Nacisnij na tulejkę wychodzaca z pancerza. W naturze robi to pedał sprzegła .
ja mam seata z 2000 roku i miałem tak samo wystarczyło popuścić nakrętke na końcu linki i wszystko jest okej
Zalezy jak bardzo "prawe" rece masz.Zaznacz sobie odleglosc konca linki do nakretki M6 przy lapie sprzegla (pod maska) zeby potem mniej wiecej tyle samo wkrecic nakretke.Nastepnie odkrecasz te nakretke , linka sie luzuje Potem rozpinasz ja z pedalu juz w aucie i wyciagasz od strony komory silnika.Montaz w kolejnosci odwrotnej , na koniec regulujesz...
Nie ma sprawy.Zycze powodzenia. Napisz jak Ci poszlo. Rowniez pozdrawiam.
Wymień linkę sprzęgła i po kłopocie
Wymieniałem raz linkę sprzęgła w Seicento. Niby proste. Tyle, że to było w Anglii i co się z tym wiąże musiałem odsunąć konsolę żeby to pieruństwo zza niej wytargać, bo sobie ją po ścianie grodziowej puścili.
Umieściłem "Sam naprawiam Citroen Saxo Xsara Picasso Berlingo" w pdf na Forum . Pobierz i naprawiaj
To wygląda na samoregulator, w caddy mam identyczną linkę.
Sprawdź jeszcze linkę sprzęgła czy jest dobrze założona. Była założona blokada samo regulatora linki podczas rozbiórki? Ewentualnie jest jeszcze uszkodzony docisk. Tak po za tym chyba nic innego narazie nieprzychodzi mi do głowy.
co mogło się stać? popraw masy podkładał podkładkę pod linkę sprzęgła, tak by wyżej łapało. hehe
Moim zdaniem warto się przyjrzeć lince sprzęgła, a co do chrupnięcia to wydaje mi się że po dłuższym postoju olej ocieka do dolnej części skrzyni i przez to nie kasuje luzów.
a jak sie odpowietrza taki układ?
Naciśnięcie sprzęgła odłącza korbowód od skrzyni biegów, a starter jest połączony właśnie przez sprzęgło, także naciśnięcie sprzęgła lub ślizgające się sprzęgło spowoduje bardzo luźne działanie startera, a włączenie biegu dodatkowo powoduje przeniesienie napędu ze startera na koło. Podejrzewam, że masz za mocno naciągniętą linkę sprzęgła. Można ją regulować...
Żeby wsteczny był wbijany elektronicznie to musiałbyś mieć w silniku jakiś elektromagnes. Chyba że ma skrzynię automatyczną. Wtedy ok. Jednak przy manualnej (a strzelam że masz manualną, skoro masz linkę od sprzęgła :P), to skrzynia jest w pełni mechaniczna. A przypadkiem to nie jest do rozrusznika? XD. Bo jeśli nie, to będzie czujnik zapiętego biegu.
Jeżeli wybierak nie ma żadnych luzów ani nie zapiekł się na tulejkach o ile takowe są to podejrzewał bym sprzęgło. Sprzęgło masz tam na lince czy hydrauliczne? Pedał przy wciskaniu sprzęgła czujesz opór od początku? czy pod sam koniec? Jeśli masz na lince spróbuj delikatnie podciągnąć linkę.. Jak wciśniesz sprzęgło do podłogi, wrzucisz bieg to po delikatnym...
Napraw sprzeglo i bedzie po klopocie. Czekałem na tak trafną diagnozę :spoko: Dodatkowo do wymiany "łożyska" łapy sprzęgła. Sprawdzę w czwartek, może masz rację i łapa "pływa". W którym miejscu się zrywa? Zrywa się przy końcówce linki przy łapie zaraz przy śrubkach, zostaje jakieś 1-2 cm linki z tym "bączkiem" aluminiowym. Mam wrażenie jakby kąty były...
