Ktoś zamkną temat wiec pisze ponownie. Byłem u mechanika w związku z tymi świecami sprawdził i świece i wtryski są w porządku. Mowił ze silnik kapitalka aile zanim go tam zawiozłem to chodził dobrze i nie kopcił. A teraz pod górkę do jedynki musze redukować zeby wyjechac a z tyłu czarno. A silnik gorący a chłodnica letnia. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
A chłodnica i węże do niej idące są gorące czy letnie?
Węże które wchodzą do chłodnicy i wychodzą z niej są letnie A chłodnica ciepła wskaźnik temperatury przekracza zielone pole
W tym ciągniku nie wolno usuwać termostatu...
UU ja jestem totalnym laikiem w tych sprawach więc chyba lipa z tego:/. Nie wiem jak wygląda i jak rozmontować termostat, a co do odczytu z komputera-to jesli mam jechac na serwis to odpada(brak kasy).A własnie -to normalne ze po odpaleniu auta za po lilku minutach mam letnią chłodnice a wskazówka temp pokazuje ze zimny?Czy mnie sie zdaje czy mam duzy...
Wystarczy że sprawdzisz w tym momencie gdy temperatura skoczy jaka jest chłodnica , jak będzie letnia to wiesz że chłodnica w tedy nadawać się będzie do wymiany będzie nie drożna , sprawdz czy termostat otwiera
LODÓWKA NIE MROZI, GRZEJE SIĘ AGREGAT A CHŁODNICA LETNIA . POWYCIĄGNIECIU WTYCZKI I PONOWNYM WŁOŻENIU DO KONTAKTU ZACZYNA LODÓWKA BUCZY PROSZE O POMOC DZIEKI. Wyłącz CAPSLOCK! Regulamin!
Węże nie były napuchnięte i można je było ścisnąć bez problemu, zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego po włączeniu wentylatora wąż który biegnie od termostatu do chłodnicy był letni i chłodnica też a króciec wodny z czujnikiem temperatury i zbiorniczek są gorące. A opaski wymieniałem na tym króćcu wodnym i tylko na nim mam wyciek płynu. Przecież po otwarciu...
Ale jasno widać że termostat trzyma dobrze. Nagrzewnica grzeje, chłodnica zimna. A wiskoza na ten moment nie potrzebna bo chłodzić nie musi. A gdyby była zablokowana to chłodziła by zimną chłodnice i tak. A jak termostat przepuszcza to nagrzewnica nie domaga s na chłodnice węże są letnie przynajmniej. Podmień czujnik za 20zl i masz albo naprawione albo...
Jak się już podniesie o ten nieszczęsny jeden słupek to sprawdź czy chłodnica jest ciepła lub letnia a jak jest to termostat kup nowy. A gdy okaże się, że chłodnica jest zimna? Więc?
Walnięty był termostat. Objawy - tyemperatura ponad 100 nadmuch w kabinie daje sałne a chłodnica nawet nie była letnia. Termostat kupiłem nowy i wymieniłem . Po wymianie pzry ok. 92 stopniach chłodnica zaczeła być coraz cieplejsza , wentylator działa przy ok. 98 stopniach Ratunek w trasie na walnięty termostat jest taki: jazda ok 70 km/h nawiew w kabinie...
Tak właśnie powinno być. Sprawdź jeszcze jedną rzecz. Jak odpalisz zimny silnik i zacznie się nagrzewać czy czasami od początku nagrzewania chłodnica nie robi się ciepła.
to nie pompa, właśnie ją zdemontowałem i jest w dobrym stanie, poza silikonem którego poprzedni właściciel nie żałował ;/ edit: Podgotowałem teraz termostat- otwiera się. Panowie pomóżcie bo pomysły się mi kończą ;/ Edit2: zmontowałem wszytko do kupy i nic się nie zmieniło: węże od nagrzewnicy do połowy gorące, węże od kolektora ssącego ledwo letnie,...
Właśnie, póki jeździ i wymienisz co trzeba będzie chodzić, na pewno tuleje wahaczy szybko pójdą, często je smaruj, tak samo łożyska i linki. jeżeli masz filtr stożkowy to zmień na gąbkowy z osłoną. nie dotykaj ładowania, w tych sprzętach nie tylko kabelki i elektronika może cie nanieść na koszty i nerwy. Chińczyk jak to chińczyk jeden mocniejszy drugi...
no zwykle tak tylko przy obecnych mrozach to chłodnica nawet nie jest letnia więc eksperyment może się nie powieść moim zdaniem jeśli nie masz innego problemu związanego z autem to daj sobie spokój do czasu ocieplenia albo nagrzewaj go w garażu na podwyższonych obrotach żeby wiatr nie fruwał ci przez chłodnicę
Gdyby termostat nie otwierał się, to chłodnica byłaby zimna, no może letnia. Jak chcesz się upewnić, to wywal na próbę termostat i przejedź się bez niego.
