miałem przypadek golfa III gdzie gość jeździł po warsztatach i co jakiś czas wymieniał koło na wale bo łapało luz i wybijało, co się okazało śruba którą dokręcone jest koło była za długa (dociągało kołoi w tym samym momencie opierała już o wał-koniec otworu) Gość wybił 3 koła a wału nie uszkodził po założeniu odpowiedniej śruby i nowego koła chodzi...
nie ma takiej opcji aby na +12 po stacyjce było zasilanie cały czas, albo tak jak kolega pisze jest przejściówka albo ktoś obciął gdzie kabelek i podłączył pod niego stały plus aby radio właśnie grało na wyłączonym zapłonie patrz np. taxi (każdy ma tak podłączone bo oni przez wiekszosc czasu w aucie maja wyłączony zapłon)
Znaczy słabo szukałeś. Odczytaj błędy, zrób reset ECM i sprawdź jak pali po resecie. Przy gazie siada pompa, wtryskiwacze, prawidłowe sterowanie przez komputer pracą silnika na benzynie. Dioda immobilizera zawsze gaśnie ? Kontrolka silnika nie świeci podczas jazdy, a świeci przed odpaleniem ? Przytrzymanie go na obrotach wskazuje na problem z układem...
W takim razie stosując sie do rad kolegów temat do zamknięcia (od kiedy w lanosie można wyregulować zapłon?)
cofnij zapłon
witam Alarm może być wpięty pod zapłon
Kiedyś trafiła do mnie astra f i też nie gasła. Okazało się, że jakiś spec tak radio podpiął, że po włączeniu radia świecił zapłon.
Powiedz kolego czy świeci się kontrolka ładowania jak włączysz zapłon ?
W jaki sposób zaprogramować obroty biegu jałowego po odłączeniu akumulatora, czy wystarczy tylko włączyc silnik i poczekać aż się zagrzeje, czy są może jakieś "zaklęcia" jak np. w Lanosie : włącz zapłon na 5 sek., wyłącz na 5 sek, uruchom silnik? Czy coś w tym stylu proszę o pomoc, akumulator już i tak odłączyłem. :wink:
Jak mam przestawić jak wylacze zapłon i silnik nie chodzi to dochodzi do zera
Czy w nowych świecach ustawia się przerwę ? Zawsze warto sprawdzić. Szczelinomierz nie kosztuje dużo. Poza tym świece nie są produkowane tylko do jednego typu silnika. Poza tym czy Lanos ma typowy rozdzielacz czy może raczej zapłon bezrozdzielaczowy?
Witam Miałem podobną sytuację po wymianie akumulatora była to kwestia alarmu. Większość alarmów ma procedurę resetu po zdjęciu zasilania z klem. np przekręcenie kluczyka na zapłon n razy.Należy ją wykonać ponieważ alarm może może odcinać wtryskiwacze lub dopływ paliwa.Spróbuj wyjąć bezpiecznik od alarmu.
Spróbuj kodów migowych. Zewrzyj razem piny Ai B mostkiem w kostce pod schowkiem, włącz zapłon i licz ilość mrugnięć checku silnika (10 mignięć to 0) i zobacz jaki masz błąd.
Okazało się, że u mnie nie ma tego czujnika w ogóle, rózowy kabelek z wiązce był po prostu zaizolowany tasmą Ale i tak większośc ludzi ma ustawione tylko przełaczanie obrotami, więc chyba nie będę sie bawił w poszukiwanie i montaz tego czujnika Natomiast falujące obroty widac było także na wskazówce obrotomierza samochodu. Teraz znowu falowanie znikneło...
