Witam Miałem kiedyś podobny przypadek w V8. Uszkodziło się łożysko na kole pośrednim rozrządu, pracowało pod kątem co doprowadziło do uszkodzenia kół zębatych. Przestawił się rozrząd i dalej wiadomo. Ja na próbę po remoncie prostowałem laski na kowadle ( nie są twarde ) I tobie proponowałbym zrobić tak samo. Złożyć i spróbować ustawić zawory i kręcić...
Ty sobie żarty robisz? Napisałem wyraźnie-są różnej długości! Masz 4 od ssących i 4 od wydechowych. 4 krótsze, 4 dłuższe. I tyle. Patrz na koniki i będziesz wiedział która gdzie idzie.
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Trzeba wyjąć laski popychaczy zaworów i przez otwory po osłonach lasek podnieść szklanki popychaczy.
Kolego aluminiowy jest od dołu czy od góry?? Laska się wytarła bo pewnie był za duży luz zaworowy. Części dotych większych slników tylko w oryginale na zamówienie. Generalnie 2 do 3 dni roboczych.
wyjęcie dźwigienek zaworowych i lasek popychaczy nic nie dało Po tej operacji na prawie wszystkich cylindrach masz sprężanie więc nic dziwnego, że "sprężynuje"
Nie, ja bym nie ryzykował odpalania z wciśniętym zaworem. Trzeba zdjąć głowicę, rozpiąć zamki na zaworach (wszystkich !) i zobaczyć jak poruszają sie w prowadnicach, wybić ten zakleszczony i zweryfikować co spowodowało awarię (zatarcie czy skrzywienie) Przy zdjętej głowicy warto włożyć laski popychaczy do 1 i 4 i zaobserwować kręcąc kluczem czy mijanka...
Chyba najważniejsza sprawa to by spuścić paliwo z kolektora paliwowego aby ON nie polecial na tłok. Kiedyś - dawno temu popełnilem ten błąd i efektem byly pogiete laski popychaczy na tym cylindrze. Dla pewności warto wydmuchać powietrzem otwór po pompce. Sama wymiana pompowtrysku to zadna skomplikowana operacja. Pasowałoby po wszystkim wyregulować pompki...
Nic nie sugeruję , pogięte laski popychacza mogą powodować hałas. Dalsza jazda może spowodować większe szkody.
W Scanii R420 krzywi laski popychaczy na 6 i na 4, co to może być za przyczyna?
Ani w Pl ani gdzie indziej. Blok trzeba pożegnać. Skoro masz tak regularne servisy to skąd ten luz na pozostałych? O których tak wspominasz? A tak w ogóle to silnik dotrwał do obliczonego przez producenta silnika remontu. I wcale to nie odpowiedź na atak. Szklanka by się obruciła musi się przytrzeć. Ten klinik jest z hartowanej stali.
Uszkodzone gumki na rurkach lasek popychaczy. Albo uszkodzone same rurki przy składaniu silnika.
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Już to kiedyś przerabiałem. Najlepiej uciąć taki trzpień z zaworu samochodowego albo laski popychacza. Ja właśnie tak zrobiłem i zapomniałem co to wieczna regulacja sprzęgła. Po prostu oryginalny trzpień szybko sie odkształca bo zrobili go z jakiegoś szajs metalu, a co do kulki to radziłbym ją też wymienić na łożyskową odpowiedniej średnicy. Pozdrawiam
Ten nie, ale stare typy tak. Na laskach popychaczy były wstawione grzybki, które przez podniesienie uchylały po jednym zaworze.
Pokrywę zaworów zdejmowałeś? Może laski popychaczy?
Witam cienki haczyk twardy w otwór gdzie osadzone laski popychaczy i do góry mają wyjść .
Szklanki współpracują z laskami popychaczy, dlatego wskazane jest aby do konkretnej szklanki była przyporządkowana konkretna laska popychacza, jeśli się zamieni tragedii nie będzie. A co do otworów to pewnie laska popychacza już go wybiłą i trzeba nawą szklankę a i popychacz nowy też nie zaszkodzi.