Chłodnica i węże są zimne, termostat nie puszcza. Maksymalna temperatura przy ostrej jeździe po mieście (dzisiaj już takiego mrozu nie ma) to 70-75st. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć już jak się zacznie wskazówka od temp. podnosić. Im wyżej tym cieplejsze. Kwok, miałem na myśli pełne otwarcie termostatu przy 90st. Czyli z tego co piszecie, jest opcja...
Witam mam pytanie posiadam Audi B4 94r.mam problem z ogrzewaniem temperatura na kontrolce pokazuje 90 st.po rozgrzaniu ale jeśli włącze nadmuch na kabine to leci letnie powietrze.Jak sprawdzałem to chłodnica była gorąca a płyn w zbiorniku wyrównawczym był zimny (odpowietrzałem układ).Co może być przyczyną słabego ogrzewania?
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Kolego wymiana termostatu - miałem te same objawy - sprawdź czy chłodnica się nagrzewa...
Witam. Posiadam Astrę G 2.0di 16v rocznik 98. Problem mój polega na tym, że silnik prawie nigdy nie osiąga temperatury 90C. Można powiedzieć że wskazówka od temperatury nigdy się nie podnosi. Raz tylko osiągnąłem 90C w mieście przy "ostrej" jeździe. Po przejechaniu 100km zimno w środku, silnik letni chłodnica też. Jestem pewien że od samego uruchomienia...
Witam ponownie, Podpiąłem auto pod kompa i żadnych błedów nie wykazano. Wentylatory pracują z różnymi prędkościami wg potrzeb. Ciśnienie w układnie 5-8bar i niestety skacze na 8 bar chłodzi poniżej słabo a wentylatory 10-30% bo tak naprawdę nie mają czego chłodzić, chłodnica letnia. Szukałem zaworu bo planuje jutro wymienić po vin i kodzie silnika BMM...
Gotuje się to chłodnica jest gotująca czy chłodna? Jakieś weże gorące czy też letnie? Skąd wiesz że się gotuje?
Witam W samochodzie płyn chłodzenia wypływał przez zbiorniczek. Wymieniłem uszczelkę pod głowica, głowica była planowana. Po złożeniu płyn chłodzenia gotował sie po pewnym czasie i wypływał przez nadmiar w zbiorniczku tyle, że chłodnica na dole jest zimna a na górze ciepła i nie włącza sie wiatrak. Czasem chłodnica na dole robi sie letnia i przewód...
Wiedziałem, że ktoś to napisze... Termostat został wymieniony tydzień temu na oryginalny (parę stówek kosztował), na starym termostacie było tak samo. Rura idąca do chłodnicy i chłodnica jest zimna, jakby przepuszczał to byłaby ta rura letnia, ciepła, no nie?
chodzi o sprawdzenie drożności czyli o sprawdzenie czy płyn przepływa przez całą powierzchnię chłodnicy. Jeżeli cała jej powierzchnia jest ciepła to ok ale jak np.góra jest ciepła a dół zimny lub letni to chłodnica jest niedrożna. kolega miał właśnie dół na wysokości 8-10 cm zimny i utrzymywała mu się temperatura dość wysoko. Po wymianie chłodnicy i...
W zime temperatura wody max 70 w lato max około 102 i nadal leci letnie powietrze czemu w zime nie dogrzewa nadmienie że chłodnica wody nowa
Zgadzam się z tobą względem starszych aut, ale to auto z tematu to zwyczajny złom zakatowany przez właściciela, tu już zbyt późno na powrót na właściwe tory, jak to określiłeś. Nie cierpię takiego druciarstwa. Takich ludzi w sumie też. Przykro mi, ale to prawda. Sam na co dzień jeżdżę 23 letnim autem i ostatnio dostał zupełnie nową chłodnicę, tylko...
witam posiadam zafirę A 2001 rok, silnik 1,8 16v, z18xe, 125KM, automat. mam problem z ogrzewaniem w tej zafirze, kupiłem ją w wakacje i to pierwsza zima i już pierwszy problem. powietrze leci ale takie letnie. więc tak chłodnica zasłonięta temperatura silnika 80-90 stopni termostat działa poprawnie trzyma temperaturę, instalacja gazowa sekwencyjna...