W osobówkach ten sam problem z przewodami w peszlach. Najbardziej chyba znany z tego jest Lanos.
sterownik np: (zapłon , pomka paliwa)
Pierwszą rzeczą którą należy zrobić to odczytać kody błędów zarejestrowanych przez ECM. W tym celu należy w gnieżdzie diagnostycznym znajdującym się pod schowkiem /strona pasażera/zewrzeć ze sobą piny A i B włączyć stacyjkę na zapłon i odczytać kody migowe. Odpisz przy jakiej prędkości samochodu po wyrzuceniu na luz gaśnie?Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.net/74_12304014... L-kontrolka I-zasilanie po zapłonie
witaj zacznij od przewodów paliwa wyjmij tuż przed wrtyskiem i włacz na chwilę zapłon zobaczysz czy paliwi faktycznie dochodzi nastepnie dowiedz sie jaki powinien być opór pomiędzy stykami zaworu wtrysku wtryskujeżeli będzie to sprawdż rozrząd czy się nie przestawił pozdrawiam
Czy po przekręceniu na zapłon zapala się kontrolka check engine?
siemka kolego sprawdż wskazania sondy lambda ewentualnie sprawdż przewody podciśnienia być moze którys sie odłączył i daje złe wskazania do ECM, co potem moze wlasnie sie tak objawiac instalacje niepotrzebnie wywaliłeś miałbyś oszczedniej. LPG z lanosem bardzo fajnie smiga. aha mozesz tez sprawdzic wiązke przy cewce bardzo czesto się kabelki przecieraja...
Brak możliwości zrobienia przełączania po temperaturze. Migające ledy po wyłączeniu zapłonu nie sygnalizują błędu. Taki bajer.
Było też takie jak w lanosie, byc może ma 12 pinów, czy 14..
Pompa paliwa była założona nowa . Jak włączę zapłon to słuchać jak podaje paliwo
To nie podłączaj tego pomarańczowego z kostki ISO, dwa żółte podłącz do plusa, który jest przed włączeniem zapłonu, a czerwony do plusa po włączeniu stacyjki
Tym bardziej że to nie elektronika musi być winna. Równie dobrze może być zwarcie/przebicie w uzwojeniach.
Szkoda że nie masz interfejsu, ale mechanicy mają . Tak za wiele nie zdziałasz sam po omacku. Też możliwy uszkodzony map sensor i nie rozpoznaje za bardzo obciążenia silnika.Jednak bez kontroli elektroniki ciężko ustalić co jest przyczyną.Chyba rozrząd i zapłon się nie przestawił?
Szczerze polecam: http://www.dte.com.pl/index.php?id=mv4
Jak szarpie a nie jest to zapłon to raczej TPS .MAP-a nie ma.
Jak świeca była niedokręcona, to spaliny uciekały rowkiem gwintu, stąd okopcenie. W tym cylindrze było też niższe ciśnienie sprężania i zapłon mieszanki następował w gnieździe świecy a nie w komorze spalania. Zwróć uwagę na kształt uszczelki świecy, normalnie jest lekko pólokrągła, zbyt mocno dokręcona świeca - podkładka płaska, nie dokręcona przy montażu...
Czy silnik gaśnie tak jak byś wyłączył zapłon czy zaczyna się dusić jakby brakowało mu paliwa??
Drodzy wszyscy, Pls pomóżcie. Zakupiłem Lanosa 3 dni temu. Alarm przeciety na zasilaniu, złączyłęm, ale nie działa immobilizer, nie odcina zapłonu po uruchomieniu. Wiem, ze ten model tak robi bo w samochodzie znajomego, ten sam model, w tym samym samochodzie, z tego samego zrodła tak pracuje. Nietety to moj pierwszy wątek i liczba punktów nie pozwala...
Witam. Czy te odgłosy pojawiły się nagle? Czy rozrusznik obraca silnikiem? Czy jest paliwo?Stacyjka ma położenie [+zapłon] i [+ rozruch]. Na której pozycji jest trzask?
Podmień cegłę,problem w 99% w niej
Przekaźnik sterowany napięciem po zapłonie.
Jeśli zamki się zamykają i dioda pulsuje to alarm się uzbraja, może krańcówki są niepodłączone/uszkodzone, poza tym z tego co pamiętam te alarmy długo się uzbrajają, ok.30s. Załącz poczekaj ok.1min. dla pewności, dopiero sprawdź otwierając drzwi z klucza, jak się nie włączy to sprawdź czy zareaguje na załączenie zapłonu. Mały przycisk wywołuje funkcję...
