Na płytce w liczniku jest stabilizator napięcia który się wylutowuje i dlatego taki objaw.możed równiż wylutowywać się złącze licznika a są tam dwa złącza.
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
Czy ktoś może wie co to jest? Oznaczenia ze stabilizatora napięcia z licznika fiesty 88' : 748AB 81AB-C2A tzn. na jakie napięcie on jest?
W aucie po uruchomieniu pali się cały czas wskażnik cisnienia oleju .Czujniki oleju OK.Co może być przyczyną.Jak rozebrać ten licznik,gdzie jest stabilizator napięcia.
Drugi kit to wzmacniacz. Przedostatni to chyba jakiś stabilizator napięcia (co to za stabilizator/tranzystor w układzie?). Ostatni to licznik impulsów.
Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.
W lewym górnym rogu 2 tranzystory SMD. Miałem uszkodzony nie pamiętam który.
Podłącz na stole za stabilizatorem i będziesz wiedział, czy warto się dalej bawić. Napięcie właściwe dla wyjścia stabilizatora oczywiście.
Nie wiem jak u ciebie w skodzie ale w wielu autach jest z tyłu licznika stabilizator napięcia i jak on pada to zawyża wskazania różnych wskażników. Przemierz go i dokupisz taki w sklepie elektronicznym jak się nie mylę to 7805
Zaśniedziałe styki na stabilizatorze napięcia w liczniku. Podaj zdjęcie licznika od tyłu.
Możesz pominąć wewnętrzny zasilacz jeśli masz dobry zasilacz 5V. Przepuszczanie napięcia stałego przez mostek jest trochę bez sensu. Popatrz sobie na notę stabilizatora 7805 będziesz wiedział co zniesie a co lubi :).
Bardzo często w zegarach siedzi stabilizator 10V np.L 7810 ale czy tak jest w Twoim przypadku ?
regulator w alternatorze ok. ale gdzieś w liczniku jest stabilizator napięcia i to on może robić zwarcie
Najprawdopodobniej będzie wszystko działać już po podłączeniu. Stabilizator napięcia to taka mała czarna kostka z trzema nóżkami z tyłu licznika (nie sposób nie widzieć).
Ale w liczniku jest stabilizator napięcia który odpowiada za wskazania wskaźników i jak będzie on uszkodzony to może pokazywać głupoty.
Calibra ma tylko w liczniku stabilizator napięcia i to wszystko. Kiedyś miałem dziwny przypadek w starym VW Passat - deska ciemna, zegary ciemne. A bezpiecznik nowy strzelał. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe okazało się że dostał strzała w tył i ktoś zapomniał sprawdzić styków żarówki osw. rejestracji. Zwierały. Po usunięciu zwarcia okazało się,...
To mechanicznie przełączany stabilizator napięcia do odbiorników TV. Podobny temat był tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Prześledź, skąd się biorą napięcia +/-14,5V. Z płytki zasilacza wychodzą napięcia +/-22 (30)V, a na płytkę wracają już +/-14,5V. Po drodze muszą gdzieś być stabilizatory.
Witam posiadam płytkę na której znajduje się MWAT 2951 ACMC w obudowie sop8 , jest to stabilizator napięcia który zasila procek w liczniku od skutera na internecie jest kilka rodzajów regulowanych i nie ,szukam odpowiednika lub orginału. Pozdrawiam
Problem rozwiązany,stabilizator napięcia w liczniku
W licznikach czesto zamontowany jest stabilizator napięcia aby uniezależnić wskazania (np poziomu paliwa) od napięcia akumulatora. Miałem kiedys podobny przypadek w seacie. Przyczyną były zimne luty właśnie na tym stabilizatorze.
podpowie ktoś gdzie jest stabilizator napięcia - licznik motometer -smd
Wyciąg licznik i wymień stabilizator napięcie , dodatkowo przeglądnij ścieżki!
Sprawdź stabilizator napięcia. To jest stabilizator napiecia w liczniku, czy ten w alternatorze? Ładowanie mam 14,7V
Tego rocznika nie znam , ale robiłem podobny licznik i w/g mnie jest to scalony stabilizator napięcia - dwa napięcia stabilizacji.
o ile zasilanie dochodzi to sprawdź lub wymień stabilizator napięcia w liczniku
W obudowie licznika na płytce jest stabilizator napięcia - sprawdź czy dobry.
