Proponuję podłączenie wg trochę innego schematu "Przykład podłączenia enkodera Push-Pull lub OC (NPN)" z załącznika. Wyjścia enkodera A, B kluczują do masy w tym przykładzie. Powinno pomóc.
Podaj email to wyślę. Ps.w epromie zmienimy odpowiednie komórki i będzie bez imma.
Witam. Jeśli napięcie dochodzi stałe i to po stacyjce a licznik dalej nie działa to prawdopodobnie "padł" licznik.Jeśli będzie problem uruchomić tą sprawę to proszę o kontakt 0-603448561. Pozdrawiam.
Sprawdź czy jest w porządku zabezpieczenie przedlicznikowe? Czy jest oczko jeśli to topik. Sprawdź też czy licznik nie pokazuje awarii (brak jednej fazy. Używasz pewnie tzw neonówki, ona jest nie dobra przy diagnozach, zwłaszcza amatorskich. Być może awaria jest jeszcze przed licznikiem.
Masz zwierać i puszczać szybko tak kilkaset razy to ci ruszy licznik mth, jeśli jest sprawny.
sprawdź bezpieczniki
Próba podmiany licznika nie przyniosła żadnych zmian. Do bsi napięcia prawidłowe.
Witaj, napisz więcej danych o aucie, (rok, jaki motor, ile kW) te dane masz w dowodzie, a dowiesz się gdzie są bezpieczniki odpowiedzialne za licznik.
oj, moja pomyłka. Czarno czerwony pin 4 http://obrazki.elektroda.net/62_12307286...
Słusznie, ale chodziło mi o licznik...
Czy ktoś wymieniał w tym liczniku 2843B - scalak w przetwornicy prawdopodobnie UC2843 - w wersji SMD. U mnie uszkodzone były rezystory 1ohm tranzystor IRF3710 oraz wymieniłem też scalak, niestety licznik nie rusza, brak napięcia zasilającego scalak czy jest szansa uruchomienia tej przetwornicy na stole ? czy ma ktoś jakiś schemacik tego zasilacza ?
Tak, napięcie akumulatora.
Wymiana licznika 1 fazowego nie powinna mieć wpływu na uszkodzenie urządzeń (Jeśli zostały uszkodzone z powodu braku N i podaniu napięcia międzyfazowego na nie. Czy tak się stało?) No chyba, że właśnie, oba liczniki na zostały połączone szeregowo przewodem N, co oczywiście nie powinno mieć miejsca. Jesteś właścicielem tej instalacji czy wymieniającym...
W moim liczniku tranzystor i bezpiecznik są ok, brak jakiegokolwiek napięcia na scalaku przetwornicy. Wszystkie newralgiczne elementy przelutowałem. Niestety nic to nie pomogło. Ma ktoś pomysł? W jaki sposób jest zasilany układ 28438 ?
Błędy z np. ecu jakie? Nie ma braku komunikacji CAN? Tam same napięcia nie wystarczą.
Tak jak już mówiłem, w CAŁYM przodzie nie ma napięcia, tj. światła stopu, kierunkowskazy, klakson, teraz nawet i światła drogowe, które są na napięcie z magneta. Sam licznik to to nie jest.
Nie żadną kasę tylko trafił na leni bo na 99% dam sobie głowę uciąć że granicą przyłącza jest na zaciskach odplywowych licznika i tam powinni sprawdzić zasilanie.
A licznik zaplombowali? Jeśli zaplombowali licznik, to może zabezpieczenie stało się zalicznikowym? Wyłącz je i zobacz czy licznik pokaże brak napięcia. Jeśli nie zaplombowali licznika, to na pewno będą się kontaktować w celu oplombowania tego co trzeba.
Przy braku zera licznik pokaże POWER OFF i zarejestruje brak napięcia, wyświetlacz zgaśnie.
kkas12 napisał: Jak można w pracującej instalacji odłączać przewód N??? Normalnie. 4 polowym FR Nigdy bym nie wyłączał sam z siebie ale taki jest aparat. Owszem wyśmiewam ale to co Ty napisałeś, kolego To ty się zastanawiałeś jak można odłączyć N. Problem wyniknął jak monter ZE wymieniał licznik. Wyłączył sobie ZPL sprawdził na liczniku-> brak napięcia....
