Nacisnij na tulejkę wychodzaca z pancerza. W naturze robi to pedał sprzegła .
ja mam seata z 2000 roku i miałem tak samo wystarczyło popuścić nakrętke na końcu linki i wszystko jest okej
Zalezy jak bardzo "prawe" rece masz.Zaznacz sobie odleglosc konca linki do nakretki M6 przy lapie sprzegla (pod maska) zeby potem mniej wiecej tyle samo wkrecic nakretke.Nastepnie odkrecasz te nakretke , linka sie luzuje Potem rozpinasz ja z pedalu juz w aucie i wyciagasz od strony komory silnika.Montaz w kolejnosci odwrotnej , na koniec regulujesz...
Nie ma sprawy.Zycze powodzenia. Napisz jak Ci poszlo. Rowniez pozdrawiam.
Wymień linkę sprzęgła i po kłopocie
Umieściłem "Sam naprawiam Citroen Saxo Xsara Picasso Berlingo" w pdf na Forum . Pobierz i naprawiaj
To wygląda na samoregulator, w caddy mam identyczną linkę.
Wymieniałem raz linkę sprzęgła w Seicento. Niby proste. Tyle, że to było w Anglii i co się z tym wiąże musiałem odsunąć konsolę żeby to pieruństwo zza niej wytargać, bo sobie ją po ścianie grodziowej puścili.
co mogło się stać? popraw masy podkładał podkładkę pod linkę sprzęgła, tak by wyżej łapało. hehe
Sprawdź jeszcze linkę sprzęgła czy jest dobrze założona. Była założona blokada samo regulatora linki podczas rozbiórki? Ewentualnie jest jeszcze uszkodzony docisk. Tak po za tym chyba nic innego narazie nieprzychodzi mi do głowy.
a jak sie odpowietrza taki układ?
Moim zdaniem warto się przyjrzeć lince sprzęgła, a co do chrupnięcia to wydaje mi się że po dłuższym postoju olej ocieka do dolnej części skrzyni i przez to nie kasuje luzów.
Napraw sprzeglo i bedzie po klopocie. Czekałem na tak trafną diagnozę :spoko: Dodatkowo do wymiany "łożyska" łapy sprzęgła. Sprawdzę w czwartek, może masz rację i łapa "pływa". W którym miejscu się zrywa? Zrywa się przy końcówce linki przy łapie zaraz przy śrubkach, zostaje jakieś 1-2 cm linki z tym "bączkiem" aluminiowym. Mam wrażenie jakby kąty były...
I tak nie naprawisz..nowa linka cię ratuje, i żebyś jej od razu nie zepsuł...a starą zdemontuj, jak kolega wyżej podpowiada. pozdrawiam
Nie powinno być problemu.Zdejmujesz linke z plastiku na pedale i musisz ja wyszarpac od strony maski.Trzyma ja taki plastik na zatrzaski.Dostep nie jest najgorszy.Rozkrecona na maxa linke zakładasz na pedał,potem na wajche w skrzyni i regulijesz srubka na panceży naciąg.20 min i po sprawie.Powodzenia.
W tym aucie nie ma żadnej filozofii wyjmujesz starą a w jej miejsce zakładasz nową i po temacie
Jeśli jest na wzór megane I 1.4 8v 75km to nie ma regulacji ani przy pedale ani przy widełkach. Jak podaje źrodło WKŁ : "Nacisnąć pedał sprzęgła, aby końcówka pancerza uległa zamocowaniu w sprężystym uchwycie. Regulacja linki nastąpi samoczynnie"
Też mam problem z tą nieszczęsną linką, mianowicie sama wymiana przebiegła poprawnie, problem z tym, że urwały się obie śruby mocujące do grodzi, ma ktoś jakiś patent na naprawę w tym miejscu?? Problem w tym, że jedna dziura w środku auta jest zasłonięta jakimś profilem :/
Gdzie można nabyć linkę sprzęgła bo mi dziś strzeliła? Silnik chiński oczywiście poj 66
Żeby wsteczny był wbijany elektronicznie to musiałbyś mieć w silniku jakiś elektromagnes. Chyba że ma skrzynię automatyczną. Wtedy ok. Jednak przy manualnej (a strzelam że masz manualną, skoro masz linkę od sprzęgła :P), to skrzynia jest w pełni mechaniczna. A przypadkiem to nie jest do rozrusznika? XD. Bo jeśli nie, to będzie czujnik zapiętego biegu.