Zamiast szklanej kuli albo cyganki wystarczy dotknąć chłodnicy kiedy silnik jest letni, przy sprawnym termostacie powinna być całkiem zimna - bo sprawny termostat będzie zamknięty, jeśli zaraz po odpaleniu węże/chłodnica robią się letnie to na 100% termostat. Jazda w takim stanie jest nieekonomiczna i nie wychodzi na dobre silnikowi w skrajnym przypadku...
Z korka zawsze będzie trochę dmuchać, tak samo czuć benzyną - w końcu silnik na niej pracuje. Pocić też się będzie - w Oplu to norma. Wymień orin aparatu zapłonowego, powinno mniej kapać. A ubytek płynu chłodniczego w 15 letnim aucie - gdzieś powoli kapie, chłodnica, połączenia przewodów, pompa wodna - wszystko może być podejrzane. Ogólnie nie ma się...
Załączam zdjęcie radiatora Czyli masz wymienioną chłodnicę cieczy. Myślałem, że ktoś Ci założył nową nagrzewnicę... Sprawdzili ją przed wymianą? Wg mnie to pompa. W sezonie letnim nie grzało Ci się auto na postoju? Sprawdź jak nagrzewa się chłodnica, żeby wykluczyć termostat. Jakiej firmy wcześniej kupowałeś?
Proszę dalej mnie nakierowac. Zrobiłem ten podgrzewacz, dałem uszczelniacz hydrauliczny na gwinty świec żarowych i juz jest troche lepiej,woda tam nie cieknie, przejechałem 2 razy więcej kilometrów i juz myślałem że nie wywali mi wody,a jednak wywaliło. Górny wąż od chlodnicy jest teraz mniej napięty niz był wcześniej. Ale woda w zbiorniczku po odpaleniu...
Ogólnie chłodnica jest nowa. Na postoju doprowadziłem do takiego stanu, na powrocie z chłodnicy woda letnia na wyjściu nie jakas hiper gorąca. W ogóle jak go po tygodniu odpaliłem to wystartował od 1/4 skali (1 kreska) może ten czujnik zwariował. Przy takim stanie jak na foto silnik pracuje normlanie wentylator chodzi cichutko. nie czuć jakiegoś gorąca...
Panie kolego bez urazy - autko już letnie i pewnie ta sama chłodnica. Może miało kilku właścicieli i kto wie czy stosowali właściwy płyn do chłodnic, czy wodę z kranu. Twierdzisz, że termostat sprawny, więc stawiam na niedrożną chłodnicę. Znam przypadek rocznej chłodnicy zakupionej z giełdy, prawie jak nówka a jednak była niedrożna i poszła na złom....
Golf 3 1.4 słabo grzeje jest odpowietrzony przed chłodnice wsadziłem karton ale nic nie dało na górze przewód gorący na dole albo zimny albo letni a nie chciał bym wyjmować nagrzewnicy jakieś pomysły?
Witam zaczynam ruszać z klimatyzacją. znalazłem już luty do aluminium z fabryczną otuliną (nie trzeba dodawać topnika) i jutro robimy pierwsze próby. Mój dziadek stary spawacz z 30-sto letnim stażem polutował setki chłodnic i rurek drutem aluminiowym z topnikiem w formie pasty. Niestety nie pamięta jej nazwy bo jak zamknęli hutę w Koninie dawno temu...
No to gitara, jak naprawiłeś i działa :) Trochę wątpiłem by w 5 letnim samochodzie zamuliło nagrzewnicę - ktoś by to musiał chyba uszczelniać jakimś szuwaksem do chłodnic. Zamykasz ?
Wszystko w normie w momencie jak poleje chłodnice zimna woda Klima działa jak powinna , rurka cienka jest letnia a normalnie są bardzo gorące, jeszcze fakt gdy idzie sprężarka słychać delikatny szum przy zawoże rozprężnym . Warsztaty rozkładają ręce bo niby wszystko w normie.
Gdzieś wyczytałem, że jeśli przewód od termostatu jest zimny, to, to nie jest termostat, bo jest zamknięty. Po tych 5km może nie był zimny, ale letni, a pozostałe węże gorące i chłodnica też gorąca(ciepła).
własnie sprawdzałem auto jeszcze raz dla pewności i: Dodano po 54 rozgrzał się do 90 stopni waż górny ciepły chłodnica gorąca wąż dolny letni
To pozostaje chyba tylko termostat, który być może się nie otwiera, dziś przejechałem około 100 km na włączonej klimie i temperatura była ok bo klima wymusiła działanie wiatraka chłodnicy, ale sama chłodnica była ledwie ciepła, wręcz letnia temperatura pomimo że silnik był bardziej gorący niż przewody wodne, a ponadto dziwnie stoi płyn chłodniczy w...
