Ktoś zamkną temat wiec pisze ponownie. Byłem u mechanika w związku z tymi świecami sprawdził i świece i wtryski są w porządku. Mowił ze silnik kapitalka aile zanim go tam zawiozłem to chodził dobrze i nie kopcił. A teraz pod górkę do jedynki musze redukować zeby wyjechac a z tyłu czarno. A silnik gorący a chłodnica letnia. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Tak czytam i czytam te posty i się zastanawiam - po jaką cholerę przerabiać coś co jest dobre. Nie wiem co macie za samochody, ale to chyba nie ma znaczenia, ja mam 5 latka i nic nie ruszane, drugi mam 9 latka i też nawet kapsle nie były dotykane, żona ma fiestę MK6 (pełnoletnia) i tylko była wymieniana chłodnica 5 lat temu. Siostra sprzedała bravę...
LODÓWKA NIE MROZI, GRZEJE SIĘ AGREGAT A CHŁODNICA LETNIA . POWYCIĄGNIECIU WTYCZKI I PONOWNYM WŁOŻENIU DO KONTAKTU ZACZYNA LODÓWKA BUCZY PROSZE O POMOC DZIEKI. Wyłącz CAPSLOCK! Regulamin!
(at)BANANvanDYK napisał Jeśli można dodać w temacie wody i płynu, to praca silnika wyłącznie na płynie! Bo jeśli ktoś powie że na wodzie może chodzić... To się potem okazuje że: - Pompa wody do wymiany bo przecieka (pewnie powie że nawet oryginał długo nie wytrzyma). - Termostat do wymiany. - Uszczelki i węże do wymiany bo twarde lub się pokruszyły....
Witam posiadam Merivke j.w. z lpg(Stag) od pewnego czasu borykam się z wyciekami płyny chłodzącego. Zaczęło się od przecieków na wężach przy opaskach zaciskowych powymieniałem i ustało ale tylko na jakiś czas, następnie zaczęło cieknąć spod obudowy termostatu no to wymieniłem termostat na nowy bo w starym była ukruszona obudowa(rowek w który wchodzi...
Ogólnie chłodnica jest nowa. Na postoju doprowadziłem do takiego stanu, na powrocie z chłodnicy woda letnia na wyjściu nie jakas hiper gorąca. W ogóle jak go po tygodniu odpaliłem to wystartował od 1/4 skali (1 kreska) może ten czujnik zwariował. Przy takim stanie jak na foto silnik pracuje normlanie wentylator chodzi cichutko. nie czuć jakiegoś gorąca...
Wystarczy że sprawdzisz w tym momencie gdy temperatura skoczy jaka jest chłodnica , jak będzie letnia to wiesz że chłodnica w tedy nadawać się będzie do wymiany będzie nie drożna , sprawdz czy termostat otwiera
no zwykle tak tylko przy obecnych mrozach to chłodnica nawet nie jest letnia więc eksperyment może się nie powieść moim zdaniem jeśli nie masz innego problemu związanego z autem to daj sobie spokój do czasu ocieplenia albo nagrzewaj go w garażu na podwyższonych obrotach żeby wiatr nie fruwał ci przez chłodnicę
Proszę dalej mnie nakierowac. Zrobiłem ten podgrzewacz, dałem uszczelniacz hydrauliczny na gwinty świec żarowych i juz jest troche lepiej,woda tam nie cieknie, przejechałem 2 razy więcej kilometrów i juz myślałem że nie wywali mi wody,a jednak wywaliło. Górny wąż od chlodnicy jest teraz mniej napięty niz był wcześniej. Ale woda w zbiorniczku po odpaleniu...
Jak się już podniesie o ten nieszczęsny jeden słupek to sprawdź czy chłodnica jest ciepła lub letnia a jak jest to termostat kup nowy. A gdy okaże się, że chłodnica jest zimna? Więc?
Witam W samochodzie płyn chłodzenia wypływał przez zbiorniczek. Wymieniłem uszczelkę pod głowica, głowica była planowana. Po złożeniu płyn chłodzenia gotował sie po pewnym czasie i wypływał przez nadmiar w zbiorniczku tyle, że chłodnica na dole jest zimna a na górze ciepła i nie włącza sie wiatrak. Czasem chłodnica na dole robi sie letnia i przewód...