Hehe a swoją rometkę wrzuciłem do rowu i okopałem , bo co 30 sec gasła.Siła była tak duża że oderwało podnóżek i linkę sprzęgła
Jerzeli mówisz o twardej gumce w karoserii to poprostu ją się wyjmuję na siłę. To jest tylko Polonez.
Naciśnięcie sprzęgła odłącza korbowód od skrzyni biegów, a starter jest połączony właśnie przez sprzęgło, także naciśnięcie sprzęgła lub ślizgające się sprzęgło spowoduje bardzo luźne działanie startera, a włączenie biegu dodatkowo powoduje przeniesienie napędu ze startera na koło. Podejrzewam, że masz za mocno naciągniętą linkę sprzęgła. Można ją regulować...
Masz samonapinacz na lince czy na pedale?
w clio masz samoregulator w pedale sprzegła możliwe że jest uszkodzony lub linka sie za bardzo naciągła ,ale raczej to pierwsze
Może olej w skrzyni biegów? Albo źle wyregulowane sprzęgło. Jak sprzęgło nie rozłącza dobrze napędu, to ciężko ci wbić bieg, a wtedy możesz do końca biegu nie wbić, więc wyskoczy :) . Podciągnij lekko linkę od sprzęgła. No i wymień olej :) .
No ok spróbuję. Dokładnie taki mam problem. Miałem kompresję normalną. po chwili kopka zrobiła się luźna i rusza się jak chce bez jakiejkolwiek kompresji. A jest jakaś poza tym łatwa metoda na naciągnięcie tej linki na sprzęgle? Bo tato coś mi na ten temat mówił ale nie zrozumiałem do końca jak to miałem zrobić. chodziło o przekręcanie podajże łożyska...
Jeżeli wybierak nie ma żadnych luzów ani nie zapiekł się na tulejkach o ile takowe są to podejrzewał bym sprzęgło. Sprzęgło masz tam na lince czy hydrauliczne? Pedał przy wciskaniu sprzęgła czujesz opór od początku? czy pod sam koniec? Jeśli masz na lince spróbuj delikatnie podciągnąć linkę.. Jak wciśniesz sprzęgło do podłogi, wrzucisz bieg to po delikatnym...
Ten układ z linku w #1 ma słabe ujemne sprzężenie zwrotne (widać to choćby z faktu, że do wzmocnienia prawie 30dB opornik sprzężenia zwrotnego jest 390k, a opornik wejściowy 10k - gdyby sprzężenie zwrotne było silniejsze, wystarczyłaby proporcja 33:1, a nawet nieco mniej), a konstrukcja stopnia wyjściowego wprowadza spore zniekształcenia (choćby z powodu...
Masz za słabo napiętą linkę sprzęgła.
Odgrzewam temat.interesują mnie zamienniki łożysk do skrzyni F13.Ta stara skrzynia ma luzy międzyzębne między mechanizmem różnicowym a zębatką napędzającą na wałku głównym.Konkretnie łożyska mechanizmu różnicowego i wałka głównego.
Siemanko Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem w berlingo. Niekiedy zdarza się, że podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła przed zmianą biegu pedał wpada w podłogę i czuje się pod noga jak gdyby linka pękła ale jeżeli podważy się pedał butem to wraca on do normalnego ustawienia i wszystko niby jest ok oczywiście do momentu aż znów pedał wpadnie. Linkę...
Cześć. Dotyczy Citroen C4 Grand picasso. Rok 2007 diesel. Montuję dwumasę, ale nie wiem jak odpiąć od skrzyni biegów linkę sprzęgła. Prośba o pomoc.
Gdyby sprzęgło się skleiło, to by motocykl ruszył po wrzuceniu biegów. Objawy wskazują na tzw. ciągnięcie sprzęgła, czyli niepełne rozłączenie. Zwykle problem stanowi olej, który jest bardziej lepki w niskich temperaturach. Jak silnik (olej) się rozgrzeje to problem powinien zniknąć. Jeśli luz dźwigni sprzęgła nagle się powiększył, to sprawdź linkę...
