No to powrót jest gdzieś zatkany i dlatego masz takie ciśnienie Na wolnych obrotach z założonym wężykiem podciśnieniowym do regulatora 2,5 bar, ze zdjętym 3
Dokładnie tak trzeba zrobić jeśli ciśnienie prawidłowe czujnik do wymiany.
Lanos 1,5 8V to chyba raczej OHV. Zycie Mechanika głosi że trzeba po wymianie hydropopychaczy albo samoregulatorów jak kto woli odpalić autko bo czekanie nic raczej nie daje i wówczas bez jakiegoś zbędnego gazowania poczekać aż wypełnią się olejem i skasują luzy zaworowe czyli tzw"klepanie" Częstym przypadkiem jest kiedy po odpaleniu przez chwilę klepią...
Moze nie pasować olej nie scieka blokuje wytwarzajac cisnienie podpiera zawory i niema ciśnienia albo jakis brud przy składaniu szlifowanu przylgni bloku głowicy
Wg. książki Bujańskiego do Lanosa prawidłowa wartość ciśnienia oleju to minimum 0,3bara na biegu jałowym przy temperaturze oleju 80st.C Posiada ktoś wartości prawidłowe dla innych prędkości obrotowych?
Regulator ma trzymać stałą różnicę ciśnienia, jak wyżej napisano. W tym celu musi wiedzieć jakie jest ciśnienie w kolektorze (od 0.4 do 1 bar licząc bezwzględnie). I o tyle może zmieniać ciśnienia na listwie. http://www.atlanticz.ca/zclub/techtips/e...
Manometrem, ma być 3,5 bar. Ale możesz zrobić próbę: ściągnij wąż powrotu paliwa z listwy wtryskowej, z regulatora powinno lecieć paliwo, jak nie to pompa daje zbyt niskie ciśnienie i się nie otwiera
z powrotem przez listwe nie leci Czyli za małe ciśnienie i nie otwiera się jego regulator, pompa do wymiany
Nie. Pompa po prostu może nie mieć odpowiedniej wydajności i tyle. O zapchanym filtrze nie wspomnę. Powinieneś zapiąć manometr i patrzeć co pokazuje. Je sli ciśnienie spada dużo poniżej 3atm. to jeździć nie będzie.
no to z chwilę będzie (_:_) -uuuuu i po temacie a tak poza junkersem to może motor mechanicznie ma dosyć (ciśnienie)
Sprawdziłbym jeszcze ciśnienie na cylindrach
To, że pompa chodzi, nie świadczy jeszcze o tym, że jest sprawna. Trzeba zmierzyć ciśnienie.
Sprawdż resztę ciśnienie iskrę...
Sugerujesz za małe lub za duże ciśnienie paliwa ?
A czy sprawdziłeś ciśnienie paliwa przy silniku?
A może by tak ciśnienie oleju na początek...?
Sprawdź poziom oleju , oraz ciśnienie oleju manometrem
14 postów a nikt nie wspomniał ze w 1 generacji LPG należy zaślepić egr bo wytwarza fałszywe ciśnienie w kolektorze.
Witam doszłem do wniosku skoro odłączyłeś akumlator i nie pomogło to w twoim przypadku przekaznik nic nie pomorze , proponuje sprawdzić ciśnienie na magistrali paliwowej najlepiej zaraz za filtrem ciśnienie powinno wynosić 2,7 bara, wim że wymieniałeś pompę ale sprawdz to ciśnienie (nieraz nowa pompa dawała zaniskie ciśnienie
Ciśnienia w kole nie tracisz,ucieka resztka powietrza z węża a ciśnienie zostaje w kole odcięte przez zaworek.
ok jutro sprawdzę.
To zmierz. Także napisz/pokaż co pokazuje program diagnostyczny. Temp. jest OK, mierzone po OBD2. A ciśnienie nie. Tyle, że może być nie OK jak silnik pracuje na 1,8t obrotów. Przecież są momenty kiedy pracuje z prawidłowymi obrotami. Masz podgląd parametrów, a Ty OK, OK, zamiast je pokazać by inni mogli ocenić ich OK. Napięcie TPS w granicach 0,56-0,62...
To teraz do sprawdzenia TPSa sprawdzenia czujnika temperatury płynu i powietrza. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie.