Kolego wymiana termostatu - miałem te same objawy - sprawdź czy chłodnica się nagrzewa...
Jest to efekt najprawdopodobniej źle odpowietrzonego układu jak pisał kolega. Sprawdź sobie jeszcze termostat czy po odpaleniu zimnego samochodu nie rozgrzewa ci się od razu chłodnica po kilku minutach pracy, przez co całe ciepło ucieka do chłodnicy a nagrzewnica jest tylko letnia i niema ciepła w kabinie,a podczas jazdy kiedy wszystko już jest rozgrzane...
To pozostaje chyba tylko termostat, który być może się nie otwiera, dziś przejechałem około 100 km na włączonej klimie i temperatura była ok bo klima wymusiła działanie wiatraka chłodnicy, ale sama chłodnica była ledwie ciepła, wręcz letnia temperatura pomimo że silnik był bardziej gorący niż przewody wodne, a ponadto dziwnie stoi płyn chłodniczy w...
Ponownie witam. Mam coś jeszcze. Ponoć wentylator ma sie włączać przy temp silnika gdzies od 90 stopni a mi sie włącza dokladnie na środku skali. Włącznik wentylatora jest nowy.A co do termostatu-hmm prawdopodobnie to on siadł, bo jak włączam samochódz pochodzi kilka min. i chłodnica jest letnia a wskaznik pokazuje zimny silnik, więc prawdopodobnie...
Witam. Od jakiegoś czasu moja 6 letnia chłodziarkozamrażarka firmy Whirpool model ARC5513 przestała się samoczynnie załączać. Oczywiście pierwsze co pomyślałem "termostat" Jeszcze bez rozbierania zadzwoniłem do serwisu nie autoryzowanego i zamówiłem po modelu pralki nowy termostat. model nowego termostatu "K59 1793" Po rozebraniu lodówki okazało się...
Hmmm przejechałem się kilka kilometrów silnik rozgrzał się do ok 100 st i faktycznie chłodnica była właściwie zimna bo tylko ,że lekko letnia tak jakby się nagrzała od samej komory silnika. I teraz tak sobie myślę (a sie nie znam :P) ,że jednak to chyba termostat nie otwiera obiegu na chłodnice ,bo olej czysty bez żadnych kropli wody ani płynu.Termostat...
Oximon <-na każdym ogniwie są komory-pudełka z miedzi i mosiądzu połączone szeregowo z chłodnicą i pompką od pralki za pomocą węży ogrodowych(tak jak widać na zdjęciach).Pewno to wiesz ale ci powiem że przy dużej różnicy temperatur strony zimnej i ciepłej ogniwa drastycznie spada sprawność ogniwa..tak ze w twoim wypadku przy chłodzeniu wentylatorem...
Po części już chyba zlokalizowałem przyczynę. Podczas jazdy na trasie 150 km zauważyłem niepokojąco wysoką temperaturę silnika. Myślałem, że znowu płynu ubyło. Ale nie! Chłodnica była zimna. Podejrzenie padło na zawieszony termostat. Kupiłem nowy, ale wracając ze sklepu zauważyłem, że problem ustał. Żółta kontrolka przestała się świecić, chłodnica jest...
Witam Szanownych Forumowiczów Mam pytanie dotyczące mojego auta, być może ktoś miał podobną sytuację bądź o takowej słyszał. W kwietniu kupiłem Skodę fabię ( 2008 rok ) 1.4 65kW 16 V od Niemca z pod francuskiej granicy. Ten rok był wyjątkowo ciepły, dlatego problem zauważyłem dopiero 3 dni temu kiedy temperatura spadła do -13 stopni. Jadąc w trasę do...
z tego co zaobserwowałem dziś, jak temp doszła do ok 45 stopni, to chłodnica dołem jest ledwo letnia natomiast króciec przed termostatem ciepły, zanim pojawiły się problemy zrobiłem oplem z 10 tys km i temp zawsze oscylowała w okolicach 45° i nie było problemów, w korkach dochodziła do ponad 90° ale właczał sie wentylator temp spadała i w czsie jazdy...
via vida, lub elm - zarówno odczyt bieżący - czy nie jest leniwa, + poprawki krotkoterminowe, napięcie sondy dochodzi do 0,75-0,80V więc mi trochę brakowało... Ale teraz widzę że jest gorzej niż myślałem ;( wygląda to na uszczelkę pod głowicą - jadę jutro zrobić test na obecnosc CO2 w płynie chłodzącym.. dlaczego? dzisiaj ugotował mi się silnik.. -...