A ja swoją teraz 35-letnią LUTOLĄ 65W oprócz normalnych prac lutowniczych polutowałem chłodnicę od ciągnika URSUS C-330. Śmieszne trochę, ale udało się ( nie było nic innego pod ręką, a ciągnik musiał działać ). Było to w roku 1982 - miała wtedy 5 latek. Lutowanie trwało NON STOP ok.2 godz.( było już czuć, że to jest jej koniec ). W pewnym momencie...
Hmmm przejechałem się kilka kilometrów silnik rozgrzał się do ok 100 st i faktycznie chłodnica była właściwie zimna bo tylko ,że lekko letnia tak jakby się nagrzała od samej komory silnika. I teraz tak sobie myślę (a sie nie znam :P) ,że jednak to chyba termostat nie otwiera obiegu na chłodnice ,bo olej czysty bez żadnych kropli wody ani płynu.Termostat...
WP? Chodziło o PW - pompę wody? Przepraszam, za chaotyczny opis - historia trochę długa a starałem się ją w miarę dokładnie opisać jednocześnie by nie była zbyt długa. Za termostat zabiorę się w tygodniu, zauważyłem kolejną przypadłość czyli, jak zawsze zależne od obrotów (większe-leci ciepło,mniejsze-leci zimno) ale... przeciągnąłem ją dziś na dwójce...
Oximon <-na każdym ogniwie są komory-pudełka z miedzi i mosiądzu połączone szeregowo z chłodnicą i pompką od pralki za pomocą węży ogrodowych(tak jak widać na zdjęciach).Pewno to wiesz ale ci powiem że przy dużej różnicy temperatur strony zimnej i ciepłej ogniwa drastycznie spada sprawność ogniwa..tak ze w twoim wypadku przy chłodzeniu wentylatorem...
Duże znaczenie w zużyciu gazu ma ilość pobieranej CWU. Cyrkulację najlepiej ustawić tak by działała w określonych przedziałach czasowych - wtedy kiedy potrzebujesz mieć szybko CWU w kranie. W nocy jest bez sensu ją włączać bo działa jak chłodnica i kocioł częściej włącza się na dogrzewanie CWU. Jak ustawisz tryb pracy dla CWU na "dzień" to masz pilnowany...
Po części już chyba zlokalizowałem przyczynę. Podczas jazdy na trasie 150 km zauważyłem niepokojąco wysoką temperaturę silnika. Myślałem, że znowu płynu ubyło. Ale nie! Chłodnica była zimna. Podejrzenie padło na zawieszony termostat. Kupiłem nowy, ale wracając ze sklepu zauważyłem, że problem ustał. Żółta kontrolka przestała się świecić, chłodnica jest...
Spróbuj zasłonić chłodnice,jeśli to pomoże to masz pewnie padnięty termostat. Jaki masz silnik?
Jest to efekt najprawdopodobniej źle odpowietrzonego układu jak pisał kolega. Sprawdź sobie jeszcze termostat czy po odpaleniu zimnego samochodu nie rozgrzewa ci się od razu chłodnica po kilku minutach pracy, przez co całe ciepło ucieka do chłodnicy a nagrzewnica jest tylko letnia i niema ciepła w kabinie,a podczas jazdy kiedy wszystko już jest rozgrzane...
Nie wiadomo czy to UPG, bo nikt tam nie zagladał od wielu lat. Pompę wyjałem, płyn spuściłem i okazało się ze pompa jest elegancka, 2 letnia, łożyska chodzą elegancke a metalowy wirnik jest cały, bo zrobiony z solidnym mareriałów a nie z szajstiku. - Czyli to była daremna robota, bo niczego nie zmieniła. Chłodnica z zewnątrz wygląda ładnie, nie jest...
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
Wiec sprawdziłem po odpaleniu i przejechaniu około 15 km leci letnie powietrze wewnątrz.Wąż od termostatu do chłodnicy ciepły chłodnica u góry ciepła wskaźnik leży wiec zrobiłem test i włożyłem jeszcze tekture przed chłodnice. Wtedy po przejechaniu około 15 km ( żwawa jazda ) temp. wskoczyła na około 80 stopni i nawet jak wyjąłem później tekture i jeździłem...