Jakie ciśnienie podaje pompa paliwa? Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Miałem podobny przypadek. Reduktor nie był wystarczająco skręcony śrubami. Po odpaleniu, kiedy ciśnienie wzrosło, przepuszczał. Jak ciśnienie spadło był szczelny.
Wygląda na błąd sondy, ale ciśnienie paliwa należy sprawdzić Sprawdź jeszcze czujnik położenia przepustnicy, on też potrafi robić takie zachowanie silnikiem. . a gdzie się znajduje czujnik położenia przepustnicy? i jak sprawdzić ciśnienie paliwa?
Próbnikiem ciśnienia paliwa, choć pewien wgląd daje zdjęcie węża powrotnego, pocieknie paliwo to ciśnienie jest (raczej) prawidłowe.
Sprawdx więc ciśnienie. Jeśli stał rok czasu to wymień paliwo.
Kolego szanowny, proszę zmierzyć ciśnienie na magistrali . Bez tego dalej nie pójdziesz. To ciśnienie wcale nie jest potężne.
A czynnika jest tyle co potrzeba moze ciśnienie jest za małe i nie załącza.
Odma czysta wymieniłem wężyk dla pewności. Ciśnienie sprawdzałem około 8,5 na każdym.
Zmierz ciśnienie na listwie paliwowej, filtr paliwa wymieniony. Reduktor ciśnienia paliwa na magistrali, wężyk podciśnieniowy na reduktorze paliwa, wyjdzie jak zmierzysz ciśnienie paliwa na chodzie auta.
Witam, Założyłem dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju z czujnikiem i mam z nim problem. Wskazania pokazuje w miarę przyzwoite ale : drży wskazówka wskaźnika , czasem podskoczy ciśnienie bez powodu o jeden bar i opadnie. Plus po zapłonie podłączałem w kilka stabilnych punktów i dalej to samo a nawet bezpośrednio do akumulatora i bez zmian. Masa to samo....
Bo gaz ma blokadę temperaturową A na benzynie do sprawdzenia czujnik temperatury, ciśnienie i wydatek pompy paliwowej
Zaraz zaraz, co on Ci na krótko podpinał??? Jakie ciśnienie masz paliwa przy silniku?
mnożnik dziwaczny, aby sprawdzić czy podpiera sie PB wejdź w zakładkę ustawienia i otwórz wskaźnik poziomu i tam zobacz, czy jest zaznaczony ptaszek wyłącz przy spadku masz za duże dysze albo za duże ciśnienie na reduktorze
sprawdź ciśnienie oleju :)a później pewnie czapka w góre
Trzeba by jakiś manometr wstawic w układ zasilania paliwem,a ciśnienie to 2,8-3,2 bar.
Jak idzie na wysokich obrotach ? jakie są wtedy czasy gazu w stosunku do beny ? jak spada ciśnienie ? Nie mozesz przesadzać z rozwiercaniem bo nawet matrixy mogą spowodowac niestabilność na biegfu jałowym. W celach eksperymentalnych może sz podwyższać ciśnienie .
Jakby nie miał wypadku to też by wyciekł. Nie znajdziesz poloneza <2000r z działającym tym układem, a i w nowszych już mało który działa. Fizycznie napełnić się da .Przy pokrętle i przy siłownikach są odpowietrzniki. Ale nie ma to sensu , bo on i tak za niedługo wycieknie. Sprężyny w siłownikach są bardzo mocne i w układzie panuje bardzo wysokie...
Jeżeli kompresja jest, iskra jest, paliwo jest to musi odpalić :D Może coś pominięte przy sprawdzaniu ? jakie ciśnienie daja pompa paliwa ? Auto ma LPG ?
Zapewne cieknie ci pod kolektorem wydechowym, nad filtrem oleju, czyli z kanału smarnego , w którym jest ciśnienie oleju. tego nie da się uszczelnić silikonem.
O ile dobrze kojarzę to ta pompa chyba tam działa w buforze. Może inaczej - nabija ciśnienie i się wyłącza. Bzdura, w żadnym samochodzie tak nie działa. Znowu zmyślasz swoje teorie z pupy.
Dobry ten "mechanik", rozkłada ręce, a wystarczy zmierzyć ciśnienie smarowania i wszystko zrobi się jasne...