Wstępne ustawienie przeprowadza się na "pustych" popychaczach. Jeżeli złożyłeś klawiaturę na napełnionych popychaczach to zachodzi obawa że pogięły się laski popychaczy. Sprawdź laski i zacznij montować od początku zgodnie ze wskazówkami w książce.
Co może być przyczyną To co demontaż / analiza ujawni
Szklanki tak mają. To jeszcze pompa oleju i śruba łączącą ją z rurką magistrali jeśli ma otwór w łbie. A jak wygląda spód szklanek, płaskie bez wgłębień? Jak wyglądają laski popychaczy? A dokładnie ich końce które współpracują z szklankami i klawiaturą.
Silnik kolizyjny ale przeważnie tylko laski popychaczy idą. Sprawdz , wyjmij klawiaturę i wyjmij laski.
Kochani czy wy oczu nie macie,już na pierwszym filmie widać ,że ssący zawór jest za mało otwierany (mały skok dźwigienki) - przyczyna to:pogięta laska popychacza ,wydarta szklanka na styku z wałkiem rozrządu,bądź zdarta krzywka wałka.
Kolego źle siadły ci laski popychaczy sprawdź to i sprawdź ich długości czy nie różnią się ssące od wydechowych.
Jeżeli wypada ci jak to napisałeś konik z popychacza to dlatego że zaciera się i powstaje tak duży luz że popychacz wyskakuje . Trzeba zdjąć pokrywę zaworów , odkręcić dwie nakrętki M8 , podnieść klawiaturę , zdjąć pierścień segera z końca osi i zsunąć poszczególne elementy . Wyczyścić otwory przedmuchać i poskładać , zamontować do silnika , wyregulować...
Po zdjęciu dekielka dźwigienek zaworowych dym wydostaje się w miejscu gdzie są laski popychaczy. Czyli jednak jest to kapitalny remont? aha jeśli możecie to podajcie mi jakie powinny być luzy zaworowe. Z góry dziękuje
Od strony gdzie chodzą laski popychaczy blok nie wygląda na pęknięty, gdzie jeszcze mógł pęknąć tak że olej dostawałby się do wody?
Olej z kanału olejowego jest tłoczony poprzez szklanki popychaczy i laski popychaczy do śrub regulacyjnych /tych od ustawiania luzu zaworowego/ otworem w śrubie jest podawany do dwóch otworów wywierconych w poprzek śruby w połowie wysokości i powinien być tam rowek /przewężenie / następnie poprzez otwór w dźwigni zaworowej i otwór w tulejce smaruje...
Laski popychaczy zaworowych mają dwie długości, nie pamiętam, czy da się pomylić. Istnieje też możliwość wygięcia laski i to nawet dość łatwo, jeśli nie wskoczy dobrze w szklankę a dokręcisz klawiaturę. Sprawdź to. A i jeszcze laski popychaczy zwykłych i hydraulicznych chyba też miały inne długości. Polta miałem 12 lat temu i nie wszystkiego co piszę...
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
Dzięki wielkie idę grzebać a spotkałeś się może z takim czymś ciągnik po pauzie odpalił i po przejechaniu 5 km pogięło laski popychaczy na pierwszym cylindrze?
Skoda Fabia 1.4 MPI 2003r. AZE Dodano po 15 To jest ten stary silnik skody tylko że dołożyli hydro regulatory... Dodano po 49 8V z laskami popychaczy.
Panowie-ma ktoś jakieś skany -schematy -przekrój silnika poloneza? \chciałbym zobaczyć szczególnie,jak wyglądają laski:) popychaczy zaworów.
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Najlepiej daj filmik z pracy zaworów na odpalonym silniku. Może wałek rozrządu się wytarl. To się stało z dnia na dzień czy coś grzebales i tak wyszło. Laski popychaczy nie są krzywe? :D
W tej skodzie jest silnik z łańcuszkiem rozrządu, laski popychaczy, konstrukcja jak mnie pamięć nie myli pamięta rok 1945. Jest to silnik który był w skodzie 105 :) Poprawiony delikatnie przez VW.