Czerwony Led tradycyjnie mruga. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu na zapłon zaczyna świecić cały czas. Pompy paliwa nie słychać wcale nawet przez sekundę.
Mówisz że jest kompresja, zapłon, paliwo, powietrze,wydech a on ciągle nie pali ? Może sprawdź komputer przekładając go do innego lanosa.
Mam samochód DU Lanos z 2001. Sądzę, to że elektroniczna blokada zapłonu z powodu, której nie mogę od wczoraj odpalić samochodu. Co zrobić? Mogę to sama jakoś wyłączyć?
Z tego co sobie przypominam to Lanos ma „procedurę samoregulacji obrotów biegu jałowego” uruchamianą „kluczykiem”. Trzeba zresetować kompa (F5) i na zimnym silniku wykonać taką operację. Włączyć zapłon na 5s wyłączyć zapłon na 5s i uruchomić silnik pozostawiając go na wolnych obrotach do temperatury 85 stopni. Dodano po 3 Z tego...
Właśnie chodzi o odcięcie zapłonu i przełożenia skrzyni jak wiadomo ani łada ani mazda odcięcia w tych rocznikach nie miały więc jest to możliwe ale to już bardzo niebezpieczne obroty dla silnika . Co do lanosa to jeśli ma odcięcie zapłonu to... -reszte sami sobie dodajcie.
Tego bym nie robił, bo może właśnie w tym momencie zapalić się coś niepotrzebnie. To może nawet Tobie się przydarzyć. A jeżeli w momencie kradzieży z ulicy auto zostanie i zapali się kontrolka, to i tak sukces. Zrób dwa obwody i po sprawie.
Włącz zapłon i podaj bezpośrednio impuls z akumulatora na rozrusznik (oczywiście dioda od immo musi zgasnąć...zawsze)
Nieszczelne zawory, przestawiony rozrząd. Sprawdź. Rozrząd był wymieniany jakieś 15tys km temu. Jak ja mogę sprawdzić samemu zawory ? A może to być też odma ? Dodano po 5 A czemu się tak dzieje że gdy samochód stoi kilka dni, po tych kilku dniach chce go odpalić przekręcam zapłon to coś z pod maski wystrzeli i nie mogę go odpalić muszę zgasić zapłon...
Problem pojawił sie tego rodzaju ze została wymieniona pompka paliwa po wymianie swieci sie check i nie ma iskry na swiecach czy mozliwe jest ze zareagowało odciecie zapłonu ?Jesli tak to gdzie jest przycisk odcinajacy zapłon ? a jesli nie to gdzie szukac przyczyny?
W Lanosach ztego co się orjętuję nie występuje wyłącznik pompy ale musicz zaobserwować czy podczas kręcenia rozrusznikiem obraca się wałek rozrządu.Odkręć korek wlewu oleju i przez ten otwór będziesz widział czy walwk się kręci czy nie.Napisz czy ten Lanos ma zainstalowaną instalację gazową bo jeżeli tak to może spaliła się pompa benzynowa.Włącz stacyjkę...
Lanos nie robi takich numerów mam już drugi i nic się nie dzieje . Podejrzewam że kolega ma „rozprogramowane” obroty biegu jałowego. Zresetować kompa (F5) .Na zimnym silniku włączyć zapłon na 5s i wyłączyć na 5s ponownie włączyć i uruchomić silnik. Pozostawić silnik aż do nagrzania temperatura 85 stopni i zgasić silnik. Po takim zabiegu...
Napewno to jest cewka zaplonowa to jest standart w lanosach .
z całą pewnością na tych wtryskach sobie dream nie poradzi. To wbrew pozorom trudne do zagazowania auto ze względu na to ,że sterowanie półsekwencyjne przechodzi w pewnych stanach na ful grupowe . Skutkiem tego czasy pracy wtryskiwaczy beny są poniżej 2 ms a gazu niecoi powyżej 2 ms. Można zastosować sterownik omvl , ale wtryski koniecznie matrix HD344...
w Autronicu AL700 to tak sie robi: trzymasz przycisk centralki wciśnięty, przekręcasz zapłon, wtedy zapala się dioda ciągłym światełkiem i jesteś na gazie, możesz odpalić
Witam serdecznie. Chcesz to zrobić profilaktycznie czy nie świeci się lampka po włączeniu zapłonu?