witam takie małe pytanie (a właściwe drugi pomysł:D) niektórzy celem nieprzegrzewania silnika w czasie lata zakładają chłodniczki oleju ... jeżeli dorobić taką chłodnice/nagrzewnice z możliwością zamknięcia w trakcie sezonu letniego + nadmuch to myśle, że byłoby to dość skuteczne pozdrawiam i życze inwencji twórczej
bardzo dziękuję, lepiej nie można wyjaśnić. Zabieram się do roboty, ale mam jeszcze pytanie - na jak długo i do jakiej temperatury mogę uruchamiać silnik w tej sytuacji celem sprawdzenia szczelności połączeń? Bo dzisiaj przejechałem 6 kilometrów, ubyło przez tę dziurkę około 100ml, nie tylko tą dziurką, bo zauważyłem , że kapie z pokrywy termostatu,...
czujniki powinny być umieszczone przy nagrzewnicach( wstępna i dokładna), między nagrzewnicami jest chłodnica , która wiadomo w okresie letnim wykrapla na sobie spore ilości wody, ale pod nią jest wanna z odływem (więc to miejsce mnie nie interesuje).Nawet w najbardziej parne dni powierzchnia kanału jest sucha .Myślę jeżeli czujnik będzie umieszczony...
No dobra, ale dlaczego od dołu chłodnica jest zimna? Od góry jest gorąca, a doł jest letni
Kapilara dociśnięta. Szron jest na 1/3 powierzchni od góry. Chłodnica w miarę gorąca na powierzchni 1/3 od dołu . Reszta letnia. Na pominiętym termostacie pracowała godzinę , osiągnęła 5 stopni na plusie.Cały czas mnie nurtuje, czemu termostat wyłącza ją , skoro nie osiągnęła wymaganej temperatury.
Witam Mam problem po rozgrzaniu silnika do 90 C na wolnych obrotach, chłodnica pozostaje zimna jak i powietrze z nagrzewnicy. Górny wąż od chłodnicy jest letni, a dolny gorący. Zaobserwowałem że po przekroczeniu 90 stopni przestaje mi działać wskaźnik temperatury. Pytanie co mogło paść?
Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd,jest odwrotnie z bloku leci gorąca a z chłodnicy letnia a potem zimna(brat wprowadził mnie w błąd)jeszcze raz przepraszam
z tego co zaobserwowałem dziś, jak temp doszła do ok 45 stopni, to chłodnica dołem jest ledwo letnia natomiast króciec przed termostatem ciepły, zanim pojawiły się problemy zrobiłem oplem z 10 tys km i temp zawsze oscylowała w okolicach 45° i nie było problemów, w korkach dochodziła do ponad 90° ale właczał sie wentylator temp spadała i w czsie jazdy...
Witam mam podobny problem,obecnie przy temp.-10st. trudno mojego AEL-a zagrzać,po dłuższej jezdzie ok.15 km.osiąga temp.90st. ale jak się zatrzymam to po minucie spada temp. na 60st..Ogrzewanie jakoś tam grzeje górny wąż chłodnicy gorący ale tylko na 2/3 długości przy wejściu do chłodnicy zimny chłodnica zimna wąż dolny przy termostacie letni a dalej...
Masz już "letnie" auto, w którym pewnie zamulona jest już chłodnica a może i cały układ chłodzenia. Corsy słyną z przegrzewania się silników a konstrukcja atrapy ma za mały wlot powietrza. Faktem jest, że auto musi mieć sprawną elektrykę, aby należycie funkcjonowało, więc szukaj odpowiedniego włącznika wentylatora (oryginał) tj. na korzystniejszą temperaturę...
Witam Szanownych Forumowiczów Mam pytanie dotyczące mojego auta, być może ktoś miał podobną sytuację bądź o takowej słyszał. W kwietniu kupiłem Skodę fabię ( 2008 rok ) 1.4 65kW 16 V od Niemca z pod francuskiej granicy. Ten rok był wyjątkowo ciepły, dlatego problem zauważyłem dopiero 3 dni temu kiedy temperatura spadła do -13 stopni. Jadąc w trasę do...
Mam podobny problem, temp silnika 70-90 a z nawiewu letnie. Pomaga trzymanie na wysokich obrotach. U siebie mam wrażenie że to problem braku obiegu wody - ta magiczna pompa z dziwnym napinaczem jak by nie pracuje poprawnie?
Jak odpalisz zimny samochód chłodnica ma być zimna (także wąż gruby do chłodnicy u góry)do około 85 stopni , jak rozgrzewa się wraz z samochodem od zimnego zaraz to termostat otwarty . I tu może być to , jak jedziesz to powietrze schładza cały czas ciecz w chłodnicy i ogrzewanie letnie
Jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka, zaczyna (rocznik....) delikatnie podjadać ruda tylne nadkola, to typowe w Mazdach nawet znacznie młodszych szóstkach Jak na swoja klasę ( średnią) to auto jest bardzo słabo wyciszone. Nawet w xedosach jest od tym względem dostatecznie. Rdza bierze jeszcze tylne klapy i (to czego nie widać z zewnątrz) pas przedni,...