Witam. Po wymianie rozrządu i wlaniu płynu do układu chłodzenia nie odpowietrzyłem właściwie silnika i doszło do przegrzania i uszkodzenia termostatu gdyż ten pozostawał cały czas otwarty . W moim modelu benzyna 1,8 16V rok 2006 jest to termostat z czujnikiem czy też grzałką sam nie jestem pewien ,ale termostat jest z obudową i podłącza się do niego...
A chłodnica i węże do niej idące są gorące czy letnie?
Węże które wchodzą do chłodnicy i wychodzą z niej są letnie A chłodnica ciepła wskaźnik temperatury przekracza zielone pole
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
Uszkodzony termostat wystarczy i także temperatura nie będzie na środku. Łatwo sprawdzić termostat tzn jak odpalisz rano i odczekasz te 5-10 minut i dotkniesz chłodnicy i jeśli będzie letnia mimo że wskazówka temperatury odchyli się tylko troszkę to termostat do wymiany czyli jest otwarty cały czas nie zamyka się. Dobry termostat otwiera się dopiero...
Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd,jest odwrotnie z bloku leci gorąca a z chłodnicy letnia a potem zimna(brat wprowadził mnie w błąd)jeszcze raz przepraszam
To zależy od samochodu. 30 letnie startują od razu na max. Takie 20lat na wolnym biegu. Nowsze w zależności od ciśnienia i temperatury. To tak ogólnie. Norma euro na to też wpływa.
Zrób tak. Po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu z 3 km wysiąć i sprawdź czy masz letnie węże od chłodnicy. Jeżeli tak termostat do wymiany.
Właśnie, póki jeździ i wymienisz co trzeba będzie chodzić, na pewno tuleje wahaczy szybko pójdą, często je smaruj, tak samo łożyska i linki. jeżeli masz filtr stożkowy to zmień na gąbkowy z osłoną. nie dotykaj ładowania, w tych sprzętach nie tylko kabelki i elektronika może cie nanieść na koszty i nerwy. Chińczyk jak to chińczyk jeden mocniejszy drugi...
to nie pompa, właśnie ją zdemontowałem i jest w dobrym stanie, poza silikonem którego poprzedni właściciel nie żałował ;/ edit: Podgotowałem teraz termostat- otwiera się. Panowie pomóżcie bo pomysły się mi kończą ;/ Edit2: zmontowałem wszytko do kupy i nic się nie zmieniło: węże od nagrzewnicy do połowy gorące, węże od kolektora ssącego ledwo letnie,...
Ale jasno widać że termostat trzyma dobrze. Nagrzewnica grzeje, chłodnica zimna. A wiskoza na ten moment nie potrzebna bo chłodzić nie musi. A gdyby była zablokowana to chłodziła by zimną chłodnice i tak. A jak termostat przepuszcza to nagrzewnica nie domaga s na chłodnice węże są letnie przynajmniej. Podmień czujnik za 20zl i masz albo naprawione albo...
Tak właśnie powinno być. Sprawdź jeszcze jedną rzecz. Jak odpalisz zimny silnik i zacznie się nagrzewać czy czasami od początku nagrzewania chłodnica nie robi się ciepła.
Walnięty był termostat. Objawy - tyemperatura ponad 100 nadmuch w kabinie daje sałne a chłodnica nawet nie była letnia. Termostat kupiłem nowy i wymieniłem . Po wymianie pzry ok. 92 stopniach chłodnica zaczeła być coraz cieplejsza , wentylator działa przy ok. 98 stopniach Ratunek w trasie na walnięty termostat jest taki: jazda ok 70 km/h nawiew w kabinie...
cześć mam problem z temperaturą po włączeniu silnika bardzo szybko wzrasta do 100- a nawet do 110 . rura w dolnej części chłodnicy trochę letnia a w zbiorniczku oraz rury w górnej części chłodnicy są tak gorące że aż parzą, proszę o pomoc . samochód jest mi niezbędny do pracy z góry dziękuje.
Gdyby termostat nie otwierał się, to chłodnica byłaby zimna, no może letnia. Jak chcesz się upewnić, to wywal na próbę termostat i przejedź się bez niego.