Dla spokoju odwiedzić gazownika który chyba powinien wyregulować ciśnienie na parowniku, koszt raczej nie powinien przekroczyć 150zł.
Po pierwsze witam wszystkich serdecznie Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność wymiany sprężarki w moim Lanosie, bo stara się rozszczelniła. Widocznie nie jest to takie częste ponieważ fachowcy zaczęli podejrzewać, że układzie panuje za duże ciśnienie. Po nabiciu układu zrobili taki manewr: przysłonili skraplacz i na manometrach obserwowali ciśnienie...
Jak świeca była niedokręcona, to spaliny uciekały rowkiem gwintu, stąd okopcenie. W tym cylindrze było też niższe ciśnienie sprężania i zapłon mieszanki następował w gnieździe świecy a nie w komorze spalania. Zwróć uwagę na kształt uszczelki świecy, normalnie jest lekko pólokrągła, zbyt mocno dokręcona świeca - podkładka płaska, nie dokręcona przy montażu...
Poprawne wskazanie przy nadmiernym zużyciu jest mało realne. Wystarczy symulować za wysokie i za niskie ciśnienie. Po drugie, tu mowa o pracy sondy na LPG!
gasior5 nie pisz głupot.... to co wtryskiwacze się zapychają jak się nagrzeje??.. albo kable na świecach się zamieniają?? Aha jeszcze jedno auto nigdy nie widziało LPG i jego przebieg to 110000km. Moje podejrzenia padają na czujnik temp , czujnik położenia przepustnicy albo blaszki łączące kable we wiązce silnika. Jutro po południu jak będę miał czas...
Jeszcze ciśnienie paliwa można by było sprawdzić, bo przy Gazie lubią się pompki paliwa zacierać.
No i właśnie - kiedy silnik jest bardziej obciążony, to jest mniej podciśnienia, a powinno być więcej. Włączam światła - obciążenie rośnie, napięcie na akumulatorze maleje (jest na wykresie), obroty maleją, IAC puszcza więcej powietrza (ileż on może dać tego powietrza?), podciśnienie słabnie aż o 16% (z -61kPa na -51Kpa). Ale chyba efekt większego obciążenia...
Dokładnie. Nie ma Lanosa z dwoma wałkami i dwoma zaworami na cylinder. (at)plumpi Nie twierdzę, że to nie było auto niezawodne (choć to naciągane), ale jeśli lampa świeci rzeczywiście z powodu braku ciśnienia, bo zabrakło oleju, to trąca to już trupem. Niedostateczne ciśnienie na wolnych obrotach, czy błąd czujnika, to nie jest to samo co całkowity...
No ale swieca była martwa Co do pozostałych problemów to możliwe iż wtryski benzynowe leją i na niskich obtotach brakuje mu mapy na korekcję . Albo ciśnienie jest za wysokie ale po tylu latach to mało prawdopodobne .
Zmierz ciśnienie paliwa, czy jak nie chce odpalić to jest iskra?Tylko benzyna czy jest na gazie?
Sprawdź może ciśnienie sprężania na cylindrach, ponieważ możesz nie mieć kompresji na 2 cylindrze cylindrze a czepiłeś się iskry.
Silnik w złom. Na 1 cylindrze ciśnienie powiedzmy że może być - powyżej granicznego. Reszta martwa. Silnik do wymiany - sama pełna obróbka głowicy to koszt koło 350zł.
Sprawdź ciśnienie paliwa może pompa wtryskowa ok a zawór ciśnieniowy nie trzyma. Poza tym sprawdź szczelność podciśnień.
Witam serdecznie.Miałem podobny przypadek i to były zapchane wtryski i regulator cisnienia w listwie.Zmierz ciśnienie na listwie(2,7At.) i wymontuj i popatrz jak leci paliwo z wtrysków.Pozdrawiam.
Czy wyskakują jakieś błędy ECM?Czy to występuje na prostej drodze,czy tylko na zakrętach lub zjazdach po zakręcie w dół?Sprawdz szczelność węzy paliwa.Oryginalnie do listwy wtrysków jest założony czarny,nieprzeźroczysty wąż paliwa,więc trudno będzie ci sprawdzić szczelność.Musisz założyć wąż przeźroczysty i po włączeniu silnika obserwować czy do listwy...
tak dla pewności (oczywiście tylko dla wyjaśnienia i samopoczucia) sprawdź ciśnienie na cylindrach na zimnym a później na ciepłym silniku nie upieram sie ze to cos da tylko sugeruje
może immo padło.w nexi immo odcina tylko sterowanie wtryskami,iskra będzie ,ciśnienie paliwa będzie,napiecie na wtryskach będzie a nie będzie sterowania wtryskami ze sterownika.