Ale tam jak pamiętam pięknie się gną laski popychaczy i nic się nie dzieje z zaworami.
Auto paliło na trzy cylindry a w silniku był taki metaliczny dżwięk jakby ktoś małym młotkiem intensywnie stukał,więc pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywę klawiatury bo z początku myślałem że się zawór urwał.Ale patrzę a tu laska popychacza lużno leży obok konika zaworu wydechowego więc już wiadomo było że wałeczek rozrządu kaput.A powodem klepania...
Z boku, czyli którędy? Przez te okienka w bloku przy laskach popychaczy? Mógłbyś mi to wytłumaczyć jakoś jaśniej?
Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź, czy nie zgięło laski popychacza.
Sprawdź laski popychacz-ów i opisz rozleglej problem.
Tak.Miejsca gdzie opierają się tuleje też były obniżane o odpowiednią wartość.Hmm? Dziwna sprawa z tymi laskami popychaczy co kolega pisze bo tak się stało na drugim skrzywilo dwie laski.Ale po założeniu nowych na drugim na razie jest ok tylko na 3 urwało te śruby.
Jak są laski popychaczy to szkody raczej wielkiej nie ma jak w przypadku poldka. Swój samochód naprawia się najgorzej :)
Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że blaszka w której poruszają się laski popychaczy jest rozerwana i jedna łaska przesunęła się blokując popychacz .Nie wiem jak nazywa się ten element profesjonalnie żebym mógł go kupić.
tak wkręcam do końca Dodano po 1 pierścienie? uszczelniacze na laskach popychaczy?
Witam W czołgu Ojczulka stanął jeden zawór (właściwie to drugi też już trochę przycinał). Wymieniliśmy obie głowice i niestety po odpaleniu na jakieś 5 min. jedna głowica jest sucha. Ciśnienie oleju 3 MPa. Pytanie, którędy olej jest dostarczany na klawiaturę, środkiem laski popychacza (jest tam niby jakiś mały kanał ale we wszystkich jest niedrożny),...
To masz na grafikach u góry gdzie je włożyć i jak zablokować. Popuścić też dźwigienki zaworowe żeby nie posiać lasek popychaczy jak będziesz kręcił silnikiem do ustawienia.
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Witam, posiadam Chryslera Voyager 2.5 TD 2000r. przebieg 190000 km. Po odpaleniu silnika słychać stuki. Zdjąłem gumę z kolektora ssącego. Według mnie zawór ssący się nie domyka i powietrze jest pchane w stronę kolektora ssącego - co powoduje charakterystyczne membranowe stuki. Na laskach popychaczy są widoczne ślady zużycia. Co możecie mi doradzić w...
witam , diagnozuje silnik f6l912 , problem jest w braku smarowania w głowicy 2 , i bardzo słabo smaruje głowicę 1 i 3 ,laski popychaczy drożne , zdemontowałem też wałek rozrządu , popychacze lasek też drożne nie mogę znaleźć schematu rozprowadzania oleju w tym silniku ale wydaje mi sie ze kolejność jest taka 1- kanałem przy filtrze oleju 2- do panewki...
Odkręć pokrywę zaworów i zobacz czy laski popychaczy chodzą. Pamiętam ze nieraz z tym był problem jak malec długo stał i olej był typu smar :)
Olej w skrzyni jest wymieniony na nowy, bo była wymieniana laska popychacza sprzęgła, która wchodzi w skrzynię oraz sama dźwigienka. Laska popychacza i dźwigienka były wymienione, bo auto szarpało przy ruszaniu, gdy postało dłużej. Jak już był rozgrzany to przypadłość ta nie występowała.
Pewnie, że zadziała. Ale za jakiś czas, gdzieś na trasie urwie się grzybek i załatwi na cacy głowice, tuleje, tłok i turbo. A wtedy to dopiero będzie się chciało stawiać klientowi nowy silnik. Zrobisz jak uważasz, ale po co pchać się w opały... Tak się spytam czy widziałeś ten silnik na oczy? Bo widzę że nie. Tam zawory są równolegle do tłoków. Nie...
