Drugi koniec plastikowego wężyka trafia do elektrozaworu EGR, stamtąd do okolic kolektora ssącego, tam też brak podciśnienia. Wężyk powinien być podłączony do króćca na kolektorze ssącym i na pracującym silniku powinno być w nim podciśnienie odpowiadające podciśnieniu w kolektorze ssącym. Tam się nie ma co zepsuć, pompy podciśnienia tam nie ma.
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
Wszystko zależy jak patrzy się na to ciśnienie. Ja pisałem o 0,3 czyli o 0,7 wedle tabelki. Sprawdź ciśnienie w cylindrach robiąc próbę olejową. Może ciśnienie w kolektorze rośnie (podciśnienie spada) bo są przedmuchy na pierścieniach.
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
szukam schematu gdzie widać jak są podpięte podciśnienia w lanosie 1.6 16v dohc bo nie mogę się połapać :D czy ktoś posiada coś takiego lub uf wiedzę na ten temat
TAk chodziło o odme bo z 1 strony ma zacisk a z drugiej strony luzne. Odma musi być szczelna, utrzymuje podciśnienie w skrzyni korbowej podczas pracy silnika. Inaczej ole będzie lał się ze wszystkich uszczelniaczy.
Bez instalacji gazowej. Jak sprawdzić podciśnienia?
Wężyk to podciśnienie,nie ma nic wspólnego z braniem oleju. Gdy jest zdjęty to auto może być mułowate ale tego nie wiem na 100%.
Podciśnienie można wziąć z kolektora dolotowego, bardzo często są tam rurki prowadzące do innych mechanizmów sterowanych "próżniowo".
Co ma zrobić napisanie "up" na forum? Podbicie postu do góry? Ja ci chętnie pomogę, tylko daj sobie pomóc. Odpuść sobie ten EGR, gdyby zostawał otwarty to by było kilka innych objawów. Pomijam już to, że spaliny się wtedy nie "cofają", wręcz są wpychane do dolotu. To rozumie każdy mechanik, który rozróżnia podciśnienie w kolektorze ssącym od nadciśnienia...
Od kiedy to zawór EGR jest sterowany bezpośrednio podciśnieniem z kolektora ssącego? Szukaj elektrozaworu gdzie jest wtyczka z przewodami (zazwyczaj dwa przewody) i minimum jeden wężyk w którym jest podciśnienie na pracującym silniku. Zadanie trochę ułatwione bo ten element powinien być tylko w zasięgu wężyka który to jest podpięty do EGR.
Z tego opisu wnioskuję, że w kolektorze dolotowym panuje różne podciśnienie (w zależności od położenia przepustnicy). Czyli przewód podciśnieniowy ma wpływ przy jakim ciśnieniu zawór ma zrzucić nadwyżkę paliwa?
Od wypiętej wtyczki nic by ci nie syczało. Być może spadło ci jakies podciśnienie lub zaślepka umieszczone na zespole przepustnicy. Ewentualnie możesz mieć nieszczelność w układzie dolotowym(gumowa rura). Obroty wcale nie muszą wzrosnąć w takiej sytuacji. Pozdrawiam
Witam przepływomierz jest przy filtrze powietrza to jest czujnik wkręcony w rurę , która idzie do kolektora. Ten przepływomierz lub czujnik ma dwa przewody , które są wpięte przy kolektorze złączką. Gdy wypiąłem jedną z wtyczek przestawał szarpać.Kupiłem nowy czujnik pomogło na miesiąc .Przy wypięciu czujnika zapali się kontrolka sterowania silnika...
II generacja jest ok do Lanosa ale z silnikiem 1.4 lub 1.5 8V. Czy 8 czy 16 zaworów, różnica leży praktycznie tylko w szybkości zużywania się kompletu zawór/gniazdo - 16 zaworów, małe grzybki, mała powierzchnia wymiany ciepła. , tylko jak wcześniej pisałem w tym silniku jej dobre ustawienie jest trudne. Bo jej się nie da dobrze ustawić dla wszystkich...
