a na moje oko rozbierz panel sterujący nawiewami i zobaczy czy czasami jakis "spec" nie pomylił linek sterujących zaworkiem nagrzewnicy z sterowaniem kierunków nawiewów... a to ze dmuchawa nie dziala to na 100 sterownik znajdujący na rurze powietrznej nad nogami pasarzera...
Termostat silnika nie ma tu nic wspólnego , jak jest zużyty to silnik będzie się dłużej nagrzewał. Wpisz sobie w googla to znajdziesz zdjęcia gdzie taki silniczek klapy jest.
Trzeba wysunąć panel sterowania i zobaczyć która z dwóch linek pokrętła rozdziału powietrza nie działa prawidłowo. Sprawa bardzo prosta w diagnozie.
Kierunkowanie nawiewów i kąt otwarcia zaworu nagrzewnicy są na linkę. Gwałtowne szarpanie pokrętłami mści się zrzuceniem linek z zaczepów. Sama dmuchawa to już tylko elektryka. :)
nie ja pisałem temperaturę którą wskazuje wskaźnik temperatury silnika :-) ale jak dotykałem węże to obydwa były tak samo gorące. jeżeli wyłączy się nawiew a silnik pochodzi do momentu nagrzania a później włączy się nawiew to przez chwilę leci ciepłe powietrze a po kilku sekundach leci już chłodniejsze. A w kokpicie nie ma linek bo wcześniej rozkręcałem...
zdemontować panel i sprawdzić czy nie jest wyczepiona lub pęknięta jedna z linek od sterowania przelotami w obudowie nagrzewnicy
Zanim zaczniesz wyrywać deskę to zdemontuj panel sterowania nadmuchów i sprawdź jak pracują linki klap (przy wypinaniu linek uważaj żeby ci spinki w kosmos nie poleciały).
Witam ! Rozkręcałem dziś nawiewy no i przeciągnąłem linkę odpowiedzialną za zimno i ciepło?teraz nie da rady jej wsunąć z powrotem . Czy ktoś wie jak to naprawić ? Może ktoś miał kiedyś podobnie ? Pozdrawiam !
Trzeba jeszcze zdemontowac całą ramkę gdzie siedzi radio i ostrożnie z panelem bo urywają się zatrzaski trzymające pancerze linek.
W moim przypadku był problem z linką...
Już nie pamiętam, Tolka miałem dość dawno. Wywalisz środkowy tunel i będzie dojście.
Padła bateria od laptopa, podłącze vcdsa ale dopiero rano, a może ktoś wie gdzie jest drugi silniczek bo nie mogę go namierzyć, jeden jest pod nogami kierowcy ( ten wymieniłem pracuje) , kierunek nawiewu jest na linkę, nawiew z zewnątrz - wewnątrz słychać jakby chodził jest jeszcze jakiś?
Witam, regulacja i wszystko inne sprawne, lecz chyba linka mi się obluzowałą czy coś podobnego. Trzeba zwyczajnie ją naciągnąć, tylko nie wiem gdzie to zrobić. Leci ciepłe powietrze ale słabo, zimnym dmucha, gdy mam już przekręcone na 3/4. 1/4 na zimnym pokrętło nie ma żadnego oporu, więc tylko i wyłącznie stawiam na linkę. Teraz tylko jak się uporać...
ta gorna ma chyba jeszcze sterowanie nawiewów za pomoca linek, oczywisie wszysto sie da ale to nie jest tylko kwestia przełozenia panelu. W climietronic masz wszystko strowane elektrycznie, jest kupa czujnikow do tego inna elektryka, ogolnie duzo roboty, ale oczywiscie wszystko jest mozliwe :)
Witam od 2 tygodni posiadam golfa 3 1.6 benzyna/gaz nie działa prawe pokretło od kierunku nawiewu sprawdziłem panel dmuchawy ruchome cześci wszystkie działaja niewiem jest możliwe żeby linka sie zerwała prosiłbym o krótką informacje jak sie dostać do tych linek i na co uważać podczas montażu/demontażu
Zacznij od sprawdzenia linek od regulacji nawiewu...
Dziękuję za informację,jutro spróbuję się dostać do tych linek :D .
pokrętła ruszają klapkami takimi w astrze o ile się nie mylę nie jest to na lince tylko takich stalowych drutach
Witam też walczyłem nie raz z nawiewami ,jeżeli test to klimą która otwiera i zamyka klapy elektrycznie to napewno ma sterownik I trzeba go zresetować, jeżeli klapy otwierane są za pomocą linek i cięgien, to pozostaje rozbierać i dążyć do tego żeby "klapy zamykały się idealnie ,czasami nie trzeba zwalać całej konsolli ,dostęp jest od dołu boku ,zależy...
