- zapłonem. Najlepiej jak byś zapłon sprawdził za lampę stroboskopową, a silnikiem kręcił wiertarką.
Czyli powinno to być widać pod lampą stroboskopową?
Niech zgadnę silnik o kodzie ALM i sterownik silnika rodem z Włoch czyli Magneti Marelli. Pierwsze pytanie czy zapłon wyregulowany na lampę stroboskopową z użyciem Vag com czy VCDS? Błędów brak? Jaki rodzaj LPG sekwencja czy mikser?
Może niezbyt fortunnie napisałem z tym ustawieniem... zapomniałem że to 700, nie FIRE. Są tam jakieś znaki na kole zamachowym, żeby sprawdzić lampą stroboskopową moment zapłonu? Nic nie było dłubane przy czujniku wału? Jest oryginalny, nie zamiennik niewiadomego pochodzenia. Zęby na kole są całe, odstęp czujnika od koła jest właściwy? Skoro zimny palisz...
Lampa stroboskopowa w rękę i trzeba sprawdzić, czy zapłon zgadza się z "siatką" zpłonów. Ale ja bym jeszcze zainteresował się gaźnikiem. Czy któraś z dysz nie jest przypchana. :-)))
dodam ze gdy podłączam go pod kompa to wyskakuje mi jeden blad czujnik halla G40 podejrzewam ze ten blad jest zwiazy ze zlym zaplonem moge sie mylic i to czujnik wplywa na kat zaplonu mam lampe stroboskopowa naswietlalem go i po przekreceniu aparatu nic sie nie dzieje kat sie nie zmienia slyszałem ze muszę za pomocą vaga wprowadzić nastawy początkowe...
Po pierwsze długość iskry z samego przewodu WN. Musiałbyś mieć lampę stroboskopową do zapłonu żeby sprawdzić jak zachowuje się zapłon i kąt wyprzedzenia zapłonu podczas pracy silnika. Jednakże w przypadku gdy przyczyną jest gaźnik, to mogą wyjść błędne wyniki, bo przeskok iskry może być opóźniany (strzelanie w wydech, gaźnik) lub iskra nie przeskoczy....
Zadziałało aż za dobrze wystarcz mały krokodylek dziękuję za pomoc zamykam temat
A jeszcze jedno kąt może też być 70, 72 68.. itd. tego nie da rady wyłapać takimi pomiarami czy jest taka możliwość Jest. Załóż to koło ,ustaw wał na OT kontrolując tłok a nie patrząc na koło.Potem dasz radę zmierzyć odchyłkę. Możesz też posłużyć się lampą stroboskopową i sprawdzić dokładnie gdzie jest punkt zapłonu.
Pomiędzy świecę, a przewód 1 cylindra. Co do układu wyzwalania, można użyć układu innego niż transformatorowy, popatrz jak na forum jednośladów robią lampy ledowe, do ustawiania zapłonu.
1. Wykręć świece 1 i 4tego cylindra 2. Obróć wał tak żeby się zgrały znaki na kole pasowym i pokrywie rozrządu 3. Sprawdź czy w górnej pozycji jest tłok 1-szego a nie 4-tego cylindra przez otwór po świecy, jeśli nie, obróć jeszcze o 360st. 4. Ustaw palec rozdzielacza na elektrodę 1-szego cyl. i zamontuj rozdzielacz 5. Wkręć świece, zpal i doreguluj...
Sprawdź lampą stroboskopową zaplon, jak pływa to rozrząd do robienia.
Ja nie mogłem się powstrzymać i spróbowałem samemu ustawić zapłon. Odkręciłem tą śrubkę przy aparacie zapłonowym i dałem trochę więcej stopni w prawo, obroty lekko się podniosły. Wsiadłem do auta i dodałem gazu - brak opóźnienia. Mechanik który mi ustawiał zapłon lampą stroboskopową po prostu ustawił na GMP czyli o dużo za późny zapłon i dlatego była...
Mam problem z obrotami w Audi 100 2.3 92' z inst. LPG Lovato. Miałem awarię - padł czujnik Halla. Wymieniłem cały aparat zapłonowy. Po wymianie aparatu silnik miał mniejszą moc niż przed wymianą. Mechanik ustawił mi zapłon na lampie stroboskopowej, ustawił na wcześniejszy zapłon, silnik odzyskał moc ale na LPG wzrosły wolne obroty (ok.1200).Byłem u...
na kole masz taka kropke, naciecie i ustaw zeby było równe do takiej strałki. potem musisz ustawic mu zapłon za pomocą specjalnej lampy stroboskopowej
lampa zapłon stroboskopowa lampa stroboskopowa ustawiania zapłon lampa stroboskopowa zapłon schemat
wymiana czujnika świateł stopu fronius licznik energii pompa paliwa peugeot
paromat simplex discharge battery
Jak wyłączyć lodówkę Samsung na godzinę? Kontrolka ciśnienia powietrza w Zetor - diagnostyka i naprawa