Wężyk od kolektora ssącego to tzw podciśnienie musi byc gdzieś podłączone bo inaczej silnik dostaje tamtędy "lewe" powietrze i komputer wariuje, w ten sposób jest realizowane podcisnieniowe przyspieszenie zapłonu etc. Radzę podjechać do jakiegos mechanika :) albo wystawic jakieś zdjęcia Pozdrawiam
Serwo uruchamiane jest podciśnieniem.Nie ma żadnego połączenia z płynem hamulcowym.
sprawdź ciągłość kabli pod maską TPS,cz. temp płynu,i podciśnienia(szczelność)
Prędzej miało to już związek z układem hamulcowym (a właściwie jego wspomaganiem - jest zasilane podciśnieniem z silnika)...
Sprawdź ciśnienie paliwa może pompa wtryskowa ok a zawór ciśnieniowy nie trzyma. Poza tym sprawdź szczelność podciśnień.
no to ustaliliśmy kolejne dziwactwo tej instalacji : cinienie gazu mierzone jest względem atmosfery i nie da się tego zmienić , ale reduktor to juz stabilizuje ciśnienie jak trzeba , czyli w stosunku do podciśnienia w kolektorze. Jest tak jak to zaleca instrukcja. Zakładając że podciśnienie jest też mierzone w stosunku do atmosfery czyli rośnie wraz...
Sprawdź jeszcze podciśnienia przy przepustnicy.
Połącz parami i kolorami kable z emulatora wtrysku:zielony-zielony z paskiem itd. Odepnij kable z centralki gazowej podłączone do sondy i kabel dopięty do obwodu DIS Zdejm konektor z cewki na parowniku. Od tego momentu znów jeździsz na benzynie,zresetuj ECU i kontrola. romoo,już to pisał Dalej wszystkie podciśnienia i odpowietrzenia <muszą być szczelne>
Raczej tak, u mnie jest układ z podciśnieniem, w danych są wartości podane bez podciśnienia i wynoszą 2,5-3,5. A jakie jest "książkowe" ciśnienie paliwa dla silnika A14SMS z podciśnieniem do kolektora ?
To ty nie wiesz o czym mówisz kolego. Albo nie rozumiesz, co ja do ciebie piszę. Trudno. To ty masz problem, nie ja. Wiem o czym piszę i w pierwszym poście dość dokładnie wszystko wyjaśniłem. Z zaworu wychodzi wężyk i jest podłączony do elektrozaworu, którym steruje ECM, dalej wężyk jest podłączony do kolektora ssącego. Zawór EGR będzie się otwierał...
To nie pompa, ponieważ problem występowałby tylko na PB. Moim zdaniem pomyliłeś podciśnienia lub EGR otwarty.
Witam A co z zaworem podciśnieniowym jak jedziemy szybko na gazie to podciśnienie z dolotu zamyka zawór by było odpowiednie ciśnienie na wtryskach (tak mi się wydaje) i pompa pompuje a paliwo jest blokowane przez zawór no i przez wyłączone wtryskiwacze. Mam instalke Lpg w lanosie 110 tysięcy zrobionych na gazie pompa jeszcze działa ale zaczyna kuleć...
Przepustnica przeczyszczona, wężyki podciśnienia sprawdzone - szczelne. Lanos dalej szarpie jak się rozgrzeje. Może coś z lambdą jest nie tak? Jak ją wyeliminować? Zapomniałem dodać, że mam wyrzucony katalizator (nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie).
Witam serdecznie Pacjent: Daewoo Lanos 1999 1.5 16V 100KM Instalacja: OPTIMA ECO-TEC + SHARK + wtryskiwacze ALEX Montaż: 2013 Przebieg na LPG: 45tysięcy Problem: 1/4 zbiornika benzyny na około tysiąc km. Rozeznałem się trochę w temacie, poczytałem wiele tematów i chciałbym w końcu rozwiązać ten problem, ale mam kilka pytań. 1.Czy mogę wyjąć całą listwę...
Sprawdzić trzeba czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw. czujnik MAP
Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i też sugerował czujnik temperatury. Twierdzi, że komputer może dostawać z niego błędne wartości i "myśli", że silnik jest ciepły podczas gdy tak nie jest. W poniedziałek jadę do serwisu. Natomiast zauważyłem jeszcze jedną rzecz, raczej bez związku z tematem ale przy okazji wtrącę. Chodzi o podciśnieniowy zawór odpowiedzialny...