I pierwsza sprawa jakie sa węże do chłodnicy? Miękkie w jak je naciskasz czy twarde? Jeżeli miękkie i zimne to termostat jest wiecznie otwarty i puszcza duży obieg. Zasada jest jedna. Są dwa obiegi DUŻY i MAŁY. Mały obieg to silnik-kabina. Duży to chłodnica-termostat-silnik-kabina. Mały działa zawsze i dlatego powinieneś mieć ciepło w samochodzie po...
dzisiaj zrobiłem dekiel do sprężarki, wszystko poskładałem i znowu uruchomiłem no i nie ma już żadnych przecieków. chciałem przeprowadzić tę próbe, ale po pięciu minutach pracy kompresora musiałem go wyłączyć bo rurka, którą idzie powietrze ze sprężarki do butli zaczęła parować. Będę musiał zrobić jakąś chłodnice powietrza. Silnik po tych pięciu minutach...
Co to temperatury to nie jestem pewien – wskaźnik nie jest wyskalowany, ale temp nie dochodzi nawet do połowy (tak jest w VW). Wcześniej też miałem taką Corsę (ale tylko przez miesiąc) i w niej też wskaźnik temp. nie wychylał się poza połowę (przypominam mam nowiuśki termostat). Ale nie wiem jak tamta grzała, bo miałem ją w wakacje... Co do klimy...
Zrób tak. Po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu z 3 km wysiąć i sprawdź czy masz letnie węże od chłodnicy. Jeżeli tak termostat do wymiany.
Zgadzam się. Mam na myśli tylko to czy staje się ona gorąca cała. Miałem podobny problem. Termostat puszczał słabo i wąż od termostatu oraz chłodnica w jego okolicy były gorące. Wystarczało to do ogrzania czujnika-włącznika wentylatora ale na postoju chłodzenie wentylatora dawało bardzo małe efekty i długo trwało. Podczas jazdy pęd powietrza mu pomagał...
Witam W skrócie klimatyzacja nie chodziła od kiedy kupiłem wóz. Nazbierałem kasy na nowe części i wymieniłem osuszacz, chłodnicę i sprężarkę, wszystko nowe, dodatkowo wymieniona dysza rozprężna, sprawdzone wszystko czy nie ma wycieków i jest okej. Klimatyzacja jakby załącza, ale nic się nie dzieje. Dwa węże letnie, powietrze z nawiewów nie jest zimne...
Tak czytam i czytam te posty i się zastanawiam - po jaką cholerę przerabiać coś co jest dobre. Nie wiem co macie za samochody, ale to chyba nie ma znaczenia, ja mam 5 latka i nic nie ruszane, drugi mam 9 latka i też nawet kapsle nie były dotykane, żona ma fiestę MK6 (pełnoletnia) i tylko była wymieniana chłodnica 5 lat temu. Siostra sprzedała bravę...
Znajomemu, taki "złota rączka", też przeciekał 15 letni kocioł. Przez 4 lata co roku go spawał. Ostatni rok jak nie było co spawać użył uszczelniacza do chłodnic. Przy użyciu tego środka w układzie był sam kocioł i pompka obiegowa. Później rozebrał i wyczyścił pompkę. Z uszczelniaczem kocioł wytrzymał jeszcze sezon i poszedł na złom jako 20 tetni kocioł.
Witam mam problem z lodówka Bosch która ma na dole zamrażalnik. Lodówka po dłuższej w zasilaniu przerwie zaczyna chłodzić, przełącza sie zawór raz na lodówkę raz na zamrażarkę. Słychać kompresor i jak sie rozprężna płyn. Ale jak się zrobi kompresor i chłodnica gorąca to przestaje chłodzić choć kompresor dalej pracuje. Wtedy chłodnica stygnie a kompresor...
Na zegarach temperatura skacze (albo za niska,albo za wysoka). Samochód chodzi jak złoto póki jest zimny,jak się nagrzeje to zaczyna gasnąć i nie da się go zapalić.Dzisiaj nagrzałem go na postoju aż zgasł po czym:na parowniku pokazał się szron (silnik chodził na gazie,początkowo równo,później zaczął pływać),ogrzewanie rozkręcona na max daje temp ok...