Ale pisałeś że nie pali rano jak jest zimny i teraz pytanie na benzynie ma problem z zapłonem.
Można go wprowadzić w funkcję "serwis"(włącz zapłon i przytrzymaj przez 3 sek. oba klawisze pilota - kierunki powinny potwierdzić funkcję trzykrotnym mignięciem), wtedy pilot obsługuje tylko centralny zamek. Jeśli jednak chcesz alarm całkowicie zdemontować, to pozostaje zakup centralki tylko do sterowania centralnym zamkiem (jakieś dwucyfrowe kwoty...
Witam , Tak dioda immo gaśnie po włączeniu zapłonu.
O czym jest ten temat ? Jak wymienić włacznik wstecznego ? To są jakieś żarty ? Przecież diagnoza wraz z wymianą zajmą mniej czasu niż czytanie 3 stron "mądrości". Diagnoza. Włączony zapłon, wyjmujemy wtyczkę z czujnika/włacznika i zwieramy jego dwa piny. Jak świecą wsteczne to wyłacznik uszkodzony. Wymiana. Klucz nasadkowy głęboki z przedłużką, w lewo...
Sprawdzałeś czy jest iskra, bo nic nie piszesz. Sprawdź czy nie zgniła taka kostka połączeniowa w okolicy tylniej belki pod spodem auta z prawej strony przecież mówi że pompy nie słychać nie ma albo zasilania albo masy. napięcia jakieś tam zmierzył ale to pewnie te na wskaźnik a nie zasilanie. Są tam dwa grube przewody jeden bodajże zielony a drugi...
Bodaj takie same jak w lanosie
Jest to emulator od gazu. A te ustrojstwo z pierwszego postu to przekaźnik resetujący sterownik silnika, czyli odcinający zasilanie po wyłączeniu zapłonu.
WN był cały zaśniedziały, czy jak dalej piszesz pokryty czarnym osadem. coś mi tu nie gra , mniemam że przewody WN też wymieniłeś masz kolego zagwozdkę którą już znasz , fajny temat co może być przyczyną ja zaproponował bym wymianę silnika.
Spróbuj zrobić coś takiego: odpal silnik, otwórz maskę, stań przy samochodzie, złap za linkę gazu, szarpnij tak, aby strzelił, a w między czasie szukaj przekoku iskry z kabla do obudowy silnika. To tylko taka drobna sugestia, ale miałem tak w renault, katowana była takimi wybuchami chyba z rok, po czym przypadkiem zauważyłem, że wybuch jest poprzedzony...
Witam wszystkich. Mam alarm montowany w lanosie w serwisie daewoo(patrz załącznik),nie mam żadnej instrukcji do niego . Czy wie ktoś może jak wyłaczyć samouzbrajanie ,doprowadza mnie to do szału .Wyłączysz zapłon i po kilkudziesięciu sekundach sam się włącza. Mile widzane wszelkie informacje.
Lanos jest prosty jak drut.Rozbierasz obudowe kolumny kierownicy,od góry zobaczysz sześciopinową niskoprądową złaczkę do której idą przewody z przełącznika.Trzy z tych przewodów to są twoje swiatełka które chciałeś zautomatyzować.Potrzebujesz znależć dopływ 12v oraz dwa przewody którymi sterowane są przekażniki krótkich i postojowych.Dalej rusz głową...
Może TPS padł albo coś z zapłonem
1. czyli ważne jest aby po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłon i rozruch było tam cały czas 12V - tak właśnie jest 2. tak się nie da ponieważ ten lanos albo ma diody seperujące albo jakąś centralkę. Jak zrobiłem tak jak mówisz to alarm reaguje tylko na te drzwi które podpiąłem. Innych nie widzi. Trzeba by się bardziej podpiąć pod lampkę oświetlenia...
Wypadało by podać jeszcze typ tego radia.