Wymieniłem linkę sprzęgła na nową. Po tym pękanie łącznika się skończyło.
Powiem Ci, że dokręcenie tej śruby o takie parametry to pikuś. Czyli kwestia pokrętła i to takiego najlepiej na 3/4 cala i nasadki 19 dwunastokątnej też na 3/4 cala. Problem rozbija się o zablokowanie tego koła przy dokręcaniu, bo jak nie masz sprzętu do tego to zapomnij, że to zrobisz. Ta śruba jest bardzo twarda (12.9) i rozmiar też jest konkretny...
Pedał sprzęgła bierze bardzo nisko. Powiedziałbym, że pierwsze 5 cm od góry pedał jest zupełnie luźny, a dopiero potem czuć opór hydrauliki. Jak sprzeglo jest zuzyte, czyli tarcza sprzegla ciensza, docisk (sloneczko) wypycha lozysko i pedal sprzegla bierze od samej gory. Pozdrawiam. Tak było w starszych autach z linką sprzęgła a nie z hydraulicznym.
Każde sprzęgło ma regulacje, podciągnij linkę wydłużając ją. Przedmówcy mają trochę racji że sprzęgło się z czasem ułoży i trzeba będzie dokonać korekty.
Na początek to możesz sprawdzić linkę, ale bardziej bym obstawiał sprzęgło.
kolego sprawdź linkę sprzęgła zawiera samoregulator, który lubi paść. miałem ten sam problem, przy wciskaniu pedału sprzęgła wydawało ono chroboczący dźwięk i nie mogłem wybić ani wbić biegu. teraz z kolei pojawił się problem z biegiem 2 i R. o ile 2 jeszcze da się wbić to z R jest gorzej lubi wyskoczyć. teraz ma zagadkę czy linki wybieraka do wymiany...
Jeśli dobrze rozumiem sprzęgło ciągnie cały czas ? Podciągnij linkę sprzęgła
Sprawdzić linkę sprzęgła, a jak jest ok to sprzęgło może się kończyć.
Właśnie uruchomiłem swoją mf-ke po bardzo długim postoju. Mam tylko jedną linkę do sprzęgła z tego co tu wyczytałem powinna być druga do hamulca, tylko nie wiem gdzie ją założyć?
Więc wyreguluj układ sterowania linką sprzęgła ;)
A w tym modelu nie ma problemu z linką sprzęgła, którą dla spokoju wymienić razem z wymiana sprzęgła?
Linkę sprzęgła sobie podciągnij.
Ciekawym układem jest PHONO2 z pierwszego linku - zawiera kawałek sprzężenia zwrotnego, co pomoże w zredukowaniu zniekształceń. Należy liczyć na wzmocnienie rzędu 1500-2200, czyli optymalne do Twoich potrzeb. Napięcie zasilania 230-260V, wymagany prąd: kilka mA. Można pozyskać z dwóch transformatorów 12V spiętych ze sobą uzwojeniami niskonapięciowymi,...
A może z linką sprzęgła było kombinowane.
Witam. Masz problem ze sprzęgłem za mało wysprzęgla, miałem to samo w mojej renówie zamontowałem wkładkę na linkę sprzęgła żeby ją skrócić i wszystko gra.
A mi to wygląda, że zgniła masa silnika i prąd zamyka się linką sprzęgła, a ta z nadmiaru ciepła wyciąga się (lub skraca pancerz).
Kolega pisał, że ma linkę. Gdzie tak napisał? Pisał, że mechanik wymieniał sprzęgło i linkę sprzęgła. One powinny mieć lekki opór, ale powinny się obracać.
Jeśli uruchomisz tą przetworniczkę z linku osiągniesz to co chcesz. V_FB to napięcie feedback czyli sprzężenie zwrotne i dwa punkty w tym układzie tak oznaczone musisz połączyć. Nie napisałeś jaką moc chcesz uzyskać. Tu uzyskasz kilka miliamperów :) Zamiast R_VAR wstaw potencjometr 50kΩ i za jego pomocą ustawisz sobie 9,5V.