Błędy silnika zwykle czyta się samemu, w pierwszym poście dałem linka. Który rok lanosa ? Trzeba się zarejestrować, lub poszukać innego opisu jak odczytać błędy w lanosie. Lpg może nie mieć możliwości odczytywania błędów. Tylko "na żywo" podgląd w programie od tej instalacji, a i to niekoniecznie. Masz za ubogo, lub zbyt bogato, popatrz na kolektor...
Przyczyną zbyt wysokich obrotów była prawdopodobnie centralka od gazu, która użyczała sygnału TPS do swojej pracy przy okazji zakłócając jej pracę. Jeśli chodzi o ten filtr powietrza to chodziło o coś innego. Kiedy zdejmowałem pokrywę filtra, to stalowa klapa antystrzałowa otworzyła się bardziej, ale wbrew pozorom nie wzrosły obroty, bo więcej powietrza,...
Witam serdecznie. Jak widzę zdania do końca są podzielone, a czy któryś z kolegów pokusił się kiedyś o rozebranie takiej padniętej pompy? Moja z lanosa nie zatarła się tylko więcej paliwa pompowała z boku (taki zawór przelewowy umieszczony w samej pompie) niż do kolektora paliwowego. Było to spowodowane tym, że w czasie jazdy na lpg nie miała co zrobić...
podziele sie moim przypadkiem i jak go rozwiazałem. to samo jak opisał gran76 moj lanos 1.6 16V LPG przebieg jak go kupiłem 140tkm. kupiłem tanio w stanie "podziadku" od goscia który chyba miał go dość , ja orazu wiedzialem ze to musi być cos prostego ;) poszarpywał miedzy 2-3 tys. niewazne czy bezyna czy gaz. czasem poniżej 1000 obrotów zadławiał się...
Nowe kable, nowe świece, nowy reduktor. A odma i rura dolotu polepiona taśmą ? Weź to wymień, dużo nie kosztują. Masz jakieś błędy ? Świeci się kontrolka silnika ? Błędy możesz sam odczytać. Co to za gaz i czy powinien być na śrubie ? Strzela, nie spadł żaden wężyk podciśnienia, nie uszkodziło gumowych kolanek ?
1 Załóż nowe 1 elektrodowe świece w/g katalogu przerwa 0,8 2 Nowe przewody w/n 3Oczyść zespół przepustnicy 4sprawdź-uszczelnij podciśnienia 5Skontroluj szczelność membrany zaworu EGR
http://daewooforum.pl/temat25538.html o ile masz ALDL https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... złącze jest opisane. http://daewooforum.pl/temat59777.html podciśnienia. Czujnik w rurze filtr powietrza-przepustnica, od spodu, nie urwałeś? Przewodu podciśnienia do MAP, nad filtrem paliwa?
Kolektor ssący szczelny , rurki podciśnienia , nie bierze lewego powietrza , nie syczy ? silnik krokowy sprawny ?
Podciśnienia dolot sprawdź i mapsensor podmień , z opla pasuje, tyle przyśpieszę twoje szukanie .
A może czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym - tam chyba jest taki GM-owski z wężykiem?
Chyba nie myslal bo raczej nikt nie slyszal o wspomaganiu kierownicy na podcisnienie.Sprawdz czujnik wzrostu cisnienia na przewodzie wychodzacym z pompy wspomagania,w momencie krecenia kierownica powinien zewrzec styki
Przepływomierz jest na tej karbowanej róże między filtrem powietrza a przepustnicą.. W środku tej rury powinno być widać chyba czarną kuleczkę z drucikami.. Tego się mechanicznie nie powinno czyścic jednak kolega z ceiki mk7 zaryzykował i wyczyścił ją patyczkiem do uszu i izopropanolem.. To jest bardzo delikatna część. Może na początek sprawdzić rurki...