Napiszcie proszę jeśli doszliście do porozumienia z tymi licznikami.
Ale co to za samochód? :)
Rozumiem, że kolega ma instalację 3-fazową. To, że licznik nie wyświetla fazy L3 można łatwo zweryfikować mierząc napięcia za licznikiem zwykłym miernikiem uniwersalnym za 15 PLN-ów lub przykładając badziewną neonówkę za 3,50 PLN-ów. Jeśli za licznikiem brak napięcia na jednej fazie to przyczyna tego musi być przed licznikiem czyli spalony bezpiecznik....
Problem rozwiązany,stabilizator napięcia w liczniku
Masz odpowiedź wyżej. Jak licznik czarny to albo sie zepsuł albo brak zasilania. Pomierz napięcia, wymien/napraw licznik lub wykoduj immo.
Ale po co czekać? Po wyłączeniu bezpiecznika wystarczy próba zapalenia światła lub włączenia TV . Prawdopodobnie za szybko napisałeś. Ta rada nic nie da, choć taka próba da brak napięcia w mieszkaniu. Sens ma wyłączenie bezpieczników przed licznikiem, nie w mieszkaniu.
jeśli nie masz oświetlenia to sprawdź żarówki - musisz wyciągnąć licznik i jest pam (jak pamiętam) 4 zarówki (bańki) trzeba je wymienć - miałem taką sytuację u siebie. Zrobiłem to i było ok.
Bezpiecznik nr.7 w skrzynce z boku konsoli w srodku , masa i przewód sygnału. Nie masz zasilania to lec po przewodzie ale najpierw bezpiecznik. http://obrazki.elektroda.pl/2024086900_1... masz zewnętrzne piny zasilanie masa i +12v mierzone żarówka 5w. Środkowy leci na licznik.
Czyli wzbudza go mniejsze napięcie, a jak upalony to może przerwa i stąd brak napięcia. Czyli ten rezystor jest gdzies w liczniku?
Wiesz, a piszesz co innego... Wyłączenie esem, to tylko pozbawienie napięcia , a odłączenie, to też pozbawienie napięcia w instalacji, ale w taki sposób, że widać to wyraźnie w postaci przerwy- np, wyjęcie wtyczki z gniazda. Przy takim działaniu-odłączeniu, nie musisz sprawdzać braku napięcia, bo widać wyraźnie, że w gnieździe nie ma wtyczki i wtyczka...
Od strony zasilania ( LZ ) , za licznikiem pewnie napięcie ( " prąd ' ) jest skoro założyli układ pomiarowy , problem może być z podwykonawcą Twojego dewelopera -))))
Idź po ścieżce, na 1 pinie ma być 12V. Jakie napięcie na pinie nr 5?
Używając samych urządzeń wymienionych przez ciebie się nie da, ale dokładając chociażby moduł GSM, np. ROPAM BASICGSM 2 to masz już do dyspozycji 8 wejść i 4 wyjścia, więc nawet czymś za pośrednictwem SMS byś mógł sterować. Jeśli chodzi o sygnalizację braku zasilania jakiś obwodów to wystarczy, że dasz np przekaźnik z cewką na dane napięcie, np 230V....
Problem nastąpił nagle po uruchomieniu silnika, licznik nie reaguje. Silnik pracuje prawidłowo. Połączenie sprawdzone, bezpiecznik też ok. Brak napięcia na czujniku temp. płynu chłodniczego. Po uruchomieniu silnika mrugają 3 lampki na środku panelu.