Stabilizator daje napięcie jeszcze na wskaźnik temperatury.Awaria stabilizatora powoduje zle wskazywanie temperatury i poziomu paliwa.Sprawdź ścieżki w liczniku.
Sprawdź stabilizator napięcia w liczniku. Zmierz napięcie na płycie licznika (zasilanie procesora, itp...)
A szukałeś po haśle "stabilizator napięcia licznika"? Sprawdź napięcie dochodzące do np. czujnika temperatury - czy jest.
Wykręć licznik, poszukaj scalonego stabilizatora napięcia - chyba 8V np. LM7808. Sprawdź czy po podaniu 12 V za nim jest 8V. Opisujesz licznik z podobnego przedziału czasowego co mój staruszek golf. Miałem też w ręku licznik od któregoś audi - stabilizator też był. Może być to lub nie, ale zawsze warto sprawdzić. 15:55 Stabilizator ma jednak 9V, wygląda...
Do głowicy jest dokręcony czarny plastikowy króciec i tam są dwa czuniki temperatury jeden do świec drugi na wskaźnik przełącz kluczyk na zapłon i zewrzyj drucikiem końcówki we wtyczkach kolejno sprzwdzajc skutek na desce jeżeli się podniesie to czujnik jeżeli nie to problem tkwi w liczniku przy stabilizatorze napięcia. Zdażają się obydwa uszkodzenia.
Sprawdź stabilizator napięcia w liczniku.
stabilizator napięcia w liczniku lub jego obwód
w pasacie w liczniku jest stabilizator napięcia może być uwalony on jest odpowiedzialny za zasilanie wskażników i diod led lecz często jest tzw zimny lut na nim kość wielkości ok 1,5cm x 1,5cm jak otworzysz licznik to zprawej strony dogóry na 3 piny przykęcany do obudowy wketem z blaszką, blaszka to radiator. Sprawdz lupą luty igiełek gniazda licznika...
Brakuje diody prostowniczej GN1M, warystora K14 i stabilizatora napięcia +5V LP2950 5.0
To 9v wynika z autopsji czy z takich ogólnych przypuszczeń? Zależałoby mi na konkretnej odpowiedzi jeśli ktoś może takową zapodać.
ż tego co pamiętam pod licznikami na druku jest stabilizator napięcia dla zasilania wskaźników wygląda jak tranzystor myśle że może być padnięty
...skąd wiedzieć czy wyświetlacz ma wspólną katodę czy anodę?... Najprościej, po oznaczeniu. Wpisujesz w google symbol wyświetlacza i dalej....no cóż tu pisać. ...czemu stabilizator nie będzie dobrym pomysłem ? Ponieważ nie został do tego stworzony. Stabilizator, jak sama nazwa wskazuje, służy do stabilizacji napięcia zasilania a nie do konwersji poziomów...
Nie wiem co u Ciebie znaczy do minusa... Ale ten stabilizator teraz w ogóle nie działa:D Diody musisz wpiąć w prawą nóżkę... zamiast "do plusa... " W ogóle coś to wymyślił to nie wiem. Zaraz Ci podeślę jak to powinno wyglądać. Więc tak:) +Acc do plus z akumulatora czy co to tam masz;) GND to masa... Uout to masz napięcie wyjściowe z stabilizatora.
To co masz na fotce to jest tranzystor a nie stabilizator no chyba że w tym liczniku stabilizacja napięcia jest tak zrobiona ale wątpię. Co za herezje opowiadasz że nic nie ma. Na tym forum nawet jest łącznie z zamiennikami a te już są do kupna. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Zakup stabilizatora napięcia, ewentualnie w tym awaryjne podtrzymanie czyli UPS z wyższej cenowo półki. W zależności co klient potrzebuję.
kolego a wskaźnik poziomu paliwa dobrze wskazuje? może być uszkodzony stabilizator napięcia przy liczniku a te dwa wskaźniki to po prostu woltomierze i gdy będzie uszkodzony stabilizator (10V) to tak będzie
Prawdopodobnie masz uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku i albo jego wymiana albo wymień całe zegary.