Niestety nie, nie i nie. Zmniejszenie gęstości oleju, a więc stosowanie 5W-30, 5W-20, 0W-20 i podobnych jest podyktowane dążeniem do zmniejszenia strat w silniku. A to, wraz z połączeniem z pompą z regulowanym wydatkiem (w niewielkim stopniu, gdzieś w granicach pojedynczych procentów, ale jednak) przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Wszystkie...
Uszkodzony termostat wystarczy i także temperatura nie będzie na środku. Łatwo sprawdzić termostat tzn jak odpalisz rano i odczekasz te 5-10 minut i dotkniesz chłodnicy i jeśli będzie letnia mimo że wskazówka temperatury odchyli się tylko troszkę to termostat do wymiany czyli jest otwarty cały czas nie zamyka się. Dobry termostat otwiera się dopiero...
Wymieniłem chłodnicę. Jak ruszyłem to temp z pionu spadła nieco niżej, niby jakby termostat nie domykał i w mieście jak bardziej przyspieszę to temp trochę spada a jak jadę spokojnie trzyma w pionie. Podczas krótkiej jazdy nie udało mi się doprowadzić do włączenia wentylatora. Dolny wąż letni, a nawet tylko przy termostacie jest letni a bliżej chłodnicy...
Filtr oleju odpowiada temperaturze takiej jak na zegarze.( 70 stopni) Silnik (elektryczny) jest chłodny, ale to "sprzęgło" (zdjęcie poniżej) które jest nad silnikiem też osiąga temperaturę 70 stopni, a chłodnica jest taka "letnia" bo mogę ją złapać ręką w przeciwieństwie do filtra oleju czy obudowy śruby czy sprzęgła, a kompresor startuje na biegu jałowym...
Wiosną tego roku zaobserwowałem pękniętą chłodnicę w 19 letniej Toyocie Carinie E 2.0 silnik 3S-FE Przebieg 290k. W rodzinie od 2005 roku, kupiona z przebiegiem 220k. Problemem były też szalejące obroty biegu jałowego na ciepłym silniku. Wchodził na 2000-2500 obrotów po nagrzaniu a po wyłączeniu nie dało się uruchomić chyba, że wyjęło się wtyczkę z...
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
weż dwie wajchy niebieską i czerwoną na dół.jak to nic nie pomoże to sprawdz czy linki są prawidłowo popodłanczane i czy się nie poluzowały śruki trzymające je,jeżeli to nic nie pomoże to sprawdz czy nie są zapchane przewody od nagrzewnicy,jak to nie pomoże wymień nagrzewnice,mimo że nie przecieka to może ktoś wsypał proszku do uszczelniania chłodnic...
Słuchaj no ja mam to samo od kierowcy letnie a u pasażera normalnie można zmieniać temperaturę dziś wyczytałem że można w nagrzewnice wpuścić pod ciśnieniem w odwrotnym kierunku wpuścić wodę pod ciśnienieniem z węża ogrodowego bo najprawdopodobniej chłodnica nagrzewnicy się zapowietrzyła jeżeli to nie pomoże zdejmuje silnik od mieszalnika powietrza...
Taa, jasne... To po jakie licho we współczesnych samochodach jest napierniczone 758 czujników i jeszcze więcej kontrolek? Zawsze może strzelić pasek, kamień uszkodzi chłodnicę... nie ma idiotoodpornych silników, a już na pewno nie 20 letni. Chłopak zrobił przekładkę, czy mechanik, jakie to ma znaczenie? Prawdopodobnie coś się zapowietrza, albo termostat...
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Wczoraj dokonałem wymiany chłodnicy i pomogło. Stara chłodnica była niedrożna. Niepokoi mnie jeszcze to że ogrzewanie w środku nie grzeje jak trzeba, podczas gdy silnik jest rozgrzany, temp na wskaźniku około 97 st. w środku z nawiewu zaledwie letnie powietrze dmucha.
Chłodnica jest ciepła, górny wąż jest gorący, dolny letni czyli jest OK, jak otworze zbiornik wyrównawczy to przy około 70 stopni bomblowało ze zbiorniczka, później ze wzrostem temperatury zaczęło coraz więcej powietrza iść, a tak przy 100 stopniach jakby dodatkowo było słychać jakby gdzieś powietrze zasysało i wtedy płyn wydawał się jakby wrzał ale...
Wg. Mnie również wszystek wskazuje na pompe mimo iż samochód się nie przegrzewa gdy stoi na postoju wgl. nie ma dużego obiegu bo węże chłodnicy puste a do nagrzewnicy pompuje ciurkiem dosłownie. Ten górny wąż chłodnicy jest letni co by wskazywało że płyn przechodził ale na jałowym już jest pusty. A może chłodnica zakamieniona ?