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
Jeżeli nie zmieniasz oleju co 10000 km to moga w maluchu pozapiekać się dzwignie zaworowe ,wówczas wyskoczą laski popychaczy i zawory nie pracują Sprawdzić można to zdejmując pokrywę zaworów.
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
Kolego zrób "kluczykowanie", jeśli nie masz komputera w okolicy i sprawdź tym samym błędy. Po zwarciu mógł ulec uszkodzeniu wtrysk sterujący, przepływomierz powietrza mógł dziwnym trafem się uszkodzić oraz sam zawór EGR. Czy laski popychaczy były również sprawdzone przy wymianie? Powinno to się profilaktycznie robić za każdą wymianą uszczelki.
laski popychaczy proste.... ogólnie klawiatura ładnie chodzi wiec pasek rozrządu nie padł ("klawiatura by nie chodziła). To że ''klawiatura'' pracuje, nie znaczy iż pasek nie mógł przeskoczyć.
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
W c330 można spokojnie wykręcić wtryskiwacz/e i manewrując rurkami podłączyć je tak były poza cylindrem ale z podłączoną rurką od pompy. Wtedy po zakręceniu wałem ładnie widać co wtryskiwacz z siebie daje (mgła czy krople lub połączenie obu). Dwa czy jest ciśnienie sprężania na obu? Zawory wyregulowane (lepiej na początek dać większe luzy zaworowe?...
Coś podobnego do popychaczy lasek z C-360. Nie zobaczysz ich. Jedyne ustawienie to tak jak wyżej opisano. A czemu chcesz ustawić luzy?
Witam, proszę o pomoc mianowicie podczas jazdy w traktorze nagle zaczęło coś stukać został szybko zgaszony i niestety nie wiem co to może być. Wiem, że trudno to zdiagnozować ale staram się iść metoda eliminacji. W traktorze niedawno był robiony remont, idąc tym śladem myślałem że wyskoczyły laski popychacza niestety tam nic nie było. Po zdjęciu głowicy...
Z tego co widzę, to w kadłubie są po trzy otwory na cylinder, w głowicy są dwa otwory na cylinder (po przekątnej), a w nowej uszczelce po jednym otworze i to kryzowanym. Pomiędzy rozrządem (laskami popychaczy) a cylindrami są jeszcze otwory, ale tutaj nie mam pewności czy przepływa ciecz chłodząca. Między cylindrami są dwa otworki, przy czym uszczelka...
Z tego co wiem to jest na łańcuchu,i właśnie to było robione, bo wypadały laski popychaczy jak był zimny.teraz jest juz dobrze tylko własnie ciężko pali.Póżniej juz chodzi normalnie jak zapali.Zmieniałem też pompe wtryskową i turbo,płukany był silnik teraz jest nowy olej i filter.zostało tylko to odpalanie.dzieki ta klawiature to sprawdze bo juz mam...
Do kolegi kkknc: Przytoczony 2.1TD z Wranglera to silnik marki Renault, był obecny również w modelu Cherokee. Prosty silnik, ale z doładowaniem. Trafic posiadał ten sam silnik ale bez doładowania, więc do testów ten silnik byłby lepszy. Co do silnika ze Scorpio 2.5D, to "słynny" silnik włoskiej marki VM Motori. Silniki tej konstrukcji były montowane...
Rodowód tego silnika sięga lat 20 ubiegłego wieku. Wartość remontowa tego silnika według Deutza to 10000h. Niedbane zajeżdżane silniki osiągają 8000h, dbanie i chuchane ponad 20000h, więc, po co ceramizer? Schemat olejowy Pompa oleju z zaworem -> Wał korbowy z korbowodami ( w 913 korby drążone do smarowania główek korbowodowych) -> Wałek rozrządu i...
W tym silniku, to w zasadzie wszytko :D Ale jeśli ścigasz głowicę, to stan gniazd i czy nie są obluzowane. W maluchu potrafiły wypaść :D czy głowica nie jest popękana. Często jest pęknięta w najcieńszym miejscu miedzy gniazdami. Ale akurat to nie jest usterka dyskwalifikująca. Stan zaworów, czy nie wyklepane. Jeśli już zdjąłeś głowicę i zawory, to dobrze...