Witam. Z którego roku to astra? Jaka pojemność silnika? Od tego należałoby zacząć. Po za tym od siebie dodam, że w starszych astrach i corsach w licznikach występuje 9V stabilizator napięcia którego uszkodzenie objawia się złymi wskazaniami obrotomierza, prędkościomierza(jeśli na prądniczce tacho), paliwomierza i wskaźnika temperatury. Zamiennik to...
Czekam na odpowiedź, dodam że sprawa ta jest związana z palącym się bezpiecznikiem od SRS, świateł wstecznych oraz niedziałającym licznikiem.
Wyjmij licznik , z tyłu zlokalizuj stabilizator napięcia , taki element z trzema nóżkami na śrubkę , przeważnie wystarczy odkręcić i przeczyścić wyprowadzenia.
zapewne chodzi o stabilizator napięcia
orginał TCA 700 Y a podstawiłem 7810 1A .niby powinno być ok ten stabilizator występuje w wielu licznikach z 3-ma nogami, taki standardowy
Jak pisze wyżej , jak już będziesz miał szafę na wierzchu , dodatkowo sprawdź stabilizator napięcia , na płytce licznika!
W w/w liczniku uszkodzeniu uległ układ stabilizatora napięcia AMS 1117 5V. Przy okazji okazało się, że ten licznik na płytce przy wejściu zasilania, ma mostek graetza MB 10F. Pytanie do czego on ma służyć, skoro zasilany jest ponoć napięciem stałym 12V? Na listwie podłączenia zasilania widnieje wyraźnie napis UCC i GRUND i znaki "+" i "-" Ponieważ ten...
Chyba stabilizator napięcia na płycie licznika.
Tylko po co do prędkości obroty? Sterownik wtedy by musiał wiedzieć na którym biegu masz pojazd i mieć wgrane przełożenia. Jednak wtedy linka prędkościomierza nie jest do niczego potrzebna. A nie pomyślałeś że cały licznik ci nie działa bo po prostu nie otrzymuje napięcia? Względnie napięcie gdzieś ginie w samym liczniku. Może uszkodzona ścieżka, może...
Ta, ja to w pracy brałem czujnik w rękę, przekręcałem kluczyk i napędzałem wkrętarka oczywiście czujnik podłączony do instalacji .Można rozkręcić licznik i sprawdzić pod katem zimnych Lutów i czy stabilizator napięcia 10v w liczniku jest sprawny. Nie wiem na ile potrafisz lutować i obsługiwać miernik.
To prawdopodobnie może być stabilizator napięcia w liczniku, ale wtedy wskaźnik temperatury cieczy też będzie szalał, standardowa i w sumie jedyna usterka tych liczników, poza pękajacą folią.
Zdemontować licznik-sprawdzić- uszkodzony stabilizator (taki mały trzy nóżki) lub upalona ścieżka.
Mam pierwszy problem, a mianowicie kabel z kierunkowskazów, ten co idzie do przełącznika, idzie bezpośrednio z stabilizatora napięcia i będę musiał kupić przerywacz.
Jeśli coś mniejszego od Raspberry/Orange Pi, to proponuję zacząć od poszukania oprogramowania niezbędnego do działania z Arduino i z modułem STM32, oraz sprawdzenia, jakie możliwości daje który moduł. Z tego, co pamiętam, STM32 jest dużo szybszy, najtańsze moduły do obu są w cenie kilkunastu zł - moduł STM32C8T6 od około 14zł, Arduino Pro Mini od 12.60zł...
W stabilizatorze napięcia.
Zrób test liczników VCDS lub VAG i będziesz wiedział o sprawności liczników . Jak test będzie prawidłowy to szukaj przed licznikiem . ( ktoś z kolegów opisywał podobny problem i winny był stabilizator napięcia więc może u Ciebie będzie to samo )
Po prostu dwustopniowa stabilizcja - często spotykane rozwiązanie. Z napięcia po pierwszym stabilizatorze można zasilać mniej ,,odpowiedzialne" elementy np. podświetlenie LED.