Gotuje się to chłodnica jest gotująca czy chłodna? Jakieś weże gorące czy też letnie? Skąd wiesz że się gotuje?
Wiedziałem, że ktoś to napisze... Termostat został wymieniony tydzień temu na oryginalny (parę stówek kosztował), na starym termostacie było tak samo. Rura idąca do chłodnicy i chłodnica jest zimna, jakby przepuszczał to byłaby ta rura letnia, ciepła, no nie?
Rozebrałem uszkodzony. Sprawdziłem dziada. Switch klikał ale przy podłączonym multimetrze zwierał nie zaraz po kliknięciu tylko głębiej. Czyli zużycie mechaniczne albo wilgoć. Jeszcze jedna podpowiedź. Myślałem, że spinki osłony chłodnicy w 4 letnim aucie da się zdemontować ale tylko 3 ocaliłem. Warto dokupić sobie nowe A0009919440 https://obrazki.elektroda.pl/1194205400_...
Dyskusja o letnim wykorzystaniu podgrzanego powietrza do grzania wody użytkowej przy pomocy chłodnicy, skojarzyła mi się z pompą ciepła - pogooglać by trzeba było
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
W zime temperatura wody max 70 w lato max około 102 i nadal leci letnie powietrze czemu w zime nie dogrzewa nadmienie że chłodnica wody nowa
Duże znaczenie w zużyciu gazu ma ilość pobieranej CWU. Cyrkulację najlepiej ustawić tak by działała w określonych przedziałach czasowych - wtedy kiedy potrzebujesz mieć szybko CWU w kranie. W nocy jest bez sensu ją włączać bo działa jak chłodnica i kocioł częściej włącza się na dogrzewanie CWU. Jak ustawisz tryb pracy dla CWU na "dzień" to masz pilnowany...
To były moje sugestie :D a co do temperatury no no :idea: miałem zamontowany wentylator na chłodnicy i w okresie letnim przy cięższym dniu pracy normalnie się załączał :| Co tak ucichło :| czy aby konstrukcje nie wypaliły czy ochota odeszła konstruktorów :| :D
Witam ponownie. Ogrzewania dalej nie mam. Odpowietrzalem dluzszy czas nagrzewnice tak ze woda sikala pelna para z dziurki odpowietrznika nagrzewnicy ale ogrzewania dalej nie ma. Weze na dole sa dalej zimne chlodnica letnia lub zimna. Czy musze osobna odpowietrzac chlodnice czy tylko wystarczy odpowietrzyc nagrzewnice przez ta dziurke na wezu przy nagrzewnicy...
Wytnij termistor i złącz go razem i zaszkotój ... naj lepsze rozwiązanie :D Lub daj termistor w jakieś ciepłe miejsce ja u siebie mam na początku chłodnicy gdzie jest zawsze ciepło ( letnio ) i wentylatorki się kręcą ... ;] mam 4 x 12 cm u siebie na chłodnicy .
Więc tak sprawdziłem odpaliłem auto i po 5minutach węże które idą do nagrzewnicy były ciepłe, węże od zbiornika taki letnie a ten wąż gruby co idzie z chłodnicy do bloku silnika przez termostat zimny. Jaki z tego wniosek? Że termostat dobry??
Chłodnica i węże są zimne, termostat nie puszcza. Maksymalna temperatura przy ostrej jeździe po mieście (dzisiaj już takiego mrozu nie ma) to 70-75st. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć już jak się zacznie wskazówka od temp. podnosić. Im wyżej tym cieplejsze. Kwok, miałem na myśli pełne otwarcie termostatu przy 90st. Czyli z tego co piszecie, jest opcja...
Mam podobny problem, temp silnika 70-90 a z nawiewu letnie. Pomaga trzymanie na wysokich obrotach. U siebie mam wrażenie że to problem braku obiegu wody - ta magiczna pompa z dziwnym napinaczem jak by nie pracuje poprawnie?
pralka letnia letnia bateria letnia gwarancja
niebieski matryca blaupunkt brama segmentowe hormann lublin hamulce
mikrotik chateau lte18 piekarnik whirlpool fxvm6
Awaria diod LED w podświetleniu telewizora Kod błędu B1FE8 w Audi A3 3.2 VR6 - diagnostyka i rozwiązania