Dziękuję szczególnie "Beniemu". Dostałem się do tych żarówek, były 2 szt. Dodam, że nie musiałem odpinać linek sterujących nawiewami, a osłnę zewnętrzną konsoli demontuje się po uwolnieniu plastikowego zatrzasku spodniej części obudowy. Znajduje się on nad pokrętłem dmuchawy z lewej strony.
Te elementy psują się ciągle i może z nimi być sporo kłopotu. Ja miałem zagiętą linkę sterującą nawiewem i zablokował mi się nawiew w pozycji na nogi. Dużo grzebania by to naprawić.
Tu nie ma linek, jest silniczek elektryczny, który steruje wszystkim.
Jeśli chodzi o opornik to jeśli jest spalony to na 1 na 4 biegu działa tak samo na Max, powinno być od 1 do 4 coraz szybsze obroty. Sterowanie obiegiem zam/otw jest raczej na lince wiec może tylko spadła chyba że jest klimatronik to wtedy sterowanie odbywa się przez panel i moduły
Witam. Trochę to dziwne, że przy włączonej dmuchawie nawiew działa prawidłowo. Myślę , że przełącznik nawiewu steruje przepustnicami za pomocą linek. Sprawdź czy nie wypadł pancerz z zaczepu i przepustnica ciepłego powietrza nie jest częściowo otwarta. Miałem tak w Astrze. Pozdrawiam
A nie trzeba zdjąć gałek i odkręcić pod nimi mocowań do linek?
Dzięki za info. Urządzenie działa w ten sposób, że po włączeniu (przy zimnym piecu) prąd płynie na cewkę, która przez linkę podnosi klapkę nawiewu powietrza do paleniska. Po osiągnięciu przez kocioł zadanej temperatury sterownik odcina prąd na cewkę i klapka opada pod swoim ciężarem. Zakładam, że muszę tak dobrać termistor aby przy ustawieniu regulatora...
Mam problem z linką regulującą nawiew. Wypadło mi kolanko kończące linkę idącą od pokrętła regulacji temperatury do klap. Kolanko to wyczuwalne jest pod klapami od strony pasażera. Kolanko to nie chce wskoczyć na swoje miejsce - pasuje praktycznie w każdej pozycji. Miałem kiedyś podobny problem, ale wyżej wymienione kolanko udało się wsadzić na swoje...
Sprawdź linkę która wychodzi z pokrętła od regulacji dystrybucji powietrza (w środkowej konsoli, wykręcasz śruby które znajdziesz po wyciągnięciu popielniczki i lekko ciągniesz panel wentylacji. Tam będą wchodzić dwie linki, jedna do ustawiania ciepłego powietrza, druga właśnie do regulacji, którędy ten nawiew ma być.
Linkę można zamontować tylko w jednej pozycji, jeśli ustawienie nie pokrywa się z kierunkiem nawiewu to pewnie mechanizm przeskoczył na zębatce Przy ustawieniu nawiewu na przednią szybę linka ma być całkowicie wyciągnięta z pancerza
Ehhhhh czyli do linek :( to troche bedzie z tym zabawy.... tylk jak dostac sie do tych linek ???
Witam w caro plus i atu plus z tego co pamiętam trzeba wykręcić śruby pod włącznikiem awaryjnych i zegarkiem (podważyć śrubokrętem zegarek, przełączniki po kolei wypychać od tyłu), natomiast w okolicach lewarka czarny plastik trzyma się na zatrzaskach. Jak już uda się odsunąć nieco cały panel, należy odłączyć złącze elektryczne, złącze od sterowania...
Jeśli chodzi o żarówki,to jeśli będziesz kupował to kup na 14V.Lanos ma podwyższone napięcie i takie 12V palą sie po około 2 tygodniach. Co do spinek zaczepów.Można je po uszkodzeniu pokleić(np.klej kropelka).Ceny tych linek są różne.U mnie w jednym ze sklepów,za linkę sterowania kierunkiem nawiewu zawołali mi 18 zł. :crazyeyes:
uważaj bo przy tym całym osprzęcie od sterowania nawiewani pękają mocowania do linek ( jak będziesz miał niefart to zostanie ci zabulić pewnie z 5 stówek za to w sarwisie )
dziękuje bardzo za sugestie sprawdzę linkę
Pod maską z lewej strony nad kolektorem wydechowym masz magiczną czarną kulę ona prawdopodobnie jest temu winna. Sprawdź zdejmując z niej wężyk czy masz tam podciśnienie. Całość działa na siłownikach pneumatycznych i stąd brak linek.