Jeżeli chodzi o Lanosa banalna sprawa ,bezapelacyjnie przewody wysokiego napięcia i świece zapłonowe muszą być nowe ,poprawna regulacja gazu ( każdy gazownik na analizatorze ci go wyreguluje ) ,następnie sprawność parownika gazowego ( czy nie leje gazem ) gazownik odrazu ci to powie ,dodatkowo warto wymyć przepustnicę wszelkie przylgnie itp a na koniec...
Lepiej znaleźć i usunąć usterkę , problem zdaje się jest rozwojowy
To wyjmij reduktor, ostrożnie, bo chyba komuś już wyszedł w częściach [url=http://daewooforum.pl/temat80439.ht... , a właściwie bez jednej... Masz lpg ? Bo jak tak, to gazownicy czasem odcinają kontrolkę silnika, świeci przy zapłonie ?
Nie znam się na ins.gaz. nie wiem czy mam emulator... pompka podaje paliwo na pewno do filtra.Co do cisnienia,gdy by było za małe to silnik "coś"by popracował,a nie efekt jakbym wyłączył zapłon(przyłącze z gazu na pb natychmiast gaśnie) U'magików' jestem umówiony we wtorek. proszę o dalsze sugestie
Witam serdecznie. Śruba słuzy do regulacji ilości gazu. Nad nogami kierowcy masz złącze diagnostyczne. Wyłącz zapłon połącz zworką A i B włącz zapłon i policz błyski. Kody są dwucyfrowe i wyswietala po trzy razy każdy z nich. Zaczyna od 12. W sieci znajdziesz dokładny opis. Pozdrawiam.
Zapomniałem dodać Mianowicie czytałem sporo postów na elektrodzie dotyczących zakłóceń, ale zbytnio nie załapałem o co biega. mam Fiata Cinquecento w którym w chwili obecnej jest radyjko, ale myśle że czasmi znajdzie sie również w Lanosie i Vito Co zrobić aby nie było słychać pracy silnika w radiu, wydaje mi sie że to zapłon - bo pyka w głosniku równomiernie...
jakbys mi w myslach czytal... opcje mam taka ze nie dziala mi 2 i 3 cylinder bo nie dostaje iskry, kable sprawdzilem i z cewki nie wychodzi WN. Ale najciekawsze jest to ze 2 razy odpalil mi normalnie ale po krotkiej przejazdzce znowu iskra zanikla... stad chce sie upewnic ze to cewka a nie np komputer wariuje... :?:
Czyli sterowania nie ma na wtryski. Pompa startuje po właczeniu zapłonu? Iskra jest?
Zużyte świece , zbyt wysoka oporność przewodów itp.
Masz uszkodzonego MAP`a. Przy pracy na gazie nie bierze on udziału. Potrzebny jest do pracy na benzynie. następne bzdury a skąd ECU bedzie wiedziało o chwilowym obciążeniu silnika żeby skorygować kąt wyprzedzenia zapłonu ???
Witam. Autko nie odpala ,gdy nie świeci się diodka od włączania gazu. (Gaz sekwencja) Sprawdziłem dopływ paliwa do filtra jest ok (wymieniłem pompę). Filtr paliwa też wymieniony. Iskra sprawdzona i jest. Wyjąłem sterownik silnika aby sprawdzić ale nic nie widać szczególnego. Problem polega na tym że jak podczas odpalania samochodu zaświeci się kontrolka...
Mozesz powiedziec po co? Słuchaj lamerku-czujnik wału jest podstawowym czujnikiem inicjującym i odpowiada za iskrę na kazdym cylindrze, nie tylko na czwartym. 1,2 3 pali przecież. I za impulsy wtryskowe, a są. Na cylinder 1 i 4 jest jedna dwuobwodowa cewka ( bo zapłon tam jest bezpośredni, tzw z traconą iskrą).Jezlei jest na pierwszym sprawy jest też...
Np daewoo lanos, ople, ale to nie same tranzystory.