Ciśnienie paliwa to tylko manometrem wpiąć się w listwę wtryskową - jest tam nawet zaworek do manometru. I polecam pójść w tą stronę. a może Check się nie pali?
Sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa na listwie. Impuls ze sterownika to kilka ms i bez odpowiedniego ciśnienia paliwo nie poleci. Jak masz oscyloskop sprawdź czy sterownik steruje wtryskami.
Serdecznie dziękuję.Tak mi się wydawało ale nie byłem pewien.W Lanosie jest 2,7 i tutaj też spodziewałem się podobnego wyniku.W poniedziałek zmierzę na samej pompie a potem dalej i poinformuję.Pozdrawiam.
Do sprawdzenia : - immobilizer (czy nie odcina) - zasilanie pompy - wiązka wtrysków paliwa - ciśnienie paliwa (pompa może podawać za niskie ciśnienie) - regulator ciśnienia na listwie (zobacz czy paliwo wychodzi za regulatorem) pomarańczowa kontrolka Check nie pokazuje żadnego błędu?
Ciśnienie paliwa, świece, sonda, uszczelka pod głowicą, kody błędów - to bym ja sprawdzał w pierwszej kolejności. Katalizator również sprawdzić. Pozdrawiam.
Uzasadnieniem zwłoki w wyłączeniu pompy jest to , co opisał ktoś kilka postów wcześniej. A mianowicie wysterowanie emulatora wtrysków tak, żeby wyłączał wtryski na kilka sekund po włączeniu gazu. Dzięki temu silnik ma czas sassać mieszankę gazowo-powietrzną, zanim "zdechnie" z braku benzyny. To tak w skrucie. U siebie w Lanosie zrobiłem odcięcie pompy...
Map sensor podmieniłem i jest to samo. Podłączyłem w obwód pompki manometr i czujnik ciśnienia właściwie reguluje ciśnienie paliwa względem obciążenia. Także raczej dobrze współgra z Map sensorem. Tylko że interfejsem nie zdiagnozuje się cewki...
W zeszłym roku było ciśnienie a w tym może nie być. APC na schemacie wygląda jak czujnik ciśnienia AC. A skąd wziąłeś te 112c ,komputer to mądra istota może odłączyć AC jak ciśnienie w AC jest za niskie lub za wysokie ,jak temp. jest poniżej 0st.,jak mocno przyspieszasz.
Narazie pompkę zostawiłbym w spokoju , odzywa sie na zapłonie , na 50 milczy. Zmierzyć ciśnienie paliwa , na krótko podpinając pompkę. Jeszcze raz powtarzam , przy gazie masz odcięcie pompki i napewno jest emulacja wtrysków - tutaj szukaj uszkodzenia , nieprawidłowego działania.
Ciśnienie paliwa, od tego każdy, nawet totalny zakichany laik zaczyna. Jak tam jest ok, to zasyfione białym nagarem wtryskiwacze, co norma w zagazowanych badziewoo
Sprawdż ciśnienie w cylindrach jeżeli jest prawidłowe i równe miej więcej na wszystkich to diag dał ci dobrą radę ja też się z nią zgadzam.
Na jutro jestem umówiony mechanika będzie sprawdzał spaliny w płynie i mierzył ciśnienie na cylindrach. Zobaczymy co z tego wyjdzie, jeśli okaże się, że to uszczelka to 1100zł od razu z wymianą rozrządu przy okazji....
Witam. Problem wygląda następująco: Autko od pewnego czasu zaczęło szarpać, a teraz już nawet nie reaguje na pedał gazu. Zarówno jak na lpg tak i na benzynie. Najciekawszą zagadką jest iskrzenie wkoło metalowych fajek na końcach przewodów WN. Dodam iż założona nowa cewka nowe przewody bosch (3 komplet nowych) i nowe świece bosch. dzisiaj wtopiłem ponad...
kolego nie są to kpiny ale moi poprzednicy mają sporo racji , ople po przebiegu więkrzym niż 150000 wymagają ingeręcji mechanika , jeśli zapłon jest OK ciśnienie paliwa w normie to pozostalo szlifowanie zaworow to normalka i wszystko wraca do normy ,silnik znowu jest elastyczny.