Dzięki za pomoc Ostatnie pytanie - z której strony zakładam linkę sprzęgła? Od strony pedału, czy silnika? Pytam na wypadek, gdybym musiał ją wymienić To skomplikowana czynność? Dzięki Bartek.
Do tego typu motocykli zwykle wchodzi od 1 l do 2 l oleju. Więc jeśli masz oleju "pod korek", to aż dziwne, że ci odmą nadmiaru nie wywala :P. A sprawdzałeś, czy przypadkiem nie masz bardzo luźnej linki? Bo może być na lince sprzęgła dodatkowa sprężyna, która odbija klamkę, ale sama dźwignia linki może nie być napięta. Wtedy de facto próbujesz wbić...
podreguluj linkę sprzęgła za mały luz
Wymieniłem całą linkę sprzęgła i działa. Mogę jeździć :D.
Jak wyczepić sprawnie linkę sprzęgła od pedału?Tam jest ciężko dojść!
To zostało odłączyć linkę sprzęgła żeby sprawdzić czy sprzęgło istotnie działa.
Sprawdz linkę sprzęgła , ale raczej trzeba zdemontować skrzynię biegów.Sprzęgło raczej jest "trup", do wymiany.
Trzeba powtórzyć operacje sprzed 4lat.Druga opcja do pojedyncze włókna linki już pękają i trą w pancerzu.Jeśli czyszczenie i smarowanie nie pomoże to linki do wymiany(wbrew pozorom nie są wieczne i się zużywają).Mowa o linkach łączących lewarek ze skrzynią biegow.Jeśli sprzęgło OK to zostawiamy je i linkę sprzęgła w spokoju.
Spróbuj wymienić linkę sprzęgła,bo jeżeli Ci podciągnął i było przez jeden dzień dobrze znacz że zaczyna się troczyć w środku.
A takie pytanie czy powinno być tak że wcisne 1/4 nawet nie,pedału sprzęgła to mogę wrzucać biegi bez problemu a wymieniłem linkę sprzęgła i sprzęgło na nowe,a linka sprzęgła z samoregulacja, czy może linka źle ustawiona?
W moim samochodzie sprzęgło żyje własnym życiem. Najczęściej to samoregulatory linek sprzęgła żyją własnym życiem :D
Z tą masą przez linkę sprzęgła to logiczne nawet. Lecę sprawdzić bo już mi ręce opadają z tym samochodem
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Dzięki wszystkim za pomoc mam ogarniete. Linkę od sprzęgła trzeba było zaczepić o wystającą wajchę.
Linkę sprzęgła sam podkręciłem ale nic mi to nie dało .Pedał sprzęgła jest trochę wyżej niż pedał hamulca .
Dzięki wszystkim za pomoc elektryka jest ok iskra bardzo ładna. Teraz chciałbym wiedzieć jak sprawdza się stan oleju w silniku(bo tam chyba nie ma bagnetu). A i jeszcze jedno czy ktoś z was wie może czy linkę sprzęgła w WSK prowadzi się dołem silnika czy góra ? i czy tam jest jakaś sprężyna odbijająca bo u mnie własnie jej nie ma.
Może popuść linkę sprzęgła bo znowu spalisz tarczę Sprawdź też linkę gazu czy otwiera przepustnicę do końca i się nie zaciera
Golf IV z linką sprzęgła ?. W moim jest sterowanie hydrauliczne. Sprawdź sterowanie tj. cięgłami (może trzeba regulacji), przesmaruj ruchome elementy oraz zbadaj, czy któraś z poduszek silnika, a w szczególności skrzyni biegów nie uległa uszkodzeniu.
Tak jest wystarczyło minimalnie podkręcić śrubę przy lince sprzęgła i wszystko działa jak należy . Dzięki serdeczne i pozdrawiam.
Możesz psiknąć linkę sprzęgła smarem. Na pewno nie zaszkodzi, chociażby ze względu na to, że fabia linki sprzęgła nie ma. Skąd dobiega dźwięk?
Wymień linkę sprzęgła bo automatyczny naciąg masz uszkodzony, a jak niema naciągu to sprzęgła brak - łapa pozostaje bez ruchu. Możesz założyć linkę z automatycznym lub ręcznym naciągiem.
Sprzęgło do regulacji, trzeba ciut naciągnąć linkę.