Witam wszystkich. Mam pytanie czy ktoś przy remoncie kapitalnym czy w ogóle podczas jakiegoś remontu w ciągniku Ursus c360 i pochodnych wymieniał wałek rozrządu, na taki jaki jest w Zetor 6211/7211 ? Interesuje mnie głównie to czy trzeba coś przerabiać, jakieś tulejki czy coś? Co ewentualnie trzeba wymienić by zgrało się to z klawiaturą od c360 (laski...
to nic, że są śrubki, one zostały ze starej konstrukcji, a pod laskami popychaczy są hydrauliczne popychacze. Walczyłem z takim polonezem, jak padły regulatory i zaczęły "klepać" zawory, to podciągnąłem luzy na prawie "0". Na krótko pomogło, potem zaczęły pukać następne, a te które były regulowane podparły sie. Tak więc zabawa nie warta straconego czasu...wymienić...
więc posprawdzaj czy pasek rozrządu Ci nie przeskoczył l Tam jest łańcuch to silnik OHV wałek rozrządu w bloku z laskami popychaczy... Pompa paliwa działa? Bo tam już chyba jest elektryczna. Może spaliła się albo przytarła jak chodziła na sucho. Ciśnienie paliwa możesz sprawdzić zwykłym manometrem do pompowania kół jak ci nie szkoda i go dobrze przedmuchasz.
Nad laską popychacza
Witam wymieniłem w takowym dziwadle uszczelkę i dwie głowice,po złożeniu okazało się że nie ma ciśnienia na 5 cylindrze po testach wszelakich okazuje się że po poluzowaniu bloczka mocującego koniki tak aby ten był trochę wyżej kompresja wraca .I tu moje pytanie co mogło się podziać jedna z głowic jest za bardzo splanowana regulator na dole jakoś źle...
Uszkodzić raczej nie. Opisze ci przypadek: głowica po naprawie ,nowe zawory i prowadnice, poskładane silnik pięknie chodzi lecz po jakiś kilkudziesięciu kilometrach słabnie i zaczyna stukać .(silnik z wałkiem w bloku więc na laskach popychaczy). Rozbieram i zawory zaczeły przycierać się w prowadnicach i nie wracały ,powstawał duży luz miedzy dzwigienką...
Witam. Mam problem z Fordem fiesta i jego silnikiem 1.3. Silnik zapala bez jakichś większych problemów lecz chodzi jakby na 3 cylindry, także nie ma odpowiedniej mocy. Po ściągnięciu okazało się, że na 1 i 3 cylindrze (liczę od lewej strony stojąc przed samochodem) nie otwiera się jeden z zaworów. Po dogłębnych oględzinach okazało się, że wykrzywione...
Nie wiem czy to podobny silnik B&S do tego z mojego przypadku. Najpierw silnik osłabł, a po chwili stracił moc, praktycznie dał się uruchomić sporadycznie i chodził tylko chwilowo na niskich obrotach. Przyczyną była zgięta laska popychacza, podobno typowe dla tego silnika. Silnik chyba Intek o mocy jak w temacie ( później sprawdzę)
Zdarza się że wyskakuje laska popychacza i słychać takie efekty..
Witam, Mam taki problem z obrotami w kosiarce Nac T675 jednak zacznę od początku. W kosiarce pękł korbowód oraz końcówka laski popychacza. Rozebrałem silnik wymieniłem korbowód oraz laskę popychacza. Koła zębate ustawiłem na znaki jednak nie byłem pewny co do złożenia regulatora dokładnie to tej laski co wystaje z tym kołem w misie. Nie wiem czy to...
Moje teorie: 1. brak iskry na świecy; 2. problem z paliwem; 3. zbyt mały luz na popychaczu zaworów, po rozgrzaniu laska popychacza się wydłuża i zawory zostają nie domknięte co powoduje brak sprężania.