Nie bardzo to rozumiem bo skoro licznik wysyła informację o nadmiarze do Energii, to tak samo Energa może zrobić korektę, z nadmiaru który został, na fakturze na innych wybranych przez mnie PPE, zgadza się? Mogłaby robić korektę, ale dystrybutor celowo nie wprowadza takiego mechanizmu rozliczeń, gdyż powodowałoby to liczne problemy natury technicznej...
esteście w stanie powiedzieć, że można ją rozebrać bez ingerencji w licznik główny? Nie trzeba ingerować w licznik główny. Należy wykręcić bezpiecznik, sprawdzić brak napięcia i odłączyć obwody odbiorcze a potem zdemontować starą instalację. Jednak do samego odłączenia należy wynająć elektryka aby mieć pewność , że nie ingeruje się w ciągłość instalacji...
miler80 Witam Mam Seata Altea licznik w ogóle nie świeci napięcie do licznika dochodzi samochód nie odpala tak jak ARKOM67
Albo ten cienki kabel od alternatora do licznika albo zły regulator napięcia zamontowany.
Według mnie dodatkowy licznik ma właściwości filtrujące, ale nie dla przebiegu prądu/napięcia a informacji. Gdy dodatkowego licznika brak to subiektywnie odbiorcy mają wrażenie że są oszukiwani. A gdy założą sobie za własne pieniądze własny aparat liczący który pokaże ± to samo co ten z zakładu energetycznego nagle się okazuje że jest to remedium na...
zasilanie licznika
Licznik został z dwójki?
Do ręki próbówka (najlepiej żarówkowa) i zaczynając od tej feralnej eski sprawdź kierując się w stronę licznika, a później nawet bezpieczników przedlicznikowych,(jeśli masz do nich dostęp), gdzie "ginie " faza.
Pogotowie zajmie się sprawą typu brak napięcia w bloku/lokalu lub okolicy (awaria). Czekaj na montera. Sąsiadka spod 11 to na tym samym piętrze?
Nie bardzo wiem wszystko - czy nie działają poszczególne funkcje żółtych kontrolek (czyli nie sygnalizuje np. braku płynu w spyskiwaczu czy chłodnicy) ? W to nie bardzo wierzę, bo również tym napięciem zasilane są w liczniku paliwo, olej oraz temperatura - zauważyłbyś że nie działąją. Czy może nie świecą po włączeniu zapłonu? Jeżeli tak, to zwróć uwagę...
Licznik był cały zielony w środku. Zwarcie wyjść ze środkowego SW powoduje lekkie podświetlenie wyświetlacza. Przypuszczam że cały problem jest w liczniku / manetce
Witam. Mam licznik z renault scenic 2, w którym nie ma napięcia na uc2843b. Bezpiecznik jest dobry, IRF i uc2843b wymieniłem dla zasady. Komplet 12 rezystorów 1Ω również. Zimne luty poprawiłem. W których miejscach, jakie napięcia powinny być? Do oznaczonego miejsca mam 12V a dalej już lipa... http://obrazki.elektroda.pl/5306291700_1...
A nie próbowałeś podać zasilania bezpośrednio za układ zasilacza ???? Ale ostatecznie działa ten licznik ???
Licznik jest jak najbardziej sprawny. Przy tym liczniku to jest normalne, że tak się dzieje przy braku jednej fazy.
Akumulator, bezpieczniki ,napięcie przed i za stacyjką ,miernik ( próbnik z żaróweczką) w dłoń i sprawdzaj
Bezpieczniki sprawne?
Jak w zwykłym elektrycznym gniazdka można mieć siłę?? Można mieć wiele zwykłych gniazdek rozdzielonych na obwody, a te obwody mogą być rozdzielone na trzy fazy. Aktualnie nie jestem w tym mieszkaniu. To gdy będziesz, zrób fotki o które proszono w #2. Bez tego dalsze gdybanie jest bez sensu. Na zamieszczonym zdjęciu jest co prawda komplet ośmiu przewodów,...
Napięcie w gnieździe obd jest ? Licznik się zaświeca ?
Nad licznikiem jednofazowym ma być zamontowana: - lampka kontrolna informująca o napięciu, dopływ z klatki schodowej - wyłącznik dwubiegunowy izolacyjny 40A - lamka kontrolna informująca o braku napięcia w rozdzielnicy. Zapomnij o jakichkolwiek lampkach przed licznikem. I nawet nie próbuj czegoś takiego montować.
czy ten odczyt jest prawidłowy z 3 faz ? Tak. Brak znacznika L1 oznacza, że na tej fazie nie ma napięcia. A jeśli nie ma napięcia, to nie ma przepływu energii.