Osobiście odradzam ci NGK miałem w samochodzie (Lanos) świece CHAMPION i chodziło super po zmianie na NGK z serii V line odrazu czuć różnicę autko chodzi gozej po założeniu CHAMPIONÓW wszystko wróciło do normy. Zaznaczam że autko też jest na gazie.
Kontrolka od immobilizera ma być wygaszona w momencie gdy włożysz kluczyk i odpalasz . Mruga natomiast po wyciągnięciu kluczyka. Pod kierownicą po zdjęciu osłony znajdziesz małą czarną skrzyneczkę z wpiętymi dwoma kostkami. Wypnij je, przeczyść jakimś preparatem typu "kontakt" . Warto to zrobić bo to bardzo częsta przyczyna braku zapłonu w Lanosie....
7. Osoba bardziej ode mnie zorientowana w temacie, wskazała, że przyczyną może być wadliwy czujnik położenia rozrządu. Na razie nie inwestowałem w kostkę, bo to chyba prosta cewka/czujnik jest, więc co tam się może zepsuć ? Może być "uszkodzony" i to ani mechanicznie ani elektrycznie.Mówię o metalowych opiłkach poprzyklejanych do czujnika wału lub...
A ja twierdzę, że radio i rzucenie palenia są ściśle powiązane, a bezpieczniki źle sprawdzone. Ewidentnie brakuje zasilania. Zobacz w czarnej kostce, PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU zasilanie ma być na żółtym i na czerwonym przewodzie. Sprawdzaj próbówką.
Wszystko sprawdziłem i wszystko jest okej . A co dokładnie sprawdziłeś ? Nie masz iskry - cewka ma zasilanie ? Są impulsy sterujące cewką ? Wtryskiwaczami ? Nie masz pompy - przekaźnik pompy ma zasilania ? Słyszysz jej krótką pracę po włączeniu zapłonu ? Nie masz kontrolki silnika - żaróweczka ma zasilanie, w ogóle komputer ma zasilanie ? Ma prawo...
Nie ma czegoś takiego jak przepływomierz w Lanosie. Może to być czujnik temperatury powietrza zasysanego - IAT Znajduje się on na gumowej rurze łączącej puszkę filtra powietrza z kolektorem ssącym. Zmierz rezystancję na samym czujniku, a potem napięcie we wtyczce przy włączonym zapłonie.
Kolego IWEX100,włącz zapłon, odłącz czujnik a wentylator się włączy. Wtedy zastanów się, dlaczego tak się dzieje. Jak już sprawdzisz i zrozumiesz,to zrozumienie ludzi którzy radzą innym nie powinno przysparzać Ci rzadnych problemów...
Witam Panowie lanos 1.4 2000 rok. Nie chodzi na Paliwie. Na gazie wszystko OK. Gaz bodajże 2 generacji. Po przekręceniu na zapłon słychać pompkę. Lecz po kręceniu rozrusznikiem nie podaje paliwa, sprawdzałem przy ściągnietym przewodzie paliwowym tuż za filtrem. Natomiast jak podepnę ją na krótko to podaje paliwo bez problemu, próbowałem też odpalać...
Witam! Wydaje mi się, że może być to wina zbyt wczesnego zapłonu. Możnaby też sprawdzić ustawienie rozrządu.
Zacznij od sprawdzenia napięcia na wtyczce od czujnika położenia. Przy odpiętej wtyczce i włączonym zapłonie na jednym z 3 przewodów powinno być 5 V .
Temat w pewnym stopniu opanowany,odczyt motorolki hc11f1 to kwarc trzeba ustawić na 16MHz,ja na początku orginalny podmieniłem na 12MHz i też poszło.Niestety nogi musiałem unieść do góry bo mi XPROG-M nie chciał odczytać w układzie...ta sama sytuacja z XPROG-T i UPA... Adres zapisu w eepromie motki to FE 10 pierwsze cztery pozycje to kod immo,niestety...
Problem z obrotami silnika jest na to rada. Należy sprawdzić: 1. Szczelność na kolektorze dolotowym (Odma i obudowa filtra powietrza) 2. Silniczek krokowy 3. przepustnica (może wystarczy dokładnie wyczyścić lub wymiana) 4. po tych trzech punktach reset kompa czyli: - najlepiej odłączyć obie klemy od akumulatora ( najlepiej na 12 godz.) - po podłączeniu...