Może olej w skrzyni biegów? Albo źle wyregulowane sprzęgło. Jak sprzęgło nie rozłącza dobrze napędu, to ciężko ci wbić bieg, a wtedy możesz do końca biegu nie wbić, więc wyskoczy :) . Podciągnij lekko linkę od sprzęgła. No i wymień olej :) .
I tak nie naprawisz..nowa linka cię ratuje, i żebyś jej od razu nie zepsuł...a starą zdemontuj, jak kolega wyżej podpowiada. pozdrawiam
Nie powinno być problemu.Zdejmujesz linke z plastiku na pedale i musisz ja wyszarpac od strony maski.Trzyma ja taki plastik na zatrzaski.Dostep nie jest najgorszy.Rozkrecona na maxa linke zakładasz na pedał,potem na wajche w skrzyni i regulijesz srubka na panceży naciąg.20 min i po sprawie.Powodzenia.
W tym aucie nie ma żadnej filozofii wyjmujesz starą a w jej miejsce zakładasz nową i po temacie
Jeśli jest na wzór megane I 1.4 8v 75km to nie ma regulacji ani przy pedale ani przy widełkach. Jak podaje źrodło WKŁ : "Nacisnąć pedał sprzęgła, aby końcówka pancerza uległa zamocowaniu w sprężystym uchwycie. Regulacja linki nastąpi samoczynnie"
Też mam problem z tą nieszczęsną linką, mianowicie sama wymiana przebiegła poprawnie, problem z tym, że urwały się obie śruby mocujące do grodzi, ma ktoś jakiś patent na naprawę w tym miejscu?? Problem w tym, że jedna dziura w środku auta jest zasłonięta jakimś profilem :/
Każde sprzęgło ma regulacje, podciągnij linkę wydłużając ją. Przedmówcy mają trochę racji że sprzęgło się z czasem ułoży i trzeba będzie dokonać korekty.
Gdzie można nabyć linkę sprzęgła bo mi dziś strzeliła? Silnik chiński oczywiście poj 66
Na początek to możesz sprawdzić linkę, ale bardziej bym obstawiał sprzęgło.
Hehe a swoją rometkę wrzuciłem do rowu i okopałem , bo co 30 sec gasła.Siła była tak duża że oderwało podnóżek i linkę sprzęgła
Jerzeli mówisz o twardej gumce w karoserii to poprostu ją się wyjmuję na siłę. To jest tylko Polonez.
Masz samonapinacz na lince czy na pedale?
w clio masz samoregulator w pedale sprzegła możliwe że jest uszkodzony lub linka sie za bardzo naciągła ,ale raczej to pierwsze
Sprzęgło do regulacji, trzeba ciut naciągnąć linkę.
No ok spróbuję. Dokładnie taki mam problem. Miałem kompresję normalną. po chwili kopka zrobiła się luźna i rusza się jak chce bez jakiejkolwiek kompresji. A jest jakaś poza tym łatwa metoda na naciągnięcie tej linki na sprzęgle? Bo tato coś mi na ten temat mówił ale nie zrozumiałem do końca jak to miałem zrobić. chodziło o przekręcanie podajże łożyska...
Masz za słabo napiętą linkę sprzęgła.
Gdyby sprzęgło się skleiło, to by motocykl ruszył po wrzuceniu biegów. Objawy wskazują na tzw. ciągnięcie sprzęgła, czyli niepełne rozłączenie. Zwykle problem stanowi olej, który jest bardziej lepki w niskich temperaturach. Jak silnik (olej) się rozgrzeje to problem powinien zniknąć. Jeśli luz dźwigni sprzęgła nagle się powiększył, to sprawdź linkę...
Właśnie uruchomiłem swoją mf-ke po bardzo długim postoju. Mam tylko jedną linkę do sprzęgła z tego co tu wyczytałem powinna być druga do hamulca, tylko nie wiem gdzie ją założyć?
Czy przerobisz na linkę czy nowy wysprzęglik. To i tak skrzynia do wyjścia. Więc po co kombinować?.