Samochód na zlom
Zdemontować licznik-sprawdzić- uszkodzony stabilizator (taki mały trzy nóżki) lub upalona ścieżka.
Czyli ten układ scalony cd4020be nazywany licznikiem binarny może być winien?
Na wyjściu z czujnika jest sygnał o amplitudzie 12V a nie 5 czy 3.3V. Jak dołączysz czujnik to jak dobrze pamiętam we wtyczce z instalacji auta po zapłonie powinno być tam 2x12V i masa. Raz 12V po zapłonie a drugie to 12V z licznika. https://obrazki.elektroda.pl/2029132900_... Nie patrz na kolory przewodów bo to kolory przewodów emulatora....
Jest to starty typ licznika 6C8cdz Nie taki znowu stary. Ten typ licznika ma wbudowany układ kontroli napięć i może także sygnalizować brak jednej fazy z dochodzących do licznika. Jak radzi przedmówca - sprawdź zabezpieczenie przedlicznikowe. Jeżeli jest OK, to sprawdź ciągłość przewodu neutralnego. Otóż mam takie cztery wejścia na wkręcane ceramiczne...
Mógł zostać zamontowany stary licznik przez pomyłkę. Nie. Napisałeś post #7 ale nie potrafisz wyciągnąć wniosków. Przewody fazowe mogą być zamienione . To licznik jednofazowy. Więc cewka prądowa jest na „zerze”(PEN) nie na fazie. To wiele wyjaśnia. Przy uziemieniu zera(PEN) w instalacji TN-C, prąd fazowy nie płynie przez cewkę prądową. Licznik nie...
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki, jak są na pewno dobre to zobacz czy z przełącznika wychodzi napięcie.
sprawdzić licznik czy dochodzi napięcie na żarówki Sprawdź przewody w złączu licznika - czy tam dochodzi napięcie ?
Przetwornica wysokiego napięcia?
Moim zdaniem wygląda dokładnie tak samo Jeżeli świecą się L1 L2 L3 i symbol załączony jest taki jak na zdjęciu to jest szansa że problem z twoją instalacją ale nie w 100% bo te liczniki OTUS3 się zacinają i czasami nie łączą styczniki, pomaga wówczas wyłączenie całkowite napięcia na liczniku (na zabezpieczeniach przedlicznikowch) i włączenie ponownie.
Napięcie sprawdzam śrubokrętem z diodą. Problem w tym, że nie wiem która z puszek jest poprzedzająca i gdzie ona jest. Wszystkie, do których mam dostęp bo dekle są na zewnątrz sprawdziłem i wydają się w porządku. Instalacja ma około 30 lat, nie wiem gdzie jest rozdzielnica. Mam tylko dostęp do bezpieczników i licznika. Co radzicie?
Wszytko oprócz radia wróciło do normy.. jutro profilaktycznie wymienię wszystkie bezpieczniki...nie znam przyczyny tych kłopotów ale wiem że nie odpalała jak kolega wyżej napisał z powodu braku napięcia na liczniku ..
Skaczące wskazówki i powrót do tego samego stanu licznika dziennego po włączeniu zapłonu świadczy o braku podtrzymania pamięci, czyli na którymś pinie w liczniku nie ma na stałe napięcia. Sprawdziłbym wpięcie kostek w liczniku, ale skoro jest to połączone z brakiem napięcia na wyświetlaczu i radioodbiorniku, szukałbym przyczyny w elektrycznej skrzynce...
A może problem w kodowaniu licznika?
Witam.Wiem że nie mnie spodziewałeś się ale może coś podpowiem.Impulsator jego uszkodzenie mechaniczne spowodowało by stały objaw w tym przypadku brak działania prędkościomierza na stałe.Według mnie przyczyna leży w samym liczniku a dokładniej problem z lutami. Dodano po 11 Zasilanie impulsatora to 12V z bezpiecznika oraz masa w przypadku prawidłowego...
A sprawdzałeś czy napięcie dochodzi do licznika?