Pod kompa podpięty i nic nie wykryło. Jutro sprawdzę przewody. Ale gdyby to był przewód od serwo miałbym słabe hamulce/ brak ich... Sprawdzę też inne wężyki od podciśnienia zobaczymy co to będzie. Dziwi mnie fakt czemu na zimnym silniku chodzi OK ?
Czujnik ciśnienia bezwzględnego jest umocowany gdzieś w okolicy podszybia.Jest to użądzenie z trzema kabelkami i podłączony do niego przewód podciśnienia wychodzący z kolektora ssącego. Gdy tylko spadnie ten przewodzik z czujnika albo z kolektora błąd ten będzie natychmiast i silnik dędzie nierówno pracował.Wogółe należy sprawdzić wszyskie przewody...
To elektrozawór podciśnienia sterujący ,,,chyba,, zaworem egr . Nie ma nic wspólnego z licznikiem. Możesz dokleić rurkę byle po tej operacji była drożna.
Przykręcony do przegrodzy czołowej.Wskazanie to absulutnie nie oznacza usterki samego czujnika,a trzeba sie wprzód skupić na podciśnieniu jakie widzi czujnik. nawiasem mówiąc powyższe załączniki skasuj,drugi to łada 110 albo lanos,trzeci to suzuki vitara,więc nie mają zawiązku z tematem,a tylko śmiecą.
Paliwo nie jest wtryskiwane przez krotki okres czasu po puszczeniu pedalu gazu a podczas chamowania silnikiem musi byc podawane paliwo bo inaczej silnik by zgasl. Zmniejsza sie czas wtrysku i zaplon. Moge sie mylic, jesli tak to prosze o uswiadomnienie :D Nie zgaśnie bo jest napędzany od kół samochodu. Trudno też w tym przypadku mówić w kategoriach...
siemka kolego sprawdż wskazania sondy lambda ewentualnie sprawdż przewody podciśnienia być moze którys sie odłączył i daje złe wskazania do ECM, co potem moze wlasnie sie tak objawiac instalacje niepotrzebnie wywaliłeś miałbyś oszczedniej. LPG z lanosem bardzo fajnie smiga. aha mozesz tez sprawdzic wiązke przy cewce bardzo czesto się kabelki przecieraja...
Prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik MAP i trzeba wymienić na nowy, czujnik MAT jest przykręcony do ściany grodziowej, idą od niego wężyki 2 wężyki. Taka mała czarna kostka. Straszliwa bzdura, przepisana z innego forum. Mat to czujnik temperatury powietrza, znajduje się w rurze dolotowej. Do ściany grodziowej przykręcony jest MAP - czujnik podciśnienia...
po odłączeniu sondy lub zwarciu do masy jest dalej tosamo a czujni podciśnienia ma wskazania w normie (40-60) tylko odczyt na sondzie zmienia się cyklicznie od 70mV do800mV a miałem wcześniej około 100mV (LPG)
Witam kolegów mam problem z lanosem silnik 1.5 , silnik trzyma obroty na poziomie 1500 . Silniczek krokowy wymieniłem .Zauważyłem że po odpięciu rurki podciśnienia która wchodzi w czujnik na ścianie grodziowej obroty wyrównują się ale wymiana tego czujnika nie pomogła. Wężyk ten wchodzi jeszcze w kolektor obok przepustnicy. Silnik po odczycie błędu...
Jest od instalacji LPG, jeden wężyk jest do pomiaru ciśnienia gazu, drugi podciśnienia w kolektorze ssącym i takie efekty mogły być. "Wcisnąłeś", to i skręć opaskami. Przewód paliwa ma numer katalogowy 1,5 8V > 96352102 1,5 16V > 96350574 Nie dziaduj, w tym wężyku jest kilka bar ciśnienia, wymień przynajmniej na używany, bo to obecne równie łatwo może...
Masz za duży kąt wyprzedzenia zapłonu, zmniejsz do ok 5 stopni /działać będzie tylko pod programem, porównaj sobie zależność kąt a obroty/, map sensor powinien na wolnych pokazywać ok 35-38kPa. Poruszaj przewodami przy przepustnicy, termin "blaszki" jest Ci znany ? Pod czarną pokrywką za prawym kielichem amortyzatora masz dwie kostki, przy komputerze...