Druga sprawa, podciągnij linkę sprzęgła (przy skrzyni masz regulację) ale licz się z tym, że to sprzęgło może kończyć swój żywot. Powodzenia. Raczej popuść.
Brak masy silnik/nadwozie i proszę nie pisać bzdur. Obwód zamyka się przez linkę sprzęgła. Doprowadź masę bezpośrednio z akumulatora do silnika, spawanie zniknie.
Nie ma tam jakiegoś mechanizmu samoregulacji linki ? Może mocowania linki wygięte ? W berlingo mam podobnie i tam się rozleciał a w zasadzie przeskakuje ten mechanizm na lince sprzęgła i właśnie bierze przy samej podłodze .
Mam swoją teorię. Silnik pozbawiony był "masy", która zamykała się przez linkę sprzęgła. Stalowa linka o dużej rezystancji tego nie wytrzymała i się upaliła. Stąd 2 usterki na raz-wpadnięcie pedału sprzęgła i niemożność odpalenia silnika.
Cześć mam pytanie,wymieniłem linkę sprzęgła w Skodzie Felicja 1.3 MPI i zauważyłem że nie działa prędkościomierz może mi ktoś poradzić czy to może ta wymiana linki mogła to spowodować?
Po pierwsze uzupełnij jaki to model, bo tam występowało kilka rozwiązań. Po tym co piszesz wygląda na samoregulator na lince sprzęgła, jeżeli po wymianie objaw powróci to jest również sprzęgło do wymiany.
Sprawa załatwiona pojechałem do mechanika i faktycznie sprzęgło. przy okazji załatwilem jeszcze linkę od sprzęgła i uszczelkę od kapy zaworowej.
Sprawdź kabel masowy pomiędzy nadwoziem i silnikiem. W zamierzchłych czasach miałem taką akcję w Polonezie, że masa na nadwozie miała przepływ tylko przez linkę sprzęgła, na desce rozdzielczej działy się różne cuda.
Voodoogo37, to co opisujesz jest wynikiem złego współczynnika tarcia tarczy sprzęgłowej. Spróbuj prawidłowo ustawić luz na lince sprzęgła, jak to nie da oczekiwanego efektu, to pozostanie chyba tylko wymienić tarczę sprzęgłową. Pozdrawiam.
Witam Mam problem z ogarem 205. Poluzowało mi się sprzęgło chciałem naciągnąć tą śrubką regulacyjną pod silnikiem lecz zauważyłem że tą nakrętkę mogę całą włożyć bez przykręcania, sprawdzałem drugą linkę sprzęgła nigdy nie używaną jest to samo. Pewnie gwint się wyrobił w karterze. Pomóżcie co mam zrobić?
Nieraz można też i jechać z urwaną półośką czy urwaną linką sprzęgła. Trzeba tylko wiedzieć co i jak zrobić. Ale takich informacji się nie podaje na forum bo ja na przykład nie chcę być odpowiedzialny za czyjeś nieszczęście.
Problemem był urwany przewód od masy przy kolektorze. Na szczęście komputer się nie uszkodził. Wymieniłem tylko linkę. Przez linkę sprzęgła płynął prąd ponieważ karoseria samochodu i silnik mają osobno połączoną masę. Więc gdy masa odłączyła się od silnika to linka sprzęgła była jedynym elementem przewodzącym który łączył karoserię z silnikiem.
pierwszy bieg też jest synchronizowany,to nie maluch. Dodano po 3 podciągnij linkę sprzęgła,jak pomoże to będzie jego wina.
Sprzęgło regulujesz linką? Sprzęgło reguluje się w wysprzęgliku po poluzowaniu linki i na koniec regulujesz luz samej linki i klamki sprzęgła tym samym. Kulka powinna być bodajże w wyprzęgniku. Zobacz czy "grzybek" popychacza w koszu nie jest krzywy.
zacznij szukać linków do translatorów! translate.google.pl translate.pl
a jeszcze jedno. Co to może być jeżeli przy popuszczaniu sprzęgła po zmianie biegu słychać skrzypnięcie? I od niedawna pojawił się taki delikatny stuk. Wystarczy na linkę sprzęgła psiknąć np wd40 czy cała linka do wymiany?