Od dawna występuje też problem z wyraźną zmianą intensywności świecenia zwykłych żarówek. Brak ciągłości PEN. To raczej sprawa dla energetyki bo najprawdopodobniej owa usterka wystąpiła raczej przed twoim licznikiem.
Dzień dobry Zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu z grzejącym się rezystorem w liczniku (zegarach). Po przekręceniu kluczyka na zapłon i podaniu napięcia na pin 6 kostki zaznaczonej na schemacie (kontrolka akumulatora - ładowanie) bardzo mocno grzeje się rezystor zaznaczony na zdjęciu licznika. Po odpaleniu auta kontrolka gaśnie (brak napięcia...
Licznik będzie naliczał tyle ile trzeba bo to tak jakbyś nie korzystał z innych faz. Nie korzystanie z faz to co innego niż brak napięcia na nich! Licznik indukcyjny 3-fazowy powinien mieć napięcie na wszystkich fazach. Przy braku napięcia na jednej fazie (a czasem na dwóch) licznik może mieć (choć nie musi) tzw. "bieg jałowy" do przodu lub do tyłu....
Zestaw AVT, na bazie którego został stworzony Twój miernik, ma wzmacniacz sygnału wejściowego na jednym tranzystorze npn ze wzmocnieniem k około 50 (k będzie mniejsze dla wyższych częstotliwości) i licznikiem zliczającym zmiany stanów logicznych. Dlatego sygnał wejściowy mikroprocesora musi zmieniać wartości w zakresie stanów logicznych PIC-a (najprawdopodobniej...
Jesteś pewien że nie ma regulatora napięcia?
szukaj braków napięcia i sprawdz złącze
Sprawdź główny bezpiecznik (MAIN) na styczniku rozrusznika oraz pozostałe bezpieczniki instalacji elektrycznej. Po takiej pomyłce uszkodzona może być nawet cała elektronika, tj. regulator napięcia, ECU + immo, liczniki.
Na manetce masz dwa czerwone i są to prądy stałe z bezpiecznika f8 i f3. Prąd na żarówki niebieskim kablem który najpierw wychodzi z UCH z pinu b9 i bezpiecznika f28. W UCH masz przekaźnik który załącza światła mijania i jeśli masz kontrolkę na liczniku powinnen być sprawny.
o ile zasilanie dochodzi to sprawdź lub wymień stabilizator napięcia w liczniku
Próbowałam sama znaleźć przyczynę zadziałania bezpieczników. Elektryk był z energetyki, ale nie chciał za bardzo nic robić, sprawdził tylko, że prąd dochodzi do licznika i ma odpowiednie napięcie. Domek bez prądu stał przez zimę.
Cześć , możliwe że wypiela się kostka z tyłu licznika - jeżeli nie ma żadnych kontrolek -brak napięcia, to najtańsza opcja dla ciebie do sprawdzenia bez udziału osob trzecich 😄
Nie ponieważ tak jak parę postów temu napisałem: w momencie jak wyłączę to zabezpieczenie licznik gaśnie, a więc traci napięcie, a więc musi to być przedlicznikowe.
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Takie lampy wymagają układu zapłonowego, który generuje impulsy wysokiego napięcia. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że napięcie sieciowe może być zbyt niskie aby zapoczątkować wyładowanie i stąd "brak efektów". Co do nowego zdjęcia - przekładnia ślimakowa + fajny wałek... ale od czego to nie mam pojęcia ;)
Kolego, jeśli instalacja kosztuje kilkanaście albo kilkadziesiąt tysięcy, a taki wyłącznik lub bezpiecznik kilkadziesiąt złotych to gdzie tu naciąganie? Bo jest niepotrzebny, a jednocześnie w większości takich instalacji brakuje pieniędzy na inne, ważniejsze zabezpieczenia. Jeszcze niedawno takie bezpieczniki kosztowały KILKASET zł. Druga sprawa to...
Ale licznik może wariować.