1. Sprawdz ręką czy wentylator lekko obraca się (przy wyłaczonym zapłonie); 2. Zapala się lampka check na tablicy podczas pracy silnika? Jeśli tak odczytaj błędy) ECU otrzymuje sygnał od czujnika temperatury (w Lanosie 1,6 16V pod kolektorem ssącym dwupinowy ) i steruje przekaźnikami low i high w układzie wentylatora(ów) - jeśli pojawi się niesprawność...
Nie było oleju na świecach/przewodach ? Ciemno teraz jest, nie ma dyskoteki na przewodach ? Co z tym CPS ? Pojawia się wyższe napięcie ? https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9sp... tak reaguje na ciepło, na zimnym też może robić podobnie, niby iskrę masz, ale czy powtarzalną ? Rozrząd kiedy był zmieniany ? Jak już odpali to dobrze działa, czy są jakieś...
Witam otóż mam problem z Lanosem. Zaczęło się jakiś czas temu , jadąc do pracy coś strzeliło i zgasł. Po szybkiej diagnozie okazało się że nie ma iskry , prąd podaje. Kupiłem nową cewkę iskra jest odpalił. Pojechałem na stację , zatankowałem próbuje zapalić , nie pali. Od tamtej pory jest tak że zapala i działa dopóki go nie zgasze. Do tej pory wymieniłem:...
Malum, jeśli jak twierdzisz, że wymienione są świece, przewody wn, cewka zapłonowa to sprawdź jeszcze jak samochód zachowuje się podczas gwałtownego przyspieszania na benzynie. Jeśli szarpanie będzie to sprawdzaj jeszcze raz zapłon. Jeśli nie będzie nawet najdelikatniejszego szarpania, to daj sobie spokój z układem zapłonowym. Podejrzewam, że strzały...
Czerwony przewód to ignition , czyli do zapłonu. Pomarańczowy antena. Reszta to głośniki. :D
dzięki za uznanie, dodam jeszcze że tak się szczęśliwie złożyło, że plus po zapłonie podłączyłem ten, który znika w momencie rozruchu :D tak więc problem obciążania akumulatora zimą podczas rozruchu rozwiązał się sam. pozdrawiam.
Brakło mi czasu, temat przełożyłem na jutro. A pamiętasz może na których pinach jest napięcie ciągle i po zapłonie? Dwa punkty masowe sprawdziłem.
W dniu 21.05.2023 godzina 9:30 sprawdzałem, nie ma iskry. Świece suche. Dodano po 2 Ciąg dalszy - które bezpieczniki mam sprawdzić? Pozdrawiam. Dodano po 1 Sprawdziłem bezpieczniki, był spalony F2 - zapłon 1 30 A, pozostałe bezpieczniki nie spalone. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa nie włącza się, jak uruchomić pompkę żeby pracowała po przekręceniu...
Witam! Miałem już kilka razy taki problem z Lanosem dotyczący pompy paliwa. Najczęstszą usterką było uszkodzenie pompy , co można sprawdzic podnosząc tylnią kanapę . Znajduje się tam dekielek , który należy zdjąc. Po zdjęciu dekla rozłącz wtyczkę zasilającą pompę paliwa , podłącz próbnik pod czerwony przewód a drugi koniec próbnika pod przewód czarny...
weż miernik i sprawdz napięcie na przewodzie sygnałowym TPS (niebieski) włącz zapłon bez uruchomiania ,na zamkniętej przepustnicy i jak uchylisz na max,odczyt z miernika porównaj z odczytem z centrali gazowej i będziesz miał odpowiedz czy centralka jest w porządku (odczyty powinny byc w miare podobne)
zapłon lanos lanos zapłon przekaźnik zapłon punkt zapłon
magnes wirnika pralki openwrt pppoe konwersja kicad
Schemat elektryczny wyłącznika Amica 57GE333HZPTADAQXX Discman przerywa przy ruchu lub stukaniu - przyczyny