Witam. W mojej Xsarze 1.9 d 68 koni pojawił się następujący problem 1 i 2 ciężko wchodzą, wsteczny też nie najlepiej. Pozostałe biegi ok. Co może być przyczyną? Nadmieniam, że jak poruszam trochę wodzikami przy skrzyni i linką sprzęgła trochę się poprawia. Sprzęgło bierze przy samej podłodze. Od czego zacząć? Pozdrawiam. Tu jest powod.
Witam , mam mały problemik wymieniłem linkę sprzęgła w moim golfie 1,6 z 94 r. i sprzęgło jak chodziło ciężko tak dalej chodzi. Myślę ze docisk jest już trochę zużyty? Nie widzę na lince aby była jakaś regulacja. Nie wiem co może być ? pozdrow.
Tłumacząc luźno na nasze: rezystancje widziane przez każde z wejść wzmacniacza najlepiej powinny być sobie równe. W przypadku tego "hajspid-a" należałoby też uwzględnić rolę Cf w celu poprawy odpowiedzi impulsowej - zapobiegania oscylacji i wzbudzaniu. Rf ją pogarsza, Cf ma to skompensować. (w linku Dżoniego patrz akapit nad "Figure 3").
Więc kolega tanio wyjaśni teraz na czym to się ustawia luz łożyska oporowego. To może ja odpowiem :D W tym modelu sterowanie sprzeęgła jest po staremu, na lince ; regulacja skoku jałowego jest nakrętką na lince sprzęgła.
Witam Panowie. A co w sytuacji kiedy sprzęgło bierze bardzo nisko Golf 3 silnik 1.4 abd 93 rok. Może ktoś z Was wie jak podciągnąć linkę by sprzęgło brało wyżej?
Od spodu cały mechanizm lewarka jak najbardziej na miejscu, natomiast ręką poruszam rurką/płaskownikiem wchodzącym w skrzynię bez najmniejszych oporów, a wszystko stało się na skutek sztywnego wbijania biegów na niewyregulowanej lince sprzęgła i w końcu przy redukcji na trójkę coś się zerwało, jakiś pazur tak?
Kiedyś miałem podobny problem z niby za długą linką sprzęgła. Sprawę załatwiła wymiana zużytej, plastikowej nakładki (w kształcie wydrążonej połowy kulki) na trzpieniu o który opiera się "łapa" (dźwignia) wyłączająca sprzęgło. Od razu zwiększył się skok "łapy" i poprawiło wysprzęglanie i tym samym wrzucanie biegów, zwłaszcza wstecznego i jedynki. Pozdrawiam.
Oprócz silnika z całym osprzętem potrzebujesz skrzynię biegów, półoś (e), lewarek wraz z całym mechanizmem, wydech, zbiornik paliwa, wiązkę, zestaw wskaźników, linkę sprzęgła i szybkościomierza, chłodnicę i kupę innych rzeczy. Taka przekładka jest raczej nieopłacalna
Gdzie ty masz ten wsysprzęglik skoro na tym zdjęciu jest skrzynia z mechanizmem na linkę? Przecież na tym zdjęciu widać łapę do której podłącza się linkę sprzęgła. Wiesz co to w ogóle wysprzęglik? Myślę że masz odwrotnie włożoną tarczkę sprzęgła. Napisz jak włożyłeś tarczkę sprzęgła pomiędzy docisk a koło zamachowe.
pod koniec grudnia byłem na wymianie sprzęgła i maglownicy w warsztacie , wymieniono mi na nowe sprzęgło i linkę sprzęgła , teraz w pażdzierniku czyli po 10 miesiącach , zrobiony bardzo mały przebieg około 10tys. km. w ciagu jednego dnia był problem z wrzuceniem pierwszego biegu , ale po około godzinie jak zatrzymałem się na swiatłach to już nie mogłem...
sprząc linek regulacja linek sprząc linek sprząc regulacja
renault megane bezpiecznik wycieraczka schemat prasa hydrauliczna zwiększenie przyłącza
polonez abimex parkside robot koszący
Słabe światła w Nissan Note 2011 1.6 benzyna Alternatywne iskrowniki do WSK 125: 6V i 12V CDI