Ja kiedyś kupiłem który miał przejechane ponad 450.000km ale wypadały laski popychaczy. Poprzedni właściciel przestraszył się że już silnik do wymiany i sprzedał tanio ale problemem było zalanie silnika kiepskim olejem. Po kilkakrotnym wypadnięciu dolali jeszcze moto doktora bo myśleli że jak będzie jeszcze gęsty olej to nie wypadną a efekt był odwrotny...
Nakrętki kontrującej na klawiszu nie było? Czy wyciągałeś laskę popychacza żeby sprawdzić czy jest prosta czy tylko tak rzuciłes okiem? Jeśli laska skrzywiła się mogła też wypaść. Przy ustawianiu zaworów pamiętaj, że klawiatura może też być nierówno wyrobiona przy trzonku zaworu.
kolego jest jeszcze możliwość że nie wstrzeliłeś się s laską popychacza i jest ona na stopce która się ślizga po wałku rozrządu a nie w niej. przez co laska popychacza głębiej popycha zawór. opisz dokładniej co było robione w silniku? Bo nie wiem czy taka możliwość jaką opisałem jest w twoim przypadku możliwa. Czy można ustawić luz zaworowy? w sumie...
Kolego czy przypadkiem w tym silniku smarowanie zaworów nie odbywa się poprzez laskę popychaczy?Sprawdź czy w lasce nie ma przypadkiem kanału olejowego.
to po co w ogóle ją wymieniałeś? jak było gorzej od razu to było od razu jechać na reklamację, a przynajmniej zabrać starą pompę i byś najwyżej sam sobie ją wymienił z powrotem. Teraz już jest po wszystkiemu, więc albo kup sobie orginał używkę albo kup nowy orginał i tyle z używanymi pompami paliwa jest jednak ten problem, że jak długo leżą to zagniwają...
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy. A w moim przypadku nie otwiera się w ogóle. Sprawdzałem to na podniesionym samochodzie kręcąc wałem (za koło). Dokładnie ten jeden zawór nawet nie drgnął, reszta działała poprawnie. Jutro rozmontuję...
Witaj,sporo postraszono mnie jednak problemami z komputerem, oraz współpracą tego silnika z LPG-odnośnie mostu wiem-nie zamierzam szaleć-chcę ekonomicznego pojazdu....na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie tego?Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego,że przy każdym silniku spalinowym obowiązują te same zasady-kompresja itd,pasek-właśnie-i tego też się...
Panowie byłem i widziałem? Faktycznie gniazda zaworów są troszkę głębsze od oryginału o jakieś 1-1,5mm zastanawiam sie czy regenerować głowice czy kupić nowe bo różnica w cenie 50% poza tym jak sie okazało pękną na 4 tłoku pierścień olejowy a panewki strasznie wytarte a były nowe. Laski popychaczy też były na końcówkach trochę poszczerbione - do wymiany....
1. Jakąż to różnice mają te walki.? 2. Pompa oleju jest napędzana że wspólnego walka. Silniki pozbawione aparatu zapłonowego mają te ośkę krótszą, bez górnego wieloklinu napędzającego aparat. Wystarczy przełożyć z z wersji pod aparat, 750, 850, 903. Żaden problem. Pompa oleju zawsze będzie działać. Mam kolego wrażenie, że Ci się silniki pomerdaly. Może...
Ze względu na złożoną konstrukcję Common Rail olej tylko pełen syntetyk. Im rzadszy olej, tym lepiej dla tego silniki. Ja stosowałem 10W40 i ucierpiały na tym laski popychaczy. W instrukcji obsługi masz podane wymagane specyfikacje oleju silnikowego, przekładniowego, itp. Tak jak wspomniałem nie używaj tego auta do żyłowania w terenie na wysokich obrotach,...
NIGDY nie spotkałem się z urwaniem tego łańcucha w 900-tce w Seicento/Cinquecento/uno/panda/127, jedynie co, to tam się rozpadają napinacze tego łańcucha a konkretnie to wspornik, który można pospawać i to dalej działa, zresztą nawet z uszkodzonym rozrząd nie przeskakuje tylko jarmoli, więc albo ktoś wymienił oryginalny rozrząd na jakiś śmieć (np KAZ)...