Potwierdzam tą super energooszczędność tego licznik. U mnie przy zastosowaniu kwarcu 500kHz i dużo gorszego stabilizatora LM2931Z-5V pobór jest na poziomie 3,5mA. Próbowałem też z obniżeniem napięcia stabilizatorem LP2950CZ 3.0V. Układ działa, głośniczek sygnalizuje zliczenie impulsów ale LCD nie działa...
Zacząłbym od błędów z VAG-a, bo te silniki nie mają bezpośredniej informacji o obrotach z alternatora, jak np, D lub TD. Obrotek jest sterowany z ECU, dodatkowo, korzysta z czujnika obrotów silnika, dodatkowo stabilizator napięcia licznika - jest co badać.
Mógłbym tak zrobić, ale miałem wrażenie, że tamten stary czujnik czasem źle pokazywał poziom benzyny, dlatego nie chciałbym tego robić, bo nie ufam mu. Wiem, że w Passatech spotyka się problem ze stabilizatorem napięcia 10V w licznikach, ale to odrębny temat.
U mnie gdy strasznie migało światło wystarczyło zmienić korek od liczników ;) Niby takie głupstwo, a jednak pomogło.
Tak jak kolega powyżej napisał, to nie jest pamięć, co tam się dzieje? Nic nie działa, czy tylko wyświetlacz motogodzin martwy, sprawdzałeś zasilanie tego licznika, w pobliżu R36 jest stabilizator, oznaczenia jego nie widać, dochodzi i wychodzi z niego napięcie.
Sprawdź czy nie ma zimnych lutów na płycie licznika i czy jest podawane napięcie ze stabilizatora. Pozdrawiam.
co do wskazania poziomu paliwa jest ok fałszuje tylko teperatura. Dodano po 4 więc zakładam że stabilizator napięcia w liczniku jest dobry.
W jakim sensie nie działa? Nie nie działa w ogóle? Na drugim zdjęciu na dole obudowy masz na czerwonym przewodzie "poszerzenie". Jest to prawdopodobnie obsadka bezpiecznika. Zaczął bym od sprawdzenia czy bezpiecznik w niej jest sprawny. Tego brakującego rezystora prawdopodobnie nie zamontował producent licznika i to raczej nie on jest przyczyną usterki....
Skleciłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/8402927600_1... Czy ma szansę zadziałać? Jeśli tak, to co zrobić, żeby układ startował nie z 0 ale z 1? Jakiś układ, który poda zaraz po włączeniu zasilania 1 impuls masowy na wejście UP? Czy przekaźniki mogą być 12V, żeby nie obciążać dodatkowo stabilizatora napięcia?
od czego te zegary masz? stabilizatory w licznikach siedzą różne 10V, 11V, ale i tak są one podłączone tylko do wskaźnika poziomu paliwa i temperatury.
:arrow:lukchm - czy podczas "falowania" (myślę, że chodzi Ci o wskazówkę szybkościomerza) wskazania przejechanej drogi są dobre czy też zaniżone ? Osobiście skłaniałbym się do sprawdzenia złączy na tablicy wskaźników ew. "zimnych lutów" - przecież po uderzeniu zaczyna działać. :arrow:Tadeusz13 - tam nie ma żadnego "tranzystora mocy". Układ szybkościomierza...
Transformator na 7V jest za mały. Jakie napięcie masz na wejściu stabilizatora?
Zdjąć plastiki i podważyć wykładzinę, zobaczysz go pod fotelami prawa strona kierowcy. lub lewa nie pamiętam już dokładnie, ale też jest stabilizator na alternatorze napięcia :).
Problem tkwi prawdopodobnie w układzie elektronicznym tej deski, a konkretnie stabilizator napięcia pozdrawiam
Nie, stabilizator dostarcza napięcie zmienne, a nie stałe. Ta kontrolki działają.
kolego najpierw zprawdz licznik tam znajduje sie stabilizator napięcia na 10 v i on po stacyjce daje 10v potem sprawdz przewód do czujnika od zegara często się przeciera w tym ukladzie jest tylko czujnik -termistor ok 1500 ohm przewód 1 żyłowy i miernik wyskalowany w temperaturze który jest zasilany ze stabilizatora i pokazuje opornośc termistora to...