No co do VGiS To jest taki kolektor w moim silniku. Kolektor się skraca przy wysokich obrotach (ponad 4,500 obr/min) aby poprawić parametry silnika. Lanosami jeżdżą zazwyczaj dziadki i nie przekraczają takich obrotów wiec działa im dobrze:) Zapewne zmiana długości kolektora wpływa na zmianę wartości podciśnienia. Może dealer miał nadzieje że po zmianie...
słuchajcie,samochód mi nie palił ponieważ padł czujnik podciśnienia kolektora ssącego(takie plastikowe czarne pudełeczko mieszczące się po pokrywą silnika pod podszybiem) Byłem u mechaniika, podłączył auto pod kompa,zamówiłem czujnik koszt 90zł(zamiennik prawdopodobnie od Daewoo Lanos) i wszystko wróciło do normy. Dziś rano jeszcze przed zmianą tego...
Zastanawiam się czy to nie słynne blaszki, ale dzieje się to tylko na zimnym silniku dlatego raczej je wykluczam. Wcale ich nie wykluczaj, tylko tam zajrzyj i przynajmniej zlutuj jak jeszcze tego nie przerabiałeś i sprawdź też przy konektorze TPS czy przetarć jakichś nie ma itp. Tym bardziej jeżeli pomagają resety na kilka dni, więc to typowe objawy...
(at)Kasia5953 Pierwsze co bym zrobił na Twoim miejscu to samodzielnie zdiagnozował, czy problemem jest źle wyregulowana instalacja LPG, czy inna usterka w silniku. Sprawdź czy lanos po resecie sterownika ECU (ECU - komputer, który steruje dawką paliwa na podstawie danych z różnych czujników: położenia wału, położenia przepustnicy, podciśnienia, ilości...
Wyjmij bezpiecznik lub przekaźnik. Sprawdzałeś czy leci z regulatora ? Wężykiem podciśnienia, lub powrotem ? Jak ściągniesz wężyk podciśnienia czujesz zasysanie z króćca/rurki z kolektora ssącego ? Na końcu rurki powrotnej masz złącze do plastykowego przewodu, ściskasz białe, ciągniesz i ściągasz za czarny przewód. Jak przy pompie. Skąd bierzesz te...
Witam. Samochód to lanos 1.3 z 2003 roku z instalacją gazową II generacji, kod silnika A13SMS. Od pewnego czasu mam problem z pracą silnika w tym samochodzie. Otóż gdy silnik pracuje na benzynie i nagle puszczę gaz i wcisnę sprzęgło (np. przy redukcji biegu) to silnik gaśnie. Natomiast innym razem silnik nie chce zapalić i zaskakuje dopiero gdy kręcąc...
Witam Koledzy mam problem z moim lanosem,jest to silnik 1.5,ben+gaz Chodzi o taka rzecz,instalacja ma 10lat,podczas dojeżdżania do skrzyżowania ,badz hamowania auto spada z obrotów i gaśnie ,i przeważnie tylko na cieplym silniku. Wymieniłem swiece ,ustawiłem strzeline na świecach 0.8(tak jak podaje książka) wymieniłem kable na sylikonowe(lepsze podobno,przepływ...
Witam, mam następujący problem z moim Lanosem 1.5 w gazie. Gdy jest ciepło na dworze, niezależnie od rodzaju paliwa, po minimalnym rozgrzaniu auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła / szarpie w trakcie jazdy, zwłaszcza przy jeździe typowo miejskiej z częstymi stopami, wolną jazdą. Gdy jest zimno (najlepiej jeszcze deszczowo) auto chodzi w porządku (zrobiłem...
podciśnienie lanos volvo podciśnienie podciśnienie mercedes
folia naświetlać autocad aktualizacja toroid zasilacz impulsowy
zapłon simson elektronik hilti czerwona dioda
Brother DCP-115C – wycieki tuszu po kilku dniach w trybie standby, absorber pełny czy uszczelki? Volkswagen Passat – stukanie zimnego silnika przy wolnej jeździe, TDI/TSI, diagnostyka usterki