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
Nie wiem na tych rysunkach ewidentnie widac bardzo niedokladne zalozenie LPG,jeszcze do tego ta szczelina w mixerze(czemu ma to sluzyc???)pewnie zle dobrany mixer i ponacinane otwory w przewodzie powietrza i szczelina w miejscu montowania mixera,jezeli chodzi o klekot zaworow jak jest zimno to jest to normalne(zimny olej,zanim wypelni korpus i laske...
Witam wszystkich i proszę pomoc. Silnik jest po kapitalnym remoncie to znaczy: - nowe tuleje, tłoki - regeneracja głowic - regeneracja pompy wtryskowej (2 razy ze względu na brak wiarygodności) - ciśnienie oleju na wale ok - wałek rozrządu nie był zmieniany (wysokość unoszenia i opuszczania laski popychaczy wynosi 12mm). Ps. Nie wiem czy to odpowiednia...
Przez pomyłkę podałem typ silnika F3I 1011F a powinno być F3L 1011F. Ponieważ mamy dwie maszyny z tego typu silnikami, tylko że ta druga jest bez literki F. Ale na obydwóch jest podany kąt 14 stopni. Ponieważ na pasku rozrządu wycięło kilka zębów (pewnie ze starości) , a ten silnik jest kolizyjny to powyginało laski popychaczy, dlatego trzeba było robić...
wyreguluj luz i zobacz jak dziala krzywka przy kreceniu walem. Moze sie okazac ze wyrobiony jest walek rozrzadu/ skrzywiona laska popychacza /zuzyty sam popychacz/wypalony zawor wydechowy
Otóż to jeżeli dół przejrzany i wykluczony to zdecydowanie należało by się przyjrzeć wałkowi rozrządu. Dodano po 15 Luk ewentualnie ktoras z lasek popychaczy krzywa i gdzies się obija
O ile pamiętam to zaślepka jest jeszcze na spodzie głowicy od strony lasek popychaczy , a tędy może dostać się woda do oleju.Obejrzyj głowicę dokładnie.
Witam, mam problem z swoim Ursusem C 360, leje on olejem przez kolektor, do tego kopci na biało gęstym dymem. Silnik pół roku temu był remontowany - nowy wał, wałek rozrządu, szklanki, laski popychaczy, pompa, współosiowość silnika głowice i tuleje wraz z tłokami zostawił bo były w bardzo dobrym stanie. Lecz po remoncie olej pokazywał się przez kolektor,...
to sprawdz co zuzyte co wiecej można podpowiedziec bez weryfikacji Zrób fotkę, bo nie znam tego silnika. Możliwe, że są wytarte dźwigienki, coś krzywe(np laska popychacza o ile coś takiego występuje)
Witam Mam CFa rocznik 2011. Przebieg 860 tys. Samochód cały czas chodził bez zarzutu, kilka dni temu rano po pauzie silnik zaczął nierówno pracować. Auto nie pojechało w trasę. Po podpięciu komputera elektryk stwierdził, że awarii uległ wtryskiwacz na drugim cylindrze. Po zdjęciu dekla okazało się, że na drugim cylindrze jeden popychacz się zgiął, a...
szklanki przed montazem zanuzylem w cieplym oleju silnikowym na jakies 20min.potem wsunalem je w kanaly w silniku tak jak ma byc, zlozylem wszystko do kupy(rozrzad,laski popychaczy przedmuchalem, klawiature wyczyscilem,zalozylem)odczekalem okolo 1 godziny bo wiem ze po montazu musza sie ulozyc sprezyny zaworowe do szklanek itp. i odpalilem auto.dzis...
laski popychaczy zaworów uszczelki popychaczy efekt laski
lodówki daewoo części regulacja taśmociągu uszczelnić antenę
pralka electrolux mikrokomputer cobra1
VW Polo 2006 – czy opony 195/50 R16 pasują? Felgi, homologacja, zamienniki Case IH 484 – pompa olejowa skrzyni biegów 3136059R91, zamienniki, parametry, montaż