Jak auto się rozgrzeje to na benzynie obroty są ok. Udało mi się wczoraj wyregulować obroty na LPG, pokręciłem tą plastikową śróbką na parowniku. Mam do tej regulacji na LPG jeszcze pytanie. Czy tą śróbką ja ustawiam ciśnienie jakie panuje w fazie lotnej po rozprężeniu gazu ze stanu płynnego? Jeszcze prośba czy te sterowniki LPG można podłączyć pod...
Jak remont nieopłacalny, to co...plasteliną rysy zakleić:D Kup ceramizer. Na youtube jest filmik jak poldasa tym nafaszerowali i śmigał, ciśnienie w cylindrach się wyrównało:D Dodano po 21 Aha. POWODZENIA :D
Nie jestem jakimś ekooszołomem, ale wkurza mnie jak stoję w korku albo na światłach za jakimś gratem co dymi na niebiesko, prawie jak dwusuw. Kiedy w końcu u nas będą rzetelnie sprawdzać na każdym przeglądzie skład spalin i nie przepuszczać takich przypadków. A zaczną sprawdzać rzetelnie dopiero wtedy gdy skończy sie koleżeństwo w Polsce. Bo na chwilkę...
zacznij od przeczytania instrukcji gdzie prezycyjnie opisane jest jak korygowac mapy.Masz niski mnoznik , a korekta mapy gazowej jeszcze go obniży bo masz za bogato na gazie.Zmniesz ciśnienie do 1 bar,ale i to może być za duże. Jakiem masz ciśnienie przy butowaniu ? Reduktor wystarczająco wydajny do tego auta, ale spadek ciśnienia moze byc na filtrze...
Witam A co z zaworem podciśnieniowym jak jedziemy szybko na gazie to podciśnienie z dolotu zamyka zawór by było odpowiednie ciśnienie na wtryskach (tak mi się wydaje) i pompa pompuje a paliwo jest blokowane przez zawór no i przez wyłączone wtryskiwacze. Mam instalke Lpg w lanosie 110 tysięcy zrobionych na gazie pompa jeszcze działa ale zaczyna kuleć...
Według mnie sterownik reaguje poprawnie cut-off przy spadku obrotów a następnie próba korekcji skadu mieszanki. Pytanie czy w chwili dodania gazu sterownik natychmiast zwiększa współczynnik wypełnienia impulsu wtryskiwaczy,czy emulator wtr.nie robi jaj,czy ciśnienie paliwa wporządku i czy sterownik nie zgłasza usterek. Przecież to opel:-) Może być coś...
Proponuje sprawdzić bezpieczniki na początek, kontrolka ładowania, ciśnienia oleju świeci?
Skrzynia latała różnie w Lanosie hb, golfie 2gen, jakiejś audi chyba A4 combi, aktualnie chyba w lanosie sedanie lata.. Ale nie miałem już możliwości odsłuchu. Mięso jakieś tam jak dla mnie wystarczające robiła mimo raczej nie do końca spasowanej pojemności.. Jak będzie czas i chęci to mu skrzynkę bardziej pod ciśnienie zaoferuje zestrojoną z autem....
Witam. Sprawdź ciśnienie paliwa. Ma być prawie 3 bar. Pompa jest pod siedzeniem. Klucz nasadowy 12 i do roboty. Często nie łączy same złącze od pompy pod samochodem. Pompa ma być cicho. zacznij jednak od spawdzenia przekaźnika pompy. Jest pod maską. Zdarzało się, że były usmalone kable przy samym gnieździe. Pompę sprawdzisz zwierając pin 30 i 87 w gnieździe...
Ciśnienie karchera przy jego prostopadłym ustawieniu do chłodnicy (a niektórzy tak myją) To spróbuj tak chłodnicę potraktować. Po kilkunastu sekundach lamele będą tak pozaginane, że już nic nie przeleci.