Wszystkie funkcje opisane w moim poście zaczęły działać po przywróceniu dodatkowego napięcia zasilania na licznik.
może są jakieś bezpieczniki które w przypadku braku napięcia się wyłączają... nie orientuję się :) Są takie rzeczy, ale po co ci to? skoro i tak musisz ręcznie uruchomić agregat więc wystarczy ci najzwyklejszy przełącznik "Sieć/Agregat". Podpowiedź może być tylko jedna, wezwij Elektryka. poradzi sobie bez problemu i nie będzie musiał pytać o to na...
jeżeli masz komunikację ze sterownikiem ABS i brak błędów to znaczy że masz zasilanie na tym module .Jeśli zaś nie świeci ci się kontrolka na desce to zajrzał bym do licznika może ktoś coś wydłubał.
Odkręć przewód niebieski cienki z alternatora(klucz 8) ,włącz zapłon i tym przewodem dotknij do masy .Jeżeli lampka się zaświeci to znaczy że przerwa jest w alternatorze( tzn nie ma szczotek,uszkodzony regulator lub przerwa na wirniku).Jeżeli lampka nie zaświeci to znaczy że przerwa jest w drugą stronę tzn lampki ładowania.
Tak , dziękuję sprawa kodów i błędów załatwiona. zastanawiam się czy dać nowy wątek dla tego problemu z licznikiem który ma gwałtowne skoki ?
zapewne chodzi o stabilizator napięcia
Miałem kiedyś z Legrado'wskim licznikiem podobny problem - nr kat. niestety nie pamiętam, tylko że u mnie owa sytuacja miała miejsce po dłuższym braku napięcia. Sprawę załatwiła wymiana owego trafnego licznika. Najlepiej kolego przedzwonić z zapytaniem do producenta.
Meriva 2004 1- brak 2- canbus - biały 3- zacisk 15 napięcia zapłonu - czarny 4- brak 5- GND - brązowy 6- Kontrolka poduszki powietrznej - pomarańczowa 7- Wskaźnik podświetlenia modułu elektronicznego nadwozia — szary/czarny 8- canbus - zielony 9- brak 10- zacisk 30 stałe napięcie - czerwony 11- brak 12- linia diag - brązowo-zielona 13- lampka kontrolna...
(at)adamwalko przestań w każdym temacie jak bot "doradzac" ogólnikami (at)panic138 sprawdz żarowką czy masz zasilanie na bezpiecznikach w szczególności nr.17. Nie używaj miernika. W przekaźniku świateł piny 30 i 15 mają mieć napięcie.
Masz wspomaganie elektryczne czy elektroniczne? Bo to jest różnica . Raczej elektryczne czyli zwykly silnik elektryczny polączony z pompą olejową . Jeśli brak jest napięcia na wspomaganiu i liczniku to sprawdź bezpieczniki w komorze silnika to dośc częsta usterka w renówkach .
Pewnie uszkodzony przełącznik lub brak na nim napięcia, schemat przełącznika w załączniku
Jeśli dobrze rozumiem, to nie powinienem był ich łączyć w szeregu, tak? Więc jakie napięcie odłoży się na cewce glośnika w momencie kiedy komora jonizacyjna stanowi zwarcie - żebyś zrozumiał, czemu to jest bez sensu.
Dokładnie tak, oraz licznik ma zliczać pojawienie się napięcia oraz brak napięcia :) Dodano po 6 Chodzi mi o to, aby wyłączał dopiero kiedy x==y nie koniecznie przy x=2 i y=2
Witam, prosiłbym o pomoc i diagnozę w zlokalizowaniu przyczyny. Pacjent chiński, skuter superbike powerband r50. W sieci brak jakichkolwiek schematów elektryki. A więc, skuter posiada cewkę iskrownika bez impulsatora, 4 cewki. Na wyjściu czarno-czerwony kabel podaje 50V do modułu cdi (moduł cdi to IBC CCI QF-A127045). Z modułu wychodzą 4 kable: czarno-czerwony,...
zaniku napięcia braku sygnalizacja braku napięcia czujnik braku napięcia
strumienica zamiast katalizatora volvo silnika kontrolka ładowania matiz
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Instalacja osobnego wyłącznika świateł przeciwmgielnych w Citroën Xsara Picasso Bezpiecznik w odkurzaczu Rainbow e2 - lokalizacja