uszkodzona jest linka sterująca klapką która określa rodzaj nawiewu dostęp do linki i jej zaczepów z lewej stony kolumny środkowej/od strony kierownicy/. trzeba się mocno pochylić lub położyć na progu do wymiany linka/urwane zaczepy/ wymieniałem idąc poi palcu położonym na lince
autoklima nie ma linek jest potencjometr cieplo zimno nie wiem dlaczego ciagle cieplo wieje
Zawór i klapka, to tak robili ? Jak sprawdziłeś linkę i czy klapka się domyka ? Masz to wszystko rozebrane, że wiesz że wymieniony grzejnik jest gorący ? W "moim" oplopodobnym modelu, grzejnik podtrzymuje i dociska plastykowy klips, jak pęknie, grzejnik opada i powietrze zamiast przepływać przez żeberka grzejnika, omija je lecąc obok grzejnika, nie...
juz ok zerwany plastik przy lince dzieki za sugestie
Skoro wymieniłeś pokrętła i to nic nie dało to albo masz zerwaną linkę co łatwo sprawdzić albo uszkodzoną klapę od zmiany nawiewu.
Witam, mam problem z astrą G 2.0 DI, mianowicie brak ciepłego nawiewu, chłodniczkę sprawdzałem i przechodzi przez nią woda swobodnie, linkę od pokrętła też sprawdzałem i działa prawidłowo, jednak ciepłego nawiewu brak, proszę o pomoc
Opornicy szukaj za wentylatorem w tunelu powietrznym, jeśli słyszysz wentylator znajdziesz opornicę. Kierunki nawiewu bez klimatronica sterowane są zazwyczaj linką sprawdż czy cięgno i pancerz linki jest umocowane.
Ja akurat mam brak ogrzewania w Vito v230 benzynowy. Dzisiaj rozbierałem elektrozawór i okazało się, że po stronie cewki dostał sie płyn ponadto już uszczelki są sparciałe. Myślę, że poszło mi uzwojenie cewki od tej wody ( płynu) . Te elektrozawór jest w sąsiedztwie kielicha przedniego amortyzatora w pobliżu obudowy filtra powietrza na wysokości przepływomierza...
aaa,i sterowanie klapami realizowane za pomocą linek mieści się w tych kryteriach? To też elektryka? No nie wiedziałem...... A ile tam wolt leci w lince,a ile w pancerzu?
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Okazało się, że prawdopodobnie przy kradzieży radia złodziej razem w przewodami naruszył, albo ja wkładając te przewody naruszyłem cięgniki od regulacji temperatury nawiewu, którymi regulator był połączony z całym mechanizmem wentylacyjnym. Po demontażu panelu sterującego i podczepieniu tych linek regulacja znów zaczęła działać. Niestety koszt całej...
Sprawdź linkę z panelu nawiewu. Lubi się odczepiać od uchwytu i wtedy zawór nie jest całkowicie otwarty. Niestety, aby dostać się do tego trzeba ściągnąć prawą stronę zegarów a potem dostać się do śrub przytrzymujących deskę. Ewentualnie od strony silnika ale to musisz się liczyć z koniecznością wyciągnięcia całego nawiewu. Po prostu sprawdź te dwa...
Jeśli dobrze pamiętam sam wymiennik ciepła w Astrze f da się wymienić bez demontażu deski rozdzielczej ale czy reszta wyjdzie dołem....nie wiem.Warto spróbować. Często się zdarza ze jak coś wleci w te systemy klap to przez pokręcanie na siłę pękają przyłącza linek a nawet ośki klap...
Tak. Jak ruszam linką to mechanizm zmienia pozycję. Tak jak powinien.
Problem lezy na 90% w klapach sterujących. A żeby być pewnym na 100%, trzeba sprawdzić przewody od nagrzewnicy czy są gorące. Nagrzewnica ma dwa obiegi - ciepły i zimny. U ciebie klapa zatrzymała się na zimnym. Nie wiem jak to tam w Astrze jest zrobione, ale trzeba się dostać do linek/cięgien czy co tym steruje i wybadać problem.
linek sprząc kosiarka linek linek stroi
samsung rs68n zmywarka brudzi schemat suszarka
Bezpiecznik pompy paliwa Nissan Primastar - lokalizacja i wymiana Radio w Mercedesie W210 2.4 V6 gaśnie przy ruszaniu