Sonda tak samo oscyluje na benzynie i gazie ? Jak masz ustawioną emulacje sondy ? Nie robi błędów silnika ? Filtr powietrza czysty ? Silnik się nagrzewa ? Wycieków gazu nie masz ? Lanos dużo spala, oszukali się ci z niby oszczędniejszymi silnikami 8V, dużych różnic w spalaniu do 16V nie ma, ale z mocą krótko, i trzeba więcej dociskać pedał gazu... Gdzie...
Koledze strzelało w starym Audi. Też na gazie. A potem już na benzynie. Uszkodzony zawór. Przepalone gniazdo. Wpadło mu to na myśl wtedy, gdy wymieniał świece. Jedna miała zamiast trzech - dwie elektrody masowe. Pewnie właśnie ona uszkodziła zarówno gniazdo jak i zawór. Reszty dokonał przebieg. Idąc tym tropem sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach. Jednak...
muszę popatrzeć jak ktoś taki podjedzie pytanie ile wyjść ma presostat bo z tego co piszesz to wysokie dział a jak jest z niskim ciśnieniem
Znajomy właśnie mi mówił że uszczelka pod głowicą pomiędzy tłoka i pękła i ciśnienia nie ma
bo z tak krótkimi czasami W01 nie nadążą. 4ms na biegu jałowym to za krótki czas aby wtryskiwacz pracował prawidłowo? czyli powinno zaczać od 5ms 6ms? Rozumiem skąd duszenie przy ruszaniu ale tez nieprawidlowe falowanie lambdy na jałowych obrotach. Należy więc mi obniżyć ciśnienie na parowniku aby czasy poszły w górę. Było 1,5 bar. obniżka do 1 (na...
Map sensor przy przepustnicy, resztę zaślepić. Z boku zawór od długości kolektora po drodze do tego zaworu jeszcze zasobnik podciśnienia, następnie regulator ciśnienia i serwo.
Nie, bo patrz pierwsza i druga tabela-ciśnienie w kolektorze ok. Ale zauważ na ( pierwsza tabela): -czas wtrysku -napięcie O2 I na integrator, ale to wiadome, no na to wskazanie O2... Ale to masz na gazie i tam jest do poprawy, bo jest źle. Na benzynie jest ok.
Przesyłam zdjęcie komory silnika. Mam zaznaczony urwany króciec przy którym nie ma żadnego elektrozaworu oprócz czujnika ciśnienie w kolektorze, więc zapewne był podłączony tylko nie wiem do czego. Widać jeszcze jakąś dorobioną zaślepkę na kolektorze. Nie wiem czy coś tam miało (było) podłączone czy nie. Przypomnę że samochód jest przez kogoś pogrzebany....
Witam Auto jak w opisie, z gazem II gen. Silnik chodzi ładnie, równo, ale tylko do 2000 obr./min., powyżej nie ma jazdy. Strzały, telepanie, brak mocy, oraz check i bład P0342 - Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - low input - wiring short to earth, CMP sensor. Po wymianie czujnika wałka rozrządu, bez zmian, nie ma poprawy. Sygnał do czujnika...
usterka usunieta ostatecznie powodem problemów był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
z tymi zaworami to cię chyba ogieli a ten czujnik ciśnienia bzw. wymienili?
Moment to inaczej siła. A dokładniej siła pomnożona przez ramię. Ramię stanowi część układu korbowego natomiast siłę stanowi ciśnienie gazów powstałych w wyniku spalania mieszanki. Moment charakteryzuje ruch obrotowy natomiast siła ruch liniowy (postępowy). Ale najprościej powiedzieć że to po prostu siła. Przykład: auto sportowe o mocy np 400kM nie...
Na moje to problem raczej w ciśnieniu paliwa będzie..
To że pompa paliwa coś podaje to nie znaczy, że działa prawidłowo. Ciśnienie na listwie paliwowej winno wynosić w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym około 3 bary. Podłącz manometr i sprawdź działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa (korektor sterowany podciśnieniem z kolektora). Jeżeli na pracującym silniku wtryśniesz odrobinę paliwa do kolektora...
Czujnik ciśnienia gazu do sprawdzenia.
lanos ciśnienie oleju ciśnienie paliwa lanos regulator ciśnienie lanos
falowniki sterowanie analogowe at90s2313 zamiennik bascom input bajty
Wybór diod i czujników do solar trackera Awaria sterowania hamulcem w MAN Lion's City