Cześć. Dotyczy Citroen C4 Grand picasso. Rok 2007 diesel. Montuję dwumasę, ale nie wiem jak odpiąć od skrzyni biegów linkę sprzęgła. Prośba o pomoc.
Siemanko Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem w berlingo. Niekiedy zdarza się, że podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła przed zmianą biegu pedał wpada w podłogę i czuje się pod noga jak gdyby linka pękła ale jeżeli podważy się pedał butem to wraca on do normalnego ustawienia i wszystko niby jest ok oczywiście do momentu aż znów pedał wpadnie. Linkę...
kolego sprawdź linkę sprzęgła zawiera samoregulator, który lubi paść. miałem ten sam problem, przy wciskaniu pedału sprzęgła wydawało ono chroboczący dźwięk i nie mogłem wybić ani wbić biegu. teraz z kolei pojawił się problem z biegiem 2 i R. o ile 2 jeszcze da się wbić to z R jest gorzej lubi wyskoczyć. teraz ma zagadkę czy linki wybieraka do wymiany...
Wymieniłem linkę sprzęgła na nową. Po tym pękanie łącznika się skończyło.
Pedał sprzęgła bierze bardzo nisko. Powiedziałbym, że pierwsze 5 cm od góry pedał jest zupełnie luźny, a dopiero potem czuć opór hydrauliki. Jak sprzeglo jest zuzyte, czyli tarcza sprzegla ciensza, docisk (sloneczko) wypycha lozysko i pedal sprzegla bierze od samej gory. Pozdrawiam. Tak było w starszych autach z linką sprzęgła a nie z hydraulicznym.
Dla mnie skończona tarcza sprzęgła,ale lepiej wymień komplet całego sprzęgła i sprawdź jeszcze raz linkę.
Powiem Ci, że dokręcenie tej śruby o takie parametry to pikuś. Czyli kwestia pokrętła i to takiego najlepiej na 3/4 cala i nasadki 19 dwunastokątnej też na 3/4 cala. Problem rozbija się o zablokowanie tego koła przy dokręcaniu, bo jak nie masz sprzętu do tego to zapomnij, że to zrobisz. Ta śruba jest bardzo twarda (12.9) i rozmiar też jest konkretny...
Sprawdzić linkę sprzęgła, a jak jest ok to sprzęgło może się kończyć.
Jeśli dobrze rozumiem sprzęgło ciągnie cały czas ? Podciągnij linkę sprzęgła
A w tym modelu nie ma problemu z linką sprzęgła, którą dla spokoju wymienić razem z wymiana sprzęgła?
Daj sobie spokuj, skoro pisałeś w poprzednim temacie, że sprzęgło brało od połowy...zakładaj nową linkę, nawet manualną, wyreguluj i w pedał... Pod tym zielonym dekielkiem, jak pisze kolega mortego jest rzeczywiście dżwignia, ale jest też sprężyna, a pod dżwignią jest łożysko dopiero pod nim jest popychacz...a jak zaczniesz przestawiać na frezach to...
Dzięki za pomoc Ostatnie pytanie - z której strony zakładam linkę sprzęgła? Od strony pedału, czy silnika? Pytam na wypadek, gdybym musiał ją wymienić To skomplikowana czynność? Dzięki Bartek.
Kolega pisał, że ma linkę. Gdzie tak napisał? Pisał, że mechanik wymieniał sprzęgło i linkę sprzęgła. One powinny mieć lekki opór, ale powinny się obracać.
Więc wyreguluj układ sterowania linką sprzęgła ;)
Linkę sprzęgła sobie podciągnij.
sprząc linek wymiana linek sprząc linek sprząc wymiana
lexia sterowniki interfejsu volvo silnika karta podczerwień
webasto thermo90st webasto thermo90st
Nice Robus 600 - 4 mignięcia diody LED - fotokomórki lub STOP Opis wyłącznika świateł w Oplu Corsie