Powiem Ci tak nie wiem jak wygląda to dziadostwo, bo go nigdy nie robiłem. Ale w tym, o którym mówię tak jak napisałem jest zero zabezpieczeń od strony czujników i trzeba cholernie uważać :!: Zwłaszcza czujnik paliwa. Jest tu błąd fabryczny, który usuwam diodami. Jest to nagminna usterka i w 99% leci procesor. Nieprawidłowości w instalacji powodują...
Witam, sprawa wygląda tak że jakiś czas temu kupiłem ledowy licznik do swojego skuterka, zamontowałem wszystko jak się należy, plus po stacyjce 12v, masa na akumulator (wcześniej miałem na ramie, lecz problem był taki sam). Tak jak chciałem po przekręceniu kluczyka w stacyjce włącza mi się licznik, lecz po odpaleniu silnika i np. w różnych momentach...
Sam rezystor to może być za mało. Trzeba zrobić stabilizator napięcia oparty na rezystorze i diodzie Zenera lub wykorzystać stabilizator regulowany LM317 ustawiony na 3V.
Sam robisz problemy a pozniej jesteś wielce zdziwiony. Elektrit pisze, że sprawa jest prosta jak zewrzesz czujnik i wskażnik wychyli się to patrz czujnik a jak nie to patrz dalej a co do prawa Ohma to prąd jest wprostproporcjonalny do napięci a odwrotnie proporcjonalny do oporności i jeżeli napięcie jest stabilizowane to zmiana oporności powoduje zmianę...
licznika nikt nie cofał , gdzie znajduje się ten stabilizator i na których pinach sprawdzić te napięcia
Uszkodzony stabilizator napięcia jak się nie mylę 11V
Witam mam taki pytanie gdy włącze zapłon wskaźnik temperatury wody i oleju są na maksa jaka przyczyna?nie pokazuje wcale temperatury podczas pracy na nagrzanym silniku (at)ElektrodaBot AI: Czy ostatnio... 1. Bezpośrednia odpowiedź Najczęściej przyczyną jednoczesnego wychylenia obu wskaźników temperatury (woda + olej) na maksimum już po włączeniu zapłonu...
Zakłócenia generowane przez silnik powodują reset licznika 4017. Całość zapewne zasilana z jednego źródła zasilania. Można spróbować dodać jak najbliżej wyprowadzeń zasilania licznika 4017 kondensatory filtrujące, elektrolityczny 100 uF i zwykły 100nF. Jeśli to nie pomoże można spróbować zastosować stabilizator napięcia np. LM7809 dla układu licznika...
Dzięki za podpowiedzi. Przyczyna tkwiła w ścieżce między stabilizatorem a punktami zasilania żaróweczek. Wyglądała na nie uszkodzoną a nie przewodziła napięcia. Wystarczyło wlutować mostek od nóżek stabilizatora do pierwszej lampki i po problemie. Pozdrawiam:D
to jest brak "plusa" na liczniku , najczęściej spowodowane nie umiejętną ingerencją mechanika-'ów (myślę tu o załamanej folii z naniesionym drukiem , możliwe jest też to ,że jest słaby kontakt stabilizatora napięcia (przykręconego na tylnej ściance licznika ... tak czy siak musisz wyłuskać ten licznik i go dokładnie "osłuchać". Mało prawdopodobne by...
Jeżeli tylko te wskaźniki Ci nie działają to masz uszkodzony stabilizator napięcia który jest z tyłu na liczniku. Tylko on daje zasilanie na te 2 wskaźniki. Wymień go i będzie dobrze.
Do pomiaru energii najlepsze są liczniki. Policzyć to się nawet nie da. Bo agregat to nie jest stabilizator napięcia przemiennego. Energia jest proporcjonalna do kwadratu napięcia. Dlatego : Do pomiaru energii najlepsze są liczniki.
Obydwa wejścia bramki 74132 trzeba zewrzeć razem (powstanie inwerter). Tutaj wejście bramki nie może sobie "wisieć w powietrzu". Tak jak na obrazku poniżej. Tylko rezystor R2 powinien mieć wartość dobraną do napięcia zasilającego diodę LED transoptora. http://obrazki.elektroda.pl/8895971900_1... Ponadto wejścia zerowania R0(1) i R0(2) liczników...