Na nagrzewnicę idzie zawsze tak zwany mały obieg. Jest on niezależny od termostatu. Wymyślono taki układ po to, żeby samochód szybko się nagrzewał zimą. Dopiero gdy temperatura chłodziwa w układzie przekroczy zadaną wartość - zwykle około 85 - 90 stopni, termostat się otwiera. Wtedy dopiero płyn przechodzi przez duży obieg, czyli przez chłodnicę. To...
via vida, lub elm - zarówno odczyt bieżący - czy nie jest leniwa, + poprawki krotkoterminowe, napięcie sondy dochodzi do 0,75-0,80V więc mi trochę brakowało... Ale teraz widzę że jest gorzej niż myślałem ;( wygląda to na uszczelkę pod głowicą - jadę jutro zrobić test na obecnosc CO2 w płynie chłodzącym.. dlaczego? dzisiaj ugotował mi się silnik.. -...
Posiadam c360, akumulatory centry 3-letnie i rozrusznik r11 (na tulejkach) i uwierzcie mi nie mam problemu z uruchomieniem silnika. Dwie podstawowe rady: 1.W chłodnice nalać wody (ok70stopni C) 2.Zapewnić silnikowi ciepłe powietrze do dolotu. Dwa albo trzy lata temu miałem mróz -28stopni. Było ciężko ale zakręcił. Tego roku -19 i żadnego problemu nie...
Witam. Po wymianie rozrządu i wlaniu płynu do układu chłodzenia nie odpowietrzyłem właściwie silnika i doszło do przegrzania i uszkodzenia termostatu gdyż ten pozostawał cały czas otwarty . W moim modelu benzyna 1,8 16V rok 2006 jest to termostat z czujnikiem czy też grzałką sam nie jestem pewien ,ale termostat jest z obudową i podłącza się do niego...
cześć mam problem z temperaturą po włączeniu silnika bardzo szybko wzrasta do 100- a nawet do 110 . rura w dolnej części chłodnicy trochę letnia a w zbiorniczku oraz rury w górnej części chłodnicy są tak gorące że aż parzą, proszę o pomoc . samochód jest mi niezbędny do pracy z góry dziękuje.
Znalazłem dwie chłodnice do mojego auta i mam dylemat. Jedna oryginalna widać że leżała w magazynie dłuższy czas. Na listkach widać korozję. Ale oryginał gwarancja rozruchowa. I zamiennik Nissens z 2 letnią gwarancją nową. Różnica w cenie 70 zł na korzyść oryginalnej. Którą lepiej wybrać? Ja zawsze preferowałem oryginalne, z tym że ta trochę leży już...
Na początek wymień termostat,skoro działa ogrzewanie to pompa wody jest w pożądku.Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje.Jezeli samochod jeździł na "kranówie"to chłodnica do czyszczenia/wymiany. Auto od początku było zalewane dobrymi płynami, wodę mineralną wlałem jedynie do spryskiwacza...
A jak zatrzymasz się całkiem, na dłuższy czas powiedzmy 5-10 minut. Czy temperatura wzrośnie jeszcze wyżej czy na tym poziomie sie utrzymuje? Możesz mieć kilka problemów: - pompa wody - czujnik temperatury - za gęsty płyn chłodniczy - przytkany układ chłodzenia czyt. zakamieniony - niedrożna chłodnica Nie napisałeś jaki masz wentylator? Elektryczny?...
Moja bez pompy ciepła stoi w kuchni 3m na 3m. I muszę otwierać okno taki zaduch ciepłego suchego powietrza. Do łazienki 2m na 2m na pewno bym nie wstawił. Boczna blacha ma ok 60 stopni ( program bawełna), blat jest lekko letni. Da się to zmniejszyć jeśli suszysz na syntentykach i w programie delikatne. Jest o wiele mniejsza temperatura. W zime nie musze...
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
To, że leci letnie powietrze nie znaczy że silnik osiągnął optymalną temperaturę... w Wartburgu na takich dystansach ogrzewania nie było bo tam (jak wszystko) było zrobione na odwrót - chłodnica była włączona do obiegu na stałe, a po osiągnięciu ok 75*C termostat otwierał dopiero obieg na nagrzewnicę. Jeśli miałeś tego Wartburga sprawnego to po mieście...
letnia bateria pralka letnia letnia gwarancja
skanowanie dwustronne regeneracja rozdzielaczy podłączyć akumulator honda civic
pralka electrolux pralka electrolux
Kod błędu P0400-00 - przyczyny i diagnostyka Naprawa opadających drzwi zmywarki Amica ZIM436