Faktycznie, obrazek wyszedł ... tak sobie. Kondensator ma być 47nF (ceramiczny). W zależności od przełącznika może być mniejszy lub większy - trzeba poeksperymentować (lepiej mniejszy, a już na pewno nie więcej niż 100nF). Zasilanie powinno być blokowane w pobliżu układu scalonego (niezależnie od filtru zasilacza). No i przydałby się stabilizator napięcia...
jeżeli minus deski jest ok. to moze byc uszkodzony stabilizator napięcia mała czarna kostka z trzema nóżkami
Witam pierwszy raz Widzę że problem z licznikami dręczy wielu, a odpowiedzi konkretnej chyba się nie dostanie.Czytałem o zimnych lutach,kontaktach na stykach,grzaniu całej płytki,ale tak naprawdę nic konkretnego się nie dowiedziałem.Piszą o stabilizatorze napięcia żeby poprawić luty i że jest na nim tylko nazwa producenta, ale na moim liczniku jest...
Masz gdzieś spadek napięcia na podtrzymanie pamięci. Przejrzyj dokładnie licznik od tyłu (stabilizator, zimne luty i kostki).
jakie są hasła do ww archiwów ? Witam Te hasła pojawiają się po pewnym czasie, najpierw po wciśnięciu Free a potem trzeba poczekać około 2-3 minut, tam licznik zaznaczony Boldem bije (Bold - gruba czcionka). Drugi tom można ściągnąć po upływie około 300minut od ściągnięcia tomu I. Sam miałem z tym problemy. Powodzenia i pozdrowienia
Wyłącznik oświetlenia przestrzeni bagażowej znajduje się w tylnej klapie w zamku. Jeśli chodzi o deskę, to na pierwszy rzut musisz wyjąć deskę, rozkręcić, zdemontować zegary (wyciągnąć), wszystkie styki poprawić, sprawdzić stan lutu na stabilizatorze napięcia (np. TCA700Y, LM2940T, LM78S10) no i oczywiście poprawić ten wielkoprzemysłowy lut. Wszystkie...
Podnosiłem gąbkę, był płyn od spryskiwaczy który dostawał się przez dziurawy wężyk. Wysuszyłem wszystko i sprawdziłem przewody, wężyk naprawiłem. Nie znalazłem żadnego uszkodzonego przewodu. sprawdziłem kostki przy lewym słupku pod kierownicą i przy prawym słupku. Może to jakiś stabilizator napięcia, może ten w liczniku?
Taki stabilizator niewiele da, ewentualnie telewizor będzie poprawnie działał, ale spadki napięcia będą dalej i podgrzewacz wody już nie będzie osiągał zadanej temperatury. Radzę posprawdzać wszelkie przyłącza itd, może gdzieś jest niepewny styk i na nim są znaczne spadki. Ewentualnie grubsze kable w najbardziej krytycznych miejscach, ale to może okazać...
Witam serdecznie.... Mam problem z licznikiem w E46 przedlift. Nie działa wyświetlacz, nie pokazuje że migacz włączony itd.Licznik MOTOMETER 0 263 606 341. Mam drugi licznik z polifta i przelutowałem eeprom do tego drugiego bo tamten nie miał eepromu. Niby wszystko działa ale cały czas świeci kontrolka od trakcji i na wyświetlaczu napis CODE. Miał ktoś...
Napisał mi że przy uruchamianiu na prostowniku sie tak stało, stawiam na uwalony wsad w liczniku, jeśłi nie ma czym zaprogramować to szukać drugich zegarów Ok może być wsad jak i stabilizator napięcia ,jeżeli odpalałem na prostowniku i nie działa teraz .Dzięki za porady ,ktoś wie coś w tym temacie pisać.
stabilizator napięcia licznik stabilizator licznik licznik stabilizator
dziwne literki znaki czujnik sabotażowy studnia ręcznie wiercona
renault temis amica wirnik silnika
Koszt wymiany wężownicy w urządzeniach grzewczych Woda odwróconej osmozy do roztworu pH 6,8